abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 21:02:55 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80359161
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:22 schreef wildcardxxl het volgende:
01: Bedrijfstak: Schuldhulpverlening
02: Functie: Bewindvoerder
03: Leeftijd: 22
04: Aantal uren per week: 40
05: Aantal vakantiedagen: 26
06: 13e maand: nee
07: Bruto maand salaris: 2100
08: Netto maand salaris: 1574
09: Overuren betaald: Nee, 17:00 en ga pleite.
10: Werkervaring: 0 jaar
11: Goodies: Laptop
12: Opleiding: HBO Sociaal Juridische dienstverlener

Grootste voordeel is dat ik een super relaxte baas heb, krijg alle vrijheid van de wereld. Heb een eigen assistente en stagiair welke erg goed en veel werk. Dit alles is me ook veel waard want ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk.
Hmmmmm!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_80360119
quote:
Op donderdag 15 april 2010 19:22 schreef wildcardxxl het volgende:
01: Bedrijfstak: Schuldhulpverlening
02: Functie: Bewindvoerder
03: Leeftijd: 22
04: Aantal uren per week: 40
05: Aantal vakantiedagen: 26
06: 13e maand: nee
07: Bruto maand salaris: 2100
08: Netto maand salaris: 1574
09: Overuren betaald: Nee, 17:00 en ga pleite.
10: Werkervaring: 0 jaar
11: Goodies: Laptop
12: Opleiding: HBO Sociaal Juridische dienstverlener

Grootste voordeel is dat ik een super relaxte baas heb, krijg alle vrijheid van de wereld. Heb een eigen assistente en stagiair welke erg goed en veel werk. Dit alles is me ook veel waard want ga elke dag met heel veel plezier naar mijn werk.
Dát lijkt mij nou ook tof werk! In hoeverre is een juridische achtergrond noodzakelijk ipv een (bedrijfs)economische?
Vind salaris wel wat tegenvallen, maargoed het zal wel klein kantoor zijn?
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 21:23:33 #178
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80360246
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dát lijkt mij nou ook tof werk! In hoeverre is een juridische achtergrond noodzakelijk ipv een (bedrijfs)economische?
Euhhhhhh, je moet verstand hebben van de wettelijke schuldsanering, je moet met de klanten overweg kunnen (gesprekstechnieken en voering) en verder ook de communicatie schriftelijk. Omgaan met wetten is ook van belang.

Ga je weer van studie switchen?

Trouwens, Wildcardxxi, welke regio?
pi_80360278
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Pff, lekker tof werk, bij de (verkapte) (semi-)overheid, heel de dag allemaal van die domme en onverantwoordelijke paupers aan je bureau of aan de telefoon, die je vervolgens nog kosteloos van dienst moet zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_80360698
Lijkt me wel een ideale startbaan. Over 2,3 jaar kun je als je werk goed doet denk ik doorstromen naar een veel betere (betalende) baan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_80360763
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Euhhhhhh, je moet verstand hebben van de wettelijke schuldsanering, je moet met de klanten overweg kunnen (gesprekstechnieken en voering) en verder ook de communicatie schriftelijk. Omgaan met wetten is ook van belang.
Heb enkele jaren geleden incassowerk op particulieren gedaan (debiteurenbeheer) en ik sprak daar geregeld bewindvoerders, mensen die (bijna) onder WSNP vallen ("oh wil je AUB dat nieuwe abonnement verzwijgen???? anders verlies ik de wsnp" !!), advocaten etc, en het hele administratieve verhaal vind ik wel tof .
quote:

Nee, zit nu wel goed hoor . Zoals gezegd ik vind vooral de economische kant wel leuk & chillen met mensen
pi_80360809
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Pff, lekker tof werk, bij de (verkapte) (semi-)overheid, heel de dag allemaal van die domme en onverantwoordelijke paupers aan je bureau of aan de telefoon, die je vervolgens nog kosteloos van dienst moet zijn.
Mensen (uit de shit) helpen is leuk .
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 21:33:10 #183
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80360883
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:32 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Daarom doe ik ook SJD
pi_80360976
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:33 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daarom doe ik ook SJD
Ja precies, lijkt me ook wel leuke opleiding (alleen iets teveel rechten).

Wil jij specifiek de SHV in gaan? Of is een mogelijkheid, zoals bij mij? (ik heb nog 10 andere dingen die ik interessant vind en met de studie mogelijk zijn )
pi_80361084
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:32 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nou ja, ieder zijn ding.
pi_80361109
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:36 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou ja, ieder zijn ding.
Jij studeerde toch psychologie

Overigens kan ik misschien morgen hier ook een nieuw lijstje maken
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 21:41:14 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80361391
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ja precies, lijkt me ook wel leuke opleiding (alleen iets teveel rechten).

Wil jij specifiek de SHV in gaan? Of is een mogelijkheid, zoals bij mij? (ik heb nog 10 andere dingen die ik interessant vind en met de studie mogelijk zijn )
Ik vind SHV alleen wel ergggg stom. Ik heb een blok gehad over SHV en Arbeidsreintegratie. Dat laatste is een STUK leuker Daarin ben ik dus nu ook op zoek naar een stageplek
pi_80361397
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Jij studeerde toch psychologie

Dat is wel heel lang geleden en was maar heel kort, maar ik begrijp de link niet?
pi_80361686
afhankelijk waar je terecht komt zijn er aan aantal richtingen binnen psychologie die ook met mensen te maken hebben lijkt me.
pi_80361835
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De understatement van het jaar Jemig.
Waarom? Op zich lijkt me dit niet aan de hoge kant hoor. Vergeet niet dat er daar geen leasevergoeding bijzit.
pi_80361840
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:45 schreef Sport_Life het volgende:
afhankelijk waar je terecht komt zijn er aan aantal richtingen binnen psychologie die ook met mensen te maken hebben lijkt me.
Het heeft sowieso met mensen te maken ja, maar individuele mensen 'helpen' is meer iets wat je op het MBO leert lijkt me.
pi_80363131
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Trouwens, Wildcardxxi, welke regio?
Noord-Nederland, zelf gevestigd in Drenthe maar voornamelijk klanten uit Friesland. Morgen weer een ritje naar Burgum:)
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 22:12:03 #193
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80363450
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:07 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Noord-Nederland, zelf gevestigd in Drenthe maar voornamelijk klanten uit Friesland. Morgen weer een ritje naar Burgum:)
Aaaaah, dan ken je mijn docenten ook wel.
pi_80363590
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Totaal verkeerd beeld:

Ik werk voor een particulier bedrijf en we hebben maar 3 keer in de week telefonisch spreek uur (ook al zijn het twee uurtjes) ik zelf ben iemand die mijn klanten aardig strak houdt dus mijn klanten weten dat extra geld aanvragen ook puur extra is en ze dus niet elke keer hoeven te bellen.

Ik ga 3 keer in de week op pad en dat houdt in mijn geval in meestal: Crisisopvang, gehandicaptenzorg of naar een TBS kliniek.

Ten tweede is het helemaal niet kosteloos, het is zelfs zeer lucratief: bewindvoering kost 92,62 p.m en de intake en opstartkosten zijn 480 nog wat, voor mensen met een uitkering word dit vergoed vanuit bijzondere bijstand welke ik voor ze aanvraag. Wij bestaan nu 2 jaar en zijn van 1 man naar 12 man gegaan, momenteel 700 klanten die allemaal bovenstaand bedrag betalen: you do the math

En ja het is een ideale opstap baan: Ik kan op mijn 25 zeggen dat ik over 150 klanten het bewind heb gevoerd, leidinggegeven heb aan mijn assistente, zelfstandig kan werken en diverse stagiaires heb opgeleid.

Dank je voor het mij weer geven van een warm gevoel van binnen
pi_80363595
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Het zijn bedragen waarvoor ik zou duizelen.

Maar hier posten slechts winnaars van het "prachtsysteem" dat markt heet. Ik begrijp ook niet waarom de ene afgestudeerde meer recht op geld heeft dan een ander.

Liever een communisme.
Ze zeggen weleens: iedereen heeft zijn of haar talenten. Deze talenten worden wel heel verschillend beloond. De kunst is om de mogelijkheden die je hebt, optimaal te benutten. Ik ben zelf een laatbloeier.

01: Bedrijfstak: Rijksoverheid
02: Functie: Financieel medewerker
03: Leeftijd: 30
04: Aantal uren per week: 35
05: Aantal vakantiedagen: 23
06: 13e maand: 8,3% eindejaarsuitkering
07: Bruto maand salaris: 2320 euro (daar is de solidariteitstaks al van af)
08: Netto maand salaris: 1635 euro
09: Overuren betaald: geen idee (tijd voor tijd?)
10: Werkervaring: <1 jaar
11: Goodies: leuke collega’s
12: Opleiding: WO
13. Cursus: SAS (programmeren), moet verder nog ingevuld worden

Mensen staan heel open voor elkaar, zelden spanningen op de werkvloer
De 2,4% solidariteitstaks gaat volledig naar collega’s die nu met de vut zijn, de babyboomers .
pi_80363825
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Aaaaah, dan ken je mijn docenten ook wel.
Kan best wezen dat ik nog bij jou in de klas gezeten heb want werk nu dan wel ongeveer 1,5 jaar maar ongeveer een jaar geleden heb ik nog menig les gevolgd. ik denk dat als ik de naam 'shanta' zeg je wel genoeg weet
  Moderator donderdag 15 april 2010 @ 22:18:16 #197
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_80363870
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:17 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Kan best wezen dat ik nog bij jou in de klas gezeten heb want werk nu dan wel ongeveer 1,5 jaar maar ongeveer een jaar geleden heb ik nog menig les gevolgd. ik denk dat als ik de naam 'shanta' zeg je wel genoeg weet
! Gelukkig geeft ze de P. klassen voornamelijk les.

1 jaar geleden zat ik nog in de eerste - heb je denk ik net gemist (verkorte route)
pi_80364009
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ze zeggen weleens: iedereen heeft zijn of haar talenten. Deze talenten worden wel heel verschillend beloond. De kunst is om de mogelijkheden die je hebt, optimaal te benutten. Ik ben zelf een laatbloeier.
Mooi gezegd En mooi dat je tot bloei bent gekomen.
quote:
Mensen staan heel open voor elkaar, zelden spanningen op de werkvloer
Dat vind ik heel bijzonder, echt waar.
quote:
De 2,4% solidariteitstaks gaat volledig naar collega’s die nu met de vut zijn, de babyboomers .
Hmm, tjsa.
pi_80364026
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:14 schreef wildcardxxl het volgende:

[..]

Totaal verkeerd beeld:

Ik werk voor een particulier bedrijf en we hebben maar 3 keer in de week telefonisch spreek uur (ook al zijn het twee uurtjes) ik zelf ben iemand die mijn klanten aardig strak houdt dus mijn klanten weten dat extra geld aanvragen ook puur extra is en ze dus niet elke keer hoeven te bellen.

Ik ga 3 keer in de week op pad en dat houdt in mijn geval in meestal: Crisisopvang, gehandicaptenzorg of naar een TBS kliniek.

Ten tweede is het helemaal niet kosteloos, het is zelfs zeer lucratief: bewindvoering kost 92,62 p.m en de intake en opstartkosten zijn 480 nog wat, voor mensen met een uitkering word dit vergoed vanuit bijzondere bijstand welke ik voor ze aanvraag. Wij bestaan nu 2 jaar en zijn van 1 man naar 12 man gegaan, momenteel 700 klanten die allemaal bovenstaand bedrag betalen: you do the math

En ja het is een ideale opstap baan: Ik kan op mijn 25 zeggen dat ik over 150 klanten het bewind heb gevoerd, leidinggegeven heb aan mijn assistente, zelfstandig kan werken en diverse stagiaires heb opgeleid.

Dank je voor het mij weer geven van een warm gevoel van binnen
Des te erger, commerciële bedrijven die via dat soort regelingen bergen geld wegzuigen bij de overheid vandaan, wat uiteindelijk opgehoest mag worden door mensen die wel productief zijn.
pi_80364902
quote:
Op donderdag 15 april 2010 22:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Des te erger, commerciële bedrijven die via dat soort regelingen bergen geld wegzuigen bij de overheid vandaan, wat uiteindelijk opgehoest mag worden door mensen die wel productief zijn.
Mwoah kijk als wij het niet doen dan gaan ze naar de GKB, de GKB heeft een inkomensbeheer gedeelte en een schuldenregeling gedeelte. Het probleem daar is is dat er niks gekoppelt is, dus als zon klant welke een zeer laag iq heeft en in veel gevallen er helemaal niks aan kan doen bij het inkomstenbeheer gedeelte komt, moet hij alsnog zijn eigen schuldenregeling gaan regelen en dat word nooit wat.

Dat geld wat jij zogenaamd allemaal ophoest is onzin. Mijn klanten betaalden totdat ze bij mij kwamen geen ene stuiver aan huur ziektekostenverzekering en dergelijke. En op een gegeven moment komt er een beslaglegging en dan zijn ze nog maar een klein gedeelte kwijt. Tuurlijk krijgen wij dat bedrag per maand, maar wij zorgen ook dat vanaf dat ze bij ons zitten netjes de vaste lasten betalen en anders was die 800 euro aan hele andere dingen opgegaan en nu komt er gewoon netjes belasting voor binnen.

Kwestie van verder kijken dan je neus lang is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')