abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78429412
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef Yuki het volgende:
differentiaaldiagnose: piekerstoornis
je bent al aan het oefenen in het geven van psychologische diagnoses?
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:51:56 #27
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78429636
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:47 schreef DeepChord het volgende:

[..]

je bent al aan het oefenen in het geven van psychologische diagnoses?
Cursus diagnostiek atm
Maar zonder dollen... Op het eerste gezicht lees ik in het verhaal van de TS vooral malende gedachten en zorgen in hoeverre het zijn relatie beïnvloedt. Ik weet niet veel van ADD en of dit bij het beeld past, maar ik weet wel veel van gegeneraliseerde angst (aka piekerstoornis) en wat ik tot nu toe heb gelezen past het bij het beeld.

Ik heb natuurlijk veel te weinig info maar dit is het eerste dat bij mij naar boven kwam
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_78430184
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:51 schreef Yuki het volgende:

[..]

Cursus diagnostiek atm
Maar zonder dollen... Op het eerste gezicht lees ik in het verhaal van de TS vooral malende gedachten en zorgen in hoeverre het zijn relatie beïnvloedt. Ik weet niet veel van ADD en of dit bij het beeld past, maar ik weet wel veel van gegeneraliseerde angst (aka piekerstoornis) en wat ik tot nu toe heb gelezen past het bij het beeld.

Ik heb natuurlijk veel te weinig info maar dit is het eerste dat bij mij naar boven kwam
Ondanks dat ik het zelf ook wel herken als iets dat mogelijk wijst op iemand die (veel/)teveel piekert, kan het ook gewoon teveel met onnozele dingen bezig zijn die standaard in een relatie wel kunnen voorvallen.
Dan is het misschien enigszins overdreven om met piekerstoornissen te strooien, al snap ik dat jij natuurlijk wat praktijkervaring wilt opdoen. .
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:06:07 #29
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78430276
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:03 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het zelf ook wel herken als iets dat mogelijk wijst op iemand die (veel/)teveel piekert, kan het ook gewoon teveel met onnozele dingen bezig zijn die standaard in een relatie wel kunnen voorvallen.
Dan is het misschien enigszins overdreven om met piekerstoornissen te strooien, al snap ik dat jij natuurlijk wat praktijkervaring wilt opdoen. .
True... Maar hij wijt het aan zijn ADD, en in dat perspectief zou ik ook denken aan een piekerstoornis, als differentiaaldiagnose.

Maar ik moet ook wel toegeven dat ik sinds ik psychopathologie heb gehad sneller met mogelijke diagnoses strooi
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_78432314
TS; kijk ook eens hier: ADHD & ADD #27 Waar we de doseringen bekijken (voor zover je het topic niet kende ). Misschien interessant voor je.

Ikzelf heb "al" 8 en een beetje jaar een relatie. We gaan binnenkort zelfs trouwen . We discussiëren heel veel, maar wel op een prettige manier. Niet zoals jij het omschrijft. Klinkt eerder alsof ze dingen wil bespreken maar dat niet kan/durft.
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:24:23 #31
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_78433311
soms in een relatie heb je frustratie en sommige mensen (a) die proberen dan weleens ruzie te trappen om even de lucht te klaren of zichzelf op te luchten.

Daar lijkt het gedrag van je vriendin een beetje op... alsof ze gewoon ff lekker tegen je wil mopperen.

lijkt mij echt helemaal geen ADD probleem!
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_78434463
Nooit een discussie hebben is denk ik niet te voorkomen. Zou mijn inziens ook niet gezond zijn. Elk weekend is wel een beetje erg veel, klinkt bekend in een ver verleden
Ik weet niet of wat je beschrijft te wijten valt aan add. Ten eerste vind ik een dergelijke discussie zinloos, als zij een broek mee wilt nemen, prima, als ze zich realiseert dat dit te weinig broeken zijn, ook goed.
Ik zou er niet eens op ingaan.
Het gevolg dat je beschrijft klinkt meer als onzekerheid. En dát gedeelte herken ik ook (ondanks dat ik de mazzel heb zelden een discussie te hebben)
Letterlijk die dingen, word je nog wel leuk gevonden, is t allemaal wel leuk genoeg.
En dan heb je kans om inderdaad in een negatief cirkeltje te blijven hangen/malen.

Enige wat je kan doen is erover praten. Als jij je gevoel verbergt, maar je vriendin raakt tóch een gevoelige snaar of er valt een vervelende stilte, is dit zonder uitleg. Zij zal ook niet weten waar je onredelijke of juist stille reactie vandaan komt.
En t is heel moeilijk.. Maar wel iets wat ik in mijn huidige relatie heb geleerd, veel praten. En dit is een relatie van nog maar 6 maanden maar de discussies staan op een erg laag pitje, en dit zonder op te kroppen *klopt af*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')