Ja, lachenquote:Op zondag 28 februari 2010 13:03 schreef Stiemie het volgende:
En misschien wordt het eens tijd voor een Sophietjes-meet
Thnx, mie toe!quote:Op zondag 28 februari 2010 15:36 schreef freecell het volgende:
Incantrix: hopen dat het geregel nu snel over is!
Keshet: goede berichtenAls ik weinig tijd heb (komt nogal eens voor momenteel) dan lees ik vaak alleen even snel jouw updates
We leven met de hele familie met jullie mee!
En wát is een sofietje?
Hmm, hier kan Florian hem ook zonder knuffel prima uit z'n mond halenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
Die knuffel-je-speen dingen vind ik ook lief! Maar halen ze de speen daardoor niet juist sneller ook uit hun mond?
Ja, dat gaat hier ook zonder problemenquote:Op zondag 28 februari 2010 15:51 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmm, hier kan Florian hem ook zonder knuffel prima uit z'n mond halenDus ik denk het niet. Maar ik zal het testen, ok?
Hier wel, werkte voor geen meter.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:43 schreef Linda2205 het volgende:
Die knuffel-je-speen dingen vind ik ook lief! Maar halen ze de speen daardoor niet juist sneller ook uit hun mond?
Een lintworm.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:14 schreef Twinkly het volgende:
"Knuffel je speen" vind ik engLijkt net een monster zonder ogen.
Ik ben altijd moeite aan het doen om de arts een beetje te verstaan. En natuurlijk opscheppen over de kids.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:07 schreef Claudia_x het volgende:
Het is me nooit opgevallen dat dat getest werd. Ik let tijdens dat soort dingen meestal niet zo op omdat ik dan m'n tas aan het hersorteren ben, stiekem in ons dossier op de computer aan het gluren ben of de enorme voeten van de consultatiebureaumevrouw zit te bestuderen.
Dankjewel, Linda, nu voel ik me een héél slechte moeder.![]()
Nee volgens mij niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:11 schreef amaranta het volgende:
Misschien moet ik ook maar aan een sophietje. Verkoopt de prenatal ze? Daar heb ik nog wel een tegeodbon van.
Lotte wil best een verlanglijstje opsturen hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 20:25 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet.
Ik heb trouwens ook nog een Prenatalbon met best wel wat geld erop, maar zou niet weten wat ik ervoor moet kopen! Luxeprobleem haha
Op de site van sophie staat een kaartje met verkooppuntenquote:Op zondag 28 februari 2010 20:11 schreef amaranta het volgende:
Misschien moet ik ook maar aan een sophietje. Verkoopt de prenatal ze? Daar heb ik nog wel een tegeodbon van.
Ik vind jullie stoer!quote:Op zondag 28 februari 2010 22:32 schreef Keshet het volgende:
30 weken en 2 dagen.
Helaas was ze niet alleen te vroeg (prematuur) maar ook te licht (dysmatuur.)
Ik geloof dat een gewone 30-weken baby in de baarmoeder zo'n 1100 gram weegt. Teigetje weegt nu 640 gram!
En das dus wel een ons erbij in een week!
quote:Op maandag 1 maart 2010 06:26 schreef NieuweUser het volgende:
Keshet, fijn dat Teigetje goed groeit!
Even eenvoor Isa! Ze heeft om 23.00 uur de laatste fles gehad en slaapt nog steeds!
quote:Op maandag 1 maart 2010 08:16 schreef amaranta het volgende:
nee, als ze doorslapen niet, maar das het hele eiereten hij slaapt niet door, dus mijn borsten zijn gewend om 's nachts te voeden zeg maar.
oh zo, ja misschien binnenkort een keer doen ja, ff paar uurtjes pakken.quote:Op maandag 1 maart 2010 08:28 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ja ik snap het wel; maar op een gegeven moment heeft vriendlief ook wel eens snachts een voeding overgenomen en kolfde ik pas smorgens. Dus toen sliep Evie ook nog niet door. En dat was ip wel te doen...
Hier hetzelfde hoorquote:Op maandag 1 maart 2010 07:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn mini vindt het snachts nodig om om de 3 uur te eten. En dan ook een uur lang zeg maar.
Overdag laat hij er goed 4 soms 5 (dan maak ik hem wakker) tussen maar 's nachts, ho maar!
En anderen zeggen dan, dan kolf je toch, of dan geef je een fles forte voor het slapen. En daar zit op zich wel wat in, ware het niet dat ik dan( 's nachts) alsnog moet kolven of de dag erop met ontplofte en pijnlijke borsten op sta.
Oh, nog iets. Fabian plast zichzelf dus elke keer helemaal onder. Doe ik misschien iets verkeerd met zijn piemeltje? Ik leg hem zeg maar een beetje naar beneden. MIsschien zijn de luiers (mt2) nog te groot of doe ik ze niet goed dicht? Hoe doen andere jongens mamas dat?
Ik word het niet meer. Ben met cerazette begonnen en die moet ik doorslikken dus ik omzeil het nu.quote:
beetje rijstebloem erdoor?quote:Op maandag 1 maart 2010 11:42 schreef Ssserpente het volgende:
Pfoe, hier beginnen de gebroken nachten ook hun tol te eisen. Lente heeft 's nachts ronds 01:00 / 02:00 en rond 05:00 uur honger. Gewoon om de die uur dus. En N. moet er om 05:30 uit, dus na die laatste voeding slaap ik ook niet meer.
Dat zijn toch, vooral als ik moet werken, redelijk korte nachtjes.![]()
Dus heb ik 'r gisteravond een fles kv gegeven in de hoop dat ze daarop door zou slapen. Ik was het al weken van plan, maar vond de stap toch best groot. Maar nadat ik gisteravond moest huilen van vermoeidheid, heb ik toch maar een flesje klaargemaakt.
Ze vond het heerlijk!![]()
Maar om 02:00 uur vannacht had ze gewoon weer honger.![]()
Iemand nog tips?
O ja! Dat kan natuurlijk ook door de afgekolfde bv. Kun je dat gewoon bij de supermarkt halen? Of bij de drogist?quote:
Joh!quote:Op maandag 1 maart 2010 12:16 schreef Sorbootje het volgende:
Het één is van de johannesbroodboom en het ander van rijst?!![]()
Nee 't is gewoon compleet verschillend spul wat je ook voor heel verschillende doeleinden gebruikt.
Ah, thanks! Passen die ook op een Aventfles?quote:Op maandag 1 maart 2010 12:18 schreef mefke79 het volgende:
Oja en Ssserpente, hier ging de rijstebloem prima door een speciale 3 standen papspeen van Born Free (waar wij de flessen van hebben). Ik neem aan dat elke standenspeen wel werkt. Driekus krijgt trouwens sinds vandaag een speen voor kindjes van 6 maanden, het ging em niet meer snel genoeg en wij kregen lamme armen van het tillen omdat ie er zo lang over deed. Ben benieuwd. Nog effe en dan houdt ie zelf zijn fles vast. Dat lukt em nu ook al wel, maar alleen met bijna lege flessen.
Morgen mogen we naar de fysio voor het meten van zijn hoofd, ik denk niet dat we zoveel afwijking hebben dat er een helm komt. Is al dat oefenen niet voor niets geweest. Nou nog leren draaien...
Die intake is wel geluktquote:Op maandag 1 maart 2010 08:50 schreef amaranta het volgende:
Ay, ja, hij wordt zelf wakker, ik wek hem alleen overdag als hij langer dan 5 uur ertussen laat.
Succes met de intake.
Wat een onzinnig advies zeg, ik heb gelukkig zoeits belachelijks nog nooit te horen gekregen. Gewoon inderdaad doen waar jij je goed bij voelt hoor, ik zou niet weten waarom een klein babytje in zn eigen bedje moet slapen.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:48 schreef Asyniur het volgende:
En ik moest hem overdag vaker in zijn eigen bedje leggen
(mooi niet dus, zolang ik me niet goed voel bij huilen van hem)
Wolf heeft met de wagen altijd vlakbij de tv gestaan, hij sliep er heerlijk doorheen. En stofzuigen doe ik ook altijd gewoon in dezelfde ruimte als waar hij slaapt.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:05 schreef Troel het volgende:
En toch snap ik het advies wel. Als jij je baby de hele dag beneden hebt liggen en de tv staat de hele dag zijn dat natuurlijk ontzettend veel indrukken voor zo'n kleintje. Als je dat niet hebt en het CB gaat daar voor het gemak maar van uit, tja
Stofzuigen is wat anders dan de tv vind ik persoonlijk. TV staat vaak langer aan dan dat je aan het stofzuigen bent en je hebt naast geluid ook de lichtflitsen. Hier probeer ik de tv overdag zo veel mogelijk uit te laten als Jochem beneden is, 's avonds staat hij wel aan (want nieuws en sesamstraat en dergelijke). Overdag heeft hij dan alleen leefgeluiden zeg maar. Dus de bel en de telefoon en een vals zingende mama en een spelende Ruben en af en toe een stofzuigerquote:Op maandag 1 maart 2010 14:08 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Wolf heeft met de wagen altijd vlakbij de tv gestaan, hij sliep er heerlijk doorheen. En stofzuigen doe ik ook altijd gewoon in dezelfde ruimte als waar hij slaapt.
Volgens mij als een babytje daar meteen vanaf het begin een beetje aan leert wennen, dat het dan 9 van de 10 x prima kan.
Ik ken meerdere mensen die zelfs de voordeurbel erachter weg doen als hun kind slaapt!
Ik heb hetzelfde.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:11 schreef Groofsken het volgende:
Ik ga mijn zoon zo ophalen van het kdv. Hij is gaan wennen. Ik dacht dat het bij een tweede makkelijker zou zijn. Maar niks hoor. Heb de hele nacht wakker gelegen met een knoop in mijn maag en ga hem nu een uurtje eerder halen dan afgesproken. Hij is nog maar zo'n klein moppie. En ik heb echt wel zin om weer te gaan werken, maar kon ik R maar gewoon lekker in de doek meenemen ofzo. Zou toch moeten kunnen, lesgeven met een baby op de buik
.
Volgende week maandag. Maar moet deze week thuis al weer wat doen, lessen voorbereiden enzo.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:13 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde.
Zin in te werken maar geen zin om Leah "achter te laten".
Wanneer begin je weer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |