abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2010 @ 00:55:47 #201
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421021
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dan besluiten ze beide gewoon niet te vechten. Jouw "oplossingen" wordt over het algemeen niet allen als verwerpelijk beschouwd, maar werken ook nog niet eens.
PFF, verwerpelijk is wat deze twee schoften hebben gedaan.
Niet vechten......? Lekker laten zitten in die ring totdat er duidelijkheid is...ze gaan op een gegeven moment vanzelf wel vechten hoor.

Nee, de huidige rechtstaat werkt ???
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78421135
WTf wereldnieuws!!!
een marokaan die zijn excuus aanbied?
dat ik zo iets nog meemaak

maarja wel knap van ze dat ze allebei achterop zaten echte vrienden dus
respecteer elkaar.
geef normaal antwoord.
scheld niet.
pi_78421141
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik kan dat niet. Er is namelijk een behoorlijk bekend arrest dat over exact dezelfde casus gaat (terwijl het toch een behoorlijk zeldzame afwijking is). Is het niet zo dat je dit "van horen zeggen" hebt, of iets door elkaar haalt?
Zou kunnen. Zoals ik al schreef: ik weet de uitslag niet.
Maar ik kan me voorstellen dat een normale klap tegen het hoofd als een normale reactie op provocatie gezien wordt. Terwijl die klap wel dodelijk kan zijn als de geslagene een zwakke schedel heeft.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78421178
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:55 schreef Buzios het volgende:

[..]

Dat is óók verwerpelijk,
quote:
Niet vechten......? Lekker laten zitten in die ring totdat er duidelijkheid is...ze gaan op een gegeven moment vanzelf wel vechten hoor.
En dan gaan ze vechten, maar wat dan. Dan "wint" er eentje, en de ander is dan automatisch de fictieve dader ofzo? Kan je net zo goed meteen er eentje kiezen. Ienemienemutte..
quote:
Heel aardig, ja. Niet perfect, maar heel aardig.

Verder hou ik hiermee op. Jouw meningen zijn gevormd op aantoonbaar onjuiste of kromme redeneringen, en alhoewel meerdere malen is aangetoond dat je redeneringen niet kloppen, hou je per sé daaraan vast. Dat mag. Je mag vinden dat één plus één drie is.
pi_78421311
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 00:55 schreef Buzios het volgende:

[..]

Tja, een merkwaardig idee van recht heb je.
Niet eens het recht van de sterkste. Meer het recht van het toeval.
Het is maar wat je recht noemt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:18:06 #206
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421365
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is óók verwerpelijk,
[..]

En dan gaan ze vechten, maar wat dan. Dan "wint" er eentje, en de ander is dan automatisch de fictieve dader ofzo? Kan je net zo goed meteen er eentje kiezen. Ienemienemutte..
[..]

Heel aardig, ja. Niet perfect, maar heel aardig.

Verder hou ik hiermee op. Jouw meningen zijn gevormd op aantoonbaar onjuiste of kromme redeneringen, en alhoewel meerdere malen is aangetoond dat je redeneringen niet kloppen, hou je per sé daaraan vast. Dat mag. Je mag vinden dat één plus één drie is.
Hou er maar mee op ja. En er is helemaal niet aangetoond dat mijn redeneringen niet kloppen, volgens JOUW kloppen ze niet. Dat wil niet zeggen dat ze per definitie niet kloppen...

Het komt door figuren zoals jij die deze maatschappij verkrachten met hun technische details.
En in het decimale stelsel is 1 + 1 = 2, maar dat wil niet zeggen dat het in een ander talstelsel ook zo is.
pi_78421393
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 22:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja. En terecht!
Je hoort straf te krijgen voor je eigen daden, niet voor stomme pech van een ander of de daden van een ander.
Maar de daad was toch gepleegd? Het slachtoffer viel niet uit zichzelf dood. De klap is toegebracht. Wanneer die niet was toegebracht? Was het slachtoffer niet gedood door de klap van deze persoon. Dus een dunne schedel en die klap heb ik het over.

En ja, het Nederlands recht spreekt daders vaker vrij en maken van slachtoffers daders, dus kijk er niet eens van op.

Ik zal trouwens de laatste zijn die de jongens zal beschuldigen van opzettelijk doodrijden in dit geval. Maar wat me meer en meer gaat storen is (zo komt het op mij over tenminste) dat ze blijkbaar zo weinig respect hebben voor het slachtoffer dat ze domweg gaan liegen (of tenminste één loopt te liegen) dus die excuses trapt geen nadenkend mens in op deze manier.

Het verhaal zal er niet anders van worden. Ik geloof niet in opzet, maar ik neem aan dat mensen die vluchten niet alles overzien, en dat het slachtoffer daardoor wel omgekomen is. Ja, uiteraard zal dit bewezen moeten worden, dus wanneer er geen getuigen zijn, zullen ze alleen voor diefstal gepakt kunnen worden (tenminste wanneer die diefstal van de scooter te bewijzen is)

Elkaar de schuld geven in dit geval positief te noemen (en hoop dat ze dit niet samen konden overleggen) zorgt in ieder geval alweer voor een scheur tussen deze twee (wantrouwen onderling) Is ook geen prettig gevoel. Is in ieder geval wat qua andere aanklachten, dus hoop dat ze apart gehouden worden. Misschien horen ze (politie)nog wel meer.

De maximale straf voor diefstal is vier jaar.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:22:49 #208
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421432
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, een merkwaardig idee van recht heb je.
Niet eens het recht van de sterkste. Meer het recht van het toeval.
Het is maar wat je recht noemt.
Zo merkwaardig is het niet, waarschijnlijk rechtvaardiger dan het recht zelf.

En ik snap niet wat toeval hier mee te maken heeft.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:25:53 #209
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421486
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Maar de daad was toch gepleegd? Het slachtoffer viel niet uit zichzelf dood. De klap is toegebracht. Wanneer die niet was toegebracht? Was het slachtoffer niet gedood door de klap van deze persoon. Dus een dunne schedel en die klap heb ik het over.

En ja, het Nederlands recht spreekt daders vaker vrij en maken van slachtoffers daders, dus kijk er niet eens van op.

Ik zal trouwens de laatste zijn die de jongens zal beschuldigen van opzettelijk doodrijden in dit geval. Maar wat me meer en meer gaat storen is (zo komt het op mij over tenminste) dat ze blijkbaar zo weinig respect hebben voor het slachtoffer dat ze domweg gaan liegen (of tenminste één loopt te liegen) dus die excuses trapt geen nadenkend mens in op deze manier.

Het verhaal zal er niet anders van worden. Ik geloof niet in opzet, maar ik neem aan dat mensen die vluchten niet alles overzien, en dat het slachtoffer daardoor wel omgekomen is. Ja, uiteraard zal dit bewezen moeten worden, dus wanneer er geen getuigen zijn, zullen ze alleen voor diefstal gepakt kunnen worden (tenminste wanneer die diefstal van de scooter te bewijzen is)

Elkaar de schuld geven in dit geval positief te noemen (en hoop dat ze dit niet samen konden overleggen) zorgt in ieder geval alweer voor een scheur tussen deze twee (wantrouwen onderling) Is ook geen prettig gevoel. Is in ieder geval wat qua andere aanklachten, dus hoop dat ze apart gehouden worden. Misschien horen ze nog wel meer.

De maximale straf voor diefstal is vier jaar.
Probleem is dat je altijd van die juridisch techneuten, advocaten, juristen en weet ik veel hoe je deze lui moet noemen, hebt die gaan zeggen dat dat niks met het recht te maken heeft.
Probleem is dat ze nog gelijk hebben ook.
Zo wordt de hele maatschappij verkracht door 2 schoften die een man doodrijden.
pi_78421609
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:22 schreef Buzios het volgende:

[..]

Zo merkwaardig is het niet, waarschijnlijk rechtvaardiger dan het recht zelf.

En ik snap niet wat toeval hier mee te maken heeft.
Dus twee verdachten worden samen opgesloten en moeten gaan vechten.
En dan? Degene die wint heeft gelijk? Dat is natuurlijk onzin: hij is gewoon sterker.

Dat is dus toeval: wie sterker is, krijgt gelijk
pi_78421624
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:25 schreef Buzios het volgende:

[..]

Probleem is dat je altijd van die juridisch techneuten, advocaten, juristen en weet ik veel hoe je deze lui moet noemen, hebt die gaan zeggen dat dat niks met het recht te maken heeft.
Die diefstal is dan nog de enige kans om ze gestraft te krijgen toch? Door die diefstal zijn ze gaan vluchten (die keuze maakten deze jongens) Wanneer die diefstal te bewijzen valt is er in ieder geval een proces verbaal. (dus je staat geregistreerd) voor je toekomst nu ook niet echt tof en sluit je al uit van bepaalde functies.

Ik denk trouwens niet dat deze jongens met opzet iemand doodreden, maar het is natuurlijk wel logisch dat wanneer je gaat vluchten in een omgeving waar meer mensen leven er ongelukken kunnen gebeuren. Die jongens hebben daar dus zelf voor gekozen wanneer ze die scooter hebben gestolen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_78421634
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:25 schreef Buzios het volgende:

[..]

En dan zijn er nog mensen die dat geloven ook.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:36:20 #213
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78421635
Zulke mongolen verdienen ernstige maatregelen zoals...
Duimen aanschroefmethodes!
Uit elkaar gerukt worden door 4 paarden!
Middeleeuws dat zal ze leren!
Snollebolt
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:40:04 #214
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421695
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus twee verdachten worden samen opgesloten en moeten gaan vechten.
En dan? Degene die wint heeft gelijk? Dat is natuurlijk onzin: hij is gewoon sterker.

Dat is dus toeval: wie sterker is, krijgt gelijk
Het is natuurlijk aannemelijk dat diegene die sterker is gaat winnen, en dat diegene verklaart de passagier te zijn. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat de zwakkere verklaart...
Maar of dat nou zo is of niet, dat is ons probleem niet meer. Die verantwoordelijkheid ligt bij hunzelf. Ze kunnen ook praten, en niet vechten. Ze zoeken het maar uit. Zolang ze maar niet uit die ring komen met een oplossing.
Ik wil dat die verantwoordelijkheid helemaal op hun wordt geschoven.

Zogenaamd is het recht iets moois en geweldigs, wat natuurlijk in de meeste gevallen ook zo is. Maar in dit geval vind ik het recht behoorlijk falen.

Hoe zit het met het recht van de man die is doodgereden, het recht dat hij heeft om normaal over straat te lopen zonder dat er twee randfiguren op een scooter tegen het verkeer in rijden en deze meneer aanrijden.
LET OP: ik zeg AANRIJDEN. Want volgens techneut DonJames is het nog niet duidelijk of hij ook als gevolg van deze aanrijding is overleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buzios op 25-02-2010 01:47:28 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:43:02 #215
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421721
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:35 schreef paddy het volgende:

[..]

Die diefstal is dan nog de enige kans om ze gestraft te krijgen toch? Door die diefstal zijn ze gaan vluchten (die keuze maakten deze jongens) Wanneer die diefstal te bewijzen valt is er in ieder geval een proces verbaal. (dus je staat geregistreerd) voor je toekomst nu ook niet echt tof en sluit je al uit van bepaalde functies.

Ik denk trouwens niet dat deze jongens met opzet iemand doodreden, maar het is natuurlijk wel logisch dat wanneer je gaat vluchten in een omgeving waar meer mensen leven er ongelukken kunnen gebeuren. Die jongens hebben daar dus zelf voor gekozen wanneer ze die scooter hebben gestolen.
Ik denk ook niet dat ze de man met opzet hebben aangereden.
Maar feit is dat ze zijn gevlucht voor de politie, en wanneer ze niet waren gevlucht was deze man niet op die plek, op dat tijdstip, door deze twee randfiguren aangereden.
Of ze die scooter zelf hebben gestolen of dat ze op een gestolen scooter rondreden, dat weet ik niet.

Ik vind dat de concentratie teveel ligt op wie er onschuldig is, terwijl naar mijn idee de concentratie moet uitgaan van het oogpunt van deze onschuldige man die is aangereden.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:45:53 #216
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421749
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En dan zijn er nog mensen die dat geloven ook.
Het gaat er niet om wat men gelooft, het gaat erom of men het inziet of niet.
Jij niet in ieder geval. Daarom zal er ook nooit iets veranderen, het komt door de laffe houding van het grootste deel van het volk die zich laten manipuleren door de juridisch techneuten.

Je moet goed begrijpen dat het voor deze techneuten een noodzaak is dat zulke zaken zo lang mogelijk duren en erg gecompliceerd zijn, Er moet immers brood op de plank komen....
pi_78421769
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:40 schreef Buzios het volgende:

[..]

Het is natuurlijk aannemelijk dat diegene die sterker is gaat winnen, en dat diegene verklaart de passagier te zijn. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom wat de zwakkere verklaart...
Maar of dat nou zo is of niet, dat is ons probleem niet meer. Die verantwoordelijkheid ligt bij hunzelf. Ze kunnen ook praten, en niet vechten. Ze zoeken het maar uit. Zolang ze maar niet uit die ring komen met een oplossing.
Ik wil dat die verantwoordelijkheid helemaal op hun wordt geschoven.

Zogenaamd is het recht iets moois en geweldigs, wat natuurlijk in de meeste gevallen ook zo is. Maar in dit geval vind ik het recht behoorlijk falen.

Hoe zit het met het recht van de man die is doodgereden, het recht dat hij heeft om normaal over straat te lopen zonder dat er twee randfiguren op een scooter tegen het verkeer in rijden en deze meneer aanrijden.
LET OP: ik zeg AANRIJDEN. Want volgens techneut DonJames is het nog niet duidelijk of hij ook als gevolg van deze aanrijding is overleden.
Ik ben toch wel blij met de organisatie van ons recht.
En vooral dat zij (organisatie is een vrouwelijk woord) niet afhangt van de mening van de FOK!leden.

Bedenk maar eens hoezeer je zelf de lul kunt zijn als je de door jou bedachte verbeteringen doorvoert.
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:52:40 #218
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78421829
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben toch wel blij met de organisatie van ons recht.
En vooral dat zij (organisatie is een vrouwelijk woord) niet afhangt van de mening van de FOK!leden.

Bedenk maar eens hoezeer je zelf de lul kunt zijn als je de door jou bedachte verbeteringen doorvoert.
Ik bedenk me vooral hoe ik nu al de lul kan zijn dat ik kan worden aangereden door twee vluchtende klootzakken op een scooter.
En je zult mij ook nooit, hetzij als passagier of als bestuurder, vluchtend voor de politie op een scooter vinden.

Organisatie vrouwelijk ? Prima, ik spreek en schrijf 98% van de tijd andere talen, mijn Nederlands is de laatste jaren niet meer wat het geweest is
pi_78421964
WTF ...

Dit kan ZO simpel worden opgelost.

Stop die 2 marokkanen gewoon in een klein fuckcelletje. Laat er een brede politieagent ze eens even goed de waarheid vertellen, namelijk:

"Een van jullie kuttekoppen heeft de scooter bestuurd. Jullie blijven net zo lang vastzitten tot 1 van de 2 zich als bestuurder aandient. Die wordt aangeklaagd voor doodslag, de andere moet mij effe pijpen en dan kan ie gaan".

Hoppatee, en mooi laten rotten tot ze het niet meer uit houden. Tis gvd genoeg geweest met deze softe aanpak

Je ziet het aan mijn taalgebruik, ik word hier echt geïrriteerd door.

Wilders FTW. Kuttekoppen + niet opvoede kutouders, het land uitflikkeren. Lekker terug naar eigen landje, waar ze er op zijn zachtst gezegd iets minder goed vanaf zouden komen.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 25-02-2010 02:42:25 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 02:25:28 #220
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78422190

[ Bericht 100% gewijzigd door Buzios op 25-02-2010 02:27:04 ]
  donderdag 25 februari 2010 @ 02:25:59 #221
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78422195
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 02:01 schreef 12-1985 het volgende:
WTF ...

Dit kan ZO simpel worden opgelost.

Stop die 2 kankermarokkanen gewoon in een klein fuckcelletje. Laat er een brede politieagent ze eens even goed de waarheid vertellen, namelijk:

"Een van jullie kuttekoppen heeft de scooter bestuurd. Jullie blijven net zo lang vastzitten tot 1 van de 2 zich als bestuurder aandient. Die wordt aangeklaagd voor doodslag, de andere moet mij effe pijpen en dan kan ie gaan".

Hoppatee, en mooi laten rotten tot ze het niet meer uit houden. Tis gvd genoeg geweest met deze softe aanpak tegen buitenlandse kutmongolen.

Je ziet het aan mijn taalgebruik, ik word hier echt geïrriteerd door.

Wilders FTW. Kuttekoppen + niet opvoede kutouders, het land uitflikkeren. Lekker terug naar eigen landje, waar ze er op zijn zachtst gezegd iets minder goed vanaf zouden komen.
Laat dat pijpen van die agent maar achterwege, maar laten ze maar flink genomen worden door een HEEL GROOT dier, een paard ofzo.
Ok, ik draai nu ook door.

Anyway, ik vind dus dat in dit geval deze twee schoften niks bespaard moet worden om achter de waarheid te komen. En ik moet zeggen dat (ook) hier de PVV echt wel een goed punt heeft. De schuldige gewoon naar Marokko sturen. Of dat nou mag van de grondwet etc of niet, dan moet die maar gewijzigd worden.
Mocht zo een zelfde geval zich voordoen, en de dader(s) is/zijn autochtonen...OOK naar Marokko sturen.
Dan heb je dat gelul niet meer van dat het oneerlijk is tegenover allochtonen.
Nederland heeft genoeg Marokkanen opgenomen, nu mag Marokko weer wat terug nemen, ook criminele autochtonen want zij hebben ook (deels) criminelen naar Nederland gestuurd.

Ik zeg niet dat de PVV per definitie de oplossing heeft, maar het huidige systeem faalt gewoon keihard.
EN...de advocaten die het hele proces met technische details hebben opgehouden...die moeten ook gestraft worden en verantwoordelijk gehouden worden voor de kosten die ze de maatschappij hebben opgeleverd door hun ego tripperij.
Of naar Belgie sturen...
pi_78422351
Ik sta elke keer weer versteld van dit soort posts. Wat maakt het nu uit wat voor achtergrond iemand heeft. Had je nu anders gedacht wanneer het autochtone "kuttekoppen" waren?

Ik vind dat dus echt niet boeiend bij diefstal of welke criminele feiten dan ook

Wordt pas boeiend wanneer de achterliggende gedachte van de daders in discriminatie gezocht kan worden. lijkt me hier niet het geval.
pi_78422549
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 02:38 schreef paddy het volgende:
Ik sta elke keer weer versteld van dit soort posts. Wat maakt het nu uit wat voor achtergrond iemand heeft. Had je nu anders gedacht wanneer het autochtone "kuttekoppen" waren?

Ik vind dat dus echt niet boeiend bij diefstal of welke criminele feiten dan ook

Wordt pas boeiend wanneer de achterliggende gedachte van de daders in discriminatie gezocht kan worden. lijkt me hier niet het geval.
Autochtone kuttekoppen moeten net zo goed hard worden aangepakt ja.
Maar bij allochtonen gaat de irritatie nog een stukje verder. En waarom?

Omdat je naar een ander land bent gekomen waar het er anders aan toe gaat dan je gewend bent. Dan moet je even net wat harder je best doen om geaccepteerd te worden door iedereen, het zij zo. Als je dan maar lekker tegen alles aan gaat schoppen wat je niet bevalt en profiteren van het slappe optreden omdat het minder nodig is omdat wij wel beschaafder zijn geworden, dan moet je gewoon oprotten naar een land waar alles je wel bevalt. En anders jezelf aanpassen.

En als deze marokkaantjes wel in Nederland zijn geboren, dan hebben de ouders dus het verstand van een zak zout, anders hadden die hun zonen wel klaargestoomd voor deze maatschappij. Maar nee hoor, die ouders kotsen net zo hard op onze westerse, ongelovige kutcultuur met onze blonde sletten en watjes van mannen die niet eens besneden zijn. Daar hoeft mijn zoon niks mee te maken te krijgen!

In dat geval, naast mislukte kinderen, ook de reden achter de mislukking er uit flikkeren. Zowel ouders als kinderen, RAUS!
  donderdag 25 februari 2010 @ 03:16:41 #224
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78422634
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 03:00 schreef 12-1985 het volgende:

[..]

Autochtone kuttekoppen moeten net zo goed hard worden aangepakt ja.
Maar bij allochtonen gaat de irritatie nog een stukje verder. En waarom?

Omdat je naar een ander land bent gekomen waar het er anders aan toe gaat dan je gewend bent. Dan moet je even net wat harder je best doen om geaccepteerd te worden door iedereen, het zij zo. Als je dan maar lekker tegen alles aan gaat schoppen wat je niet bevalt en profiteren van het slappe optreden omdat het minder nodig is omdat wij wel beschaafder zijn geworden, dan moet je gewoon oprotten naar een land waar alles je wel bevalt. En anders jezelf aanpassen.

En als deze marokkaantjes wel in Nederland zijn geboren, dan hebben de ouders dus het verstand van een zak zout, anders hadden die hun zonen wel klaargestoomd voor deze maatschappij. Maar nee hoor, die ouders kotsen net zo hard op onze westerse, ongelovige kutcultuur met onze blonde sletten en watjes van mannen die niet eens besneden zijn. Daar hoeft mijn zoon niks mee te maken te krijgen!

In dat geval, naast mislukte kinderen, ook de reden achter de mislukking er uit flikkeren. Zowel ouders als kinderen, RAUS!
Mijn ouders zijn beiden niet in Nederland geboren. Ik wel, en ik ben in Nederland opgegroeid.
Of ik officieel allochtoon ben of niet in Nederland, ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat mijn ouders zich hebben aangepast.Ok, ze waren wel al bekend met de Nederlandse taal. Maar de cultuur is een wereld van verschil vergeleken met de Nederlanse cultuur.
Ze hebben gestudeerd, gewerkt, belasting betaald en hun kinderen (o.a. ik dus) hebben zich altijd gedragen en zijn niks tekort gekomen. Ik ben vrijwel nooit gediscrimineerd, en in dat enkele geval dat het wel is gebeurt heb ik er absoluut geen aandacht aan besteed.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat het gewoon voor het allergrootste deel aan de allochtonen zelf ligt.
De meesten WILLEN zich niet aanpassen, ze komen er goed mee weg ook nog eens. Het kan ze niks schelen. Ze laten hun kinderen maar doen wat ze willen en dit heeft niks te maken met sociaal economische problemen, die hebben de meesten niet. Tenminste niet meer of minder dan autochtone gezinnen.

Het is een gebrek aan respect. Je moet je aanpassen aan de normen en waarden van het land waar je verblijft. Mijn ouders wonen nu in een ander land, en ik woon weer in een ander land.
Ook hier pas ik me aan aan de cultuur, en de normen en waarden van het land waar ik nu woon. Ik blijf niet star nederlands praten, daar schiet ik niks mee op. En heel veel gewoonten hier vind ik vreemd, maar ik pas me aan en ik respecteer het. En ik ga al helemaal niet vervelend lopen doen tegen de hier autochtone bevolking. Het is hun land, ik ben hier gekomen, dat is mij niet verplicht.

Het grootste gedeelte van de Marokkaanse jongeren heeft simpelweg GEEN respect, voor niks en niemand in Nederland. De tijd van afvragen hoe dat komt is voorbij. Men moet de probleemgevallen keihard aanpakken, dat softie gedoe werkt simpelweg niet.
Terugsturen na een veroordeling is een goede manier. Ze zijn als de dood voor alles in Marokko. Dat is dan hun probleem, in Nederland hebben ze het verpest.

Dus ook wat mij betreft...laat ze maar weer opdonderen naar waar ze oorspronkelijk vandaan komen.
pi_78422709
Sorry nog maar eens. Wat heeft dit geval (want nergens staat dat deze ouders zich niet aanpassen) nu in vredesnaam te maken met discriminatie.....haat naar Nederlanders.

Staat helemaal nergens. Dat het schoffies zijn (mochten ze die scooter gestolen hebben en op de vlucht een dode veroorzaakt hebben) snap ik. Ik geloof nl echt niet dat deze schoffies deze man met voorbedachte rade of opzet vermoord hebben.

Mocht het zo zijn dat het een stel racisten zijn die een score bij zouden houden voor elke moord op een blanke autochtoon, omdat ze een hekel hebben aan het land en de autochtone inwoners? Mja, oké, maar ik zie daar in de verste verte niets van terug in dit geval. Dat het aso's zijn? Ja, geloof ik meteen, maar haters? Daar is dus de fantasie op de loop gaan slaan en vind ik eng.

Wie weet zijn de ouders ook gewoon hier geboren. die kans zit er best in. besef dat veel Marokkaanse Nederlanders in Marokko gewoon gast zijn.

Ik zou het dus belachelijk vinden wanneer er anders wordt berecht (zowel milder of strenger) omdat het Marokkanen zijn.

We hebben het hier echt niet over gewetenloze moordenaars. Trek daar dus alsjeblieft een lijn

Er is dus geen sprake vooralsnog van haat tegen het land en de inwoners van dat land door deze jongens,dus laat jezelf dan ook niet verleiden tot haat op afkomst van voorouders.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 25-02-2010 03:43:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')