En dan komen de Tokkies in opstand en ligt Geert in een deuk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:48 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
en dan hij en al zn stemmers boos worden omdat niemand met hem wil regeren
Als Wilders de grootste zou worden en buiten spel gezet zou worden kun je het wel zien als kiezersbedrog.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:48 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
en dan hij en al zn stemmers boos worden omdat niemand met hem wil regeren
De hele politiek hier is kiezersbedrog, op wie je ook stemt...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als Wilders de grootste zou worden en buiten spel gezet zou worden kun je het wel zien als kiezersbedrog.
Persoonlijk vond ik het een grote afgang voor de SP. Eindelijk kregen ze veel stemmen, konden de keuze van hun stemmers uitvoeren in een kabinet en lieten die kans lopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
Inderdaad.. het is ook daarom dat de SP zoveel zetels heeft, terwijl de SP zelf afhaakte toen ze de kans kregen om te regeren. Dat wil de SP helemaal niet. Geloof me, regeren is ondankbaar werk. Zelden word je er voor beloond.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De hele politiek hier is kiezersbedrog, op wie je ook stemt...
Ik was aan het bijlezenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar eerst hier nog even posten...
PS: de volgende keer dat ik het tijdstip van het vallen van een kabinet voorspel. Help mij er dan even aan herinneren dat ik daar met geld om moet gaan wedden.quote:
Dat was het ook en voor mij ook definitief het bewijs dat ik er goed aan heb gedaan nooit op ze te stemmen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik het een grote afgang voor de SP. Eindelijk kregen ze veel stemmen, konden de keuze van hun stemmers uitvoeren in een kabinet en lieten die kans lopen.
in dit geval mag dat van mij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:49 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Als Wilders de grootste zou worden en buiten spel gezet zou worden kun je het wel zien als kiezersbedrog.
Ik gok omdat geen enkele partij alle gemaakte beloftes voor de verkiezingen uitvoert.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:55 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat was het ook en voor mij ook definitief het bewijs dat ik er goed aan heb gedaan nooit op ze te stemmen.
Ben overigens benieuwd waarom MM het sowieso kiezersbedrog vindt.
Omdat bij de kabinetsvorming er al water bij de wijn gedaan moet worden om tot een coalitie te komen en partijen hun standpunten dus niet kunnen handhaven. Later wreekt dat zich echter vaak en kom je in situaties terecht zoals de afgelopen week.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:55 schreef peaceman het volgende:
Ben overigens benieuwd waarom MM het sowieso kiezersbedrog vindt.
tja als dat kiezersbedrog is, begrijp je volgens mij niet goed hoe het werkt... maar ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:56 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik gok omdat geen enkele partij alle gemaakte beloftes voor de verkiezingen uitvoert.
Ik vond het ook een afgang...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Persoonlijk vond ik het een grote afgang voor de SP. Eindelijk kregen ze veel stemmen, konden de keuze van hun stemmers uitvoeren in een kabinet en lieten die kans lopen.
Maar aan de andere kant, sommige partijen horen gewoon thuis in de oppositie. SP en PVV bv.
Zonder compromissen krijg je geen kabinet en is je land stuurloos. Is mijn inziens niet hetzelfde als kiezersbedrog.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat bij de kabinetsvorming er al water bij de wijn gedaan moet worden om tot een coalitie te komen en partijen hun standpunten dus niet kunnen handhaven. Later wreekt dat zich echter vaak en kom je in situaties terecht zoals de afgelopen week.
Dat is ook het grote nadeel van een meerpartijenregering.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat bij de kabinetsvorming er al water bij de wijn gedaan moet worden om tot een coalitie te komen en partijen hun standpunten dus niet kunnen handhaven. Later wreekt dat zich echter vaak en kom je in situaties terecht zoals de afgelopen week.
Met compromissen krijg je wel een kabinet en ploft de boel om de haverklap en mogen we weer naar de stembus.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:59 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zonder compromissen krijg je geen kabinet en is je land stuurloos. Is mijn inziens niet hetzelfde als kiezersbedrog.
Dus wij moeten maar accepteren dat politici liegen tijdens de aanloop naar verkiezingen of moeten we accepteren dat politici niet snappen dat ze geen beloftes moeten maken die ze niet kunnen nakomen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 23:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja als dat kiezersbedrog is, begrijp je volgens mij niet goed hoe het werkt... maar ja.
Doe Highland Park en mrs MM de groeten.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:03 schreef MadMaster het volgende:
Allemaal een gezegende zondag, ik ga weer even wat anders doen...
quote:Op zondag 21 februari 2010 00:03 schreef MadMaster het volgende:
Zonder compromissen krijg je geen regering, dat is gewoon realiteit! Of je nu wilt of niet.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met compromissen krijg je wel een kabinet en ploft de boel om de haverklap en mogen we weer naar de stembus.
Nee, daar schieten we wat mee op...
Liegen? Iets willen en het niet kunnen waarmaken is niet hetzelfde als liegen. Natuurlijk zijn hier wel uitzonderingen in, maar als ik iets nastreef en het lukt me niet, heb ik dan gelogen?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus wij moeten maar accepteren dat politici liegen tijdens de aanloop naar verkiezingen of moeten we accepteren dat politici niet snappen dat ze geen beloftes moeten maken die ze niet kunnen nakomen?
Wel als je al weet dat het, door een eventuele coalitie vorming, niet kan. Maar toch roepen dat het gaat gebeuren als die partij in de regering komt.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:05 schreef peaceman het volgende:
Liegen? Iets willen en het niet kunnen waarmaken is niet hetzelfde als liegen. Natuurlijk zijn hier wel uitzonderingen in, maar als ik iets nastreef en het lukt me niet, heb ik dan gelogen?
quote:Op zondag 21 februari 2010 00:03 schreef MadMaster het volgende:
maarja wat moet je anders gewoon maar op 1 iemand stemmen en dan maar zien wat ze gaan doen?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:01 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus wij moeten maar accepteren dat politici liegen tijdens de aanloop naar verkiezingen of moeten we accepteren dat politici niet snappen dat ze geen beloftes moeten maken die ze niet kunnen nakomen?
Ja, maar je weet tijdens je campagne toch niet met wie je gaat regeren? ALS je al in de positie komt dat je mag regeren.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wel als je al weet dat het, door een eventuele coalitie vorming, niet kan. Maar toch roepen dat het gaat gebeuren als die partij in de regering komt.
Ja, dat noem ik liegen.
Elke partij in NL weet dat zij nooit alleen kunnen regeren en dat er een coalitie nodig is. Daar zullen ze dan ook hun verkiezingsbeloftes op moeten afstellen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:10 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja, maar je weet tijdens je campagne toch niet met wie je gaat regeren? ALS je al in de positie komt dat je mag regeren.
Dit is overigens ook het grote verschil met partijen die niet willen/kunnen regeren. Die zullen zelden afgerekend worden op hetgeen ze beloofd hebben in hun campagne en daar tijdens besluiten in de kamer anders op reageren.
Dus daarom moet je maar nooit gaan regeren? Lekkere boel wordt het dan...stuurloos Nederland..quote:Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Elke partij in NL weet dat zij nooit alleen kunnen regeren en dat er een coalitie nodig is. Daar zullen ze dan ook hun verkiezingsbeloftes op moeten afstellen.
En ik ben het met je eens dat alleen de coalitiepartijen afgerekend worden op hun daden. Dat si volgens mij ook de reden dat de SP deelname aan een regering heeft laten liggen.
Ik ga dat niet redden..... het langlaufen wat er nu op is, helpt ook niet echt. Vandweek was snowboard cross oid op, dat was spannend en leuk om te kijken.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:10 schreef Yurithemaster het volgende:
pff nog 50 minuten tot het schaatsen
maarja dat heeft het verkiezingen ook geen nut als je van tevoren als met elke partij eens bent over dingen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Elke partij in NL weet dat zij nooit alleen kunnen regeren en dat er een coalitie nodig is. Daar zullen ze dan ook hun verkiezingsbeloftes op moeten afstellen.
En ik ben het met je eens dat alleen de coalitiepartijen afgerekend worden op hun daden. Dat si volgens mij ook de reden dat de SP deelname aan een regering heeft laten liggen.
Alhoewel, nog een paar van dit soort kabinet en de PVV krijgt een kamermeerderheid.![]()
![]()
Tuurlijk moet een partij gaan regeren als de kans er is. Alleen moeten ze hun verkiezingsbeloften bijstellen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:17 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus daarom moet je maar nooit gaan regeren? Lekkere boel wordt het dan...stuurloos Nederland..
SP was laf. Altijd grote woorden dat als zij aan de macht waren..kregen ze de kan.. haken ze af.
quote:Op zondag 21 februari 2010 00:19 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Tuurlijk moet een partij gaan regeren als de kans er is. Alleen moeten ze hun verkiezingsbeloften bijstellen.
Niet roepen: Als wij in de regering komen gaat de belasting omlaag. Maar; Als wij in de regering komen bestaat er de kans dat wij het voor elkaar krijgen dat de belasting omlaag gaat.
Gewoon niks beloven wat je niet kunt waarmaken.
Dus de politieke parijen verliezen als ze eerlijk zijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
met zo'n campagne krijg je geen zetels..
quote:Op zondag 21 februari 2010 00:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus de politieke parijen verliezen als ze eerlijk zijn.
Nee, ze verliezen als ze zich bij voorbaat al gaan indekken dat het ze mogelijkerwijs niet gaat lukken om alle plannen uit te voeren. Daar kiest geen mens voor.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:21 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus de politieke parijen verliezen als ze eerlijk zijn.
Maar het zou wel eerlijker richting de kiezer zijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee, ze verliezen als ze zich bij voorbaat al gaan indekken dat het ze mogelijkerwijs niet gaat lukken om alle plannen uit te voeren. Daar kiest geen mens voor.
Dan herhaal ik mijn standpunt; tijd voor een zakenkabinet. Geen geneuzel maar aan de bak.quote:
Misschien, maar geen mens gaat dan nog naar de stembus.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het zou wel eerlijker richting de kiezer zijn.
Een weldenkende kiezer zou eigenlijk wel moeten weten dat het zo werkt in de politiek...quote:Op zondag 21 februari 2010 00:24 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar het zou wel eerlijker richting de kiezer zijn.
ik kijk eigenlijk alleen het schaatsen maar vannacht ook nederlandse bobslee in actiequote:Op zondag 21 februari 2010 00:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ga dat niet redden..... het langlaufen wat er nu op is, helpt ook niet echt. Vandweek was snowboard cross oid op, dat was spannend en leuk om te kijken.
neem een paar van je collega's mee naar denhaag en zorg er voorquote:Op zondag 21 februari 2010 00:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan herhaal ik mijn standpunt; tijd voor een zakenkabinet. Geen geneuzel maar aan de bak.
Maar die zijn er helaas te weinig in NL.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Een weldenkende kiezer zou eigenlijk wel moeten weten dat het zo werkt in de politiek...
Hoe laat moeten zij dan?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:27 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik kijk eigenlijk alleen het schaatsen maar vannacht ook nederlandse bobslee in actie
Een militaire coup zou soms niet slecht zijn.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
neem een paar van je collega's mee naar denhaag en zorg er voor![]()
Klopt....quote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar die zijn er helaas te weinig in NL.![]()
De gemiddelde Nederlanders volgt alleen de politiek als het spannend begint te worden (de afgelopen week).
Helaas.
Wie spät?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:27 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik kijk eigenlijk alleen het schaatsen maar vannacht ook nederlandse bobslee in actie
ik volgt het ook niet altijd maar keek wel eens het vragen uurtje en heb geprobeerd om de algemene beschouwingen te zoveel mogelijk te volgen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar die zijn er helaas te weinig in NL.![]()
De gemiddelde Nederlanders volgt alleen de politiek als het spannend begint te worden (de afgelopen week).
Helaas.
Beiden zijn leuk om te volgen.quote:Op zondag 21 februari 2010 00:30 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
ik volgt het ook niet altijd maar keek wel eens het vragen uurtje en heb geprobeerd om de algemene beschouwingen te zoveel mogelijk te volgen.
Wie doet daar namens NL aan mee?quote:Op zondag 21 februari 2010 00:31 schreef Diaan73 het volgende:
Aan de andere kant van de reclame wacht de 1500 meter zegt Tom net
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |