quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Ik denk dat ik mijn minoren heb gekozen!
studieadviseur zei ook: als je journalistiek wilt doen, dan moet je dat doen en je niet tegen laten houden 'omdat iedereen het doet'. Als je goed bent, dan kom je echt wel aan de bak...
De minor biedt slechts plaats aan 50 studenten per semester... en als er meer zijn wordt er geloot (zonder naar cijfers te kijken).. en ik heb dus 2 kansen om toegelaten te worden...
Verder Engelse Letterkunde en Geschiedenis.. zit alleen nog even te kijken of ik dan keuze moet maken uit deze vakken, want de minoren zitten vol met 40 punten, terwijl ik 'maar' 20 hoef te hebben per minor!
Ooit wil ik hier graag aan voldoen. Maar op het moment gaat het erg moeilijk en langzaam... Dus blijf vooral goede lijstjes posten, daar haal ik veel inspiratie uit.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
er zijn geen voorwaarden, slechts wat richtlijnen
oh, dan moet je niet op mijn lijstjes lettenquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:27 schreef Klare het volgende:
[..]
Ooit wil ik hier graag aan voldoen. Maar op het moment gaat het erg moeilijk en langzaam... Dus blijf vooral goede lijstjes posten, daar haal ik veel inspiratie uit.
Huh.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:30 schreef AKnynke het volgende:
tvp...
Het gaat dooien hier! Eigenlijk zie ik daar wel tegenop, want met zoveel sneeuw wordt dat heel erg nat denk ik. Maar goed, eens moet het gebeuren..
het weerbericht zegt zelfs +3 morgen....quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Huh.![]()
Van -24 naar > 0?![]()
Dat zal wel flink schelen!
Ik merk dat het nu al een stuk beter gaatquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
hebben jullie ook zo'n zin in de lente? Ik denk dat mijn energie daar ook weer van omhoog gaatlanger licht, langere dagen, straks weer lekker buiten op balkon zitten lezen!
Ik wilde precies hetzelfde zeggen! Wat een omschakeling.quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Huh.![]()
Van -24 naar > 0?![]()
Dat zal wel flink schelen!
Ik heb van de week zo'n leuk lenteshirtje gekocht, ik kan niet wachten tot ik die aan kan trekken!quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
hebben jullie ook zo'n zin in de lente? Ik denk dat mijn energie daar ook weer van omhoog gaatlanger licht, langere dagen, straks weer lekker buiten op balkon zitten lezen!
fijn he?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb van de week zo'n leuk lenteshirtje gekocht, ik kan niet wachten tot ik die aan kan trekken!. Maar het gaat al duidelijk de goede kant op, het is in huis 's ochtends ook lang zo koud niet meer.
.
Gewoon net zoals ik doen: veel te veel keuzevakken volgenquote:
denk 't nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:52 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Gewoon net zoals ik doen: veel te veel keuzevakken volgen![]()
Wat versta jij onder rustig?quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
denk 't nietna volgend jaar ga ik 'rustig' studeren
quote:Op donderdag 25 februari 2010 09:56 schreef Ewelina het volgende:
Nou, ik heb iig geslapenAlleen jammer dat de kat me wakker ging maken midden in de nacht
Alleen heb ik wel onwijs opgezette ogen nu.
Voor de rest gaat het wel, zit gewoon op mijn werk.
Aangezien jij niet aan foto's doet, is je laatste zin het vermelden niet waard.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ewelina, fijn dat je nog wel een beetje hebt geslapen. En... er is geen richtlijn over hoe je je zou moeten voelen, als het nu 'wel gaat' is dat alleen maar fijn!
Ik ben naar de kapper geweest, zeker 150 gram haar kwijt en nu zie ik er echt foolproof Vlaams uit
foto!quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ewelina, fijn dat je nog wel een beetje hebt geslapen. En... er is geen richtlijn over hoe je je zou moeten voelen, als het nu 'wel gaat' is dat alleen maar fijn!
Ik ben naar de kapper geweest, zeker 150 gram haar kwijt en nu zie ik er echt foolproof Vlaams uit
champignons, dunne paprikareepjes, ham, ui, kappertjes, olijfjes, xtra mozzarella en een eierdooier. (die laatste op het allerlaatst want die moet vloeibaar blijven.)quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
foto!
En, wat zal ik op m'n pizza doen vandaag?
Jaaaaa! En het wordt inderdaad al beter, vanochtend heb ik gefietst met normale handschoenen ipv mijn ski-handschoenenquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ook nietquote:Op donderdag 25 februari 2010 09:57 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ik wil echt niet weten hoe je je nu voelt, zeg maar..
Ja, je mag dan kiezen. Maar in de beschrijving staat dan meestal welke vakken er verplicht zijn en welke optioneel.quote:
dat wordt nog moeilijk, alles lijkt me leuk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:40 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Ja, je mag dan kiezen. Maar in de beschrijving staat dan meestal welke vakken er verplicht zijn en welke optioneel.
Dus vaak zijn dan 2 vakken verplicht (10 pt) en moet je er nog 2 bij kiezen uit de lijst (ook 10 pt).
Maar ik denk dat mensen niet raar hadden opgekeken als je je een dagje had ziekgemeld.... Toen mijn vorige relatie uitging na 5 jaar, ben ik ook "gewoon" gaan werken. Ik deed dat vooral voor een beetje afleiding, niet vanwege mijn arbeidsethos.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:33 schreef Ewelina het volgende:
Wat schiet ik op met bij de pakken neerzitten? Daar bereik ik niks mee en ik denk niet dat mijn werkgever blij is als ik thuisblijf
CF! jij slanke den!quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
Helaasch, allemaal rare foto'sNote to self: camera niet omhoog richten wegens onderkin-effect
![]()
[ afbeelding ]
maar het haar staat hardstikke leuk!en als ik je zo zie ben je echt afgevallen sinds de laatste keer dat ik je zag! (Wanneer was dat, die keer in Maastricht zeker?)quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
Helaasch, allemaal rare foto'sNote to self: camera niet omhoog richten wegens onderkin-effect
![]()
[ afbeelding ]
Slankerdquote:Op donderdag 25 februari 2010 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
SlankerdArm + sleutelbeenderen en gezichtje
Ik zie trouwens geen onderkin.
Je haar is mooi! Die lengte is tof met wat laagjes vind ik
Haha, heb de rest alweer weggehaald en verder is 't hoofdzakelijk kookfoto'squote:Op donderdag 25 februari 2010 11:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Vlaams koppie.![]()
Je photobucket staat trouwens open, weet niet of dat de bedoeling is.
waar heb je die vandaan getoverd?quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
je trouwfoto's zijn gaaf CF
geweldig, aan 't strand
quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:14 schreef motorbloempje het volgende:
lief vragen![]()
maar ik vind CF er nu echt geweldig uitzien! Ben jaloers! Slankerd + mooi kapsel
Die foto op de website van m'n werk was gewoon onflatteus, hoorquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:16 schreef conleche het volgende:
Een foto van CF!!! Een kleine weliswaar, maar toch goed te zien dat je erg bent afgevallen!!! Ik heb ooit (per PM?) een paar foto's gezien en daar was je een stuk minder slank!! Way to go!
Nee, waren vakantiefoto's!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die foto op de website van m'n werk was gewoon onflatteus, hoor
He he! Eindelijk een gezicht bij CF! Jij slankerd jij!quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:50 schreef ColdFeet het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nouja, daarvoor moet ik ook een 8,5 halen voor mijn eerste stage (waarvan ik nu het verslag aan het herschrijven ben) dus misschien is die optie binnenkort snel genoeg van de baan, maar het zal me toch niet gebeuren dat ik die 8,5 wel haal en dan alleen vanwege een wiskundevakje van 3 punten niet cum laude eindig!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:07 schreef Ewelina het volgende:
Mini, dat je uberhaupt aan cum laude kan denken... knap hoorKun je niet alleen de her maken en daarvoor leren, of kun je dan ook niet cum laude afstuderen? Succes iig.
Ik zou melk doen!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zeg culi-kenners! Ik heb een vraagje over frittataIk wil er vandaag één maken met champignons en prei en ui en herrrrbz en kaas (en evt tomaat? Maar weet niet of dat lekker is hierbij...), maar allemaal recepten hebben het over eieren loskloppen met melk of kwark of slagroom ofzo.
Ik heb alleen Griekse yoghurt en gewone halfvolle melk in huis, wat is het beste?
Even langs de administratie... misschien ben je eruit gegooid vanwege ingangseiscontrole.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:33 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het helpt trouwens ook niet dat het vak (met de collegeslides en alles) nu ineens verdwenen is van mijn UvA-Blackboard. Nee, je kunt prima vakken volgen bij een andere universiteit.
quote:Nederlands Studenten Kamerkoor heeft vlinders in de buik
In februari en maart 2010 maakt het Nederlands Studenten Kamerkoor (NSK) een begin met het internationaliseren van Nederlandse klassieke koormuziek. Tijdens de concerttournee zullen er namelijk, naast de traditionele optredens in het binnenland, ook twee uitvoeringen in Duitsland gegeven worden. Zoals gebruikelijk wordt de tournee afgesloten met een spetterend concert in het Concertgebouw te Amsterdam. In ButterFlyDreams zingt het NSK onder leiding van Fokko Oldenhuis – naast werken van Chilcott, Pärt en Tavener – werken van vijf Nederlandse componisten.
Het NSK is een projectkoor dat in 1974 werd opgericht en ieder najaar door middel van audities opnieuw wordt samengesteld. Tijdens een intensieve repetitieperiode bestaande uit drie weekenden en een repetitieweek studeren 36 jonge, getalenteerde amateurzangers een professioneel, modern-klassiek programma in. Podiumpresentatie en theatrale elementen vormen hierbij een belangrijk aandachtspunt. Nieuw dit jaar is dat er tijdens het hele project een vocal coach aanwezig is.
Programma Ook dit jaar neemt een aantal Nederlandse componisten een belangrijke plaats in binnen het concertrepertoire. Dit biedt het NSK, naast de gelegenheid om te fungeren als pleitbezorger van Nederlandse koormuziek, de mogelijkheid nauw samen te werken met de componisten gedurende de repetitieperiode.
Het programma bestaat uit de volgende werken: Butterfly Dreams (John Tavener), Drang naar schoonheid (Jos de Klerk), Scene from the Ramayana (Sinta Wullur), Concerto per la beata Vergine (Vic Nees), Slaapstad (Huub de Vriend), Fragments from His Dish (Bob Chilcott), Which was the son of… (Arvo Pärt) en de opdrachtcompositie Daar wel, een bergwandeling (Arthur Wagenaar). Extra bijzonder dit jaar is de medewerking van solist Arco van Zon, bij het stuk voor hobo en koor van Vic Nees.
Concertdata
Zaterdag 20 en zondag 21 februari , verschillende locaties in Duitsland
Donderdag 25 februari 20.15u Paduakerk Nijmegen
Vrijdag 26 februari 20.15u Pieterskerk Utrecht
Zaterdag 27 februari 20.15u Marekerk Leiden
Vrijdag 5 maart 20.15u Grote Kerk Leeuwarden
Zaterdag 6 maart 20.15u Martinikerk Groningen
Zondag 7 maart 14.00u Concertgebouw Amsterdam
Informatie en kaartverkoop
Meer informatie over het NSK en de concertserie ButterFlyDreams is te vinden op www.nskk.nl. Voor kaartverkoop kan men contact opnemen met het koor via info@nskk.nl.
Daar ben ik net afgelopen maandag langsgeweest met allerlei documenten die ik moest laten zien.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:53 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Even langs de administratie... misschien ben je eruit gegooid vanwege ingangseiscontrole.
Nee, dat maakt niets uit. Tenzij je een vreselijk streberige yogajuf hebt, maar dan heeft ze het niet begrepenquote:Op donderdag 25 februari 2010 11:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
CF, jij doet toch ook wel eens aan yoga? Moet je daar echt heel lenig voor zijn?. Ik heb me aangemeld voor een les, morgen, maar ik kan niet eens m'n handen plat op de grond krijgen met gestrekte benen.
.
Jij raakt de grond ten minste nog...quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
CF, jij doet toch ook wel eens aan yoga? Moet je daar echt heel lenig voor zijn?. Ik heb me aangemeld voor een les, morgen, maar ik kan niet eens m'n handen plat op de grond krijgen met gestrekte benen.
.
Welkom op de UvA!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:14 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Daar ben ik net afgelopen maandag langsgeweest met allerlei documenten die ik moest laten zien.(En volledig doorweekt geraakt tijdens de wandeling ernaartoe.
) Nouja, ik ga wel weer bellen ofzo. Morgen dan.
Ik heb al tig keer heen en weer gemaild en gebeld met de UvA, en hetzelfde in Maastricht. Beide vakken zijn nu al zo ongeveer afgelopen en mijn inschrijvingen zijn nog steeds niet rond.
Succes! Nog even en je bent er vanaf en dat geeft zo'n heeerlijk gevoel!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben weg! Als ik straks niet zeg over m'n gesprek dan ging het slecht en wil ik er niet over praten..
ooh, jij lijkt op mijn huisgenoot. Die heeft ook altijd een oordeel over mij. Als ik een keer pas om 9 uur opsta, en niet om 8 uur zoals hij is het niet goed. Als ik een keer met de bus naar de stad ga omdat er te veel sneeuw ligt, en niet met de fiets zoals hij is het niet goed. Als ik een keer een hele avond helemaal niets doe, en niet ga sporten zoals hij, is het niet goed. Als ik naar Duitsland ga, en m'n ouders maar 1 dag opzoek, en niet 2 weken naar m'n ouders ga zoals hij, is het niet goed.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |