abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78594896
quote:
Op maandag 1 maart 2010 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1: Hoeveel procent gaat de totale huizenmarkt dalen in 2010?
2: Waarom komt er een daling? Onderbouw je mening!!!!
3: Op welke feiten heb je het gebasseerd?

Game on, al zal er wel niemand antwoord geven
Ik zou zeggen, voel jezelf zo vrij om hier antwoord op te geven. Tot nu toe voeg je bagger weinig toe aan het topic buiten wat ''loze'' woorden zo nu en dan.
pi_78594960
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:10 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, voel jezelf zo vrij om hier antwoord op te geven. Tot nu toe voeg je bagger weinig toe aan het topic buiten wat ''loze'' woorden zo nu en dan.
Herhaling van zetten, zoals te verwachten was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78595035
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk mijn mening hier gegeven in het topic? Dus laat nu maar eens horen hoe jij de ontwikkelingen op de markt ziet?
pi_78595502
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

volgens mij zijn er tig argumenten gegeven waarom de prijzen zullen dalen, ik heb helaas geen enkel argument gevonden waarom de prijzen zullen stijgen.
  maandag 1 maart 2010 @ 16:26:27 #80
292331 Henktay
ik hou van tee
pi_78595557
quote:
Voor wie het nog niet weet, de afschaffing van de aftrek van hypotheekrente is allang begonnen. Vanaf 1997 is alleen de rente aftrekbaar van een schuld die is aangewend voor de koop, verbetering of onderhoud van de eigen woning. In 2001 is de renteaftrek in looptijd beperkt tot maximaal 30 jaar. En in 2004 werd de renteaftrek nog verder beperkt door de bijleenregeling.

Die regeling bepaalt dat u fiscaal gedwongen wordt de overwaarde van de oude woning aan te wenden voor de aankoop van de nieuwe woning. Doet u dat niet, dan is de rente over dat deel van de schuld niet van het inkomen in box 1 aftrekbaar.

Stel u heeft een woning met een waarde van ¤250.000 met een hypotheek van ¤100.000. U bent van plan een nieuwe woning te kopen van ¤325.000. U moet dan de overwaarde van de oude woning (¤150.000) als eigen middelen gebruiken voor betaling van de koopsom. De maximale schuld waarvan de rente in box 1 aftrekbaar is wordt dan ¤175.000 (¤325.000 – ¤150.000). Leent u desondanks meer, dan is de rente over dat deel niet in box 1 aftrekbaar. Er wás een uitzondering: voor mensen die goedkoper gingen wonen.

Stel dat u de woning uit het voorbeeld na verloop van tijd voor ¤325.000 verkoopt en vervolgens een goedkoper huis terugkoopt van ¤250.000. Volgens de bijleenregeling heeft u een overwaarde in de oude woning van ¤150.000. Dat zou inhouden dat je maximaal ¤100.000 met in box 1 aftrekbare rente mag lenen. Met behulp van de goedkoper wonen regeling was het echter mogelijk de oude schuld mee te nemen tot maximaal de aankoopprijs van de nieuwe woning. In dit voorbeeld zou u dus een schuld van ¤175.000 mogen houden, waarvan de rente volledig aftrekbaar is. Met de ¤75.000 aan overwaarde die beschikbaar komt, kon u bijvoorbeeld het pensioen aanvullen. Vanaf 1 januari 2010 is dit niet meer mogelijk.
De overheid laat met deze wijziging zo kort na de invoering zien dat de houdbaarheidsdatum van wetgeving niet erg lang is.
De les: voor uw financiële planning moet u rekening houden met het onverwachte.
Reken uzelf niet rijk met de hypotheekrenteaftrek.
pi_78596600
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:13 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Ik heb duidelijk mijn mening hier gegeven in het topic? Dus laat nu maar eens horen hoe jij de ontwikkelingen op de markt ziet?
Vraag was voor jou, niet voor mij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_78596629
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:26 schreef Henktay het volgende:

[..]

Je bent je conclusie vergeten
  maandag 1 maart 2010 @ 16:51:28 #83
141482 Q.
JurassiQ
pi_78596649
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:25 schreef Snackbar het volgende:

[..]

volgens mij zijn er tig argumenten gegeven waarom de prijzen zullen dalen, ik heb helaas geen enkel argument gevonden waarom de prijzen zullen stijgen.
Waarom hap je überhaupt nog?
For great justice!
pi_78596808
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Vraag was voor jou, niet voor mij
Zie aantal reacties van mij? Ik zie dit jaar weinig lichtpunten door de grote onzekerheid die er heerst.

- Moeilijk verkrijgbaar vreemd vermogen.
- Groot aantal mensen dat oude woning niet verkocht krijgt, zal dus moeten zakken met de prijs.
- Stijgende werkeloosheid.
- Stijgende woonlasten voor huiseigenaren.
- Onzekerheid over de toekomst van de markt.

Nu mag jij mij aangeven waarom de markt dit jaar de markt zal stabiliseren of zal stijgen ?
pi_78596938
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:55 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Zie aantal reacties van mij? Ik zie dit jaar weinig lichtpunten door de grote onzekerheid die er heerst.

- Groot aantal mensen dat oude woning niet verkocht krijgt, zal dus moeten zakken met de prijs.

Nu mag jij mij aangeven waarom de markt dit jaar de markt zal stabiliseren of zal stijgen ?
Waar is de onderbouwing?
pi_78597028
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar is de onderbouwing?
Lees dan maar een keer het topic door, staan allemaal links en onderbouwingen, (v)mbo zeker

Ook mijn laatste reactie hierop. Ik vind beetje kinderachtig worden om de hele tijd te reageren op iemand die totaal geen inzicht heeft in de markt.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:00:23 #87
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_78597072
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:28 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Met die grondverkoop doen ze 'leuke dingen voor de mensen', zoals het bouwen van grote en luxueuze gemeentehuizen. Als ze geen grond te verkopen hadden, zouden ze zich beperken tot papierduwen en af en toe een rioolbuis vervangen of een stoeptegel rechtleggen.
Geloof je dat echt? Dat ze geld uit grond verkoop over de balk smijten en als ze geen grond v erkochten dat ze dan heel bewust al het geld uitgeven? Lijkt mij nogal sterk, dat de herkomst van het geld bepaald in welke mate het nuttig besteed wordt.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_78597135
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:59 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Lees dan maar een keer het topic door, staan allemaal links en onderbouwingen, (v)mbo zeker

Ook mijn laatste reactie hierop. Ik vind beetje kinderachtig worden om de hele tijd te reageren op iemand die totaal geen inzicht heeft in de markt.
Bij het VMBO leren ze wel antwoorden te geven op een vraag.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:03:34 #89
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_78597215
quote:

1. Je verondersteld dus al een daling?
2. Daar ben je zelf ook zo'n ster in....
3. Een mening gebaseerd op feiten?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_78597311
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:03 schreef Sjabba het volgende:

[..]

1. Je verondersteld dus al een daling?
2. Daar ben je zelf ook zo'n ster in....
3. Een mening gebaseerd op feiten?
Ja, ik lees deze topic en heb veel vertrouwen in users zoals jij, Xenonoob, en Vincent
Klopt
Ja, moeilijk he?
  maandag 1 maart 2010 @ 17:40:43 #91
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_78598705
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar is de onderbouwing?
Stop maar. Dit is zinloos en triest...
pi_78598760
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:40 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Stop maar. Dit is zinloos en triest...
Herhaling van zetten waarmee de conclusie dus is dat je geen idee hebt van wat je typt
pi_78598905
DAM, hou gvd eens op met dat eeuwige gezuig. Van jouw nietszeggende one-liners is nog nooit iemand een cent wijzer geworden. Als je een punt hebt, maak het dan gewoon.
pi_78598994
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:45 schreef dvr het volgende:
DAM, hou gvd eens op met dat eeuwige gezuig. Van jouw nietszeggende one-liners is nog nooit iemand een cent wijzer geworden. Als je een punt hebt, maak het dan gewoon.
Punt staat in de vorm van 3 vragen, maar ik begrijp best als jij het vermogen mist om die vragen te begrijpen
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 18:00:35 #95
236264 crew  capricia
pi_78599576
quote:

Niemand die hier een serieus antwoord op heeft?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78599676
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Punt staat in de vorm van 3 vragen, maar ik begrijp best als jij het vermogen mist om die vragen te begrijpen
Als jij dat een punt noemt dan snap ik nu waarom jij vindt dat er in dit topic nog geen enkele goede onderbouwing voorbij gekomen is.

Ga lekker een huis kopen of zo. Dat zou eens een goede onderbouwing van je geleuter zijn!
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_78599723
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Serieus volgens jou of volgens DAM?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 18:05:13 #98
236264 crew  capricia
pi_78599776
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:55 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Onderbouw dit eens als je wil?
Want het komt op mij over als wat losse kreten.

Tot nu toe nog geen problemen om mij heen gezien dat het echt zoveel moeilijker geworden is om een hypotheek te krijgen. Er zakken ook nog vrij weinig mensen fors qua prijs. Valt nog wel mee, toch?

De werkloosheid is ook niet dusdanig hard gestegen zoals pakweg een jaar geleden voorspeld werd.
En waarom stijgen de huizenlasten van de huiseigenaren? Bij de meesten blijft ie namelijk gelijk omdat ze hun rente vast gezet hebben. >> sterker nog: Met de inflatie er overheen, worden die lasten juist relatief kleiner...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 18:06:45 #99
236264 crew  capricia
pi_78599836
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:03 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Serieus volgens jou of volgens DAM?
Eigenlijk ook serieus namens mij.
Want er wordt heel veel geroepen, maar ik zie weinig onderbouwing.

Eentje die hierboven ergens staat: "Stijgende woonlasten voor huiseigenaren."

Hoe komt men daarbij? Is er een onderbouwing? Met hoeveel procent is die dan gestegen door de crisis?
Of steeg die altijd al? Of neemt ie juist eigenlijk af?

Bedoel mensen zetten hun hyp. juist vaak jaren vast in NL. Ik weet wat mijn hyp. kost over 5 jaar, een huurder weet dat niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_78599973
quote:
Op maandag 1 maart 2010 18:00 schreef capricia het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, personelijke aanvallen en offtopic gaan is een mooi schijnbeweging als je geen antwoord hebt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')