Waar ligt volgens jou dan de kracht van het Nederlands elftal?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:41 schreef Barca het volgende:
Als de kracht in de aanval ligt, waarom weten we op eindtoernooien in de k.o.-fase dan nauwelijks kansen te creëren? Waarom domineren we die wedstrijden niet? Waarom tikken we de tegenstanders niet met een nulletje of 10 van het veld?
Met alleen een goede aanval kom je er simpelweg niet. Geen Nederlandse aanval is zo goed dat de tegenstander de bal niet gaat raken en dan komt het ook aan op verdedigen en opbouwen. Je kunt beter achterin de 0 proberen te houden, dan heb je er maar eentje nodig om te winnen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:41 schreef Barca het volgende:
Als de kracht in de aanval ligt, waarom weten we op eindtoernooien in de k.o.-fase dan nauwelijks kansen te creëren? Waarom domineren we die wedstrijden niet? Waarom tikken we de tegenstanders niet met een nulletje of 10 van het veld?
Als dat zo is, kunnen we op het WK toch beter counteren, bedenk ik me net.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met alleen een goede aanval kom je er simpelweg niet. Geen Nederlandse aanval is zo goed dat de tegenstander de bal niet gaat raken en dan komt het ook aan op verdedigen en opbouwen. Je kunt beter achterin de 0 proberen te houden, dan heb je er maar eentje nodig om te winnen.
Dat denk ik ook. Een zwakke verdediging moet je wat versterken door de accenten wat naar achteren te verleggen in je opstelling en tactiek.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als dat zo is, kunnen we op het WK toch beter counteren, bedenk ik me net.
Eens. Als je die accenten wat meer naar achteren verlegd, ben je als Nederlands elftal zijnde veel minder kwetsbaar plus dat we dan kunnen toeslaan met ons goede middenveld en aanval.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Een zwakke verdediging moet je wat versterken door de accenten wat naar achteren te verleggen in je opstelling en tactiek.
Nederland heeft in de verdediging geen enkele topper en als je dan vol op de aanval gaat spelen dan wordt het een heel lastig verhaal.
Precies. Een goede aanval is pas een echt wapen als je achterin de boel een beetje dicht weet te houden. Je aanval kan ook nog zo goed zijn, als Nederland tegen Spanje, Duitsland, Brazilie, Argentinie of Portugal 2 tegengoals krijgt, dan is Nederland gewoon gezien.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:11 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Eens. Als je die accenten wat meer naar achteren verlegd, ben je als Nederlands elftal zijnde veel minder kwetsbaar plus dat we dan kunnen toeslaan met ons goede middenveld en aanval.![]()
Al counterend naar de WK-winst. En eerlijlk is eerlijk, een mooi uitgevoerde counter kan heel mooi zijn.
Wat ik me dan wel afvraag is of Nederland dat aankan op een WK, waar het counteren dus perfect uitgevoerd moet worden, anders heeft Nederland een probleem.
Absoluut. Zeker tegen ploegen als Duitsland en Argentinie zouden 2 doelpunten tegen krijgen dodelijk zijn. Want dan laten de Duitsers en de Argentijnen je kansloos met een aantal supermooie counters er bovenop.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. Een goede aanval is pas een echt wapen als je achterin de boel een beetje dicht weet te houden. Je aanval kan ook nog zo goed zijn, als Nederland tegen Spanje, Duitsland, Brazilie, Argentinie of Portugal 2 tegengoals krijgt, dan is Nederland gewoon gezien.
Uiteindelijk gaat het om het resultaat en de doelpunten. In de tijden dat Nederland zogezegd vol op de aanval speelde, waren veel wedstrijden het aanzien niet waard en werden er tegen toplanden nauwelijks kansen gecreeerd. Scherpe counter is wellicht zelfs leuker inderdaad, zie bijvoorbeeld de countergoals tegen Italie en Frankrijk op het laatste EK.
Dat is de vraag natuurlijk. Het even heel simpel bekeken heeft Nederland een aantal toppers en die toppers spelen allemaal op positie 7 tot en met 11 zeg maar. De rest van het elftal is middelmaat en wat daar achter zit is vaak zelfs brandhout.
Dat denk ik dus ook. Nederland heeft al met al een zwakkere ploeg dan de genoemde landen en dan win je het niet door vol op de aanval te spelen. RKC speelt 4-3-3 en is brandhout. FC Den Bosch pakte destijds met countervoetbal veel meer punten met een kwalitatief veel minder team dan RKC nu.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Absoluut. Zeker tegen ploegen als Duitsland en Argentinie zouden 2 doelpunten tegen krijgen dodelijk zijn. Want dan laten de Duitsers en de Argentijnen je kansloos met een aantal supermooie counters er bovenop.
Maar idd ook tegen ploegen als Spanje en Brazilie, want die hebben meer spelers dan wij die de ruimtes die dan vrijkomen uitstekend weten te benutten.
Je bedoelt het WK 1998 en het EK 2000? Ja, eigenlijk speelde Nederland niet vol op de aanval.
Maar ik denk dat dat veel gezegd werd omdat Nederland toen wel veel de bal had en rondtikte, maar de ene na de andere mooi opgezette aanval was het toen gewoon idd niet.
Die counterdoelpunten tegen de Italianen en de Fransen waren idd van het zuiverste soort.
Bij het Nederlands elftal staan idd alleen bij de aanval écht extreem goede voetballers, maar daarna zakt het vlug af. ( op een enkeling uitgezonderd )
Idd en dan doen veel Nederlanders dat we oh zo veel sterker zijn dan Duitsland, kwalitatief gezien, maar zowel kwa kwaliteit als mentaliteit is Nederland gewoon minder.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 20:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Nederland heeft al met al een zwakkere ploeg dan de genoemde landen en dan win je het niet door vol op de aanval te spelen. RKC speelt 4-3-3 en is brandhout. FC Den Bosch pakte destijds met countervoetbal veel meer punten met een kwalitatief veel minder team dan RKC nu.
Ik bedoelde het laatste EK en dan met name de wedstrijden tegen Italie en Frankrijk. Kijk, zo moet het. Nederland speelde vrij strak op de counter en het resultaat was er.
Hoezo zou je geen prijzen ermee kunnen winnen, als je voorin al begint met verdedigen en gewoon scherp bent in de omschakeling dan heb je verdedigend echt geen toppers nodig. Het gaat vooral om de organisatie en het balans in het elftal. Het huidige centrale verdedigings duo met Heitinga en Mathijssen centraal is sterk genoeg om de nul achterin te houden. Vooral als je daarvoor nog de Jong en van Bommel heb lopen. Het verdedigen begint voorin, met het afjagen van de bal en het verstoren van de opbouw van de tegenstander. En daar ligt de zwakte van dit Nederlands elftal, Kuijt is daar heel bedreven in maar is niet op zijn plaats in de spits. Robben die jaagt al helemaal niet en van Sneijder hoeven we verdedigend ook niet veel te verwachten. Het is gewoon een kwestie van Robben een trap onder zijn kont te geven en Sneijder te vervangen met van der Vaart. Die verdedigend veel sterker is dan Sneijder. Het is maar een detail maar als van Marwijk dat voor elkaar krijgt dan zijn we al een heel eind.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nederland moet helemaal niets. De kracht van Nederland kan best in de aanval liggen, maar dat komt dan vooral omdat de verdediging redelijk zwak is en je met super aanvallend voetbal wel wedstrijden wint, maar zeker geen prijzen.
Daar geloof ik niks van, die clubs kunnen evenmin als de NL clubs geen enkel fatsoenlijk talent vasthouden. Bovendien is het voetbal daar erg statisch en tactisch gewoon matig. Wat dat betreft zie ik toch meer tactiek en meer beweging in de Eredivisie waar er toch meer van je wordt verlangd als speler dan in de Argentijnse of Braziliaanse competitie.quote:Het clubvoetbal zegt wel degelijk iets. Het zegt iets over het niveau achter die paar topspelers en op dat gebied is het niet al te best gesteld met Nederland. Een Nederlandse club zal van Argentijnse en Braziliaanse topclubs 9 van de 10 keer verliezen.
Liever Seedorf voor Sneijder en Sneijder voor vd Vaart.quote:v Persie
Robben - vd Vaart - Kuyt
v Bommel - Sneijder
Gio - Matthijsen - Heitinga - vd Wiel
Stekelenburg
Robben thuis laten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:26 schreef Barca het volgende:
Juist, pokerstar. Voorin beginnen met verdedigen! Én dát kunnen en willen Sneijder, Robben en Van Persie niet. Daarom Sneijder en Robben thuislaten! Van Persie is de beste kandidaat als diepste spits. Die kan derhalve niet gemist worden.
Een achterhoede met Heitinga en Mathijsen (welke backs?) en een duo De Jong en Van Bommel is onvoldoende! Want, ik begrijp dat naast De Jong en Van Bommel op het middenveld een Sneijder en een Robben moeten spelen van diverse figuren hier!Onbegrijpelijk dat iemand zo dom kan en wil zijn om deze losers in de selectie te willen!
![]()
Nee, we MOETEN zo spelen:
Stekelenburg;
Melchiot, Boulahrouz, Mathijsen, Braafheid;
Heitinga;
Kuyt, De Jong, Van Bommel, Van der Vaart;
Van Persie
quote:Schalke - Bayern 0:1 n.V. Zaubertor! Robben schießt Bayern ins Finale
Schalke 04 verliert im Halbfinale des DFB-Pokals 0:1 n.V. gegen Bayern München. Der Tabellenführer trifft am 15. Mai in Berlin auf Werder Bremen.
Weil Arjen Robben mal wieder den Unterschied macht. Super-Solo, Zaubertor. Robben wieder der Held.
Die 112. Minute: Der Holländer zündet in der eigenen Hälfte den Turbo. Rennt an der rechten Außenlinie drei Schalkern davon. Klasse! Ein Haken an der Grundlinie. Er zieht nach innen, legt sich den Ball auf links – und haut ihn aus elf Metern in die lange Ecke. Weltklasse!
Robben über sein Tor: „Ich hatte die Kraft, nochmal zu gehen. Toll, wenn dass dann so ausgeht.“ Van Gaal: „Es ist fantastisch, wenn er nach all seinen wichtigen Toren dann noch so eins macht.“
Der FC Robben! Arjen schießt für seinen Klub immer die wichtigen Tore.
Zuletzt ballerte er sie gegen Florenz ins Viertelfinale der Champions League. Auch dern letzten Bundesliga-Sieg gegen Freiburg (2:1) besorgte er mit einem Doppelpack. Für Schalke war es die erste Pokalpleite in der Veltins Arena (eröffnet 2001). Da halfen auch die taktischen Fouls nichts.
Ah, je bent Twente liefhebber?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:00 schreef Barca het volgende:
Op het wk geen Boschker, Stam, Douglas en Brama.![]()
Maar natuurlijk wel Timmer, Van der Wiel, Afellay, Engelaar en Bakkal.
Nee hoor. Maar, van een ploeg als Twente zouden er toch wel meer spelers in de selectie mogen als wel spelers van andere Nederlandse clubs (die minder goed zijn) worden gekozen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 23:58 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ah, je bent Twente liefhebber?
Brama en Ronnie Stam mee, maar Robben en Sneijder thuis laten?quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:00 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar, van een ploeg als Twente zouden er toch wel meer spelers in de selectie mogen als wel spelers van andere Nederlandse clubs (die minder goed zijn) worden gekozen.
Grapjas toch. Ajax en Psv veegden de vloer aan met Twente. Ajax speelde Twente ( op 20 minuten na ) volledig weg en scoorden 3 keer tegen hun. En Psv was in de 1-1 wedstrijd veel sterker, alleen kwam dat niet in de score tot uitdrukking.quote:Op donderdag 25 maart 2010 00:00 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar, van een ploeg als Twente zouden er toch wel meer spelers in de selectie mogen als wel spelers van andere Nederlandse clubs (die minder goed zijn) worden gekozen.
Hij kaapt anders hele topics met zijn gezwets.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef luckass het volgende:
Mensen die nog serieus reageren op Barca.
Nou, begin maar vast met bakken en braden! Met dit clowntje moet je alles verwachten.quote:Op donderdag 25 maart 2010 16:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als Timmer in de selectie zit, eet ik mijn hoed op
Met drie goede aanvallers en voor de rest een matig elftal win je het niet. Helemaal niet als je vol op de aanval gaat spelen. Misschien gaat deze wijsheid op bij FIFA 2010, maar niet bij het WK 2010. Aanvallers die behalve vol op de aanval ook volop mee moeten verdedigen, komen uiteindelijk kracht tekort om bij de goal het verschil te kunnen maken. Dat is wel vaker het manco geweest van Nederland. De kracht van Robben en Sneijder ligt voornamelijk voorin en niet op het gebied van verdedigen. Als je die spelers volop mee laat verdedigen, dan gaan ze voorin tekort komen. Komt nog eens bij dat Robben fysiek gezien een zwakke speler is en ook Sneijder qua kracht wat minder bedeeld is dan een aantal andere toppers.quote:Op woensdag 24 maart 2010 01:20 schreef Pokerstar het volgende:
[..]
Hoezo zou je geen prijzen ermee kunnen winnen, als je voorin al begint met verdedigen en gewoon scherp bent in de omschakeling dan heb je verdedigend echt geen toppers nodig. Het gaat vooral om de organisatie en het balans in het elftal. Het huidige centrale verdedigings duo met Heitinga en Mathijssen centraal is sterk genoeg om de nul achterin te houden. Vooral als je daarvoor nog de Jong en van Bommel heb lopen. Het verdedigen begint voorin, met het afjagen van de bal en het verstoren van de opbouw van de tegenstander. En daar ligt de zwakte van dit Nederlands elftal, Kuijt is daar heel bedreven in maar is niet op zijn plaats in de spits. Robben die jaagt al helemaal niet en van Sneijder hoeven we verdedigend ook niet veel te verwachten. Het is gewoon een kwestie van Robben een trap onder zijn kont te geven en Sneijder te vervangen met van der Vaart. Die verdedigend veel sterker is dan Sneijder. Het is maar een detail maar als van Marwijk dat voor elkaar krijgt dan zijn we al een heel eind.
[..]
Daar geloof ik niks van, die clubs kunnen evenmin als de NL clubs geen enkel fatsoenlijk talent vasthouden. Bovendien is het voetbal daar erg statisch en tactisch gewoon matig. Wat dat betreft zie ik toch meer tactiek en meer beweging in de Eredivisie waar er toch meer van je wordt verlangd als speler dan in de Argentijnse of Braziliaanse competitie.
Dat denk ik ook. Door vol op de aanval te spelen wint Nederland niet afgetekend van Frankrijk en Italie. De selectie onder van Basten is weer twee jaar sterker en de toen ingezette weg moet je dus gewoon voortzetten. Dan moet je dus wel zoveel mogelijk toppers opstellen en geen elftal wat voor 50% bestaat uit spelers van provincieclubs en spelers die op hun laatste benen lopen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 21:22 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Idd en dan doen veel Nederlanders dat we oh zo veel sterker zijn dan Duitsland, kwalitatief gezien, maar zowel kwa kwaliteit als mentaliteit is Nederland gewoon minder.
Nederland moet het komende WK idd heerlijk op de counter spelen. Ik denk dat we érg ver kunnen komen mocht dat gebeuren.
Jeps, Den Bosch wist idd wel hoe het moest.
Van Basten lukte het bij het Nederlands elftal 2 wedstrijden, maar ik denk dat het Nederlands elftal van nu verder is en dat op de counter spelen ook nu langer dan 2 wedstrijden succesvol uitgevoerd kan worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |