abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78466298
Even een tvp.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_78466343
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb last van algen in mijn 180 liter aquarium, nu wil ik een UV lamp kopen om ze te bestrijden. Nu heb ik begrepen dat je die lamp niet 24 uur per dag hoeft aan te laten maar dat een uurtje per dag ook wel genoeg is.

Mijn vraag, als die lamp normaal gesproken maar dagelijks een uurtje hoeft te draaien, zal ik dan maar voor de 5 watt 100 liter lamp 70 euro gaan ipv de 11 watt 142 euro 200 liter lamp en het dan twee uurtjes laten draaien (geautomatiseerd via een tijdsklok) of is er een goede reden om die duurdere te nemen die voor 200 liter geschikt is?
Van welk soort alg heb je last?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 02:34:23 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_78466433
Groene algen op de ruiten en blauw op de bodem, ik moet er bij vermelden dat ik teveel voedsel in het water heb gegooid afgelopen maand omdat ik 9 nieuwe vissen aan m'n bestaande 2 heb toegevoegd, ik dacht beter teveel dan te weinig en dat ik 1x per maand het water vervang (maar voortaan zal ik het 2x per maand doen).
pi_78466510
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 01:51 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, geef het nu rust en verver niet meer dagelijks.

tip, als je een l nummer hebt moet je echt een led verlichting erbij hebben, ze worden nu echt actief en eten voor me neus met de led verlichting, geweldig om te zien, vooral de L75
Het lijkt me niet zo leuk dat ondanks al je goede zorgen er toch een discusvis is doodgegaan,
Maar die rare troebel die je hebt gehad met de watervlooien begreep ik echt niet.

Nogmaals zal een foto maken van wat ik dagelijks gewoon zonder spoelen de bak in gooi.
Wist ook niet dat het gespoeld moest worden ook. Volgens advies kan het gewoon ieder aquarium in.

Die L-nrs zijn erg verleidelijk maar ik wacht tot na de verhuizing .
pi_78466555
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 02:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Groene algen op de ruiten en blauw op de bodem, ik moet er bij vermelden dat ik teveel voedsel in het water heb gegooid afgelopen maand omdat ik 9 nieuwe vissen aan m'n bestaande 2 heb toegevoegd, ik dacht beter teveel dan te weinig en dat ik 1x per maand het water vervang (maar voortaan zal ik het 2x per maand doen).
Groene algen op de ruiten zijn niet erg maar die blauwe op de bodem klinken echt helemaal niet goed.
Maak eens een foto als je wilt?

En anders de bodem met een slang wegzuigen en een nieuwe zandbodem neerleggen.

Welke vissen heb je?
pi_78467738
Jep, ik ga mee met Stali haar antwoord
Als je de alg wegzuigt, en je houdt een schone bodem over is het ook goed. Maar zand neem je toch vrij snel mee. Maar een kleine vervanging ervan is niet verkeerd.

Morgen ga ik weer wat waardes meten, en de lades/deurtjes maken in het frame onder het aquarium
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_78468543
Ga vandaag niet naar me vissen kijken maar ga zelf vissen vang, wish me luck
pi_78468731
Waar vis je op?
Succes
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_78469198
tvp
  vrijdag 26 februari 2010 @ 09:17:57 #35
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78471077
Ik ververs meestal om de 2 a 3 weken. soms 4, maar dan test ik eerst het water.
Nu wil ik een "echte" testset gaan aanschaffen, waar hebben jullie ervaring mee?

Tot op heden gebruik ik altijd strips, en dat werkt eigenlijk best goed. Nooit voor verrassingen gestaan iig..

(ik vraag dit ivm me grote bak, waar later ook nog co2 in gaat komen )
Prrrrttt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:31:30 #37
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 26 februari 2010 @ 10:33:39 #38
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78471257
Heb ik trouwens al verteld dat ik deze ga halen om me nieuwe bak in te zetten

pi_78471656
Over het algemeen hoeft het ook niet als alles eenmaal goed loopt, maar ik wil er een echte gezelschapsbak van maken en veel goed uitziende planten (meer een combi van plantenbak + gezelschaps)

Dus daarom wil ik kijken wat er nu al uit te halen is, en dan pas verder met co2 enzo.
Oeh mooi rekkie! Kunnen een aantal kweek bakkies in
Prrrrttt
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:08:05 #40
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_78475000
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:33 schreef JortK het volgende:
Heb ik trouwens al verteld dat ik deze ga halen om me nieuwe bak in te zetten

[ afbeelding ]
Hoe groot is je bak? Wordt dat niet meer dan 175 kilo?
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:21:42 #41
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78475550
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:08 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Hoe groot is je bak? Wordt dat niet meer dan 175 kilo?
Worden een aantal bakken, van max 60 liter.

Voornamelijk voor kweek.

Heb gelezen op andere fora dat dit het makkelijk houd, er zijn meerdere mensen die deze stelling hebben
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:23:08 #42
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_78475601
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:21 schreef JortK het volgende:

[..]

Worden een aantal bakken, van max 60 liter.

Voornamelijk voor kweek.

Heb gelezen op andere fora dat dit het makkelijk houd, er zijn meerdere mensen die deze stelling hebben
Die stelling houd het makkelijk, nee ik heb hem zelf niet
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:28:25 #43
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_78475846
Okidokie! Wel mooi idd!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_78476028
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 10:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ververs meestal om de 2 a 3 weken. soms 4, maar dan test ik eerst het water.
Nu wil ik een "echte" testset gaan aanschaffen, waar hebben jullie ervaring mee?

Tot op heden gebruik ik altijd strips, en dat werkt eigenlijk best goed. Nooit voor verrassingen gestaan iig..

(ik vraag dit ivm me grote bak, waar later ook nog co2 in gaat komen )
PH testsetjes zijn nutteloos voor goede co2 bepaling. koop dan een digitale ph-meter of zoals ik: een ph-regelaar welke je aan je co2 systeem koppelt en alles volautomatisch gaat

voor de rest gebruik ik de KH, FE, NO3 en PO4 druppelsetjes van sera.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_78476285
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef Prowl het volgende:

[..]

Die stelling houd het makkelijk, nee ik heb hem zelf niet
Ik heb die stelling wel, en zou niet durven beweren dat hij het goed gaat houden. Hij wil nogal naar links en rechts zwieren (bijvoorbeeld als een kat op het eerste verdiepinkje springt).
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:44:21 #46
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_78476457
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:39 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik heb die stelling wel, en zou niet durven beweren dat hij het goed gaat houden. Hij wil nogal naar links en rechts zwieren (bijvoorbeeld als een kat op het eerste verdiepinkje springt).
Er komt nog extra versteviging in hoor, ik ga er nog een aantal alu kruizen inmaken
pi_78478995
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:44 schreef JortK het volgende:

[..]

Er komt nog extra versteviging in hoor, ik ga er nog een aantal alu kruizen inmaken
Verstandig

Ik heb een probleem met het Bluwave 05 filter.

In het middelste gedeelte loopt geen water meer
Als ik het hele filter uit elkaar sloop en schoonmaak, doet hij het weer een uurtje prima. Daarna zakt het waterlevel weer, en begint hij naast herrie te maken ook luchtbubbeltjes uit te spuwen. Dus oorzaak: Vuil, kan ik wel uitsluiten...
Snap niet waar het aan ligt, baal er wel van. Past geen extern filter in de bak helaas (of eigenlijk, de buizen kunnen er nergens mooi in).

Ter illustratie:

Betreft dus het rechter filter, en de middelste (2) blijven leeg (of het water staat in ieder geval lager dan het zou horen)
pi_78491804
Verversschema's zijn per bak verschillend. Alles is afhankelijk van het type vis, de bezetting, filtering en de eigenaar. Er zijn best veel soorten vissen die in heel vies water kunnen leven, zeker als dat geleidelijk gebeurt.

Een gewoon aquarium dat NIET is overbezet heeft ongeveer een verversing van 30% per 2 weken nodig. In het geval van ROb is 2x per week verversen geen overbodige luxe, dit vanwege de zware bezetting en niet uitgerijpte filter. Met vaak verversen houd je de biologische druk laag en kan de bacteriekolonie langzaam groeien.

Overigens vind ik dat mensen veel te makkelijk omspringen met vissen in aquaria, het water waarin ze zwemmen is net zoals de lucht die wij ademen. Overleven zullen veel vissen eht wel doen, maar mooi en gezond zijn ze dan niet. Ik kan me best kwaaad maken als mensen weer eens een te klein aquarium volproppen met vis en dan klagen als er vanalles dood gaat. Vissen gaan meestal niet zomaar dood.

Denk dus vooraf eens goed na voordat je gaat experimenteren met levende wezens.... Als je dit soort dingen met honden of katten doet kom je gewoon voor de rechter...
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:47 schreef Markster het volgende:
ik ververs 1x in de 1 of 2 maanden. Niets aan de hand. elke week is zwaar overdreven.
Whatever...
pi_78499330
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:51 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Waar vis je op?
Succes
Snoek, wat 3 x niks vandaag, veel regen en geen 1 x een aanbeet.
Dit was mijn laatste snoek
pi_78499452
Heb gisteren deze 2 planten besteld, echt super mooi. Heb tijdens mijn koop toch wat veel planten (gratis) gekregen en de meeste vind ik niet zo mooi vandaar deze keuze.

De Rode tijgerlotuskomt vooraan en de Crinum calamistratum komt in het midden te staan, ben benieuwd.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')