abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78455382
Al m'n hele leven vind ik het leven maar ongelooflijk saai en uitzichtloos. Ben ik depressief? Misschien, weet ik eigenlijk niet, maar mocht het zo zijn, dan ben ik dat vrijwel m'n hele leven al.

Ik ben student, maar het studeren vind ik totaal niet leuk. Er lijkt geen einde te komen aan al die vakken. Heb je de ene bijna af, dan staan er al weer wat nieuwe voor je klaar. Ik ben bezig met m'n master, bachelor heb ik cum laude weten te halen. Ik heb veel kennissen, overal waar ik kom ken ik wel mensen. Perioden met vrienden heb ik ook wel gehad, maar momenteel zou ik geen van die kennissen aanmerken als vriend. Dat betekent dat ik nog prima uit kan gaan met mensen, een biertje drinken enz, maar bij geen van de mensen die ik ken, heb ik het idee dat het een langdurige vriendschap is.

M'n dagelijks leven vind ik behoorlijk saai en deprimerend. Ik ben veel tijd kwijt met studie en daarnaast werk ik zo'n 12 - 15 uur per week. Ik sport zo'n drie keer per week. Sinds dit jaar alleen nog fitness, vroeger ook nog een teamsport. Verder heb ik niet echt hobbies eigenlijk. Als ik niet met een van deze dingen of het huishouden bezig ben, heb ik niet veel te doen. Het komt er dan op neer dat ik een beetje achter internet loop te hangen. Over het algemeen verdoe ik niet eens extreem veel tijd hieraan, omdat studie al veel tijd in beslag neemt. Ook weekenden bestaan uit studie, huishouden en af en toe een weekend naar m'n ouders.

Studie vind ik al heel lang niet leuk meer, maar stoppen is er nooit van gekomen, omdat ik ook niets anders heb dat ik echt leuk vind. Heb dan wel weer een redelijk brede interesses, maar nooit iets wat ik écht zou willen doen. Bovendien zijn m'n cijfers goed, dus dat leverde ook nooit een drive op om te stoppen. Ik modder daarom al lange tijd aan. Het onderwerp interesseert me wel, maar de uiteindelijke opdrachten zijn niet leuk. Ik haal hoge cijfers, maar het kost ook enorm veel moeite en dat frustreert enorm.

Ik zie erg op tegen later. Werken lijkt me niet leuk, heel saai. Uiteindelijk komt het grootste deel van de mensen in een kantoorfunctie terecht, waar ze 5 dagen per week zitten. Na het werk is het boodschappen doen/eten koken/eten/afwassen en daarna voornamelijk op de bank voor de tv hangen, want ja je hebt gewerkt en je bent moe. In het weekend zijn het vaak verplichte familie bezoeken en onderhoud aan het huis die de tijd opvullen en zo verdoe je dan een groot deel van je leven.

Niets positiefs? Op zich wel. Ik heb een tijdje stage gelopen in het buitenland met een flinke stagevergoeding. Daar kon ik veel dingen doen, bijna elk weekend reizen e.d. De stage zelf vond ik niet leuk, maar het reizen wel. De reden dat ik het die periode naar m'n zin heb gehad was voornamelijk omdat ik altijd wel iets had op korte termijn om naar uit te kijken. En dat is wat helemaal ontbreekt in m'n normale leven. Ik heb nu helemaal niets om naar uit te kijken en dat deprimeerd me enorm.

Niet echt een directe vraag of stelling om over te discusseren. Ik ben wel benieuwd wat voor een reacties jullie hebben. Topic is deels om het min of meer van me af te schrijven, misschien dat er nog een goede raad uit komt.
pi_78455491
Wat voor studie doe je dan? Geen mogelijkheid om andere studie te kiezen?

Kunnen je ouders je misschien helpen?
pi_78455571
Misschien is het leger wat voor je? Iig geen saai leven lijkt me.
pi_78455578
Mja, het leven is natuurlijk ook totaal zinloos, omdat je ooit dood gaat. Daarom zou je er het beste van moeten zien te maken.
pi_78455689
Ga iets doen wat je leuk vind.

/close
pi_78456254
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:58 schreef datditkan het volgende:
Wat voor studie doe je dan? Geen mogelijkheid om andere studie te kiezen?

Kunnen je ouders je misschien helpen?
Wat voor een studie is niet heel relevant, hou ik liever voor me ivm herkenning. Uiteraard is er de mogelijkheid om een andere studie te gaan doen, maar ik heb al een BSc diploma en de helft van m'n MSc vakken, dus het lijkt me niet heel efficient eigenlijk. Bovendien heb ik geen flauw idee wat ik dan wel zou willen.

Met m'n ouders heb ik het er regelmatig over, echt helpen kunnen ze niet. Ze willen luisteren als ik er over wil praten, maar veel meer kunnen ze niet doen.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:59 schreef Jahr00n het volgende:
Misschien is het leger wat voor je? Iig geen saai leven lijkt me.
Mja could be, geen idee eigenlijk. Ik heb er weleens aangedacht, maar ik wil dan eigenlijk wel weer een beetje een fatsoenlijke functie. Ik zal me er binnenkort wel wat meer in verdiepen.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:59 schreef Apuleius het volgende:
Mja, het leven is natuurlijk ook totaal zinloos, omdat je ooit dood gaat. Daarom zou je er het beste van moeten zien te maken.
Yup, het probleem is alleen dat ik een beetje faal in 'het beste er van maken.' Het lukt me maar niet om er tevreden mee te zijn en het echt langdurig naar me zin te hebben. Ik kan af en toe best genieten als ik iets doe, maar dat gevoel ebt altijd zo snel weer weg en dan is er nog die 95% over die niet echt leuk is.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:01 schreef boyv het volgende:
Ga iets doen wat je leuk vind.

/close
Maar wat vind ik leuk? Of hoe kom ik daar achter? Ik ben inmiddels mid-20-er en ik heb nooit ontdekt wat ik echt leuk vind. Af en toe heb ik iets wat een week leuk vind, maar ik heb nooit iets gevonden waar ik me echt mee kan vermaken.
pi_78456489
Tvp.
pi_78456600
Als mensen er eerlijk over zijn, dan zal je zien dat bij bijna niemand het leven rozengeur en maneschijn is. Daarom zijn er hobby's, werk, visite en noem het maar op, om die leegte op te vullen. Als je echt even niets doet en nadenkt over hoe je alles zinvol in kan vullen, dan kom je weer bij het begin uit: Onzinnig.
pi_78456802
tvp, zit bijna in dezelfde situatie....
If there is evil in this world, it lies in the heart of mankind!" -Edward D. Morrison
pi_78456959
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:18 schreef Apuleius het volgende:
Als mensen er eerlijk over zijn, dan zal je zien dat bij bijna niemand het leven rozengeur en maneschijn is. Daarom zijn er hobby's, werk, visite en noem het maar op, om die leegte op te vullen. Als je echt even niets doet en nadenkt over hoe je alles zinvol in kan vullen, dan kom je weer bij het begin uit: Onzinnig.
Dat opvullen van die leegte is denk ik ook mijn probleem. Het lukt me gewoon niet. En als ik dan een periode heb waar ik veel aan opdrachten moet werken en dus verder niet veel dingen doe, dan denk ik teveel na en kom ik snel tot de conclusie dat ik het allemaal niet leuk vind.

Iets wat misschien ook nog moet melden dat m'n liefdesleven nou niet echt voortvarend is. Daar zie ik eigenlijk ook geen verandering in komen. Dat zou op zich niet een onoverkomelijk probleem zijn, maar in conbinatie met het missen van genoeg leuke dingen, maakt het het leven toch niet heel erg leuk.
  donderdag 25 februari 2010 @ 22:24:52 #11
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_78456968
Ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar dingen die je leuk vind, misschien gitaar spelen, misschien tekenen, misschien gamen. Zodra je wat meer hobbys hebt is het leven een stuk leuker en ik raad je ook aan een vriendin te zoeken maarja die krijg je niet zomaar als er niks is wat je interreseerd vandaar hobbys e.d.
Droeloe
pi_78457266
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:24 schreef Kevin_NL het volgende:
Ik zou eerst maar eens op zoek gaan naar dingen die je leuk vind, misschien gitaar spelen, misschien tekenen, misschien gamen. Zodra je wat meer hobbys hebt is het leven een stuk leuker en ik raad je ook aan een vriendin te zoeken maarja die krijg je niet zomaar als er niks is wat je interreseerd vandaar hobbys e.d.
Maar hoe vind je een hobby? Ik heb best veel geprobeerd. Verschillende sporten, maar ik ben daar niet echt goed in, betekent vaak niet mee kunnen spelen in alle wedstrijden e.d. en ik vind het zelf ook niet leuk als het niet gaat zoals ik wil. Ik heb een aantal muziek instrumenten geprobeerd, ook langere tijd, maar ik ben gewoon niet snel tevreden met het resultaat en daarom vind ik het niet leuk. En met alleen het spelen van een instrument bereik je eigenlijk niets. Het lijkt me wel leuk om in een bandje te spelen, maar dat regel je ook niet even. Daarbij kan ik geen enkel instrument echt goed, op toetsen instrumenten na, maar dat neem je weer niet even mee naar één of andere oefenruimte.
pi_78457541
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:29 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Maar hoe vind je een hobby? Ik heb best veel geprobeerd. Verschillende sporten, maar ik ben daar niet echt goed in, betekent vaak niet mee kunnen spelen in alle wedstrijden e.d. en ik vind het zelf ook niet leuk als het niet gaat zoals ik wil. Ik heb een aantal muziek instrumenten geprobeerd, ook langere tijd, maar ik ben gewoon niet snel tevreden met het resultaat en daarom vind ik het niet leuk. En met alleen het spelen van een instrument bereik je eigenlijk niets. Het lijkt me wel leuk om in een bandje te spelen, maar dat regel je ook niet even. Daarbij kan ik geen enkel instrument echt goed, op toetsen instrumenten na, maar dat neem je weer niet even mee naar één of andere oefenruimte.
Stel nu dat je niet zou studeren, wat zou je dan willen doen?
pi_78457856
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:34 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Stel nu dat je niet zou studeren, wat zou je dan willen doen?
Uhm, weet ik niet eigenlijk.

Ik wil nog wel veel van de wereld zien, dus misschien reizen, maar dat is erg duur en gaat niet lukken.
pi_78458788
tvp
pi_78459097
Ken het ook wel zit zelf ook in zo'n fase nu lijkt het.
Aandacht van een vrouw kan helpen moet je wel de goeie toevallig tegen het lijf lopen.
Je zegt dat je van reizen houdt misschien een idee om een tijdje te gaan reizen als je klaar bent met je studie? Kan je nu alvast alles gaan uitzoeken waar naar toe je wilt, hoe je alles wil gaan regelen enz?
pi_78459282
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:39 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Uhm, weet ik niet eigenlijk.

Ik wil nog wel veel van de wereld zien, dus misschien reizen, maar dat is erg duur en gaat niet lukken.
je zou natuurlijk alles op kunnen geven en naar een land liften wat je graag zou willen zien, maar dat zit er niet in neem ik aan?
pi_78460681
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 21:56 schreef OngeschiktX het volgende:
Al m'n hele leven vind ik het leven maar ongelooflijk saai en uitzichtloos. Ben ik depressief? Misschien, weet ik eigenlijk niet, maar mocht het zo zijn, dan ben ik dat vrijwel m'n hele leven al.

Ik ben student, maar het studeren vind ik totaal niet leuk. Er lijkt geen einde te komen aan al die vakken. Heb je de ene bijna af, dan staan er al weer wat nieuwe voor je klaar. Ik ben bezig met m'n master, bachelor heb ik cum laude weten te halen. Ik heb veel kennissen, overal waar ik kom ken ik wel mensen. Perioden met vrienden heb ik ook wel gehad, maar momenteel zou ik geen van die kennissen aanmerken als vriend. Dat betekent dat ik nog prima uit kan gaan met mensen, een biertje drinken enz, maar bij geen van de mensen die ik ken, heb ik het idee dat het een langdurige vriendschap is.

M'n dagelijks leven vind ik behoorlijk saai en deprimerend. Ik ben veel tijd kwijt met studie en daarnaast werk ik zo'n 12 - 15 uur per week. Ik sport zo'n drie keer per week. Sinds dit jaar alleen nog fitness, vroeger ook nog een teamsport. Verder heb ik niet echt hobbies eigenlijk. Als ik niet met een van deze dingen of het huishouden bezig ben, heb ik niet veel te doen. Het komt er dan op neer dat ik een beetje achter internet loop te hangen. Over het algemeen verdoe ik niet eens extreem veel tijd hieraan, omdat studie al veel tijd in beslag neemt. Ook weekenden bestaan uit studie, huishouden en af en toe een weekend naar m'n ouders.

Studie vind ik al heel lang niet leuk meer, maar stoppen is er nooit van gekomen, omdat ik ook niets anders heb dat ik echt leuk vind. Heb dan wel weer een redelijk brede interesses, maar nooit iets wat ik écht zou willen doen. Bovendien zijn m'n cijfers goed, dus dat leverde ook nooit een drive op om te stoppen. Ik modder daarom al lange tijd aan. Het onderwerp interesseert me wel, maar de uiteindelijke opdrachten zijn niet leuk. Ik haal hoge cijfers, maar het kost ook enorm veel moeite en dat frustreert enorm.

Ik zie erg op tegen later. Werken lijkt me niet leuk, heel saai. Uiteindelijk komt het grootste deel van de mensen in een kantoorfunctie terecht, waar ze 5 dagen per week zitten. Na het werk is het boodschappen doen/eten koken/eten/afwassen en daarna voornamelijk op de bank voor de tv hangen, want ja je hebt gewerkt en je bent moe. In het weekend zijn het vaak verplichte familie bezoeken en onderhoud aan het huis die de tijd opvullen en zo verdoe je dan een groot deel van je leven.

Niets positiefs? Op zich wel. Ik heb een tijdje stage gelopen in het buitenland met een flinke stagevergoeding. Daar kon ik veel dingen doen, bijna elk weekend reizen e.d. De stage zelf vond ik niet leuk, maar het reizen wel. De reden dat ik het die periode naar m'n zin heb gehad was voornamelijk omdat ik altijd wel iets had op korte termijn om naar uit te kijken. En dat is wat helemaal ontbreekt in m'n normale leven. Ik heb nu helemaal niets om naar uit te kijken en dat deprimeerd me enorm.

Niet echt een directe vraag of stelling om over te discusseren. Ik ben wel benieuwd wat voor een reacties jullie hebben. Topic is deels om het min of meer van me af te schrijven, misschien dat er nog een goede raad uit komt.
Je wil niet studeren, je wil niet werken. Wat wil je anders, uitkering nemen?

Nog hoeveel jaar moet je als je toch doorgaat? Wat voor diploma heb je als je nu gaat werken?
pi_78460924
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:26 schreef datditkan het volgende:

[..]

Je wil niet studeren, je wil niet werken. Wat wil je anders, uitkering nemen?

Nog hoeveel jaar moet je als je toch doorgaat? Wat voor diploma heb je als je nu gaat werken?
Uitkering wil ik zeker niet, dan zit je thuis, totaal niet beter. Het punt is dat ik ook in m'n vrije tijd niets leuks heb eigenlijk. Klinkt allemaal heel zeurderig, maar ik vermaak me gewoon niet. Overigens probeer ik dit natuurlijk niet naar m'n omgeving uit te stralen. De meesten zullen niet echt iets aan me merken, misschien alleen de mensen die me beter kennen. Huisgenoten e.d.

Heb nu dus een BSc (universitair dus). Als ik door ga moet ik nog net iets minder dan 1.5 jaar.
pi_78461097
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 22:59 schreef Bombshell het volgende:
Ken het ook wel zit zelf ook in zo'n fase nu lijkt het.
Aandacht van een vrouw kan helpen moet je wel de goeie toevallig tegen het lijf lopen.
Je zegt dat je van reizen houdt misschien een idee om een tijdje te gaan reizen als je klaar bent met je studie? Kan je nu alvast alles gaan uitzoeken waar naar toe je wilt, hoe je alles wil gaan regelen enz?
Moet wel te bekostigen zijn en een echt grote reis zit er niet in denk ik.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:02 schreef Apuleius het volgende:

[..]

je zou natuurlijk alles op kunnen geven en naar een land liften wat je graag zou willen zien, maar dat zit er niet in neem ik aan? [ afbeelding ]
Verscheinde malen door m'n hoofd geschoten, maar ik vind dat toch een erg groot risico. Verder geef ik wel om m'n familie, dus dat is weer lastig.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:22 schreef Apuleius het volgende:
Oh, TS heeft al een touwtje en een stoel opgezocht?
Kan hier niet een voldoende grote val maken, dus dat gaat niet lukken.
pi_78461198
Als je afgestudeerd bent moet je sowieso gaan werken.
pi_78461335
Je hebt gewoon een vriendin nodig.
pi_78461351
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:36 schreef datditkan het volgende:
Als je afgestudeerd bent moet je sowieso gaan werken.
Bedankt voor deze mededeling. En nu?
pi_78461369
Mijn eindconclusie is dat je gewoon een verwende snotsok² bent die helemaal nergens zin in heeft, en/of er te mieterig voor is om knopen door te hakken.
pi_78461384
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:38 schreef Smart_ass het volgende:
Je hebt gewoon een vriendin nodig.
Tja niet iedereen is leuk genoeg daarvoor. Die behoefte heb ik al laten varen, daar werd ik alleen maar ongelukkiger van.
pi_78461444
Creatief aan de gang gaan, muziek maken/luisteren, tekenen/schilderen, maar je maakt er nogal een verhaal van, dus schrijven lijkt me ook wel wat voor je. Vreemd genoeg voelt een creatieve bezigheid veel nuttiger dan werk en school xD
pi_78461446
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:39 schreef Apuleius het volgende:
Mijn eindconclusie is dat je gewoon een verwende snotsok² bent die helemaal nergens zin in heeft, en/of er te mieterig voor is om knopen door te hakken.
Waarom ben ik verwend? Welke knoop moet ik precies doorhakken, stoppen met studie? En dan, er moet wel een goed alternatief zijn en die heb ik niet.
pi_78461461
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:39 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Bedankt voor deze mededeling. En nu?
Vriendin zoeken of vrienden maken?

Heb je veel vrienden, misschien dat je daar steun uit kan halen?
pi_78461578
quote:

[..]

Tja niet iedereen is leuk genoeg daarvoor. Die behoefte heb ik al laten varen, daar werd ik alleen maar ongelukkiger van.
Ik ben eigenlijk vrij serieus. Maakt het leven een stuk leuker om dingen met een ander te kunnen delen. Vind ik persoonlijk dan.
En je vindt heus wel een vriendin. Tenzij je een kloon bent van Schenkstroop.
pi_78461623
quote:

[..]

Je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat je zonder een relatie kan.
pi_78461666
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:40 schreef Michiel1990 het volgende:
Creatief aan de gang gaan, muziek maken/luisteren, tekenen/schilderen, maar je maakt er nogal een verhaal van, dus schrijven lijkt me ook wel wat voor je. Vreemd genoeg voelt een creatieve bezigheid veel nuttiger dan werk en school xD
Misschien heb je gelijk, ik heb alleen nog niet iets gevonden waar ik genoeg voldoening uit kan halen. Ben niet erg snel tevreden met mezelf en dat is nogal een probleem met dit soort dingen. Op internet zie je altijd weer mensen die het veel beter kunnen en dan haal ik mijn doelstellingen niet zeg maar. Klinkt stom, het is iets wat ik zelf compleet onnodig aan mezelf opleg, maar het maakt vaak wel dat ik niet tevreden ben met mezelf en daarom datgene niet leuk meer vind.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:41 schreef datditkan het volgende:

[..]

Vriendin zoeken of vrienden maken?

Heb je veel vrienden, misschien dat je daar steun uit kan halen?
Vriendin zoeken lukt mij niet. Vrienden heb ik momenteel niet, staat in de op, wel veel kennissen. De vriendschappen die had of dacht te hebben zijn een beetje doodgebloed om verschillende redenen. Momenteel heb ik niet echt iemand waarbij ik goed steun kan zoeken denk ik.
pi_78461753
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:45 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk, ik heb alleen nog niet iets gevonden waar ik genoeg voldoening uit kan halen. Ben niet erg snel tevreden met mezelf en dat is nogal een probleem met dit soort dingen. Op internet zie je altijd weer mensen die het veel beter kunnen en dan haal ik mijn doelstellingen niet zeg maar. Klinkt stom, het is iets wat ik zelf compleet onnodig aan mezelf opleg, maar het maakt vaak wel dat ik niet tevreden ben met mezelf en daarom datgene niet leuk meer vind.
[..]

Vriendin zoeken lukt mij niet. Vrienden heb ik momenteel niet, staat in de op, wel veel kennissen. De vriendschappen die had of dacht te hebben zijn een beetje doodgebloed om verschillende redenen. Momenteel heb ik niet echt iemand waarbij ik goed steun kan zoeken denk ik.
Waar ligt het verschil? Wanneer zie je een kennis aan als vriend?
pi_78461781
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk vrij serieus. Maakt het leven een stuk leuker om dingen met een ander te kunnen delen. Vind ik persoonlijk dan.
En je vindt heus wel een vriendin. Tenzij je een kloon bent van Schenkstroop.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:44 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Je maakt jezelf wat wijs als je denkt dat je zonder een relatie kan.
Ik weet niet of ik zonder kan, maar ik denk dat ik dat te accepteren heb. Niet alles kan nou eenmaal. Genoeg mensen die heel graag veel geld willen hebben, dat lukt in de meeste gevallen niet. Ik zou ook wel graag met iemand samen zijn, maar de kans dat dat ooit gebeurd is erg klein. Ik denk niet dat er iemand bij mij zou passen.

Het ligt overigens volledig aan uitstraling en mijn karakter, niet echt aan uiterlijk of wat dan ook. Ik denk niet dat iemand ooit met mij kan samen leven.
pi_78461823
Je komt eigenlijk nogal wat faalangstig over, kan dat een beetje kloppen?
pi_78461878
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:47 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

[..]

Ik weet niet of ik zonder kan, maar ik denk dat ik dat te accepteren heb. Niet alles kan nou eenmaal. Genoeg mensen die heel graag veel geld willen hebben, dat lukt in de meeste gevallen niet. Ik zou ook wel graag met iemand samen zijn, maar de kans dat dat ooit gebeurd is erg klein. Ik denk niet dat er iemand bij mij zou passen.

Het ligt overigens volledig aan uitstraling en mijn karakter, niet echt aan uiterlijk of wat dan ook. Ik denk niet dat iemand ooit met mij kan samen leven.
Iedereen heeft kwaliteiten en iedereen kan aan een relatie komen, jij dus ook. geen gemaar, geen uitzondering.
pi_78461896
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:47 schreef datditkan het volgende:

[..]

Waar ligt het verschil? Wanneer zie je een kennis aan als vriend?
Dat is toch wel duidelijk? Ik ben niet iemand die denk dat hij tientallen vrienden heeft, zoals veel mensen. Naar mijn mening hebben de meeste mensen tussen de 0 en 4 vrienden. Kennissen zijn leuk om mee uit te gaan, voetbal te kijken, etc. Daar kan je prima een leuke tijd mee hebben. Echte vriendschappen gaan verder, die zijn er voor je in moeilijke tijden, laten je niet in de steek, kan je langs gaan als je problemen hebt. Het is verder een gevoel wat in twee richtingen moet werken. Lastig uit te leggen, maar ik denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel.
pi_78461917
Aansteller.
pi_78461932
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:47 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

[..]

Heel veel geld hebben is natuurlijk ook totaal iets anders dan een relatie hebben he. En waarom zou niemand bij je passen of met je samen kunnen leven? Wat is er zo ongewoon aan je dan?
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:51:36 #39
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_78461941
Qua hobby hoef je ook niet iets goed te kunnen, als je er maar mee bezig bent en er lol in hebt. Ik speel synthsizer en kan me avonden vermaken met draaien aan knoppen om nieuwe geluiden te maken en daarmee te spelen.

Dat veel mensen een kantoorbaan hebben, betekent niet dat ze een saaie baan hebben, tenminste, als ik naar mezelf kijk.
Nu ben je je aan het ontwikkelen met je studie, maar straks kun je helemaal los in je werk.
pi_78461975
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:50 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Dat is toch wel duidelijk? Ik ben niet iemand die denk dat hij tientallen vrienden heeft, zoals veel mensen. Naar mijn mening hebben de meeste mensen tussen de 0 en 4 vrienden. Kennissen zijn leuk om mee uit te gaan, voetbal te kijken, etc. Daar kan je prima een leuke tijd mee hebben. Echte vriendschappen gaan verder, die zijn er voor je in moeilijke tijden, laten je niet in de steek, kan je langs gaan als je problemen hebt. Het is verder een gevoel wat in twee richtingen moet werken. Lastig uit te leggen, maar ik denk dat de meeste wel snappen wat ik bedoel.
Maar hoe oud ben je dan? Jaartje overslaan?
pi_78462331
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:48 schreef Michiel1990 het volgende:
Je komt eigenlijk nogal wat faalangstig over, kan dat een beetje kloppen?
Weet ik niet, meerdere mensen (oa ouders) hebben het weleens genoemd. Ik heb bij m'n geboorte geen lijstje met afwijkingen, problemen en dergelijken gehad, dus ik weet niet of ik dat echt zou hebben.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:50 schreef Michiel1990 het volgende:

[..]

Iedereen heeft kwaliteiten en iedereen kan aan een relatie komen, jij dus ook. geen gemaar, geen uitzondering.
Mja ik geloof er niet in. Heb meerdere malen iemand leuk gevonden, maar het is nog nooit gebeurd dat iemand mij leuk vond. Ik ben er vrij zeker van dat het niet meer gaat lukken. En al zou iemand mij leuk vinden, dan denk ik dat de relatie faalt. Ik heb nul ervaring, niet alleen op gebied van seks, maar ook gewoon met andere aspecten van een relatie. Dat gaat toch niet werken. In je tienerjaren en begin twintig is dat nog te overkomen, maar inmiddels ben ik toch wat ouder en dan is dat wel een beetje vreemd.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heel veel geld hebben is natuurlijk ook totaal iets anders dan een relatie hebben he. En waarom zou niemand bij je passen of met je samen kunnen leven? Wat is er zo ongewoon aan je dan?
Weet ik niet precies. Straal gewoon niet echt iets uit denk ik. Ben vrij gesloten, niet heel stil verder, maar mensen krijgen moeilijk echt hoogte van mij. Verder heb ik weleens momenten dat ik me niet zo fijn voel en ik denk dat dat in een relatie fout gaat. Ben bang dat ik op zo'n moment alles verpest.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:51 schreef Kreupelhout het volgende:
Qua hobby hoef je ook niet iets goed te kunnen, als je er maar mee bezig bent en er lol in hebt. Ik speel synthsizer en kan me avonden vermaken met draaien aan knoppen om nieuwe geluiden te maken en daarmee te spelen.

Dat veel mensen een kantoorbaan hebben, betekent niet dat ze een saaie baan hebben, tenminste, als ik naar mezelf kijk.
Nu ben je je aan het ontwikkelen met je studie, maar straks kun je helemaal los in je werk.
Wat betreft hobbies. Ik weet dat je niet perse heel goed hoeft te zijn, maar om de een of andere reden hecht ik er enorm veel waarde aan. Dat is slecht dat weet ik, maar ik kan er gewoon geen voldoening uithalen als ik niet dat ene liedje kan spelen, of een bepaald plaatje niet goed genoeg kan fotoshoppen, etc etc. Het lukt niet om dat te onderdrukken.

Mijn mening over een kantoorbaan is gebasseerd op wat ik gezien heb met stages en werk e.d. Uiteindelijk komt veel op hetzelfde neer. Of je nu economie studeert, of iets technisch. Uiteindelijk zit je zeer waarschijnlijk achter je excel wat formules in te vullen met af en toe een vergadering tussendoor. Verder is het voornamelijk ook het leven erom heen wat me enorm tegen staat. 9 - 5, elke week weer hetzelfde. Weinig ruimte voor variatie, spontaniteit en leuke dingen.
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 23:52 schreef datditkan het volgende:

[..]

Maar hoe oud ben je dan? Jaartje overslaan?
mid twintigerjaren inmiddels.
pi_78462498
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:00 schreef OngeschiktX het volgende:

Weet ik niet precies. Straal gewoon niet echt iets uit denk ik. Ben vrij gesloten, niet heel stil verder, maar mensen krijgen moeilijk echt hoogte van mij. Verder heb ik weleens momenten dat ik me niet zo fijn voel en ik denk dat dat in een relatie fout gaat. Ben bang dat ik op zo'n moment alles verpest.

Dat zijn meer mensen. En er zijn genoeg mensen die zich niet fijn voelen, dus dat zijn flauwe excuses natuurlijk. Waarom schrijf je je niet gewoon in op een datingsite? Niets mis mee, en misschien ontmoet je daar iemand. Sowieso gaat het via internet vaak makkelijker dan in 't echte leven.
pi_78462542
Je blijft ook wel een beetje in dat onzekere sfeertje hangen he? Als je dan adviezen krijgt moet je wel een beetje meegaan met de gedachte dat het ook goed kan komen, anders heeft niemand er wat aan.
pi_78462575
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat zijn meer mensen. En er zijn genoeg mensen die zich niet fijn voelen, dus dat zijn flauwe excuses natuurlijk. Waarom schrijf je je niet gewoon in op een datingsite? Niets mis mee, en misschien ontmoet je daar iemand. Sowieso gaat het via internet vaak makkelijker dan in 't echte leven.
Heb ik ook gedaan, hartstikke leuk, zo ontmoet je nog eens iemand xD
pi_78462577
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:00 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Weet ik niet, meerdere mensen (oa ouders) hebben het weleens genoemd. Ik heb bij m'n geboorte geen lijstje met afwijkingen, problemen en dergelijken gehad, dus ik weet niet of ik dat echt zou hebben.
[..]

Mja ik geloof er niet in. Heb meerdere malen iemand leuk gevonden, maar het is nog nooit gebeurd dat iemand mij leuk vond. Ik ben er vrij zeker van dat het niet meer gaat lukken. En al zou iemand mij leuk vinden, dan denk ik dat de relatie faalt. Ik heb nul ervaring, niet alleen op gebied van seks, maar ook gewoon met andere aspecten van een relatie. Dat gaat toch niet werken. In je tienerjaren en begin twintig is dat nog te overkomen, maar inmiddels ben ik toch wat ouder en dan is dat wel een beetje vreemd.
[..]

[..]

Wat betreft hobbies. Ik weet dat je niet perse heel goed hoeft te zijn, maar om de een of andere reden hecht ik er enorm veel waarde aan. Dat is slecht dat weet ik, maar ik kan er gewoon geen voldoening uithalen als ik niet dat ene liedje kan spelen, of een bepaald plaatje niet goed genoeg kan fotoshoppen, etc etc. Het lukt niet om dat te onderdrukken.

Mijn mening over een kantoorbaan is gebasseerd op wat ik gezien heb met stages en werk e.d. Uiteindelijk komt veel op hetzelfde neer. Of je nu economie studeert, of iets technisch. Uiteindelijk zit je zeer waarschijnlijk achter je excel wat formules in te vullen met af en toe een vergadering tussendoor. Verder is het voornamelijk ook het leven erom heen wat me enorm tegen staat. 9 - 5, elke week weer hetzelfde. Weinig ruimte voor variatie, spontaniteit en leuke dingen.
[..]

mid twintigerjaren inmiddels.
Heb je al geprobeerd om met een psycholoog te praten? Ik denk dat jij niet echt weet wat je met je toekomst wil.

Of misschien bij een studievereniging gaan?
pi_78462942
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Weleens geprobeerd, maar nooit actief gereageerd, want ik weet niet wat ik moet schrijven, zelfs dat vind ik moeilijk. Wel een paar keer een kort berichtje gehad en dan ook wel wat terug gestuurd, maar elke keer was dat vrij snel weer over. Weet ook niet echt wat ik fout doe.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:05 schreef Michiel1990 het volgende:
Je blijft ook wel een beetje in dat onzekere sfeertje hangen he? Als je dan adviezen krijgt moet je wel een beetje meegaan met de gedachte dat het ook goed kan komen, anders heeft niemand er wat aan.
Na dat van een vriendin krijgen heb ik min of meer opgegeven. Voor de rest wil ik zeker wel proberen wat van m'n leven te maken. Ik moet alleen eens een keer weten wat ik met m'n leven wil, dat onzekere en geen richting weten te kiezen is een enorm probleem.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:05 schreef datditkan het volgende:

[..]

Heb je al geprobeerd om met een psycholoog te praten? Ik denk dat jij niet echt weet wat je met je toekomst wil.

Of misschien bij een studievereniging gaan?
Ik heb een tijdje bij een psycholoog gelopen. Daar is eigenlijk niets uitgekomen. Heb met verschillende mensen gesproken, gedurende twee periodes in m'n leven. Geen van beide keren is er iets van een diagnose of duidelijke kern van een probleem uitgekomen en de psychologen vonden het ook niet nodig om verder nog afspraken te maken. Daarmee stoppen was zeker de laatste keer hun keuze. Ik heb het zelf toch nog wat gerekt en heb daarna nog wat afspraken gehad, maar om een gegeven moment had ik er ook geen zin meer in.

Ik zit bij een studievereniging, in het begin ook wel actief geweest. Inmiddels ben ik daar wat te oud voor, zijn toch voornamelijk de 1e - 3e jaars die daar iets doen en ik ben ook wel een beetje klaar met dat echte studenten gedoe.
pi_78463194
Hoe kijken je ouders er tegenaan dan? Wat adviseren zij?

Ik denk dat zij je het beste kennen
pi_78463330
Ik weet niet of het een soort gelijk probleem is, maar ik heb een oom die ook heel erg bezig was met het 'inrichten' van zijn leven, zoals het er volgens hem uit zou moeten zien. Pas toen hij dat idee los liet werd hij gelukkig xD. Laat het leven gebeuren zegt hij nu. Het hele idee loslaten dat je bepaalde actie moet ondernemen, maar alert blijven op prikkels. Of denk ik dan te makkelijk?
pi_78463391
Zonder hobbies wordt elk leven op den duur saai. Het is zelfs te gek voor woorden dat er nog mensen zijn die geen enkele hobby zeggen te hebben / zouden weten.

Uiteindelijk zal de fantasieloze / inspiratieloze dan actief op zoek moeten naar 1 of meerdere hobbies.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
pi_78463468
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 00:19 schreef datditkan het volgende:
Hoe kijken je ouders er tegenaan dan? Wat adviseren zij?

Ik denk dat zij je het beste kennen
Ik weet niet precies hoe ze er tegenaan kijken. Denk dat ze het voornamelijk niet leuk vinden dat ik het nooit echt naar m'n zin heb. Een echt advies hebben ze niet. Vaak is het van ga naar je studieadviseur e.d. Maarja wat kunnen ze adviseren? Er is niet echt een duidelijk keuze tussen iets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')