quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:49 schreef Twinkly het volgende:Ik heb verder niet bijgelezen maar ik heb een vraagje aan de mensen die al wat langer voeden.
Niels is nu vier maanden en volgens het boekje is hij nu heel onrustig en snel afgeleid tijdens het drinken. Overdag, wanneer hij wakker wordt wil hij vaak niet of maar weinig drinken, voor het slapengaan heeft hij dan honger dus voed ik hem dan. Vaak drinkt hij dan ook nog weinig en wordt snel weer wakker. Ik ben wat bang voor afhankelijkheid van de borst voor het slapengaan. Hoe hebben jullie dit ervaren en is er iets wat ik zelf kan ondernemen om het voeden wat rustiger te maken en te zorgen dat hij meer in een keer drinkt? Ik doe nu vaak een spuugdoekje over zijn ogen, maar dat werkt maar soms.
Ik voel me aangesproken!
Waarom ben je bang voor afhankelijkheid voor het slapen gaan? Wil je binnenkort stoppen of ben je niet altijd in de gelegenheid om te voeden voor zijn bedtijd? Ik vond het altijd een heerlijk ritueel, lekker met de kleine in het ouderlijk bed (de guppies hebben altijd bij ons op de kamer geslapen zolang ik bv gaf en de jongste van 21 maanden ligt er nu dus ook nog steeds), nog een slokje drinken, liedje en hop het bedje in. Bij mij werden ze soms rustig van een zachtjes een liedje zingen of neuriën tijdens het voeden. Wat ik ook wel deed, was zodra ze onrustig werden en los lieten, een "grapje" maken. Daar raakten ze dan op gefocust: Mama aan kijjken, mama zegt blieblieb, lachen en weer aanhappen! En ja, dat vraagt om herhaling, maar was leuker dan al die dingen die ze om zich heen zien en je er aan gaan irriteren.
Ik kan er niet mee stoppen; ben verslaafd aan bv!!!!!!!
En wat doen junks? Die verzinnen alles om het nog een dagje uit te stellen...

Ik ben dus nog steeds niet gestopt, nog steeds niet aan de broodnodige AB.... Vrijdag had ik verzonnen dat ik toch contact met de arts wou, want als ik toch moet stoppen met de bv, had ik liever de medicijnen die hij me zou hebben voorgeschreven als ik geen bv had gegeven. Of misschien dat ie dan toch nog stiekem iets zou hebben wat wel echt met de bv kon?!

Dus... heb het hele weekend nog lekker kunnen voeden!
Leverde me een belafspraak op, mijn man kreeg hem aan de lijn en heeft het heel verhaal uitgelegd, maar ik moest toch gewoon deze pillen gaan slikken, de andere (die zeker niet met bv konden) waren niet perse beter. Was nog grappig, de man zat er wat mee dat ik de bv er voor op ging geven, en vroeg hoelang geleden ik bevallen was; mijn man zei 21 maanden en ik hoor hem even later zeggen: "Nee, máánden!" De man dacht dat het weken waren, en reageerde met "Wat? Belachelijk!"
Maar goed.... ik moet eerst een stootkuur van 2 per dag... dus vandaag kan dat niet meer...

En nou maar hopen dat ik dat morgen overdag niet vergeet....

Hoezo junk!