Volgende week maandag. Maar moet deze week thuis al weer wat doen, lessen voorbereiden enzo.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:13 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde.
Zin in te werken maar geen zin om Leah "achter te laten".
Wanneer begin je weer?
Overdag staat de tv niet aan (tenzij boeiende dingen) maar de radio wel altijd. Ik kan zelf absoluut niet over stilte.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Stofzuigen is wat anders dan de tv vind ik persoonlijk. TV staat vaak langer aan dan dat je aan het stofzuigen bent en je hebt naast geluid ook de lichtflitsen. Hier probeer ik de tv overdag zo veel mogelijk uit te laten als Jochem beneden is, 's avonds staat hij wel aan (want nieuws en sesamstraat en dergelijke). Overdag heeft hij dan alleen leefgeluiden zeg maar. Dus de bel en de telefoon en een vals zingende mama en een spelende Ruben en af en toe een stofzuiger
Ik breek even in want dit vind ik heel interessant!quote:Op maandag 1 maart 2010 14:48 schreef freecell het volgende:
Over de hele dag muziek (tv, dan wel radio) een vriendin van mij die conservatorium doet vertelde me gisteren dat ze in de les had gehad dat kinderen die altijd in muziek liggen zichzelf niet horen en daardoor later niet zingen, maar brommen en veel minder goed wijs kunnen houden
Maar hier staat sowieso weinig muziek aan.
aah maar hij IS ook gewoon nog heel erg kleinquote:Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Groofsken het volgende:
Ik ga mijn zoon zo ophalen van het kdv. Hij is gaan wennen. Ik dacht dat het bij een tweede makkelijker zou zijn. Maar niks hoor. Heb de hele nacht wakker gelegen met een knoop in mijn maag en ga hem nu een uurtje eerder halen dan afgesproken. Hij is nog maar zo'n klein moppie. En ik heb echt wel zin om weer te gaan werken, maar kon ik R maar gewoon lekker in de doek meenemen ofzo. Zou toch moeten kunnen, lesgeven met een baby op de buik
.
Op dag 2 vroeg de stagiaire (kraamhulp) of ze mocht stofzuigen op de slaapkamers en op de kamer waar R sliep. Ja hoor ga lekker je gang. Hoe 'meer' geluid hoe beter zeg maar. Echt ik heb zoiets van gewoon leven en praten dan is hij er zo aan gewend.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:16 schreef mama_papa het volgende:
...
Poppejans: Ik heb ook vanaf het begin af aan tv/radio/stofzuiger etc aan. Tessa slaapt lekker ook overal doorheen. Mijn schoonzus heeft inderdaad de bel uitgezet, nu worden haar jongens overal wakker van!
Oh, zou dat echt zo zijn? Wat typisch!quote:Op maandag 1 maart 2010 14:48 schreef freecell het volgende:
Over de hele dag muziek (tv, dan wel radio) een vriendin van mij die conservatorium doet vertelde me gisteren dat ze in de les had gehad dat kinderen die altijd in muziek liggen zichzelf niet horen en daardoor later niet zingen, maar brommen en veel minder goed wijs kunnen houden
Maar hier staat sowieso weinig muziek aan.
Edit:quote:Op maandag 1 maart 2010 15:54 schreef Vlindur het volgende:
Stofzuigen doe ik ook gewoon hoor. Maar vind af en toe een moment 'ff niks aan je kop' ook wel een fijn idee voor zo'n kleintje.
Dat zelf ik slaap vallen kon ik natuurlijk wel vergeten.. Meneer ging aan de schuif.![]()
Ik had het al verwacht dus heb gefilmd. Ben aan het uploaden. Dus nog een poos geduld aub
quote:Op maandag 1 maart 2010 16:24 schreef Chan het volgende:
Ik lurk hier altijd mee, maar nu moet ik echt even reageren hoor..
Rienk![]()
Wat ben je móói!!
Waarom heeft hij zo'n blauw ding aan ? Mag hij niet gewoon lekker zijn handjes bewegen of is hier een andere reden voor?quote:
Rienk houdt zichzelf wakker door met zijn armen te zwaaien.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:50 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Waarom heeft hij zo'n blauw ding aan ? Mag hij niet gewoon lekker zijn handjes bewegen of is hier een andere reden voor?
valt hij niet gewoon vanzelf in slaap dan ? Ik bedoel hij mag toch wel even zwaaien en dan valt hij vanzelf in slaap. Kan me niet voorstellen dat hij 2 uur lang aan het zwaaien is ?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Rienk houdt zichzelf wakker door met zijn armen te zwaaien.
Ik nodig je uit om een keer te komen kijken.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:02 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
valt hij niet gewoon vanzelf in slaap dan ? Ik bedoel hij mag toch wel even zwaaien en dan valt hij vanzelf in slaap. Kan me niet voorstellen dat hij 2 uur lang aan het zwaaien is ?
Ja, nou zeg. Voelde me zowaar aangevallenquote:Op maandag 1 maart 2010 17:10 schreef sproet-je het volgende:
De verpleegkundige van het consultatiebureau zei het heel mooi (vond ik). Je moet niet denken dat je haar inpakt/opsluit maar voor haar voelt het alsof er een paar warme armen om haar heen zijn waardoor ze zich veel veiliger voelt. Dus vlinder niet verontschuldigen hoor!!
Hier een baby zonder schema. Wij gaven steeds gewoon een fles als ze erom vroeg en hielden dan op een blaadje bij wanneer ze hoeveel had gedronken. Na een dag of 2 kan je dan echt zien of ze gewoon vaak kleine beetjes drinkt of dat ze gewoon meer dan gemiddelde trek heeft. Nu is Esmee bijna 6 maanden (quote:Op maandag 1 maart 2010 15:16 schreef mama_papa het volgende:
Lijnloos: Tessa krijgt inderdaad kv, vannacht heeft ze heel erg goed geslapen (had voor het slapen gaan 100 cc gegeven ipv 90 cc) en dat is haar blijkbaar goedbevallenEr staat op het kv pak dat ze om de 4 uur een voeding van 90 cc water + 3 schepjes moet krijgen, maar als ze zo af en toe eerder komt mag je toch best eerder geven?
Troel: Ik geef Tessa om de 4 uur een fles (staat op de verpakking), maar 3 uur mag dus ook??
Poppejans: Ik heb ook vanaf het begin af aan tv/radio/stofzuiger etc aan. Tessa slaapt lekker ook overal doorheen. Mijn schoonzus heeft inderdaad de bel uitgezet, nu worden haar jongens overal wakker van!
Ohhh, Rienk!quote:
Juist! Ik heb hetzelfde. Ik vind mijn werk fantastich en het bevalt heel goed om weer aan het werk te zijn, maar ik ben zoveel relaxter. Wat veel belangrijker is dan me drukmaken om dingen die misgaan op m'n werk is dat kleintje thuis dat me nodig heeft.quote:Op maandag 1 maart 2010 15:28 schreef Poppejans het volgende:
[..]
aah maar hij IS ook gewoon nog heel erg kleinze zijn nog zo heerlijk klein en afhankelijk nu
Ik moet morgen weer beginnen met werken, raar hoor volgens mij stap ik er heel anders naar binnen. Weet niet of ik het goed kan uitleggen, maar denk dat het me allemaal net ietsje minder boeit/minder met me doet qua wat er speelt op het werk,omdat er thuis nu een kleintje is.
Infacol mag inderdaad meteen. Wij zijn er toevallig gisteren mee begonnen, omdat Lucas alleen maar lag te krijsen van de pijn. Wij waren radeloos, want we zaten al een paar nachten op met hem. Cinababy hielp niet. Nu Infacol en we hebben alledrie heerlijk geslapen. Lucas heeft nog wel kramp, maar slaap er doorheen. Hij ligt nog wel te kreunen in zijn bedje, maar niet meer in blinde paniek.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 01:22 schreef octopussy het volgende:
Jee, wat gaan jullie hard zeg!
Ik heb helaas echt weinig tijd om bij te lezen. Hannah is al een paar dagen erg onrustig en huilerigErg frustrerend als je kindje blijft huilen en je hebt geen idee waarom. Helaas heeft ze wel veel last van krampjes (net als mamma
). Mag je een baby van 2 weken oud al Infacol geven?
Ze ligt nu net eindelijk te slapen, dus nu maar hopen dat ze een paar uurtjes zo blijft. Kan mamma ook even wat slaap pakken
Dat kan ik idd sowieso wel doen ja. Goeie tip, thanks!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 10:46 schreef Linda2205 het volgende:
En wat nou als je Lente een flkesje afgekolfd met rijstebloem geeft en daarna nog aanlegd? Dan krijgt ze toch nog een beetje extra binnen
envoor ongesteld zijn. Hier nog steeds niet gelukkig *afklopt*
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:50 schreef Sorbootje het volgende:
Mijn man: 'Dat krijg je ervan als je haar op zo'n fok-meet tussen allemaal van die lekkere knullen legt; een SOA-tje'
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:39 schreef Keshet het volgende:
Teigetje is vandaag 1 maand oud en weegt 659 gram!![]()
Een kus voor alle zieke kindjes, zieke mama's, iedereen die er 1 nodig heeft en voor iedereen die stiekempjes meeleest!
Wij hebben dat ook alleen smiddags en savonds krampjes en snachts flink door slapenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:43 schreef freecell het volgende:
Isabeau
En krampjes zijn inderdaad zo zielig! Hier ook krampjes, maar gelukkig alleen overdag, vaak rond een uurtje of 1. Maf hè? Dat baby's daar vaste tijden voor uitzoeken!
Dat lijkt me toch iets wat jullie beslissen en niet het CB?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:13 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook alleen smiddags en savonds krampjes en snachts flink door slapen![]()
Vandaag zijn ze langs gekomen van het consultatiebureau. Robin zit bijna weer op haar geboortegewichten we mogen per direct stoppen met BV en overstappen op de fles.
Nog beter uit de hielprik is niks uitgekomen
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:39 schreef Keshet het volgende:
Ik zat ook al raar te kijkenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:14 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch iets wat jullie beslissen en niet het CB?
Zelf eten is ook wel belangrijk hequote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:59 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb helemaal niks meer in huis en ik begin behoorlijk trek te krijgen. Als Isabeau zo wakker is...zal ik haar dan goed inpakken en meenemen naar de supermarkt, of zouden jullie dat niet doen? Wat is wijsheid?
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:01 schreef freecell het volgende:
Buitenlucht is altijd goed toch?
Ik zou het rustig doen hoor
Wat groeit ze goed!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:39 schreef Keshet het volgende:
Een kus voor alle zieke kindjes, zieke mama's, iedereen die er 1 nodig heeft en voor iedereen die stiekempjes meeleest!
Ik slik hem nu een maand (totdat de sterilisatie doorgaat).quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:02 schreef amaranta het volgende:
Ik heb net de cerazette weer gehaald, dus als het goed word ik niet meer ongesteld.
Denk dat ik maandag pas ga beginnen. Dat is voor mij handiger. Al makt het helemaal niks uit bedenk ik me nu,omdat je deze pil toch doorslikt (letter en figuurlijk, geen stopweek dus).
mja, als Leander afkoelde werd hij altijd heel zieligquote:
jij of je man?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 13:14 schreef lily het volgende:
Keshet, wat goed zeg
Beterschap voor Isabeau![]()
[..]
Ik slik hem nu een maand (totdat de sterilisatie doorgaat).
Als de verwarming in haar kamertje en de badkamer gewoon aan staan dan kan het geen kwaad vlgs mij, maar ik zou wel uitkijken met die mooie lange haren van haar, die blijven langer nat dan die kale koppies zeg maar en dat kan koud zijn.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:01 schreef Sorbootje het volgende:
Als ik het water niet te heet laat worden, zou ze een bad dan lekker vinden? Dat vind ik altijd heerlijk als ik me ziek voel, maar is dat wel verstandig met koorts? Voel me zo'n onzekere muts :S
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |