In Duitsland is het schering en inslag dat neo-nazis legaal demonstreren en linkse alto's een gewelddadige illegale tegendemonstratie organiseren. Maar onafhankelijk van wat legaal is en wat niet, zou ik graag zien dat beide groepen hun gedrag eens zouden veranderen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Joden mogen demonstreren wat ze willen. Moslims dienen zich dan gewoon te gedragen. Net zoals moslims in Engeland voor de sharia mogen demonstreren....dan gaan joden toch ook niet rellen?
Nou spreek je jezelf tegen, net zei je nog dat ze niet naar Stockholm wilden omdat ook daar "het aantal islamitische immigranten toeneemt". Dus nou kiezen graag: ligt het aan de aanwezigheid van moslims of aan falend politieoptreden?quote:[..]
Ze willen best samenleven, maar dan moet de overheid er ook voor zorgen dat ze beschermd worden en intimidatie jegens die groep keihard wordt aangepakt.
Het zou inderdaad verstandig zijn om niet te provoceren. Maar de conflicten op de wereld maken heel wat emoties los bij mensen. Je kan het ze niet kwalijk nemen om te demonstreren, het is hun steunbetuiging aan de slachtoffers (van hun kant) van het conflict. Mensen hebben gewoon het recht om de demonstreren m.b.t. hun standpunten. Zo hebben moslims ook het recht om een pro-Palestijnse demonstratie te houden (weet je nog, januari 2009?). Toen gingen joden ook niet rellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:27 schreef Igen het volgende:
[..]
In Duitsland is het schering en inslag dat neo-nazis legaal demonstreren en linkse alto's een gewelddadige illegale tegendemonstratie organiseren. Maar onafhankelijk van wat legaal is en wat niet, zou ik graag zien dat beide groepen hun gedrag eens zouden veranderen.
Soms is het gewoon verstandig om de goede vrede te bewaren, en niet te provoceren, ook al zou je daar het juridische recht toe hebben.
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Het ligt idd aan de aanwezigheid van de islam. Het is een feit dat de islamitische ideologie antisemtisme herbergt. Dat is gegeven. Het logische gevolg zou moeten zijn dat de overheid daarop moet anticiperen (dat is mijn punt): ingrijpen dus als ze de spanningen te hoog oplopen.quote:Nou spreek je jezelf tegen, net zei je nog dat ze niet naar Stockholm wilden omdat ook daar "het aantal islamitische immigranten toeneemt". Dus nou kiezen graag: ligt het aan de aanwezigheid van moslims of aan falend politieoptreden?
Die demonstratie was ook olie op het vuur. Het conflict is ingewikkeld, naar mijn mening is op beide kanten een hoop aan te merken, en daarom zou ik heel blij zijn als men het ter plaatse uitvecht en dat geen van beide kanten zou proberen het conflict naar Europa te exporteren.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het zou inderdaad verstandig zijn om niet te provoceren. Maar de conflicten op de wereld maken heel wat emoties los bij mensen. Je kan het ze niet kwalijk nemen om te demonstreren, het is hun steunbetuiging aan de slachtoffers (van hun kant) van het conflict. Mensen hebben gewoon het recht om de demonstreren m.b.t. hun standpunten. Zo hebben moslims ook het recht om een pro-Palestijnse demonstratie te houden (weet je nog, januari 2009?). Toen gingen joden ook niet rellen.
Aha, okee, helemaal mee eens.quote:[..]
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Het ligt idd aan de aanwezigheid van de islam. Het is een feit dat de islamitische ideologie antisemtisme herbergt. Dat is gegeven. Het logische gevolg zou moeten zijn dat de overheid daarop moet anticiperen (dat is mijn punt): ingrijpen dus als ze de spanningen te hoog oplopen.
(bron)quote:Malmö mayor concedes ignorance on Jew attacks
Malmö mayor Ilmar Reepalu conceded that he has not been sufficiently well informed about the vulnerable situation faced by Jews after meeting with community leaders on Thursday.
Reepalu, who has found himself at the heart of a controversy over comments apparently apportioning blame for an escalation of anti-Semitic harassment in Malmö on Jews themselves, met with community leaders Fred Kahn and Fredrik Sieradzki on Thursday afternoon.
...
It was in an interview with "Skånskan" that Reepalu first made a link between Zionism and anti-Semitism and stated that Malmö Jews should take a clear stand against Israeli policy in Gaza.
The newspaper has now published on its website the full tapes of its interview with Ilmar Reepalu, as well as all the texts published in its article series on threats and harassment faced by Malmö Jews, and the exchange of emails between the newspaper and the mayor's office.
...
Comments approved by the mayor include the argument that Jews in Malmö share the responsibility for how they are perceived:
"Imagine if the Jewish community in Malmö, in the same way as a large number of Israelis in Jerusalem, took a stand against the breaches of human rights which the state of Israeli subjected the civilian population in Gaza to. Imagine the effect it would have! Instead they hold a demonstration on Stortorget, which can send the wrong signals."
When asked whether he had considered taking a public stand against anti-Semitism Reepalu appeared to equate the situation with Zionism.
"We accept neither Zionism nor anti-Semitism or other forms of ethnic discrimination," Malmö's mayor for the past 15 years said.
The southern Swedish newspaper also links to a Sveriges Radio interview with Reepalu as well as the text of an article detailing an interview with the Malmö mayor by the British Sunday Telegraph.
In the article Reepalu was quoted as saying:
"There haven't been any attacks on Jewish people, and if Jews from the city want to move to Israel that is not a matter for Malmo."
After yesterday's meeting, Reepalu explained that he had hitherto been insufficiently informed about the vulnerable situation faced by Jews in Malmö. He has now been presented with facts from both the police and the community's own security personnel. The mayor now states that he is ready to act, via the newly formed Dialogue Forum, to ease tension between the city's plethora of ethnic groups.
"Hate crimes have to be taken seriously," he said.
In a letter to all council departments, Reepalu urged vigilance for signs of anti-Semitism or racism.
"It is a question of confronting attitudes, often based on prejudice," said Björn Lagerbäck at the dialogue forum.
Kahn and Sieradzki greeteded the initiative with cautious optimism.
"This is the start of a process. We shall see where it leads."
The Local has made attempts to call Ilmar Reepalu on Friday but was told that the Mayor was unavailable.
Het is juist deze burgemeester van Malmö die jaren geleden letterlijk riep dat zijn stad Malmö een afspiegeling moet worden van de 'wereldbevolking'.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:51 schreef Igen het volgende:
Maar in dat geval moet je wel concluderen dat het een lokaal probleem is, beperkt tot de burgemeester van Malmö, en dat het doembeeld dat het straks in Stockholm hetzelfde verhaal zal zijn niet echt ergens op slaat.
Dat geloof ik allemaal graag, want dit is niet de eerste keer dat Malmö negatief in de schijnwerpers staat.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:59 schreef bendk het volgende:
[..]
Het is juist deze burgemeester van Malmö die jaren geleden letterlijk riep dat zijn stad Malmö een afspiegeling moet worden van de 'wereldbevolking'.
Drie dingen gebeurden er:
Binnen no time was zijn plan gelukt, zeer lage drempels was zijn welkomstgroet
De moslims trekken zich op aan deze burgemeester daar hij provocatief niets doet om de rellen en alles wat daarbij hoort aan te pakken
Juist veel oorspronkelijke Zweden hebben Malmö verlaten en zich elders in Zweden of in Denemarken gevestigd
Natuurlijk moet het conflict niet naar Europa worden getransporteerd. De joden houden zich nog betrekkelijk rustig. De joden demonstreren alleen maar. Dat is hun goed recht. Moslims gaan een stuk verder. Ze vallen joden aan in Europa, intimidatie en bedreiging. Waardoor joden nu dus uit Malmo moeten vluchten. In Antwerpen en Franse steden heb je dezelfde problemen. In Nederland worden joden ook intolerant bejegend. Je kent vast wel dat filpmje van afgelopen maand waar een Marokkaanse moslimjongen zei dat alle joden moeten worden uitgeroeid.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Die demonstratie was ook olie op het vuur. Het conflict is ingewikkeld, naar mijn mening is op beide kanten een hoop aan te merken, en daarom zou ik heel blij zijn als men het ter plaatse uitvecht en dat geen van beide kanten zou proberen het conflict naar Europa te exporteren.
Ja nu is het nog een probleem van Malmo. Anno 2010 ja. Op die manier waren er ook geen problemen in Malmo, Toulouse, Antwerpen in 1960. Wat ik wil zeggen, is dat er nu geen problemen zijn, maar evengoed kan het zo zijn dat er in Stockholm in de toekomst wel problemen ontstaan. Dat is gewoon vooruitdenken, aangezien het antisemitisme zich steeds verder over Europa, ook tot aan Nederland, verspreidt.quote:Aha, okee, helemaal mee eens.
Maar in dat geval moet je wel concluderen dat het een lokaal probleem is, beperkt tot de burgemeester van Malmö, en dat het doembeeld dat het straks in Stockholm hetzelfde verhaal zal zijn niet echt ergens op slaat.
Dat afschrijven van...kon wel eens met het holocaust effekt te maken hebben. Joden zijn best wel vriendelijk en gastvrij heb ik wel geleerd en niet alleen in nederland.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat geloof ik allemaal graag.
Maar dan vraag ik me dus af waarom sommige joden heel Zweden of zelfs heel Europa afschrijven op grond van één falende burgemeester.
Aan de andere kant is het misschien wel goed dat zo eindelijk eens aandacht voor de zaak is gekomen en die burgemeester z'n fout eindelijk heeft moeten toegeven.
En die jongen is ook opgepakt.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het conflict niet naar Europa worden getransporteerd. De joden houden zich nog betrekkelijk rustig. De joden demonstreren alleen maar. Dat is hun goed recht. Moslims gaan een stuk verder. Ze vallen joden aan in Europa, intimidatie en bedreiging. Waardoor joden nu dus uit Malmo moeten vluchten. In Antwerpen en Franse steden heb je dezelfde problemen. In Nederland worden joden ook intolerant bejegend. Je kent vast wel dat filpmje van afgelopen maand waar een Marokkaanse moslimjongen zei dat alle joden moeten worden uitgeroeid.
Ik vind het doemdenken ipv. vooruitdenken. En daarbij, de landen waar ze wél naartoe verhuizen zijn ook niet echt ideaal. Engeland is bepaald niet vrij van islamproblematiek, en Israël heeft Hamas in de achtertuin , Syrië in de voortuin en Iran, straks wellicht met kernwapens, om de hoek. Ik snap daarom niet waarom zij geloven dat het voor hun in die landen veiliger is dan in Zweden, wat als ik het goed begrijp toch van velen het vaderland is.quote:[..]
Ja nu is het nog een probleem van Malmo. Anno 2010 ja. Op die manier waren er ook geen problemen in Malmo, Toulouse, Antwerpen in 1960. Wat ik wil zeggen, is dat er nu geen problemen zijn, maar evengoed kan het zo zijn dat er in Stockholm in de toekomst wel problemen ontstaan. Dat is gewoon vooruitdenken, aangezien het antisemitisme zich steeds verder over Europa, ook tot aan Nederland, verspreidt.
Zucht...het gaat er niet zozeer om of die jongen opgepakt is. Het gaat erom wat er vooraf gebeurd is. Bepaalde moslims uiten hun agressie op joden in Europa. Terwijl andersom dit niet het geval is. Gevalletje opmars antisemitisme dus.quote:
Het gaat erom of je er op kan rekenen dat de overheid voor je opkomt. Israel komt voor haar eigen burgers op. In Europa zijn de meningen verdeeld of de Europese landen zich volledig inzetten om het antisemitisme - wat voortkomt uit o.a. islamitisch intolerantie - in te dammen. Zie de burgermeester van Malmo die jaren te laat reageeert.quote:Ik vind het doemdenken ipv. vooruitdenken. En daarbij, de landen waar ze wél naartoe verhuizen zijn ook niet echt ideaal. Engeland is bepaald niet vrij van islamproblematiek, en Israël heeft Hamas in de achtertuin , Syrië in de voortuin en Iran, straks wellicht met kernwapens, om de hoek. Ik snap daarom niet waarom zij geloven dat het voor hun in die landen veiliger is dan in Zweden, wat als ik het goed begrijp toch van velen het vaderland is.
Het gaat daar juist wél om. Dat zeg je immers telkens zelf, ook in het onderstaande weer, dat het erom gaat of de overheid adequaat reageert. Nou, de Nederlandse overheid hééft dus adequaat gereageerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zucht...het gaat er niet zozeer om of die jongen opgepakt is. Het gaat erom wat er vooraf gebeurd is. Bepaalde moslims uiten hun agressie op joden in Europa. Terwijl andersom dit niet het geval is. Gevalletje opmars antisemitisme dus.
En komt men in Engeland beter voor de joden op dan in Zweden en met name Stockholm?quote:[..]
Het gaat erom of je er op kan rekenen dat de overheid voor je opkomt. Israel komt voor haar eigen burgers op. In Europa zijn de meningen verdeeld of de Europese landen zich volledig inzetten om het antisemitisme - wat voortkomt uit o.a. islamitisch intolerantie - in te dammen. Zie de burgermeester van Malmo die jaren te laat reageeert.
Dus als hun CULTUUR agressief is, niet zijzelf is het dus ook OK om ze weg te pesten? Lekkere manier van redeneren heb jij.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 03:00 schreef Zienswijze het volgende:
Verschrikkelijk natuurlijk. De joden hebben - als je de geschiedenis erbij neemt - een relatief passieve, behoudende godsdienst. Niet agressief gericht (op bekeren van andere mensen). Hierdoor zijn ze altijd een kleine, kwetsbare groep gebleven, waar agressieve godsdiensten en ideologieen makkelijk misbruik van kunnen maken. Ze zijn in het verleden flink vervolgd en anno 21e eeuw blijft dat doorgaan. Anno 21e eeuw niet alleen uit de nazi-hoek, maar ook uit de extreem islamitische hoek. Als de joden moeten vluchten uit Malmo, dan betekent dat ze dat niet genoeg bescherming krijgen. Diep treurig natuurlijk. In Antwerpen en Frankrijk zijn er ook spanningen trouwens.
Bron?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:43 schreef BogardeRules het volgende:
En die aanvallen op de joden in zweden hebben alles te maken met Israel en heel weinig met een ideologie die gelooft dat Joden een inferieur ras zouden zijn. DAT is een exclusieve, wit-europese aangelegenheid. Westerse Islamieten zijn anti-Israel, meer dan dat ze anti-semiet zijn. Er is een duidelijk verschil tussen beiden.
Min of meer terzijde: Jaarlijks emigreren er 3000 nederlanders naar Zweden. Deze vestigen zich niet/nauwelijks in de grote steden die het moslim probeem hebben. Immers in dit soort steden hebben de sociaal democraten de macht, gehad of nu nog.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:16 schreef SeculasStatius het volgende:
Verbaas me er wel eens over dat Zweden er zo ontzettend slecht voorstaat. Want als we eerlijk zijn is Wilders behalve de enorme mongool-vloek die die is ook een zegen. De politiek zal er straks echt wat aan moeten doen. En waar de weerstand bij bijvoorbeeld Denemarken heel zichtbaar is leeft Zweden nog in de jaren 60. En dat voorspelt alleen maar dat de correctie daar straks kei- en keihard zal zijn, in tegenstelling tot bij ons waar we straks op een geleidelijke manier een paradigma verandering krijgen.
Dat gaat niet werken. Zelfs als je niet gelooft, geloof je nog iets. En halsstarrig helemaal niets geloven is ook behoorlijk dogmatisch.Maar bepaalde elementen uit het geloof verbieden zou mi. wel moeten kunnen. En dan heb ik het met name over superioriteitsdenken.quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:26 schreef DuTank het volgende:
Geloof verbieden, dat is de enige echte oplossing voor alle ellende in de wereld.
Ja? Vinden de Israëlische arabieren (waarmee ik niet de Palestijnen in Gaza of de Westelijke Jordaanoever bedoel) dat ook?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het gaat erom of je er op kan rekenen dat de overheid voor je opkomt. Israel komt voor haar eigen burgers op. In Europa zijn de meningen verdeeld of de Europese landen zich volledig inzetten om het antisemitisme - wat voortkomt uit o.a. islamitisch intolerantie - in te dammen. Zie de burgermeester van Malmo die jaren te laat reageeert.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken. Zelfs als je niet gelooft, geloof je nog iets. En halsstarrig helemaal niets geloven is ook behoorlijk dogmatisch.Maar bepaalde elementen uit het geloof verbieden zou mi. wel moeten kunnen. En dan heb ik het met name over superioriteitsdenken.
Misschien dat dan dat soort dwazen eens beseft dat wat ze doen haaks staat op de grondbeginselen van hun ideeën.
Naar mijn idee is het ook dat, wat mensen aanzet tot discriminatie en religieuze oorlogen ed..
Laatst had ik een min of meer politieke discussie met een schat van een meid.. Maar ze heeft een Joodse achtergrond. En juist omdat ze heel goed beseft wat er gebeurd is tijdens de tweede wereldoorlog wilde ze absoluut niets weten van een mogelijk verband tussen bepaalde bevolkingsgroepen, religie en geweld.. Ze vindt Wilders ook heel eng, maar ze beseft niet dat een eventuele bedreiging ook uit de Islamitische hoek kan komen. Het zou wel heel zuur zijn als je zo het slachtoffer wordt van je goede bedoelingen.
Ik ben er stellig van overtuigd dat als je verschillende culturen, achtergronden en geloven bij elkaar gooit, je in ieder geval geen zendingsmissie of ideeën over absolute waarheden er meer op na kunt houden. Je zult nooit in vrede met anderen kunnen leven als je anderen blijft veroordelen.
Dat is in één zin de kern van het geloof, welk geloof of levenshouding dan ook. Van daaruit ontstaat gedrag en dat gedrag toon je aan anderen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zult nooit in vrede met anderen kunnen leven als je anderen blijft veroordelen.
Je zoekt het in de verkeerde hoek. De meeste Nederlanders emigreren omdat ze rust en ruimte zoeken. Zie hier. Rust en ruimte vind je natuurlijk niet in de stad. Dat op het platteland toevallig ook weinig moslims wonen heeft daar verder vaak niet zo veel mee te maken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 07:48 schreef bendk het volgende:
[..]
Min of meer terzijde: Jaarlijks emigreren er 3000 nederlanders naar Zweden. Deze vestigen zich niet/nauwelijks in de grote steden die het moslim probeem hebben. Immers in dit soort steden hebben de sociaal democraten de macht, gehad of nu nog.
Eén van de motieven om te emigreren uit nederland is juist de kwaliteit en kwantitieit van de huidige nederlandse samenleving en de verwachting hoe zich dat zal ontwikkelen.
Ik schreef dus: Eén van de motieven om...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 09:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Je zoekt het in de verkeerde hoek. De meeste Nederlanders emigreren omdat ze rust en ruimte zoeken. Zie hier. Rust en ruimte vind je natuurlijk niet in de stad. Dat op het platteland toevallig ook weinig moslims wonen heeft daar verder vaak niet zo veel mee te maken.
Dat hoop ik dan maar.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:15 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Het kan onmogelijk serieus bedoeld zijn, dus nee, het was geen domme uitspraak. Ik denk dat het eerder zo'n uit frustratie voortgekomen uitroep is die we allemaal weleens doen in een overmoedige bui. "Alle protestanten tegen de muur", "We zouden de stop uit Amerika moeten trekken" en "Verplichte euthanasie boven de 65", dat type.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |