abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78469016
Ja is het ook. Het zou wel mijn overweging zijn. Daarom ben ik even benieuwd
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:04:17 #152
35189 Troel
scherp en bot
pi_78474823
Hoelang duurt het voordat Loperamide weer uit je bloed is?

Jochem zat gisteren bij anderen echt te bedelen om een borst, dus ik denk dat hij als ik weer helemaal lekker ben toch wel weer wil (en ik dacht al dat hij niet meer wilde)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 26 februari 2010 @ 12:13:30 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_78475213
Hmm, volgens de lijst msag het dus gewoon in combinaite. Ik baal nu eigenlijk best wel Dan straks als hij thuis is maar meteen aanleggen!

En een uitgeprinte lijst bijd e hand houden voor als ik ooit weer ziek ben en niet in staat ben dit soort dingen uit te zoeken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78476577
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 08:52 schreef WupWup het volgende:
Mammietje, waarom is het alternatief gelijk stoppen eigenlijk? Als je het echt niet ziet zitten om te voeden met de medicatie, zou je ook kunnen kolven om je productie te behouden?
Omdat een maand heel erg lang is. De kans dat hij daarna nog wil, acht ik nihil. Hij krijgt nu ook nog maar 1 á 2 keer per nacht. En daarbij... hij is 21 maanden!
Hij lag vannacht enkel 2 keer te lummelen. Ik heb nu besloten het er bij te laten zitten. Al is het toch een beetje met pijn in mijn hart, het is mooi geweest. Ik heb veel voor zijn bv over gehad, hij heeft mij voor prednison weten te behoeden (bleek na een leverpunctie dat ze verkeerde diagnose hadden gesteld, ik had in de maand tussentijd geweigerd die troep te slikken omdat hij niets anders wou), ik ben toen hij 14 maanden was een week lang opgenomen geweest met een eileiderontsteking en moest ik vanwege antibiotica afkolven wat voor geen meter ging.... en na die week janken, pakte mijn kereltje het gewoon weer op... Maar nu... Ik ga er vrede mee leren hebben dat we 21 maanden die intimiteit gekend hebben.
Zal wel vreemd voor me worden, want ik ben de afgelopen 6 jaar altijd zwanger OF borstvoedend OF beide geweest. Misschien kom ik hier nog wel even miepen komende tijd....
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:07:27 #155
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78477430
Hier zou het binnenkort ook wel eens afgelopen kunnen zijn. Over 2 weken ga ik van vrijdag tot dinsdag met mijn moeder en zussen naar Rome. Marlien kan dan dus niet bij mij drinken. Of ze dat na die tijd nog zal willen weet ik niet, ik reken er maar niet op. Ik zie wel. Maar ik vroeg me af of het misschien verstandig is om een kolf mee te nemen? Niet om de productie op peil te houden, want dat maakt me niet meer zoveel uit, maar misschien dat ik last kan krijgen van stuwing? Of zal dat ook wel meevallen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_78477718
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:07 schreef Grijs het volgende:
Hier zou het binnenkort ook wel eens afgelopen kunnen zijn. Over 2 weken ga ik van vrijdag tot dinsdag met mijn moeder en zussen naar Rome. Marlien kan dan dus niet bij mij drinken. Of ze dat na die tijd nog zal willen weet ik niet, ik reken er maar niet op. Ik zie wel. Maar ik vroeg me af of het misschien verstandig is om een kolf mee te nemen? Niet om de productie op peil te houden, want dat maakt me niet meer zoveel uit, maar misschien dat ik last kan krijgen van stuwing? Of zal dat ook wel meevallen?
stuwing hoort er ook een beetje bij he? Ik weet niet hoe handig je bent met de hand te kolven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:14:46 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_78477760
Ik zou zeker een kolf meenemen, je zal maar net op je vakantie een borstontsteking krijgen doordat je onverwacht toch stuwing krijgt en dergelijke. Dat zou dubbel balen zijn. (Vakantie verpest en een ontsteking)

Mammietje, had je die berekening op internet gevonden? Ik kan het namelijk niet vinden en ik vind het wel interessant. Mooi dat je de borstvoedingsperiode met een tevreden gevoel kan afsluiten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78477790
Hoe oud is je meissie, Grijs? Het verbaasde mij namelijk toen Bink na een week ziekenhuis nog wou, maar kennelijk was dat genoeg 'gewoonte' voor hem om het terug te willen...
Ik zou zeker een (hand)kolf meenemen. Liever mee verlegen dan om verlegen toch?
pi_78477994
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zou zeker een kolf meenemen, je zal maar net op je vakantie een borstontsteking krijgen doordat je onverwacht toch stuwing krijgt en dergelijke. Dat zou dubbel balen zijn. (Vakantie verpest en een ontsteking)

Mammietje, had je die berekening op internet gevonden? Ik kan het namelijk niet vinden en ik vind het wel interessant. Mooi dat je de borstvoedingsperiode met een tevreden gevoel kan afsluiten.
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=6602&topic_view=flat
ff naar beneden scrollen, de reactie van lk Gonneke.
pi_78478288
Moeilijke keuze mammietje. Maar als je gaat stoppen wegens de AB dan kan je in ieder geval wel zeggen dat je je kind geweldig gevoed hebt de afgelopen 21 maanden. Dat vind ik echt wel knap!

Gisteren zijn we bij de LK geweest (was gelijk de eerste keer buiten voor mij en muppet sinds de bevalling ). Ze heeft echt de tijd genomen om ons te helpen en vond dat we goed op de rails waren. Omdat het voeden met het tepelhoedje wel goed gaat proberen we ons niet te veel te focussen op het aanleggen aan de tepel. Natuurlijk wel steeds even proberen, maar in principe is het al heel erg goed dat ze wel aan de borst drinkt met hulpmiddel.
Verder had ze nog een aantal tips mbt voedingshouding enkolven (vaak doen, ook al is het maar een paar minuutjes). Maandag belt ze op om te vragen hoe het gaat, en dinsdag kunnen we dan weer op uitgebreid consult.

Hannah heeft vanochtend zo goed gedronken aan de borst dat ze geen flesje meer wilde daarna
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:11 #161
35189 Troel
scherp en bot
pi_78478646
Heerlijk octo!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:35:21 #162
12913 GreatWhiteSilence
pi_78478653
Ah, thanks. Het antwoord is trouwens voor een kind van 7 kilo, neem ik aan. (2,8 gedeeld door 0,4 is 7?) Het zal dus gaan om een kind van een half jaar oud ofzo, schat ik? Ik kan niet vinden hoe oud of zwaar het kind is, dat maakt het lastig rekenen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_78478744
Klinkt allemaal goed en hoopvol Octo Ga zo door
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:40:03 #164
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78478880
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 13:15 schreef Mammietje het volgende:
Hoe oud is je meissie, Grijs? Het verbaasde mij namelijk toen Bink na een week ziekenhuis nog wou, maar kennelijk was dat genoeg 'gewoonte' voor hem om het terug te willen...
Ik zou zeker een (hand)kolf meenemen. Liever mee verlegen dan om verlegen toch?
Marlien is 21 maanden. En ze vindt het 's ochtends nog heerlijk, dus misschien dat ze ook wel graag weer wil drinken als ik terug ben, ik zie wel.
En dat laatste had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken... gewoon meenemen dus.
Met de hand kolven lukte mij anderhalf jaar geleden wel vrij goed, maar daarna nooit meer gedaan. En als het dan niet goed gaat, heb ik geen 'kind bij de hand' die de boel weer weg kan drinken. Maar ik denk wel dat handkolven afdoende zou kunnen zijn (maar voor de zekerheid zal ik de kolf wel meenemen).

[ Bericht 7% gewijzigd door Grijs op 26-02-2010 13:46:05 ]
  vrijdag 26 februari 2010 @ 13:40:08 #165
12913 GreatWhiteSilence
pi_78478883
Octo, fijn dat het zo goed gaat.
pi_78481195
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 12:47 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Omdat een maand heel erg lang is. De kans dat hij daarna nog wil, acht ik nihil. Hij krijgt nu ook nog maar 1 á 2 keer per nacht. En daarbij... hij is 21 maanden!
Hij lag vannacht enkel 2 keer te lummelen. Ik heb nu besloten het er bij te laten zitten. Al is het toch een beetje met pijn in mijn hart, het is mooi geweest. Ik heb veel voor zijn bv over gehad, hij heeft mij voor prednison weten te behoeden (bleek na een leverpunctie dat ze verkeerde diagnose hadden gesteld, ik had in de maand tussentijd geweigerd die troep te slikken omdat hij niets anders wou), ik ben toen hij 14 maanden was een week lang opgenomen geweest met een eileiderontsteking en moest ik vanwege antibiotica afkolven wat voor geen meter ging.... en na die week janken, pakte mijn kereltje het gewoon weer op... Maar nu... Ik ga er vrede mee leren hebben dat we 21 maanden die intimiteit gekend hebben.
Zal wel vreemd voor me worden, want ik ben de afgelopen 6 jaar altijd zwanger OF borstvoedend OF beide geweest. Misschien kom ik hier nog wel even miepen komende tijd....
21 maanden al! Dat had ik even niet door. Hartstikke goed joh, moeten wij nog maar zien te halen
Als ik het zo lees, heb je inderdaad veel overwonnen. Kom maar lekker miepen hier hoor, ervaring is altijd welkom!
pi_78481209
octo
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:23:09 #168
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78485254
Grijs, ik ben hier ook wel eens wat dagen op rij weg geweest, maar Pepijn drinkt nog altijd.
Ondanks dat Pepijn nog 2-3x per dag/nacht drinkt kan ik zo'n 72 uur zonder kolven. En anders is een paar minuten met de hand kolven onder de douche (niet dat er dan veel uit komt) voldoende om weer prettig verder te kunnen.

octo fijn dat het goed gaat en dat de lactatiekundige heeft kunnen helpen!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 17:11:34 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78486912
octo, wat fijn!

BJ, hoe gaat het met jouw overwegingen mbt bv?

DJRandall, hoe gaat het met jou?

De vitamientjes werken! ik ben vanochtend onder de douche vandaan gekomen zonder zeer heftige pijn, dus dat is een hele vooruitgang! en gister heb ik voor het eerst een blauwe tepel mogen aanschouwen. was ook bijzonder. en toen had madam toch heel erg dorst. auwie! naja, het gaat beter, er zit voortgang in, en het blijft steeds beter gaan! ik durf bijna te gaan hopen op een dag zonder enige pijn! dat zal wennen worden...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78488451
Daviniah: maf hè? Dat blauwe?
Hier wrden ze nu standaard blauw, wit of paars bij een TSR aan de andere kant
Niet lekker.
En bij een spontane TSR gaan ze allebei. En pijn dat een TSR dan kan doen

Ik was het alweer bijna vergeten

Maar bij jou is het wel vervelender, omdat het ook echt gevolgen heeft.
pi_78499042
Octo: je klinkt erg positief, super!! Jij bent echt een volhouder!!

Hier een baaldagje m.b.t. kolven. Had er de pest in, ben ook erg moe. Hopelijk morgen een betere dag. Lucas drinkt nu uit een andere fles, omdat de voedingen echt te lang duurden. Nu drinkt hij gewoon binnen een half uur zijn hele fles leeg. Voorheen duurde het een uur en viel hij constant in slaap. Wat dat betreft dus wel vooruitgang. Wel een nacht en dag met enorme krampjes, dat is zooooo zielig he.

We hopen dat hij nu wat krachtiger wordt om van de borst te drinken....
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:08:20 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_78532028
Volgens mij heb ik zelden zo genoten van een drinkend jongetje. Jochem vond het in ieder geval weer heerlijk om bij me te drinken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:15:22 #174
12913 GreatWhiteSilence
pi_78532308
Geweldig Troel
pi_78533149
Wat fijn Troel! Kunnen we morgen synchroon voeden

BJ, hoe gaat het bij jullie?Wilde het vanmiddag niet vragen, wist niet of je dat ongemakkelijk zou vinden
Lotte!
Noah!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:43:57 #176
35189 Troel
scherp en bot
pi_78533427
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:37 schreef Linda2205 het volgende:
Wat fijn Troel! Kunnen we morgen synchroon voeden

BJ, hoe gaat het bij jullie?Wilde het vanmiddag niet vragen, wist niet of je dat ongemakkelijk zou vinden
Uhm, je kwam toch niet om zes uur 's ochtends al
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78533468
op zondag eet je altijd meer dan op andere dagen toch?

Maarre...nee, kweenie hoe het bij jou is om dat tijdstip, maar dan is hier iedereen nog in diepe rust
Lotte!
Noah!
  zaterdag 27 februari 2010 @ 21:54:53 #178
35189 Troel
scherp en bot
pi_78533899
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:44 schreef Linda2205 het volgende:
op zondag eet je altijd meer dan op andere dagen toch?

Maarre...nee, kweenie hoe het bij jou is om dat tijdstip, maar dan is hier iedereen nog in diepe rust
Zes uur is hier vaak qualityJochemmamatime
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_78533904
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 22:08 schreef DJRandall het volgende:
Octo: je klinkt erg positief, super!! Jij bent echt een volhouder!!

Hier een baaldagje m.b.t. kolven. Had er de pest in, ben ook erg moe. Hopelijk morgen een betere dag. Lucas drinkt nu uit een andere fles, omdat de voedingen echt te lang duurden. Nu drinkt hij gewoon binnen een half uur zijn hele fles leeg. Voorheen duurde het een uur en viel hij constant in slaap. Wat dat betreft dus wel vooruitgang. Wel een nacht en dag met enorme krampjes, dat is zooooo zielig he.

We hopen dat hij nu wat krachtiger wordt om van de borst te drinken....
Een uur is wel heel lang! Hannah drinkt (na de borst) ongeveer in 15 minuten haar flesje leeg, maar daar zit dan meestal rond de 60-70 cc melk in. Dan heeft ze genoeg en spuugt de speen uit.
Op aanraden van de kraamverzorgster heb ik flessen van Difrax (de S-fles) omdat die voor de hele kleintjes geschikt zijn en ook voor minder darmkrampjes zorgen dan de Avent flessen die ik ook heb.

En een voor de baaldag
pi_78558368
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:55 schreef octopussy het volgende:

[..]

Een uur is wel heel lang! Hannah drinkt (na de borst) ongeveer in 15 minuten haar flesje leeg, maar daar zit dan meestal rond de 60-70 cc melk in. Dan heeft ze genoeg en spuugt de speen uit.
Op aanraden van de kraamverzorgster heb ik flessen van Difrax (de S-fles) omdat die voor de hele kleintjes geschikt zijn en ook voor minder darmkrampjes zorgen dan de Avent flessen die ik ook heb.

En een voor de baaldag
Lucas krijgt nu 100 cc. Wij hebben ook de Difrax gekocht en dat gaat dus een stuk sneller. 15 tot 25 minuten. Zijn krampjes zijn nog wel een drama, we hebben de hele nacht getroost. Mogelijk dat hij toch last heeft van mijn medicijnen, dus we proberen twee dagen zonder borstvoeding. Kijken of hij minder pijn heeft.
Gisteren een hele dag met alleen bv, was dus drama. Vandaag met alleen kv begonnen en hopen dat het goed gaat.
  maandag 1 maart 2010 @ 10:06:50 #181
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78581668
witte stipjes op kaak en gehemelte: is dat nou spruw?
en wat doe ik er aan?
pi_78582443
Je kunt meerdere dingen doen: naar de huisarts om te beginnen en dan krijg je Nystatine of Dakatrin. Dat moet volgens de bijsluiter een paar keer per dag, maar beter is na elke voeding. In het mondje van Harry smeren.
Na elke voeding je tepels insmeren met anti-schimmelcreme, die je gewoon dij de kruidvat bv kan kopen. Voetschimmelcreme met miconazol. Die hoef je niet af te wassen voor de volgende voeding. Dun smeren.
Je kunt ook gentiaan-violet proberen dat werkte bij ons heel goed in combinatie met Daktarin. Meer info vind je hier.
De Nystatine vond ik erg vervelend. Maar dat is persoonlijk denk ik.

Alles wassen, monddoekjes, hydrofielluiers etc, wat in aanraking komt met melk. Ook elke dag een schone bh aan etc. Beddengoed heel vaak wassen etc. Alles op 60 graden. Spruw wordt ook wel de was-ziekte genoemd. Ik legde onder Ko's hoofdje een hydorfielluier die ik elke dag ververste, en zijn hoeslakentje dus om de 2 dagen.

En bah, spruw is vervelend.

Pfft, ik heb een kaakholte ontsteking of een ontstoken kies. Kreeg vanochtend iets voorgeschreven wat niet samengaat met bv, maar nu heb ik paracetamol/codeinefosfaat en dat is L3 geloof ik. Heb ik dat goed gezien?
De pijn is zo intens dat ik het niet red zonder een pijnstiller. Zo meteen ook maar naar de tandarts.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_78582616
Asyniur witte bobbeltjes? Dat zijn waarschijnlijk verstopte talgkliertjes. Als die op de tandenboog zitten lijkt het net of er een tand doorkomt
Spruw geeft een witte waas die niet weg te vegen is op de tong, het gehemelte en de wangzakken en (bij Niels) witte zuigblaasjes op de lippen.
Bij spruw heb je ook nog andere symptomen zoals onrustig drinken, vaak loslaten, klakken met de tong tijdens het drinken, soms zelfs borstweigeren. Meestal heeft de moeder er nog het meeste last van: steken die door de hele borst lopen, gevoelige rode tepels met een witte gloed.
Als je spruw hebt heeft de huisarts hier een middeltje voor dat je bij de baby in de mond moet smeren: Nystatine. Zelf smeer je antischimmelcreme op je tepels na iedere voeding (Daktarin bijvoorbeeld). En alle spuugdoekjes enzo moeten na gebruik direct in de was, iedere dag een schone bh, na iedere voeding nieuwe zoogcompressen en alles op 60 graden wassen. Dit moet je 14 dagen volhouden. Als dat allemaal niet werkt kun je in plaats van Nystatine Gentiaan Violet gebruiken. Dit smeer je 1 keer per dag in de mond van de baby en op je tepels en na iedere voeding gebruik je nog steeds antischimmelcreme op je tepels. Dit hoef je geloof ik maar 4 dagen te gebruiken, maar ik gebruikte het wat langer voor de zekerheid.

Ik heb verder niet bijgelezen maar ik heb een vraagje aan de mensen die al wat langer voeden.
Niels is nu vier maanden en volgens het boekje is hij nu heel onrustig en snel afgeleid tijdens het drinken. Overdag, wanneer hij wakker wordt wil hij vaak niet of maar weinig drinken, voor het slapengaan heeft hij dan honger dus voed ik hem dan. Vaak drinkt hij dan ook nog weinig en wordt snel weer wakker. Ik ben wat bang voor afhankelijkheid van de borst voor het slapengaan. Hoe hebben jullie dit ervaren en is er iets wat ik zelf kan ondernemen om het voeden wat rustiger te maken en te zorgen dat hij meer in een keer drinkt? Ik doe nu vaak een spuugdoekje over zijn ogen, maar dat werkt maar soms.
Ik vraag me wel af hoe mensen dat doen die flesvoeding geven, die kinderen zullen toch ook door dezelfde fase gaan?

[ Bericht 20% gewijzigd door Twinkly op 01-03-2010 10:54:14 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_78582812
Oeke ik had van de week precies hetzelfde. De tandarts raadde me aan om 2 tot 5 keer per dag 5 minuten te kauwen op een gaasje met een 1:1 oplossing van water met waterstofperoxide (verkrijgbaar bij de apotheek). En je mag ibuprofen slikken als je borstvoeding geeft, dat werkt ook ontstekingsremmend.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 1 maart 2010 @ 11:50:05 #185
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_78584327
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:49 schreef Twinkly het volgende:
(..)
Ik heb verder niet bijgelezen maar ik heb een vraagje aan de mensen die al wat langer voeden.
Niels is nu vier maanden en volgens het boekje is hij nu heel onrustig en snel afgeleid tijdens het drinken. Overdag, wanneer hij wakker wordt wil hij vaak niet of maar weinig drinken, voor het slapengaan heeft hij dan honger dus voed ik hem dan. Vaak drinkt hij dan ook nog weinig en wordt snel weer wakker. Ik ben wat bang voor afhankelijkheid van de borst voor het slapengaan. Hoe hebben jullie dit ervaren en is er iets wat ik zelf kan ondernemen om het voeden wat rustiger te maken en te zorgen dat hij meer in een keer drinkt? Ik doe nu vaak een spuugdoekje over zijn ogen, maar dat werkt maar soms.
In een rustige omgeving zitten (met weinig prikkels) helpt soms wel. En wat ik ook wel deed, is de draagdoek over Marlien, maar wel zo dat ze mij kon zien (en ik haar ), lekker knus. Het is een fase, maar wel een lastige, vond ik.
quote:
Ik vraag me wel af hoe mensen dat doen die flesvoeding geven, die kinderen zullen toch ook door dezelfde fase gaan?
Ja, maar een fles beweeg je wat gemakkelijker mee dan een borst .
pi_78585469
Nou, het was een ontsteking in een kies. Gefixt, dus die pillen hoef ik niet te slikken.

Even nog aanvullend op de spruw, het lijkt heel erg op een kwark-achtig laagje. Maar bij mij bgon het met een soort witte kringetjes, als blaasjes waar het vel vanaf is.
En even opletten bij Nystatine, ik heb het erg lang gebruikt, maar er was maar geen verbetering. Mijn lk zei dat het nadeel van Nystatine was dat spruw er immuun voor kan worden. Zij raadde me Daktarin aan en dat in combinatie met de Gentiaan Violet was uiteindelijk de truc voor ons.
En dan deed ik na die 4 dagen GV nog een herhalingskuur van 3 dagen na een week.

Twinkly, dat is vervelend he? Ko is bij vlagen nog steeds onrustig. Maar ik heb wel altijd gevoed voor de nacht. Die afhankelijkheid daar heb ik nooit over nagedacht eigenlijk.
Ik vond het wel een mooi slaapritueel. En zonder borst lukt het ook om in slaap te vallen gelukkig.
Ik heb eigenlijk geen trucs toegepast behalve in rust voeden. En hem er steeds weer bij halen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 1 maart 2010 @ 12:34:14 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78586021
asy, ik hoop dat het geen spruw is!

hier staat de bo-teller op 2...
gisterochtend schijf, weggedronken, gistermiddag koorts, naar de hap (ook ivm mirenaplaatsing minder dan een week geleden dus dan moest ik ook bellen bij koorts), dus we zijn weer aan de stink-ab, ondanks dat de dokter niet echt een harde plek meer voelde...
het is nu wel een beetje rood, maar voeden is pijnloos en ik ben koortsvrij. beetje bijzonder, dus...
geheel niet toevallig deed de rode plek gister eigenlijk alleen pijn als ik het koud had (door de koorts). voor mij is mijn hypothese (raynauds als oorzaak van die bo's) dus echt wel bewezen nu.
al ga ik toch wel een lk langs laten komen om te kijken naar het aanleggen. dan weet ik zeker dat daar echt niks verkeerd gaat. (net nagekolfd en daar kwam 20cc uit. (ik kolf normaal heel goed, ben net een sprinklerinstallatie bij een goede tsr) borst was dus leeg.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:37:26 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78586129
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:34 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, ik hoop dat het geen spruw is!

hier staat de bo-teller op 2...
gisterochtend schijf, weggedronken, gistermiddag koorts, naar de hap (ook ivm mirenaplaatsing minder dan een week geleden dus dan moest ik ook bellen bij koorts), dus we zijn weer aan de stink-ab, ondanks dat de dokter niet echt een harde plek meer voelde...
het is nu wel een beetje rood, maar voeden is pijnloos en ik ben koortsvrij. beetje bijzonder, dus...
geheel niet toevallig deed de rode plek gister eigenlijk alleen pijn als ik het koud had (door de koorts). voor mij is mijn hypothese (raynauds als oorzaak van die bo's) dus echt wel bewezen nu.
al ga ik toch wel een lk langs laten komen om te kijken naar het aanleggen. dan weet ik zeker dat daar echt niks verkeerd gaat. (net nagekolfd en daar kwam 20cc uit. (ik kolf normaal heel goed, ben net een sprinklerinstallatie bij een goede tsr) borst was dus leeg.
Vervelend!!

Maar ben je begonnen met de AB terwijl de schijf al weg was en je al koortsvrij was? Of had je nog koorts?
  maandag 1 maart 2010 @ 12:40:19 #189
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78586236
ben begonnen met de ab toen ik nog koorts had. vanochtend werd ik koortsvrij wakker. 2 ab-pillen er dus al in.
  maandag 1 maart 2010 @ 12:40:46 #190
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_78586251
hoi meiden; ik zag mensen die geintresseerd zijn naar onze BV-perikelen.
nou ik moet zeggen dat we nog steeds op hetzelfde pad zitten. Evie krijgt nog steeds afgekolfde melk en tnt heb ik nog geen KV hoeven geven, ondanks dat ik dus minder vaak kolf. d
Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik verder wil. Aan de ene kant wilde ik graag klaar zijn met het kolven en dergelijke als ik weer moet werken (over 2 weken inmiddels), maar aan de andere kant zou het mooi zijn als ik er nog een paar weekjes bij aan kan plakken; al dan niet om en om ofzo.
volledig over op de borst gaat niet lukken; daar heeft Evie het geduld niet meer voor...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 1 maart 2010 @ 12:45:44 #191
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78586414
quote:
Op maandag 1 maart 2010 12:40 schreef DaviniaHR het volgende:
ben begonnen met de ab toen ik nog koorts had. vanochtend werd ik koortsvrij wakker. 2 ab-pillen er dus al in.
Flink shit hoor...

Maar goed ik kan erover meepraten
pi_78586903
Daviniah, wat ontzettend vervelend dat de Raynaulds bo's veroorzaakt Das niet zo 123 op te lossen nl...
Bleh

Hier gaat de BV prima, nog steeds overdag om de drie uur (afwijking van mx een kwartier ), 's nachts soms 4.

Alleen je moet hem niet wakker maken voor een voeding, dan weigert hij Hoe hongerig hij dan ook zou moeten zijn.
En ik heb hem net maar cinababy gegeven, krampjes
  maandag 1 maart 2010 @ 13:36:54 #193
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78588335
quote:
Op maandag 1 maart 2010 10:49 schreef Twinkly het volgende:
Asyniur witte bobbeltjes? Dat zijn waarschijnlijk verstopte talgkliertjes. Als die op de tandenboog zitten lijkt het net of er een tand doorkomt
Spruw geeft een witte waas die niet weg te vegen is op de tong, het gehemelte en de wangzakken en (bij Niels) witte zuigblaasjes op de lippen.
Bij spruw heb je ook nog andere symptomen zoals onrustig drinken, vaak loslaten, klakken met de tong tijdens het drinken, soms zelfs borstweigeren. Meestal heeft de moeder er nog het meeste last van: steken die door de hele borst lopen, gevoelige rode tepels met een witte gloed.
Als je spruw hebt heeft de huisarts hier een middeltje voor dat je bij de baby in de mond moet smeren: Nystatine. Zelf smeer je antischimmelcreme op je tepels na iedere voeding (Daktarin bijvoorbeeld). En alle spuugdoekjes enzo moeten na gebruik direct in de was, iedere dag een schone bh, na iedere voeding nieuwe zoogcompressen en alles op 60 graden wassen. Dit moet je 14 dagen volhouden. Als dat allemaal niet werkt kun je in plaats van Nystatine Gentiaan Violet gebruiken. Dit smeer je 1 keer per dag in de mond van de baby en op je tepels en na iedere voeding gebruik je nog steeds antischimmelcreme op je tepels. Dit hoef je geloof ik maar 4 dagen te gebruiken, maar ik gebruikte het wat langer voor de zekerheid.
Ja het zijn witte bobbeltjes en ik zag ze op zijn kaak en ver achter op zijn gehemelte. Heb net de mevrouw van het consternatiebureau ook even laten kijken (die was toch hier voor intake). Conclusie: het is geen spruw.

Maar dank jullie wel voor de snelle en volledige antwoorden!
  maandag 1 maart 2010 @ 13:38:42 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_78588434
Davinia, alweer een borstontsteking... Het zit je niet mee hè?

freecell, wat sneu van die krampjes!
HIer maar 1 nacht flinke krampen gehad agv de erwtensoep die mama gegeten had
pi_78588564
Bij Leander heb ik nooit verschil gemerkt in krampjes nav eten. Hij had gewoon drie maanden af en toe flink krampjes en toen was het over
  maandag 1 maart 2010 @ 13:55:59 #196
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78589216
Even een onzekerheid uiten...

R krijgt sinds een aantal weken nu om en om borstvoeding en kunstvoeding, heb daar heel rustig naar toe gewerkt, ongeveer 1,5 week per voeding voor genomen. En dat lijkt nu goed te gaan, in die zin dat ik het gevoel heb dat mijn productie niet terugloopt en dat we het op deze manier nog makkelijk een tijd kunnen volhouden samen.

Ik heb het zo gedaan omdat ik echt niet van kolven houd en nu op werkdagen maar één keer zal hoeven kolven. Dat komt dan neer op drie kolfsessies per week. Maar nu krijg ik ineens de zenuwen. Ik las laatst dat je met kolven eigenlijk altijd minder melk uit de borsten haalt dan de baby er zelf uit kan drinken. En nu ben ik ineens bang dat de productie dadelijk misschien toch gaat teruglopen, omdat ik misschien onvoldoende kolf ofzo ...

R drinkt nu ongeveer 5,5 keer per dag, waarvan drie keer aan de borst. Hij drinkt verder dus twee flessen kunstvoeding van 180ml en eentje van 90 à 120 ml. Vandaag is hij wennen op het kdv en heb ik voorhet eerst vervangend moeten kolven. De opbrengst: ongeveer 130 ml in totaal: rechts ongeveer 90 ml en links ongeveer 40 ml.

Concrete vraag:

Moet ik er vanuit gaan dat hij zelf ongeveer 180 ml drinkt en dus beter twee keer kolven op werkdagen? Zo ja, wanneer dan? Ik voed hem normaal rond 1300uur en wilde dus nu rond die tijd kolven.

Of moet ik misschien links meer gaan kolven, zodat die borst meer produceert?

Bleh, ik weet dat nog van bij S. Als ik ga kolven, schiet de stress erin.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:58:38 #197
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78589323
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:55 schreef Groofsken het volgende:
Even een onzekerheid uiten...

R krijgt sinds een aantal weken nu om en om borstvoeding en kunstvoeding, heb daar heel rustig naar toe gewerkt, ongeveer 1,5 week per voeding voor genomen. En dat lijkt nu goed te gaan, in die zin dat ik het gevoel heb dat mijn productie niet terugloopt en dat we het op deze manier nog makkelijk een tijd kunnen volhouden samen.

Ik heb het zo gedaan omdat ik echt niet van kolven houd en nu op werkdagen maar één keer zal hoeven kolven. Dat komt dan neer op drie kolfsessies per week. Maar nu krijg ik ineens de zenuwen. Ik las laatst dat je met kolven eigenlijk altijd minder melk uit de borsten haalt dan de baby er zelf uit kan drinken. En nu ben ik ineens bang dat de productie dadelijk misschien toch gaat teruglopen, omdat ik misschien onvoldoende kolf ofzo ...

R drinkt nu ongeveer 5,5 keer per dag, waarvan drie keer aan de borst. Hij drinkt verder dus twee flessen kunstvoeding van 180ml en eentje van 90 à 120 ml. vandaag is hij wennen op het kdv en heb ik voorhet eerst vervangend moeten kolven. De opbrengst: ongeveer 130 ml: rechts ongeveer 90 ml en links ongeveer 40 ml.

Concrete vraag:

Moet ik er vanuit gaan dat hij zelf ongeveer 180 ml drinkt en dus beter twee keer kolven op werkdagen? Zo ja, wanneer dan? Ik voed hem normaal rond 1300uur en wilde dus nu rond die tijd kolven.

Of moet ik misschien links meer gaan kolven, zodat die borst meer produceert?

Bleh, ik weet dat nog van bij S. Als ik ga kolven, schiet de stress erin.

Je zou ook de voedingen die hij op het kdv is kunnen vervangen en dat als hij thuis is dat hij aan de borst drinkt, dus dat je thuis geen kv geeft. (behalve dan de dagen dat je helemaal thuis bent, anders zal je stuwing hebben op de dagen dat hij op het kdv is...)
  maandag 1 maart 2010 @ 14:02:15 #198
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78589502
Maar dan zit er op die dagen toch hele andere pauzes tussen? Ik dacht dat ik de meeste kans had dat met drie voedingen per dag de productie goed op gang zou blijven, als ik die drie voedingen zo goed mogelijk over de dag verdeel.

Het is nu nl ongeveer:

0400uur bv
0600uur +- 90 ml kv
1030uur 180 ml kv
1300uur bv
1630uur 180 ml kv
2000uur: bv
  maandag 1 maart 2010 @ 14:19:26 #199
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_78590306
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:02 schreef Groofsken het volgende:
Maar dan zit er op die dagen toch hele andere pauzes tussen? Ik dacht dat ik de meeste kans had dat met drie voedingen per dag de productie goed op gang zou blijven, als ik die drie voedingen zo goed mogelijk over de dag verdeel.

Het is nu nl ongeveer:

0400uur bv
0600uur +- 90 ml kv
1030uur 180 ml kv
1300uur bv
1630uur 180 ml kv
2000uur: bv
Punt is dat je niet weet hoeveel hij drinkt om 13 uur. Jij gaat ervan uit dat hij 180ml drinkt, maar dat kan net zo goed minder zijn (of meer ) Je hebt geen maatstreepje op je borst staan .
Veel kindjes drinken uit een flesje (als ze dat goed gewent zijn) meer als uit de borst, omdat het makkelijker gaat. Daarom laten kindjes die kv krijgen ook vaker meer tijd tussen de voedingen en zit je op een gegeven moment ook op 4 voedingen per dag, puur omdat je er per voeding meer in kan krijgen.
Bij borstvoeding is het vaker het geval dat kindjes nog vaker drinken dat die 4 keer per dag, en dus automatisch minder cc per voeding drinken.

Je zou dus eens kunnen kijken dat als hij om 13 uur jouw gekolfde melk krijgt, (hoeveel dat ook is, 130, 140, 150...) of hij dat veel eerder meldt dan 16.30. Is dat een kwartiertje, dan zal ik me niet zoveel zorgen maken en de kv iets eerder geven. Om 20 uur kan hij weer zoveel drinken als hij wilt.
Komt hij echt een uur te vroeg, dan pas zal ik actie ondernemen om meer te kunnen kolven... (in de vorm van een neusspray of iets dergelijks)
pi_78590635
kan je ook 2x vrij kort achter elkaar kolven op je werk? Bijv. om 12:00 en om 14:00 ?

Hier een kind wat duidelijk liever links drinkt dan rechts Was met zijn grote broer ook al zo! Blijkbaar is links lekkerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')