abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78354958
mijn vriend heeft met twee anderen een bv in de steigerbouw. Hij heeft een eigen bus. Een aantal weken geleden werd hij bij een controle gevraagd of het zijn eigen materiaal was in de bus.
Het materiaal was van een ander bedrijf, hij vervoerde het om het voor dat andere bedrijf op te bouwen (dus hij bouwt de steiger met materiaal van een ander bedrijf).

Nu heeft hij dus een bekeuring gekregen (VAN 3000 EURO !!!!!!!) omdat het om vervoer voor derden gaat en hij een heleboel vergunningen nodig zou moeten hebben. Ik ben al even aan het googlen maar ik vind het erg onduidelijk omdat zijn onderneming, het goederenvervoer niet als hoofdactiviteit heeft.


Moet hij een eurovergunning- communautaire vergunning aanschaffen en een tachograaf???
Dit slaat echt nergens op want hij rijdt vaak maar een uurtje per dag!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De hoogte van de bekeuring is ook echt belachelijk!! Ik hoop een beetje duidelijkheid te kunnen krijgen, alle beetjes helpen!
pi_78355050
En door wie is die boete opgelegd?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_78355102
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:10 schreef rene90 het volgende:
En door wie is die boete opgelegd?
Dit dus. Want dan zou hij in theorie ook geen steiger kunnen huren.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78355136
controle was van de politie, de brief die we nu binnen hebben van Centraal justitieel incasso bureau
pi_78355137
quote:
Moet hij een eurovergunning- communautaire vergunning aanschaffen en een tachograaf???Dit slaat echt nergens op want hij rijdt vaak maar een uurtje per dag!
Ik weet er niets vanaf, maar dit is natuurlijk een kul-argument. Alle chauffeurs kunnen dat wel roepen, maar niemand die dat kan bewijzen zonder tachograaf.
pi_78355194
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:12 schreef HeleenK het volgende:
controle was van de politie, de brief die we nu binnen hebben van Centraal justitieel incasso bureau
Wat staat er op het verbaal dan exact?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_78355200
ja, maar hij vervoert toch niet zoals dhl of een vrachtwagen van C&A!! Als het z'n eigen steiger was, weas er niet eens iets aan de hand!!!
Hij rijdt gewoon naar een klusje toe, 15km verderop!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:15:07 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78355251
Raar verhaal. Dus als ik een eigen bus heb en ik help een vriend met verhuizen, dan mag dat niet? Wat is de omschrijving op de brief van het CJIB? Waar is de bon voor uitgeschreen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_78355337
strafbaar feit: beroeps(goederen)vervoer verrichten zonder geldige vergunning
geconstateerd door inspectie verkeer en waterstaat
pi_78355367
als het een eigen bus is, van jezelf dan mag t wel, maar als je eigen zaak hebt is het beroepsvervoer
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:24:36 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_78355694
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef HeleenK het volgende:
als het een eigen bus is, van jezelf dan mag t wel, maar als je eigen zaak hebt is het beroepsvervoer
Dat zou best kunnen. Anders begint iedereen bijvoorbeeld een schildersbedrijf op papier en gaat gewoon elke dag goederen vervoeren en ontduikt zo de regels die gelden voor beroepsgoederenvervoer, waardoor er oneerlijke concurrentie ontstaat. Je kunt het voor laten komen, maar ik geef je weinig kans dat je het wint.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_78355853
Hij vervoert beroepsmatig goederen voor een ander bedrijf en ik neem aan dat ie ook voor het vervoeren betaald wordt. In die zin concurreert ie dus met andere bedrijven die ook het vervoer van het materiaal zouden kunnen doen. Die andere bedrijven, transportbedrijven, moeten ook allemaal de regeltjes volgen. Als deze vriend (uh-huh..) dat niet doet - en daardoor z'n transportdiensten goedkoper aan kan bieden - is dat oneerlijke concurrentie en daarmee (kennelijk) een economisch delict.
pi_78355881
Maar welke papieren heb je dan nodig? Alle papieren die een internationaal vervoersbedrif nodig heeft? Daar kom ik dan op. die kosten lopen echt in de duizenden euro's terwijl hij enkel in brabant werkt.
pi_78355999
hij wordt betaald per klus, vervoer wordt daar niet apart in genoemd, maar ik begrijp je redenatie. Het klopt ook wel, maar het is zo ongeloofelijk balen en onduidelijk!!

die boete is geen kattepies, daar moeten heel wat steigers voor worden gezet!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:31:05 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78356055
Die bedragen op een boete krijg je alleen voor een economisch delict zo'n beetje, zou het daar eens tussen gaan zoeken.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 februari 2010 @ 19:31:54 #16
38148 crew  Innisdemon
pi_78356084
Hij kan in z'n verweer toch aangeven dat hij die steiger leent om er op te kunnen werken? Probleem opgelost lijkt me.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_78356091
hoe bedoel je dat? bob
pi_78356155
maar dan nog vervoert hij goederen zonder geldige vergunning -Innisdemon
pi_78356220
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef k_man het volgende:
Hij vervoert beroepsmatig goederen voor een ander bedrijf en ik neem aan dat ie ook voor het vervoeren betaald wordt. In die zin concurreert ie dus met andere bedrijven die ook het vervoer van het materiaal zouden kunnen doen. Die andere bedrijven, transportbedrijven, moeten ook allemaal de regeltjes volgen. Als deze vriend (uh-huh..) dat niet doet - en daardoor z'n transportdiensten goedkoper aan kan bieden - is dat oneerlijke concurrentie en daarmee (kennelijk) een economisch delict.
Dit kan ik wel volgen, maar staat wel een beetje haaks op de R&B van de rechtspraak, moet ik zeggen (althans: als hij in beroep zou gaan en dat beroep wordt afgewezen)

Maar: als ik zelf een product produceer repareer en dat product naar de klant breng (omdat m'n reguliere vervoerder geen tijd heeft, whatever) en daar kosten voor in rekening breng (wat niet door de inspecteur te zien is) zou ik een economisch delict plegen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78356424
Edit: Zie uitleg K_man, die klopt
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:39:07 #21
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78356470
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:31 schreef HeleenK het volgende:
hoe bedoel je dat? bob
Als regels niet nageleegd worden op het gebied van vervoer en dan met name door bedrijven staan er echt boetes op die stukken hoger liggen dan dat we gewend zijn. Zo is een paar kilo teveel vervoeren in een vrachtwagen, karretje etc al goed voor 1000en euro's. Dit wordt gedaan om concurentie vervalsing tegen te gaan. Als hier sprake is bij je vriend dan moet je even uitzoeken op het PV wat er precies vermeld staat en dat opzoeken in de boetebase van het OM.
pi_78356597
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[
Maar: als ik zelf een product produceer repareer en dat product naar de klant breng (omdat m'n reguliere vervoerder geen tijd heeft, whatever) en daar kosten voor in rekening breng (wat niet door de inspecteur te zien is) zou ik een economisch delict plegen?
Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_78356670
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:41 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nee, want dat transport is een uitvloeisel van jouw eigen bedrijfsactiviteiten. In het geschetste geval van TS wordt er alleen transport verzorgd, zonder relatie met eigen activiteiten.
Hij bouwt het materiaal ook op. Zie OP

Ik zie echt het verschil niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:44:56 #24
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78356749
Het zou dan ook handig zijn als TS even opneemt welk wetsartikel op het PV wordt aangehaald.
pi_78356758
dat heb ik gedaan, de hoogte van de boete komt overeen met:

het niet kunnen tonen van een communautaire vergunning,

maar ik kan gewoon niet goed uitvinden of hij deze echt moet hebben, dit gaan nl over europees transport!!!!

een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,

maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!

Het is mij echt veel te onduidelijk!!!
pi_78356813
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:

een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,

maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!
Een chauffeursrijbewijs?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78356837
het vervoeren is NIET zijn hoofdactiviteit!!!!

Het bouwen van steigers is dat, maar het materiaal moet er wel zijn of KOMEN!!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:50:31 #28
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357008
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:45 schreef HeleenK het volgende:
dat heb ik gedaan, de hoogte van de boete komt overeen met:

het niet kunnen tonen van een communautaire vergunning,

maar ik kan gewoon niet goed uitvinden of hij deze echt moet hebben, dit gaan nl over europees transport!!!!

een chauffeursrijbewijs moet je dan kunnen overleggen,

maar wanneer je minder dan 12 uur per week goederen vervoert hoef je geen chauffeursrijbewijs te hebben!!!!

Het is mij echt veel te onduidelijk!!!
Is hij wil in het bezit van een binnenland vergunning?
pi_78357069
binnenland vergunning bestaat niet meer
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:52:35 #30
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357119
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef HeleenK het volgende:
binnenland vergunning bestaat niet meer
Als dat is opgegaan in de communautaire vergunning heb je jezelf van antwoord voorzien
pi_78357139
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een chauffeursrijbewijs?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78357158
Hij moet gewoon even bellen met www.ivw.nl 088-4890000.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:53:32 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357167
wie zaten er nog meer in dat busje?
pi_78357292
Dit moet je overleggen bij aanvraag van zo'n vergunning, lijkt me beetje overdreven voor rijden in brabant!!!:

Aanvraagformulier Eurovergunning
Uittreksel Kamer van Koophandel
Vragenformulier kredietwaardigheid met accountantsverklaring en balans met toelichting
Kopie vakdiploma binnenlands beroepsvervoer en grensoverschrijdend beroepsvervoer
of beschikking ontheffing
Integriteitverklaring van de rechtspersoon en/of integriteitverklaring van de natuurlijk persoon


in de bus zat zijn collega, andere eigenaar van bv. Allebei gekleed in steigerbouwkleding
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:56:09 #35
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357300
quote:
Communautaire vergunning internationaal wegvervoer
Transportondernemers moeten aan kwalitatieve criteria voldoen. Hiertoe is een communautaire vergunning ingesteld ten behoeve van het internationale vervoer over de weg. De Stichting NIWO verzorgt in Nederland de uitgifte van de diverse vereiste transportvergunningen voor het beroepsgoederenvervoer. Nadere informatie over de diverse extra transportvoorwaarden, die zijn vastgelegd in zowel EU- als in ander internationaal verband, is te verkrijgen bij de diverse vakorganisaties uit de transportsector. Een van deze regelingen betreft ook het transport van gevaarlijke stoffen.
Het gaat hierbij dus om het vervoeren van goederen op Europeesch grondgebied, waar Nederland dus bij hoort.
pi_78357317
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:53 schreef Bob-B het volgende:
wie zaten er nog meer in dat busje?
Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:56:48 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78357332
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een chauffeursrijbewijs?
CCV-B diploma neem ik aan.

Ik vraag me af of er regels zijn voor het vervoer van gereedschap in eigendom van derden in plaats van goederenvervoer als hoofd-activiteit. Als hij die steiger vervoert en dat vervoer zijn activiteit is waar hij geld mee verdient is het natuurlijk gewoon beroepsgoederenvervoer.
Als hij die steiger meeneemt om op de bouw te plaatsen omdat hij schilder is, en de eigenaar is metselaar die toevallig ook daar bouwt zou het misschien anders kunnen zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:01:34 #38
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357575
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij vraagt je af of er misschien nog een bon is uitgedeeld wegens het ontbreken van de taxivergunning?
Balletje drie
http://www.antwoordvoorbe(...)unautaire-vergunning
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:02:06 #39
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78357606
De instantie die dit soort vergunningen uitgeeft is het NIWO.

In hun FAQ staat het volgende:
quote:
Is voor het vervoer van goederen voor derden, niet zijnde de hoofdactiviteit van de onderneming (dat is nl. vervoer van eigen handelsgoederen) een vergunning van de NIWO vereist?

Ja, bij elk goederentransport voor derden is de vergunning nodig. Alleen als het voertuig een laadvermogen tot en met 500 kg laadvermogen heeft, dan is het niet vergunningplichtig.
http://www.niwo.nl
pi_78357689
Een timmerman welke 1 zak cement van een metselaar meeneemt in zijn bus met een laadvermogen van meer dan 500 kg. zou dan ook zo'n boete krijgen?
pi_78357702
Bob-B,

wat verstaan ze onder besloten busvervoer? Als ik dit lees, lijkt t mij dat hij deze vergunning niet nodig heeft, maar ik heb er ook ECHT GEEN VERSTAND VAN!!!!!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:06:41 #42
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78357843
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:04 schreef zeo2009 het volgende:
Een timmerman welke 1 zak cement van een metselaar meeneemt in zijn bus met een laadvermogen van meer dan 500 kg. zou dan ook zo'n boete krijgen?
Ja. Blijkbaar wel.
pi_78357947
quote:
Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:09:47 #44
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78357995
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heet
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:11:57 #45
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78358101
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, dan zijn behoorlijk wat werkgevers die met hun secretaresse ergens naartoe rijden in overtreding. (sowieso: als jij dus een schildersbedrijf hebt en met je werknemer naar een klus gaat, zou je in overtreding zijn. Ik geloof er helemaal niets van)
Hier staat dat voor niet-commercieel personenvervoer (bv personeelsvervoer) niet een communautaire vergunning noodzakelijk is.

De vergunningsplicht lijkt sowieso alleen te gelden voor bussen, niet voor auto's.
pi_78358119
heeft iemand een idee, hoe nu verder te gaan????? Moet hij alle vergunningen aanvragen en opleiding tot internationaal chauffeur gaan doen?!?!?! een tachograaf aanschaffen!!!!

Die 3000 euries van de bekeuring zulen we zowiezo wel kwijt zijn!!
pi_78358187
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:09 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Welkom in het regeltjes doolhof dat de overheid heet
http://www.ivw.nl/onderwerpen/bus/ondernemer/vergunningen/

Niet-commercieel vervoer is niet vergunningplichtig.

*edit: spuit 11.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:15:34 #48
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78358312
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:12 schreef HeleenK het volgende:

Moet hij alle vergunningen aanvragen en opleiding tot internationaal chauffeur gaan doen?!?!?! een tachograaf aanschaffen!!!!
Of regelen dat een transportbedrijf die steigers brengt, of de eigenaars van het steigermateriaal.
pi_78358492
lekker milieuvervuilend! dubbel rijden! en zonde van de arbeidsuren!! dit slaat toch echt nergens op
pi_78358672
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:18 schreef HeleenK het volgende:
lekker milieuvervuilend! dubbel rijden! en zonde van de arbeidsuren!! dit slaat toch echt nergens op
Daarom zou ik dit dan ook zeker aanvechten. Dit is niet redelijk noch billijk, lijkt me.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78358673
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:12 schreef HeleenK het volgende:
heeft iemand een idee, hoe nu verder te gaan????? Moet hij alle vergunningen aanvragen en opleiding tot internationaal chauffeur gaan doen?!?!?! een tachograaf aanschaffen!!!!

Die 3000 euries van de bekeuring zulen we zowiezo wel kwijt zijn!!
Ik zou eerst een naar een kvk/ivw of een andere overheidsinstelling gaan die je kunnen uitleggen wat je precies fout hebt gedaan en wat je nodig hebt voor je tacho's en vergunning gaat aanvragen
pi_78358873
En ervoor zorgen dat het transport van het materiaal niet op de faktuur komt te staan.
Geen betaling = geen beroepsvervoer
pi_78361398


[ Bericht 100% gewijzigd door HeleenK op 23-02-2010 21:12:30 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:17:04 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_78362031
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:24 schreef zeo2009 het volgende:
En ervoor zorgen dat het transport van het materiaal niet op de faktuur komt te staan.
Geen betaling = geen beroepsvervoer
Oei, ik weet niet of dat wel klopt..
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:23:52 #55
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78362451
HeleenK, ik begrijp je frustratie enzo maar mensen lezen je argumenten en vragen ook zonder al die !!!!!!!!! en ?????????????? en !?!?!?!?!?

Eentje per zin is voldoende
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_78362994
nou Poeke, ik vind het erg vervelend dat je je zo stoort aan mijn schrijfwijze, ik zal proberen er op te letten. Bedankt voor je goede advies.

wanneer het niet op de factuur staat, denk ik toch niet dat we ermee weg komen. Anders zouden veel bedrijven hier ook natuurlijk weer misbruik van kunnen maken.
pi_78377460
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:24 schreef zeo2009 het volgende:
En ervoor zorgen dat het transport van het materiaal niet op de faktuur komt te staan.
Geen betaling = geen beroepsvervoer
Denk je? Wat nou als ik een bedrijf begin en mijn klanten alleen (vorstelijk) laat betalen voor het in en uit een vrachtwagen laden van hun goederen? Voor het transport zelf reken ik dus geen geen kosten. Zou ik dan geen vergunningen voor vrachtvervoer nodig hebben?
pi_78378686
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:31 schreef HeleenK het volgende:
nou Poeke, ik vind het erg vervelend dat je je zo stoort aan mijn schrijfwijze, ik zal proberen er op te letten. Bedankt voor je goede advies.
[...]
Nou zeg, er mag toch wel even wat van gezegd worden?
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:04 schreef HeleenK het volgende:
Bob-B,

wat verstaan ze onder besloten busvervoer? Als ik dit lees, lijkt t mij dat hij deze vergunning niet nodig heeft, maar ik heb er ook ECHT GEEN VERSTAND VAN!!!!!
Misschien een tip om dat iemand op te zoeken (rbv?) die er wel verstand van heeft?
Die kan sneller en adequater reageren en hulp bieden. Bovendien weet zo'n persoon over het algemeen waar het om gaat en waar hij het over heeft

Maar goed: het blijft zuur, een boete van ¤3,000!
pi_78379117
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:04 schreef HeleenK het volgende:
Bob-B,

wat verstaan ze onder besloten busvervoer?
Een vorm van personenvervoer.
pi_78381131
Als je als bedrijf spullen ophaalt die je gehuurd hebt (om een steiger op te bouwen), dan zijn dat vanaf dat moment spullen van jou.

De politie vroeg of het hun eigen spullen waren. Nee, het zijn niet onze eigen spullen (want gehuurd).

Ik begrijp die spraakverwarring wel. Wel zuur dat dat een boete van 3000 euro oplevert.
pi_78382203
Ik zou het zeker aanvechten. Collega van me d'r man had iets soortgelijks, hij heeft die boete ook aangevochten en eerlijk gezegd dat ie geen flauw idee had dat deze regels bestonden en dat ie idd niet aan valse concurrentie wilde doen en een groot gedeelte van z'n boete is toen kwijtgescholden dus er is hoop.
Hallon!
  woensdag 24 februari 2010 @ 09:26:16 #62
285859 Meneer_Agent
De Lange Arm Der Wet
pi_78382400
edit: Al gezegd.
Goed dat ik er ben.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:49:08 #63
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_78391031
Beetje absurd hoge boete, zeker voor zo'n klein bedrijfje. Ik neem aan dat als je het voor de rechter brengt je op het 'redelijk en billijkheid' vlak wel een kans kan scoren.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:31:10 #64
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78482832
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef HeleenK het volgende:
strafbaar feit: beroeps(goederen)vervoer verrichten zonder geldige vergunning
geconstateerd door inspectie verkeer en waterstaat
Yep, en das volgen smij een economisch delict en de straffen die daarop staan zijn niet mals.... Concurentie vervalsing enzo...


Tis net als in het volgende geval... Ik heb een C rijbewijs maar geen chauffeursdiploma. Dit beteent dat ik NIEt op commerciele basis mag rijden in een vrachtwagen,. Heb ik zelf ene lading hout gekocht voor eigen gebruik dan mag ik wel een vrachtwagen rijden met die lading hout. Is het echter voor een bedrijf en dus niet voro eigen gebruik dan dien ik aan de dito wetten te voldoen en dus een chauffeurs diploma te hebben...

Boete is dus terrecht....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 15:34:22 #65
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78482959
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:49 schreef FB14 het volgende:
Beetje absurd hoge boete, zeker voor zo'n klein bedrijfje. Ik neem aan dat als je het voor de rechter brengt je op het 'redelijk en billijkheid' vlak wel een kans kan scoren.
daar kun je je wel een stevig in vergissen. bekijk het van deze kant.

Dat kleine bedrijfje heeft een aanhanger om spullen te vervoeren tot een gewicht van 3000 kg. is het zwaarder dan hebben ze ander materiaal nodig en dat kost serieus geld.

JIJ hebt ook zo'n bedrijf en hebt WEL in dat materiaal geinvesteerd. Dat kleine bedrijfje, zoals jij het noemt, kan dus goedkoper werken dan jij omdat zij zich niet aan de wet houden....
Hoe zou je het dan zien ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78489505
Zoals al aangegeven is dat jouw vriend iets anders dan alléén maar steiger opbouw. Hij zorgt ook voor transport waardoor hij zich aan de transport regels moet houden. Voor die boete kan je het beste even contact opnemen met je rechtsbijstand. Hij heeft in wezen een economisch delict gepleegd doordat hij goedkoper dan de andere transport bedrijven kan werken.

3 mogelijkheden heb je nu denk ik:

1. Zorg ervoor dat de klant het steigerspul al op locatie heeft staan.
2. Vraag een vergunning aan.
3. Koop je eigen steigermateriaal.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 20:21:55 #67
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_78493330
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 15:34 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

daar kun je je wel een stevig in vergissen. bekijk het van deze kant.

Dat kleine bedrijfje heeft een aanhanger om spullen te vervoeren tot een gewicht van 3000 kg. is het zwaarder dan hebben ze ander materiaal nodig en dat kost serieus geld.

JIJ hebt ook zo'n bedrijf en hebt WEL in dat materiaal geinvesteerd. Dat kleine bedrijfje, zoals jij het noemt, kan dus goedkoper werken dan jij omdat zij zich niet aan de wet houden....
Hoe zou je het dan zien ?
Klopt ook. Maar als het de eerste keer is en de verdachte had er geen weet van zijn dat wel verzachtende omstandigheden. Vraag is alleen hoe je dit kan bewijzen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_78497338
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 19:27 schreef k_man het volgende:
Hij vervoert beroepsmatig goederen voor een ander bedrijf en ik neem aan dat ie ook voor het vervoeren betaald wordt. In die zin concurreert ie dus met andere bedrijven die ook het vervoer van het materiaal zouden kunnen doen. Die andere bedrijven, transportbedrijven, moeten ook allemaal de regeltjes volgen. Als deze vriend (uh-huh..) dat niet doet - en daardoor z'n transportdiensten goedkoper aan kan bieden - is dat oneerlijke concurrentie en daarmee (kennelijk) een economisch delict.
En als ie ze nu 'huurt' van dat andere bedrijf, vervolgens ophaalt en voor een derde partij in elkaar zet? Wat dan?

Wat een bullshit trouwens om daar een boete van 3000 euro voor te geven. Typisch Nederlands ook.
Zou het nu om gevaarlijke stoffen gaan, dan lijkt een en ander me wel terecht maar verder heb ik hier dus echt nog nooit van gehoord.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:07:09 #69
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78498934
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 20:21 schreef FB14 het volgende:

[..]

Klopt ook. Maar als het de eerste keer is en de verdachte had er geen weet van zijn dat wel verzachtende omstandigheden. Vraag is alleen hoe je dit kan bewijzen.
Tsja, dat hoef je dus niet te bewijzen.... om de doodsimpele reden dat elke nedelander word geacht de wet te kennen.

paar jaar geleden ook een leuk programma geweest dat dit als titel had.
Zou mooie boel zijn zeg. Ohhhhh, ik mocht mijn buurman niet de keel afsnijden ??? ja nou, DAT wist ik niet. Nu wel, zal het NU niet meer doen
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:09:22 #70
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78499073
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:40 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

En als ie ze nu 'huurt' van dat andere bedrijf, vervolgens ophaalt en voor een derde partij in elkaar zet? Wat dan?

Wat een bullshit trouwens om daar een boete van 3000 euro voor te geven. Typisch Nederlands ook.
Zou het nu om gevaarlijke stoffen gaan, dan lijkt een en ander me wel terecht maar verder heb ik hier dus echt nog nooit van gehoord.
ik kan je zonder enig probleem een hele avond onderhouden over zaken waar jij nog nooit van hebt gehoord. is dat dan ook allemaal bullshit?

economische delichten worden nu eenmaal KEIHARD afgestraft.
Denk maar es aan de boete die Microsoft heeft gekregen van Nelie
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 26 februari 2010 @ 22:10:10 #71
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78499105
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 13:49 schreef FB14 het volgende:
Beetje absurd hoge boete, zeker voor zo'n klein bedrijfje. Ik neem aan dat als je het voor de rechter brengt je op het 'redelijk en billijkheid' vlak wel een kans kan scoren.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')