abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78420326
tjah sinds kort heb ik mijn diagnose gekregen: Add. soort adhd, maar zonder hyperactiviteit. bij add heb je minder een stop op je gedachtes, wat concentratie problemen oplevert

In mijn (liefdes) relatie merk ik dat ik er toch veel moeite mee heb om dingen te laten lopen zoals ik zou willen.

Heeft dit nou met mij te maken?

Ik heb nu sinds een half jaar een relatie, ik zou willen dat we weinig of nooit een discussie zouden hebben. (gebeurt ieder weekend)
het kan al om iets (ontzettend) kleins gaan en dan kan er een discussie ontstaan, naar mijn idee ervaart ze hier onplezier in.

voorbeeld

we gaan een week op wintersportvakantie
Voor de vakantie kijkt zij in mijn koffer en ik vraag aan haar wat zij mee heeft.
zij zegt 1 broek ik zeg in mijn koffer heb ik er 3, ze begint meteen te vertellen dat zij dat veel vind. ik zeg dat ik vind dat 3 broeken wel mee valt en dat ik 1 broek wel weinig vind. daarop reageert ze met ''je moet het zelf weten.''
op dit moment merk ik doordat ze dat zei het gesprek een bepaalde (vervelende) richting opstuurt (het komt op mij over dat het maar dom is).

Nu kan ik proberen het maar te laten gaan, maar in dit geval zei ik. ''jij moet het ook zelf weten.'' als 1 broek voor jou voldoende is, prima toch'' hierna komt een akelige stilte en word het duidelijk dat het tijd is om het over iets anders te hebben. Het daadwerkelijke gesprek hierover duurde wat langer. uiteindelijk begint zij na de stilte dan ook over een ander onderwerp (naar mijn idee is zij dan eventjes geagiteerd) uiteindelijk is ze het eens dat ze misschien een broek extra kan meenemen.

Maar ik blijf er echter mee in mij gedachten rondlopen van hoe kan het nou zo lopen door simpel een paar woorden dat ik een onplezierege gesprek krijg daarover.
en dan begin ik te piekeren met ''wat als ze me daarom niet meer leuk vind, gaat ze nog wel aardig doen,' word het nu wel een leuke vakantie etc etc.''
ik word er gewoon gek van, kan ik niet eens zeggen dat ik vind dat ik van mening ben dat ik 3 broeken een mooi aantal vind zonder dat zij er tegen in gaat? waarbij het lijkt alsof zij dat raar vind''

tjah zo een kleine discussie heeft dan al gauw een grote uitwerking op mij. dit met ik camoufleren totdat het gevoel voorbij is, anders kan ik nogal onredelijk overkomen.

en ik zit direct minder lekker in mijn vel waardoor ik mij minder goed kan concenteren op studeren...

snappen jullie dit?
pi_78420470
Wat ik zo lees (dat is uiteraard hele beperkte info ) hebben die discussies niets met je add te maken maar met je vriendin en hoe zij op jou reageert. Ik zou daar ook onzeker over kunnen worden of me er over kunnen opwinden... Bespreken jullie dit ook wel eens met elkaar, deze voorvallen?

Trouwens, ik las adder (alsin slang) in de TT niet add-er Erg verwarrend
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78420534
leuk he een relatie?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_78420607
Nu heb jij een etiketje gekregen, jammer voor je!
Want dit is normaal in een relatie waarbij je dus niet bij elkaar past!
Relaties zijn zo vermoeiend gewoon.
Dat het een wonder is dat je iemand ontmoet die wel bij je past..maar na verloop van jaren gaat men zich minder ergeren aan de ander dan krijg je een soort gewenning ofzo?
Snollebolt
pi_78420636
Lijkt eerder dat je onzeker bent. Praat er over met je vriendin
It's so FLUFFY I'm gonna DIE!!
pi_78420658
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:35 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Nu heb jij een etiketje gekregen, jammer voor je!
Want dit is normaal in een relatie waarbij je dus niet bij elkaar past!
Relaties zijn zo vermoeiend gewoon.
Dat het een wonder is dat je iemand ontmoet die wel bij je past..maar na verloop van jaren gaat men zich minder ergeren aan de ander dan krijg je een soort gewenning ofzo?
Is toch knap dat je dit na een klein stukje tekst kunt bepalen
Maar ik denk dat de TS gewoon eens goed moet gaan praten met zijn vriendin, dan is er vast veel mogelijk
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78420672
Helemaal.
Ik denk echter dat je niet zo bang moet zijn dat ze je niet meer leuk vindt als je gewoon zegt wat jij vindt.
Als ze je om die reden al niet leuk meer zou vinden kan je eerder blij om zijn want waar stopt dat?
Een discussie om iets wat achteraf heel onbelangrijk is/lijkt is volgens mij echter heel normaal op z'n tijd.
Duw haar tijdens die wintersport eens in een plas water of flinke berg sneeuw en zeg dan als je op de kamer komt "toch goed dat je na me geluistert hebt anders had je nou geen droge broek meer"
pi_78420730
Je moet gewoon niet over dat soort futiliteiten gaan discussiëren, waarom zou je je willen bemoeien met hoe veel of hoe weinig broeken je vriend of vriendin meeneemt? Who gives a shit?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78420774
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:24 schreef lenrelic het volgende:
tjah sinds kort heb ik mijn diagnose gekregen: Add. soort adhd, maar zonder hyperactiviteit. bij add heb je minder een stop op je gedachtes, wat concentratie problemen oplevert
Sort of a handicap with a handicap?

Okay mijn medeleven, de rest van je topic kon mij niet meer interesseren
pi_78420819
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:31 schreef Marijkezwolle het volgende:
Wat ik zo lees (dat is uiteraard hele beperkte info ) hebben die discussies niets met je add te maken maar met je vriendin en hoe zij op jou reageert. Ik zou daar ook onzeker over kunnen worden of me er over kunnen opwinden... Bespreken jullie dit ook wel eens met elkaar, deze voorvallen?

Trouwens, ik las adder (alsin slang) in de TT niet add-er Erg verwarrend
vrij beperkt ja, voordat ik onwijs veel onzinnige info ga typen.
we bespreken weleens dat we deze discussies hebben (als we ze gehad hebben). daarnaast reageert ze vaak wel na een discussie met ''ik wil je niet kwijtraken'' of andere.... etc.

maar blijft irritant. wou gewoon mij ei kwijt.
pi_78420860
Volgens mij heeft iedereen weleens dit soort discussie's, mijn vriend is ook heel eigen in hoe die dingen doet.. als die denkt het beter te weten, goed, ik zeg mijn mening en als die niet wil luisteren, dan toch niet zolang het niet echt heel belangrijke dingen zijn, waar je het gewoon eens moet zijn in een relatie..... van mij mag die gerust maar met een broek op vakantie, maar hij moet niet zeuren als er dan na een dag al een vlek op zit.. gewoon laten gaan, je kunt niet altijd dezelfde mening hebben
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:50:01 #12
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78420914
differentiaaldiagnose: piekerstoornis
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_78420916
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:47 schreef Zana het volgende:
Volgens mij heeft iedereen weleens dit soort discussie's, mijn vriend is ook heel eigen in hoe die dingen doet.. als die denkt het beter te weten, goed, ik zeg mijn mening en als die niet wil luisteren, dan toch niet zolang het niet echt heel belangrijke dingen zijn, waar je het gewoon eens moet zijn in een relatie..... van mij mag die gerust maar met een broek op vakantie, maar hij moet niet zeuren als er dan na een dag al een vlek op zit.. gewoon laten gaan, je kunt niet altijd dezelfde mening hebben
je hebt gelijkt, gewoon laten gaan. maar ik merk dat ik t moeilijk vind zo een uitgesproken mening een plekje te geven :/ blijf er soms om malen
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:56:03 #14
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_78421027
Ik heb zelf ook ADD en herken het niet echt eigenlijk. Volgens mij is dit gewoon redelijk normaal voor een stel dat samen op vakantie gaat. Het is maar net hoe zwaar je eraan tilt.

Wat ik wel herken is, is dat je hoge verwachtingen hebt van jezelf- en anderen. (waarom neemt ze nou maar één broek mee, waar is je verstand!) en ontzettend eigenwijs zijn.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:58:33 #15
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_78421074
Oh, enne. Fijne vakantie trouwens!

Je kunt het ook zo bekijken; dit zorgt er wel voor dat je relatie niet zoet- en saai wordt.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_78421231
Is dit je eerste relatie?
Ik kan mij wel voorstellen dat je graag harmonie wilt in een relatie en al helemaal wanneer je iets leuks, zoals een vakantie, voor de bug hebt.

Maar helemaal zonder ruzie of kleine onenigheiden gaat het haast nergens. Soms zijn het gewoon heel kleine dingen, waaraan zich iemand stort, de bril van het toilet staat altijd omhoog of de tandpastatube is niet dichtgeschroefd... Een relatie gaat daarvan echt niet stuk, maar wel als iemand nooit rekening met de ander houdt of je echt niet bij elkaar past.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:25:21 #17
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_78421478
Als ik toch eens elke keer een topic zou openen na een discussie met m'n vriend
My mama didn't raise no fool
  donderdag 25 februari 2010 @ 07:45:04 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78423341
Als vrouwen geïrriteerd reageren is er iets (anders) aan de hand. Probeer rustig en casual te blijven en iets te vragen als 'waar kwam dat vandaan' of 'waarom reageer je zo fel' oid. Dikke kans dat ze met iets zit wat ze niet meldt. De kunst is om niet zelf irritant over te komen bij zo'n gesprek.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78423582
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 07:45 schreef eleusis het volgende:
Als vrouwen geïrriteerd reageren is er iets (anders) aan de hand. Probeer rustig en casual te blijven en iets te vragen als 'waar kwam dat vandaan' of 'waarom reageer je zo fel' oid. Dikke kans dat ze met iets zit wat ze niet meldt. De kunst is om niet zelf irritant over te komen bij zo'n gesprek.
Inderdaad! Zo van... what the fuck, ga je lekkerr???
pi_78423921
Als je je druk maakt om het aantal broeken ben je geen add-er, dan ben je een wijf.
pi_78424119
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:48 schreef stbabylon het volgende:
Als je je druk maakt om het aantal broeken ben je geen add-er, dan ben je een wijf.
Zo, kan het nog platter? Een wijf

Ontopic: onzekerheid kan eraan bijdragen dat je niet weet waar je een duidelijke mening kunt plaatsen. Ik denk idd ook dat een goed gesprek veel kan verduidelijken; je zit nog net niet op elkaar te vitten
pi_78424136
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 08:59 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Zo, kan het nog platter? Een wijf

Ontopic: onzekerheid kan eraan bijdragen dat je niet weet waar je een duidelijke mening moet plaatsen. Ik snap de reactie van je vriendin ook niet helemaal trouwens. Jij zegt niks over haar ene broek, maar zij wel over jouw drie broeken?
Wijf ja. Dus niet een vrouw. Maar een zeikerig figuur aangevuld met een aantal vrouwelijke trekjes.
pi_78424200
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:00 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Wijf ja. Dus niet een vrouw. Maar een zeikerig figuur aangevuld met een aantal vrouwelijke trekjes.
Oud wijf/zeikwijf.
pi_78424212
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:03 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Oud wijf/zeikwijf.
Die ja
pi_78426141
Misschien wist ze zelf niet hoeveel broeken mee te nemen en keek ze bij jou in de koffer voor bevestiging. Toen ze er drie zag maakte ze er een opmerking over om bij jou een reactie uit te lokken. Blijkbaar heeft ze er wel over nagedacht dat ze nu ook besloten heeft er een extra mee te nemen.

I.m.o. is dit helemaal geen discussie waard en kan je het ook laconiek afdoen met 'nee lekker, heb jij straks een natte broek van de sneeuw en heb je geen reserve'. Verder gewoon niet meer over nadenken.
pi_78429412
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef Yuki het volgende:
differentiaaldiagnose: piekerstoornis
je bent al aan het oefenen in het geven van psychologische diagnoses?
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:51:56 #27
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78429636
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:47 schreef DeepChord het volgende:

[..]

je bent al aan het oefenen in het geven van psychologische diagnoses?
Cursus diagnostiek atm
Maar zonder dollen... Op het eerste gezicht lees ik in het verhaal van de TS vooral malende gedachten en zorgen in hoeverre het zijn relatie beïnvloedt. Ik weet niet veel van ADD en of dit bij het beeld past, maar ik weet wel veel van gegeneraliseerde angst (aka piekerstoornis) en wat ik tot nu toe heb gelezen past het bij het beeld.

Ik heb natuurlijk veel te weinig info maar dit is het eerste dat bij mij naar boven kwam
pi_78430184
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:51 schreef Yuki het volgende:

[..]

Cursus diagnostiek atm
Maar zonder dollen... Op het eerste gezicht lees ik in het verhaal van de TS vooral malende gedachten en zorgen in hoeverre het zijn relatie beïnvloedt. Ik weet niet veel van ADD en of dit bij het beeld past, maar ik weet wel veel van gegeneraliseerde angst (aka piekerstoornis) en wat ik tot nu toe heb gelezen past het bij het beeld.

Ik heb natuurlijk veel te weinig info maar dit is het eerste dat bij mij naar boven kwam
Ondanks dat ik het zelf ook wel herken als iets dat mogelijk wijst op iemand die (veel/)teveel piekert, kan het ook gewoon teveel met onnozele dingen bezig zijn die standaard in een relatie wel kunnen voorvallen.
Dan is het misschien enigszins overdreven om met piekerstoornissen te strooien, al snap ik dat jij natuurlijk wat praktijkervaring wilt opdoen. .
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:06:07 #29
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78430276
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:03 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het zelf ook wel herken als iets dat mogelijk wijst op iemand die (veel/)teveel piekert, kan het ook gewoon teveel met onnozele dingen bezig zijn die standaard in een relatie wel kunnen voorvallen.
Dan is het misschien enigszins overdreven om met piekerstoornissen te strooien, al snap ik dat jij natuurlijk wat praktijkervaring wilt opdoen. .
True... Maar hij wijt het aan zijn ADD, en in dat perspectief zou ik ook denken aan een piekerstoornis, als differentiaaldiagnose.

Maar ik moet ook wel toegeven dat ik sinds ik psychopathologie heb gehad sneller met mogelijke diagnoses strooi
pi_78432314
TS; kijk ook eens hier: ADHD & ADD #27 Waar we de doseringen bekijken (voor zover je het topic niet kende ). Misschien interessant voor je.

Ikzelf heb "al" 8 en een beetje jaar een relatie. We gaan binnenkort zelfs trouwen . We discussiëren heel veel, maar wel op een prettige manier. Niet zoals jij het omschrijft. Klinkt eerder alsof ze dingen wil bespreken maar dat niet kan/durft.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:24:23 #31
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_78433311
soms in een relatie heb je frustratie en sommige mensen (a) die proberen dan weleens ruzie te trappen om even de lucht te klaren of zichzelf op te luchten.

Daar lijkt het gedrag van je vriendin een beetje op... alsof ze gewoon ff lekker tegen je wil mopperen.

lijkt mij echt helemaal geen ADD probleem!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_78434463
Nooit een discussie hebben is denk ik niet te voorkomen. Zou mijn inziens ook niet gezond zijn. Elk weekend is wel een beetje erg veel, klinkt bekend in een ver verleden
Ik weet niet of wat je beschrijft te wijten valt aan add. Ten eerste vind ik een dergelijke discussie zinloos, als zij een broek mee wilt nemen, prima, als ze zich realiseert dat dit te weinig broeken zijn, ook goed.
Ik zou er niet eens op ingaan.
Het gevolg dat je beschrijft klinkt meer als onzekerheid. En dát gedeelte herken ik ook (ondanks dat ik de mazzel heb zelden een discussie te hebben)
Letterlijk die dingen, word je nog wel leuk gevonden, is t allemaal wel leuk genoeg.
En dan heb je kans om inderdaad in een negatief cirkeltje te blijven hangen/malen.

Enige wat je kan doen is erover praten. Als jij je gevoel verbergt, maar je vriendin raakt tóch een gevoelige snaar of er valt een vervelende stilte, is dit zonder uitleg. Zij zal ook niet weten waar je onredelijke of juist stille reactie vandaan komt.
En t is heel moeilijk.. Maar wel iets wat ik in mijn huidige relatie heb geleerd, veel praten. En dit is een relatie van nog maar 6 maanden maar de discussies staan op een erg laag pitje, en dit zonder op te kroppen *klopt af*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')