abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78633908
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Niets als je feiten voor jezelf moet herhalen. Maar als je kennis daarentegen alleen is gebaseerd op Wikipedia, van welk deel jij niet weet wat wel of niet klopt, en zeker niet alle essenties bevat dan zegt dat wel iets als je mening daar volledig op gebaseerd is.
Lijkt me tenminste zo.
Van de boeken die jij leest weet jij wel welke informatie wel of niet klopt dan? Of lees jij 20+ boeken en nog meer artikelen, al dan niet online, uit diverse bronnen en vanuit verschillende achtergronden, om je van daaruit een beeld te vormen?
pleased to meet you
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:41:01 #252
111528 Viajero
Who dares wins
pi_78634025
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, die man heeft het over de dehumanisering van de Palestijn, net zoals hij in zijn jeugd werd gedehumaniseert door de Nazi's. Hij heeft het niet, herhaal niet, over het herhalen van de holocaust, dat argument wordt door de Zionisten erbij gesleept om zijn kritiek over de dehumanisering van de Palestijn te ontkrachten.
Inderdaad, er zijn verschillende overtuigde zionisten in dit topic die roepen dat Israelhetzelfde/erger is dan de nazis. Op een of andere manier zijn het wel vreemde zionisten, want het zijn ook de mensen die roepen dat de Joden moeten oprotten uit dat gebied....
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_78634139
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nu doe je voorkomen alsof de regering van Israel wel degelijk slecht is zoals de Nazi's. Als je dat zegt dan is elke Westerse regering zo corrupt en slecht als de Nazi's want wij hebben met z'n allen de oorlog verklaard aan terreur (deze terreur) en vechten in Afghanistan dezelfde oorlog als Israel tegen Hamas. Alleen Israel vecht ook nog om z'n eigen staat te beschermen. Degene die nu zegt dat de Joodse mensen de holocaust aan het herhalen zijn, die weten of niet wat de holocaust is, of ze weten niet wat de situatie in het Midden-Oosten werkelijk is want voor een uitgehongerd volk dat systematisch wordt vernietigd vind ik het knap dat ze toch een sterke populatiegroei kennen en telkens maar weer wapens ipv voedsel kunnen aanschaffen nietwaar. Hoe kan je een Westerse rationele regering als die van Israel veroordelen ten opzichte van een corrupte terroristische regering die uit is op dood en verderf zoals die van Hamas.
Ik zeg niet dat de regering slecht is, ik zeg alleen dat niet iedere Jood VOLLEDIG achter het Israëlische beleid staat.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:46:02 #254
111528 Viajero
Who dares wins
pi_78634215
quote:

[..]

En westers en rationeel, tja, daar zet Meyer dus vraagtekens bij, en hij is de enige niet .. zo vind ik het bijvoorbeeld absoluut niet Westers, democratisch of rationeel om een partij die een verkiezingsoverwinning heeft behaald niet te accepteren, zeker als je dezelfde partij eerst met man en (Amerikaanse) macht over hebt gehaald om wel mee te doen .. men had uiteraard op een verpletterende nederlaag gehoopt, dat blijkt ook uit de speech van Bush kort voor de verkiezingen, viel dat even tegen.
Verkiezingen winnen wil niet zeggen dat je ineens respectabel bent. Als je het bestaan van een gesprekspartner niet eens erkent, waar kan je dan over praten? Over op welke manier de Joden uit israel moeten verdwijnen? Lijkt me niet productief. Daarnaast lijkt het mij heel redelijk dat je niet op elkaar schiet terwijl je aan het praten bent, wat Hamas ook weigert.

Gesprekken met Hamas worden niet geweigerd omdat ze verkiezingen hebben gewonnen, of omdat iemand ze niet mag, maar omdat ze Israel weigeren te erkennen en eisen dat ze vrolijk door mogen gaan met geweld.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_78634246
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn verschillende overtuigde zionisten in dit topic die roepen dat Israelhetzelfde/erger is dan de nazis. Op een of andere manier zijn het wel vreemde zionisten, want het zijn ook de mensen die roepen dat de Joden moeten oprotten uit dat gebied....
Hmm vreemd. Ik zou dat dan geen zionisten meer noemen. Er bestaat een Ultra - orthodoxe beweging dat fel ageert tegen het zionisme. Deze beweging erkent de staat Israël niet, omdat in hun ogen er geen Joodse staat kan bestaan zonder de komst van de messias.
Porcupine Tee - Normal
pi_78634293
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 02:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Palestijnen stammen in grotere getale af van de bewoners van 1880 dan de joden. Dat kan ook niet anders, aangezien er amper joden in Palestina woonden in 1880. Dat is toch eenvoudig rekenen?
[..]
Nee, de Arabieren en Turken die toentertijd in dit gebied woonden zijn juist al voor de oorlog grotendeels en zelfs ongeveer ten tijden van WOI vertrokken. Ook tussen de twee oorlogen heeft een grote verhuizing van volkeren plaatsgevonden. De Palestijnen die in de loop der tijd hier zijn komen wonen zijn er zelfs in veel gevallen later dan de huidige Joodse inwoners komen wonen. We praten dus niet over wie er eerst woonde. We praten erover of het een Islamitische of Joodse staat moet zijn.
quote:
Israel is altijd joods gebleven? Dat zijn toch maar weinig mensen met je eens. Anders moet je toch maar even een omschrijving geven van het eigendom van iets.
Kiev is altijd Scandinavisch gebleven? Jeruzalem is altijd Europees gebleven? India is altijd Brits gebleven?
Palestina is altijd Palestijns gebleven?
[..]
Israel is altijd Joods gebleven betekent helaas niet dat men ook daadwerkelijk zag dat dit gebied in bezit was van de Joden. Echter de steden die gesticht en groot gemaakt zijn door de Joden hebben tot de dag van vandaag in die traditie voortgeleefd. Jeruzalem is ook een heilige plaats voor de moslims geworden, maar alle moslims weten, dat Jeruzalem tevens de heilige stad was en is van de Joden en bij de Christenen kunnen we helemaal kort zijn voor plaatsen als bv Betlehem. Dit soort tradities en cultuur die in de loop der tijd niet vergaan zijn. Joodse mensen die misschien in kleine aantallen zijn teruggekeerd maar wel op de plekken gebleven zijn. Dankzij een tolerant systeem binnen de Islamitische naties hebben de Joden ook kans gehad om hun cultuur en religie te kunnen uitoefenen. Niettemin als lagere mensen dan de moslims dat moesten ze onthouden terwijl we natuurlijk gelijk zijn, maar goed, andere tijden dat moet maar eventjes.
quote:
Ik verzin niets, ik herhaal wat ik lees en wat overduidelijk is.
Maar welke joden zijn Palestina ontvlucht? En wanneer? En er zijn Palestijnen in Israel gebleven, maar wil dat zeggen dat er geen Palestijnen gevlucht of verdreven zijn?
[..]
De meeste Joden zijn rond de stichting van de staat gevlucht, of beter gezegd, rond de opkomst van agressie in de Islamitische gemeenschappen omtrent de stichting van de staat en de snel daarop volgende oorlog(en) en opstanden. Dat er Palestijnen vertrokken zijn is niet wat ik ontken, sterker nog dat had ik even verderop nog omschreven, maar verdreven is niet wat je zomaar kan zeggen.
quote:
Ja, zo kun je het argument wel misleiden.
Je argument was, dat veel Yankees zich schuldig voelden omdat ze het land van de indianen ingepikt hadden. En nu heb je het over een strategisch overwicht. Dat is een ander argument, waar ik best wel over wil discussieren. Maar op mijn repliek heb je geen antwoord.
[..]
Als ik alleen jouw reactie lees, van de 20, dan weet ik niet altijd precies meer waar de reactie nu op was. Dus dan kan het misschien een beetje tegenstrijdig lijken af en toe qua antwoord of er weinig mee te maken hebben. Ik probeer alleen op jouw antwoord weer een antwoord te formuleren. Veel Amerikanen desalniettemin, waarom je ze Yankees noemt weet ik niet, voelen zich inderdaad bewust en/of onbewust schuldig. Dat merk je in de samenleving op de manier alleen al hoe thansgiving gevierd wordt of men omgaat met de oorspronkelijke bewoners. Amerika is nu op dit moment een vastgegroeide natie waar weinig ruimte is voor een eigen Indiaanse staat. Maar bijvoorbeeld in Australie zal dit voor de Aboriginals, wanneer ze hier toe in staat zijn, wel mogelijk worden geacht en misschien zelfs in Canada voor de Indianen daar.
quote:
Nou, dat is juist het punt: er zijn geen andere bronnen voor een belangrijk joods koninkrijk ten tijde van David en Salomo. Dus misschien is er wel een onbeduidend joods koninkrijk geweest, maar ja, wie maalt daar nou om?
[..]
Misschien toen jij studeerde dat die er nog niet waren. Maar hun bewijs wordt tegenwoordig toch echt wel als algemeen bevestigd, Egyptische bronnen, en koningslijsten en veroveringslijsten die in de Joodse gebieden geweest zijn of er mee hebben samengewoond hebben hier melding van gemaakt. Zeker aan de historische koningen wordt niet getwijfeld. Waarom niet, omdat de Bijbel geen sprookje is, het is volgens vele echter gemythologiseerd echter wel gebaseerd op historische feiten. Of je het voor keiharde feiten aannneemt of je het wilt zien als deels kloppend dat moet iedereen voor zichzelf weten.
quote:
Dus er zijn om te beginnen wel degelijk Palestijnen verdreven.
Verder zijn je punten wellicht deels waar, maar grotendeels ook niet.
Durf je eigen geschiedenis eens onder ogen te zien.
[..]
Nee, deze Palestijnen hebben door hun rebellie zichzelf laten verdrijven, en zijn daar zelf compleet schuldig aan. Als ze zomaar verdreven zouden zijn dan zouden ze ook niets uitgevreten hebben, we weten allebei dat hier niets van waar is, nietwaar. Maar als jij bv zegt dat mn punten deels wel en niet waar zijn dan wil ik graag weten wat en niet in dit gedeelte dat moeten vragen. Ik zie bv niet in wat er niet zou kloppen.
quote:
Een enorme massamoord? Er waren 65 doden, dus jouw begrip van enorm is meteen duidelijk.
Verder praat ik niks goed
En je gaat nog steeds niet in op mijn punt: het ging de Arabieren om de Duitse en zionistische joden, die zich invasief opstelden en niet, ik herhaal: niet, om de joden die al lang in Hebron woonden.
Deze laatsten (de joden) klaagden zelfs later dat ze uit Hebron geëvacueerd werden en dat het hen belemmerd werd om terug te keren.
[..]
Veel polgroms waren ook gewoon massamoorden maar niet altijd perse met duizenden doden.

Nu ben je het weer aan het goed praten door te zeggen dat ze zich invasief opstelden.

Het enige wat ze hadden gedaan was naar dit gebied toe verhuizen zonder ook maar iemand weg te jagen. Dit was een geplande actie tegen de Joden, zonder dat ze iets verkeerds deden, er is geen excuus.
quote:
Tja, enorm betekent 65 doden, blijkt nu.
En jij denkt echt dat ruzies tussen Palestijnen en Israeliers niet racistisch geladen zijn?
[..]
Enorm kan 65 zijn maar ook 2000. Afgelopen Gaza-oorlog werd als een grote oorlog beschouwd met aan Israelische kant weinig doden. Echter de Libanon-oorlog is alweer in de vergetelheid maar desalniettemin kenden de Israelische kant daar veel meer doden. Dus tsja het gaat vaak om de context en de situatie. Niet perse om het aantal, en natuurlijk zijn er niet racistisch geladen conflicten, deze oorlog is niet racistisch tenminste van Israelische kant. Van Israelische kant gaat het om de verdediging van de eigen natie. Als het racistisch zou zijn dan zouden er geen Palestijnen meer wonen in het land.
Dan zouden die al lang naar een van de buurlanden zijn uitgezet.
Vergeet niet dat de Islamitische wereld juist de Palestijnen als minderwaarde moslims beschouwt.
quote:
Jazeker: mensen kunnen hun eigen land niet meer bereiken. Jij hebt vast geen land, dus je kunt je het belang niet voorstellen.
[..]
Ik kan me het belang zeker voorstellen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je jezelf moet indekken als je weet dat deze landen al zo lang oorlog hebben. Dan kan je tegengehouden worden aan de grens. Daar is niets onrechtvaardigs aan in deze situatie zeker omdat Israel niet altijd het risico kan nemen. Misschien kan jij je gewoon niet voorstellen hoe het is om in een oorlogssituatie te moeten leven.
quote:
Ach, en de douane is zo imbeciel dat er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen voedsel en explosieven?
[..]
Zoals je weet kan de douane heel moeilijk stap voor stap elke container en elke kier onderzoeken. Dat gebeurt daarentegen steeds meer en dat kost tijd. Tevens moet gecontroleerd worden op geld en ze moeten letten op welke producten verkocht moeten worden aan het buitenland voor weer geld of wapens. Gretta Duisenberg lukte het zich in een ambulance de grens over te smokkelen dus dat zegt genoeg over het feit dat de controle wel meer dan terecht is en dat er veel moet worden tegengehouden. Zeker omdat in veel vervoersmiddelen wel degelijk veel wordt gevonden, andere producten kan je ook weer wapens van maken, maar blijkbaar werk je bij de douane en denk je dat dat allemaal makkelijk gaat. Je ziet hoe ondanks scherpe controles toch mensen bommen en andere wapens vliegtuigen mee in kunnen smokkelen.
quote:
Eh, waar slaat dit op?
[..]
Op het feit dat jij bang bent om naar Israel te gaan.
Wat gewoon nergens op slaat vind je niet.
quote:
[..]
Oh ja? Wat bedoel je dan met Palestina? En waar heb je die informatie vandaan?
[..]
Een docu van CANVAS in Gaza tijdens de oorlog. Verschillende Palestijnse families werden geinterviewd die geen positief beeld meer hadden van Hamas.
quote:
Ach, vast wel.
Subjectief wel, net als iedereen.
Naïef? Soms wel, maar op dit onderwerp niet.
Juist op dit onderwerp want jij vergelijkt Israel en Palestina als Nederland en Belgie.
Dat is vrij naief.
pi_78634404
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan zijn het geen Zionisten lijkt me zo.
pi_78634442
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie mijn punt boven je betoog
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 2 maart 2010 @ 13:53:35 #259
111528 Viajero
Who dares wins
pi_78634528
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee, was ook sarcastisch bedoeld. De meeste mensen die het hier over de holocaust hebben staan dichter bij nazis dan bij zionisten.
pi_78634619
quote:

[..]

Nog een keer dan maar, die man heeft het over de dehumanisering van de Palestijn, net zoals hij in zijn jeugd werd gedehumaniseert door de Nazi's. Hij heeft het niet, herhaal niet, over het herhalen van de holocaust, dat argument wordt door de Zionisten erbij gesleept om zijn kritiek over de dehumanisering van de Palestijn te ontkrachten.
Deze meneer is bang geworden na de Holocaust. Een Joods persoon gaat niet zomaar in een anti-Zionistische beweging waar meneer al voor z'n uitspraken al lid was. Na de Holocaust zijn veel Joodse mensen bang geworden voor hun eigen Joods zijn. Ze durfden niet en probeerden kritisch tegenover het Joods zijn te staan om voor een herhaling van WOII misschien te kunnen ontkomen of niet meer gezien te hoeven worden in vredestijd als Joods die men blijkbaar haatte. Meneer is een schoolvoorbeeld.
quote:
En westers en rationeel, tja, daar zet Meyer dus vraagtekens bij, en hij is de enige niet .. zo vind ik het bijvoorbeeld absoluut niet Westers, democratisch of rationeel om een partij die een verkiezingsoverwinning heeft behaald niet te accepteren, zeker als je dezelfde partij eerst met man en (Amerikaanse) macht over hebt gehaald om wel mee te doen .. men had uiteraard op een verpletterende nederlaag gehoopt, dat blijkt ook uit de speech van Bush kort voor de verkiezingen, viel dat even tegen.
Ik denk dat dadelijk hier hetzelfde gaat gebeuren als de PVV aan de macht is.
Moeten we het hebben over de verkiezing van Bush tov Gore waarbij Joodse Bejaarden in Flordia blijkbaar op een anti-semitische partij hadden gestemd (een of andere Neo-Nazistische beweging). Hamas is een terreurbeweging en een terreurpartij, officieel zo gezien door de verschillende staten waaronder Israel, daarom kan en willen we, ik spreek in de wij-vorm ter bevestiging van mijn verbondenheid met de Westerse Wereld, niet accepteren dat zij de macht hebben, gekozen of niet gekozen, daar is geen verschil tussen. Ik zal in Nederland ook geen Nazistische partij in de trent van Mussert of Hitler accepteren, ik neem aan dat we die les hebben geleerd, want ook democratie heeft z'n grenzen.
pi_78634667
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:43 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de regering slecht is, ik zeg alleen dat niet iedere Jood VOLLEDIG achter het Israëlische beleid staat.
Ok dat klopt inderdaad.
Zie bv Een Ander Joods Geluid wat ik ook een hele rare groep mensen vind.
pi_78634738
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Van de boeken die jij leest weet jij wel welke informatie wel of niet klopt dan? Of lees jij 20+ boeken en nog meer artikelen, al dan niet online, uit diverse bronnen en vanuit verschillende achtergronden, om je van daaruit een beeld te vormen?
Via mijn studie heb ik geleerd niet te lezen alsof elk boek de absolute waarheid bevat maar wel kritisch te lezen. Desalniettemin kan ik er wel vanuit gaan dat de meeste boeken aangeleverd door de Universiteit (hier Utrecht) toch wel over enige kwaliteit van analyse en bronnenkeuze beschikken. Ik zal altijd kritisch blijven zeker tav nieuwsberichten. Maar puur een mening vormen op basis van Wikipedia lijkt me niet de bedoeling.
pi_78636153
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 13:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Deze meneer is bang geworden na de Holocaust. Een Joods persoon gaat niet zomaar in een anti-Zionistische beweging waar meneer al voor z'n uitspraken al lid was. Na de Holocaust zijn veel Joodse mensen bang geworden voor hun eigen Joods zijn. Ze durfden niet en probeerden kritisch tegenover het Joods zijn te staan om voor een herhaling van WOII misschien te kunnen ontkomen of niet meer gezien te hoeven worden in vredestijd als Joods die men blijkbaar haatte. Meneer is een schoolvoorbeeld.
Kom je weer met die onzin. Wtf heeft anti-zionisme te maken met bang zijn voor je eigen geloof of Jood-zijn .. anti-zionisten zijn vaak orthodoxer in hun geloof dan de gemiddelde Zionist, veel anti-zionisten wonen zelfs in Israël, en al een stuk langer dan de moderne import. Anti-zionisme richt zich tegen de oprichting van de staat Israël, die had er niet mogen komen op deze manier, je hoort netjes te wachten tot de profetie zichzelf vervult .. een tweede keer niet luisteren zou wellicht een tweede diaspora kunnen veroorzaken, en dan ben je nog verder van huis
pleased to meet you
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:48:38 #264
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_78636788
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Na objectieve bestudering ben ik erachter gekomen dat Theodor Herzl een van m'n helden is.
Niets vergeleken met jouw Iraanse roots natuurlijk die duidelijk subjectieve kantjes hebben.
Ach, je bent één grote grap op deze forum. Je bezit totaal geen kennis op welke terrein dan ook. Zelfs in discussies m.b.t. Israel word je er gewoon uitgeluld.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:50:27 #265
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_78636887
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:33 schreef moussie het volgende:
-zionisme richt zich tegen de oprichting van de staat Israël, die had er niet mogen komen op deze manier, je hoort netjes te wachten tot de profetie zichzelf vervult .. een tweede keer niet luisteren zou wellicht een tweede diaspora kunnen veroorzaken, en dan ben je nog verder van huis
Maar wat gebeurt er dan als ze denken dat de profetie wel vervuld is?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_78637182
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:50 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar wat gebeurt er dan als ze denken dat de profetie wel vervuld is?
Dan worden alle ware gelovigen gewogen en komt er een grote heilstaat voor alle ware gelovigen van die ene god van Abraham
pleased to meet you
pi_78637248
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:48 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ach, je bent één grote grap op deze forum. Je bezit totaal geen kennis op welke terrein dan ook. Zelfs in discussies m.b.t. Israel word je er gewoon uitgeluld.
.. as World Zionist Organization president Nahum Goldmann once wrote:

"[Theodore Herzl] put [the Zionist issue] in a famous and totally
misleading saying: 'The problem of Zionism is one of means of transport:
there is a people without a land, and a land without a people' ... He
utter[ed] a double falsehood: first, Palestine was not a country without
people, since there were hundreds of thousands of Arabs living there;
and second, the Jews were not a landless people, for the assimilated
Jews were good Frenchmen, Germans, Englishmen and so on."
[GOLDMANN, N., 1978, p. 88]
pleased to meet you
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:01:16 #268
235357 TitusPullo
pi_78637384
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:56 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan worden alle ware gelovigen gewogen en komt er een grote heilstaat voor alle ware gelovigen van die ene god van Abraham
Dat is ook geen prettig vooruitzicht.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:11:33 #269
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78637794
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 14:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Kom je weer met die onzin. Wtf heeft anti-zionisme te maken met bang zijn voor je eigen geloof of Jood-zijn .. anti-zionisten zijn vaak orthodoxer in hun geloof dan de gemiddelde Zionist, veel anti-zionisten wonen zelfs in Israël, en al een stuk langer dan de moderne import. Anti-zionisme richt zich tegen de oprichting van de staat Israël, die had er niet mogen komen op deze manier, je hoort netjes te wachten tot de profetie zichzelf vervult .. een tweede keer niet luisteren zou wellicht een tweede diaspora kunnen veroorzaken, en dan ben je nog verder van huis
Dhr Meyer heeft gewoon last van het Stockholmsyndroom, waardoor hij zich nu identificeert met de nazi´s. Heel spijtig en sneu.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78646243
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat is ook geen prettig vooruitzicht.
Absoluut niet, helemaal als je bedenkt dat dit theocratische paradijs iets van 1000 jaar moet gaan duren
pleased to meet you
pi_78646384
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dhr Meyer heeft gewoon last van het Stockholmsyndroom, waardoor hij zich nu identificeert met de nazi´s. Heel spijtig en sneu.

lol, ja hoor vast .. de sympathie voor de Nazi's spettert er zowat van af.
pleased to meet you
  dinsdag 2 maart 2010 @ 18:51:17 #272
235357 TitusPullo
pi_78646604
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Absoluut niet, helemaal als je bedenkt dat dit theocratische paradijs iets van 1000 jaar moet gaan duren
Maar is dat dan het belangrijkste verschil tussen Israel en bepaalde groepen zionisten: dat de tweede groep vasthoudt aan de komst van de Messias als een voorwaarde voor de stichting van een Joodse staat?
pi_78647306
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 18:51 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Maar is dat dan het belangrijkste verschil tussen Israel en bepaalde groepen zionisten: dat de tweede groep vasthoudt aan de komst van de Messias als een voorwaarde voor de stichting van een Joodse staat?
Nogmaals, die groepering die dat gelooft zijn geen zionisten. Ook niet een bepaalde groep zionisten. Het zijn zelfs anti - zionisten.
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:10:28 #274
235357 TitusPullo
pi_78647420
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:08 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Nogmaals, die groepering die dat gelooft zijn geen zionisten. Ook niet een bepaalde groep zionisten. Het zijn zelfs anti - zionisten.
Ze willen een Joodse staat met Jeruzalem als hoofdstad: dat is zo zionistisch als maar kan.
pi_78647692
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:10 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ze willen een Joodse staat met Jeruzalem als hoofdstad: dat is zo zionistisch als maar kan.
Pas wanneer de messias is gekomen. Daarom erkennen ze de huidige staat Israël niet. Ze zijn behoorlijk negatief ten opzichte van het zionisme. Misschien gaat het noemen van anti - zionisten wat ver, maar ik zou hun gedachtegoed dus echt niet zionistisch willen noemen.
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')