abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78278764
Had misschien net zo goed in [GC] gekund, maar we doen hier in [CUL] een poging:

De laatste tijd, als ik een doosje eieren bij de AH meeneem ('huismerk'), zitten er witte eieren in de doos. Niets mis mee, wat mij betreft, maar al jaren zitten er bruine eieren in.

Dit met name vanwege de voorkeur voor bruine eieren door 'de consument'. Hooguit met Pasen zie je even het witte ei terugkomen.

Nu vroeg ik me dus af: is dit een bewuste keuze van AH? Crisis, dus witte eieren = goedkoop, want crisis (ik doe echt maar een gooi) of is het gewoon een kwestie van andere inkoop.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_78278861
Goedkoper? Wat denk je dat al die Chinezen kosten die de eieren moeten verven?
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zondag 21 februari 2010 @ 21:33:03 #3
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_78278873
Waar zit het verschil hem in eigenlijk? Op de kleur na dan.
pi_78278958
Het type ras bepaald de kleur van de schil. Ik gok dus een kwestie van andere inkoop
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78278992
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:33 schreef onderjas het volgende:
Waar zit het verschil hem in eigenlijk? Op de kleur na dan.
Volgens mij niets, omdat de smaak beïnvloed wordt door de voeding. De kleur wordt volgens mij bepaald door de kleur van de 'lellen' aan de kop van de kip.
  Donald Duck held zondag 21 februari 2010 @ 21:34:51 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_78279000
Ligt aan het merk kip
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_78279020
Kleur hangt af van ras van de kip, verder geen verschil.
pi_78279078
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik gok dus een kwestie van andere inkoop
Mja, maar waarom kiest men dan zo bewust voor wít? (ik weet niet of het in andere supermarkten ook zo is) Dat soort dingen zijn belangrijk voor sommige consumenten. Men is niet voor niets overgestapt op bruine eieren.
pi_78279411
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:35 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja, maar waarom kiest men dan zo bewust voor wít? (ik weet niet of het in andere supermarkten ook zo is) Dat soort dingen zijn belangrijk voor sommige consumenten. Men is niet voor niets overgestapt op bruine eieren.
Om hel eerlijk te zijn kan het me niets schelen wat voor kleur mijn eieren hebben Wat een nonsens... Als je echt een voorkeur hebt, dan ga je wel voor de maiseieren, meergraneneieren etc. Maar ik weet dat de Aldi altijd witte eieren heeft, dus misschien is het toch goedkoper? De C1000 heeft trouwens ook witte eieren. Maar het zou ook kunnen dat het ras wat witte eieren legt makkelijker is om te houden etc. en dat de AH daar geen zeggenschap over heeft
pi_78279827
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..] en dat de AH daar geen zeggenschap over heeft
Mij interesseert het ook geen reet, maar natuurlijk heeft AH daar wel zeggenschap over. (da's best een groot bedrijf, zeg maar ) Ik vond het gewoon opvallend en zo autistisch intrigerend dat ik er morgen de AH over ga bellen
  zondag 21 februari 2010 @ 22:01:37 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78280684
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mij interesseert het ook geen reet, maar natuurlijk heeft AH daar wel zeggenschap over. (da's best een groot bedrijf, zeg maar ) Ik vond het gewoon opvallend en zo autistisch intrigerend dat ik er morgen de AH over ga bellen
Doen! Ik wilde het nog zeggen, maar ik vond het wat ver gaan Laat je wel even weten wat het antwoord was? Nu wil ik het ook weten
pi_78280784
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik vond het gewoon opvallend en zo autistisch intrigerend dat ik er morgen de AH over ga bellen
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 21 februari 2010 @ 22:05:13 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_78280909
quote:
De kleur van de schaal hangt samen met het ras van de kip. Kippen met witte oorlellen leggen over het algemeen witte eieren, kippen met roze oorlellen bruine.
Weer wat geleerd!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_(voeding)
  zondag 21 februari 2010 @ 22:08:24 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78281109
Geen idee, ik weet wel dat sinds begin dit jaar in Duitsland de legbatterij is verboden, en dat daardoor de vraag naar scharreleieren enorm is toegenomen; dus allicht dat de AH wat andere bronnen aanspreekt en daardoor nu ook witte eieren heeft. Bericht in typische Telegraafstijl (eerst onze fietsen, nu onze eieren!):
quote:
Duitsers pikken eieren in
Eindhoven - Het is deze dagen lastig om eieren te kopen. Veel schappen in de supermarkten zijn leeg. Met dank aan de Duitsers.

Eierhandelaren kopen massaal Nederlandse eieren in omdat vanaf 1 januari de legbatterij in Duitsland verboden is.

Maar het goede nieuws is dat de leghennensector het eindelijk weer goed doet na een aantal slechte jaren, aldus onderzoeker Kees de Bont van het Landbouw Economisch Instituut (LEI). "De vraag in Duitsland is toegenomen nu ze in dat land overgaan op meer vrije systemen en de leghennensector daar niet genoeg eieren kan leveren.”

Kippenboeren verdienden in 2008 nog een gemiddeld inkomen van ¤6000, dit jaar lag dat op zo’n ¤200.000 en volgens De Bont blijft het voorlopig goed gaan in die sector. „De voerprijzen zijn gedaald en in Duitsland zijn ze nog niet klaar met het omschakelen. Pas medio 2010, als de graanprijzen – die van invloed zijn op de diervoederprijzen – bekend worden, kan het eventueel weer veranderen.”

De oosterburen kochten dit jaar zo'n 5,5 miljard eieren in Nederland.

Bron: Telegraaf.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78281395
Ze hebben vorig jaar ook al m'n baan gestolen en nu dus ook m'n bruine eieren ...

Ik bel morgenochtend op en laat het hier wel even weten (áls ze het willen zeggen ).
pi_78289782
quote:
Kippenboeren verdienden in 2008 nog een gemiddeld inkomen van ¤6000, dit jaar lag dat op zo’n ¤200.000 en volgens De Bont blijft het voorlopig goed gaan in die sector.

met 6000 euro per jaar zullen niet veel kippenboeren het lang uitgehouden hebben. Typefout wellicht? eerder 16000 of 60000?

Bij 500 euro per maand zou ik heel gauw m'n kippen verkopen
pi_78291020
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:16 schreef Waterweg het volgende:

[..]

met 6000 euro per jaar zullen niet veel kippenboeren het lang uitgehouden hebben. Typefout wellicht? eerder 16000 of 60000?

Bij 500 euro per maand zou ik heel gauw m'n kippen verkopen
Mwah, als het 10 kippen zijn dan kan het wel uit.
  maandag 22 februari 2010 @ 02:02:03 #18
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_78291432
Als het gewoon biologische eieren zijn is het een mengelmoes toch?

Kan me niet voorstellen dat je andere eieren koopt dan biologisch tegenwoordig. Of je moet nog denken dat scharreleieren wel oké zijn.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_78292672
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef Duderella het volgende:
Als het gewoon biologische eieren zijn is het een mengelmoes toch?

Kan me niet voorstellen dat je andere eieren koopt dan biologisch tegenwoordig. Of je moet nog denken dat scharreleieren wel oké zijn.
eitjes van eigen kipkes als het goed is gaan de 3 kuikens die allang geen kuikens meer zijn ook aan de leg in het voorjaar TVP btw voor het antwoord van de AH
pi_78292945
Maar soms heb je verschillende kleuren in een doosje zitten.
Dan haak ik dus ook af
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78292986
ik volg dit even. De kleur van het ei wordt inderdaad bepaald door de kleur van de lellen, maar waarom AH er zo mee omgaat is voor mij nog onbekend.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_78298811
Zal vast goedkoper zijn daar draait het toch meestal om volgens mij.

Ik koop trouwens altijd vrije uitloop eieren zijn die nu echt slechter dan scharrel?
  maandag 22 februari 2010 @ 12:26:24 #23
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_78298889
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:23 schreef covie het volgende:

Ik koop trouwens altijd vrije uitloop eieren zijn die nu echt slechter dan scharrel?
Wat?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_78299020
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:26 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat?
Om te eten bedoel ik.

Dat zeggen sommige mensen omdat ze in de wei alsnog door de stront lopen en er geen gras meer staat, en ze dus stront eten.

(al lijkt het mij dat ze in de hokken net zo goed in de stront staan.)
pi_78299048
Nou, het duurde wat langer, maar ik heb net AH gebeld: het is dus gewoon toeval. AH verkoopt beiden en kiest dus niet bewust voor wit of bruin. Ik heb (blijkbaar) toevallig al een paar weken een doos met witte eieren gekocht.

Anti-climax . Ik verwachtte antwoorden als "door de crisis wil men goedkoper en daardoor kiezen we voor wit" (bruine eieren zijn trouwens gemiddeld net zo duur als bruine eieren: klik ) of "AH kiest bewust voor het witte ei om Wilders te steunen tijdens de verkiezingen" of desnoods "De inkoper van AH heeft een hekel aan bruine eieren en vindt ze niet lekker", maar niets van dat al.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:31:27 #26
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78299072
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, het duurde wat langer, maar ik heb net AH gebeld: het is dus gewoon toeval. AH verkoopt beiden en kiest dus niet bewust voor wit of bruin. Ik heb (blijkbaar) toevallig al een paar weken een doos met witte eieren gekocht.

Anti-climax . Ik verwachtte antwoorden als "door de crisis wil men goedkoper en daardoor kiezen we voor wit" (bruine eieren zijn trouwens goedkoper klik ) of "AH kiest bewust voor het witte ei om Wilders te steunen tijdens de verkiezingen" of desnoods "De inkoper van AH heeft een hekel aan bruine eieren en vindt ze niet lekker", maar niets van dat al.
Wat een domper! Maar dan weet je het wel in elk geval
  maandag 22 februari 2010 @ 12:33:01 #27
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78299118
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:23 schreef covie het volgende:

Wat zijn dat nou weer.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78299170
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:33 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Wat zijn dat nou weer.
Eieren van kippen die in de wei lopen.
pi_78299188
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:34 schreef covie het volgende:

[..]

Een ei is een ei hoor
Gewoon de goedkoopste halen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_78299217
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:

Anti-climax . Ik verwachtte antwoorden als "door de crisis wil men goedkoper en daardoor kiezen we voor wit" (bruine eieren zijn trouwens gemiddeld net zo duur als bruine eieren: klik ) of "AH kiest bewust voor het witte ei om Wilders te steunen tijdens de verkiezingen" of desnoods "De inkoper van AH heeft een hekel aan bruine eieren en vindt ze niet lekker", maar niets van dat al.
Kijk je in de winkel niet vast in de doos of ze heel zijn? In mijn pak zitten wel altijd bruine bij de AH trouwens.
pi_78299268
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:36 schreef Godtje het volgende:

[..]

Kijk je in de winkel niet vast in de doos of ze heel zijn?
Altijd.
pi_78299281
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:34 schreef covie het volgende:

[..]

Vrije uitloop (waarschijnlijk een optimistisch plaatje)

Batterij

Scharrel
pi_78299286
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Een ei is een ei hoor
Ik eet geen kooi eieren, waar ze met weet ik hoeveel op een kluitje zitten in een kooi.

Scharrel tot daar aan toe, dan kunnen ze nog vrij in de schuur rondlopen maar ook erg opgepropt.
Vrije uitloop dan mogen zo nog overdag in de wei, dat vind ik wat kip vriendelijker.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:38:43 #34
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78299288
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Een ei is een ei hoor
Sommige mensen hechten waarde aan de leefomstandigheden van de kippen die de eieren leggen
  maandag 22 februari 2010 @ 12:39:26 #35
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78299309
Maar de legbatterij eieren worden toch ook niet meer verkocht? Tegenwoordig is het toch alleen nog scharrel, vrije uitloop of biologisch?
pi_78299338
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef covie het volgende:

[..]

Ik eet geen kooi eieren, waar ze met weet ik hoeveel op een kluitje zitten in een kooi.

Scharrel tot daar aan toe, dan kunnen ze nog vrij in de schuur rondlopen maar ook erg opgepropt.
Vrije uitloop dan mogen zo nog overdag in de wei, dat vind ik wat kip vriendelijker.
Volgens mij zijn er in nederland ook geen batterij eieren meer in de supermarkt. We produceren ze nog wel maar die gebruiken ze in de voedselindustrie.
pi_78299346
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef covie het volgende:

[..]

Ja hoor
Uiteindelijk worden ze allemaal als kuiken afgeslacht en belanden ze in een milleu-onvriendelijke verpakking,
pi_78299373
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar de legbatterij eieren worden toch ook niet meer verkocht? Tegenwoordig is het toch alleen nog scharrel, vrije uitloop of biologisch?
Wel van de site van wakkerdier dus misschien ook wat scherper opgeschreven.
quote:
Jaarlijks produceert Nederland 10 miljard eieren, waarvan 4,2 miljard uit de legbatterij.
pi_78299425
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:41 schreef Godtje het volgende:

[..]

Wel van de site van wakkerdier dus misschien ook wat scherper opgeschreven.
[..]

Die stoppen ze dan in allerlei producten waar ei in gebruikt wordt en je wrs wel zonder nadenken koopt
pi_78299436
quote:
En:

quote:
Maar de legbatterij is toch verboden?

In 1999 heeft de EU, na een campagne van Compassion in World Farming, besloten dat de huidige, traditionele legbatterij na 2011 in de EU niet meer gebruikt mag worden.

Wat is een 'verrijkte' kooi ?

Na 2011 mag in Europa wel een nieuw type kooi gebruikt worden: de zogenaamde “verrijkte kooi”, waarin een aantal voorzieningen zijn aangebracht die belangrijk zijn voor het welzijn van de kip. Zo is er bijvoorbeeld een zitstok, en een nestruimte in de kooi, waar de kip haar ei kan leggen. Ook moet elke kooi een strooiselbak hebben, waarin de kippen een stofbad kunnen nemen, om hun veren te onderhouden. Al die voorzieningen zijn echter zó klungelig uitgevoerd dat de kippen er nauwelijks gebruik van maken. Bovendien is er per kip nog steeds heel weinig ruimte beschikbaar. ook in een “verrijkte” kooi kan een kip haar vleugels niet eens strekken
pi_78300522
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja hoor
Uiteindelijk worden ze allemaal als kuiken afgeslacht en belanden ze in een milleu-onvriendelijke verpakking,
?
  maandag 22 februari 2010 @ 13:27:57 #42
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_78301236
quote:
Niet in de supermarkten, maar wel aan koekjesfabrikanten e.d. Veel producten waar eieren verwerkt in zitten gebruiken eieren uit de legbatterij.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_78301349
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef Duderella het volgende:

Helaas denkt half Nederland nog zo, of anders gezegd, het boeit ze ook geen snars.
Zie al andere post hierboven "goedkoop is het enige dat boeit, ei is een ei"
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_78301458
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Iblis het volgende:

[..]

Niet in de supermarkten, maar wel aan koekjesfabrikanten e.d. Veel producten waar eieren verwerkt in zitten gebruiken eieren uit de legbatterij.
Dat dus

Of ga je bij je stroopwafels eerst uitzoeken of er wel biologische eieren in verwerkt zijn ?
  maandag 22 februari 2010 @ 16:23:22 #45
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_78308349
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:33 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dat dus

Of ga je bij je stroopwafels eerst uitzoeken of er wel biologische eieren in verwerkt zijn ?
En dus kun je net zo goed maar gewoon legbatterij-eieren kopen?
Wat is dat nou voor gare redenering? Ooit gehoord van doen wat je kan? Alle beetjes helpen?

Ik mag toch hopen dat je een dergelijke redenering niet op alle facetten van je leven toepast. Ach, ik ga uiteindelijk toch dood, dus laat ik dat anti-bioticakuurtje maar gewoon overslaan. Ach, geld geef je toch uit, dus laat mijn baas mijn loon maar houden. Ach, je eten komt er op het toilet toch uit, dus ik kan net zo goed stront eten.
pi_78314093
Maar is het nou zo dat vrije uitloop eieren minder gezond zijn dan scharrel eieren?
pi_78314372
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:23 schreef Duderella het volgende:

[..]

En dus kun je net zo goed maar gewoon legbatterij-eieren kopen?
Wat is dat nou voor gare redenering? Ooit gehoord van doen wat je kan? Alle beetjes helpen?

Ik mag toch hopen dat je een dergelijke redenering niet op alle facetten van je leven toepast. Ach, ik ga uiteindelijk toch dood, dus laat ik dat anti-bioticakuurtje maar gewoon overslaan. Ach, geld geef je toch uit, dus laat mijn baas mijn loon maar houden. Ach, je eten komt er op het toilet toch uit, dus ik kan net zo goed stront eten.
Poep is nog altijd voedzamer dan gebakken lucht . Think about it
Maargoed als jij hypocriet wilt zijn en aan de ene kant "in het belang van de kippetjes" vrijloop wilt kopen (voor een prijs waar ik 3 dozen scharrel voor koop) is dat je goed recht .
Maar dan als je koekjes koopt waar wel "bad eggs" inztten maakt het opeens niet meer uit ??

I don't give a fuck joh.
Maak al die kippen maar dood voor zo min mogelijk geld .
En zorg voor goede kruiden
pi_78314544
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:11 schreef covie het volgende:
Maar is het nou zo dat vrije uitloop eieren minder gezond zijn dan scharrel eieren?
Nee joh , een ei = een ei

Zitten wel smaakverschillen in (zoals bijvoorbeeld kippen die alleen maar mais hebben gehad) maar qua gezondheid maakt het totala geen verschil
  maandag 22 februari 2010 @ 19:22:24 #49
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_78314574
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:17 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Maargoed als jij hypocriet wilt zijn en aan de ene kant "in het belang van de kippetjes" vrijloop wilt kopen (voor een prijs waar ik 3 dozen scharrel voor koop) is dat je goed recht .
Maar dan als je koekjes koopt waar wel "bad eggs" inztten maakt het opeens niet meer uit ??

I don't give a fuck joh.
Tuurlijk maakt het uit dat er batterij-eieren in koekjes zitten. Maar om dus maar helemaal niet op te letten welke eieren je vreet, is een drogredenatie.
Het gaat erom dat alle beetjes helpen en je zou kunnen doen wat in je macht ligt.
Maar je kan inderdaad ook niets doen. En dan verandert er ook nooit iets.
Maar goed, dat kan jou geen ruk schelen. Als je maar lekker goedkoop kan nassen.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:25:45 #50
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78314722
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:17 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

I don't give a fuck joh.
Een vrije uitloop ei waarvan de kip goede voeding gehad heeft smaakt overigens ook veel beter dan een legbatterijei of een scharrelei. Nooit zelf kippen gehad of familie met kippen zodat je het kon/kan proberen? Moet je eens doen.
In koekjes merk je daar natuurlijk geen klote van, maar bij een gebakken ei op brood proef je het verschil wel degelijk goed.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78314747
quote:
Op maandag 22 februari 2010 19:22 schreef Duderella het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het uit dat er batterij-eieren in koekjes zitten. Maar om dus maar helemaal niet op te letten welke eieren je vreet, is een drogredenatie.
Het gaat erom dat alle beetjes helpen en je zou kunnen doen wat in je macht ligt.
Maar je kan inderdaad ook niets doen. En dan verandert er ook nooit iets.
Maar goed, dat kan jou geen ruk schelen. Als je maar lekker goedkoop kan nassen.
Tja het leven is hard voor een zachtgekookt ei
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')