Volgens mij niets, omdat de smaak beïnvloed wordt door de voeding. De kleur wordt volgens mij bepaald door de kleur van de 'lellen' aan de kop van de kip.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:33 schreef onderjas het volgende:
Waar zit het verschil hem in eigenlijk? Op de kleur na dan.
Mja, maar waarom kiest men dan zo bewust voor wít? (ik weet niet of het in andere supermarkten ook zo is) Dat soort dingen zijn belangrijk voor sommige consumenten. Men is niet voor niets overgestapt op bruine eieren.quote:Op zondag 21 februari 2010 21:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik gok dus een kwestie van andere inkoop
Om hel eerlijk te zijn kan het me niets schelen wat voor kleur mijn eieren hebbenquote:Op zondag 21 februari 2010 21:35 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, maar waarom kiest men dan zo bewust voor wít? (ik weet niet of het in andere supermarkten ook zo is) Dat soort dingen zijn belangrijk voor sommige consumenten. Men is niet voor niets overgestapt op bruine eieren.
Mij interesseert het ook geen reet, maar natuurlijk heeft AH daar wel zeggenschap over. (da's best een groot bedrijf, zeg maarquote:Op zondag 21 februari 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..] en dat de AH daar geen zeggenschap over heeft
quote:Op zondag 21 februari 2010 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mij interesseert het ook geen reet, maar natuurlijk heeft AH daar wel zeggenschap over. (da's best een groot bedrijf, zeg maar) Ik vond het gewoon opvallend en zo autistisch intrigerend dat ik er morgen de AH over ga bellen
quote:Op zondag 21 februari 2010 21:49 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik vond het gewoon opvallend en zo autistisch intrigerend dat ik er morgen de AH over ga bellen
Weer wat geleerd!quote:De kleur van de schaal hangt samen met het ras van de kip. Kippen met witte oorlellen leggen over het algemeen witte eieren, kippen met roze oorlellen bruine.
quote:Duitsers pikken eieren in
Eindhoven - Het is deze dagen lastig om eieren te kopen. Veel schappen in de supermarkten zijn leeg. Met dank aan de Duitsers.
Eierhandelaren kopen massaal Nederlandse eieren in omdat vanaf 1 januari de legbatterij in Duitsland verboden is.
Maar het goede nieuws is dat de leghennensector het eindelijk weer goed doet na een aantal slechte jaren, aldus onderzoeker Kees de Bont van het Landbouw Economisch Instituut (LEI). "De vraag in Duitsland is toegenomen nu ze in dat land overgaan op meer vrije systemen en de leghennensector daar niet genoeg eieren kan leveren.”
Kippenboeren verdienden in 2008 nog een gemiddeld inkomen van ¤6000, dit jaar lag dat op zo’n ¤200.000 en volgens De Bont blijft het voorlopig goed gaan in die sector. „De voerprijzen zijn gedaald en in Duitsland zijn ze nog niet klaar met het omschakelen. Pas medio 2010, als de graanprijzen – die van invloed zijn op de diervoederprijzen – bekend worden, kan het eventueel weer veranderen.”
De oosterburen kochten dit jaar zo'n 5,5 miljard eieren in Nederland.
Bron: Telegraaf.
quote:Kippenboeren verdienden in 2008 nog een gemiddeld inkomen van ¤6000, dit jaar lag dat op zo’n ¤200.000 en volgens De Bont blijft het voorlopig goed gaan in die sector.
Mwah, als het 10 kippen zijn dan kan het wel uit.quote:Op maandag 22 februari 2010 01:16 schreef Waterweg het volgende:
[..]
met 6000 euro per jaar zullen niet veel kippenboeren het lang uitgehouden hebben. Typefout wellicht? eerder 16000 of 60000?
Bij 500 euro per maand zou ik heel gauw m'n kippen verkopen
eitjes van eigen kipkesquote:Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef Duderella het volgende:
Als het gewoon biologische eieren zijn is het een mengelmoes toch?
Kan me niet voorstellen dat je andere eieren koopt dan biologisch tegenwoordig.Of je moet nog denken dat scharreleieren wel oké zijn.
Wat?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:23 schreef covie het volgende:
Zal vast goedkoper zijndaar draait het toch meestal om volgens mij.
Ik koop trouwens altijd vrije uitloop eieren zijn die nu echt slechter dan scharrel?
Om te eten bedoel ik.quote:
Wat een domper!quote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, het duurde wat langer, maar ik heb net AH gebeld: het is dus gewoon toeval. AH verkoopt beiden en kiest dus niet bewust voor wit of bruin. Ik heb (blijkbaar) toevallig al een paar weken een doos met witte eieren gekocht.
Anti-climax. Ik verwachtte antwoorden als "door de crisis wil men goedkoper en daardoor kiezen we voor wit" (bruine eieren zijn trouwens goedkoper klik ) of "AH kiest bewust voor het witte ei om Wilders te steunen tijdens de verkiezingen" of desnoods "De inkoper van AH heeft een hekel aan bruine eieren en vindt ze niet lekker", maar niets van dat al.
quote:Op maandag 22 februari 2010 12:23 schreef covie het volgende:
Zal vast goedkoper zijndaar draait het toch meestal om volgens mij.
Ik koop trouwens altijd vrije uitloop eieren zijn die nu echt slechter dan scharrel?
Een ei is een ei hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 12:34 schreef covie het volgende:
[..]
Eieren van kippen die in de wei lopen.
Kijk je in de winkel niet vast in de doos of ze heel zijn? In mijn pak zitten wel altijd bruine bij de AH trouwens.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, het duurde wat langer, maar ik heb net AH gebeld: het is dus gewoon toeval. AH verkoopt beiden en kiest dus niet bewust voor wit of bruin. Ik heb (blijkbaar) toevallig al een paar weken een doos met witte eieren gekocht.
Anti-climax. Ik verwachtte antwoorden als "door de crisis wil men goedkoper en daardoor kiezen we voor wit" (bruine eieren zijn trouwens gemiddeld net zo duur als bruine eieren: klik ) of "AH kiest bewust voor het witte ei om Wilders te steunen tijdens de verkiezingen" of desnoods "De inkoper van AH heeft een hekel aan bruine eieren en vindt ze niet lekker", maar niets van dat al.
Altijd.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:36 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kijk je in de winkel niet vast in de doos of ze heel zijn?
Vrije uitloop (waarschijnlijk een optimistisch plaatje)quote:Op maandag 22 februari 2010 12:34 schreef covie het volgende:
[..]
Eieren van kippen die in de wei lopen.
Ik eet geen kooi eieren, waar ze met weet ik hoeveel op een kluitje zitten in een kooi.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een ei is een ei hoor
Gewoon de goedkoopste halen
Sommige mensen hechten waarde aan de leefomstandigheden van de kippen die de eieren leggenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:35 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Een ei is een ei hoor
Gewoon de goedkoopste halen
Volgens mij zijn er in nederland ook geen batterij eieren meer in de supermarkt. We produceren ze nog wel maar die gebruiken ze in de voedselindustrie.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef covie het volgende:
[..]
Ik eet geen kooi eieren, waar ze met weet ik hoeveel op een kluitje zitten in een kooi.
Scharrel tot daar aan toe, dan kunnen ze nog vrij in de schuur rondlopen maar ook erg opgepropt.
Vrije uitloop dan mogen zo nog overdag in de wei, dat vind ik wat kip vriendelijker.
Ja hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 12:38 schreef covie het volgende:
[..]
Ik eet geen kooi eieren, waar ze met weet ik hoeveel op een kluitje zitten in een kooi.
Scharrel tot daar aan toe, dan kunnen ze nog vrij in de schuur rondlopen maar ook erg opgepropt.
Vrije uitloop dan mogen zo nog overdag in de wei, dat vind ik wat kip vriendelijker.
Wel van de site van wakkerdier dus misschien ook wat scherper opgeschreven.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar de legbatterij eieren worden toch ook niet meer verkocht? Tegenwoordig is het toch alleen nog scharrel, vrije uitloop of biologisch?
quote:Jaarlijks produceert Nederland 10 miljard eieren, waarvan 4,2 miljard uit de legbatterij.
Die stoppen ze dan in allerlei producten waar ei in gebruikt wordt en je wrs wel zonder nadenken kooptquote:Op maandag 22 februari 2010 12:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Wel van de site van wakkerdier dus misschien ook wat scherper opgeschreven.
[..]
En:quote:Op maandag 22 februari 2010 12:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
Maar de legbatterij eieren worden toch ook niet meer verkocht? Tegenwoordig is het toch alleen nog scharrel, vrije uitloop of biologisch?
quote:Maar de legbatterij is toch verboden?
In 1999 heeft de EU, na een campagne van Compassion in World Farming, besloten dat de huidige, traditionele legbatterij na 2011 in de EU niet meer gebruikt mag worden.
Wat is een 'verrijkte' kooi ?
Na 2011 mag in Europa wel een nieuw type kooi gebruikt worden: de zogenaamde “verrijkte kooi”, waarin een aantal voorzieningen zijn aangebracht die belangrijk zijn voor het welzijn van de kip. Zo is er bijvoorbeeld een zitstok, en een nestruimte in de kooi, waar de kip haar ei kan leggen. Ook moet elke kooi een strooiselbak hebben, waarin de kippen een stofbad kunnen nemen, om hun veren te onderhouden. Al die voorzieningen zijn echter zó klungelig uitgevoerd dat de kippen er nauwelijks gebruik van maken. Bovendien is er per kip nog steeds heel weinig ruimte beschikbaar. ook in een “verrijkte” kooi kan een kip haar vleugels niet eens strekken
?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:40 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ja hoor
Uiteindelijk worden ze allemaal als kuiken afgeslacht en belanden ze in een milleu-onvriendelijke verpakking,
Niet in de supermarkten, maar wel aan koekjesfabrikanten e.d. Veel producten waar eieren verwerkt in zitten gebruiken eieren uit de legbatterij.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:39 schreef Marijkezwolle het volgende:
quote:Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef Duderella het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je andere eieren koopt dan biologisch tegenwoordig.Of je moet nog denken dat scharreleieren wel oké zijn.
Dat dusquote:Op maandag 22 februari 2010 13:27 schreef Iblis het volgende:
[..]
Niet in de supermarkten, maar wel aan koekjesfabrikanten e.d. Veel producten waar eieren verwerkt in zitten gebruiken eieren uit de legbatterij.
En dus kun je net zo goed maar gewoon legbatterij-eieren kopen?quote:Op maandag 22 februari 2010 13:33 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat dus
Of ga je bij je stroopwafels eerst uitzoeken of er wel biologische eieren in verwerkt zijn ?
Poep is nog altijd voedzamer dan gebakken lucht . Think about itquote:Op maandag 22 februari 2010 16:23 schreef Duderella het volgende:
[..]
En dus kun je net zo goed maar gewoon legbatterij-eieren kopen?
Wat is dat nou voor gare redenering? Ooit gehoord van doen wat je kan? Alle beetjes helpen?
Ik mag toch hopen dat je een dergelijke redenering niet op alle facetten van je leven toepast. Ach, ik ga uiteindelijk toch dood, dus laat ik dat anti-bioticakuurtje maar gewoon overslaan. Ach, geld geef je toch uit, dus laat mijn baas mijn loon maar houden. Ach, je eten komt er op het toilet toch uit, dus ik kan net zo goed stront eten.
Nee joh , een ei = een eiquote:Op maandag 22 februari 2010 19:11 schreef covie het volgende:
Maar is het nou zo dat vrije uitloop eieren minder gezond zijn dan scharrel eieren?
Tuurlijk maakt het uit dat er batterij-eieren in koekjes zitten. Maar om dus maar helemaal niet op te letten welke eieren je vreet, is een drogredenatie.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:17 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Poep is nog altijd voedzamer dan gebakken lucht . Think about it
Maargoed als jij hypocriet wilt zijn en aan de ene kant "in het belang van de kippetjes" vrijloop wilt kopen (voor een prijs waar ik 3 dozen scharrel voor koop) is dat je goed recht .
Maar dan als je koekjes koopt waar wel "bad eggs" inztten maakt het opeens niet meer uit ??
I don't give a fuck joh.
Maak al die kippen maar dood voor zo min mogelijk geld .
En zorg voor goede kruiden
Een vrije uitloop ei waarvan de kip goede voeding gehad heeft smaakt overigens ook veel beter dan een legbatterijei of een scharrelei. Nooit zelf kippen gehad of familie met kippen zodat je het kon/kan proberen? Moet je eens doen.quote:Op maandag 22 februari 2010 19:17 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Poep is nog altijd voedzamer dan gebakken lucht . Think about it
Maargoed als jij hypocriet wilt zijn en aan de ene kant "in het belang van de kippetjes" vrijloop wilt kopen (voor een prijs waar ik 3 dozen scharrel voor koop) is dat je goed recht .
Maar dan als je koekjes koopt waar wel "bad eggs" inztten maakt het opeens niet meer uit ??
I don't give a fuck joh.
Maak al die kippen maar dood voor zo min mogelijk geld .
En zorg voor goede kruiden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |