Even geduld dit topic zit vast zo weer vol.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef robuust89 het volgende:
SHIT, net te vroeg! ik wou de LaPo!
sorry!quote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef robuust89 het volgende:
Ja! Maar ik had dus ook eens een keer dat iemand toen mijn avatar en quote zag dat hij ging vragen of ik op straat was gezetquote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef tijnbrein het volgende:
Auti: klinkt goed hokloosbeter dan hopenloos
Als dakloze en dan internettenquote:Op maandag 22 februari 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja! Maar ik had dus ook eens een keer dat iemand toen mijn avatar en quote zag dat hij ging vragen of ik op straat was gezet"Hokloos"
Wie is er dan autistisch?Maar goed, ik doe niet aan hokjesgeesten... Ik ben ook geen gabber of hardrocker, geen skater of jumper of wat dan ook.. zelfs geen mens
Ik ben gewoon Autidude, Hallo! Wereld!
![]()
![]()
Nu weer opgedroogd?quote:Op maandag 22 februari 2010 19:32 schreef francis998 het volgende:
Hey..ben er weer. tevensTVP. Heb de laatste posts gemist.
@ auti..compleet met je eens op 1 ding..dat je geen mens bent..![]()
Verder vandaag dus op de fiets naar de psych en ma met ov, ik wil geen geld cadeau geven aan de RET tenzij het echt noodgeval...dus regenbroekje en jas aan. En zeiknat terug komen..eenmaal daar bij 't riagg aangekomen..begon mn ma mijn jas aftedrogen met een zakdoek,
Gesprek was vooral discussie tussen de psych en mij ma op het eind..en die 2 kregen het niet voorelkaar om op een lijn te komen...![]()
. En soms werd via de psych mij wat gevraagd..op 2 punten na..die ik echt haat als mijn ma erover begint. Eigenlijk vrij veel gelachen dit keer...
![]()
vanwege de discussie...want mijn ma wilde een paar dingen duidelijk weten..en de psych die gaf een echt diplomatiek antwoord net als wouter bos zou doen
....en mijn ma probeerde toch een duidelijk antwoord eruit te krijgen..uiteindelijk vanwege tijdgebrek gestopt..en mij ontevreden naar huis
Je moet de regels met plaatjes als volgt typen: [img]http://.......[/img], dan staan die al weer goed.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:48 schreef Autidude het volgende:
AAAHHHH!! Ik krijg het dus niet voor elkaar heh.. die OP. En dan zeg je dat je code kan lezen enzo.. maar mijn kop staat er ook helemaal niet naar en ik heb meer dingen waar ik me niet toe kan bewegen![]()
En dan probeer ik het even maar dan komt er niets van terecht omdat ik gewoon helemaal "blind" ben![]()
En ik kan het maar het lukt niet en ik weet niet waar ik het zoeken moet want er komt gewoon niets in mij op en ben alleen maar aan andere dingen aan het denken.
En nu ga ik ook maar even gamen en dan kijk ik later wel weer terug.
Hier nog zo iemand: inmiddels weet ik voor een deel al waar mijn sterke (en zwakke) punten liggen, maar ben er absoluut nog niet achter hoe ik daar meer mee kan doen. Ben ook al redelijk lang op zoek naar informatie om hier achter te komen, maar nog geen boek of test of tester gevondenquote:Op maandag 22 februari 2010 19:04 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het is gewoon lood om oud ijzer. Asperger was bij mij helemaal geen voordeel, ik ben hierdoor pas later begonnen met werken. Ik ben ‘te mongool’ om normaal te zijn.
Sommige mensen met Asperger hebben eieren voor hun geld gekozen en zijn de voordelen ervan gaan inzien. Dan moet je, afhankelijk van eventuele carrièremogelijkheden, meestal wel met weinig genoegen nemen.
quote:Op maandag 22 februari 2010 19:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je moet de regels met plaatjes als volgt typen: [ [url=http://.......]afbeelding[/url] ], dan staan die al weer goed.
Dit gesprek vondt ik een heel klein beetje zinvol..maar niet veel..vooral omdat het vooral ging om mijn moeder..en haar ideen..vandaar haar discussie met de psych..maar ik had wel de moed om 2 dingetjes te zeggen die ik nooit durfde te zeggen!quote:Op maandag 22 februari 2010 19:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nu weer opgedroogd?
Maar je hebt wel het idee dat die gesprekken zinvool zijn?
probeer anders meditatie te doen ofzo.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:57 schreef Autidude het volgende:
[..]
Het is al een stuk beter
![]()
Ik kan mijn ei ook niet kwijt want ik heb eigenijk helemaal geen zin om te gamen en nu heb ik de TV aangezet en zit ik tussendoor te internetten![]()
Ik ben erg onrustig
Dat is mooi dat je dingen hebt durven zeggen die je niet eerder had durven zeggen.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
Dit gesprek vondt ik een heel klein beetje zinvol..maar niet veel..vooral omdat het vooral ging om mijn moeder..en haar ideen..vandaar haar discussie met de psych..maar ik had wel de moed om 2 dingetjes te zeggen die ik nooit durfde te zeggen!
Dus in dat opzicht wel..maar goed..mijn ma wil iig niet meer naar die psych gaan..en hoeft ook niet. Ik mag nu17 maart ofzo..gaan om te kijken of ik doorga of stop..welke ik nog niet weet wat te doen.
Met Asperger zelf kun je niet zo veel. De sterke punten die ik zelf heb, hebben weinig weg van autisme. Anders zou het ook geen stoornis zijn. Ik ga in mijn dagelijks leven ook helemaal niet met mensen met Asperger om, alleen normale mensen.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:53 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hier nog zo iemand: inmiddels weet ik voor een deel al waar mijn sterke (en zwakke) punten liggen, maar ben er absoluut nog niet achter hoe ik daar meer mee kan doen. Ben ook al redelijk lang op zoek naar informatie om hier achter te komen, maar nog geen boek of test of tester gevonden![]()
Veel autisten denken anders, ik in ieder geval wel. Of dat nu komt door opvoeding, intelligentie, autisme of wat-dan-ook, het biedt heel veel voordelen als je een groot deel van de besluiten op verschillende manieren laat bekijken/beoordelen. Het is dan goed om ook mensen te pakken die anders denken (maar dat gebeurd weinig, want dat verlaagt de kans op doorgaan van het besluit en is dus een risico: liever neemt men ja-knikkers)quote:Op maandag 22 februari 2010 20:13 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Met Asperger zelf kun je niet zo veel. De sterke punten die ik zelf heb, hebben weinig weg van autisme. Anders zou het ook geen stoornis zijn. Ik ga in mijn dagelijks leven ook helemaal niet met mensen met Asperger om, alleen normale mensen.
Ja, sommige mensen met autisme kunnen software test engineer worden en daarmee hun brood verdienen.
Is alles en iedereen kapot schieten en opblazen ook goed?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:06 schreef francis998 het volgende:
[..]
probeer anders meditatie te doen ofzo.
En probeerd anders die onruist weg te doen door ff te sporten..ik weet ook niet of het echte onrust is of meer emotionele onrust..iig wat tips.
Ik snap het helemaal.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
Is alles en iedereen kapot schieten en opblazen ook goed?![]()
![]()
Nee, grapje.. het is ook meer echte onrust, een beetje hyperactief denk ik. En er draait wel het een en ander mee op de achtergrond maar dat is standaard, dat is er altijd.. dus dat is niet het afwijkende.
Ik kan gewoon mijn ei even niet kwijt op de een of andere manier, en dan op zo''n manier dat ik het ook niet kan uitleggen![]()
Maar dat heb ik heel vaak hoor, en ik ga nu even snoepen..want ik heb nog verse slagroom om zelf te kloppen en chocolade vla en dus ga ik even slagroom kloppen en dat bij die vla doen![]()
En ik wil niet verwijfd overkomen maar chocola en slagroom is altijd goed![]()
En het gaat ook altijd over, maar ik weet gewoon even niet wat ik moet denken en dan moet ik een afleiding hebben, en dat is nu even naar de keuken gaan
stiekem zou ik niet zeggen want ik zie hem.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:25 schreef Satsuma het volgende:
stiekeme TVP
Tja als het om "status" gaatquote:Op maandag 22 februari 2010 18:50 schreef Autidude het volgende:
[..]
Daar moet je eigenlijk heel erg blij mee zijn![]()
Want Asperger mensen zijn heel goed en meestal is hun stoornis in hun voordeel, en eigenlijk ben ik ook een Asperger maar omdat ik ook symptomen heb van Klassiek Autisme ben ik PDD-NOS.
En dan is het net alsof ze zeggen; Nee, je bent teveel mongool om Asperger te zijn![]()
Zeker. Dat laatste is ook waar....quote:Natuurlijk is dat niet helemaal exact zo, maar zo voelt het wel en eigenlijk is het feitelijk ook wel zo.. maar het voelt gewoon erg verkeerd en frustrerend. Want ook goede mensen hebben aanzienlijke tekortkomingen die ook nadelig kunnen werken.
Ik hou er ook van, maar weet je dat je van chocola ook onrustig kan worden?quote:Op maandag 22 februari 2010 20:25 schreef Autidude het volgende:
[..]
En ik wil niet verwijfd overkomen maar chocola en slagroom is altijd goed![]()
Mexicaanse bonenschotel van maken ofzo.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hou er ook van, maar weet je dat je van chocola ook onrustig kan worden?![]()
Vraagje: ik heb nog ene pot kidneybonen staan, waarmee ik niet eens mee waarmee ik dit moet bereiden
Heb jij een idee?
Mengen met Bruine Bonen ofzo
quote:Op maandag 22 februari 2010 21:37 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mexicaanse bonenschotel van maken ofzo.
Mixen met bruinenbonen
Bij burritos passen kidneybeans goed. Dus maak burritos en doe daar die bonen in.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
![]()
Serieus, ik weet het echt niet......
Ik denk dat ik het maar aan een kat geef ofzo.
Het klinkt voor mij als Spaans. Ik zou me god niet weten wat het isquote:Op maandag 22 februari 2010 21:40 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Bij burritos passen kidneybeans goed. Dus maak burritos en doe daar die bonen in.
Moest ik spontaan hier aan denkenquote:Op maandag 22 februari 2010 19:14 schreef robuust89 het volgende:
Je kent die wereldgechten van Knorr? Eentje is mexicaanse burritos daar passen die bonen bijquote:Op maandag 22 februari 2010 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij als Spaans. Ik zou me god niet weten wat het is![]()
Koken is ook vreselijk.
Ik ben echt een analfabeet op dit gebied.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kent die wereldgechten van Knorr? Eentje is mexicaanse burritos daar passen die bonen bij![]()
Dit is meer voor Cul eigenlijk![]()
Presentatie Tijnquote:Koken met autisten
Je kan ook hier om tips vragen hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik ben echt een analfabeet op dit gebied.Soms wou ik echt dat ik een vrouw had, niet zo'n carriere ding, maar een degelijke huisvrouw.
Ja maar, ja maar ik durf nietquote:[..]
Presentatie Tijn
weet je, ik heb er de kracht gewoon niet voorquote:Op maandag 22 februari 2010 21:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan ook hier om tips vragen hoor.![]()
[..]
Och wat zou ik toch graag een programma willen presenteren zoiets als "Het Lagerhuis" van een tijdje terug. Of een programma al Rondom tien of het Elfde Uur. Zal nooit gebeuren, ik heb uitstraling dat van een schemerlampquote:Ja maar, ja maar ik durf niet![]()
Kan ik mij voorstellen. Zijn er die niet bij je in buurt?quote:Alhoewel mij het wel leuk lijkt om een keer een kookworkshop te doen.
Ik heb met koken geen moeite, maar ik kan me voorstellen dat andere autisten er wel moeite mee hebben. Kan soms best wel ingewikkeld zijn.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het klinkt voor mij als Spaans. Ik zou me god niet weten wat het is![]()
Koken is ook vreselijk.
Ik heb ook geen moeite met koken, integendeel ik vind het wel relaxt. Zolang er maar niet teveel mensen om me heen zijn, dan is het minder.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb met koken geen moeite, maar ik kan me voorstellen dat andere autisten er wel moeite mee hebben. Kan soms best wel ingewikkeld zijn.
Ik was gaan slapen, maar als ik een pot kidneybonen zou hebben dan zou ik het gebruiken om iemand mee dood te gooien!quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik hou er ook van, maar weet je dat je van chocola ook onrustig kan worden?![]()
Vraagje: ik heb nog ene pot kidneybonen staan, waarmee ik niet eens mee waarmee ik dit moet bereiden
Heb jij een idee?
Dankquote:Op maandag 22 februari 2010 22:59 schreef francis998 het volgende:
@echtgaaf..over die bonen mijn moeder maakt meestal een soort van sausje klaar, met tomatenpuree, uien...wortel...die bakt ze kort in een koekepan...en daarna in een diepere pan..gemixd met de bonen en hun sap..wat erbij komt..laten koken..hoe het precies is weet ik ook niet..alleen zoiets...is het..
verder tja..koken is allesbehalve mijn sterke kant(heb 2x in mijn leven gekookt..zuurkool...)en ben al 23 jaar...
Ik mis alle creativiteit op dat vlakquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ik heb met koken geen moeite, maar ik kan me voorstellen dat andere autisten er wel moeite mee hebben. Kan soms best wel ingewikkeld zijn.
Doe ik er een boel stroop over....quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:00 schreef krakkemieke het volgende:
Kidneybonen kan je net zo gebruiken als bruine bonen. Ook lekker in chili con carne.
Dat komt heel hard aan hoorquote:Op dinsdag 23 februari 2010 03:15 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik was gaan slapen, maar als ik een pot kidneybonen zou hebben dan zou ik het gebruiken om iemand mee dood te gooien!![]()
Het zat bij een pakket conserven. Ik zou het ook nooit kopen.quote:Dat is iets wat dus echt nooit in mijn kast zou staan dus ik weet ook niet wat ik er mee aan zou moeten.
Als het je energie geeft, kan het best leuk zijn. En alle begin is moeilijk.quote:En ik mot geen bruune bonen!![]()
En koken vind ik leuk als ik weet waar ik mee bezig ben, en dat ik kan ik inmiddels wel.. Maar door schade en schande wijs gewordenAls ik iets nieuws moet maken dan is het wel lastig en het gaat dan ook vaak fout. En ik maak er ook altijd een zooitje van! Inmiddels heb ik bijna overal wel trucjes voor, maar toch..
Het is een hele onderneming![]()
Ik zou niet weten wat de herkomst van het woord is.......quote:kidneybonen... zijn dat niersteentjes?
Veel creativiteitquote:Op dinsdag 23 februari 2010 03:38 schreef Autidude het volgende:
Ik ga ook altijd trucjes bedenken als ik teveel last van iets heb.
Als ik vlees ga maken, schnitzels of gehaktballen en ik wil schnitzels plat slaan dan doe ik dat op een plankje. Maar dat geeft veel vlekken op dat plankje en dat is lastig schoonmaken. En ook met kruiden, of als ik veel gehaktballen maak en dan op het plankje leg dan krijg je vetvlekken.
Dus; aluminiumfolie over het plankje!![]()
En als ik gehaktballen ga paneren dan kan dat in een bakje en dan mors ik niets. Maar met schnitzels gaat het anders en dan mors ik wel en dat geeft troep. Maar als ik zorg dat het aanrecht niet nat is dan kan je met een stoffer alles zo in de wasbak vegen![]()
En ik hou wel van snijden () maar als ik champignons ga maken dan is het altijd heel veel, want ik vind dat erg lekker en ik eet dan minstens 1 zo'n bakje en dat is heel veel snijwerk.
Dus; Eiersnijder!![]()
Dat werkt echt perfect en supersnel, maar dan moeten je champignons niet half bevroren zijn want anders gaat je eiersnijder kapot
![]()
En zo verzin ik allemaal dingetjes en ik werk ook altijd met een alarmklokje en standaard standen van het gasfornuis, ik weet precies van alles hoe heet en hoe lang het moet.
Ik vind banketbakken ook heel leuk, dat zie ik ook als precisiewerk en daar wil ik dan veel aandacht aan schenken, want het is ook lekker![]()
Maar bakken is heel erg moeilijk, bakken is moeilijker dan koken.
Ik vind het wel een leuke bezigheid om met eten bezig te zijn, dat komt ook door de beloning.. want eten is lekker, daar doe je het voor. Maar ik vind zelfs aardappels schillen leukHeel veel mensen hebben daar een hekel aan of het is zelfs een straf, maar ik vind het leuk! Of mensen vinden spruitjes vies, ik vind het gewoon lekker maar ik vind mayonaise heel erg vies en dat vind iedereen weer lekker.
Ik ben eigenlijk altijd heel anders.
Gewoon een kwestie van warm maken en opeten, meer niet. Je kan er vanalles mee, maar dit is wel het simpelst. Ik (veggie) doe als snelmenu gewoon aardappels + groente + bonen, maar je kan daar dan nog vlees bij doen als je wil. Het zijn gewoon boontjes, ze bijten niet of zo.quote:Op maandag 22 februari 2010 21:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij een idee?
Mooiquote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:00 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van warm maken en opeten, meer niet. Je kan er vanalles mee, maar dit is wel het simpelst. Ik (veggie) doe als snelmenu gewoon aardappels + groente + bonen, maar je kan daar dan nog vlees bij doen als je wil. Het zijn gewoon boontjes, ze bijten niet of zo.
als het moet ben ik wel bereid iets klaar te zien te krijgen, maar liever gewoon kant en klaar afhaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:02 schreef Satsuma het volgende:
Ik kook en bak best graag en ik kan het best aardig, dus wie het wil leren is altijd welkom hoor. En wie gewoon wil komen eten ook.
Nee dat zit anders, ogen geven heel veel informatie en als ik iemand in de ogen aankijk dan krijg ik extra prikkels te verwerken en ook andersom, want dan kijken ze in regelrecht in mijn geest en dat vind ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef deenigeechteTS het volgende:
Hey, waarom durven autisten nooit in iemands ogen te kijken? Zijn er autisten hier die dit kunnen beantwoorden?![]()
Volgens mij heb ik het antwoord. Autisten vinden het niet logisch in iemands ogen te kijken. Zij beschouwen een mens als een geheel, en vinden het daarom logischer naar iemands complete lichaam te kijken, en niet alleen naar de ogen. Andere mensen daarentegen, die denken gewoon: cultureel bepaalde normen volgen en in iemands ogen kijken, ook al is dat volgens autisten erg onlogisch
Volgens mij heb ik een beter antwoordquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef deenigeechteTS het volgende:
Hey, waarom durven autisten nooit in iemands ogen te kijken? Zijn er autisten hier die dit kunnen beantwoorden?![]()
Volgens mij heb ik het antwoord. Autisten vinden het niet logisch in iemands ogen te kijken. Zij beschouwen een mens als een geheel, en vinden het daarom logischer naar iemands complete lichaam te kijken, en niet alleen naar de ogen. Andere mensen daarentegen, die denken gewoon: cultureel bepaalde normen volgen en in iemands ogen kijken, ook al is dat volgens autisten erg onlogisch
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee dat zit anders, ogen geven heel veel informatie en als ik iemand in de ogen aankijk dan krijg ik extra prikkels te verwerken en ook andersom, want dan kijken ze in regelrecht in mijn geest en dat vind ik
onprettig gevoel. Maar ik kan het wel, en ik doe het omdat het moet.. maar dat is dus heel geforceerd en ik kan het ook niet lang want het vraagt ook aandacht en moeite en het is eigenlijk gewoon spel.
En als ik goed moet denken of luisteren dan kijk ik sowieso weg en in de leegte.
Zoiets is het, ook die wenkbrauwen enzo geven allemaal signalen, en die moet ik verwerken en ga ik me
afvragen waarom iemand fronst en of ik dan iets fout heb gedaan en allemaal van dat soort dingen.
als je overprikkelt raakt ben je toch HSP, niet autistisch?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nee dat zit anders, ogen geven heel veel informatie en als ik iemand in de ogen aankijk dan krijg ik extra prikkels te verwerken en ook andersom, want dan kijken ze in regelrecht in mijn geest en dat vind ik
onprettig gevoel. Maar ik kan het wel, en ik doe het omdat het moet.. maar dat is dus heel geforceerd en ik kan het ook niet lang want het vraagt ook aandacht en moeite en het is eigenlijk gewoon spel.
En als ik goed moet denken of luisteren dan kijk ik sowieso weg en in de leegte.
Zoiets is het, ook die wenkbrauwen enzo geven allemaal signalen, en die moet ik verwerken en ga ik me
afvragen waarom iemand fronst en of ik dan iets fout heb gedaan en allemaal van dat soort dingen.
Nee, bij HSP (Hoog Sensitief Persoon) ontvang je juist meer prikkels dan normaal.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:42 schreef deenigeechteTS het volgende:
[..]
als je overprikkelt raakt ben je toch HSP, niet autistisch?
Zoek iemand die je kracht geeftquote:Op maandag 22 februari 2010 22:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
weet je, ik heb er de kracht gewoon niet voor
Misschien kan je in de redactie van zo'n programma. Je hebt kennis genoeg.quote:[..]
Och wat zou ik toch graag een programma willen presenteren zoiets als "Het Lagerhuis" van een tijdje terug. Of een programma al Rondom tien of het Elfde Uur. Zal nooit gebeuren, ik heb uitstraling dat van een schemerlamp
Vast welquote:[..]
Kan ik mij voorstellen. Zijn er die niet bij je in buurt?
Oogcontact maken vind ik dus eng. Ik doe het wel maar niet van harte. Zeker niet als het een moeilijk gesprek is.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:23 schreef Satsuma het volgende:
Ik vind in iemands ogen kijken vrij intens, ik word er nogal zenuwachtig van. Verder is het deels een kwestie van 'niet vanzelfsprekend vinden', het is me echt aangeleerd om mensen aan te kijken in gesprek - alhoewel ik natuurlijk niet weet in hoeverre dat normaal is bij kinderen en op welke leeftijd. Deels is het ook een kwestie van mensen niet zo interessant vinden. Bijv. op mijn werk moest ik mezelf er af en toe aan herinneren naar mensen te kijken - iemand kon vijf minuten later terugkomen omdat ie bijv. iets vergeten was of nog iets kwam halen, en dan had ik diegene naar mijn idee nog nooit gezien. Gewoon omdat ik eigenlijk helemaal niet keek naar de mensen, maar me alleen bezighield met mijn taak.
Autisten hebben juist problemen met het "geheel" te zien. Ze integreren stukjes informatie met meer moeite dan NT-ers. Ze zijn juist gefocusseerd op losse dingen. Dus dat kan niet de verklaring zijn imo.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:17 schreef deenigeechteTS het volgende:
Saai niet eng wel. Het is iets waarop ze geen grip hebben en daardoor is het eng en ingewikkeld. Daardoor gaan autisten het liever uit de weg.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
Waarom vinden autisten menselijk contact saai?
Gebakjesquote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:29 schreef Autidude het volgende:
Nou, ik hou dus alleen van mijn eigen koken.. dus kok worden is niet echt een optie. Want dan moet ik ook heel veel dingen maken die ik vies vind en ook heel veel nare geurtjes enzo, dus dat is niets. En als ik dan iets lekkers heb gemaakt dan mag ik het niet zelf opeten.
Maar banketbakker lijkt mij wel heel leuk..
Saai is niet het goede woord. De ondoorgrondelikjhied van mensen, onvoorspelbaarheid, niet tussen de regels door kunnen communiceren leidt tot groot ongemak. Dat uit zich in stress, waardoor vermijding van contact op de loer ligt..quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
Dit wordt wel heel engquote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:15 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Zoek iemand die je kracht geeft![]()
[..]
Journalistiek ben ik absoluut niet voor geschikt. Je moet perfect met deadlines kunnen werken. Enorm stressgevend beroep. Etc.quote:Misschien kan je in de redactie van zo'n programma. Je hebt kennis genoeg.![]()
[..]
Hoezo eng? Iemand waarmee je een relatie(zowel vriendschappenlijke als liefdes) heeft kan je kracht geven.quote:
Wat kun je dan wel? Er is echt wel iets dat je kunt.quote:[..]
Journalistiek ben ik absoluut niet voor geschikt. Je moet perfect met deadlines kunnen werken. Enorm stressgevend beroep. Etc.
Het was een uitspraak van Gerard Joling, vandaar.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:16 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Hoezo eng? Iemand waarmee je een relatie(zowel vriendschappenlijke als liefdes) heeft kan je kracht geven.
[..]
Ach, forensisch psychologie boeit mij mateloos. Profielen opstellen op basis van modus operandi. Ik heb op fok de onhebbelijke gewoonte karaktertjes tussen de regels door te lezen.quote:Wat kun je dan wel? Er is echt wel iets dat je kunt.
Die uitspraak ken ikquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het was een uitspraak van Gerard Joling, vandaar.
Nee even serieus: je hebt gelijk hoor.Bedankt voor de tip
![]()
Daar kan je vast wel iets mee doen wat betaald.quote:[..]
Ach, forensisch psychologie boeit mij mateloos. Profielen opstellen op basis van modus operandi. Ik heb op fok de onhebbelijke gewoonte karaktertjes tussen de regels door te lezen.
Vereist een enorme lange opleiding. Kan ik onder deze omstandigheden niet opbrengen. Maar het ergste is weer: niet (goed) kunnen communiceren met allerlei disciplines. En de tijdsdruk weer niet vergeten.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Die uitspraak ken ik![]()
![]()
[..]
Daar kan je vast wel iets mee doen wat betaald.
Wordt schrijverquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vereist een enorme lange opleiding. Kan ik onder deze omstandigheden niet opbrengen. Maar het ergste is weer: niet (goed) kunnen communiceren met allerlei disciplines. En de tijdsdruk weer niet vergeten.
Ook: kans op een baan bij het NFI is zo klein als het winnen van ene loterij.
Tja.
Weet je, wat ik in jou zo kan waarderen: je optimistischer blikquote:
Dankjequote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weet je, wat ik in jou zo kan waarderen: je optimistischer blikDat is jouw kracht, jongen!
En je bent een volharder, een doorzetter.
Dat merk ik steeds weer.
Tja, ik heb soms het gevoel van ik kan iets, maar het is steeds nooit genoeg. Zo van anderen kunnen het altijd weer beter. (sollicitatie trauma, er is altijd een gek die weer beter is, vandaar dat ik de markt verafschuw)
Je optimisme werkt aanstekelijk. Ik ben geen optimist van nature, ik kijk ook erg naar de feitelijke situatie.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:42 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dankje![]()
Ja ik ben best positief de laatste tijd. Ik ga er komen. Dat weet ik zeker. Waar dat weet ik nog niet.
Kop op.er is vast iets wel iets kan.
Probeer iets te doen met je kracht. Want je kan veel meer dan je denkt. Echt waarquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je optimisme werkt aanstekelijk. Ik ben geen optimist van nature, ik kijk ook erg naar de feitelijke situatie.
Ik word af en toe wel jaloers op jou kracht.
Dankquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:55 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Probeer iets te doen met je kracht. Want je kan veel meer dan je denkt. Echt waar
Waarom denken mensen van zichzelf dat ze interessant zijn?quote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
Yep.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 19:51 schreef Autidude het volgende:
[..]
Maar HSP is heel iets anders.. dan ontvang je als het ware het gevoel of gevoelens van anderen. Je voelt veel meer en sneller aan of iemand lekker in zijn vel zit of pijn heeft etc.. Haast een spirtueel iets
VInden ze dat danquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
mogelijke verklaring nummer 2: wij autisten zijn vrij slecht in smalltalk, het lullen over niks. uit autistisch oogpunt zou je alleen iemand aanspreken als je informatie wil inwinnen, en dan ben je niet geïnteresseerd in het feit dat iemand op vakantie gaat naar LAquote:Op dinsdag 23 februari 2010 21:01 schreef deenigeechteTS het volgende:
Klopt helemaalquote:Op woensdag 24 februari 2010 09:04 schreef robuust89 het volgende:
[..]
@EchtGaaf:
ha, ik ben ook zo'n "tussen de regels door" lezertvrij irritant, want dan begeef je je op het subtiele vlak, en dat valt soms op meerdere manieren te interpreteren
![]()
![]()
Hmm grappig... mijn ex had heel heel veel moeite met small talk en met (goed) contact onderhouden... Ze is dan ook al jaren behandeld voor van alles in het autistiasch spectrum, maar niets heeft nog echt geholpen. Het was alleen wel heel erg duidelijk dat ze meestal niet echt luisterde naar wat ik zei, maar voornamelijk delen van de informatie opsloeg en die later naar me teruggooide (meestal de vervelende dingen). Gesprekken via de telefoon waren vaak al helemaal dramatisch omdat ze dan geen lichaamstaal ziet en tekst nog erger uit de context trekt.quote:Op woensdag 24 februari 2010 09:04 schreef robuust89 het volgende:
[..]
mogelijke verklaring nummer 2: wij autisten zijn vrij slecht in smalltalk, het lullen over niks. uit autistisch oogpunt zou je alleen iemand aanspreken als je informatie wil inwinnen, en dan ben je niet geïnteresseerd in het feit dat iemand op vakantie gaat naar LA![]()
ik ben dan wel geïnteresseerd in wat mensen te vertellen hebben, want als je dat onthoud en terugvoert op een ander moment, dan waarderen mensen dat je dat onthouden heb
magoed, kort door de bocht, het kan saai zijn omdat het over 'niks' gaat.
@EchtGaaf:
ha, ik ben ook zo'n "tussen de regels door" lezertvrij irritant, want dan begeef je je op het subtiele vlak, en dat valt soms op meerdere manieren te interpreteren
![]()
![]()
Daar hoef jij je niet voor te verontschuldigen. Jij wilt je verhaal kwijt. En dat kan hier in dit topic. Dit topic is niet alleen voor autisten. Ook voor mensen die met autisten te maken hebben. (vrienden, familie, partners, etc.)quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:08 schreef GoedeMan76 het volgende:
[..]
Hmm grappig... mijn ex had heel heel veel moeite met small talk en met (goed) contact onderhouden... Ze is dan ook al jaren behandeld voor van alles in het autistiasch spectrum, maar niets heeft nog echt geholpen. Het was alleen wel heel erg duidelijk dat ze meestal niet echt luisterde naar wat ik zei, maar voornamelijk delen van de informatie opsloeg en die later naar me teruggooide (meestal de vervelende dingen). Gesprekken via de telefoon waren vaak al helemaal dramatisch omdat ze dan geen lichaamstaal ziet en tekst nog erger uit de context trekt.
GRappig genoeg heb ik altijd alle gesprekken vlekkeloos kunnen onthouden, wat het vaak best moeilijk voor me maakte om haar standpunt te zien. Tsja, mogelijk zit ik zelf ook een beetje in het autisctisch spectrum, alhoewel ik pas echt autistische symptomen ben gaan vertonen toen ik heel heel erg gestressd was....
Jammer genoeg heeft mijn ex me nooit echt verteld dat ze iets uit het spectrum had totdat onze relatie voorbij was en in de tussentijd ben ik compleet kapot gegaan aan niet met haar om kunnen gaan en gerbek aan steun tot ik dat nodig had in een zwaar gestressde periode van mijn leven zat (hoge werkdruk, financiele onzekerheid en geen vooruitzicht op werk).
Het was hoe dan ook altijd op eieren lopen bij haar omdat ik nooit wist wat verkeerd geintepreteerd zou worden... Uiteindelijk is het een wonder dat ik het 2 3/4 jaar uitgehouden heb... Nou ja, na 2 1/4 jaar wou ik er een einde aan maken, maar overtuigde ze me tot het nog een kans geven, maar heeft mij toen alles laten doen en zelf niets gedaan... In die periode kwamen haar autistische trekjes nog harder naar voren en werd het een antrekken/afstoot spel... in dat halfe jaarheb ik, depressie, minderwaardigheidsgevoel, paniekaanvallen, onsessief gedrag, slapeloosheid meegmaakt, terwijl zei steeds afstandelijker en emotielozer werd... Ik ben er uit gekomen (met hulp) en vlak daarna maakte ze het uit...
Eigenlijk zou ik het er niet meer over willen hebben, maar ik wil wel graag zeggen voor mensen die een aandoening in het autistische spectrum hebben:"Vertel het je partner gewoon, hij/zij kan er dan voor je zijn en beter begrijpen wat er nodig is, in plaats van dat hij/zij zelf alles zal moeten uitvinden en daar mogelijk aan onderdoor kan gaan...."
awel, sorry, voor de inbreuk op het topic...
Geen idee. Omdat iemand zich schaamt voor zoiets.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom zou je zoiets verborgen willen houden voor je wederhelft?
het is "raar" en "anders" onbekend = onbegrip. lol, ik heb t een keer verteld aan een meid waarmee ik op dat moment semi close was (no gf, maar vond dr wel leuk enzoquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wel...quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:51 schreef robuust89 het volgende:
-ach, ik weet niet meer wat ik wil vragen, maar heb je verhaal gevolgd en begrepen, GoedeMan![]()
owja! hoe kan je als psycholoog er niet uitkomen waar ze last van heeft? dat vind ik vaag.
I.h.a.: voor vele mensen rust er toch een taboe op...quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:53 schreef DeHovenier het volgende:
Denk je dat die reactie hetzelfde is hoe dieren reageren als je ze aankijkt?quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:12 schreef Autidude het volgende:
Ik bedenk me net ook inene dat dat gevoel eigenlijk gewoon paniek heet, waarschijnlijk.
Het is een soort van paniek
Oeh!quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Denk je dat die reactie hetzelfde is hoe dieren reageren als je ze aankijkt?
Exact, ik ervaar ook hoe ingewikkeld dit is.....quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oeh!Dat kan heel diep gaan!
Want, even tussendoor, wat jij zegt over honden in de ogen aankijken ben ik niet helemaal met je eens.. Geloof me, ik heb heel veel verstand van en ervaring met honden en dat aankijken dat geldt echt puur alleen voor valse honden.. Net als patsertjes provoceren; ZIT JE TE KIJKEN ##*)#(*??!! KAN JE HET ZIEN!!??![]()
Even heel kort en plat samengebonden.
Het is van heel veel factoren afhankelijk en je kan er echt heel erg diep over discusieren.. mooi onderwerp eigenlijkMaar om echt een antwoord te geven.. JA!! Maar ook in de dierenwereld zijn er heel veel verschillen..
Maar als ik je strekking juist aanvoel dan denk ik wel dat je gelijk hebtEen soort primitieve natuurlijke reactievorm.. ASS is dan ook een "ontwikkelings stoornis"
Ben ik niet helemaal met je eens: over het algemeen zijn het nog steeds de emoties die we tig-duizend jaar geleden ook hadden. Het verschil met dieren is dat wij achteraf beredeneren wat wij hebben gedaan en daarom denken dat we intelligenter zijn, terwijl dat niet zo is. En het gaat nog steeds om voortplantingsdrift, in welke vorm verpakt dan ook, waarna er een laagje 21ste eeuw overheen komt, of 20ste, of 19e, etc. Daarom: qua gedrag verschillen we niet zo heel veel van andere diersoorten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Exact, ik ervaar ook hoe ingewikkeld dit is.....
Precies, ik geloof ook dat het een primaire reactievorm is....De mens heeft zich ontwikkeld en aangepast, en structuren ontwikkeld die passen bij hun hoge sociale intelligentie. Daarmee denk ik ook dat "aankijken" een secundaire reactie is....
Het zou mij niet verbazen dat ook NT-ers eerst de primaire reactie hebben van wegkijken (zeer kortstondig onaangenaam gevoel) om vervolgens in een split second te beslissen om de ander aan te kijken... (want aangeleerd is dat het sociaal aanvaard en "beleefd"is.....).
Niet onaannemelijk is dat er twee hersengebieden met elkaar in conflict komen. In het ene hersengebied treedt de primaire reactie op. Dit hersengebied zal ongetwijfeld dat deel zijn, dat ook bij de oermensen aanwezig was..en hun "dierlijk"deed reageren om te overleven.
De mens evolueerde en evolueerde maar door tot wezens met de hoogste sociale intelligentie. Ik vermoed dat er in de loop van jaren extra hersengebieden ontwikkeld zijn waarin de sociale interactie zich manifesteert....
Ik sluit niet uit dat bij autisten dat gebiedje in opzichten wat achter is gebleven.
Enfin, ik filoseer op basis van een beetje kennis, maar een leuk aanzetje hoop ik
Welk meisje? (Ik zie je het nu noemen en EchtGaaf ook al, ik mis nog iets?)quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:45 schreef Autidude het volgende:
Als mensen moeten nadenken of in hun geheugen moeten graven, dan kijken ze ook weg en dan kijken ze naar boven.
Als mensen verlegen zijn of zich schamen dan kijken ze ook weg en dan kijken ze naar beneden..
Nuff said.. het is een natuurlijk iets.. en elkaar echt langdurig aankijken is een geforceerd iets.
Nu bedoel ik langdurig aankijken ook echt als in zo'n staar spelletje.. Want ook NT' ers ervaren een
intigrerende blik als onprettig. Maar toch is er die standaard dat je veel en vaak in de ogen kijkt...
En dat is op zich ook niet zo heel moeilijk, het is de omgang met de signalen die je vervolgens binnenkrijgt wat het zo moeilijk maakt.
Het leidt enorm af van de situatie of het gesprek, en het is altijd op minstens 2 verschillende manieren te interpreteren en dan moet je dus nog gaan afwegen ook.. Daar heb ik geen tijd voor!![]()
Een heel goed praktijk voorbeeld is dus dat ene meisje, meteen ook een voorbeeld van iets wat ik niet kan verwerken of loslaten.. Maar goed, leuk samenzijn gezellig op de bank enzo.. knuffelen.. en dan de blik in haar ogen interpreteren alsof ze dood en dood moe is en vragen of ze niet in slaap valt.. Terwijl er dus héél iets anders aan de hand was![]()
En dan is er dus nog dat gevoel van; wat zie jij bij mij? En ik weet dat als ik wegkijk of naar beneden dat ik dan onzeker overkom.. maar als ik dan geforceerd ga lopen staren dan kom ik weer over als een psycho ofzo.. Om het in de taal van mijn ogen maar te zeggen; ik weet niet waar ik het zoeken moet!
het aankijken an sich is niet zo'n probleem nee, ong 2/3 van de tijd aankijken is helemaal goedquote:Op woensdag 24 februari 2010 17:45 schreef Autidude het volgende:
Als mensen moeten nadenken of in hun geheugen moeten graven, dan kijken ze ook weg en dan kijken ze naar boven.
Als mensen verlegen zijn of zich schamen dan kijken ze ook weg en dan kijken ze naar beneden..
Nuff said.. het is een natuurlijk iets.. en elkaar echt langdurig aankijken is een geforceerd iets.
Nu bedoel ik langdurig aankijken ook echt als in zo'n staar spelletje.. Want ook NT' ers ervaren een
intigrerende blik als onprettig. Maar toch is er die standaard dat je veel en vaak in de ogen kijkt...
En dat is op zich ook niet zo heel moeilijk, het is de omgang met de signalen die je vervolgens binnenkrijgt wat het zo moeilijk maakt.
Het leidt enorm af van de situatie of het gesprek, en het is altijd op minstens 2 verschillende manieren te interpreteren en dan moet je dus nog gaan afwegen ook.. Daar heb ik geen tijd voor!![]()
Een heel goed praktijk voorbeeld is dus dat ene meisje, meteen ook een voorbeeld van iets wat ik niet kan verwerken of loslaten.. Maar goed, leuk samenzijn gezellig op de bank enzo.. knuffelen.. en dan de blik in haar ogen interpreteren alsof ze dood en dood moe is en vragen of ze niet in slaap valt.. Terwijl er dus héél iets anders aan de hand was![]()
En dan is er dus nog dat gevoel van; wat zie jij bij mij? En ik weet dat als ik wegkijk of naar beneden dat ik dan onzeker overkom.. maar als ik dan geforceerd ga lopen staren dan kom ik weer over als een psycho ofzo.. Om het in de taal van mijn ogen maar te zeggen; ik weet niet waar ik het zoeken moet!
De club van herbelevingen van je eigen falenquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:35 schreef robuust89 het volgende:
[..]
het aankijken an sich is niet zo'n probleem nee, ong 2/3 van de tijd aankijken is helemaal goed![]()
maar inderdaad, dat moet je "ff snel" gaan bepalen wat die persoon bedoeld, en er ook nog eens meteen naar handelen!je wil niet weten...
![]()
eh, op neurologisch niveau, het heeft tcoh te maken dat dat je Amygdala niet ver genoeg ontwikkeld is? wikipedia bevestigd mijn vermoedensook geinig, het komt voor dat autisten niet of moeilijk leren van ervaringen, dat je op dat moment zo en zo moet handelen ipv optie b
![]()
je kan het niet loslaten, omdat je vind dat je gefaald heb in een sociale situatie, en je bent een beetje perfectionistisch? tenminste, zo gaat het bij mij.. ik heb af en tie van die flashbacks, waar ik dat prutswerk opnieuw beleef.. jottem!NOT!
enniehoe, herkenbaarheid! join the club
jawel, maar het ernaar handelen is voor autisten niet duidelijk; wat word er verwacht van me? van moet ik doen dan?quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waar precies het verschil zit bij autisten? Ik weet het niet: autisten raken ook verliefd of hebben een slechte bui of wat dan ook, net als nt'ers met vaak dezelfde verschijnselen.
Ik ben ervan overtuigd dat ik alles kan, zolang ik er de interesse maar voor hebquote:Op woensdag 24 februari 2010 20:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
waarom denken ook veel mensen dat autisten sommige "moeilijke" dingen niet kunnen?
omdat ze alleen maar denken dat het niet haalbaar is voor diegene?
Omdat er mensen zijn die alles beter weten en dan brengen ze fabeltjes in de wereld. Dat anderen daar de dupe van zijn is niet hun probleem.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:52 schreef sjoemie1985 het volgende:
waarom denken ook veel mensen dat autisten sommige "moeilijke" dingen niet kunnen?
omdat ze alleen maar denken dat het niet haalbaar is voor diegene?
Ach, weet je, van veraf lijken we allemaal op elkaar. Zelf autisten op NT-ers. Je moet alles in perspectief zienquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waar precies het verschil zit bij autisten? Ik weet het niet: autisten raken ook verliefd of hebben een slechte bui of wat dan ook, net als nt'ers met vaak dezelfde verschijnselen.
Ik doelde op de promovenda, in het artikel over MRIquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Welk meisje? (Ik zie je het nu noemen en EchtGaaf ook al, ik mis nog iets?)
De omroepen zijn gek. DIt had van mij ook niet zo uitgebreid uitgemeten te worden.quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
-knip-
Vraag wie is er gek? Ik of de rest
Ja, het is met name de publieke omroep die het wel erg bont maakt.....quote:Op woensdag 24 februari 2010 23:37 schreef Bos81 het volgende:
[..]
De omroepen zijn gek. DIt had van mij ook niet zo uitgebreid uitgemeten te worden.
Ik heb het wel eens eerder gepost, maar zo'n 1,5 jaar geleden had ik een meid ontmoet en dat is welquote:Op woensdag 24 februari 2010 19:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Welk meisje? (Ik zie je het nu noemen en EchtGaaf ook al, ik mis nog iets?)
Als iemand je niet neemt zoals je bent is diegene niet je droompartner.quote:Op donderdag 25 februari 2010 03:04 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens eerder gepost, maar zo'n 1,5 jaar geleden had ik een meid ontmoet en dat is wel
hét keerpunt in mijn leven geweest.. achteraf gezien. Heel verhaal is het, maar het komt er op neer dat het gewoon fout is gegaan door mijn ASS. En ik wil niet zielig doen en de schuld afschuiven, maar het is wel een feit. Maar gelukkig ben ik door die situatie ook wat er aan gaan doen en is ook eindelijk de diagnose bevestigd etc. Het heeft een hoop in gang gezet.![]()
Maar voor de rest is het gewoon vreselijk, kans van mijn leven300% droomvrouw..
Zoiets gaat pas echt weg als er een vervanging is..
QFT.quote:Op donderdag 25 februari 2010 05:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Als iemand je niet neemt zoals je bent is diegene niet je droompartner.Even heel kort door de bocht.
Leuk werkquote:Op dinsdag 23 februari 2010 12:39 schreef robuust89 het volgende:
Ik heb gewerkt als kok in een restaurant, afdeling patissier!mooi werk, je leert een heleboel en je volgt het proces van begin tot eind (zelf ijs maken, in vriezen, mooie quenelles maken en dan op de pas
om maar een voorbeeld te geven)
jammer dat die ene chef knettergek was, en iedereen kleineerde, uitschold, en beledigde als er iets in zijn ogen niet goed was, of als iemand niet snel genoeg was.![]()
desontdanks, een mooie tijd gehad, want de andere chefs waren wel tof(ja, vrij hoog verloop daar, op het laatst was ik keukenoudste, terwijl ik er maar anderhalf jaar gewerkt heb!
nice
)
Tja, welk werk heeft dat niet, vandaag de dag? Zo ongeveer alles wordt aan deadlines en targets opgehangen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:40 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Leuk werk
Alleen als je kok bent dan heb je veel te maken me deadlines en druk etc. Dat vind ik niet lekker werken.
Dan moet je vantevoren goede afspraken maken met je werkgever zodat je niet over je grenzen heengaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, welk werk heeft dat niet, vandaag de dag? Zo ongeveer alles wordt aan deadlines en targets opgehangen.
Zeker. Dan zegt de werkgever: ik neem wel een ander.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:58 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dan moet je vantevoren goede afspraken maken met je werkgever zodat je niet over je grenzen heengaat.
Idd lastig.
Ik dacht al, ze is ons vergeten..quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:59 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Werd ik gemist, nee toch
Zal zo ff bijlezen en posten, als ik mn lunch heb gemaakt
Jullie zijn mijn favoriete fok!kers, weten jullie tochquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik dacht al, ze is ons vergeten..
Niet bij Cup a Soup.. daar draait het om gevoel!quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, welk werk heeft dat niet, vandaag de dag? Zo ongeveer alles wordt aan deadlines en targets opgehangen.
Is het communisme niks voor jouquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet bij Cup a Soup.. daar draait het om gevoel!![]()
![]()
Ergens is het ook wel logisch, maar soms draait die winning drive en geldlust erg door en wordt het onmenselijkZoals uitzendbureau's
Keiharde monopoly, big business!! Kijk maar naar het feit dat ze als onkruid overal opkomen.. zelfs kleine zelfstandige uitzendbureautjes draaien als een tierelier..
En dan je uitzendbureau bijvoorbeeld "The People Company" noemen![]()
Dat je over ruggen van andere gaat dat zeggen we er maar even niet bij![]()
De uitzendmarkt is walgelijk!! Het is een schitterend concept waar door uitbuiters, dankzij wetgeving en zaken als minimumloon, maximaal misbruik van wordt gemaakt. Dat een werkgever kiest voor een uitzendkracht kan ik begrijpen, het is winnen of verliezen en je kiest gewoon de beste optie..
Maar dat je zo gruwelijke uitgemolken en misbruikt wordt door 1 of ander fatsig uitzendbaasje dat slapend rijk aan het worden is... OOHHHHHH.. het is gewoon smerig!!!
Ik zie het ook echt als een groot probleem... want ze hebben echt een monopoly positie voor de laaggeschoolde arbeidsmarkt en voor productiewerk en dat soort zaken. En dat is een groot deel!
En het is geen jaloers gedrag ofzo, want ik hou zelf ook heel erg veel van geldTuurlijk!
Maar ik hou ook van mensen(heb ik dat nu net echt gezegd???!
)
Noem mij maar Robin HoodIk hou van goed verdelen!
Je slaat de spijker op z'n kop. Je raakt altijd in een gevecht verwikkeld om enerzijds te overleven in dequote:Op donderdag 25 februari 2010 12:05 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Jullie zijn mijn favoriete fok!kers, weten jullie toch
Even kort over werk, ik val er misschien helemaal in. Het kan zijn dat iemand verplicht is om werk te doen wat buiten diegenes kunnen ligt (lekker nederlands) hetzij door een deadline, hetzij door te hoge verwachten, of gewoon 'niet jouw ding'.
Nu vind ik níet dat de werkgever voor t blok gesteld moet worden met eisen, dan kun je inderdaad als de donder erop zeggen dat je je boeltje kunt pakken (al zijn er voor sommige taken gewoon echt geen mensen te vinden in deze crisis en dat biedt weer wat onderhandelingsruimte)
Máár ik vind wel dat je als werknemer mag aangeven dat t werk je niet ligt, en dat je een oplossing wilt. Of dat je jezelf ziet verzuipen. Als deze signalen duidelijk zijn is het aan de werkgever om hier iets mee te doen, en zo niet, jammer dan, niet t probleem van de werknemer.
Heel herkenbaar. Ik vind het een moderne vorm van slavernij. Het is inderdaad een vorm van uitbuiting.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:10 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet bij Cup a Soup.. daar draait het om gevoel!![]()
![]()
Ergens is het ook wel logisch, maar soms draait die winning drive en geldlust erg door en wordt het onmenselijkZoals uitzendbureau's
Keiharde monopoly, big business!! Kijk maar naar het feit dat ze als onkruid overal opkomen.. zelfs kleine zelfstandige uitzendbureautjes draaien als een tierelier..
En dan je uitzendbureau bijvoorbeeld "The People Company" noemen![]()
Dat je over ruggen van andere gaat dat zeggen we er maar even niet bij![]()
De uitzendmarkt is walgelijk!! Het is een schitterend concept waar door uitbuiters, dankzij wetgeving en zaken als minimumloon, maximaal misbruik van wordt gemaakt. Dat een werkgever kiest voor een uitzendkracht kan ik begrijpen, het is winnen of verliezen en je kiest gewoon de beste optie..
Maar dat je zo gruwelijke uitgemolken en misbruikt wordt door 1 of ander fatsig uitzendbaasje dat slapend rijk aan het worden is... OOHHHHHH.. het is gewoon smerig!!!
Ik zie het ook echt als een groot probleem... want ze hebben echt een monopoly positie voor de laaggeschoolde arbeidsmarkt en voor productiewerk en dat soort zaken. En dat is een groot deel!
En het is geen jaloers gedrag ofzo, want ik hou zelf ook heel erg veel van geldTuurlijk!
Maar ik hou ook van mensen(heb ik dat nu net echt gezegd???!
)
quote:Noem mij maar Robin HoodIk hou van goed verdelen!
Het moet slijten.. Ik heb er ook geen echt last van, maar het is wel aanwezig... Maar ik kan het zelf ook welquote:Op donderdag 25 februari 2010 08:46 schreef robuust89 het volgende:
[..]
QFT.
heb ongeveer hetzelfde meegemaakt, dwaze ASS acties enzohielp ook erg (NOT!) dat ik verliefd op dr werd, dan kan iemand er mooier of beter uitzien in je gedachten dan dat ze werkelijk is. heeft voor mij ook een hoop in gang gezet, ben ik haar dankbaar voor
![]()
chill. laat het gaan
Maar het huidige systeem, waarin werkgevers grote groepen gewoon stelselmatig aan de kant zet, marginaliseert en dus geen kansen biedt, dat is het toch ook bepaald niet......Heb ik het nog niet over uitbuiting van het gewone personeel en CEO's zich schaamteloos worden beloond met toppbeloningen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Is het communisme niks voor jou
Eigenlijk best wel een beetjequote:Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Schitterend.. want dat is dus mijn tekst!quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik vind het een moderne vorm van slavernij. Het is inderdaad een vorm van uitbuiting.![]()
Nee, ik pleeg straks gewoon een staatsgreep en dan wordt alles beterquote:Op donderdag 25 februari 2010 12:11 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is het dat ik mij er niets meer van aantrek en de boel de boel laat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, ik pleeg straks gewoon een staatsgreep en dan wordt alles beter
Dat is knap. Maar hoe overleef je hetquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is het dat ik mij er niets meer van aantrek en de boel de boel laat.
Maar als je toch doorzet dan kan je mij altijd PM'en!quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Waarschijnlijker is het dat ik mij er niets meer van aantrek en de boel de boel laat.
Nou, ik heb net mijn hart gelucht bij mijn moeder.. maar daar zadel ik haar mee op, dat is ook moeilijk.. zij heeft het heel moeilijk met mij, maar het is net als hier in dit topic; het is dan mijn boksbal.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Auti is er niemand bij je op dit moment?
Auti, mag ik eens vragen, krijg je ook hulp van een psycholoog? Ben je daarvoor verzekerd?quote:
Best wel aardig. Maar ik merk wel dat er steeds minder reserve bij mij is en dat het meer en meer uitloopt op een redelijke chaos. Zodra ik een goed rustpunt heb kan ik voor mijzelf orde maar vooral rust creeren, helaas is het vorige punt bijna 1 jaar oud en zie ik op het moment geen mogelijkheid (privé 1 druk, privé 2 druk, werk 1 druk, werk 2 druk, etc.)quote:Op donderdag 25 februari 2010 13:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is knap. Maar hoe overleef je het
Ja, een of meerdere rustpunten zijn erg belangrijk. Te weten voor de structuur. Zo belangrijkquote:Op donderdag 25 februari 2010 17:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Best wel aardig. Maar ik merk wel dat er steeds minder reserve bij mij is en dat het meer en meer uitloopt op een redelijke chaos. Zodra ik een goed rustpunt heb kan ik voor mijzelf orde maar vooral rust creeren, helaas is het vorige punt bijna 1 jaar oud en zie ik op het moment geen mogelijkheid (privé 1 druk, privé 2 druk, werk 1 druk, werk 2 druk, etc.)
Zal ongetwijfeld al eens geopperd zijn: heb je een hobby? Kan je het niet wegsporten? Een uurtje slaap?quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:14 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ik heb net mijn hart gelucht bij mijn moeder.. maar daar zadel ik haar mee op, dat is ook moeilijk.. zij heeft het heel moeilijk met mij, maar het is net als hier in dit topic; het is dan mijn boksbal.
Bij mijn vader hoef ik niet aan te komen, die begrijpt het misschien wel maar sluit zich overal voor af.
En mijn broer zou net zo pissig worden als ik..
Als ik nu een auto zou hebben dan zou ik een flink stukje gaan scheuren..
Wel verantwoordelijk hoor.. Maar ook stout.
Maar in games kan ik wel mijn ei kwijt en afleiding vinden, ik moet hem alleen nog opstarten.
Dit zijn de moeilijke momenten maar dan niet voor autisme, of misschien een gedeelte.. Maar nu is echt borderline, ik heb emoties die ik niet kwijt kan en nu weet ik dat nog en kan ik dat zeggen maar ik zit dus op het randje.. En dan plots kan je daar overheen gaan en dan is alles zwart en ben je echt 100% ontoerekingsvatbaar en achteraf heb je volledig besef en schaam je je kapot en heb je ook last van de gevolgen.. en dat helpt niet.. dus moet ik vluchten.. Maar ik wil niet vluchten WANT DIT KLOPT NIET!!!
wat moet je dan doen?
Burnout heb ik al eens gehad en is niet leuk.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, een of meerdere rustpunten zijn erg belangrijk. Te weten voor de structuur. Zo belangrijk![]()
Maar niettemin toch krap. Maar ik hoop dat je geen roofbouw aan het plegen bent. Want mensen met ASS hebben veel sneller een burnout te pakken....
Wel erg herkenbaar allemaalquote:Op donderdag 25 februari 2010 17:51 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Burnout heb ik al eens gehad en is niet leuk.
Roofbouw: zeker weten van wel, zwaar slecht slaappatroon (veel en veels te weinig) Ik vermoed dat als ik mijn slaapgedrag krijg aangepast, 70 tot 80% van mijn problemen afnemen of verdwijnen. Maar probleem is juist dat dat 'een gevecht tegen mijzelf is' en die kan je eigenlijk nooit winnen. Wat weer reden is om je zorgen te maken, etc. Beetje vicieuze cirkel, maar door die eenmalige ervaring weet ik tot nu toe wel redelijk aardig om een burnout te vermijden.
Wel een interessant onderwerp: coping mbt emotie en stress.quote:Op donderdag 25 februari 2010 17:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld al eens geopperd zijn: heb je een hobby? Kan je het niet wegsporten? Een uurtje slaap?
ASS is echt bout wat dat betreft. Ik heb zelf nog nooit een relatie gehad (en ben al rond de dertig). Mensen met ASS missen zo ongeveer die eigenschappen die nodig zijn om goed te kunnen functioneren in deze wereld. In andere landen stellen vrouwen minder hoge eisen aan een partner, misschien vind je de ware wel in het buitenland. Toegegeven, we zijn geen gemakkelijk gezelschap.quote:Op donderdag 25 februari 2010 03:04 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik heb het wel eens eerder gepost, maar zo'n 1,5 jaar geleden had ik een meid ontmoet en dat is wel
hét keerpunt in mijn leven geweest.. achteraf gezien. Heel verhaal is het, maar het komt er op neer dat het gewoon fout is gegaan door mijn ASS. En ik wil niet zielig doen en de schuld afschuiven, maar het is wel een feit. Maar gelukkig ben ik door die situatie ook wat er aan gaan doen en is ook eindelijk de diagnose bevestigd etc. Het heeft een hoop in gang gezet.![]()
Maar voor de rest is het gewoon vreselijk, kans van mijn leven300% droomvrouw..
Zoiets gaat pas echt weg als er een vervanging is..
Hoi Auti, wat akelig dat het zo gaat.quote:Op donderdag 25 februari 2010 15:14 schreef Autidude het volgende:
[..]
Nou, ik heb net mijn hart gelucht bij mijn moeder.. maar daar zadel ik haar mee op, dat is ook moeilijk.. zij heeft het heel moeilijk met mij, maar het is net als hier in dit topic; het is dan mijn boksbal.
Bij mijn vader hoef ik niet aan te komen, die begrijpt het misschien wel maar sluit zich overal voor af.
En mijn broer zou net zo pissig worden als ik..
Als ik nu een auto zou hebben dan zou ik een flink stukje gaan scheuren..
Wel verantwoordelijk hoor.. Maar ook stout.
Maar in games kan ik wel mijn ei kwijt en afleiding vinden, ik moet hem alleen nog opstarten.
Dit zijn de moeilijke momenten maar dan niet voor autisme, of misschien een gedeelte.. Maar nu is echt borderline, ik heb emoties die ik niet kwijt kan en nu weet ik dat nog en kan ik dat zeggen maar ik zit dus op het randje.. En dan plots kan je daar overheen gaan en dan is alles zwart en ben je echt 100% ontoerekingsvatbaar en achteraf heb je volledig besef en schaam je je kapot en heb je ook last van de gevolgen.. en dat helpt niet.. dus moet ik vluchten.. Maar ik wil niet vluchten WANT DIT KLOPT NIET!!!
wat moet je dan doen?
En hij werkt ook nog bij een ministerie. Bingo, dat ben ik!quote:Op donderdag 25 februari 2010 21:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Op onbegrenst talent staat ook een econometrist van rond de dertig. Ik moest direct aan jou denken, Sempron
Mooiquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En hij werkt ook nog bij een ministerie. Bingo, dat ben ik!
Daarom dacht ik inderdaad wel dat je naam gefingeerd is, want dat bedoel je toch? Ik vind het wel een mooi verhaal. Over iemand die jarenlang ver onder zijn niveau heeft gewerkt en toch goed terecht komt. Ik hoop echt dat dit je plekkie isquote:Alleen sta ik daar niet onder een gefingeerde naam, omdat mijn echte naam maar zelden voorkomt in ons land, laat staan met econometrie. Kennissen, collega’s of een eventuele toekomstige date hoeven niet (direct) te weten dat ik anders ben, en als je mijn naam en opleiding intoetst op Google kwam je al gauw bij de site van Onbegrensd Talent terecht.
Zeker. Natuurlijk mag je in gebed vragen. Dat is niet in strijd hoor dat je mag zijn wie en hoe je bent. Voor God is iedereen gelijkquote:Pas heb ik met iemand gebeden dat ik van mijn obsessies (fieps) af wil komen. Iets wat trouwens nog best lastig is, omdat veel christenen vinden dat je mag accepteren hoe je bent, en daar hoort Asperger blijkbaar ook bij.
Ik snap het niet helemaal denk ik.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:00 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Pas heb ik met iemand gebeden dat ik van mijn obsessies (fieps) af wil komen. Iets wat trouwens nog best lastig is, omdat veel christenen vinden dat je mag accepteren hoe je bent, en daar hoort Asperger blijkbaar ook bij.
Merci, dit is het helemaalquote:Op donderdag 25 februari 2010 22:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
MooiHartstikke leuk
ik had direct de klik
[..]
Daarom dacht ik inderdaad wel dat je naam gefingeerd is, want dat bedoel je toch? Ik vind het wel een mooi verhaal. Over iemand die jarenlang ver onder zijn niveau heeft gewerkt en toch goed terecht komt. Ik hoop echt dat dit je plekkie is
[..]
Zeker. Natuurlijk mag je in gebed vragen. Dat is niet in strijd hoor dat je mag zijn wie en hoe je bent. Voor God is iedereen gelijk
Ik gun het je van harte! Goed dat je het hebt aangekaart, Onbegrensd Talent heeft echt het beste met de werkloze voor. Ze hebben veel kandidaten met Asperger (of een andere vorm van autisme). Wat is trouwens je regio en opleidingsachtergrond?quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:45 schreef Autidude het volgende:
Ik heb me er nog steeds niet in verdiept maar ik vind Onbegrensd Talent heel mooi, toen ik het hier voor het eerst las had ik even op die site gekeken en was ik wel aangesproken en ik krijg er een heel goed gevoel bij. Ik had het ook aangekaart bij mijn UWV mannetje, toen ik vastliep met Jobstap.
Ik vind het heel interessant en een mogelijke goede optie voor mij
Nee hoor. 't Zal je verbazen maar er zijn mensen die wat minder oppervlakkig zijn, je moet echter wel goed zoeken idd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:57 schreef sempron2400 het volgende:
Werk en enige sociale status is voor een man zo goed als een vereiste voor een stabiele relatie. Daarom is werk van essentieel belang, dan gaat er plotseling een hele wereld open. Een en ander hangt wel af van je sociale vaardigheden.
Heb laatst een strip gelezen die als moraal had dat uiteindelijk zal blijken dat de mens de enige god op aarde is. En dat het nog heel veel jaren eeuwen millennia zal duren voordat zij zich daar bewust van is.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:15 schreef Autidude het volgende:
Ik wil niemand tegen het zere been schoppen maar ik wil het wel even zeggen, en ik bedoel het absoluut niet gemeen.. Maar ik hou niet van god.. en alles daar om heen. Het is ook het alleroudste sprookje, uit een tijd waarin mensen nog niet zo veel kennis hadden, we dachten zelfs dat de wereld plat was en dat je daar vanaf kon vallen![]()
Als er dan een god moet zijn of een hogere macht.. dan ben ik dat!![]()
![]()
![]()
Of wij..
Maar ik vind het een onbegrijpelijk iets en het is ook een oeverloze discussie, en ik moet ook wel toegeven dat geloof een mooi iets is hoor.. als je er in gelooft![]()
Ik hou van mooie verhalen en ik hou ook van dromen, maar ik ben ook heel realistisch en altijd wakker.
Sorry voor deze "rebelse" interventie
Er zit heel veel tussen goddelijk zijn en God zijn.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 04:58 schreef Stupendous76 het volgende:
En het meest grappige: als wij naar Zijn evenbeeld zijn geschapen, dan zijn we uiteindelijk toch ook goddelijk?
Dit is gewoon hartstikke mooi. Dat bedoel ik nou met een model waarin iedereen een plek verdient. Aan dat ministerie zouden veel organisaties eens een voorbeeld moeten nemen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:42 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Merci, dit is het helemaal
Ze houden zelfs in de taakomschrijving rekening met datgene waar ik moeite mee heb. Dit werk geeft mij de mogelijkheid om de draad weer op te pakken. Ik moet nog wel wennen aan een andere leefstijl, maar aan mijn collega’s kan ik een mooi voorbeeld nemen. Werken via Onbegrensd Talent kan ik zeker aanbevelen! In het begin is het salaris redelijk, na zes maanden krijg je bij goed functioneren een contract met het volledige functieloon.
Goeie. Maar het streven naar meer hoeft "ansinch" niet in strijd te zijn met klakkeloos accepteren met hoe je bent en wat je hebt. Sterker nog er is geen ideologie of religie zegt dat je je talenten niet zou moeten benutten of grenzen te verleggen, hoe beperkt die talenten dan ook moge zijn......quote:Voor God is inderdaad iedereen gelijk, en in principe ook in een kerkgemeente. Wel heb ik het idee dat accepteren hoe je bent of klakkeloos tevreden zijn met wat je hebt (zelfs al gaat het om het minimumloon), je ontwikkeling kan vertragen. Verder zijn obsessies mijns inziens een nare zaak, ook al doe ik het zelf...
Die mensen hebben het dan niet echt begrepen, vrees ik..... Ik geloof ook, maar zit barstens vol vragen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 22:19 schreef tijnbrein het volgende:
Ik krijg wel eens kriebels van mensen die over het geloof praten alsof dat het antwoord op alles is
Mocht het ooit zover komen, in de bieb kan je vaak ook internetten.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef Autidude het volgende:
Ik ben een beetje beduusd, volgens mij is net mijn leven totaal ingestort en kan ik zeker de eerst komende 5 jaar nog niets opbouwen. Ik kom er net achter dat ik toch echt de schuldsanering in moet, want ik heb een brief gekregen van een hele oude lening en nu moet ik 10.000 euro binnen 1 week betalen.
Nou, ik ben een beetje sprakeloos. Ik moet dus ook op mezelf gaan wonen, maar hoe moet ik dat doen en volhouden? Ik heb wel recht op een huisje en met schuldsanering kan je ook gewoon wonen en weinig eten doe ik al, maar verder heb je dan helemaal niets.
Maar ik heb dus ook geen spaargeld en ik heb alleen een bureau en mijn computers en tv + stereo, ik heb niet eens een bed
En ik had gehoopt om dan rustig aan spulletjes te gaan kopen stukje bij beetje, en verf en een vloer kost ook heel veel geld, maar dan moet ik nog een koelkast, gasfornuis, wasmachine en meubels.
Maar nu moet ik dus nog een paar jaar wachten terwijl ik al veels te laat ben met starten.
Dit gaat wel heel zwaar worden denk ik, ik hoop dat ik nog wel een fiets mag kopen.. ik heb een mooie fiets gezien van 200 euro en nu wou ik dat ik die al eerder had gekocht.. want fietsen is wel een goedkope bezigheid. En misschien mag ik straks niet eens internetDaar ben ik echt heel erg bang voor, straks wordt ik zo'n raar mannetje met als beste vriend een goudvis
Ik ga maar even gamen wan tik ik wil er helemaal niet aan denken. Ik dacht eigenlijk dat het wel een beetje goed ging
Wat Stupendous zegt!!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Mocht het ooit zover komen, in de bieb kan je vaak ook internetten.
Maar ik hoop dat het niet zover komt; gewoon dit ook meenemen naar jouw begeleider.
Succes!
hier ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 15:27 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Wat Stupendous zegt!!
Als je je begeleider nu opbelt dan kan die voor jou in de bemiddeling gaan. Ik zou als ik jou was zelf niet gaan bellen of op een andere manier op de brief reageren. Met jou heeft het bedrijf slechte ervaringen(je hebt niet betaald) maar met je begeleider niet.
Succes ermee Auti!!
Zo heel apart vind ik zijn situatie nu ook weer niet hoor, het heeft bij mij ook redelijk lang geduurd voordat ik echt goed met geld kon omgaan. En ik had ook een redelijke schuld omdat ik studiefinanciering moest terugbetalen (hoezo stimulans om te studeren?quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:37 schreef ikke043 het volgende:
Ik zou toch eens goed overleggen met je hulpverlener, want die weet mss hoe je uit de schuldsanering blijft.
Maar ik vraag me wel af hoe het zo heeft kunnen oplopen, als je al ¤275 betaalt en er nog ¤600 boven op komt dan moet je toch behoorlijk wat hrbben geleend. En dan nu die ¤10k. Je moet er echt voor zorgen( samen met je hulpverlener) dat je niet nog eens in deze situatie terecht kan komen.
Begrijp hoe je je voelt, maar het enige wat je kan doen is er het beste van maken. En kijk gewoon eens op gratisaftehalen.nl en dergelijke, koop dingen bij de Kringloopwinkel, vraag dingen aan vrienden/familie, etc. Bijna mijn hele huisraad is tweedehands en veel daarvan heb ik gekregen: tafel, eettafel, vitrage, kasten, breedbeeldtv, bureau... Dat soort dingen zijn prima, tweedehands. Vaak kun je op internet dingen vinden van mensen die dingen wegdoen omdat ze bijv gaan samenwonen en dus opeens alles dubbel hebben. Doe er je voordeel mee, zou ik zeggen.quote:[b]Op vrijdag 26 februari 2010 13:18 schreef
Nou, ik ben een beetje sprakeloos. Ik moet dus ook op mezelf gaan wonen, maar hoe moet ik dat doen en volhouden? Ik heb wel recht op een huisje en met schuldsanering kan je ook gewoon wonen en weinig eten doe ik al, maar verder heb je dan helemaal niets.
Maar ik heb dus ook geen spaargeld en ik heb alleen een bureau en mijn computers en tv + stereo, ik heb niet eens een bed
Bij de Blokker verkopen ze een apparaatje dat prikkelt filtert. Momenteel in de aanbieding voor 24,95 euroquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:12 schreef robuust89 het volgende:
hellup!
overprikkeling kijkt voor mijn gevoel al om de hoek, en straks ga ik toneelspelen! toneelspelen is leuk, zeker!alleen overprikkeling niet.
ik heb nog een half uur, dan moet ik weg. t liefst zou ik ff slapen, en da's n beetje kort dag.. hmmm.
iemand?
Een autist kan niet zonderquote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:21 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij de Blokker verkopen ze een apparaatje dat prikkelt filtert. Momenteel in de aanbieding voor 24,95 euro
Als ik overprikkeld ben is een MP3 speler het laatste wat ik ga gebruiken. M.a.w. dat verergerd het bij mij soms juistquote:
Rustgevende muziek opzetten. Maar eerlijk, ik grijp er ook niet naar. Maar sempron kan het verlossende antwoord geven.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Als ik overprikkeld ben is een MP3 speler het laatste wat ik ga gebruiken. M.a.w. dat verergerd het bij mij soms juist
Ook dat heb ik geprobeerd, maar dan blijf ik onrustig. Het moet dus echt stil om me heen zijn, wil ik tot redelijke rust komenquote:
Bij mij heeft muziek best invloed. Van sommige soorten raak ik helemaal gestressed. Muziek werkt ook erg in op stemming, dat wel...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:58 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Ook dat heb ik geprobeerd, maar dan blijf ik onrustig. Het moet dus echt stil om me heen zijn, wil ik tot redelijke rust komen
Een filter tegen de prikkels. Het was een grapjequote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rustgevende muziek opzetten. Maar eerlijk, ik grijp er ook niet naar. Maar sempron kan het verlossende antwoord geven.
Yep, ik begrijp het.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 22:27 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een filter tegen de prikkels. Het was een grapje
Ik ken het fenomeen zelf niet, last van te veel prikkels, en weet ook niet hoe het kan ontstaan. Wel dat mensen met autisme moeite hebben met prikkels te filteren, terwijl normale mensen daarvoor een soort zeef hebben. Vandaar een filter tegen de prikkels.
Mee eensquote:Op vrijdag 26 februari 2010 23:11 schreef Redbaron het volgende:
als ik rustig moet/wil worden zet ik juist metal op. Daar wordt ik rustig van terwijl een ander daar druk van word.
Als mensen die ervaring en kennis hebben van het ASS mij ontmoeten en eventjes meemaken dan zien ze het ook meteen.. vooral als ik het zelf niet door hebquote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:57 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Alleen als ik overprikkeld bent of dreig te raken dan moet ik geen agressieve muziek luisteren want dan wordt het alleen maar erger. Daarom kan ik dan beter naar wat rustigere muziek luisteren.
Trouwens iets heel anders.
Gisteren vroeg iemand die mij vaag kent of ik wellicht autistisch was. Hij herkende mijn gedrag in dat van zijn leerlingen die ook autistisch zijn. Nu begrijp ik weer een beetje beter hoe andere mij zienOmdat hij een klein beetje vertelde hoe ik soms overkwam op hem en andere.
Nee Kim Peek heb ik nog niet gezien.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:21 schreef Autidude het volgende:
[..]
Als mensen die ervaring en kennis hebben van het ASS mij ontmoeten en eventjes meemaken dan zien ze het ook meteen.. vooral als ik het zelf niet door hebWant als ik het door heb dat ik in de gaten wordt gehouden dan zie je niks en gebeurt er ook niks
Dan ben ik heel stil of ga ik gewoon weg.
Maar bij mij merk je het dan ook wel echt hoor, en soms nog hilarisch ook..![]()
Bijv bij het UWV was ik alleen in de wachtkamer en toen dacht ik.. wat maakt het uit, ik ga chocomelk pakken want het is gratis. En toen ging ik helemaal eerst die machine bestuderen hoe het werkt, en het was zo'n super ding met alles erop en eraan, er stond zelfs op dat het 93.7 graden was en dat vind ik dus ook vreselijk debiel want wie drinkt er in godsnaam zijn drinken op die temperatuur?? DAT KAN NIET EENS!!
En boven de 70 graden kan je al levensgevaariljk gewond raken![]()
Maar omdat dus die chocomelk zo idioot heet was wou ik graag een roerijzertje, maar die zag ik nergens!! En toen ging ik extra goed kijken en ik liep er maar een beetje te ijsberen en in mijn bekertje te blazen en ik ging zelfs onder de tafel van de machine kijkenDat is écht achterlijk! Maar dat weet ik zelf dan pas achteraf want ik heb niet echt helemaal door waar ik mee bezig ben omdat ik het daar te druk mee heb
![]()
En toen bleek ondertussen mijn arbeidsdeskundige al een tijdje er te staan om mij op te halen
![]()
En toen schrok ik en toen begon ik helemaal te "flippen" dat ze helemaal nergens roerdingetjes hebben, en toen zei hij dat ze die boven hadden en ging ik weer flippen dat het zwaar gestoord is dat je beneden je drinken moet pakken en boven je roerdingetje.. Maar ze waren beneden gewoon op..
Maar hij begreep me wel en hij zei ook dat hij graag had gezien hoe ik het anders zelf had opgelost.
En ook een keer bij een lezing over Autisme in de bieb.. Daar was ik naar toe gegaan, was 1 of andere deskundige die een lezing ging geven, en ik dacht waarom niet? Maar ik was erg vroeg, of ongeduldig, en de bieb was ook nog gesloten dus ik liep een beetje te ijsberen daar, en ik heb nog een poster helemaal staan checken. En toen ik daar mee bezig was kwam er een man aangelopen en die keek mij heel apart aan, en toen ging hij nog de bieb naar binnen ook... En toen dacht ik, shit heeft hij iets gezien? En toen de lezing begon bleek die man dus de expert te zijn!
En hij zocht tijdens de lezing ook best vaak oogcontact en dat deed hij bij andere mensen veel minder.. Ik ben ook na de lezing niet gebleven voor de vragenronde e.d. maar gewoon gevlucht om een confrontatie te voorkomen.
Dat was echt best eng gewoon, want die man had geen woord gehoord uit mijn mond en mij hooguit 1 minuut gezien en hij zag het gewoon... dat weet ik 100% zeker. En hij was ook gewoon goed en geen nagemaakte want die lezing was helemaal geweldig en hij is afgestudeerd en heeft zelf een zoontje met klassiek autisme. Ik vond het echt heel confronterend, en eigenlijk wou ik wel met hem praten.. want hij zag het echt, en ik wil weten waarom. Maar ik weet van mezelf dat als ik "ff weg" in mijn hoofd ben en ik iets goed sta te bekijken dat ik dan ook soms raar met mijn hoofd draai, net als Kim Peek.. echt precies zo!
Misschien had ie dat wel gezien?
Het is heel raar, maar op de 1 of andere manier pikken ze je dr zo uit
Vergeet ook niet de tekst onder die nicknamequote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ook gezien je avatar met ‘Autist inside’ en je nickname.
Of zoals dat plaatje uit de vorige OP: "My autism might just make me smarter than you"quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:41 schreef Autidude het volgende:
Nou, ik moet er wel trots op zijn.. want het gaat niet over. Maar dat zeg ik verkeerd; ik moet er mee om leren gaan en daar ben ik mee bezig en hoe meer ik erover leer hoe trotser ik raak![]()
Zo moet jij het eigenlijk ook zien, en jij bent dan nog goed geslaagd qua werk.. die rest komt ook wel joh, of een betere relativitietstheorie![]()
"Wij" zijn ook echt niet verkeerd![]()
En met het hele acceptatieprocess en het nieuwe leven ben ik ook grotendeels gestopt met camoufleren en mijzelf aan het openen. En daar leer ik ook heel veel van. Ik wil me ook niet meer verstoppen of alles maar doorslikken, want het is nu wel overduidelijk dat dat gewoon niet werkt en dat ik moet accepteren dat ik anders ben en niet helemaal meekom maar dat ik het ook op mijn eigen manier mag en kan doen.
En wat anderen daar van denken? Dat heeft mij heel lang en heel veel bezig gehouden.. de schijnwerper en status en bla bla.. Maar nu ik besef dat mensen over het algemeen niet eens denken (sorry aanwezige NT'ers) , althans.. niet nádenken.. Pfff, wat kan mij het schelen?
En wij zijn dus ook anders om een verschil te maken! THINK DIFFERENT!!![]()
Mij maakt het niets meer uit, ik zie dus ook bijvoorbeeld 1 gunstig ding in het gezeik wat ik momenteel heb en dat ik de komende jaren het echt met zeer weinig moet doen etc..
ALLE TIJD OM MIJN BOEK TE GAAN SCHRIJVEN!![]()
niet dat het makkelijk is.. Maar blijkbaar hoort het zo te zijn, (shit.. geloof ik dan toch?![]()
)
Herkenbaar?quote:
Een leuke baan prima! Maar ik zal ten alle tijden aangeven dat ik een hoogfunctionerend autist benquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:21 schreef sempron2400 het volgende:
Het anders-zijn kan heel lastig zijn in de maatschappij. Maar stel Autidude, dat je op een dag prima werk vindt en leuke collega’s, dan heb je ineens keuze. De keuze om je leven in te vullen zoals je dat werkelijk wil. De mogelijkheid om met NT’ers mee te komen. De wereld ligt dan als het ware aan je voeten.
Ik ervaar nu dat ik die keuze heb, terwijl ik met een Wajong-uitkering eigenlijk niets te willen had en meer afhankelijk was van anderen. Verder vind ik het heel goed hoe je door dat acceptatieproces heen bent gekomen.
Wat voor opleiding heb je eigenlijk genoten en denk je het in je te hebben om met goede begeleiding een leuk salaris te gaan verdienen? Je zal blijven aangeven dat je te allen tijde een hoogfunctionerend autist bent. Okee, ook voor een beter begrip. Ik zou het niet kunnen, zal juist eerder laten zien dat autisme op veel gebieden NIET bij mij past. Collega’s weten wel dat ik een uitkering heb gehad, maar dat is ook omdat mijn werkterrein op dat gebied ligt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:32 schreef Autidude het volgende:
[..]
Een leuke baan prima! Maar ik zal ten alle tijden aangeven dat ik een hoogfunctionerend autist ben![]()
Want anders gaan ze me toch raar vinden, dan liever meteen duidelijk! Als er mensen zijn die het niet
helemaal begrijpen maar er open voor staan dan wil ik ze er alles over vertellen. Als mensen gewoon
open staan en mij wat tijd gunnen dan zien ze dingen waar ze alleen maar respect voor kunnen hebben.
Over het algemeen ervaren mensen mij ook absoluut niet als een slechte gozer, integendeel.. daarvoor moet je echt heel prive komen om mijn Gremlin te ontmoeten (of een domme kantoortrut aan de telefoon)
Wel als een mafkees, maar dan een leuke mafkees.. en een beetje vreemd.. Maar dan ben ik nóg niet mijzelf.. en ik wil ook niet meer meedoen met die meuk, maar dat komt ook omdat het altijd laaggeschoold volk is wat mijn collega's zijn. Ongeschoold werk of productie/magazijn shit.. En dat werkt niet! Het is leuk als je dronken bent, maar pls!! Haal me weg uit die groep.. Een miljard is 100 miljoen hoor!!
Lunchlijst PETAT!!PLS!!
En ik ben ook wel goede mensen tegengekomen hoor, dat zeg ik.. ik heb zo'n 23 baantjes gehad.
Maar dan is de baas weer uitzonderlijk slecht, of een enkele keer had ik zelf de kolder in de kop.. Maar ik heb dingen meegemaakt op de arbeidsvloer die eigenlijk gewoon publiekelijk gemaakt zouden moeten worden. In mijn boek dus...
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:22 schreef Autidude het volgende:
[..]Helaas kan ik geen filmpjes vinden van Peter en zijn onderdelenMaar bijvoorbeeld wel een leuk stukje over een vergelijking tussen verse groenten en conserven.. Voor wie het niet verstaat; hij zegt hier dat groenten in blik beter zijn dan verse groenten omdat de vitamine in het blik zitten gevangen en niet kunnen bederven.. En hoe vers verse groenten ook zijn, zolang het niet gevangen zit is het aan het bederven, en daarom is groenten in blik altijd verser dan verse groenten, en bevroren groenten ook.
Hij is ook gek op zijn eigen koken.. écht, ik kan mij vreselijk goed identificeren met deze man.. Ik hoop dat iemand hier die serie kent.
Heerlijk!! Even handje schudden!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:49 schreef ikke043 het volgende:
![]()
![]()
Zo herkenbaar
![]()
![]()
Hoe gepassioneerd ze ook praten over hun auto's, er is werkelijk geen auto die ze niet kennen. En dan die roker wat altijd zit! Hij lijkt hardstikke dement in die stoel van hem, maar als er iemand aan de deur staat die een trafo voor een polo uit 95 zoekt vraagt hij welke van de twee soortenen dan denk ik van "hoe kan dat uit jou komen
". Die peter weet ook gewoon veel meer dan de meeste mensen.
Op zich zijn het 4 hele slimme mensen die gewoon niet begrepen kunnen worden door Jan Modaal
En als ze dan weer beginnen met uitleggen dan denk ik altijd weer "Ja,, je hebt gelijk"
Ik heb LBO.. nooit wat gedaan met school, ik wist het al.. vond het niet interessant en was totaal met andere dingen bezig.. En ik zit nét in die generatie dat ze nog "niets" met kinderen deden op schoolquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:43 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Wat voor opleiding heb je eigenlijk genoten en denk je het in je te hebben om met goede begeleiding een leuk salaris te gaan verdienen? Je zal blijven aangeven dat je te allen tijde een hoogfunctionerend autist bent. Okee, ook voor een beter begrip. Ik zou het niet kunnen, zal juist eerder laten zien dat autisme op veel gebieden NIET bij mij past. Collega’s weten wel dat ik een uitkering heb gehad, maar dat is ook omdat mijn werkterrein op dat gebied ligt.
Dat van laaggeschoold volk herken ik wel. Niet mijn type mensen, voor mij ook niet om een voorbeeld aan te nemen. Bij schaal 2 functies zijn bazen vaak ook strenger. Daarom is passend werk een zegen. Dan krijg je ook andere collega’s, die hoger geschoold zijn en andere interesses hebben. En patat als ‘feestmaal’ is er hier op het ministerie niet bij.
Ik bedoelde letterlijk een lijstje waarop staat: Petat metquote:Op zaterdag 27 februari 2010 16:43 schreef sempron2400 het volgende:
En patat als ‘feestmaal’ is er hier op het ministerie niet bij.
quote:Op zaterdag 27 februari 2010 17:09 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik bedoelde letterlijk een lijstje waarop staat: Petat met![]()
Of als je collega helemaal trots op je is dat je zijn naam meteen goed schrijft, omdat zijn meeste vrienden zijn naam schrijven als Petrick![]()
En dan natuurlijk het bier, en Fransie en nog zo veel meer joh.. je wilt het niet weten, tot échte Nazi's aan toe incl orgininele SS ringen die vol trots getoont worden.. Nazi liederen als ringtone.
Aangeven dat je zwaar tegen een burn-out aan zit te hikken en dan als advies krijgen om je werk niet mee naar huis te nemen en dat je in het weekend jezelf vol moet keggen en dan kan je er maandag weer tegenaan. Of een swengel aan de stengel!
WTF.. en dat is nog lang niet alles, ik kan er een boek over schrijven.. en dat is ook het plan. Het komt allemaal in mijn boek.
Dit heeft me ontzettend bezig gehouden(je bent m'n nieuwe fliepquote:Op donderdag 25 februari 2010 18:16 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
ASS is echt bout wat dat betreft. Ik heb zelf nog nooit een relatie gehad (en ben al rond de dertig). Mensen met ASS missen zo ongeveer die eigenschappen die nodig zijn om goed te kunnen functioneren in deze wereld. In andere landen stellen vrouwen minder hoge eisen aan een partner, misschien vind je de ware wel in het buitenland. Toegegeven, we zijn geen gemakkelijk gezelschap.
Om te beginnen moet je al iemand tegenkomen: de standaard plaatsen zijn natuurlijk café, discotheek en sportclub. Ik denk dat er veel ASS'ers zijn die geen van die bezoeken, vanwege of door hun ASS.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:16 schreef ikke043 het volgende:
Is eigenlijk een heel natuurlijke reactie, let maar eens op kleine kinderen(jonger dan 5-6 jaar). Die zijn nog niet geconditioneerd en doen dat ook.
[..]
Dit heeft me ontzettend bezig gehouden(je bent m'n nieuwe fliep![]()
) en ik vraag me af hoe dit kan. Krijg je geen relatie gestart of krijg je het niet ondehouden
![]()
Met andere woorden, waar denk jij dat het aan ligt?
Absoluut! Tegenkomen is het grootste probleem.. En geforceerd naar een disco gaan helpt ook niet want dan zit je met een discotype terwijl je dat zelf helemaal niet bent. Dus dat is lastig, en het is ook bewezen dat je daar wel mensen vind, maar niet zozeer snel je partner.. die kans ligt bijvoorbeeld groter op de werkvloer of supermarkt / openbaar vervoer.. Raar maar wel waar.. Sportclub ook wel trouwens.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Om te beginnen moet je al iemand tegenkomen: de standaard plaatsen zijn natuurlijk café, discotheek en sportclub. Ik denk dat er veel ASS'ers zijn die geen van die bezoeken, vanwege of door hun ASS.
Ik ben geen autist en ik heb nu ook geen relatie.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:58 schreef ikke043 het volgende:
Het was dan ook een vraag aan sempron, waarom het hem niet lukt. Want ik vraag me af waarom het hem tot nu toe nog niet is gelukt.
Een vrouw moet toch op je pad komen he, dat gebeurt of niet. Waarom het nog niet gelukt is?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:58 schreef ikke043 het volgende:
Het was dan ook een vraag aan sempron, waarom het hem niet lukt. Want ik vraag me af waarom het hem tot nu toe nog niet is gelukt.
Een vrouw moet op je pad komen ja. Maar ik zie jouw argumenten iets anders.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:52 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een vrouw moet toch op je pad komen he, dat gebeurt of niet. Waarom het nog niet gelukt is?
- Tot juli vorig jaar geloofde ik er niet in. Asperger en onvoldoende inkomen, waarvan deels uitkering.
- Ik heb niet zo’n vlotte babbel, moet nogal eens nadenken over wat ik zeg. Aan mensen stel ik vaak standaard vragen. Verder is mijn lengte (1.70 meter) ook niet zo gunstig.
Het inkomensprobleem is opgelost (zit nu precies op modaal, groei is mogelijk).
Al met al heb ik het idee dat andere mensen gewoon beter uit de verf komen qua karakter. Maar ik wil een relatie zeker niet uitsluiten: ik ben lid geworden van de personeelsvereniging, kom regelmatig op borrels (vrij drukke omgeving).
Oh gozer jij komt er echt welquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:52 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Een vrouw moet toch op je pad komen he, dat gebeurt of niet. Waarom het nog niet gelukt is?
- Tot juli vorig jaar geloofde ik er niet in. Asperger en onvoldoende inkomen, waarvan deels uitkering.
- Ik heb niet zo’n vlotte babbel, moet nogal eens nadenken over wat ik zeg. Aan mensen stel ik vaak standaard vragen. Verder is mijn lengte (1.70 meter) ook niet zo gunstig.
Al met al heb ik het idee dat andere mensen gewoon beter uit de verf komen qua karakter. Maar ik wil een relatie zeker niet uitsluiten: ik ben lid geworden van de personeelsvereniging, kom regelmatig op borrels (vrij drukke omgeving).
Ik ben ook bereid er voor te gaan. Er is nog niet eens een vrouw op mijn weg gekomen. Ik zou ook moeilijk kunnen aanvoelen of een vrouw eventueel gevoelens heeft. Maar dat hebben wel meer Nederlandse mannen. Verder vind ik het leuk om op zijn tijd sociaal bezig te zijn. In goede tijden doe ik wel meer dan in minder goede tijden. En ik houd wel van liefquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:01 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Een vrouw moet op je pad komen ja. Maar ik zie jouw argumenten iets anders.
Als een vrouw op jouw pad komt, ben je onzeker van jezelf.Ten onrechte.
Onvoldoende inkomen is niet jouw schuld omdat je een luie donder bent. Vrouwen zien dat wel hoor.
Geen vlotte babbel, jemig, eindelijk niet die gladde praatjes!
Lid van de personeelsvereniging, goed gedaan en veel plezier!
Dat is een heel goed begin.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:18 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Ik ben ook bereid er voor te gaan. Er is nog niet eens een vrouw op mijn weg gekomen. Ik zou ook moeilijk kunnen aanvoelen of een vrouw eventueel gevoelens heeft. Maar dat hebben wel meer Nederlandse mannen. Verder vind ik het leuk om op zijn tijd sociaal bezig te zijn. In goede tijden doe ik wel meer dan in minder goede tijden. En ik houd wel van lief
Met een diagnose kan je bij je studie extra begeleiding krijgenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:11 schreef GimmeGore het volgende:
Dat iets als inkomen je onzeker maakt kan ik begrijpen, maar als een vrouw je daarop afwijst mag het ook meteen duidelijk zijn wat voor type het is.
Ik zit toch weer te twijfelen of ik niet het diagnose pad op moet gaan. Misschien dat het me helpt op school.
Ik gun je van harte dat je er iets moois van kan makenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:11 schreef GimmeGore het volgende:
Dat iets als inkomen je onzeker maakt kan ik begrijpen, maar als een vrouw je daarop afwijst mag het ook meteen duidelijk zijn wat voor type het is.
Ik zit toch weer te twijfelen of ik niet het diagnose pad op moet gaan. Misschien dat het me helpt op school.
Met een diagnose kan je qua hulp en subsidies en weet ik veel meer alle kanten opquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:27 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Met een diagnose kan je bij je studie extra begeleiding krijgen
dat is ook waarquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:35 schreef sempron2400 het volgende:
1) Een stempeltje werk je niet zomaar weg, als je daar gevoelig voor bent of het gewoon niet hip vindt.
2) Het kan zijn dat je in een jarenlang acceptatieproces komt.
3) Sommige mensen met autisme veranderen 100 procent van koers door hun diagnose.
Ik kan het niet helpen dat als ik jouw posts lees jij uitgaat van een bepaalde volgorde of een aantal regels. Zo werkt het helaas niet. Een bron van inkomsten en een woning helpen natuurlijk wel, maar als je iemand ergens tegenkomt, is dat niet te zien: je moet het daar op dat moment toch doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:52 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Oei, dan moet ik die hebben voordat ik die staatsgreep pleegquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:37 schreef Autidude het volgende:
[..]
Zelfs een rechter zal rekening houden met je diagnose..
Ben je eerder in aanraking geweest met justitie, strafblad? En heb je een autipas?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oei, dan moet ik die hebben voordat ik die staatsgreep pleeg
Ik wil best je rechterhand zijnquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:41 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Oei, dan moet ik die hebben voordat ik die staatsgreep pleeg
Oh, dat gevoel ken ik ook.. hou op schei uitquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:46 schreef Redbaron het volgende:
Ik heb een pokkehekel aan dat ze rekening houden met mijn pdd-nos.
Hulp van buitenaf wil ik niet aan, ik wel mezelf kunnen redden.
Heb nogal slechte ervaring met riagg ed dus heb het niet op die hulp.
Je vergeet de moeilijke jeugdquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ben je eerder in aanraking geweest met justitie, strafblad? En heb je een autipas?
Ik heb hier hulp:quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:40 schreef sempron2400 het volgende:
Een Autipas heeft zo zijn voordelen. Ik heb het eigenlijk niet nodig maar voor Disneyland Parijs kan het wel handig zijn, kun je nog eens wat doen op een dag
Over hulpverlening gesproken: lijkt me eigenlijk wel lekker als iemand mijn financiën regelt.
Heb toen al geoeg gezeik gehad met het krijgen van een huurwoning. Moest een urgentie hebben die ze in eerste instantie niet af wilden geven.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:48 schreef Autidude het volgende:
[..]
Oh, dat gevoel ken ik ook.. hou op schei uitMaar wat ik kan pakken dat pak ik..
Laatste keer nog net niet mijn psych verrot gescholden, maar wel een urgentieverklaring meekrijgen
(op sommige vlakken heb je het gewoon nodig) medische verklaring etc
Voor mij is de autipas vooral nodig als ik op Zwart ga, mooi voorbeeld is dat op hun site of folder over die vliegtuigspotter die werd opgepakt als terrorist.. was een autist en raakte vervolgens volledig in paniek.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:40 schreef sempron2400 het volgende:
Een Autipas heeft zo zijn voordelen. Ik heb het eigenlijk niet nodig maar voor Disneyland Parijs kan het wel handig zijn, kun je nog eens wat doen op een dag
Over hulpverlening gesproken: lijkt me eigenlijk wel lekker als iemand mijn financiën regelt.
Wat hij zegt!!!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:39 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen dat als ik jouw posts lees jij uitgaat van een bepaalde volgorde of een aantal regels. Zo werkt het helaas niet. Een bron van inkomsten en een woning helpen natuurlijk wel, maar als je iemand ergens tegenkomt, is dat niet te zien: je moet het daar op dat moment toch doen.
Zelfvertrouwen is een groot probleem en daar ben je zeker niet alleen in: een grote meerderheid van de mannen (en ook vrouwen) hebben een gebrek aan zelfvertrouwen (waaronder ikzelf)
Het grappige is dat je zelfvertrouwen krijgt door gewoon op iemand af te stappen, maar dat is nu net het probleem bij een gebrek aan zelfvertrouwen![]()
Personeelsvereniging zit ik nog niet bij.
"Freddy got Fingered"quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:49 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je vergeet de moeilijke jeugddoet het ook altijd goed
Flirten is niet eens zo nodig... laat dat die vrouwen maar doen, dan weet je zeker dat er interesse is..quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:56 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Wat hij zegt!!!
Als je de vrouw van je dromen wilt tegenkomen, dan zal je zelf toch een hoop moeten doen. Het moet nou eenmaal van 2 kanten komen. En om erachter te komen of ze je leuk vind moet je flirtenniet dat dat zo erg is
Nee, 1 x bekeuring voor te hard rijden en 2 x voor te lang parkeren (afspraak liep uit)quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:47 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ben je eerder in aanraking geweest met justitie, strafblad? En heb je een autipas?
Ik noteer je alvastquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:48 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik wil best je rechterhand zijn
Heb ik ook erg veel last van als er iets onverwachts gebeurd, als is het maar de vraag waar de suiker staat ofzo. Terwijl als ik 'in rust' ben ik bijna alles goed kan doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:56 schreef Autidude het volgende:
[..]
Voor mij is de autipas vooral nodig als ik op Zwart ga, mooi voorbeeld is dat op hun site of folder over die vliegtuigspotter die werd opgepakt als terrorist.. was een autist en raakte vervolgens volledig in paniek.
Dat zijn dingen die mij ook kunnen overkomen en dat ze een AT team oproepen etc.. Niet dat ik in zo'n bui met mijn pas zal gaan lopen showen, integendeel want dat komt dan niet in mij op.. of misschien net op het randje wel.. en anders vinden ze hem wel en dan wordt alles duidelijk..
En op mijn autipas is haast alles aangekruist![]()
Hier in de gemeente kennen ze mij wel, ik ga al lang genoeg meeEn de laatste keer dat ik met ze te maken had kwam ik zelf dat bureau binnenstormen en de boel helemaal op stelten zetten en toen heeft een oude agent mij helemaal gekalmeerd en heel goed geluisterd.. Maar lang niet iedereen ziet of weet alles, en dan kan zo'n pas écht een uitkomst zijn.. want als je het zelf niet meer kan vertellen..
Toevallig vandaag gezienquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:59 schreef Autidude het volgende:
[..]
"Freddy got Fingered"voor als je de film kent
![]()
Maar idd..
Maar ik wil best wel de baas zijn hoor... staat toch al in mijn profielschets![]()
![]()
Ze weten ervan... dan heb ik jullie gewoon gedwongen![]()
En van dat flirten houdt de gemiddelde Nederlandse vrouw niet zo. In het buitenland (vooral zuidelijke landen) is dat heel anders. Daar houden mensen nog echt van complimentjes. Niet dat calvinistische ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Dus misschien valt er in Zuid-Europa meer te verdienen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:56 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Wat hij zegt!!!
Als je de vrouw van je dromen wilt tegenkomen, dan zal je zelf toch een hoop moeten doen. Het moet nou eenmaal van 2 kanten komen. En om erachter te komen of ze je leuk vind moet je flirtenniet dat dat zo erg is
Om te zorgen dat zij flirten zal je zelf ook iets moeten doen, anders is het toch wel weer snel voorbij. En je hebt het mss niet door maar leuk en grappig kletsen kan wel eens flirten zijn. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het doetquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:06 schreef Autidude het volgende:
[..]
Flirten is niet eens zo nodig... laat dat die vrouwen maar doen, dan weet je zeker dat er interesse is..
En vrouwen doen écht aan flirten, wat heb je daar voor nodig? 300% zelfvertrouwen uitstralen.. Geen alphamale die alles neerhoekt, maar gewoon lekker ontspannen..normaal relaxed, niet gespeeld.. geen vent en geen homo
Versieren kan ik heel goedIk zie er ook niet slecht uit, tenminste.. ik ben niet lelijk... En ik kan verdomd grappig en leuk kletsen.. Dat is de eerste indruk die ze dan krijgen, ik heb een probleem met doorzetten en volhouden... ze zien iets wat er niet helemaal is
Ze vinden me allemaal een leuke jongen, maar voor een relatie is het niets..
"The nice guy finishes last"
ondertussen vermaak ik mij prima!
Nee hoor ik zou het niet laten afweten.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:11 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik noteer je alvast![]()
(Heb ondertussen al een aardig lijstje van kandidaten, maar ben bang dat ik het uiteindelijk toch laat afweten)
Ik heb er nog geen ontmoet die niet van flirten houd. Ik heb van de week nog ergens gelezen dat vrouwen zelfs op de slecht mannen vallen omdat ze zo "slecht" tegen flirten kunnen. Ik geloof dat het de quest was.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:17 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En van dat flirten houdt de gemiddelde Nederlandse vrouw niet zo. In het buitenland (vooral zuidelijke landen) is dat heel anders. Daar houden mensen nog echt van complimentjes. Niet dat calvinistische ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Dus misschien valt er in Zuid-Europa meer te verdienen.
Nummer vragen!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:17 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Om te zorgen dat zij flirten zal je zelf ook iets moeten doen, anders is het toch wel weer snel voorbij. En je hebt het mss niet door maar leuk en grappig kletsen kan wel eens flirten zijn. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het doet
Laatst was ik niet aan het opletten en voordat ik het wist had ik met een meisje in de bus geflirt en raakten we in gesprek. Zo raar als je iets doet zonder het door te hebben, maar het was wel leuk, maar de eindhalte maakte daar wel een eind aan
I know, maar daar heb ik toen totaal niet aan gedachtquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nummer vragen!
Flirten is inderdaad niet zo heel moeilijk, maar het probleem voor mij is het daarna (ook wel bekend als 'de stilte' of met-de-mond-vol-tanden)
Ik ben ondertussen wel veranderd hoor, maar het is bij mij wel heel erg geweest en dat heeft ook niet alleen met autisme te maken, al is mijn borderline dus wel weer ontstaan door mijn autisme en dat is allemaal heel ingewikkeld. Maar ik heb "schitterende" annekdote's.. van vrij onschuldig tot zwaar gestoord.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Heb ik ook erg veel last van als er iets onverwachts gebeurd, als is het maar de vraag waar de suiker staat ofzo. Terwijl als ik 'in rust' ben ik bijna alles goed kan doen.
Uitstraling en zelfvertrouwen.. dat lokt vrouwen, en het rijmt ook!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:17 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Om te zorgen dat zij flirten zal je zelf ook iets moeten doen, anders is het toch wel weer snel voorbij. En je hebt het mss niet door maar leuk en grappig kletsen kan wel eens flirten zijn. Ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je het doet
Ik zat hier echt van "uitstraling en zelfvertrouwen" rijmt nietquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:45 schreef Autidude het volgende:
[..]
Uitstraling en zelfvertrouwen.. dat lokt vrouwen, en het rijmt ook!
Maar het is allemaal maar een raar spel.. Ik zeg zelf ook dat het je gewoon moet overkomen.
Maar zelfvertrouwen en vrouwen welquote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:48 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik zat hier echt van "uitstraling en zelfvertrouwen" rijmt niet
dat wel...maar het is echt zoiets..van wtf...ik dacht er net aan..en dan gebeurd het weer..quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:55 schreef krakkemieke het volgende:
Hoi Francis 998!
Jamaar dan praat je over iets van vroeger. Als het nu gebeurt is het gewoon toeval hoor!
Ik zit ff terug te denken.. volgens mij heb ik nooit met mijn vriend geflirt, altijd recht door zeequote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:19 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb er nog geen ontmoet die niet van flirten houd. Ik heb van de week nog ergens gelezen dat vrouwen zelfs op de slecht mannen vallen omdat ze zo "slecht" tegen flirten kunnen. Ik geloof dat het de quest was.
Het ging ook al niet zo denderend. Als ik voor iedere keer dat ik het uit wilde maken een kwartje kreeg, dan kon ik nu wel een Cornetto kopen bij de benzinepomp.quote:Op zondag 28 februari 2010 00:17 schreef krakkemieke het volgende:
Verliefd worden, dat gebeurt, daar kan je niks aan doen.
Maar wat je er mee doet, dat ligt wel aan jou.
Je hebt een vriend.
Wil je dat zomaar weggooien? Want die ander houdt misschien niet zoveel van jou.
Ga gewoon afkicken van die andere meneer. Dat is even moeilijk. Maar het is wel beter. Ik heb het ook gedaan.
ik zou blijf niet langer wachten. Vooral als je al ongelukkig bent..quote:Op zondag 28 februari 2010 00:21 schreef Satsuma het volgende:
[..]
Het ging ook al niet zo denderend. Als ik voor iedere keer dat ik het uit wilde maken een kwartje kreeg, dan kon ik nu wel een Cornetto kopen bij de benzinepomp.Ik ging het een tijdje geleden ook al uitmaken, maar da's niet gelukt (hij ging huilen...). Maar goed, nu heb ik weer besloten dat ik het echt uit ga maken, want ik ben gewoon niet meer gelukkig met hem. Eigenlijk al sinds mei vorig jaar al niet.
quote:
ahhh...ik leef met je meequote:Op zondag 28 februari 2010 12:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vakantiegangers? Ik moet morgen gewoon weer arbeiden hoor
Dankjequote:Op zondag 28 februari 2010 12:59 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhh...ik leef met je mee![]()
iig hier weer uitgerust..en vrij rustig, nu ik weet dat bepaalde familieleden oke zijn, alleen dat er een aantal muren van huis zijn ingestort....maar telefoonverkeer is nog niet mogelijk.
tnx..voor je/jullie "medeleven" het enige is dat een neef(zoon van een nicht van mijn ma) die heeft zijn kamer die aangrensd aan de badkamer/wc..en de muur van ertussen is ingestort..dus hopelijk kan de andere wc gebruikt worden..anders arme neef...quote:Op zondag 28 februari 2010 13:01 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dankje![]()
Gelukkig![]()
Ik dacht meteen aan jou toen ik dat hoorde.
Als dat het ergste is voor hem valt dat nog meequote:Op zondag 28 februari 2010 13:35 schreef francis998 het volgende:
[..]
tnx..voor je/jullie "medeleven" het enige is dat een neef(zoon van een nicht van mijn ma) die heeft zijn kamer die aangrensd aan de badkamer/wc..en de muur van ertussen is ingestort..dus hopelijk kan de andere wc gebruikt worden..anders arme neef...die mag dan alles ruiken en horen..dat lijkt me niet prettig
idd...op een paar muurtjes na...niks super ernstigs..iedereen is oke..dat is het belangerijkste..quote:Op zondag 28 februari 2010 13:38 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Als dat het ergste is voor hem valt dat nog mee
Ik denk hetquote:Op zondag 28 februari 2010 13:42 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd...op een paar muurtjes na...niks super ernstigs..iedereen is oke..dat is het belangerijkste..
maar e...op tijn na iedereen nog aan 't slapen???
slaap lekker dan..tijn.quote:Op zondag 28 februari 2010 13:47 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk het![]()
Slapen is trouwens wel een goed idee eigenlijk. Ik ben moe.
hahaha..kan ik me voorstellen..ik zit nu een beetje met de ps2 te spelen.....maar kom geen steek verder dan ik was in de spellen..jajaja.quote:Op zondag 28 februari 2010 14:44 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat was schrikken francis! Gelukkig is iedereen ok
Ik sliep niet hoorMaar ik zit gewoon niet altijd op fok, heeeeel soms heb ik wat beters te doen
Waar je nog minder aan kan doen is als een ander verliefd op jou wordt! Zowaar, dat kan ook heb ik eens ondervonden.quote:Op zondag 28 februari 2010 00:17 schreef krakkemieke het volgende:
Verliefd worden, dat gebeurt, daar kan je niks aan doen.
Klassieke autisten zal je vrijwel direct eruit plukken. Bij de overigen is het lastiger....quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:31 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb het idee dat Autidude gewoon heel mooi in het plaatje van autisme past. Misschien dat het aan een bepaalde gezichtsuitdrukking te zien is dat iemand autistisch is. Speelt autisme misschien ook in je onderbewuste mee, Autidude? Ook gezien je avatar met ‘Autist inside’ en je nickname.
Zelf vind ik het juist confronterend om veel herkenning te vinden, en ben ook niet trots op mijn autisme.
Ik kan je verzekeren dat ik - in de gewraakte periode - mij ongelofelijk klote heb gevoeld. Moet je indenken , iemand claimt je en ik gaf duidelijk steeds aan dat ik niet wilde...quote:Op zondag 28 februari 2010 16:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Jeetje EG is ook niet prettig, gulden middenweg is soms moeilijk te vinden he
Ik hou absoluut niet van aandacht en ik vind t ook nooit fijn als iemand verliefd op me is en t is niet wederzijds
Ja, serieus, ik heb een dikke ordner vol. Nooit weggegooid. Loglijsten, mails etc. Het was echt, echt niet normaal dit.....quote:Op zondag 28 februari 2010 16:43 schreef Cassandra87 het volgende:
Dat is wel héél extreem dat je zelfs naar de rechter moest bijna..
Dat is ook niet misselijk , Cassandra....Ook niet leuk wat jij mee heb moeten maken..... Gelukkig dat je er weer vanaf bent. En hopelijk dat ook die relatie mag aanblijven, al was het maar voor jouw gemakquote:Ik heb t eenmaal gehad met een (heel toevallig) pdd-nos-er die mij al tijden leuk vond en zijn kans aangreep toen ik vrijgezel werd vorig jaar. Een keer voetbal gekeken samen en ik heb toen al aangegeven dat ik m aardig vond, als vriend, en meer niet. Vervolgens elke keer weer hele gesprekken, dat ik oppervlakkig was omdat ik hem niet zag zitten en hem een kans moest geven. Als ik dan wéér zei dat ik gek werd van zijn gesmeek kreeg ik als reactie dat t door de pdd-nos kwam. Hij heeft sinds november een andere vriendin, en in die maand nog geprobeerd mij jaloers te maken maar ik was allang blij van zn gezeik af te zijn
Maar écht gestalkt worden lijkt me inderdaad erg benauwend..
In het begin wel. Als de dood bij wijze van spreke. Maar de relatie is "zwaar" aan. Al een tijdje...quote:Ben je niet bang dat ze je weer gaat stalken mocht haar relatie beeindigd worden?
Fijne vakantie. Maak er iets leuks van.quote:Op zondag 28 februari 2010 12:20 schreef sempron2400 het volgende:
Hallo vakantiegangers!
De tijdgeest is iig gunstig. Maar een goed boek schrijven is nog niet eenvoudig. Een uitgever vinden die het uit wil geven kan ook lastig zijn.quote:
Dank jequote:Op zondag 28 februari 2010 17:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Fijne vakantie. Maak er iets leuks van.
Het is hier inderdaad wel erg stil ja, gisteren was meer leven in de brouwerijquote:Op zondag 28 februari 2010 21:48 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Dank je
Het is helemaal stil vandaag in dit draadje, vandaar mijn associaties met vakantie.
Het is een beetje hollen of stilstaan...quote:Op maandag 1 maart 2010 07:28 schreef sempron2400 het volgende:
Iedereen is met collectieve staking of de plaatselijke dominee is langs de huizen geweest om de zondagsrust te handhaven
Het blijft gewoon lastig. Het lijk wel een soort koorddansen...quote:Op maandag 1 maart 2010 11:38 schreef Satsuma het volgende:
Ik twijfel momenteel weer een beetje. Ik heb weer een 'oh maar dat heb ik helemaal niet'-fase. Omdat het best goed gaat nu. Dus ik zal binnenkort wel weer flink op m'n bek gaan of zo.
Waar een computer nog allemaal goed voor kan zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:36 schreef Autidude het volgende:
<knip>
. En toen ben ik gestopt en ben ik gaan computeren.
Dat is inderdaad vreselijk.quote:Op zondag 28 februari 2010 16:27 schreef Cassandra87 het volgende:
Jeetje EG is ook niet prettig, gulden middenweg is soms moeilijk te vinden he
Ik hou absoluut niet van aandacht en ik vind t ook nooit fijn als iemand verliefd op me is en t is niet wederzijds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |