Dat heb ik ook al eens gezegd, ik meen zelfs in deze topicreeks, en toen werd m'n kop zo ongeveer afgebetenquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:51 schreef DaviniaHR het volgende:
zij zei trouwens ook dat je geen bepanthen moest gebruiken, maar dat lanoline (purelan) omdat het de huis juist week maakt. en dan een beetje op je handpalmen, goed wrijven en even op je borsten zachtjes 'aandrukken'.
Oh gatverdamme zeg!quote:Op donderdag 4 maart 2010 18:27 schreef WupWup het volgende:
Een melkblaartje is een soort velletje over de uitgang van een melkkanaal. Dat leidt tot verstopping. Wat jij beschrijft is in ieder geval een verstopt kanaaltje geweest. Daar kunnen zelfs hele strengen uitkomen. Heb er ooit eens een foto van gezien (was een flinke verstopping, werd zo'n kwarkstreng van enkele cm's uitgetrokken), zag er echt heel vies uit. Maar volgens mij is dat wel extreem. Gelukkig.
helemaal mee eens!quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:56 schreef Vlindur het volgende:
Zo'n melkblaartje? Zit dat er uit als een rijp puistje op je tepelhof? Want bij mij was er een spierwit en deed zeer als Rienk dronk. En die heb ik vanmiddag uitgeknepenWist niet eens dat het kon, maar had de pincet er onder gezet en er kwam een hele klont uit. Deed gelijk geen zeer meer
![]()
Wat super Davinia dat het je nu wel lukt! En wat ontzettend zonde dat je het nooit goed aangeleerd hebt gekregen dan![]()
Hoe groot moet zo'n hap zijn dan? Is dat te meten? (Ja, heb nog steeds het gevoel dat er hier iets niet goed zit)
Volgens mij is het eerder: hoe meer verstopt, hoe meer kans dat jij er last van krijgtquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:33 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh gatverdamme zeg!
Nou, er zitten wel meer van die puntjes bij mij. Ik wist niet dat DAT verstopte kanaaltjes zijn!
Dus die kan ik dan gewoon uitknijpen? Of moet ik gaan prikken? Want dit betekend dus; hoe meer verstopt, hoe minder zoonlief binnenkrijgt?
quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:01 schreef owlet het volgende:
Yay Davinia!!![]()
Vlindur, als het echt op de tepelhof zit dan is het waarschijnlijk eerder een kliertje van montgomery. Dat zijn kliertjes die een soort talg afscheiden waardoor je tepel(-hof) soepel blijft. Ze scheiden ook een soort vruchtwatergeurtje af, wat aantrekkelijk is voor je baby.
DIe kan je uitknijpen en soms komt er dan ook veel uit, maar nodig is het niet. Hoe minder je er aan komt hoe minder kans je hebt op irritatie.
Als het echt op je tepeltop zit dan kan het een verstopt kanaaltje zijn en dan is het wel handig om te zorgen dat de verstopping opgelost wordt.
Dat deed mijn man ook altijd... Hak ik eindelijk een knoop door en zeg dat ik wel ga stoppen maar niet uitsluit dat ik het afbouwen toch met hem ga doen tijdens de bv..... heeft meneer ineens ook een mening!quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
De voordelen van bv zijn veel groter dan het nadeel van het binnenkrijgen van de AB. Liever bv met AB dan helemaal geen bv. Het middel wat jij moet nemen wordt ook voor kinderen gebruikt dus het is echt niet gevaarlijk ofzo?Het kan alleen wat ongemak geven(diarree e.d.).
Gelukkig gaat mijn man geheel van mijn mening en kennis uit, vooral omdat hij de moeite niet neemt het zelf uit te zoeken.
Met afbouwen heb ik zelf geen ervaring, maar ik geloof dat je alleen de druk eraf moet kolven, zodat de harde plekken weg zijn.
Ik heb een reactie van Gonneke op iemand anders met ongeveer dezelfde vraag gelezen op het borstvoedingsforum. Zij maakte een berekening waarop het wel kon. Neem aan dat dat dezelfde Gonneke is.(Hoeveel Gonnekes zullen er rondlopen, die ook nog eens lk zijn)quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:29 schreef owlet het volgende:
mammietje, ik heb totaal niet gelezen wat er precies speelt, maar ben je bekend met de medicijnconsulten van Gonneke (Eurolac)? En niet om stiekem reclame te maken, maar via de landelijke telefoonlijn van LLL kan je je "probleem" doorgeven waarna er door speciaal geschoolde mensen met een medische achtergrond kan worden gekeken naar wat voor jou én je kind het beste zou zijn qua medicatie.
Maar misschien zit ik er helemaal naast, ik heb geen zin om dit topic door te spitten
Oh, en afbouwen kan het beste met een voeding per week. Al dan niet gesimuleerd door kolven.
Maar als je kindje al boven een jaar is dan kan je daar best wat soepeler in zijn als dat je het beste uit komt. Bij een naar gevoel in de borst meteen kolven, liever helemaal leeg dan een klein beetje, en je lichaam goed in de gaten houden.
Wanneer mijn man een mening heeft over bv die niet de mijne is, overdonder ik hem met feiten zodat ie snel van gedachten veranderd.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:56 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat deed mijn man ook altijd... Hak ik eindelijk een knoop door en zeg dat ik wel ga stoppen maar niet uitsluit dat ik het afbouwen toch met hem ga doen tijdens de bv..... heeft meneer ineens ook een mening!![]()
![]()
Ja je hoort me lachenquote:Op donderdag 4 maart 2010 23:09 schreef Mammietje het volgende:
Daviniaaaaah!![]()
![]()
Ga je toch nog een goede, onbezorgde en pijnloze bvperiode tegemoet!
![]()
[..]
Ik heb een reactie van Gonneke op iemand anders met ongeveer dezelfde vraag gelezen op het borstvoedingsforum. Zij maakte een berekening waarop het wel kon. Neem aan dat dat dezelfde Gonneke is.(Hoeveel Gonnekes zullen er rondlopen, die ook nog eens lk zijn)![]()
Bedankt voor je afbouwtips. Dat helemaal leegkolven lijkt me ook wel goed ja... gelukkig heb ik nog ergens neusspray liggen van een ziekenhuisopname, want zonder kind eraan krijg ik nooit een tsr.
Afijn.... laat ik vandaag toch weer 'vergeten' zijn die AB te nemen...![]()
Hoor ik een Wuppie lachen?!
En na een week 2 kinders met buikgriep, heb ik vandaag ook fijn veel tijd op de wc doorgebracht... daar had ik niet eens AB voor nodig...
Dus.... ik begin er zaterdag wel aan! Maar dan moet ik ook echt wel, anders kom ik echt in de knoei met het bloedprikken i.v.m. de volgende afspraken met longarts en internist...
![]()
En natuurlijk heeft Bink nu besloten dat hij bv toch wel héél erg lekker vindt, heeft ie een nieuw woordje geleerd en roept nu 'snachts: "MAMA..... tietsju"....Om vervolgens heerlijk uren te willen clusteren, het liefst de hele nacht door....
![]()
Waarom NU...???
![]()
bij mij doet het allereerste aanhappen ook zeer icm tsr.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 15:24 schreef octopussy het volgende:
Melkmuiltjes foto's![]()
Even een vraagje. Hannah drinkt nu steeds vaker aan mijn tepel ipv tepelhoedje en dat gaat prima. Alleen zijn mijn tepels wel erg gevoelig en moet ik me echt even verbijten wanneer ze aankoppelt.Daarna doet het geen pijn meer. Nu heb ik de neiging om af en toe toch het tepelhoedje te gebruiken omdat het dan geen zeer doet. Maar ik weet niet of ik dat wel moet doen, of dat mijn tepels juist moeten wennen aan 'heavy use'.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:37 schreef Mammietje het volgende:
Anderzijds.... ik zal toch een keer moeten stoppen, volgens mij komt Bink anders op zijn 18e nog thuis van een avondje stappen om ff een slokkie tussendoor te halen! Ach kweetutookniemeer....
Ik denk 'goed idee!' en voor ik het weet zit ik op een site van bloemenveilingenquote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:23 schreef mrien het volgende:
Freecell, ik zou even met een lk bellen of iemand van LLL of de VBN...
Wat rot zeg (:
TSR kolven. En daarna Florian aanleggen.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:16 schreef freecell het volgende:
Even een crosspost:
Florian werd wakker 3,5 uur na zijn voeding, begon te huilen en te zoeken...
Dus ik leg hem aan, hij hapt, slikt één keer (wrs niet eens mel) en brúllen! Krijsen! Rood, overstrekken, piepen enz.
Dit duurde een uur en toen wilde hij pas drinken (en dan nog slordig ook).
Aangezien we vandaag dus nog geen voeding hebben gehad zonder 'gevecht' en hij nu echt wel wat minder drinkt dan normaal en de HA (zo goed als naast ons) nu nog open was, toch ff gebeld.
Die vond het klinken als extreme krampjes icm een sterke TSR. Ook omdat hij knalgroene poep heeft en echt krampjes-huilt (rood aanlopen, overstrekken en gillen)
Het goede nieuws: ze hebben zetpilletjes tegen de krampjesDus die gaat TARA nu even halen (nuja, eerst recept ff halen en dan één deur verder de apotheek in)
Minder nieuws: de TSR kan ze natuurlijk niks tegen doen. Zij adviseerde ook al 'af laten lopen na TSR' maarja, het loopt nou eenmaal niet af bij mijEn als ik dan zou gaan kolven heb ik ook een brulboei van een baby én kans op overproductie.
Maar als hij nu dus éindelijk wel drinkt drinkt hij heel slordig. Hij heeft de tepel veel 'losser' beet dan anders (wel een mooie grote hap) en hij klikt erbij. Als hij eenmaal goed drinkt lijkt hij trouwens geen pijn te hebben en hij heeft ook geen witte aanslag of luieruitslag, dus spruw lijkt me niet
Iemand nog een goede tip? Want inmiddels hebben we al wel een paar keer samen zitten brullen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |