Geld maakt iemand als TS niet gelukkig. Alleen mensen die zich graag wentelen in materiële voldoening kunnen daar geluk uit halen.quote:Op zondag 28 februari 2010 03:04 schreef Theoria_Colorum het volgende:
De enige echte oplossing is natuurlijk trouwen met een meisje dat net een miljoenen erfenis heeft gekregen.
Laatst keek ik op YouTube naar een gesprek tussen Adriaan van Dis en Harry Mulisch (voor de geïnteresseerden). Daarin zegt Mulisch in antwoord op de vraag waarom hij voor het schrijverschap heeft gekozen, dat hij graag de wereld wat groter wil maken door iets te maken wat er nog niet is. En toen bedacht ik mij: verhip, dat is het! De scheppingsdrang die in ieder mens huist moet beantwoord worden. Dat maakt gelukkig. TS moet op zoek gaan naar een muze die zijn motivatie tot expressie prikkelt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:27 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Mee eens, mensen heeft een ontzettende drang om dingen te creeëren, ga je die behoefte onderdrukken word je volgens mij echt diep ongelukkig. Wedden dat als je uit pure ellende een vogelhuisje gaat bouwen, je er toch nog even blij van word als het af is xD haha
Bomenknuffelaar? Internet.quote:Op zondag 28 februari 2010 02:55 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik begrijp waar je heen weer met je verhaal. Televisie heb je ook al niet en kijk je niet.
Idealisme is leuk en te waarderen, maar jij lijkt me zo'n bomenknuffelaar.
Vraagje? Hoe denkt Aandemur te overleven?
quote:Op zondag 28 februari 2010 09:47 schreef servus_universitas het volgende:
TS moet op zoek gaan naar een muze die zijn motivatie tot expressie prikkelt.
Wat boeien jou de risico's als je het leven toch saai en uitzichtloos vindt? Wat heb je te verliezen?quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:34 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Moet wel te bekostigen zijn en een echt grote reis zit er niet in denk ik.
[..]
Verscheinde malen door m'n hoofd geschoten, maar ik vind dat toch een erg groot risico. Verder geef ik wel om m'n familie, dus dat is weer lastig.
Mwah, het stelt hem in staat om zich volledig los te koppelen van het sneue 9 tot 5 leven.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:36 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Geld maakt iemand als TS niet gelukkig. Alleen mensen die zich graag wentelen in materiële voldoening kunnen daar geluk uit halen.
Zou kunnen, Dat is ook min of meer m'n plan. Alleen heb ik daarbij weer niet genoeg leuke dingen in het voruitzicht op een wat kortere termijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:38 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Je weet alleen nog niet wat die dingen zijn, dus heb je geen doel om die tijd en middelen daarvoor vrij te maken!
Het enige wat er uit komt is reizen. Goed, stel dat dan als doel. Maak je studie af, zodat je niet met een studieschuld zit. Ga dan een jaar of twee heel hard werken en heel veel sparen en dan vertrek je met de noorderzon.
Tussendoor ga je zoveel mogelijk 'nieuwe' dingen doen. Waarom steek je niet wat energie in het afspreken met je 'kennissen', zodat zij uit kunnen groeien tot vrienden?
Ik heb nooit zelf een eerste berichtje gestuurd, alleen een paar keer een berichtje gehad. Natuurlijk stel ik me niet slachtofferig op, ik vind het wel moeilijk om in die berichtjes leuk enthousiast e.d. over te komen.quote:Meisjes: als jij je op een datingsite aanmeldt en vervolgens niet actief reageert dan gebeurt er ook niets.
Ik weet niet wat de paar berichtjes zijn die je gestuurd hebt, maar als je je daarin ook zo slachtofferig opstelt, dan is het niet vreemd dat er geen vervolg komt.
Het is onzin om het maar op te geven om op zoek te gaan naar een relatie. Je hebt je er nu voor afgesloten en dan gaat er helemaal nooit wat gebeuren.
Onder m'n niveau heb ik wel aan zitten denk ik, ben er nog niet uit of het de oplossing is. Op mijn niveau is het misschien wel mogelijk om veel onderweg te zijn en met verschillende mensen om te gaan, maar het grootste deel komt toch op een kantoor terecht.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:15 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hoezo zou je zo zeker een kantoorbaan oplopen als je later groot bent? Je mag nog altijd zelf kiezen waar je je sollicitatiebrieven heen stuurt hoor. Desnoods neem je een baan -dan wel waarschijnlijk onder je opleidingsniveau is- waar in je veel in beweging/de buitenlucht bent en zorg je er voor dat je je vrije tijd indeelt met zaken die zowel leuk en goed voor je ontwikkeling zijn.
Okee, misschien een verkeerde inschatting van mij. Ik heb voor dit argument voornamelijk naar anderen gekeken en daar zie ik dat veel mensen toch thuis blijven en tv kijken. Ik heb overigens niet eens een tv, dus dat doe ik nu niet vaak. Verder was ik na m'n stage steeds wel behoorlijk moe, maar dat komt ook omdat het 10 uur per dag werken was en na eten blijft er dan niet heel veel tijd over.quote:Dat je na het werk geen energie meer over hebt is trouwens ook pure onzin. Na het werk kan ik soms best bek af zijn maar dan ga ik even een uurtje oid lekker onderuit gezakt naar een plaat luisteren en daarna ben ik wel weer fit genoeg om eten te maken (en opeten) en er daarna nog op uit te gaan. Dat je er voor kiest tv te gaan kijken is ook dom. Daar kom je meestal toch niet van tot rust en je blijft toch wel zappen totdat het te laat is om nog iets van je avond te maken. Dat ding moet je gewoon uit laten.
Nog maagd, zelfs nooit gezoend. Misschien dat het wel meespeelt, maar ik probeer me daar niet zo druk om te maken.quote:Ik lees in je verhaal trouwens niets over een sexleven oid. Misschien dat daar de schoen wringt?
Goed verwoord, dat heb ik dus ook. Ik zie het ook bij (ex)huisgenoten gebeuren, grootse plannen, maar uiteindelijk werken ze in Nederland en hebben ze het standaard leventje.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik ben sowieso niet van plan het standaard riedeltje te doorlopen met het standaarbaantje bij het standaardbedrijfje, maar je weet nooit hoe het loopt.
Probleem is dat je door de maatschappij vrij hard die richting ingeduwd wordt en er eigenlijk maar heel weinig ruchtbaarheid wordt gegeven aan het leven buiten het kneuterige Nederlandse wereldje waar (tot mijn ontzetting) een groot deel van de Nederlanders nog steeds in leeft.
Nen wel eens verliefd geweest, maar dat heeft me toen niet gelukkiger gemaakt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:54 schreef bizarr het volgende:
Word verliefd!
Ik voelde me ook ooit zo ongelukkig en misschien nog wel ongelukkiger. Maar uiteindelijk is alles goed gekomen en sinds ruim 2 jaar ben ik übergelukkig. Liefhebben en 'liefgehebt' worden is de hemel op aarde. Er is dus echt wel hoop.
In de praktijk toch lastig en ik zou zelf ook gewoon gelukkig willen zijn zonder het reizen nodig te hebben. Ik weet ook niet of ik m'n hele leven wil reizen, ben nog vrij jong, kan niet nu niet bepalen wat ik over 10 jaar wil natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:54 schreef molleymijsje het volgende:
en waarom is reizen eigenlijk een tijdelijke oplossing?
je kan het doen tot je er bij neervalt....
True. Ik ben wat dat betreft weer te behoudend en durf weer niet zo'n grote stap te zetten. Vooralsnog heb ik het ook bij de westerse wereld gehouden.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:57 schreef Taurus het volgende:
Het leven is niet saai. Je kunt het zo saai maken als je wilt, als je zo van reizen houdt: ga dan voor 'n habbekrats door Thailand trekken en doe dat een aantal jaar. "Leef van de wind", zogezegd. Men schijnt dat te overleven. Je kunt overigens dat ook op veilige eigen grond doen hoor, iedere dag is een nieuwe, doe eens wat impulsiefs.
Die leuke dingen om naar uit te kijken ontbrekend dus. Ik hoop dat ik dat nog kan vinden om toch ook weer plezier in het leven te kunnen krijgen.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:30 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Meer is er helaas niet in dit leven, je kunt dan wel 3 jaar gaan zwerven door Thailand en andere exoctische bestemmingen zoals anderen hier aangeven, maar er moet toch brood op de plank komen.
En dan moet je helaas (ik weet wat je voelt) meedraaien in de 9 tot 5 maatschappij. Deprimerend absoluut, maar probeer je staande te houden door uit te kijken naar de leuke dingen die je hopelijk nog wel hebt. Door naar die momenten toe te leven.
Zoals ik al zei: dat heb je voor een groot deel zelf in de handquote:Op maandag 1 maart 2010 00:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Onder m'n niveau heb ik wel aan zitten denk ik, ben er nog niet uit of het de oplossing is. Op mijn niveau is het misschien wel mogelijk om veel onderweg te zijn en met verschillende mensen om te gaan, maar het grootste deel komt toch op een kantoor terecht.
Hmm, 10 uur per dag is dan ook wel behoorlijk veel. Bij de meeste banen werk je per dag zo'n 8 uur, dat scheelt wel. Dat je trouwens na een dag werken op je stage (ongeacht je 8 of 10 uur bezig ben geweest) erg moe bent vind ik niet zo vreemd. Ik heb bij mezelf wel gemerkt dat ik wanneer ik stage liep of in werd gewerkt ook helemaal kapot ben na de tijd. Wanneer je aan het ritme gewend bent, routine hebt opgebouwd en alle nieuwe indrukken verwerkt hebt krijg je vanzelf wel weer meer energie.quote:Okee, misschien een verkeerde inschatting van mij. Ik heb voor dit argument voornamelijk naar anderen gekeken en daar zie ik dat veel mensen toch thuis blijven en tv kijken. Ik heb overigens niet eens een tv, dus dat doe ik nu niet vaak. Verder was ik na m'n stage steeds wel behoorlijk moe, maar dat komt ook omdat het 10 uur per dag werken was en na eten blijft er dan niet heel veel tijd over.
Mystery en al die anderen werden er inderdaad echt gelukkige en sympathieke mensen van.quote:Op zondag 28 februari 2010 03:00 schreef Synthesist het volgende:
wordt pickup artist en heb seks met de mooiste dames
not kidding you. het maakt je leven echt gelukkiger als je wat van sociale dynamiek af weet
quote:Op donderdag 25 februari 2010 23:44 schreef Michiel1990 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat je zonder een relatie kan.
Iddquote:
2 jaar 10 uur in de maand weer werken en je lost 2 problemen opquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:39 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Uhm, weet ik niet eigenlijk.![]()
Ik wil nog wel veel van de wereld zien, dus misschien reizen, maar dat is erg duur en gaat niet lukken.
Ja, en? Wat heb je aan zo'n stom labeltje?. De psychologie is een heel goed in het verschuiven van maatschappelijke problemen naar het individu.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:19 schreef Leonoire het volgende:
Quarterlife crisis
http://en.wikipedia.org/wiki/Quarter-life_crisis
Mwa, echt genieten kan (ook) pas na je studententijd denk ik. Mensen die bijv. een zware (technische) studie doen zijn vaak voor en na school nog bezig te werken, als je kunt gaan werken ben je (normaal gesproken) na 5 of 6 uur klaar en ben je in de avond nog vrij om te doen en laten wat je wilt. Daarnaast heb je ook gewoon een goede salaris wat je in je vrije dagen lekker kunt uitgevenquote:Op zondag 30 mei 2010 12:11 schreef Bombshell het volgende:
Geniet van je studententijd, als je moet gaan werken wordt het pas zwaar..
Maar ook dat klinkt uitzichtloos: werken om te consumeren.quote:Op zondag 30 mei 2010 12:18 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Mwa, echt genieten kan (ook) pas na je studententijd denk ik. Mensen die bijv. een zware (technische) studie doen zijn vaak voor en na school nog bezig te werken, als je kunt gaan werken ben je (normaal gesproken) na 5 of 6 uur klaar en ben je in de avond nog vrij om te doen en laten wat je wilt. Daarnaast heb je ook gewoon een goede salaris wat je in je vrije dagen lekker kunt uitgeven
Een advertentie is snel gezet, en er zijn genoeg online muzikantenbanken.quote:Het lijkt me wel leuk om in een bandje te spelen, maar dat regel je ook niet even. Daarbij kan ik geen enkel instrument echt goed, op toetsen instrumenten na, maar dat neem je weer niet even mee naar één of andere oefenruimte.
Toen ik stage liep, 5 dagen per week, 10 uur per dag, had ik meer vrije tijd dan ooit. Wat dat betreft is werken wel beter. Studie is totaal niet gescheiden van priveleven. Nu ben ik letterlijk elk weekend bezig met studie, vaak ook gewoon 8 - 12 uur per dag.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:44 schreef Bombshell het volgende:
In verhouding heb je natuurlijk veel meer vrijetijd als je studeert. En er zit nogal een verschil tussen bivakeren tussen je medestudenten en tussen je collegas. Ligt een veel hogere druk op je tijdens werk.
Ik ben nu bezig het muziek maken weer op te pakken. Misschien is dit iets voor over een paar maanden.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 02:18 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Een advertentie is snel gezet, en er zijn genoeg online muzikantenbanken.
Ook zijn er repetitie-ruimtes inc. toetsen.
Als je maar wilt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |