abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94254155
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er moet eerst maar bewezen worden dat er een relatie is tussen de premiestijgingen en besparingen op apothekers en basispakket

Ik weet wel wat in 2004 een verzekering kostte aan nominale premie voor een particulier en wat ze nu krijgen aan 7,75% WG deel en nominaal samen 215,88 en 124 = 340 euro per maand, tegen in 2004 / 78 euro pm

Ik wil graag dat men mij het voordeel van de marktwerking komt uitleggen, en waarom de minister van VGZ uit de directiekamer van Achmea moest komen
Het is ook een valse marktwerking natuurlijk. Immers, de inhoud van het basispakket wordt natuurlijk niet door de verzekeraars bepaald. Dat maakt al dat je nauwelijks van marktwerking kunt spreken.

Ik wil een verzekeringssysteem waar je je eigen risico's kunt dekken en niet één op basis van solidariteit.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:17:38 #202
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94254291
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:15 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Het is ook een valse marktwerking natuurlijk. Immers, de inhoud van het basispakket wordt natuurlijk niet door de verzekeraars bepaald. Dat maakt al dat je nauwelijks van marktwerking kunt spreken.

Ik wil een verzekeringssysteem waar je je eigen risico's kunt dekken en niet één op basis van solidariteit.
Het was beter om gewoon een ziektekas aan te houden die kostendekkend werkt, maar er zullen wel wat mensen heel erg rijk van worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94254444
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:09 schreef michaelmoore het volgende:

er moet eerst maar bewezen worden dat er een relatie is tussen de premiestijgingen en besparingen op apothekers en basispakket
Ik ben hoe dan ook tegen besparingen op apothekers! ;)

Maar serieus: marktwerking in de zorg werkt gewoon niet. Het is ook geen marktwerking. De verzekeraars hebben zich gegroepeerd in enkele grote kolossen en die strijken het geld op wat naar de zorgverleners dient te gaan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_94254741
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar serieus: marktwerking in de zorg werkt gewoon niet. Het is ook geen marktwerking. De verzekeraars hebben zich gegroepeerd in enkele grote kolossen en die strijken het geld op wat naar de zorgverleners dient te gaan.
Precies. Door het gelijke basispakket wordt er eigenlijk een kunstmatige prijsafspraak gefaciliteerd door de overheid. Immers, als je 30 verzekeraars vraagt om hetzelfde risico af te dekken, dan krijg je (zeker bij zo'n omvangrijk risico) vanzelf dezelfde kosten per verzekering.

Komt nog bij wat jij zegt, dat er nauwelijks concurrentie is, omdat alles allemaal gegroepeerd is in een aantal bedrijven. Marktwerking in de zorg kan wel werken (al vind ik dat ook wat eng), maar bij de zorgVERZEKERING werkt het in ieder geval niet.
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:28:32 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_94259704
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Precies. Door het gelijke basispakket wordt er eigenlijk een kunstmatige prijsafspraak gefaciliteerd door de overheid. Immers, als je 30 verzekeraars vraagt om hetzelfde risico af te dekken, dan krijg je (zeker bij zo'n omvangrijk risico) vanzelf dezelfde kosten per verzekering.

Komt nog bij wat jij zegt, dat er nauwelijks concurrentie is, omdat alles allemaal gegroepeerd is in een aantal bedrijven. Marktwerking in de zorg kan wel werken (al vind ik dat ook wat eng), maar bij de zorgVERZEKERING werkt het in ieder geval niet.
De overheid is erg zelf medeplichtig door een vast percentage premie af te spreken en slechts een klein nominaal deel en ook nog eventuele "tegenvallers" achteraf compenseert via nacalculatie, dus een gegarandeerde leuke winstmarge
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:23:35 #206
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_94285592
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:24 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar gelukkig zijn er wel aandeelhouders en directeuren die hier rijk van worden en dat is weer goed voor het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking. En dat geld gaan ze natuurlijk in NL uitgeven waardoor de koopkrachtcijfers weer omhoog gaan. Zo lijkt NL weer een beetje rijker...
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:31:33 #207
279841 Avey
Blossom!
pi_94285904
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2010 14:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad. De mensen verdiepen zich slechts nog in sport en dat walgelijke celebverheerlijkende crap op TV....

Echt onbegrijpelijk .Wat een tokkivolk zijn we aan het worden. :N
Prima toch? Als mensen daar gelukkig van worden. Er is geen volkswoede omdat er geen reden is om woedend te worden. Er zijn genoeg andere, meer directe zorgen die veel belangrijker zijn.

Ik vind het goed zo. Het 'volk' als geheel is compleet achterlijk en totaal niet capabel. Individuen zijn dat wel, individualisme is een goede ontwikkeling. Laat de politiek maar weer verder van de burger verwijderd worden, zoals in de tijd voor Fortuyn. *O*
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_94286034
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 20:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hm. Strijdigheid der belangen? :{w
quote:
25 "zorgverzekeraars" die uiteindelijk tot slecht 4 kolossen behoren. :')
pi_94286254
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:23 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Maar gelukkig zijn er wel aandeelhouders en directeuren die hier rijk van worden en dat is weer goed voor het gemiddelde inkomen per hoofd van de bevolking. En dat geld gaan ze natuurlijk in NL uitgeven waardoor de koopkrachtcijfers weer omhoog gaan. Zo lijkt NL weer een beetje rijker...
Ik ben bang dat het grootste gedeelte van dat geld opgaat in het buitenland en aan niet-Nederlandse luxeproducten...
pi_94286553
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:31 schreef Avey het volgende:

[..]

Prima toch? Als mensen daar gelukkig van worden. Er is geen volkswoede omdat er geen reden is om woedend te worden. Er zijn genoeg andere, meer directe zorgen die veel belangrijker zijn.

Ik vind het goed zo. Het 'volk' als geheel is compleet achterlijk en totaal niet capabel. Individuen zijn dat wel, individualisme is een goede ontwikkeling. Laat de politiek maar weer verder van de burger verwijderd worden, zoals in de tijd voor Fortuyn. *O*
Het individualisme is helemaal verschrikkelijk. Geef mij de jaren 50 maar. :)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:54:59 #211
279841 Avey
Blossom!
pi_94286850
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het individualisme is helemaal verschrikkelijk. Geef mij de jaren 50 maar. :)
Ben je zo oud? :o
And I never will
pi_94286897
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:54 schreef Avey het volgende:

[..]

Ben je zo oud? :o
Nee dat niet. :)

Maar de tijd was veel overzichtelijker...
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:57:57 #213
279841 Avey
Blossom!
pi_94286965
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee dat niet. :)

Maar de tijd was veel overzichtelijker...
Ah, ignorance is bliss :)
And I never will
pi_94287147
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:57 schreef Avey het volgende:

[..]

Ah, ignorance is bliss :)
Misschien wel. Misschien niet. :)
pi_94287306
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:31 schreef Avey het volgende:

[..]

Die volkswoede komt vanzelf wel als Henk en Ingrid er na een jaar of 5-10 achter komen dat ze toch behoorlijk genaaid zijn door de overheid.

Die tokkie shit op TV houdt de menigte nu nog in bedwang :+
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:11:05 #216
279841 Avey
Blossom!
pi_94287435
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die volkswoede komt vanzelf wel als Henk en Ingrid er na een jaar of 5-10 achter komen dat ze toch behoorlijk genaaid zijn door de overheid.

Die tokkie shit op TV houdt de menigte nu nog in bedwang :+
Een overheid die ze zelf gekozen hebben. Mensen moeten eerst maar weer eens naar hunzelf kijken in plaats van steeds maar weer de overheid of de banken of de rijken of wat dan ook de zondebok van de generatie is.
And I never will
pi_94287551
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:11 schreef Avey het volgende:

[..]

Een overheid die ze zelf gekozen hebben. Mensen moeten eerst maar weer eens naar hunzelf kijken in plaats van steeds maar weer de overheid of de banken of de rijken of wat dan ook de zondebok van de generatie is.
Dat doen ze toch niet. Dat hebben ze afgelopen jaren niet gedaan en zie ik ze komende jaren ook niet doen. En als je dan figuren hebt zoals Wilders die lekker van die populistische uitspraken doet zal die situatie ook niet snel veranderen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 13:19:08 #218
279841 Avey
Blossom!
pi_94287840
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat doen ze toch niet. Dat hebben ze afgelopen jaren niet gedaan en zie ik ze komende jaren ook niet doen. En als je dan figuren hebt zoals Wilders die lekker van die populistische uitspraken doet zal die situatie ook niet snel veranderen.
Dat is nou eenmaal het gevolg van de pogingen om de politiek 'dichter bij het volk' te krijgen. Het volk is dom en weet niet wat goed voor zichzelf is.

Dus minder focus op het volk als geheel en meer op het individueel. :Y
And I never will
pi_94289240
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:19 schreef Avey het volgende:

[..]

Dat is nou eenmaal het gevolg van de pogingen om de politiek 'dichter bij het volk' te krijgen. Het volk is dom en weet niet wat goed voor zichzelf is.

Precies. Dus alleen stemrecht voor die mensen die wel kunnen denken,
pi_94291189
quote:

Een vrouw naar mijn hart... O+
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_94292220
quote:

[..]

:Y
pi_94292494
Waarom zouden we alleen claimen dat Nederlanders onverschillig zijn? Mensen in het algemeen geven nou eenmaal geen fuck om politiek, als ze maar te vreten hebben en een voetbalwedstrijd kunnen zien. Zie Egypte. :)
  zaterdag 19 maart 2011 @ 21:12:33 #223
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94348298
quote:

[..]

Het volk mag dom zijn, 'de politiek' is niet veel slimmer. Het is nog steeds zo dat je geen enkele opleiding gevolgd hoeft te hebben om verkozen te worden. Zie LPF, zie PVV, zie PvdD (niet dat het bij de andere partijen veel beter is, maar dit zijn wel de meest sprekende voorbeelden). Nog steeds kijken volksvertegenwoordigers maar naar twee dingen: hoe onderscheid ik me zo dat ik nog een keer verkozen word, en hoe zorg ik er voor dat ze het over 50 jaar nog steeds over me hebben?

Anders kan ik belachelijke projecten als Betuwelijn, EPD, OV-Chipcard, het terugbrengen van defensie naar het equivalent van 1936, en talloze privacybeperkende proefballonnen niet rijmen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 19 maart 2011 @ 21:16:28 #224
279841 Avey
Blossom!
pi_94348481
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het volk mag dom zijn, 'de politiek' is niet veel slimmer. Het is nog steeds zo dat je geen enkele opleiding gevolgd hoeft te hebben om verkozen te worden. Zie LPF, zie PVV, zie PvdD (niet dat het bij de andere partijen veel beter is, maar dit zijn wel de meest sprekende voorbeelden). Nog steeds kijken volksvertegenwoordigers maar naar twee dingen: hoe onderscheid ik me zo dat ik nog een keer verkozen word, en hoe zorg ik er voor dat ze het over 50 jaar nog steeds over me hebben?
Wederom een direct gevolg van wat ik eerder noemde, de politiek 'dichter bij de burger brengen'. Het feit dat de partijen die jij noemt überhaupt stemmen kregen is daar wel bewijs van.
And I never will
pi_94348532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Wederom een direct gevolg van wat ik eerder noemde, de politiek 'dichter bij de burger brengen'. Het feit dat de partijen die jij noemt überhaupt stemmen kregen is daar wel bewijs van.
Tsja, het is hetzelfde verhaal als voerboten voor vissen; Je moet de mensen niet verkopen wat ze nodig hebben. Je moet de mensen verkopen wat de denken dat ze nodig hebben.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_94355068
quote:
Op vrijdag 18 maart 2011 14:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een vrouw naar mijn hart... O+
Volgens mij is ze mooi en modern :)
  zondag 20 maart 2011 @ 01:09:44 #227
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_94359374
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:16 schreef Avey het volgende:

[..]

Dat was niet wat ik zei. ALLE partijen hebben daar last van, niet alleen die drie partijen. Politici kloten maar wat aan, roepen totaal ongeinformeerd dingen, die ze ook nog eens niet overzien.

Zie privacy issues en ICT. Van politici zou ik enig historisch besef mogen verwachten, waardoor ze niet domme dingen roepen over persoonsregistratie. We hebben in 40-45 gezien waar vergaande persoonsregistratie toe kan leiden als het in verkeerde handen komt. We hebben in het voormalige oostblok gezien wat er kan gebeuren als de overheid te veel van haar burgers wil weten en ze te veel wil controleren.

Zie de landsverdediging. Van politici zou ik enig historisch besef mogen verwachten, waardoor ze niet domme dingen roepen over het ongebreideld inkrimpen van Defensie. Nederland heeft periodes van zware bezuinigingen altijd moeten bekopen met verlies van vrijheid. Ruim 200 jaar geleden door Napoleon, 100 jaar geleden kropen we door het oog van de naald, 70 jaar geleden door Hitler.

Zie internationale politiek: politici hebben een monster gecreëerd (genaamd de EU) dat de burgers in de huidige vorm niet willen hebben, en waarop de democratische controle (door de burgers, daarom heet het DEMOcratie) in zeer belangrijke mate is weggevallen.

Dat heeft allemaal niets met de burger te maken, en alles met vergaande stupiditeit en grootheidswaanzin van politici die elkaar lopen na te wauwelen, en met politici die visies aanhangen die populair zijn in plaats van een duidelijke koers te kiezen waar we heen moeten om er alemaal beter van te worden, al moet daar misschien eerst wat pijn voor geleden worden.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')