abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78257519

De OP

quote:
De Seat Toledo heeft een geheel eigen stijl, die de consument ofwel bevalt, ofwel tegenstaat. Maar karakter heeft ’ie zeker. Technisch heeft de Toledo grote overeenkomsten met de VW Golf, dus dat zit wel goed.

Seat zegt dat ze ‘emotie’ in haar producten stopt. Maar wat voor emotie roept de Toledo op? In ieder geval verbazing. De Toledo lijkt het midden te houden tussen een MPV en een sedan. Hij combineert een hoge koets met een kort dik achterste dat doet denken aan dat van de Renault Vel Satis. Dat roept op z’n minst vragen op over de kansen van
de Toledo nieuwe stijl.
Bestuurder en bijrijder zitten op ruime stevige stoelen. Het stuur is verstelbaar. Het instrumentenpaneel bestaat uit drie ronde meters met elk hun eigen behuizing. Achter de versnellingspook loopt de tunnelconsole omhoog om over te gaan ineen armsteun – met dubbel opbergvak – tussen de voorstoelen. Behalve in de middenarmsteun kun je ook spullen kwijt in ruime portiervakken. Er is aflegruimte op de tunnelconsole en naast de handrem vinden we bekerhouders.
We gaan naar de achterbank. Daar wordt eens te meer duidelijk dat de nieuwe Toledo een soort MPV is. Hij biedt voor drie personen een prima hoeveelheid beenruimte en dankzij het hoge dak zelfs veel hoofdruimte. Losse spullen kunnen de achterpassagiers kwijt in flinke portiervakken en in bakjes links en rechts naast de achterbank. Het middelste gedeelte van de achterbankleuning vormt voorover geklapt een soort tafeltje, met twee bekerhouders.
De rugleuning laat zich in een aantal standen vastzetten. En klap je hem neer – wat in ongelijke delen kan – dan schuift de zitting een stukje naar voren.Onder het gedrongen achterste van de Toledo gaat een grote, goed toegankelijke bagageruimte schuil. Hij is zelfs groter dan hij op het eerste gezicht lijkt, want onder de dubbele bodem is nog méér plaats voor bagage.

Pompverstuiver
Seat kan putten uit de collectie motoren van Volkswagen. Vandaar dat we in de Toledo 1.9 TDI de 1.896 cc achtkleps viercilinder terugvinden, die met pompverstuiverinjectie goed is voor 105 pk en een koppel van 250 Nm. De Toledo loopt volgens de fabriek 183 km/h en uit de technische gegevens leren we dat de Toledo 12,4 seconden voor de spurt van nul naar honderd nodig heeft. Wij klokten de Seat op 11,7 seconden.
Bij de koude start en als je vol gas geeft, zijn er wel wat dieselgeluiden te horen. Bij
constant snelwegtempo constateerden we geen hinderlijk gerucht en de geluidsmeter gaf nette waarden aan. De motor is prettig soepel, doordat hij een hoog koppel ontwikkelt.
Bij een betrekkelijk gering aantal krukasomwentelingen kun je makkelijk vanuit lage toeren versnellen. Bij de Toledo nieuwe stijl hadden we zo onze twijfels; een hoge zit in een MPV-achtig model associeer je niet met een pittig rijkarakter. De Toledo heeft een duidelijk op comfort afgestemd onderstel dat alleen af en toe een korte oneffenheid duidelijk doorgeeft.
Het is niet week en de Seat helt in bochten ook niet hinderlijk over. Het lijkt dat de auto een karakter heeft waarmee hij z’n bestuurder niet te veel ‘lastig valt’. Z’n elektromechanische stuurbekrachtiging werkt bij lage snelheden vrij licht, maar assisteert minder als het harder gaat. Dat wil nog niet zeggen dat de Spanjaard dan
scherp stuurt, maar de wielen volgen wel het opgedragen spoor. De wagen ligt degelijk en solide op de weg. Z’n vijfbak, die zich met een lichte weerstand laat bedienen, schakelt exact.
ABS is standaard, net als noodstopbekrachtiging,airbags, hoofd- en zijairbags vóór. Hetzelfde geldt voor airconditioning, een boordcomputer, cruise control en mistlampen vóór. De Toledo heeft ook lichtmetalen velgen, een audio-installatie en elektrisch bedienbare zijruiten achter.
Leuke pta blunders
Tjabbo\'s fleshlight
Bojo\'s date begin Eind
Ook_Gek avatar blunder

foto's uit de sc

Leuke quotes uit het PTA SC archief
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:13 schreef PeuRac het volgende:
oeh, k kwam een canadees meisje tegen vandaag, die werd helemaal gek toen ik vertelde dat ik een Alfa had en dr weer een ga kopen
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Te koop: Joegoslaaf, weinig gebruikt. Ogen onlangs nog gereviseerd, weinig onderhoud, goedkoop in de vaste lasten.
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 20:49 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Ik woon al 3/4 jaar samen.
Ik doe regelmatig de afwas.
En ik ben al 5 maanden van de Gaulies af.

Heb je zin om mee te gaan kijken naar een Vectra station?
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 10:58 schreef PeuRac het volgende:
Geen idee, ik denk nooit. Ik hoef die eigenlijk niet.

Ik koop liever een 2600 Berlina of een Giulia 1600 Spider, of allebei. Maar het bouwen van een Kever met getuned 1.7i 16v Alfa Boxer motor staat ook nog op mn lijstje. Een van die drie heb ik binnen 3-5 jaar wel.

Ohja, wil ook een keer een TR6 hebben, misschien die van mn vader, of dat ik er zelf een koop.
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk

De code voor de op is hier te vinden
  zondag 21 februari 2010 @ 11:54:30 #2
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78258267
Meld

Lelijke Volkswagen-OP compensatie:

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78258429
I love you too.
  zondag 21 februari 2010 @ 12:03:55 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78258493
Ja kom, zo'n Toledo is gewoon een grijze leasebak voor mensen die hem éigenlijk hebben omdat de kids+hond mee moeten in het weekend.
Ben je dan een AutoFan?

Nee
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_78259136
Ik had het over je foto hoor.
pi_78259705
Verdulleme, die gast heeft de auto verkocht
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zondag 21 februari 2010 @ 12:53:29 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_78259887
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:30 schreef Anne het volgende:
Ik had het over je foto hoor.
Ik dacht dat je gewoon lekker sarcastisch was
  zondag 21 februari 2010 @ 12:57:38 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78260013
present

Mogguh allen
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78260064
Seat people carrier in de OP

tevens verkapte tvp
pi_78261392
Ik moet toch eens gaan leren om op tijd naar bed te gaan, ipv om half 8 's ochtends Morgen moet ik om half 7 weg
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 21 februari 2010 @ 13:47:06 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78261822
Dan heb je vandaag een kort dagje, en ben je goed uitgerust morgen ochtend

Wel even je biologische klokje een halve dag terug zetten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_78264273
meldt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_78264303
Ik ben niet unemployed, maar meestal bepaal ik mijn eigen planning als eigen baas zijnde, maar komende week heb ik training in R'dam waar ik elke dog om half 9 moet zijn.
  zondag 21 februari 2010 @ 15:00:42 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78264455
Da's in de buurt, en een abslolute @%$$% tijd om in de stad te moeten zijn; dan val je precies met je neus in de spitsboter

zoektipje: check de spelling van sierraden nog eens, staat niet netjes
pi_78265322
De website gaat helemaal op de schop, ik heb wel af en toe wat bijgewerkt, maar ondertussen is het een beetje een rommeltje geworden.

Sterker nog, ik moet elke dag op Weena zijn... Dus ik denk dat ik de auto maar ff buiten R'dam zet en t laatste stuk met de trein. Ik mag namelijk met mn LPG niet in de parkeer garage staan daar
pi_78265486
hoe willen zij zien dat je LPG hebt..? Plak gewoon een sticker over je vuldop
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 21 februari 2010 @ 16:01:44 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_78266638
Psies; zó streng zullen ze toch niet zijn ??

En anders zou ik hem in Capelle a/d Ijssel neergooien bij station 'Schollevaar'; eentje verder is Alexander, maar da's geparkeerd betalen, en in Capelle niet
pi_78267740
Ik zet em idd bij Capelle neer, vanuit daar komt er een pendel naar de trainigslocatie Dat is overigens ook gewoon sneller als rond die tijd proberen nar Weena te rijden met de auto.

@Turquaz, er is een portier die hield me de laatste keer ook al tegen. Een sticker onderaan de bumper valt ook helemaal niet op joh
  zondag 21 februari 2010 @ 16:53:53 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_78268464
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:54 schreef daNpy het volgende:
Meld

Lelijke Volkswagen-OP compensatie:

[ afbeelding ]

Ik ga hier een beetje vloeken, maar ondanks dat ik zo'n DAF mooi vind moet ik elke keer als ik zo'n auto zie rijden aan een Manta-A denken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_78268648
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:53 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik ga hier een beetje vloeken, maar ondanks dat ik zo'n DAF mooi vind moet ik elke keer als ik zo'n auto zie rijden aan een Manta-A denken:
[ afbeelding ]
SPOILER
Niks mis met een Manta-A
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_78268719
Gister in een Samara gereden, tofheid
pi_78268900
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:53 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik dacht dat je gewoon lekker sarcastisch was
Da bennik noooooooooooit.
pi_78269489
Oude Manta's zijn tof, alleen het onderhoud
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Gister in een Samara gereden, tofheid
Je zat niet toevallig in zoeen Leeuwarden uit zaterdagmiddag?

Het leek wel alsof ie op de automaat wegreed bij de stoplichten...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_78269945
Ik ben zaterdag alleen in Zwolle, Arnhem, en het gebied er tussen geweest, dus nee.... Zojuist wel stapvoets met een gare koppeling door Leeuwarden gereden in de 111 Wist dat het er aan zatte komen, maar nu was ie toch echt op...
pi_78274212
ik heb ooit met een oude Toledo leren rijden waar sportbanden op lagen. die was niet te besturen, zo zwaar.

ik ben nu heel blij met m'n Renaultje Clio.
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')