abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78483143
Het kleine babietjestopic deel 26
Kleine babietjes

11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: Rocker, zoon van RockabeIIa
28 september 2009: Driekus, zoon van mefke79
29 september 2009: Xeentje, dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
08 oktober 2009: minisproetje, dochter van sproet-je
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk Bowe, zoon van Vlindur
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: Teigetje, dochter van Keshet
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

Hier maar weer verder!

[ Bericht 3% gewijzigd door Lois op 01-03-2010 08:47:46 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78483216
Jeuj hier verder!
pi_78483262
Rienk heeft een pakje aan wat zijn mama nog gedragen heeft

Lars is een kletskous

Icantrix is ziek

Freecell heeft tanden die rennen

En we hopen allemaal dat het goed gaat met Teigetje!

Ik schreef:

* Twinkly ziet de rennende voortanden van Free voor zich

Wat wordt Lars groooot! Hij is groot voor zijn leeftijd ook he?
Wat een super filmpje Babbelkont, ik probeer het van Niels ook steeds op te nemen, maar die vindt de camera te interessant.
Ik breng Niels inderdaad ook echt direct bij het eerste piepje naar bed, anders dan is hij te moe om te slapen. Hij gaat niet liggen kletsen, het is meer een zo'n kreunen en hij probeert dan heel hard een lekkere houding te vinden. En die duim is ideaal ja!

haha Sorbo, prachtig hoor

Vlindur wat leuk dat je dat pakje nog hebt!! Heb je ook een foto waar jij het draagt? Ergens, op de zolder van mijn moeder, ligt ook nog een pakje van mij. Die heeft de beer aan
Niels wil het Rienk best even leren hoor, kom maar een keer kijken

Lijnloos wat super dat het zo fijn is op het KDV! Het is idd rotweer hier waait het huis ongeveer weg! Ik had me voorgenomen met Niels te gaan wandelen, toch maar niet
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78483510
Ik heb gelijk de albums gepakt, maar nee. Ik sta er niet mee op. Ik kan es een keer speuren in die van mn broers en zus, want die hebben hem vast ook aangehad.

En mn ouders komen zo. Die hebben Rienk al veels te lang niet meer gezien.

En Twinkly, waar woon je? Want meeten is leuk!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_78483646
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:48 schreef Vlindur het volgende:
En Twinkly, waar woon je? Want meeten is leuk!
In Gelderland! Jij in het Oosten toch?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:52:57 #6
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78483711
Ow ik krijg het even niet meer bijgehouden met zo'n klein kaboutertje in huis...
Dus voorlopig even (vooral) egopostjes van mij

Even een vraagje: zijn er meer mama's (en papa's) die het moeilijk vinden om hun kleintje te horen/laten huilen?
Ik heb Harry overdag eigenlijk de hele tijd bij me of bij zijn papa omdat hij anders huilt. We vinden het allebei moeilijk om hem te laten liggen als hij huilt. En hij huilt al zo weinig.
Ik heb hem voortdurend in de buurt dus als hij smakt of begint te piepen rond voedingstijd dan krijgt hij eten voordat hij echt gaat huilen. En verder huilt hij dus alleen als je hem ergens alleen laat liggen (bv in de box). Maar hij huilt dan ook echt, dus niet eventjes en dan is ie stil maar steeds harder...
Als hij bij papa of mama ligt al dan niet met een pink in zijn mondje dan hoorje hem niet meer.
Nu ligt hij hier ook naast het netbookje te kijken naar mij en te friemelen met zijn handjes...
pi_78484148
Asyniur dat is hartstikke herkenbaar. Hij communiceert op die manier met jullie en jullie zijn zo voorgeprogrammeerd dat jullie het huilen vervelend vinden en erop reageren. Het is juist heel fijn voor "Harry" dat hij ouders heeft die zo goed naar hem luisteren. Zijn instinct is nu om zo dicht mogelijk bij jullie te zijn, want daar is het veilig
Dat even huilen en als er geen gehoor komt stil zijn komt pas wanneer ze veel ouder zijn. Eventjes alleen spelen komt ongeveer na twee maanden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78484564
Ook voor mij is het herkenbaar, Asyniur. Ik kan Ivan nog steeds niet laten huilen, al is het inmiddels wel makkelijker voor me geworden om hem even te laten mopperen. Dat is iets van de laatste paar weken. Maar als het mopperen echt huilen wordt dan troost ik hem meteen.

Het schijnt trouwens heel goed te zijn om je baby te voeden net voordat hij honger heeft. Ik weet niet meer precies wat de reden is, maar het zal wel iets te maken hebben met minder stress, rustiger drinken en minder gauw te veel drinken.

Oh, en Ivan kan zich heel goed vermaken in de box, maar dat heeft wel even geduurd. Ik denk dat dat ongeveer vanaf 8 weken kwam. Daarvoor had ik hem altijd bij me.

Ik ga hem maar eens wakker maken want hij ligt alweer vanaf 1 uur te slapen en heeft om 12 uur voor het laatst gegeten. Hij slaapt nog steeds zo ongelooflijk veel en we komen momenteel met moeite aan 5 voedingen per dag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_78484707
Zo, nu een fatsoenlijk bericht van mij... Stond bij de bushalte en de bus kwam eraan, vandaar.
Wat ik wilde zeggen:
vlindur, wat tof dat pakje van jou/rienk! Ik heb nog wel wat kleertjes van mezelf zeg maar, maar dat zijn allemaal zomerjurkjes en daar is het nog net effe te
koud voor om Minke in te stoppen (Lente waar blijf je????)

asy, das heel normaal hoor om je kind niet te laten huilen... Voel je daar niet svchuldig om en verwennen kan je hem toch (nog) niet. Doe waar jij je goed bij voelt, en als
dat lekker knuffelen is, prima!

Twinkly, uhm.... En toen was ik het weer vergeten, sorry....

Zit nu dus in de bus naar huis. Minke heeft een lekker dagje gehad, veel geslapen en gemopperd op de niet-draaiende mobile Ben alleen der speen vergeten mee te nemen vanaf kdv, niet handig... Zeker omdat mevrouw ontzettend aan het spugen is van de fles die ik haar nog net effe heb gegeven. Hydroluier is inmiddels al doorweekt. Maar goed, we zijn er bijna en dan maar meteen in bad en schone droge kleren aan!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:25:36 #10
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78485115
aah gelukkig dan maar (pink rechterhand is inmiddels weer bezet)...
dan gaan we voorlopig maar gewoon zo door. voelt voor ons gewoon het beste...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:49:59 #11
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78486130
Asyniiur, hier ging het ook zo de eerste 1,5-2 maanden. Het leek wel of Alexa niet doorhad dat ze niet meer in mijn buik woonde. Had veel beohefte aan lichamelijk contact en warmte. Tutte heel veel op onze vingers, en hing altijd bij één van ons. Sliep ook altijd bij ons de eerste maand. Want, viel ze in slaap en legde ik haar weg, werd ze meteen wakker. Wij hebben gewoon 'geluisterd' naar haar behoeftes eigenlijk....
Toen die trol van het CB langskwam zei ze: je moet dat soort baby's gewoon eventjes laten huilen. Gewoon zodra ze slaapsignalen tonen wegleggen en laten liggen ... Dát soort baby's? Alexa was gewoon niet geaard.... Zij huilde echt nog niet om 'aandacht' te krijgen, maar gewoon als communicatie dat ze er gewoon geen zak van snapte als ze ergens alleen lag.

Het was wel zwaar, met name voor mij toen Manlief weer ging werken. Ik liep echt bijna hele dagen met haar rond. Dan was ik zooo blij met bezoek, kon ik even snel eten/douchen/etc.

En nu (4+ maand) is Alexa een kei tevreden kindje. Ze kan zichzelf goed vermaken, doet het goed op het KDV en ook bij andere oppassen. Ze gaat zelf slapen en slaapt ook al door.

Ik zei vorige week tegen Manlief, dat ik het soms zelfs mis dat Alexa zo heerlijk op mijn borst lag te slapen
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_78486199
Voor mij ook herkenbaar hoor Asy, al huilt Laura niet echt snel. Alleen als het echt te lang duurt met de verzorging of met de schone luier oid.
En zelfs als ze gewoon wat begint te emmeren heb ik al de neiging om haar aan te leggen of gewoon even lekker te knuffelen, terwijl ze soms na 2 minuutjes ook gewoon in slaap valt.

Ze kan echter op zich wel goed alleen liggen, al ligt ze bij moeders wel net iets lekkerder natuurlijk

Zien babietjes wel eens wat bleek trouwens? Wij vinden haar beide wat bleekjes, maar ze voelt wel gewoon warm aan, niet heet of koud ofzo. Ze slaapt alleen weer wat meer dan gister.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:54:00 #13
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78486298
sindell hier ziet Alexa eigenlijk altijd bleek ze heeft alleen een blosje als ze net wakker is of moe is...
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:55:50 #14
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_78486358
Kheb vanmiddag enorm lang met Alexa KIEKEBOE gespeeld met een slabbetje...

Nu hoor ik haar net gillen, dus ik ga kijken, ligt ze met het slabbetje zelf KIEKEBOE te spelen.
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:34:13 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78487643
Zal ik hier gewoon even roepen dat ik niet echt ben bijgelezen?

voor poepluiers zeker die met ingeharde stukken

@ bj, vlindur en nweuser, omdat onze kinders ongeveer gelijk zijn uitgerekend lijkt het me idd grappig om te zien of ze ongeveer gelijk gaan muiten. al lijkt rienk al sprongetjes-afvallig te zijn. maar dat compenseert hij weer met dat pakje van zn mama, dus dan is het goed. en ik denk echt dat we hier in een sprong zitten. hazenslaapjes, onregelmatiger drinken, dat soort werk. naja, gaat ook wel weer over.

free, over rennende tanden, ik heb zo'n bitje voor s nachts. mss een idee voor jou? mijn tanden rennen zo hard dat mijn draadje steeds kapotbarstte van de druk heb je trouwens officieel spruw? en vanonder?

en een voor lars die zo supervrolijk is en blijft! en een dat hij al 74/80 past!

voor zieke trixie! snel beter worden, meis!

en al die dames die weer willen gaan werken! moet er niet aan denken! maar ja, kzit dan ook nog met pijn van de tetten en het plaatsen van de mirena dat ik ietwat onderschat heb, wat mijn bekken me nog subtiel mededeelt, dus kzit nog veel te veel in mijn lichaam om ruimte te hebben voor werk. ach, komt vast wel. ik heb tenminste de zekerheid dat er een eind aan komt, aan he thuis zitten, en ik weet wanneer dat punt is. het lijkt me een heel ander verhaal als je ongewenst werkloos thuis zit...

ik las ook een eng verhaal van co_ol. brrr.... fijn dat het goed is afgelopen en dat jullie adequaat gehandeld hebben!

en minisproet kma. balen! vooral dat er steeds geprovoceerd moet worden om te zien of ze er al overheen gegroeid is. zo sneu, je kindje pijn moeten doen... naja, de neocate werkt, en ze doet het er goed op, dat is het belangrijkste!

oh, deze ontaarde mama laat aviva wel eens huilen. maar das meer dat ik dan net op de wc zit, onder de douche sta, ff nog wat te drinken pakken (of mn telefoon om bij te kunnen lezen) voor het voeden, of dat soort kleine dingen. of als ik met eli bezig ben. dan ren ik niet direct weg. is niet aardig voor eli. dan jankt ze maar ff 5 minuutjes. zolang ik weet waarom, het geen hysterisch/angstig gekrijs is, en het zo opgelost is, vind ik het niet erg.

nu ga ik rennen naar de supermarkt. had ik al een half uur geleden moeten doen:@
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78487847
Als ik Isabeau niet af en toe even zou laten huilen zou ze nooit slapen overdag. Of echt pas als ze helemaal uitgeput instort... dat bespaar ik haar liever en dan huilt ze maar even vijf minuutjes. Works like a charm.
pi_78488293
oei, hier ook iemand die haar kindje wel eens laat huilen. Wat sorbootje zegt, soms heeft ze het gewoon even nodig om te gaan slapen.

En mag ik even De verhipte kma test. Ze drinkt nog steeds amper.... We waren er al zo bang voor dat ze zo heftig zou reageren en dat we weer terug bij af zouden zijn. Laten we hopen dat ze snel weer het vertrouwen in de melk terug heeft en weer een beetje normaal gaat drinken.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_78488584
Daviniah: volgens mij heb ik geen spruw hoor En Florian ook niet.

En van onder, mja, ik wilde 's ochtends de vlos bellen, maar toen was er eik niks meer aan de hand, dus niet gedaan. En nu is het allemaal wel redelijk normaal volgens mij...
pi_78489383
Davinia, bij jullie dus al een sprongetje! Hmm.. ik houd het in de gaten hier.

En over het huilen, ik vind het moeilijk om Isa te laten huilen. Ik pak haar meestal wel snel op als ze al aan het jammeren is. Gisteren merkte ik dat ze vanzelf in slaap viel toen ik even geen tijd had om haar gelijk op te pakken tijdens het jammeren (was aan het koken), dus het helpt wel! Toch vind ik het lastig... ze zit daarom ook een groot deel van de dag bij mij, wakker en slapend.

Ben trouwens blij te lezen dat het zo bij meer mensen gaat. Ik zat hierover juist te twijfelen of ik het wel goed deed!
pi_78489543
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

In Gelderland! Jij in het Oosten toch?
Neej, ik woon in Friesland Beetje ver dan he?

Asy, Rienk laten we ook niet huilen. Dat hebben we een poos gedaan op aanraden van het CB, maar hem laten huilen tot hij sliep of er mee rond lopen tot hij sliep scheelde niet veel in tijd. Dus dan maar het meest aangename voor de kleine en lopen dus.

Hij heeft zn dag niet meer. Oma is langs geweest en daar is hij veels te druk mee geweest. Plus het feit dat zn poep dwars zit issie niet zo gezellig momenteel. Hij ligt te mopperen in bed terwijl hij wel moe is, dus ga maar met hem lopen (2e keer). Hopen dat hij nu wel in slaap valt.. Ik weet dat hij nu toch niet in slaap valt.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:47:29 #21
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78489692
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:07 schreef freecell het volgende:
Daviniah: volgens mij heb ik geen spruw hoor En Florian ook niet.

En van onder, mja, ik wilde 's ochtends de vlos bellen, maar toen was er eik niks meer aan de hand, dus niet gedaan. En nu is het allemaal wel redelijk normaal volgens mij...
oh, dat dacht ik, uit hewt bv-topic, dat hij klakte en je aaan de nystatine wilde, maar dat de ha n iet wilde. of ben ik nu met iemand anders in de war?
naja, iig fijn dat het weer voorbij is en je de vlos niet hebt hoeven bellen!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78489749
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:47 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

oh, dat dacht ik, uit hewt bv-topic, dat hij klakte en je aaan de nystatine wilde, maar dat de ha n iet wilde. of ben ik nu met iemand anders in de war?
naja, iig fijn dat het weer voorbij is en je de vlos niet hebt hoeven bellen!
Hij klakte inderdaad, maar hij hapt nu weer goed aan. Alleen nog wat moeilijk soms ivm vol neusje
En mijn ha is juist wel van de nystatine. Ik iets minder het is zo'n kliederboel en gentiaan is zo veel makkelijker...
pi_78489760
Pfoe, wij zijn dus niet de enige die af en toe moeite moeten doen om Isa in slaap te krijgen (nou ja moeite, ze slaapt zo als je met haar een rondje in de kamer loopt, maar als je haar dan weglegt is ze vaak wel snel weer wakker)! Ik kreeg soms het idee door de berichten hier dat dat bij anderen allemaal veel makkelijker ging!
pi_78490147
Zo. Die slaapt.

Rienk is in zn leventje nog maar 1 keer alleen in slaap gevallen. Andere keren gaat hij huilen en stop echt niet als je hem laat huilen. (Dat eindigt dan met *krijsen*. Nou, dan weet ik echt niet hoe snel ik bij hem moet zijn om mijn kleine ventje te troosten.. ) Dus dan maar er uit halen en lopen. Ook als hij daarna weer wakker wordt. Ik krijg het niet meer over mn hart om hem te laten huilen. Vaak zit er een boertje dwars ook.

Soms is hij moe en wil niet slapen, dan neem ik hem op de schouder en beweeg hem stevig op en neer. Dan valt hij ook zo in slaap. Mijn ouders waren stom verbaasd dat dat werkte. Ik had het op film, dus konden ze het bewijs zien.

En Rienk heeft een keer een duidelijk sprongetje gehad. Toen wilde hij een hele nacht niet alleen slapen en alleen bij mij wezen en drinken. Ik heb alleen niet bijgehouden wanneer dat was, dus dat weet ik ook echt niet meer. Maar de dag daarna kon hij ineens lachen
pi_78490314
Oh, het heeft hier veel moeite gekost, NieuweUser. Dat niet eens kunnen douchen herken ik dan ook heel erg. Maar nu is het zo ontzettend anders. Het was niet alleen voor Ivan wennen maar voor ons ook. Hij heeft het nu erg naar z'n zin in zijn eigen kamer en hij is zelfs gehecht aan de 2 knuffeltjes in z'n bed. Ik vind het zo schattig. En om eerlijk te zijn mis ik het absoluut niet dat hij niet meer bij ons op de kamer slaapt.
pi_78490418
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:01 schreef Vlindur het volgende:
Zo. Die slaapt.

Rienk is in zn leventje nog maar 1 keer alleen in slaap gevallen. Andere keren gaat hij huilen en stop echt niet als je hem laat huilen. (Dat eindigt dan met *krijsen*. Nou, dan weet ik echt niet hoe snel ik bij hem moet zijn om mijn kleine ventje te troosten.. ) Dus dan maar er uit halen en lopen. Ook als hij daarna weer wakker wordt. Ik krijg het niet meer over mn hart om hem te laten huilen. Vaak zit er een boertje dwars ook.
Maar hij is nog zo jong. Houd moed! Heb je al eens geprobeerd om hem bijvoorbeeld een week lang meteen in bed te leggen bij het eerste signaal dat hij moe zou kunnen worden? Dat is hier het omslagpunt geweest. Als Ivan eenmaal moe is dan komt hij heel moeilijk in slaap en gaat hij krijsen.
pi_78490461
Ik heb deze keer mazzel geloof ik

Florian leg ik klaarwakker in zijn bedje, daar gaat hij liggen kijken naar alles. Hij piept soms als hij krampjes heeft (haal ik hem eruit en troost ik hem) of als hij zijn speen kwijt is.
Maar meestal gaat hij gewoon lekker slapen
pi_78490551
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar hij is nog zo jong. Houd moed! Heb je al eens geprobeerd om hem bijvoorbeeld een week lang meteen in bed te leggen bij het eerste signaal dat hij moe zou kunnen worden? Dat is hier het omslagpunt geweest. Als Ivan eenmaal moe is dan komt hij heel moeilijk in slaap en gaat hij krijsen.
Ik herken het vaak niet -ineens- is hij moe. En dan in bed leggen werkt niet. Dan gaat hij keuvelen en dan na een poosje is hij er flauw van en gaat hij huilen. En dan valt hij bij mij op schoot in slaap (al wiebelend)
pi_78490702
Leah gaat ook altijd gewoon slapen. Ze slaapt overdag op haar eigen kamer.
Ik hoor haar wel af en toe tussendoor huilen maar dat is altijd maar eventjes en dan slaapt ze weer. Ik haal haar dan niet eruit ofzo.

Als ze in de box ligt en ze zou gaan huilen dan pak ik haar normaliter wel op maar dat kan niet altijd (ik heb natuurlijk meer kinderen die aandacht vereisen )
pi_78491335
Wolf geeft heel duidelijk aan wanneer hij moe is, gaat dan altijd mopperen, dan weet ik dat het tijd is hem in bed te leggen.(Hij is dus nog nooit zomaar in de box of wipstoel ofzo in slaap gevallen).
Vaak is het dan in bed ook nog een paar tellen mopperen+ meerdere keren achter elkaar speentje kwijt zijn, en dan valt hij in slaap.
Overdag zijn het echt hazeslaapjes, vanaf 's avonds na de 19.00 fles slaapt hij heel diep, drinkt dan half slapend de 23.00 fles en kan ik hem daarna zo slapend weer terugleggen zonder speen v de nacht.

En het in eigen bedje slapen is heel erg goed gegaan afgelopen nacht
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_78491435
Ik herken het wel als Lotte moe is, maar ik probeer het soms een beetje te rekken met afleiden. Bij de eerste moeheidssignalen slaapt ze namelijk niet lekker in, maar gaat dan juist huilen. Ze heeft qua slapen heel veel problemen gehad, maar het is steeds beter geworden! Het ging vanzelf eigenlijk. Nu met 5 maanden slaapt ze de hele nacht door, in haar eigen bedje en uit zichzelf Tot dat dat ging heb ik d'r nooit laten huilen, blijkbaar was ze er niet aan toe
Lotte!
Noah!
pi_78491603
haaai *zwaait*

sorry niet bijgelezen.. vandaag de hele dag met Evie op stap geweest. (naar opa en oma)
en nu ga ik zo even lekker bijkomen van de hele week... ben moe!
(en morgen OUD-meet, dus moet even een beetje bijslapen denk ik... )

dikke voor iedereen!!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:07:10 #33
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78492727
Hier gaat alles ok!

Kus voor iedereen!
A grand adventure has begun.
pi_78492776
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:07 schreef Keshet het volgende:
Hier gaat alles ok!

Kus voor iedereen!
gelukkig!!!! zo'n kort berichtje met zo'n belangrijke inhoud....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_78492932
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 19:11 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik herken het vaak niet -ineens- is hij moe. En dan in bed leggen werkt niet. Dan gaat hij keuvelen en dan na een poosje is hij er flauw van en gaat hij huilen. En dan valt hij bij mij op schoot in slaap (al wiebelend)
Je zou kunnen proberen om het voor te zijn. Misschien leg je hem dan een paar keer te vroeg in bed, maar ach, daar leer je van. Het kost tijd om je kind te leren kennen, dat is toch geen schande! Ik vond het in ieder geval wel heel fijn om er gewoon mee bezig te zijn op een bepaald moment.
pi_78493177
quote:
Hier gaat alles ok!

Kus voor iedereen!
Oh, wat fijn!

Ik heb je laatste verhaal met een knoop in m'n maag gelezen. Ik herinner me zo levendig de dag dat mijn vader op de intensive care lag. Op een bepaald moment werd om het bed naast zijn bed het gordijn dichtgetrokken en kwamen familieleden afscheid nemen. Het was zo verdrietig. Ik kon toen nog niet vermoeden dat wij die nacht hetzelfde mee zouden maken. Het was zo volslagen bizar. Je leven kan zomaar een andere wending nemen. Ik ben zó blij voor jullie dat het goed is afgelopen.
pi_78493386
Oh dat constant met je kind in de armen lopen/zitten/staan herken ik ook wel hoor, dat heeft hier tot ongeveer 6 weken zo geduurd. Toen was ik het vooral echt zat, of nog niet eens zozeer zat, maar ik zat er zelf helemaal door heen... Dat is bij ons ook het omslagpunt geweest, dan maar effe huilen. En sindsdien herken ik ook de soorten huiltjes wat beter. Het ik-wil-aandacht huiltje, ik-heb-honger huiltje... ik ben moe maar wil niet slapen huiltje is er ook, maar die horen we nog maar weinig gelukkig. 's Avonds naar bed gaat heel goed, bijna altijd op dezelfde tijd (ongeveer 11 uur/ 11:30). Minke slaapt overdag nu vrij veel sinds een paar dagen. En dan is ze vanaf een uurtje of 5/6 redelijk wakker en ligt ze lekker bij ons op schoot of in de box of wipper. Dan nog effe masseren, flesje en slapen maar. Overdag probeer ik ook zoveel mogelijk door te hebben wanneer ze moe is. Vooral het wrijven in de ogen is een duidelijke hint. Dan gaat ze ook direct in de slaapzak en naar boven in bed. Soms nog effe mopperen om een verloren speen, maar dat valt nog mee.

Hiihi, ze heeft nu echt het sabbelen op haar handjes ontdekt, maar kan maar geen keuze maken. Nu zijn de wijsvingers (ja, allebei tegelijk) weer hip maar soms moeten beide handen gewoon helemaal erin, en het liefst tegelijk
pi_78493394
Oh Keshet, wat fijn dat het goed gaat! Geniet ervan meid...
pi_78494792
Asyniur: ik kan ook echt niet tegen huilen!! Kan hm dan ook echt niet laten liggen. Heb wel het gelukkig dat het niet echt een huilbaby is, want anders had ik het denk ik druk gehad (en veel stress).
Huilt hij ook als hij ergens ligt waar hij je wel kan zien? Dyon vind het ook fijn als hij me wel af en toe kan zien, dus dan zet ik hm bijv in zn wippertje in mn buurt (tijdens koken/ strijken).

Lijnloos: jij alweer aan het werk dus! Voor mn gevoel is Minke nog zo klein, maar ze schelen natuurlijk maar een paar dagen. Wel goed gegaan dus op het kdv.

Takkembah: ahh wat lief, zelf kiekeboe spelen

Davinia: je bent toch geen ontaarde mama Baby's mogen ook gewoon huilen af en toe toch Hier kan ik het ook niet altijd voorkomen en idd wat jij al benoemt vanwege een ouder kind die ook aandacht nodig heeft.

Vlindur: hier gelukkig wel een makkelijke slaper, maar in het begin heeft hij ook weleens 's avonds gehad dat hij moeilijk in slaap viel en dan bleven we hm even bij zn bedje wiegen tot zn oogjes dicht vielen. Maar zo te horen hebben jullie al vanalles geprobeerd.

Hier vanmorgen een intake op het kdv gehad. De oudste gaat daar ook naartoe. Er was op zijn kdv geen plek voor een dag extra (2 dagen per week) en ik was ook niet tevreden (het was echt een chaos). Nou het nieuwe kdv zag er echt super uit, gestructureerd, doen uitjes met de oudere kids, thema's (knutselen) en genoeg persoonlijke aandacht. Kyllian kent zn nieuwe leidster al, want die is ook overgestapt van zn oude kdv (ook vanwege de chaos). Wist dus echt niet dat het zoveel kon verschillen, anders had ik hm echt eerder overgeplaatst.
Vanaf volgende week gaan ze er naartoe en ik denk dat ik ze wel met een goed gevoel weg breng.

Zelf ben ik nog wel vrij tot 6 april. 2 weken extra verlof door het overtijd lopen en al mn overuren moesten op. Gebruik deze weken maar wel om de kids te laten wennen daar. Kan ik ze altijd eerder ophalen.
pi_78495239
quote:
Hier gaat alles ok!

Kus voor iedereen!
Fijn!!
pi_78496004
quote:
Hier gaat alles ok!

Kus voor iedereen!
Gelukkig!
pi_78496295
Keshet, wat fijn!
pi_78496740
Keshet wat fijn dat alles goed gaat!

Meimeltje super dat jullie nu een KDV gevonden hebben dat beter bij jullie past!

Hier werkt laten huilen niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige kindjes wel werkt als ze op een bepaalde manier huilen. Laten mopperen werkt hier wel Maar dat is pas sinds korte tijd zo, daarvoor was het mopperen altijd het begin van huilen.

Vlindur ik heb altijd in mijn hoofd dat jij een Friezin bent die in het Oosten woont Zal mijn fantasie wel met mij doen omdat dat bij mijn moeder zo is
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78497192
terug vind papa
pi_78497677
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:37 schreef Co_OL het volgende:
terug vind papa
gevonden!!
pi_78499936
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:30 schreef Twinkly het volgende:
Keshet wat fijn dat alles goed gaat!

Meimeltje super dat jullie nu een KDV gevonden hebben dat beter bij jullie past!

Hier werkt laten huilen niet, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor sommige kindjes wel werkt als ze op een bepaalde manier huilen. Laten mopperen werkt hier wel Maar dat is pas sinds korte tijd zo, daarvoor was het mopperen altijd het begin van huilen.

Vlindur ik heb altijd in mijn hoofd dat jij een Friezin bent die in het Oosten woont Zal mijn fantasie wel met mij doen omdat dat bij mijn moeder zo is
Ik heb 5 jaar in Haarlem gewoond
pi_78499963
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:27 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik heb 5 jaar in Haarlem gewoond
Ik ook!
pi_78499991
Tante Vindt toPic
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:44:51 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_78500938
Oke, even voorstellen.
Al maanden leechend in OUD en eigenlijk steeds niet zeker "zal ik posten of niet".

Afgelopen dinsdag zijn mijn vrouw en ik pappa en mem geworden van onze dochter Abby
(voluit Abbygail Moira Alycia)

Ik zou graag beetje meekletsen over wat er nu allemaal op ons afkomt, goed ?

Fietsie
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 23:05:47 #50
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_78502266
Natuurlijk is dat goed Fietsie! Welkom!
Wat ligt Abby daar lekker te slapen!

Zonder verder bij te lezen post ik hier mijn updates van de afgelopen dagen:
Zondag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maandag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dinsdag:
SPOILER
Woensdag t/m vandaag:
SPOILER
En jullie zijn allemaal lief! Bedankt!
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')