Nooit een discussie hebben is denk ik niet te voorkomen. Zou mijn inziens ook niet gezond zijn. Elk weekend is wel een beetje erg veel, klinkt bekend in een ver verleden

Ik weet niet of wat je beschrijft te wijten valt aan add. Ten eerste vind ik een dergelijke discussie zinloos, als zij een broek mee wilt nemen, prima, als ze zich realiseert dat dit te weinig broeken zijn, ook goed.
Ik zou er niet eens op ingaan.
Het gevolg dat je beschrijft klinkt meer als onzekerheid. En dát gedeelte herken ik ook (ondanks dat ik de mazzel heb zelden een discussie te hebben)
Letterlijk die dingen, word je nog wel leuk gevonden, is t allemaal wel leuk genoeg.
En dan heb je kans om inderdaad in een negatief cirkeltje te blijven hangen/malen.
Enige wat je kan doen is erover praten. Als jij je gevoel verbergt, maar je vriendin raakt tóch een gevoelige snaar of er valt een vervelende stilte, is dit zonder uitleg. Zij zal ook niet weten waar je onredelijke of juist stille reactie vandaan komt.
En t is heel moeilijk.. Maar wel iets wat ik in mijn huidige relatie heb geleerd, veel praten. En dit is een relatie van nog maar 6 maanden maar de discussies staan op een erg laag pitje, en dit zonder op te kroppen

*klopt af*