Van welk soort alg heb je last?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:25 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb last van algen in mijn 180 liter aquarium, nu wil ik een UV lamp kopen om ze te bestrijden. Nu heb ik begrepen dat je die lamp niet 24 uur per dag hoeft aan te laten maar dat een uurtje per dag ook wel genoeg is.
Mijn vraag, als die lamp normaal gesproken maar dagelijks een uurtje hoeft te draaien, zal ik dan maar voor de 5 watt 100 liter lamp 70 euro gaan ipv de 11 watt 142 euro 200 liter lamp en het dan twee uurtjes laten draaien (geautomatiseerd via een tijdsklok) of is er een goede reden om die duurdere te nemen die voor 200 liter geschikt is?
Het lijkt me niet zo leuk dat ondanks al je goede zorgen er toch een discusvis is doodgegaan,quote:Op vrijdag 26 februari 2010 01:51 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, geef het nu rust en verver niet meer dagelijks.
tip, als je een l nummer hebt moet je echt een led verlichting erbij hebben, ze worden nu echt actief en eten voor me neus met de led verlichting, geweldig om te zien, vooral de L75
Groene algen op de ruiten zijn niet erg maar die blauwe op de bodem klinken echt helemaal niet goed.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Groene algen op de ruiten en blauw op de bodem, ik moet er bij vermelden dat ik teveel voedsel in het water heb gegooid afgelopen maand omdat ik 9 nieuwe vissen aan m'n bestaande 2 heb toegevoegd, ik dacht beter teveel dan te weinig en dat ik 1x per maand het water vervang (maar voortaan zal ik het 2x per maand doen).
Hoe groot is je bak? Wordt dat niet meer dan 175 kilo?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:33 schreef JortK het volgende:
Heb ik trouwens al verteld dat ik deze ga halen om me nieuwe bak in te zetten
[ afbeelding ]
Worden een aantal bakken, van max 60 liter.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:08 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Hoe groot is je bak? Wordt dat niet meer dan 175 kilo?
Die stelling houd het makkelijk, nee ik heb hem zelf nietquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:21 schreef JortK het volgende:
[..]
Worden een aantal bakken, van max 60 liter.
Voornamelijk voor kweek.
Heb gelezen op andere fora dat dit het makkelijk houd, er zijn meerdere mensen die deze stelling hebben
PH testsetjes zijn nutteloos voor goede co2 bepaling. koop dan een digitale ph-meter of zoals ik: een ph-regelaar welke je aan je co2 systeem koppelt en alles volautomatisch gaatquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik ververs meestal om de 2 a 3 weken. soms 4, maar dan test ik eerst het water.
Nu wil ik een "echte" testset gaan aanschaffen, waar hebben jullie ervaring mee?
Tot op heden gebruik ik altijd strips, en dat werkt eigenlijk best goed. Nooit voor verrassingen gestaan iig..
(ik vraag dit ivm me grote bak, waar later ook nog co2 in gaat komen)
Ik heb die stelling wel, en zou niet durven beweren dat hij het goed gaat houden. Hij wil nogal naar links en rechts zwieren (bijvoorbeeld als een kat op het eerste verdiepinkje springt).quote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:23 schreef Prowl het volgende:
[..]
Die stelling houd het makkelijk, nee ik heb hem zelf niet
Er komt nog extra versteviging in hoor, ik ga er nog een aantal alu kruizen inmakenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:39 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik heb die stelling wel, en zou niet durven beweren dat hij het goed gaat houden. Hij wil nogal naar links en rechts zwieren (bijvoorbeeld als een kat op het eerste verdiepinkje springt).
Verstandigquote:Op vrijdag 26 februari 2010 12:44 schreef JortK het volgende:
[..]
Er komt nog extra versteviging in hoor, ik ga er nog een aantal alu kruizen inmaken
quote:Op donderdag 25 februari 2010 18:47 schreef Markster het volgende:
ik ververs 1x in de 1 of 2 maanden. Niets aan de hand. elke week is zwaar overdreven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |