abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78312881
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, hier gaat het over relschoppers in zijn algemeen:

http://www.depers.nl/binn(...)eten-bij-rellen.html

Staat niets over dat de politie zich bedreigd voelde of zo.

Bovendien mag de politie al schieten als ze zicht bedreigd voelen, dus dat zou een beetje een vreemd opmerking zijn, niet?
quote:
"Na een waarschuwing moet de politie het recht krijgen met scherp te schieten op bijvoorbeeld een been."

Wilders zei dat hij niet alleen doelde op Marokkaanse relschoppers, maar dat ook anderen hard moeten worden aangepakt. Nu kan van agenten die hun wapen hebben gebruikt worden geëist dat ze zich voor de rechter verantwoorden. Wilders noemde dit overbodig. "Toekomstige relschoppers zullen zich straks wel drie keer bedenken voordat ze iets doen."
Dus niet alleen Marokkanen zoals je al zegt. Maar volgens Gelly mag dit al. Alleen denk ik ook dat het gaat om het zich verantwoorden van.

Mja, op zich wel goed dat er controle op de controle is.

Wanneer ze niets zouden mogen, zou de politie er niet moeten komen. Tenslotte kan je niet even rustig rond de tafel gaan zitten met een massale mensenmassa die tijdelijk gestoord reageren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_78313006
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

In het ene bericht gaat het over het bedreigen van agenten en hier ligt weer de nadruk op het feit dat het niet alleen over allochtonen gaat:
[..]
Omdat het toevallig over een voetbalwedstrijd ging tussen jong Marokko en nog een club (toen wilders dit vermeldde) en daar de rellen van. Ik zie het ook nergens staan dat alleen allochtonen een knieschot zouden moeten hebben

Maar desondanks ben ik dus nog steeds tegen verschil maken van Nederlanders op basis van afkomst of geloof of niet geloof etc

Iedereen evenveel rechten en plichten.

En qua wet al helemaal geen verschil maken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_78313278
stelletje hypocriete zakjes zijn ze bij het cda... gewoon kijken waar ze stemmen van wilders kunnen afpikken en vervolgens volgend jaar vergeten.

cda tuig
pi_78313373
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
stelletje hypocriete zakjes zijn ze bij het cda... gewoon kijken waar ze stemmen van wilders kunnen afpikken en vervolgens volgend jaar vergeten.

cda tuig
Goed om te zien dat jij in ieder geval je steentje bijdraagt aan een betere wereld.
  maandag 22 februari 2010 @ 18:51:28 #80
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_78313386
Ah, de campagne is begonnen

Jack de Vries zonet een prima gesprek bij Een Vandaag!
Pugna Pro Patria
pi_78313631
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zoals ik het lees gaan ze die vervangen door een part-time Glen Mills concept. Werkt uitstekend aldus het WODC.

[ afbeelding ]

(Glen Mills is het blauw lijntje)
Glenn Mills is een voormalig stokpaardje van de VVD. Ook een instelling waar VVD'ers flink van hebben geprofiteerd. Nu trekken ze hun handen er vanaf.

http://www.vn.nl/Standaard-media-pagina/GlenMillsInOpspraak.htm

Nu dat niet werkt zie je misantropische conservatieven maar pleiten voor nog hardere straffen....

Marginaliseren van mensen is een rechtse hobby
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78313855
En ach, over de discussie of je alleen allochtonen mag aanpakken....

Het is wel helder dat het CDA het daarom te doen is. Ze verpakken het alsof het voor iedereen geldt maar hun maatregelen zijn natuurlijk vooral lastig voor 'de buitenlander'. Wat dat betreft gaan we ook steeds meer op de VS lijken. Bepaalde groepen komen overal mee weg (autobestuurders, witteboordencriminelen) en andere groepen krijgen zelfs als ze nog verdachte zijn steeds minder rechten. Jezelf als verdachte verdedigen wordt steeds moeilijker en ook wordt het steeds makkelijker voor rechters om te straffen (steeds minder bewijs is nodig, daar gaan we naartoe).... en dat allemaal voor het goede gevoel van de rechtse onderbuik.... want dat is weer een opgesloten marrokaan erbij! wat dan weer gebruikt wordt om te zeggen 'zie je wel, moslims zijn criminelen!' waarna het cirkeltje weer opnieuw begint.

Sowieso is het nu al mogelijk dat de politie selectief richt op bepaalde groepen. Zoals krakers, zoals allochtonen, zoals voetbalsupporters. Aan de ene kant heel begrijpelijk maar aan de andere kant worden de statistieken die dit oplevert misbruikt door de neo-fascisten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78313867
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Glenn Mills is een voormalig stokpaardje van de VVD. Ook een instelling waar VVD'ers flink van hebben geprofiteerd. Nu trekken ze hun handen er vanaf.

http://www.vn.nl/Standaard-media-pagina/GlenMillsInOpspraak.htm

Nu dat niet werkt zie je misantropische conservatieven maar pleiten voor nog hardere straffen....

Marginaliseren van mensen is een rechtse hobby
Nou, dit is toch echt niet alleen een linkse hobby blijkt wel
pi_78313893
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:51 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Goed om te zien dat jij in ieder geval je steentje bijdraagt aan een betere wereld.
ik haat hypocriete mensen. meer nog dan dat haat ik hypocriete organisaties.

dus
pi_78313940
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:24 schreef voice-over het volgende:
Het CDA flirt met de PVV.
Zoals voorspeld door ondergetekende. PVV/CDA/VVD kabinet wordt de inzet van de verkiezingen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78313996
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zoals voorspeld door ondergetekende. PVV/CDA/VVD kabinet wordt de inzet van de verkiezingen.
zo jammer he als cda nog terugkomt... ik ben die kop van die huichelaar hp zo zat
pi_78314016
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:04 schreef Klopkoek het volgende:

Het is wel helder dat het CDA het daarom te doen is. Ze verpakken het alsof het voor iedereen geldt maar hun maatregelen zijn natuurlijk vooral lastig voor 'de buitenlander'. Wat dat betreft gaan we ook steeds meer op de VS lijken. Bepaalde groepen komen overal mee weg (autobestuurders, witteboordencriminelen) en andere groepen krijgen zelfs als ze nog verdachte zijn steeds minder rechten. Jezelf als verdachte verdedigen wordt steeds moeilijker en ook wordt het steeds makkelijker voor rechters om te straffen (steeds minder bewijs is nodig, daar gaan we naartoe).... en dat allemaal voor het goede gevoel van de rechtse onderbuik.... want dat is weer een opgesloten marrokaan erbij! wat dan weer gebruikt wordt om te zeggen 'zie je wel, moslims zijn criminelen!' waarna het cirkeltje weer opnieuw begint.

Sowieso is het nu al mogelijk dat de politie selectief richt op bepaalde groepen. Zoals krakers, zoals allochtonen, zoals voetbalsupporters. Aan de ene kant heel begrijpelijk maar aan de andere kant worden de statistieken die dit oplevert misbruikt door de neo-fascisten.
Witteboordcriminelen worden de laatste tijd toch ook aardig aangepakt?

Mmm...en voor de rest heb ik mijn mening al vaak genoeg gegeven. Ik zie het dus niet zoals jij het ziet qua nu al aanwezig zijn van selectief alleen op bepaalde groepen richten. Ik zie wel dat de politie te weinig uit kan richten tegen criminelen.

Nu gaat het me niet om het met scherp schieten. Maar de wet die van de onschuldige burger een misdadiger maakt en van de dader een slachtoffer. Als slachtoffer moet je in Nederland met zowel kenteken als adres komen, mochten ze er in ieder geval een gesprekje mee voeren. Bedreigen moet worden opgenomen. Geen foto's, want dan zit je alweer met het gedeelte portretrecht.
pi_78314050
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik hoop er stiekem wel op. Dat gaat weer hilarische taferelen opleveren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_78314061
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:04 schreef Klopkoek het volgende:

Wat een zurigheid toch weer. Weet je wat het grote probleem is? De globalisering; de wereld is te te snel te klein geworden. Het leven was altijd al een strijd, maar het was in ieder geval nog overzichtelijk.
pi_78314083
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:10 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat een zurigheid toch weer. Weet je wat het grote probleem is? De globalisering; de wereld is te te snel te klein geworden. Het leven was altijd al een strijd, maar het was in ieder geval nog overzichtelijk.
In het Pleistoceen was alles beter.
pi_78314137
CDA

Als je denkt de maatschappij te kunnen helpen met het vergroten van de rechtsongelijkheid ben je diep triest. Maar het is pure verkiezingsstunt. Al weet ik niet wie hier voor is. Ook PVV kiezers zien dit als een grap, net of het cda dat echt zal doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78314155
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

In het Pleistoceen was alles beter.
Zo ver hoeven we niet terug. Ik zit meer te denken aan de tijd van Dik Trom en Billy Turf.
pi_78314160
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik hoop er stiekem wel op. Dat gaat weer hilarische taferelen opleveren.
Dat kan nog wel eens meevallen. Wilders is geen Fortuyn. Die gaat de touwtjes héél strak in handen houden. Zowel het CDA, VVD als de PVV zitten te azen op een rechts kabinet. Dat wordt geen verstandshuwelijk zoals het afgelopen kabinet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_78314294
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat kan nog wel eens meevallen. Wilders is geen Fortuyn. Die gaat de touwtjes héél strak in handen houden. Zowel het CDA, VVD als de PVV zitten te azen op een rechts kabinet. Dat wordt geen verstandshuwelijk zoals het afgelopen kabinet.
Een groot gedeelte van de CDA achterban zit helemaal niet te wachten op een regering met de PVV. Van de VVD ook niet trouwens.
pi_78314339
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:12 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zo ver hoeven we niet terug. Ik zit meer te denken aan de tijd van Dik Trom en Billy Turf.

Oeh!!!!
pi_78314427
VVD alsjeblieft niet meer aan het geld laten zitten. Die heeft al bijna twaalf jaar de portefeuille in hun beheer gehad.
pi_78314482
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Witteboordcriminelen worden de laatste tijd toch ook aardig aangepakt?

Mmm...en voor de rest heb ik mijn mening al vaak genoeg gegeven. Ik zie het dus niet zoals jij het ziet qua nu al aanwezig zijn van selectief alleen op bepaalde groepen richten. Ik zie wel dat de politie te weinig uit kan richten tegen criminelen.

Nu gaat het me niet om het met scherp schieten. Maar de wet die van de onschuldige burger een misdadiger maakt en van de dader een slachtoffer. Als slachtoffer moet je in Nederland met zowel kenteken als adres komen, mochten ze er in ieder geval een gesprekje mee voeren. Bedreigen moet worden opgenomen. Geen foto's, want dan zit je alweer met het gedeelte portretrecht.
Begrijpelijk. Want voordat je het weet staat het op internet.

Zoals ik al aan gaf met het selectief richten op bepaalde groepen begrijp ik dat wel. Ik begrijp eigenlijk heel veel. Ik begrijp bijvoorbeeld ook wel dat iemand een website start waar pedofielen op komen te staan en waar ze wonen. Maar ik begrijp ook de nadelen en wat voor gevolgen het kan hebben als er slecht mee om wordt gegaan. Die lees ik veel te weinig.

Zo is er in Noord-Brabant een dorpje geweest waar een hele wijk met elkaar in onmin raakte doordat bleek dat een bewoner 25 jaar geleden was veroordeeld voor ontucht. Een andere bewoner werd ook gebrandmerkt maar die bleek nooit te zijn veroordeeld! Culemborgse toestanden. Het haalde helaas amper het nieuws. Dankzij de rechtse media uiteraard.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_78314496
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:51 schreef Jurgen21 het volgende:
Ah, de campagne is begonnen

Jack de Vries zonet een prima gesprek bij Een Vandaag!
Met een prima leugen over de LPF
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_78314557
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Of WIlders geen Fortuyn is lijkt me niet zo'n relevante vraag. Fortuyn heeft natuurlijk überhaupt nooit de mogelijkheid gehad om een ministersploeg echt vorm te geven en te leiden. Daarnaast kan hij natuurlijk we de touwtjes strak in handen houden, maar hij zal toch capabele mensen moeten leveren. Nou weet ik wat er voor de PVV in de kamer zit en heb ik wel het een en ander meegekregen over mensen die zich voor de gemeenteraadsverkiezingen beschikbaar hebben gesteld en dat zijn toch niet de capabele bestuurders die een departement kunnen leiden.

Daarnaast kun je natuurlijk claimen dat al deze partijen een 'rechts' kabinet willen, maar Wilders maakt van links standpunt omtrent de AOW al een breekpunt. Daarnaast botsen veel van z'n opvattingen over restricties m.b.t. de Islam met de opvattingen over religie van het CDA.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:24:24 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_78314655
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Of WIlders geen Fortuyn is lijkt me niet zo'n relevante vraag. Fortuyn heeft natuurlijk überhaupt nooit de mogelijkheid gehad om een ministersploeg echt vorm te geven en te leiden. Daarnaast kan hij natuurlijk we de touwtjes strak in handen houden, maar hij zal toch capabele mensen moeten leveren. Nou weet ik wat er voor de PVV in de kamer zit en heb ik wel het een en ander meegekregen over mensen die zich voor de gemeenteraadsverkiezingen beschikbaar hebben gesteld en dat zijn toch niet de capabele bestuurders die een departement kunnen leiden.

Daarnaast kun je natuurlijk claimen dat al deze partijen een 'rechts' kabinet willen, maar Wilders maakt van links standpunt omtrent de AOW al een breekpunt. Daarnaast botsen veel van z'n opvattingen over restricties m.b.t. de Islam met de opvattingen over religie van het CDA.
Dus eigenlijk was dit kabinet hartstikke rechts. Want volgens je heiland Pechtold had dit stilzittende kabinet niks gedaan. Behalve... de AOW. Dat wilde Pechtold nog wel toegeven. De AOW was het enige belangrijke besluit wat er toe doet volgens Pechtold. Nou, je zegt dat de AOW een links speeltje is dus is dit kabinet hartstikke rechts geweest.

Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')