Ik voel me aangesproken!quote:Op maandag 1 maart 2010 10:49 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb verder niet bijgelezen maar ik heb een vraagje aan de mensen die al wat langer voeden.
Niels is nu vier maanden en volgens het boekje is hij nu heel onrustig en snel afgeleid tijdens het drinken. Overdag, wanneer hij wakker wordt wil hij vaak niet of maar weinig drinken, voor het slapengaan heeft hij dan honger dus voed ik hem dan. Vaak drinkt hij dan ook nog weinig en wordt snel weer wakker. Ik ben wat bang voor afhankelijkheid van de borst voor het slapengaan. Hoe hebben jullie dit ervaren en is er iets wat ik zelf kan ondernemen om het voeden wat rustiger te maken en te zorgen dat hij meer in een keer drinkt? Ik doe nu vaak een spuugdoekje over zijn ogen, maar dat werkt maar soms.
Mammietje, ik zou het zelf wel doen, bijsluiters zeggen namelijk praktisch altijd 'nee' (behalve als het 2000% zeker is dat het wel kan, ze willen gewoon geen enkel risco op een aanklacht lopen ), en ik acht de apotheek niet deskundig genoeg op bv-gebied om zonder verder onderzoek niet te kiezen voor een bepaald medicijn als zij iets afraden, of juist aanraden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:04 schreef Mammietje het volgende:
GWS, ik bedoel idd. de azit...nogwatdingus..... Twijfel ook nog steeds of ik die durf te combineren met bv.... Wat zouden jullie doen? Apotheek en bijsluiter schreeuwt NEE en bv-kundigen zeggen "waarschijnlijk wel"...
Twinkly, welke man was het eerst getroost? Heb je ze allebei aan de borst gehangen?![]()
Snap nu wat je bedoelt met afhankelijkheid. Misschien helpt het juist bij dag-nachtritme?
Davinia, misschien heb je na het bezoek aan de lk juist wel een goede, onbezorgde fijne bvtijd?![]()
Nee joh, straks wordt hij borstvoedingsafhankelijk. Kan ik iedere dag naar zijn werk komen omdat een collega gemeen doet ofzoquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:04 schreef Mammietje het volgende:
Twinkly, welke man was het eerst getroost? Heb je ze allebei aan de borst gehangen?![]()
Ik denk niet dat je je daar heel druk om moet maken, bij 7,5 maand kan ze best wat yoghurt of een broodkorst krijgen om de tijd te overbruggen. De rest haalt ze wel bij je in.quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Even een praktisch vraagje: op de dagen dat ik werk, heeft Senna besloten geen melk meer te willen. Of iig maar een klein beetje van de gekolfde melk, misschien 100 cc. Op het KDV krijgen ze er vaak nog wel wat meer in, maar de andere 2 dagen niet.
Nu ben ik wat bang dat ze misschien te weinig vocht binnenkrijgt die 2 dagen. Wat kunnen we haar het beste bijgeven aan vocht? Ze is 7,5 maand en druk aan het rapleyen wat erg goed gaat als in: ze heeft nergens last van ofzo.
quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nee joh, straks wordt hij borstvoedingsafhankelijk. Kan ik iedere dag naar zijn werk komen omdat een collega gemeen doet ofzo![]()
Herkenbaar en gelijk ook bedankt voor de tips hiervoor!quote:Op woensdag 24 februari 2010 16:41 schreef sindell het volgende:
Hmm
Telkens als Laura een minuutje of 10 heeft gedronken valt ze in slaap aan de borstWakker houden lukt dan bijna niet, dus ik leg haar vaak even terug in haar bedje, waarna ze 5 minuten later toch weer wakker is en ik haar aanleg aan de andere borst....zelfde verhaal. En toch krijgt ze volgens mij wel genoeg, maar het is wel een klein beetje vervelend. Is dat ook normaal?
Misschien een beetje een n00bvraag hoor, maar ja alles is gewoon even nieuw hier....
Gezien je eerste opmerking denk ik dat Niels zijn humor wel eens van jou zou kunnen hebben!quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nee joh, straks wordt hij borstvoedingsafhankelijk. Kan ik iedere dag naar zijn werk komen omdat een collega gemeen doet ofzo![]()
Niels doet de laatste dagen zo grappig. Hij laat de borst los en gaat dan uitgebreid ertegen praten![]()
Haha, ja ploftieten... Maar hou ze goed in de gaten, geen schijven of rode plekken...quote:Op donderdag 4 maart 2010 13:56 schreef octopussy het volgende:
De borstvoeding gaat hier steeds beter. Hannah drinkt erg goed met een tepelhoedje en hapt nu steeds vaker de tepel ook goed aanIk heb alleen geen idee of ze dan genoeg heeft gedronken als ze in slaap valt. Ze slikt in ieder geval vaak dus ik neem aan dat ze dan wel behoorlijk melk binnenkrijgt.
De lactatiekundige heeft geadviseerd om nu te gaan afbouwen met bijvoeden en te minderen met kolven. Oh, ik weet nu wat stuwing is![]()
Ja, gelukkig heb ik nog een weekje een huurkolf om de ergste druk eraf te kolven. Volgende week komt als het goed is mijn eigen kolf binnenquote:Op donderdag 4 maart 2010 14:07 schreef freecell het volgende:
Yay Octo
En stuwing is stom, maarja, ook onvermijdelijk
vitamine d pilletjes.. dat kan ik wel proberen voor hier.... Misschien vindt Jen ze wel lekker, alhoewel ik er nog steeds van overtuigd ben dat vitamine d overbodig is.quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier geven we sinds kort wel standaard de vitamine D, omdat Annicka de pilletjes zo lekker vind. Als ze papa met de pilletjes aan ziet komen gaat dat mondje gelijk open alsof ze zo'n vogeltje is.![]()
Wij gaan straks naar het CB, ik ben benieuwd. Als ze haar lijntje is blijven volgen, dan zit ze nu op 8300 gram, maar ik heb geen idee of dat ook klopt. Ik vraag me af of ze nog naar de BV gaan vragen, maar we stellen deze keer de prikjes uit, dus de aandacht zal daar wel naartoe gaan.![]()
Dat op de buik laten liggen deden wij ook niet, Annicka had er een gruwelijke hekel aan. Tegenwoordig is ze een buikslaapster...Komt wel goed.
maar de vorige lk heeft ook niets gezegd, dat verbaast me wel.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:33 schreef Ticootje het volgende:
Tja davinia, dat van de kraamzorg verbaast me eerlijk gezegd niet...
quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
zeker waar! ik was nu bij de borstvoedingswinkel, zij is ibclc gecertificeerd, gevonden via bv.com leek me wel goed, toch?
zij zei trouwens ook dat je geen bepanthen moest gebruiken, maar dat lanoline (purelan) omdat het de huis juist week maakt. en dan een beetje op je handpalmen, goed wrijven en even op je borsten zachtjes 'aandrukken'.
oh, en ik heb wollen zoogcompressen meegekregen (gekocht). lekker warm.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |