Van de week zag ik het ook weer op TV. Ik begrijp werkelijk niet dati iemand in staat is om zo te werkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 13:46 schreef Renesite het volgende:
Kantoortuin, grote zaal met in het midden een kast waar 2 afdelingen door gesplitst worden? 30 man in 1 grote zaal gepropt met ramen en vloerbedekking?
Ja, leuk is dat!
Dit is inderdaad wel vrij extreem, maar bedenk dat de een meer prikkels kan verdragen dan de ander.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Van de week zag ik het ook weer op TV. Ik begrijp werkelijk niet dati iemand in staat is om zo te werken
Dat laatste is waar. Maar ik ben overtuigd dat het ten koste gaat van de arbeidsproductiviteit. Niet goed voor het welzijn van je werknemers.quote:Op maandag 3 mei 2010 19:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad wel vrij extreem, maar bedenk dat de een meer prikkels kan verdragen dan de ander.
Zou ik ook zijn, voldoende collega's van je die het met 30% minder moeten doenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef hansel81 het volgende:
01: Bedrijfstak: Handel
02: Functie: Logistiek Manager
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 uren
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 1 "ouwe lullen" dag omdat ik 5 jaar in dienst ben
07: 13e maand: nee wel winstuikering van 1 - 1,5 maand ++ kerstgratificatie ad EUR 500,00
08: Bruto maand salaris: 3229 euro
09: Netto maand salaris: 1998 euro
10: Overuren betaald: Nee TVT
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: Pensioenpremie wordt betaald door WG, Laptop, Auto van de zaak ( budget 750 euro incl. tankpas in NL ) Korting op ziektekostenverzekering.
13: Overig: Zeer tevreden
Doe je echt wel goed hoor..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:29 schreef AskBrad het volgende:
01: Bedrijfstak: Fietsbranche
02: Functie: Inside Sales
03: Opleiding: Havo
04: Leeftijd: 24
06: Aantal vakantiedagen: 25 + 7 ATV
07: 13e maand: nee, wel bonus programma oplopend tot maandsalaris
08: Bruto maand salaris: 2020 euro
09: Netto maand salaris: 1611 euro
10: Overuren betaald: Nee, bij werken op zat/zon TVT
11: Werkervaring: geen
12: Goodies: geen echte goodies, krijg kleding (casual en fiets), korting op fietsen etc.
13: Overig: 2 a 3 keer per jaar mooie uitstapjes naar het buitenland.
14: tevreden? 7.5 uit 10. Doorgroei mogelijkheden genoeg, wil wel graag wat meer verdienen maar goed....
Mijn godquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:29 schreef hansel81 het volgende:
01: Bedrijfstak: Handel
02: Functie: Logistiek Manager
03: Opleiding: HAVO
04: Leeftijd: 28
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 1 "ouwe lullen" dag omdat ik 5 jaar in dienst ben
07: 13e maand: nee wel winstuikering van 1 - 1,5 maand ++ kerstgratificatie ad EUR 500,00
08: Bruto maand salaris: 3229 euro
09: Netto maand salaris: 1998 euro
10: Overuren betaald: Nee TVT
11: Werkervaring: 9 jaar
12: Goodies: Pensioenpremie wordt betaald door WG, Laptop, Auto van de zaak ( budget 750 euro incl. tankpas in NL ) Korting op ziektekostenverzekering.
13: Overig: Zeer tevreden
Jij bent snel afgestudeerd dan! Netjes.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:26 schreef ddamsterdam het volgende:
01: Bedrijfstak: Accountancy
02: Functie: Accountant
03: Opleiding:WO accountancy
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: 40, 1 dag opleiding voor tot RA
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: nope,winstdeling
08: Bruto maand salaris: 2390 euro
09: Netto maand salaris: nog geen idee
10: Overuren betaald:tijd voor tijd
11: Werkervaring: 0.0
12: Goodies: leaseauto, telefoon laptop, opleiding volledig vergoed
Denk dat startersalarissen dit jaar en vorig jaar iets zijn gedaald, maar ben nog wel tevreden. genoeg groei mogelijkheden!
Jij hebt er geenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is zoiets als wie de grootste heeft
Staat een paar pagina's terug al geloof ik al, voor de grap.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:40 schreef Drive-r het volgende:
Het is een beetje wachten op een ranglijst
Zo flink vind ik dat huis niet... eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:04 schreef samjustme het volgende:
Grappig dat Job Cohen zeikt over te grote loon verschillen in Nederland, blijkbaar moet een vuilnisman tegenwoordig volgens linkse partijen hetzelfde verdienen netto gewijs als een arts terwijl ie zelf een flink huis heeft.
[ afbeelding ]
Nederlanders blijven stom, waarschijnlijk krijgen we een links kabinet, wat vooral resulteert in nog meer lasten voor de middeninkomens. En belachelijk dat je in Nederland rijk wordt bevonden met een salaris van bijna 55K of hoger.
Dat mag ik hopen, want echt een vetpot is dit niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 01:26 schreef ddamsterdam het volgende:
01: Bedrijfstak: Accountancy
02: Functie: Accountant
03: Opleiding:WO accountancy
04: Leeftijd: 21
05: Aantal uren per week: 40, 1 dag opleiding voor tot RA
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: nope,winstdeling
08: Bruto maand salaris: 2390 euro
09: Netto maand salaris: nog geen idee
11: Werkervaring: 0.0
12: Goodies: leaseauto, telefoon laptop, opleiding volledig vergoed
Denk dat startersalarissen dit jaar en vorig jaar iets zijn gedaald, maar ben nog wel tevreden. genoeg groei mogelijkheden!
vind het anders prima klinken voor een 21 jarige met de opleiding vergoed etc.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 20:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, want echt een vetpot is dit niet.
Idd, dit is wel zo ongeveer het standaard plaatje voor een starter @ een big4 kantoor.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
vind het anders prima klinken voor een 21 jarige met de opleiding vergoed etc.
Is nog mooi omhjoog gegaanquote:Op zondag 16 mei 2010 13:16 schreef mark_dabomb het volgende:
01: Bedrijfstak: Evenementen
02: Functie: Projectmedewerker
03: Opleiding: HBO CE
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 22
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2850 euro
09: Netto maand salaris: ca. 2000
11: Werkervaring: 0.0, eerste baan na afstuderen op HBO
12: Goodies: 50 euro vergoeding telefoonkosten
Je begon dacht ik nog wel wat lager... Staat me iets van bij. Anders ben ik per abuisquote:
Nee joh, VEEEEEL te weinig. Je weet toch dat iedereen hier op Fok! 5000 netto verdiend?quote:Op zondag 16 mei 2010 00:51 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
vind het anders prima klinken voor een 21 jarige met de opleiding vergoed etc.
Vandaar dat veel gasten van 'n Big4 vrij snel elders geld gaan scheppen en de domste jongetjes overblijven.quote:Op zondag 16 mei 2010 01:40 schreef NiTiN het volgende:
[..]
Idd, dit is wel zo ongeveer het standaard plaatje voor een starter @ een big4 kantoor.
En waarom zou het niet kunnen?quote:
Tuurlijk.quote:
Kansen te over. Ze gaan helaas nergens over.quote:Zeer mooie deal voor een eerste baan.
En 46 vrije dagen.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:16 schreef Renesite het volgende:
Ik zou met mijn 19 jaar ook prima ene ploegLEIDER(!!!?!?!???? FFS) willen zijn met een auto vd zaak! WIE NIET?
Vooral wanneer het mijn eerste baan is met 2100 netto
Nah, moet ik wel zeggen dat ik dit zag, bij het UWV: http://www.uwv.nl/overuwv(...)eidsdeskundigen.aspxquote:
Ze vragen om een afgeronde HBO-opleiding toch?quote:Op zondag 16 mei 2010 20:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nah, moet ik wel zeggen dat ik dit zag, bij het UWV: http://www.uwv.nl/overuwv(...)eidsdeskundigen.aspx
Dat zou ik kunnen doen - vooral het minimum salaris tov. 'HBO studie gedaan hebben'....
Klopt.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze vragen om een afgeronde HBO-opleiding toch?
Het lijkt me ook niet echt een hele uitdagende baan eerlijk gezegd.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef Renesite het volgende:
[..]
Klopt.
Al zie ik nu het addertje: geregistreerd arbeidsdeskundige zijn. Jammer nou weer.
Mwaaaah, smaken verschillenquote:Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet echt een hele uitdagende baan eerlijk gezegd.
Precies. Een overstap heeft mij 40% opslag opgeleverd. Heb weliswaar wat geluk gehad, maar bij de Big4 word je letterlijk uitgeknepen.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vandaar dat veel gasten van 'n Big4 vrij snel elders geld gaan scheppen en de domste jongetjes overblijven.
het zou natuurlijk kunnen als papa een groot bouwbedrijf heeft.quote:Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Dromer het volgende:
Ik heb er ook moeite mee het serieus te nemen.
Soortgelijk geval hierquote:Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Precies. Een overstap heeft mij 40% opslag opgeleverd. Heb weliswaar wat geluk gehad, maar bij de Big4 word je letterlijk uitgeknepen.
Zoek de verschillen...quote:Op zondag 16 mei 2010 19:35 schreef ASroma het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Ploegleider
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 19
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 46
08: Bruto maand salaris: 3050 euro
09: Netto maand salaris: ca. 2150
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 0.0, eerste baan na afstuderen op MBO
12: Goodies: Auto v/d Zaak plus tankpas
Goed geregeldquote:Op maandag 3 mei 2010 18:09 schreef De_Rikster het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw, woning- & utiliteitsbouw
02: Functie: Uitvoerder
03: Leeftijd: 26
04: Aantal uren per week: 40
05: Aantal vakantiedagen: 48
06: 13e maand: nee, wel tantieme (laatste 3 jaar rond de 2500)
07: Bruto maand salaris: 2800 euro + 8% vakantiegeld
08: Netto maand salaris: 1800 euro
09: Overuren betaald: nope
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies: Leaseauto (onbeperkte km's en vrije keus, Volvo C30), mobiele telefoon onbeperkt, laptop + onbeperkt mobiel internet, premievrij pensioen, opleidingen (wel obv 4-jarig boetebeding), korting ziektekostenverzekering.
12: Opleiding: HTS Bouwkunde
Wat me ook opvalt is dat als ze over de vloer komen het vaak allemaal jonge gasten zijn en de meesten niet al te snugger.quote:Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Precies. Een overstap heeft mij 40% opslag opgeleverd. Heb weliswaar wat geluk gehad, maar bij de Big4 word je letterlijk uitgeknepen.
Zo opvallend is dat toch niet? De Big4 zijn toch gebaseerd op dat piramidevormige model met een erg grote uitstroom.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt is dat als ze over de vloer komen het vaak allemaal jonge gasten zijn en de meesten niet al te snugger.
Nee, als ik het hier zo lees dan begrijp ik het prima.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo opvallend is dat toch niet? De Big4 zijn toch gebaseerd op dat piramidevormige model met een erg grote uitstroom.
Toevallig ken ik veel mensen die in de bouw werken (uitvoerders, ploegleiders enz) dus ik kan met een gerust hart zeggen dat je uit je nek lult. Niet 1 bouwbedrijf geeft zo'n salaris aan een MBO broekje van 19 met 0,0 ervaring. Leuk geprobeert.quote:Op zondag 16 mei 2010 19:35 schreef ASroma het volgende:
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Ploegleider
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 19
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 46
08: Bruto maand salaris: 3050 euro
09: Netto maand salaris: ca. 2150
10: Overuren betaald: tijd voor tijd
11: Werkervaring: 0.0, eerste baan na afstuderen op MBO
12: Goodies: Auto v/d Zaak plus tankpas
Ook leuk geprobeerd.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:49 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Toevallig ken ik veel mensen die in de bouw werken (uitvoerders, ploegleiders enz) dus ik kan met een gerust hart zeggen dat je uit je nek lult. Niet 1 bouwbedrijf geeft zo'n salaris aan een MBO broekje van 19 met 0,0 ervaring. Leuk geprobeertd.
Wat me eigenlijk opvalt is dat de salarissen nog net heel erg hoog zijn in vergelijking met een beginnende IBer of trader. Wat is zo'n beetje het maximum salaris plafond voor iemand in accountancy?quote:Op maandag 17 mei 2010 21:44 schreef Maharbal het volgende:
Opvallend overigens dat de accountancy startsalarissen bij de Big4 beduidend lager liggen dan de startsalarissen voor startende fiscalisten bij de Big 4, althans van wat ik af en toe voorbij zie komen.
Een trader krijgt toch wel wat bonussen?quote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat me eigenlijk opvalt is dat de salarissen nog net heel erg hoog zijn in vergelijking met een beginnende IBer of trader. Wat is zo'n beetje het maximum salaris plafond voor iemand in accountancy?
Al sla je me dood, ik zit niet in de accountancy.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat me eigenlijk opvalt is dat de salarissen nog net heel erg hoog zijn in vergelijking met een beginnende IBer of trader. Wat is zo'n beetje het maximum salaris plafond voor iemand in accountancy?
Dat is wel een flinke understatement. Maar bij traders geld ook het feit dat lang niet iedereen al tijd flinke winst maakt en het dus qua bonus wel mee valt. (iig bij de kleinere zaken). Ik denk dat bij de GS tradevloer het leuk boeren moet zijn geweest waar ze hun laatste kwartaal elke dag geld hebben verdient met traden.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:36 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een trader krijgt toch wel wat bonussen?
Tja ligt er aan tot welk niveau je wilt gaan natuurlijk. Je hebt directors wat eigenlijk veredelde partners zijn dus weer salarissen hebben rond de ton of in de tonnen (afhankelijk wat je boert).quote:Op maandag 17 mei 2010 22:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Binnenkort overstap:quote:Op donderdag 30 juli 2009 10:08 schreef GForceT1 het volgende:
1: Bedrijfstak: Advies (Zorg / Declaratie systematiek)
2: Functie: Junior Business Consultant
3: Leeftijd: 27
4: Aantal uren per week: 36 (0,9 FTE)
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: Nee
7: Bruto maandsalaris: 2.350 (obv 1,0 FTE, dus 2115 voor mij)
8: Netto maandsalaris: 1.350
9: Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 1 jaar
11: Goodies: Auto v/d zaak incl tankpas, winstuitkering (+- 2x maandsalaris), telefoon v/d zaak, ruim studie budget (> 1k per jaar)
12: Opleiding: WO Marketing Management
Zie daar het verschil met een job als accountant bij de Big4.quote:Op maandag 17 mei 2010 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is wel een flinke understatement. Maar bij traders geld ook het feit dat lang niet iedereen al tijd flinke winst maakt en het dus qua bonus wel mee valt. (iig bij de kleinere zaken). Ik denk dat bij de GS tradevloer het leuk boeren moet zijn geweest waar ze hun laatste kwartaal elke dag geld hebben verdient met traden.
Ik zit in een sector waar de afdracht ook hoog is 9,69% (franchise iets van 12k dacht ik). Op zich wil het niet beteken dat dit een slechte pensioenregeling is. In tegendeel zelfs. Bij mijn vorige werkgever betaalde ik 5,8% en de werkgever 8,1%, samen dus 13,9%. Nu betaal ik 9,69% en de werkgever 21,31%. Samen 31% dus. Ik heb straks zoveel pensioen opgebouwd dat ik met 60 met pensioen zou kunnen (als ik deze werkgever trouw blijf).quote:Op dinsdag 18 mei 2010 09:00 schreef GForceT1 het volgende:
Vorig jaar:
[..]
Binnenkort overstap:
1: Bedrijfstak: Advies (Zorg / Declaratie systematiek)
2: Functie: Adviseur Financiën
3: Leeftijd: 28
4: Aantal uren per week: 36 (1,0 FTE)
5: Aantal vakantiedagen: 24
6: 13e maand: Nee, eindejaarsuitkering van 6,5%
7: Bruto maandsalaris: Eerste half jaar 2677 daarna 2988
8: Netto maandsalaris: even afwachten, waarschijnlijk 1700 en 1900 agv belachelijke pensioenafdracht van PGGM (11,5%)
9: Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 2 jaar
11: Goodies: Keuzemenu secondaire arbeidsvoorwaarden -> Eindejaarsuitkering netto laten uitkeren als reiskostenvergoeding
12: Opleiding: WO Marketing Management
13: Tevreden: Jazeker! Realiseer me ook nu pas hoe goed de pensioenafdracht bij mijn vorige wg geregeld was. Betaalde daar 3,5% rest was voor wg.
Ach dit topic neem ik al helemaal niet serieus.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:49 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Toevallig ken ik veel mensen die in de bouw werken (uitvoerders, ploegleiders enz) dus ik kan met een gerust hart zeggen dat je uit je nek lult. Niet 1 bouwbedrijf geeft zo'n salaris aan een MBO broekje van 19 met 0,0 ervaring. Leuk geprobeert.
Toch zitten er meest serieuze reacties tussen. Er zullen er vast een paar zijn die het salaris behoorlijk opvoeren dat het niet meer geloofwaardig is, maar het zijn uitzonderingen. Salarissen en inkomens verschillen, dat was vroeger zo en dat zal altijd zo blijven.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach dit topic neem ik al helemaal niet serieus.
Dat heb je inmiddels al vaak genoeg gemeld, het is genoteerd.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach dit topic neem ik al helemaal niet serieus.
Wsl. heeft hij zelf z'n salaris wat opgepimpt.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat heb je inmiddels al vaak genoeg gemeld, het is genoteerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |