je bedoelt Zwolse technieken enzo.... iedereen heeft gewoon dezelfde rechten, ook verdachten, als je daar aan gaat tornen is het hek zo van de dam natuurlijk.... niet dat de notoire kankeraars alhier dit zo snel inzien natuurlijk...quote:
Dat is ook zo. Zwolse technieken ken ik niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:43 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt Zwolse technieken enzo.... iedereen heeft gewoon dezelfde rechten, ook verdachten, als je daar aan gaat tornen is het hek zo van de dam natuurlijk.... niet dat de notoire kankeraars alhier dit zo snel inzien natuurlijk...
het is toch op zich niet vreemd dat verdachten liegen?... is niet iets nieuws of typisch marokkaans of iets dergelijks. Er kan wel rekening mee gehouden worden met de strafmaat door ze allebei even zwaar te veroordelen voor de maximale aanklachtquote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Zwolse technieken ken ik niet.
Iedereen heeft dezelfde rechten en zo gaat het gelukkig ook in Nederland.
Maar ik verbaas me dat er mensen zijn die proberen de feiten te veranderen met allerlei als/dan-theoriëen. Het is glashelder. Die jongens reden op een gestolen scooter tegen het verkeer in een man aan die met groen licht overstak, die man is overleden daardoor, dus het is zo duidelijk als het maar kan.
En dan vraag ik me oprecht af: vanwaar die behoefte om er van alles bij te verzinnen om het anders te doen lijken?
Nee, ik heb het niet over de verdachten die liegen. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:13 schreef Re het volgende:
[..]
het is toch op zich niet vreemd dat verdachten liegen?... is niet iets nieuws of typisch marokkaans of iets dergelijks. Er kan wel rekening mee gehouden worden met de strafmaat door ze allebei even zwaar te veroordelen voor de maximale aanklacht
ahh, okquote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de verdachten die liegen. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
Ik heb het over mensen die allerlei dingen erbij halen om het anders te doen lijken, dat begrijp ik niet.
Notoire kankeraars.... ??quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:43 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt Zwolse technieken enzo.... iedereen heeft gewoon dezelfde rechten, ook verdachten, als je daar aan gaat tornen is het hek zo van de dam natuurlijk.... niet dat de notoire kankeraars alhier dit zo snel inzien natuurlijk...
Zoals ik het lees worden die "dingen erbij gehaald" om aan de hand van voorbeelden uit te leggen hoe de rechtsgang in Nederland in zijn werk gaat (wat velen niet echt lijken te begrijpen), en waarom je niet zomaar kunt zeggen: "er is iemand dood, jullie reden op de scooter en gaan een x jaar zitten".quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik heb het niet over de verdachten die liegen. Een verdachte hoeft niet mee te werken aan zijn eigen veroordeling.
Ik heb het over mensen die allerlei dingen erbij halen om het anders te doen lijken, dat begrijp ik niet.
zolang beide daders dezelfde straf kunnen verwachten maakt dat toch niet uit? Dan kunnen ze blijven liegen wat mij betreft...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:52 schreef Buzios het volgende:
[..]
Notoire kankeraars.... ??En dat komt ook nog eens van een moderator.
Naar mijn medeweten is FOK een internetforum waarop een ieder zijn mening mag uiten.
Maar even ontopic.
Vind je niet dat het hek nu al van de dam is ?
Een man is aangereden en heeft zware verwondingen opgelopen aan de hand van deze aanrijding.
Hij is aangereden op een gestolen scooter die werd bestuurd door idioot die vluchtte voor de politie. Daarbij reed hij ook nog eens tegen de rijrichting van het verkeer in.
En nu zijn we overgeleverd aan de bui van de verdachten om erachter te komen wat er precies is gebeurt.
Of het recht nou zo werkt of niet...het is niet eerlijk. En dat is mijn sentiment, niet mijn logica.
Ik vind het vooral niet eerlijk tegenover het inmiddels overleden slachtoffer, en eventuele nabestaanden.
Je zou de comments eens moeten lezen aan dit specifieke topic gerelateerd. IN DIT GEVAL, bekijk het rijtje met de feiten maar eens, ben ik van mening (en velen met mij) dat dat hardere verhoortechnieken geoorloofd zouden zijn. IN DIT SPECIFIEKE GEVAL.
Mijn kennis van het recht is maar beperkt, misschien gelukkig maar zodat ik nog met gevoel naar dit soort situaties kan kijken.
Wat? na aftrek van de gezeten tijd komen ze al weer op vrije voeten..quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:49 schreef Zienswijze het volgende:
Bah. Nu ook nog gaan ruzien en ontkennen wie er voorop heeft gezeten. Hiermee geef je weer aan dat je geen greintje respect en fatsoen hebt voor de man die je hebt doodgereden.
Van mij mag de dader levenslang krijgen. Maar we kennen links he, over enkele jaren staan ze weer op straat.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 10:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar ik verbaas me dat er mensen zijn die proberen de feiten te veranderen met allerlei als/dan-theoriëen. Het is glashelder. Die jongens reden op een gestolen scooter tegen het verkeer in een man aan die met groen licht overstak, die man is overleden daardoor, dus het is zo duidelijk als het maar kan.
En dan vraag ik me oprecht af: vanwaar die behoefte om er van alles bij te verzinnen om het anders te doen lijken?
Niet iedereen weet hoe de rechtsgang tot in detail werkt, anders waren we allemaal juristen en dat zou denk ik geen leuke maatschappij zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:56 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Zoals ik het lees worden die "dingen erbij gehaald" om aan de hand van voorbeelden uit te leggen hoe de rechtsgang in Nederland in zijn werk gaat (wat velen niet echt lijken te begrijpen), en waarom je niet zomaar kunt zeggen: "er is iemand dood, jullie reden op de scooter en gaan een x jaar zitten".
Niet om een excuus voor de daders te zoeken. Dit wordt zelfs in veel posts expliciet zo gesteld.
Het maakt wel degelijk uit. Het maakt namelijk uit welke straf ze allebeiden krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:00 schreef Re het volgende:
[..]
zolang beide daders dezelfde straf kunnen verwachten maakt dat toch niet uit? Dan kunnen ze blijven liegen wat mij betreft...
Wat heeft dat nou weer met links of rechts te maken?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 02:49 schreef Zienswijze het volgende:
Bah. Nu ook nog gaan ruzien en ontkennen wie er voorop heeft gezeten. Hiermee geef je weer aan dat je geen greintje respect en fatsoen hebt voor de man die je hebt doodgereden.
Van mij mag de dader levenslang krijgen. Maar we kennen links he, over enkele jaren staan ze weer op straat.
Nou ja, het schijnt dat rechts pleit voor hardere en langere straffen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met links of rechts te maken?
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met links of rechts te maken?
En aan sectie op het slachtoffer. Misschien had hij wel een hartaanval. Mijn oom zakte dood in elkaar toen hij een kaartje kocht in de bus. Is die buschauffeur dan schuldig aan zijn dood. Ik ben wele ens aangereden door een auto en had niks. Moet die automobilist dan veroordeeld worden voor moord?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:52 schreef Buzios het volgende:
[..]
Notoire kankeraars.... ??En dat komt ook nog eens van een moderator.
Naar mijn medeweten is FOK een internetforum waarop een ieder zijn mening mag uiten.
Maar even ontopic.
Vind je niet dat het hek nu al van de dam is ?
Een man is aangereden en heeft zware verwondingen opgelopen aan de hand van deze aanrijding.
Hij is aangereden op een gestolen scooter die werd bestuurd door idioot die vluchtte voor de politie. Daarbij reed hij ook nog eens tegen de rijrichting van het verkeer in.
En nu zijn we overgeleverd aan de bui van de verdachten om erachter te komen wat er precies is gebeurt.
En wat dan nog? Het leven is nou eenmaal niet eerlijk. Of dacht jij dat aardbevingen, overstromingen en dergelijke eerlijk waren? Of erfelijke ziekten? Of honger en armoe?quote:Of het recht nou zo werkt of niet...het is niet eerlijk. En dat is mijn sentiment, niet mijn logica.
Ik vind het vooral niet eerlijk tegenover het inmiddels overleden slachtoffer, en eventuele nabestaanden.
Jij kent het rijtje met de feiten niet helemaal, dus je weet niet waar je het over hebt.quote:Je zou de comments eens moeten lezen aan dit specifieke topic gerelateerd. IN DIT GEVAL, bekijk het rijtje met de feiten maar eens, ben ik van mening (en velen met mij) dat dat hardere verhoortechnieken geoorloofd zouden zijn. IN DIT SPECIFIEKE GEVAL.
Ook rechters kijken naar dit soort situaties met gevoel.quote:Mijn kennis van het recht is maar beperkt, misschien gelukkig maar zodat ik nog met gevoel naar dit soort situaties kan kijken.
Dan had rechts beter op moeten letten toen het in de regering zat of de meerderheid in het parlement had en de wetten vastgesteld werden.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou ja, het schijnt dat rechts pleit voor hardere en langere straffen.
De VVD is qua criminaliteit natuurlijk bijna net zo slap als de PvdA en CDA.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan had rechts beter op moeten letten toen het in de regering zat of de meerderheid in het parlement had en de wetten vastgesteld werden.
Ik heb dat zelf niet zo geteld, maar als ik serieuze FOK!kers moet geloven, zijn de regeringen sinds de Tweede Wereldoorlog over het algemeen rechts van het midden geweest. Kabinetten die links of links van het midden waren, zijn een kleine minderheid.
Dus als ze al snel weer buiten staan, is het rechts dat daarvoor gezorgd heeft.
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan had rechts beter op moeten letten toen het in de regering zat of de meerderheid in het parlement had en de wetten vastgesteld werden.
Ik heb dat zelf niet zo geteld, maar als ik serieuze FOK!kers moet geloven, zijn de regeringen sinds de Tweede Wereldoorlog over het algemeen rechts van het midden geweest. Kabinetten die links of links van het midden waren, zijn een kleine minderheid.
Dus als ze al snel weer buiten staan, is het rechts dat daarvoor gezorgd heeft.
Hoezo?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |