Dat leg ik graag eens uit. Alleen niet nu en niet in dit topic.quote:
Die gaat in mijn sig.quote:Op maandag 1 maart 2010 18:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."
Winston Churchill
Gaan we daar een keer heen!quote:Op maandag 1 maart 2010 19:04 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat leg ik graag eens uit. Alleen niet nu en niet in dit topic.
Ik heb wat leuke ideeën voor topics in POL.
Hetzelfde geldt voor het invoeren van rekeningrijden en verhogingen van energiebelasting.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:47 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Kom maar eens als politieke partij naar voren dat jij de totale hypotheekrente aftrek wil afschaffen. Dan krijg je weinig stemmen van de huiseigenaren.
Als je goed zou lezen dan weet je dat ik niet in dat rijtje users thuis hoor....quote:Op maandag 1 maart 2010 17:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, ik lees deze topic en heb veel vertrouwen in users zoals jij, Xenonoob, en Vincent
Klopt
Ja, moeilijk he?
-hou op-quote:Op maandag 1 maart 2010 19:50 schreef capricia het volgende:
Okay, ik ga zo de persoonlijke aanvallen wegmodden.
Dan doe jij eens een pogingquote:Op maandag 1 maart 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Hoeveel procent gaat de totale huizenmarkt dalen in 2010?
2: Waarom komt er een daling? Onderbouw je mening!!!!
3: Op welke feiten heb je het gebasseerd?
Game on, al zal er wel niemand antwoord geven
Daar drukt men de Zimbabwaanse dollars op rollen WC papierquote:Op maandag 1 maart 2010 09:40 schreef LXIV het volgende:
Op de huizenmarkt van Zimbabwe heerst nog meer inflatie dan hier in Nederland, dus wat lult die makelaar nou?
Ik verwacht stagnatie en dat is gebasseerd op de groei- en werkeloosheidcijfersquote:Op maandag 1 maart 2010 19:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan doe jij eens een poging
We zijn allemaal benieuwd naar jouw antwoorden op de ze vragen.
Hoeveel de huizenmarkt gaan dalen in 2010 is koffiedik kijken maar de huizenmarkt hier bevind zich qua prijsniveau nog steeds in de bubblesfeer. De komende jaren moet er zwaar bezuinigd worden dat kan ook de HRA treffen. Dat zijn geen omstandigheden dat de prijzen stijgen.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Hoeveel procent gaat de totale huizenmarkt dalen in 2010?
2: Waarom komt er een daling? Onderbouw je mening!!!!
3: Op welke feiten heb je het gebasseerd?
Game on, al zal er wel niemand antwoord geven
Begrijpelijk standpunt.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik verwacht stagnatie en dat is gebasseerd op de groei- en werkeloosheidcijfers
Een zware double dip recessionquote:Op maandag 1 maart 2010 20:40 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Begrijpelijk standpunt.
Zie jij nog gevaren of kansen die jouw verwachting kunnen beïnvloeden?
Zoals welke subsidies?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:46 schreef Emu het volgende:
Feit is dat de huizenmarkt kunstmatig hoog wordt gehouden, door allerlei, bestaande en recent in het leven geroepen overheidssubsidies. Als die er niet waren, dan was de prijs al lang gezakt
Als dat zo is zou je verwachten dat er meer geinvesteerd zou worden in het onderwijsquote:Op maandag 1 maart 2010 18:53 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Ik noem het liever 'Dictatuur van de Domheid'.
Een stagnatie van de prijs of van de betaalbaarheid?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Inderdaad. Met kunstgrepen valt de markt natuurlijk altijd te beïnvloedden. Was de markt de markt gelaten dan waren die prijzen allang gekelderd. (uitbreiding NHG, koopsubsidies, startersleningen, erfpacht delen, overname door gemeente of woningstichting, negatieve amortarisatie etc.)quote:Op maandag 1 maart 2010 20:46 schreef Emu het volgende:
Feit is dat de huizenmarkt kunstmatig hoog wordt gehouden, door allerlei, bestaande en recent in het leven geroepen overheidssubsidies. Als die er niet waren, dan was de prijs al lang gezakt
Prijsquote:Op maandag 1 maart 2010 20:55 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een stagnatie van de prijs of van de betaalbaarheid?
Minimumloon dan ook maar gelijk afschaffen?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Inderdaad. Met kunstgrepen valt de markt natuurlijk altijd te beïnvloedden. Was de markt de markt gelaten dan waren die prijzen allang gekelderd. (uitbreiding NHG, koopsubsidies, startersleningen, erfpacht delen, overname door gemeente of woningstichting, negatieve amortarisatie etc.)
Ik denk echter dat dit op lange termijn niet vol te houden is en dat uiteindelijk de markt toch wint.
HRA is nu al onbetaalbaar, laat staan op termijn. Dat feit alleen al is genoeg om een flinke daling van de huizenprijzen te voorspellen. Nog afgezien van de vergrijzing waarbij de oudjes massaal hun rijtjeshuizen gaan omruilen voor gelijkvloerse appartementen en je kan op je sloffen aanvoelen dat de huizenprijzen in het middensegment flink gaan kelderen.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:22 schreef capricia het volgende:
Dan nog zijn er partijen die de HRA een warm hart toedragen en zij die dat niet doen...de keuze is aan de kiezer.
Het ligt toch in de verwachting dat de hypotheekrente gaat stijgen? Dat houd volgens mij per definitie in dat woningen in prijs moeten dalen, immers de stijging is te danken aan de dalende rente. Als daar dan ook nog eens de afschaffing van de HRA overheen komt dan zijn dat al twee factoren die een daling in de hand werken. Stijgende werkeloosheid? Zou ook nog een factor kunnen zijn, net als verandering in de demografie, NL vergrijst en er zijn mensen die dus anders willen wonen b.v. alles op één etage. Wie heeft er mogelijke redenen die daar tegenwicht aan kunnen bieden? Iemand een tegenargument? Misschien DAM?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hoeveel de huizenmarkt gaan dalen in 2010 is koffiedik kijken maar de huizenmarkt hier bevind zich qua prijsniveau nog steeds in de bubblesfeer. De komende jaren moet er zwaar bezuinigd worden dat kan ook de HRA treffen. Dat zijn geen omstandigheden dat de prijzen stijgen.
De groei- en werkloosheidscijfers zijn ook kunstmatig. Zonder de massale overheids-"hulp" (want het is niet meer dan uitstel van executie) was de werkloosheid een heel stuk hoger (denk aan oa de deeltijd-WW). En hogere werkloosheid = lagere gemiddeld draagkracht = lagere gemiddelde huizenprijzen.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |