abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81642018
Misschien moet je eens overstappen op een echt goed OS ts.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_81642073
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:17 schreef HerbAlex het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem.
Echter mijn mac air komt niet verder dan het grijze scherm met het appeltje en draaiend wiel.
EHBO gedraaid van opstart cd-rom gaf aan dat er geen problemen waren en dat alles werkte.
OS opnieuw installeren lukt niet. Bij de laatste stap waar je op herstart klikt gebeurt er niets.
Weet je wat jij zou moeten doen?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  woensdag 19 mei 2010 @ 22:44:27 #53
160693 Me.
"Normale" user
pi_81651674
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 17:47 schreef Athlon64x het volgende:
Nooit maar dan ook nooit een schijf bij Apple zelf halen die vragen er 3x zoveel voor :S
Leuk en aardig, maar die schijven uit een macbook air zijn dus vrijwel nergens los te krijgen
Not guilty by reason of insanity
pi_82477153
Voordat je de HDD verplaatst, als je HDD kapot gaat krijg je normaal gesproken een ander scherm. Als je Superdrive niet werkt, je hebt firewire toch? Heb je toevallig een andere Mac die gewiped kan worden? Zo heb ik het gedaan toen m'n drive niet werkte:

-verse installatie OSX op Mac Mini
-MBA via firewire in target disk mode (starten met T ingedrukt) verbinden
-Met de app Superduper je hele Mac Mini HDD kopieren naar MBA

EDIT: oeps, kickje. Misschien heb je er nog wat aan.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_82477387
Als je een normale (windows/linux whatever) computer gekocht, had je nu gewoon naar ELKE computer zaak kunnen gaan om een schijfje te kopen. Als het werkt zal het uiteraard allemaal prima draaien voor de rest, maar dit is wel 1 van de minpunten vind ik.
pi_82477653
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:31 schreef B3nn0 het volgende:
Als je een normale (windows/linux whatever) computer gekocht, had je nu gewoon naar ELKE computer zaak kunnen gaan om een schijfje te kopen. Als het werkt zal het uiteraard allemaal prima draaien voor de rest, maar dit is wel 1 van de minpunten vind ik.
Normaal gesproken had je datzelfde schijfje ook gewoon voor je Macbook kunnen gebruiken, alleen dit is een MBA, waar zoveel mogelijk word gesneden in de dikte. Daarom dus niet een normale HDD.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_82478755
KERNELPANIC!
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_87781163
Hoe is het afgelopen? Had je je Macbook Air gewoon niet zelf kunnen herinstalleren dmv een externe dvd drive?
url
pi_87794444
Dat is nog een heel verhaal.

Ik heb hem ter reparatie aangeboden. Het was duidelijk dat er een nieuwe HD in moest. Dat werd een 'gewone' 1.8" 80GB en kostte met inbouwen ¤250,-. Heel veel geld, maar er was geen alternatief. Ik had wel gevraagd of ik de kapotte HD terug mocht hebben, zodat ik zeker wist dat mijn persoonlijke documenten niet gebruikt zouden worden.

Na 2 weken was mijn MBA klaar, maar helaas.. Het was blijkbaar niet overgekomen dat ik mijn oude HD terug wilde. Daarom ging ik meteen twijfelen of er dan wel een nieuwe in zat. Maargoed, ik blij, de MBA deed het weer.

Tot 2 dagen erna. Zelfde probleem. Ik was ervan overtuigd dat ze dus alleen een cleaninstall hadden gedaan (voor ¤250!!).

Ze erkenden inderdaad dat er 'iets' misgegaan was en ik was mijn MBA weer 2 weken kwijt.

ik heb de rekening volledig betaald en een week later een goede deal gemaakt door mijn (toen) 2 jaar oude MacBook Air te ruilen voor een paar maanden oude Mac Book Pro Unibody met 300 euro bijbetaling van mijn kant.

Met andere woorden:
Van een kapotte 2 jaar oude MBA naar een paar maanden oude Unibody MBP (snelste model) en ¤550,- lichter.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_87897965
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:09 schreef Kluupkluup het volgende:
Dat is nog een heel verhaal.

Ik heb hem ter reparatie aangeboden. Het was duidelijk dat er een nieuwe HD in moest. Dat werd een 'gewone' 1.8" 80GB en kostte met inbouwen ¤250,-. Heel veel geld, maar er was geen alternatief. Ik had wel gevraagd of ik de kapotte HD terug mocht hebben, zodat ik zeker wist dat mijn persoonlijke documenten niet gebruikt zouden worden.

Na 2 weken was mijn MBA klaar, maar helaas.. Het was blijkbaar niet overgekomen dat ik mijn oude HD terug wilde. Daarom ging ik meteen twijfelen of er dan wel een nieuwe in zat. Maargoed, ik blij, de MBA deed het weer.

Tot 2 dagen erna. Zelfde probleem. Ik was ervan overtuigd dat ze dus alleen een cleaninstall hadden gedaan (voor ¤250!!).

Ze erkenden inderdaad dat er 'iets' misgegaan was en ik was mijn MBA weer 2 weken kwijt.

ik heb de rekening volledig betaald en een week later een goede deal gemaakt door mijn (toen) 2 jaar oude MacBook Air te ruilen voor een paar maanden oude Mac Book Pro Unibody met 300 euro bijbetaling van mijn kant.

Met andere woorden:
Van een kapotte 2 jaar oude MBA naar een paar maanden oude Unibody MBP (snelste model) en ¤550,- lichter.
bij welk bedrijf heb je dat laten doen dan.
dit is echt slechte service vind ik.
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_87940784
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:16 schreef dennisreijbroek het volgende:

[..]

bij welk bedrijf heb je dat laten doen dan.
dit is echt slechte service vind ik.

A Mac aan de Mariaplaats in Utrecht..
pi_87949724
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 mei 2010 15:31 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Lekker duidelijk dan.
'Ja mijn Macbook Air heeft een kernel panic gehad net..'
'Ooh, en weet je dan wat er stuk is?'
'Nee, kan alles zijn.....'
Meestal kan je aan de foutmeldingen voorafgaand aan de panic wel zien wat er stuk is, zoals hier dus het opslagsysteem. Ik heb in de eerste maanden dat ik m'n (mid-2007) Macbook had regelmatig een panic door de Airport driver, dat werd later gelukkig gefixed.

quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2010 20:18 schreef Haque het volgende:
Misschien moet je eens overstappen op een echt goed OS ts.
Want een ander OS gaat natuurlijk niet op z'n muil als de systeemschijf met vakantie gaat.
pi_88028569
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:17 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

A Mac aan de Mariaplaats in Utrecht..
toch vreemd. met amac in eindhoven heb ik nooit problemen eigelijk.
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_88044494
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:04 schreef dennisreijbroek het volgende:

[..]

toch vreemd. met amac in eindhoven heb ik nooit problemen eigelijk.
Het is mensenwerk he..
Maar ik had gewoon al zo'n vermoeden toen ik mijn 'kapotte' HD niet terug kreeg.
En degene aan de telefoon doodleuk zat te liegen 'Meneer, ik zie het hier voor me op het scherm. Het zijn twee verschillende nummers, dus ik kan u verzekeren dat de nieuwe erin zit".. Ik moest echt doorvragen en ze het ding laten openmaken om aan te tonen dat mijn intuïtie blijkbaar betrouwbaarder was dan wat zij zeiden gedaan te hebben.. :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')