quote:Op zondag 28 februari 2010 20:54 schreef Pumatje het volgende:
Lekker laten zitten, geen moeite in steken joh
stakkers
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:46 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat is really de grootste bullshit ever....![]()
prachtig op deze zondag avond dit
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Wat doe je in godsnaam in Subforum Def?
quote:Op zondag 28 februari 2010 21:52 schreef Pumatje het volgende:
And o my god I really can't wait till they invent an alternative-future viewing machine for u jokers.......![]()
en dat die machine dan kapot gaat en jullie niet meer terug kunnen![]()
Gedraag jij je eens even.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:35 schreef Pumatje het volgende:
Lui als Dagonet en dergelijke begrijpen dit niet.
Wat is niet waar?quote:Op zondag 28 februari 2010 23:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit is gewoon niet waar.
Meen je dit wel.. dan ben je gewoon ernstig gedesinformeerd.
Ik ben het er wel mee eens dat als deze kwestie dichter bij huis zou spelen mensen eerder geneigd zouden zijn om het leger in Afghanistan te laten. Nu is het vooral een "ver-van-mijn-bed" show en geeft het gros van de Nederlanders er ook niets om. Ik blijf erbij dat het zou moeten worden beslist door de legertop en de Afghaanse burgers en niet de Nederlandse burgers. Voornamelijk omdat het gros van de Nederlandse bevolking er toch geen zak om geeft.quote:Op maandag 1 maart 2010 00:35 schreef Pumatje het volgende:
Daarom is het bijna tijd dat het Front eens dichter bij huis wordt gebracht.
Barcelona en Londen zijn niet dichtbij genoeg..
Pardon??quote:Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gedraag jij je eens even.
Het leger dient de burger, en niet andersom.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:03 schreef MrMonkeyman het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat als deze kwestie dichter bij huis zou spelen mensen eerder geneigd zouden zijn om het leger in Afghanistan te laten. Nu is het vooral een "ver-van-mijn-bed" show en geeft het gros van de Nederlanders er ook niets om. Ik blijf erbij dat het zou moeten worden beslist door de legertop en de Afghaanse burgers en niet de Nederlandse burgers. Voornamelijk omdat het gros van de Nederlandse bevolking er toch geen zak om geeft.
Ik bedoel, je laat toch ook niet iemand die hélémaal geen verstand heeft van auto's kijken of je auto wel in orde is? Laat deze kwestie dan ook over aan mensen die er verstand van hebben. Het lijkt wel alsof de laatste tijd iedereen denkt dat ze van alles weten...
Jij gaat er vanuit dat de journalistiek betrouwbaar is. Daar ga je al de mist in. Daarnaast kan een militair die daar een aantal keer naar toe wordt uitgezonden beter verbetering/verslechtering waarnemen dan een journalist die misschien 1 keer voor een week of twee naar Uruzgan gaat.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:18 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Het leger dient de burger, en niet andersom.
Burgers kunnen veel verstand hebben van het conflict, juist door goede journalistieke voorzieningen. Meer verstand dan militairen die er daadwerkelijk zijn omdat ze er buiten staan en daarmee zich een veel objectiever beeld kunnen vormen.
Dit staat of valt met goede journalistiek. En dat heeft weer een wisselwerking met het democratische proces als het goed is. Hetzelfde democratische proces dat ervoor zorgt dat de regie in handen blijft van het volk, en niet van het leger met haar invloedsinstrumenten.
dat is juist het hele probleem...quote:Op maandag 1 maart 2010 13:18 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Het leger dient de burger, en niet andersom.
Burgers kunnen veel verstand hebben van het conflict, juist door goede journalistieke voorzieningen. Meer verstand dan militairen die er daadwerkelijk zijn omdat ze er buiten staan en daarmee zich een veel objectiever beeld kunnen vormen.
Dit staat of valt met goede journalistiek. En dat heeft weer een wisselwerking met het democratische proces als het goed is. Hetzelfde democratische proces dat ervoor zorgt dat de regie in handen blijft van het volk, en niet van het leger met haar invloedsinstrumenten.
dat hele stuk tekst van je wat ik heb gequotequote:
En helaas is het al gevallen omdat de journalistieke wereld nu gefocust is op het maken van zoveel mogelijk winst in plaats van het laten zien van de werkelijkheid. Er bestaat dan ook geen subjectief nieuws meer omdat de journalist het altijd vanuit zijn kijk punt zal belichten. Zoiets simpels als een camerastandpunt kan al grote invloed uitoefenen op hoe iets wordt beleden. Ik blijf gewoon bij het feit dat het een stuk beter is als je gewoon mensen laat beslissen die er verstand van hebben, dan mensen die het via via krijgen te horen.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:18 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Ooh, terrorisme bestaat wel en de dreiging is ook zeer reëel, maar die zal voornamelijk uit de hoek van Pakistan komen met sponsoren uit Saudi-Arabië. Afghanistan is slechts een hand, terwijl we nu juist net de kop moeten hebben. Ik bekijk deze kwestie juist vanuit het oogpunt vanuit de Afghaanse burgers: hoe is het gesteld met de rechten van hun, en met hun tevredenheid. Wat zijn hun wensen? Het feit dat Afghaanse vrouwen eindelijk naar school kunnen en ook meer rechten krijgen is in mijn ogen een positieve ontwikkeling die niet zou zijn gekomen als we niet naar Afghanistan zouden zijn geweest. Ik bepleit dan ook voor meer ontwikkelingshulp en meer bescherming daarvoor.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:52 schreef Pumatje het volgende:
Dat kan niet, dat is niet realistisch dus daar heb je niets aan.
mensen moeten worden wakkergeschud.....
En geloof me, ik wil het absoluut niet.
maar er is gewoon een front in Nederland nodig om mensen uit die acherlijke roze wereld van ze te halen.
Ik zie hier voorbij komen dat Afghanistan geen dreiging vormde, Terrorisme niet bestaat,etc..
Dan vraag ik me echt af, waar ben jij de afgelopen jaren geweest, en welke dingen heb je gelezen.
Ruimte zal er altijd zijn voor terrorisme, pak liever de oorzaken aan. Je creëert er alleen maar oorzaken bij met de aanpak van de gevolgen (terrorisme dus).quote:Op maandag 1 maart 2010 14:18 schreef Pumatje het volgende:
Precies.
Het probleem is dat er nu ruimte is voor terrorisme, in landen als Afghanistan en andere gebieden met onstabiele of twijfelachtige regeringen/regimes. Ik ben voor om landen preventief binnen te vallen die zich laten zien als potentiële brandhaard voor problemen.
Eigen je dat recht toe en andere landen zullen zich dat recht ook toeëigenen en daar sta je dan met je bek vol tanden. Als jij een land mag binnenvallen omdat je het niet met hen eens bent dan mogen zij ook jou binnenvallen omdat ze het niet met jou eens zijn.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:18 schreef Pumatje het volgende:
Ik ben voor om landen preventief binnen te vallen die zich laten zien als potentiële brandhaard voor problemen.
Ehm, sorry, maar ik weet toch wel vrij zeker dat de Taliban nog in onderhandeling was toen ze werden binnengevallen en dat de regime-change pas later werd gebruikt ter vergoeilijking.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:44 schreef Pumatje het volgende:
[..]
dat hele stuk tekst van je wat ik heb gequote
Je moet nooit een leger zelf laten beslissen waar ze wel of niet willen gaan vechten.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:03 schreef MrMonkeyman het volgende:
Ik blijf erbij dat het zou moeten worden beslist door de legertop en de Afghaanse burgers en niet de Nederlandse burgers.
Voortaan kun je alles ook gewoon in één post doen hoorquote:Op maandag 1 maart 2010 21:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je moet nooit een leger zelf laten beslissen waar ze wel of niet willen gaan vechten.
Het leger gaat waar de politiek ze heen stuurt, zo is het en zo moet het blijven.
En de politiek moet luisteren naar de burger die zij vertegenwoordigt.
Oftewel uiteindelijk beslist de burger waar hun verdedigingsleger heen gestuurd moet worden.
Dat wordt ook helemaal niet gezegd.. nu zit je dingen te verdraaien.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je moet nooit een leger zelf laten beslissen waar ze wel of niet willen gaan vechten.
Het leger gaat waar de politiek ze heen stuurt, zo is het en zo moet het blijven.
En de politiek moet luisteren naar de burger die zij vertegenwoordigt.
Oftewel uiteindelijk beslist de burger waar hun verdedigingsleger heen gestuurd moet worden.
Hij is helemaal niet dingen aan het verdraaien, hij zegt hoe het is en niet anders, hoe graag je dat ook zou willen.quote:Op maandag 1 maart 2010 22:03 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat wordt ook helemaal niet gezegd.. nu zit je dingen te verdraaien.
De politiek kan prima bsluiten waar we heen gaan, dat is vanzelfsprekend en zo hoort het te gaan.
Maar inzake afghanistan.. daar zitten we al Daar verliest het Nederlandse leger levens, daar begrijpt enkel het leger wat de sitautie is en dat zijn ook de enigen die de inschatting kunnen maken of het verstandig is, en we er goed aan doen om in Afghanistan te blijven op basis van wat is het beste voor Afghanistan en de doelen van de missie, en omliggende zaken.
Je mag echt van mij aannemen dat we dit vertrouwen wel kunnen leggen bij onze hoogste Officieren hoor, kom op. We leven in 2010 en in Nederland. Niet Turkijë waar Coups bij het leven worden gepleegd. Is dat je beeld van Defensie niet then u better wake up
quote:Op maandag 1 maart 2010 22:13 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet dingen aan het verdraaien, hij zegt hoe het is en niet anders, hoe graag je dat ook zou willen.
En het leger is nou niet bepaald de beste objectieve raadgever als het gaat om mindering van haar invloed binnen het militair-politiek kader als het gaat om Afghanistan
Ah, dus zodra het leger ergens heengestuurd wordt dan verliest de politiek de regie en besluit het leger wanneer ze daar klaar zijn?quote:Op maandag 1 maart 2010 22:03 schreef Pumatje het volgende:
De politiek kan prima bsluiten waar we heen gaan, dat is vanzelfsprekend en zo hoort het te gaan.
Maar inzake afghanistan.. daar zitten we al Daar verliest het Nederlandse leger levens, daar begrijpt enkel het leger wat de sitautie is en dat zijn ook de enigen die de inschatting kunnen maken of het verstandig is, en we er goed aan doen om in Afghanistan te blijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |