abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79081605
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:51 schreef Hopey het volgende:
Vraag, wanneer komt dit ding in het NL assortiment?
[ afbeelding ]
Knutstorp
Hij lijkt me echt heerlijk voor op balkon
waarschijnlijk vanaf 15 maart, net zoals de rest van het tuinassortiment
pi_79103201
Ik zoek een zwart lack hoektafeltje, maar die verkopen ze al heel lang niet meer Nog tips hoe ik hem eventueel op MP kan vinden?
pi_79103495
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:51 schreef Hopey het volgende:
Vraag, wanneer komt dit ding in het NL assortiment?
[ afbeelding ]
Knutstorp
Hij lijkt me echt heerlijk voor op balkon

Edit: nog een andere vraag, ik heb binnenkort een nieuw huisje met vloerverwarming. Kan de kliklaminaat van Ikea ook met vloerverwarming? Het is wel hoofdverwarming, ik heb geen radiatoren. Dus in combi met zo'n speciale ondervloer voor vloerverwarming. Thx!
Nja rond april in ieder geval.
(gezien de productspecificaties is het niet geschikt voor buiten... en zal daarom volgens mij niet tot het tuin assortiment behoren...)
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 14 maart 2010 @ 12:21:45 #79
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_79121945
Gisteren bij de Ikea Haarlem geweest. We waren eigenljk niet echt specifiek op zoek naar een stoel, maar kwamen de Karlstad Draaifauteuil tegen en die zag er toch wel erg comfortabel uit. Dus besloten om die stoel maar gewoon meteen mee te nemen.
Enfin, we liepen op het einde nog even door de koopjeshoek en daar stond een showroommodel van dezelfde stoel voor de helft van het geld. Na een korte inspectie besloten dat hij er nog prima uitzag dus meegenomen. Wij uiteraard helemaal happy. Maarrrr (ja er zat een maar aan te komen ) thuis aangekomen lijkt het erop dat er een hendeltje ontbreekt, waardoor de kantelfunctie niet 'geblokkeerd' kan worden.
het gaat om deze stoel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40118724

Op het kaartje stond niet dat het een schadestoel was of dat er dingen ontbraken. Normaal gesproken doen ze dat wel in dit soort gevallen.
Heeft iemand hier misschien dezelfde stoel en kan die bevestigen dat er inderdaad zo'n hendeltje bij hoort te zitten? En als iemand een onderdeelnummer heeft dan zou het helemaal fantastisch zijn, want dan kan ik het via de website proberen aan te vragen.

Verder zit de stoel overigens perfect.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_79125922
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Gisteren bij de Ikea Haarlem geweest. We waren eigenljk niet echt specifiek op zoek naar een stoel, maar kwamen de Karlstad Draaifauteuil tegen en die zag er toch wel erg comfortabel uit. Dus besloten om die stoel maar gewoon meteen mee te nemen.
Enfin, we liepen op het einde nog even door de koopjeshoek en daar stond een showroommodel van dezelfde stoel voor de helft van het geld. Na een korte inspectie besloten dat hij er nog prima uitzag dus meegenomen. Wij uiteraard helemaal happy. Maarrrr (ja er zat een maar aan te komen ) thuis aangekomen lijkt het erop dat er een hendeltje ontbreekt, waardoor de kantelfunctie niet 'geblokkeerd' kan worden.
het gaat om deze stoel: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40118724

Op het kaartje stond niet dat het een schadestoel was of dat er dingen ontbraken. Normaal gesproken doen ze dat wel in dit soort gevallen.
Heeft iemand hier misschien dezelfde stoel en kan die bevestigen dat er inderdaad zo'n hendeltje bij hoort te zitten? En als iemand een onderdeelnummer heeft dan zou het helemaal fantastisch zijn, want dan kan ik het via de website proberen aan te vragen.

Verder zit de stoel overigens perfect.
Ik kan morgen wel even voor je nakijken of er uberhaubt een hendel aan hoort te zitten. (denk het niet)

Maar als er een hendel aan hoort te zitten zul je daarvoor naar de klantenservice van IKEA moeten gaan om het onderdeel daar te bestellen (indien het te bestellen is uberhaubt). Je krijgt het onderdeel niet zondermeer opgestuurd omdat het een artikel uit de koopjeshoek is. Die koop je zoals het daar staat...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79126113
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Bartjebart het volgende:

Ik kan morgen wel even voor je nakijken of er uberhaubt een hendel aan hoort te zitten. (denk het niet)

ik lees toch :
quote:
PRODUCTINFORMATIE
Belangrijkste voordelen:
De schommelfunctie kan naar behoefte worden ingesteld; hendel onder de zitting.
lijkt me dat er wel een hendel hoort te zitten.
pi_79126283
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:28 schreef loecje het volgende:

[..]

ik lees toch :
[..]

lijkt me dat er wel een hendel hoort te zitten.
Nja d'r zit een knop onder de zitting waarmee je de "tegendruk" kunt instellen. Volgens mij verstaan ze dat onder die hendel...
Maar daarmee kun je het kantelen niet vast zetten...
  zondag 14 maart 2010 @ 14:35:44 #83
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_79126415
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:24 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Maar als er een hendel aan hoort te zitten zul je daarvoor naar de klantenservice van IKEA moeten gaan om het onderdeel daar te bestellen (indien het te bestellen is uberhaubt). Je krijgt het onderdeel niet zondermeer opgestuurd omdat het een artikel uit de koopjeshoek is. Die koop je zoals het daar staat...
Heb je helemaal gelijk in, maar als er iets mis mee is of ontbreekt vermelden ze dat normaal gesproken altijd wel. Ik neem dus sowieso wel even contact op met de klantenservice.
Ik heb ook niet goed op het demo-model in de winkel gelet, maar ik weet wel dat die stoel niet zo snel naar achteren 'klapte' als ons exemplaar uit de koopjeshoek. En de beschrijving op de website lijkt wel aan te geven dat er een hendel bij hoort te ziten.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:37:25 #84
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_79126462
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:32 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nja d'r zit een knop onder de zitting waarmee je de "tegendruk" kunt instellen. Volgens mij verstaan ze dat onder die hendel...
Maar daarmee kun je het kantelen niet vast zetten...
'schommelfunctie' kan ik niet veel anders interpreteren dan kantelen.
pi_79126758
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:35 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Heb je helemaal gelijk in, maar als er iets mis mee is of ontbreekt vermelden ze dat normaal gesproken altijd wel. Ik neem dus sowieso wel even contact op met de klantenservice.
Ik heb ook niet goed op het demo-model in de winkel gelet, maar ik weet wel dat die stoel niet zo snel naar achteren 'klapte' als ons exemplaar uit de koopjeshoek. En de beschrijving op de website lijkt wel aan te geven dat er een hendel bij hoort te ziten.
Als de stoel die je thuis hebt te makkelijk naar achter "schommelt" dan kun je dat dus instellen met die knop onder de zitting. Die kun je bijdraaien zodat de tegendruk groter wordt; je moet dan meer kracht zetten om de stoel te laten schommelen...
  zondag 14 maart 2010 @ 16:39:14 #86
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_79131382
quote:
Op zondag 14 maart 2010 14:45 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Als de stoel die je thuis hebt te makkelijk naar achter "schommelt" dan kun je dat dus instellen met die knop onder de zitting. Die kun je bijdraaien zodat de tegendruk groter wordt; je moet dan meer kracht zetten om de stoel te laten schommelen...
Ah op zo'n manier. Maar goed, dat ding doet niets. Ik rijd morgen na mijn werk wel gewoon even langs de Ikea om te vragen/checken.

edit: ik heb hier alle handleidingen gevonden: http://www.ikea.com/ms/en(...)_instructions.html#8
Moet dus inderdaad wel met de draaiknop kunnen. Ik zal het onderstel nog eens loshalen en kijken of er ergens iets niet helemaal goed zit.
iig bedankt voor de reacties.

[ Bericht 27% gewijzigd door Wepeel2 op 14-03-2010 16:45:34 ]
pi_79178761
Na lang surfen op de Ikea-site twijfel tussen twee banken, de Knihult en de Lillberg (3-zits slaapbankversie).
Maar op de site kan ik de Knihult niet meer vinden, is deze uit het assortiment?

En de Lillberg (berken met witte gräsbo hoezen) is al een hele tijd niet op voorraad in Amsterdam. Weet iemand misschien of deze binnenkort weer te verkrijgen is?
pi_79179184
Ik heb een aantal weken geleden deze pan gekocht, maar hij is toch wel erg groot Hij is nog niet gebruikt, maar de verpakking is er wel af (zat van dat doorzichtige plastic omheen)

Kan ik deze pan nog terugbrengen dan en het kleine broertje halen? Anders blijft hij maar in de kast staan als soep/stamppot/veel bezoekpan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_79179254
Als ik jou was, zou ik niet voor de Lillberg gaan...
Ik heb een Lillberg 3 zits gekocht en ben er totaal niet tevreden over.
Als je iets te hard gaat zitten in de hoeken (en dan hebik het echt niet over iemand van 100 kilo die er op neer ploft!!) ontwrichten de scharnieren en breekt het hout.
Ik heb daar nu al meerdere verstevigende paatjes onder moeten schroeven...
Daarnaast zitten die kussens helemaal niet lekker. Omdat ze aan de zijkanten onvoldoende tegengehouden worden, puilen ze uit en kom je in het midden 'kussen tekort'...
Weet niet of iedereen zo ontevreden is... maar wilde je dit toch meegeven...
pi_79189314
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:49 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb een aantal weken geleden deze pan gekocht, maar hij is toch wel erg groot Hij is nog niet gebruikt, maar de verpakking is er wel af (zat van dat doorzichtige plastic omheen)

Kan ik deze pan nog terugbrengen dan en het kleine broertje halen? Anders blijft hij maar in de kast staan als soep/stamppot/veel bezoekpan.
Zit de sticker met het artikelnummer nog op de pan?
Zo ja dan gewoon met de pan en de kassabon terug gaan naar de winkel, kans is groot dat we em gewoon terug nemen...
pi_79189416
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:10 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Zit de sticker met het artikelnummer nog op de pan?
Zo ja dan gewoon met de pan en de kassabon terug gaan naar de winkel, kans is groot dat we em gewoon terug nemen...
Nee, ook niet eerder gezien. Dan zal vriendinlief die er wel afgehaald hebben..
Dan krijgt hij gezelschap, het zijn verder geweldige pannen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_79203424
Waarom kun je bij Ikea niet online shoppen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:51:04 #93
3185 Adelante
To let it go now
pi_79203617
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:45 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom kun je bij Ikea niet online shoppen
Als zakelijke klant kan het (beperkt).
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 11:59:29 #94
155227 crew  Guppy
dus
pi_79203983
Zijn de tuinsets alweer in de winkels?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_79220045
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:37 schreef nelen het volgende:
Na lang surfen op de Ikea-site twijfel tussen twee banken, de Knihult en de Lillberg (3-zits slaapbankversie).
Maar op de site kan ik de Knihult niet meer vinden, is deze uit het assortiment?

En de Lillberg (berken met witte gräsbo hoezen) is al een hele tijd niet op voorraad in Amsterdam. Weet iemand misschien of deze binnenkort weer te verkrijgen is?

Leonietje; bedankt voor je reactie! Ik ben bekend met 'de Lillberg in gebruik', wil gewoon een niet te dure bank. Heb wat aanpassingen in gedachten....

Iemand nog antwoord op mijn vragen????
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:45:32 #96
3185 Adelante
To let it go now
pi_79220457
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Zijn de tuinsets alweer in de winkels?
Vanaf 15 maart
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:01:23 #97
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_79221036
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:34 schreef nelen het volgende:

[..]

Leonietje; bedankt voor je reactie! Ik ben bekend met 'de Lillberg in gebruik', wil gewoon een niet te dure bank. Heb wat aanpassingen in gedachten....

Iemand nog antwoord op mijn vragen????
Ik heb hem in de tuin staan (bootlak eroverheen en klaar is kees).
Had hem voor een paar tientjes op de welbekende 2ehands website. Had er zelf echt niet het volle pond voor betaald. Zelfde probleem als Leonietje.
Big mouth strikes again
pi_79222716
Beste Ikea medewerkers,

Anderhalf tot 2 jaar geleden hebben wij deze kast gekocht: Liatorp boekenkast met glazen deuren (de deuren kocht je er los bij). Een plaatje:

Nu deed mijn zoon van 2 vanavond de deur open en hij viel bijna uit elkaar en hij kreeg bijna een groot stuk glas in zijn gezicht. Gelukkig ging alles goed. Een deurlijst was helemaal los. Ik heb deze met constructiekit weer vastgezet en toen Ikea klantenservice gebeld (en ik word teruggebeld over mijn klacht).

Nu laat aan de rechterkant ook al een stuk los. Een vriendin van ons heeft deze deuren ook en die zijn ook al uit elkaar gevallen. Volgens Ikea is dit geen bekend probleem? Maar ze zijn wel uit de handel genomen?

Ik word nog teruggebeld en ik begrijp uit de Ikea gids dat ik een vervangend artikel krijg als het inderdaad zo is, maar ik wil eigenlijk gewoon goede deuren omdat mijn dure servies erin staat en ze momenteel alleen kleine deurtjes voor de onderkant hebben.

3 Vragen:

1) Is dit al eerder voorgekomen?
2) Wat gaat er nu gebeuren? Komt er iemand van Ikea langs of moet ik foto's maken ofzo?
3) Ik heb volgens mij (moet nog even zoeken) de bon niet meer. Maar ik gebruik altijd mijn family pas bij betalingen. Ikea kan dan toch terugzien dat ik hem gekocht heb of moet ik echt van 2 jaar alle postbankrekeningen nagaan om te zien wanneer ik hem gepind heb? Ik weet wel zeker dat ik gepind heb en die family pas gebruikt heb, ik heb toen ook een eettafel en stoelen e.d. erbij gekocht namelijk.

Aanvulling: ik vond dit bericht van 2009, nog iemand met uit elkaar vallende deuren:
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 11:00 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik zit alweer te wachten op de Liatorp vitrinedeuren....een paar was al beschadigd bij het uitpakken en een gemonteerde deur kwam na een paar weken bij het openen spontaan naar beneden zetten in meerdere delen.
Ik heb deze kast notebene gekocht vanwege het veiligheidsglas omdat ik 2 jonge kinderen heb.
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 22:07:53 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_79231016
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef Adelante het volgende:

[..]

Vanaf 15 maart
cool! Heb me net al even zitten vergapen op de site
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:15:57 #100
3185 Adelante
To let it go now
pi_79231507
http://onlinecatalogue.ikea.com/2010/hfq_summer_outdoors/DE/

Hier staat wat tuinspul in een Duitse brochure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')