abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:35:48 #1
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_78240469


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:



Kaart:





Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:

Nederlandse Ambassade in Washington.
  • Consulaat Generaal in Chicago
  • Consulaat Generaal in San Francisco
  • Consulaat Generaal in Miami
  • Consulaat Generaal in New York
  • Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

    In Nederland:

    Amerikaanse Ambassade in Den Haag
    Consulaat Generaal in Amsterdam

    Immigratie en Officiële instanties:


    United States Citizenship & Immigration Services

    Department of State
    Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
    Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

    Handige websites voor het leven in de VS
    CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
    DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
    LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
    Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
    50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

    Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
    Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

    Vorige delen:

    Verenigde Staten van Amerika!
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
    Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
    Verenigde Staten van Amerika Deel 5
    Verenigde Staten van Amerika Deel 6
    Verenigde Staten van Amerika Deel 7
    Verenigde Staten van Amerika Deel 8
    Verenigde Staten van Amerika Deel 9
    Verenigde Staten van Amerika Deel 10
    Verenigde Staten van Amerika Deel 11
    Verenigde Staten van Amerika Deel 12
    Verenigde Staten van Amerika Deel 13
    Verenigde Staten van Amerika Deel 14
    Verenigde Staten van Amerika Deel 15
    Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
    Verenigde Staten van Amerika, deel 17
    Verenigde Staten van Amerika, deel 18
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
    Verenigde staten van Amerika - Deel 20
    Verenigde Staten van Amerika - deel 21
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
    Verenigde Staten van Amerika - Deel 23

    De OP vind je hier.

    [ Bericht 49% gewijzigd door Q.E.D. op 21-02-2010 11:13:45 ]
  • Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:40:27 #2
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_78240639
    Goed idee
    Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_78240703
    Ik lees weer trouw mee!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:43:18 #4
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_78240742
    Damn, die opmaak

    FF wijzigen dus.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_78240743
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:18 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Wel heel vervelend warm daar in de zomer. Gaat dat wel goed jij als winterliefhebber?
    Ze hebben daar ook winter natuurlijk, en zo te lezen een fatsoenlijke winter ook nog.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zaterdag 20 februari 2010 @ 20:47:14 #6
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_78240892
    maartena, misschien kun je de OP hier even mooi maken: http://wiki.fok.nl/index.php?title=U.S.A.

    Ik heb nu helaas geen tijd... En ik weet ook niet precies hoe de opmaak van de wiki werkt.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_78241110
    Ik lees weer even mee laddies
    pi_78241836
    Mijn nieuwe paspoort is afgegeven door de ambassadeur te Washington. Voel me nu een echte expat.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_78242350
    Miami
    pi_78242570
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:42 schreef LeNick het volgende:
    Ik lees weer trouw mee!
      zaterdag 20 februari 2010 @ 22:07:34 #11
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78243626
    Ik las in het vorige topic iets over een nieuwe handgeschakelde wagen. Mijn tip: zeker doen Mijn auto is ook een handbak. Ik heb lang moeten zoeken maar toch de juiste gevonden. Zeker in kwaliteit van het schakelen en dergelijke een stuk beter dan de gemiddelde Chevy/Ford 4-automaatbak...
    En ik vind het een stuk lekkerder rijden persoonlijk.

    tvp dus
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78244148
    Ik ga voor de midsize sedan; Audi, Honda, Acura, Saab, zoiets. Maar ik denk dat ik nog even wacht met een nieuwe auto tot ik naar Houston ben verhuisd, want in MA betaal je %6.25 sales tax en in TX niet.
    Jesus saves but death prevails.
    pi_78244644
    Eindelijk m'n drivers permit gehaald vandaag. Sommige antwoorden bij de written test waren om te huilen. Bij de theorie in Nederland kun je nog aan het twijfelen worden gebracht door 2 antwoorden die erg op elkaar lijken, bij die test hier sloegen 3 van de 4 antwoorden meestal helemaal nergens op.
    Overigens werd er weer moeilijk gedaan over de 2 proofs of address, maar gelukkig waren de dames van de BMV vandaag zo creatief om m'n verlopen ID bij te werken en vervolgens dat als proof te gebruiken.
    Over 2 maanden dan maar eens voor het rijbewijs gaan.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zaterdag 20 februari 2010 @ 23:00:26 #14
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78245571
    Oh hier waren we!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zaterdag 20 februari 2010 @ 23:32:18 #15
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78246854
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 21:14 schreef Shivo het volgende:
    Mijn nieuwe paspoort is afgegeven door de ambassadeur te Washington. Voel me nu een echte expat.
    Hoezo daar? Waarom niet Boston?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78246932
    Er zit toch geen consulaat in Boston?
    pi_78247057
    Vraagje aan de Amerikanen,

    Kan ik eigenlijk theoretisch gezien een Amerikaan worden? Mijn half-broer (zelfde moeder) is een Amerikaans staatsburger, hij woont er al ruim 20 jaar. Mijn ouders en ik wonen in Nederland, bestaat er de mogelijkheid om via mijn half-broer een greencard te krijgen?
      zaterdag 20 februari 2010 @ 23:47:26 #18
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78247379
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 23:34 schreef devzero het volgende:
    Er zit toch geen consulaat in Boston?
    Wel hoor. Drie weken terug nog geweest voor een paspoort.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78248507
    Consulaat stuurt het paspoort op naar Washington, en die sturen het vanaf de ambassade naar je post adres. Hebben we elkaar net misgelopen, ik was er namelijk vier weken geleden. Was wel even zoeken, alles lijkt op elkaar in dat gebouw.
    Jesus saves but death prevails.
      zondag 21 februari 2010 @ 00:39:31 #20
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78249149
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 00:20 schreef Shivo het volgende:
    Consulaat stuurt het paspoort op naar Washington, en die sturen het vanaf de ambassade naar je post adres. Hebben we elkaar net misgelopen, ik was er namelijk vier weken geleden. Was wel even zoeken, alles lijkt op elkaar in dat gebouw.
    Ik liep buiten te zoeken Toen ik na drie kwartier eindelijk had gevonden (dat was die vrijdag dat het weer zo ontzettend koud werd), heb ik het gewoon gevraagd and die bewaaknegers

    En nu je het zegt, post kwam inderdaad uit Washtington Ze hadden zelfs de extra pasfoto die ze niet nodig hadden teruggestuurd! +1 service
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 21 februari 2010 @ 03:27:01 #21
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78254428
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 23:38 schreef Dawwa het volgende:
    Vraagje aan de Amerikanen,

    Kan ik eigenlijk theoretisch gezien een Amerikaan worden? Mijn half-broer (zelfde moeder) is een Amerikaans staatsburger, hij woont er al ruim 20 jaar. Mijn ouders en ik wonen in Nederland, bestaat er de mogelijkheid om via mijn half-broer een greencard te krijgen?
    Greencard zou theoretisch moeten kunnen, alleen is er een maximaal aantal mensen dat per jaar kan worden toegelaten middels de categorie voor broers/zussen, dus er is een wachtlijst van 6 tot 8 jaar of iets in die richting. Maar niet geschoten is altijd mis, de aanvraag kost hem zo'n $600 of iets in die richting (heb het ooit eens uitgezocht voor mijn zus), en als je die gewoon via je broer betaald en wacht..... dan komt het theoretisch gezien ooit wel een keer goed.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 03:30:47 #22
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78254520
    Qua paspoort, sinds ik Amerikaan geworden ben moet ik eerst even een extra stap doen en dat certificaat van behoud van Nederlanderschap aanvragen. Geen probleem, alleen zijn we in Nederland getrouwd en moet ik eerst een huwelijks-certificaat wat minder dan een jaar oud is afhalen bij de gemeente waar ik getrouwd ben....

    Mijn Nederlandse paspoort is deze week verlopen, omdat ik pas in Mei naar Nederland ga om dat certificaat op te halen. Geen probleem verder, ik reis als Amerikaan naar Nederland..... alleen wel enorm vervelende Nederlandse bureaucratie dat dat dus niet op afstand kan.

    Nou ja, het zij zo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 03:39:09 #23
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78254679
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:47 schreef Q.E.D. het volgende:
    maartena, misschien kun je de OP hier even mooi maken: http://wiki.fok.nl/index.php?title=U.S.A.

    Ik heb nu helaas geen tijd... En ik weet ook niet precies hoe de opmaak van de wiki werkt.
    Ik zal van de week eens kijken

    Overigens: Deel 24 alweer!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78255260
    quote:
    Op zaterdag 20 februari 2010 20:43 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ze hebben daar ook winter natuurlijk, en zo te lezen een fatsoenlijke winter ook nog.
    Ik heb het even gemist, maar wat is er in TN te doen? Ik ken een Nederlander die in Memphis werkt, en die heeft me wel eens verteld dat als het daar sneeuwt, dat dan alles hartstikke vast staat, omdat ze nooit sneeuw zien.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78255618
    *tvp*

    Iets meer dan een maand niet op fok geweest en meteen 2 deeltjes gemist ...


    Ik werd trouwens vorige week door een collega geattendeerd op de site meetup.com nadat ik zeurde dat er niet veel Hollanders op de campus rondlopen. Blijkt er volgende week donderdag een meetup van Nederlanders te zijn bij Davis Sq. (in somerville/cambridge MA). Ik ben van plan om te gaan, lijkt me leuk om te zien of er nog fokkers zijn ( http://dutch.meetup.com/26/ ).
      Moderator zondag 21 februari 2010 @ 10:47:10 #26
    45833 crew  Fogel
    pi_78257055
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 04:41 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Ik heb het even gemist, maar wat is er in TN te doen? Ik ken een Nederlander die in Memphis werkt, en die heeft me wel eens verteld dat als het daar sneeuwt, dat dan alles hartstikke vast staat, omdat ze nooit sneeuw zien.


    Vanderbilt ziekenhuis.
    http://www.cityrating.com/cityweather.asp?city=Nashville <-- genoeg dagen met temperaturen onder de 0.
    In dit geval bedoelde ik met fatsoenlijke winter dat het niet constant 21 graden boven 0 is zoals meestal in CA of FL het geval is, dat vind ik niks.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zondag 21 februari 2010 @ 10:51:35 #27
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78257124
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 06:01 schreef Falcon4ever het volgende:
    *tvp*

    Iets meer dan een maand niet op fok geweest en meteen 2 deeltjes gemist ...


    Ik werd trouwens vorige week door een collega geattendeerd op de site meetup.com nadat ik zeurde dat er niet veel Hollanders op de campus rondlopen. Blijkt er volgende week donderdag een meetup van Nederlanders te zijn bij Davis Sq. (in somerville/cambridge MA). Ik ben van plan om te gaan, lijkt me leuk om te zien of er nog fokkers zijn ( http://dutch.meetup.com/26/ ).
    Ik organiseer ZELF een site op meetup.com voor Nederlanders in OC. Volgende week gaan we borrelen in de kroeg,ik geloof dat we zeker een man of 15 hebben....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78257259
    Het zit dus zo dat je dmv een broer/zus op een wachtlijst komt van +- 6 jaar. Wat als je zonder dat er een broer/zus daar al woont emigreert? Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, dus misschien is het wel een domme vraag, maar ik hoor eigenlijk altijd om mij heen dat emigreren naar Amerika niet zomaar even kan.. En ben nu toch wel benieuwd..
      zondag 21 februari 2010 @ 11:10:51 #29
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78257408
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 11:01 schreef LeNick het volgende:
    Het zit dus zo dat je dmv een broer/zus op een wachtlijst komt van +- 6 jaar. Wat als je zonder dat er een broer/zus daar al woont emigreert? Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, dus misschien is het wel een domme vraag, maar ik hoor eigenlijk altijd om mij heen dat emigreren naar Amerika niet zomaar even kan.. En ben nu toch wel benieuwd..
    http://www.uscis.gov/portal/site/uscis
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 11:12:13 #30
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_78257429
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 03:39 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Ik zal van de week eens kijken

    Overigens: Deel 24 alweer!
    Als jij weet te vertellen hoe ik regels hier http://wiki.fok.nl/index.php?title=U.S.A.
    strak onder elkaar kan zetten, dan doe ik het wel.
    Als ik Enter doe na een regel zit er teveel ruimte tussen, maar als ik ze onder elkaar zet dan komen ze op Fok! allemaal achter elkaar geplakt.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
      zondag 21 februari 2010 @ 11:22:27 #31
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78257571
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 11:12 schreef Q.E.D. het volgende:

    [..]

    Als jij weet te vertellen hoe ik regels hier http://wiki.fok.nl/index.php?title=U.S.A.
    strak onder elkaar kan zetten, dan doe ik het wel.
    Als ik Enter doe na een regel zit er teveel ruimte tussen, maar als ik ze onder elkaar zet dan komen ze op Fok! allemaal achter elkaar geplakt.
    Ik heb de enters even weg gehaald, als je het in een post plakt klopt het wel
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 21 februari 2010 @ 11:23:32 #32
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_78257598
    Ik zie het, je moet dus vanuit de brontekst kopieëren.

    [ Bericht 26% gewijzigd door Q.E.D. op 21-02-2010 13:19:58 ]
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_78260637
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 03:27 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Greencard zou theoretisch moeten kunnen, alleen is er een maximaal aantal mensen dat per jaar kan worden toegelaten middels de categorie voor broers/zussen, dus er is een wachtlijst van 6 tot 8 jaar of iets in die richting. Maar niet geschoten is altijd mis, de aanvraag kost hem zo'n $600 of iets in die richting (heb het ooit eens uitgezocht voor mijn zus), en als je die gewoon via je broer betaald en wacht..... dan komt het theoretisch gezien ooit wel een keer goed.
    Is het niet mogelijk om het proces te versnellen via deze route: Ik laat eerst mijn broer het aanvragen voor mijn moeder (valt onder 'Immediate Relative of a U.S. Citizen' 'No numerical limit') en vervolgens laat ik haar het voor mij aanvragen. (Wel dubbele kosten, maar als dat jaren scheelt, who cares).

    Of werkt deze 'loophole' niet.
    pi_78263426
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 10:47 schreef Fogel het volgende:

    [..]



    Vanderbilt ziekenhuis.
    http://www.cityrating.com/cityweather.asp?city=Nashville <-- genoeg dagen met temperaturen onder de 0.
    In dit geval bedoelde ik met fatsoenlijke winter dat het niet constant 21 graden boven 0 is zoals meestal in CA of FL het geval is, dat vind ik niks.
    Vanderbilt, nice. Ik ken een Nederlander die daar werkt, genaamd Jansen. Doe 'm maar de groeten.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      Moderator zondag 21 februari 2010 @ 14:36:21 #35
    45833 crew  Fogel
    pi_78263624
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 14:30 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Vanderbilt, nice. Ik ken een Nederlander die daar werkt, genaamd Jansen. Doe 'm maar de groeten.
    Er zijn inderdaad vervelendere plekken te vinden. Het is nog verre van zeker dat ik er heen ga, maar dat ligt aan mijn gezin, niet aan het ziekenhuis
    Mocht het zover komen zal ik Jansen de groeten van lyrebird doen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78270606
    TVP weer terug in Boston
    pi_78274424
    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Als kleine jongen was ik al geobsedeerd met het Amerikaanse leger. Nu ben ik benieuwd: Is het mogelijk voor een Nederlander om daarbij te komen? Wat is de makkelijkste manier om aan een visum te komen? Ik heb een beetje gekeken op de website van de Amerikaanse overheid en het enige wat ik kon vinden was de visa loterij en op die manier zijn de kansen vrij klein.
      zondag 21 februari 2010 @ 21:34:30 #38
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_78278970
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:59 schreef nickybolletje het volgende:
    TVP weer terug in Boston
    Woon jij daar?
      zondag 21 februari 2010 @ 21:53:13 #39
    277515 Illiberal
    Clever tagline here
    pi_78280114
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 20:01 schreef Remco026 het volgende:
    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Als kleine jongen was ik al geobsedeerd met het Amerikaanse leger. Nu ben ik benieuwd: Is het mogelijk voor een Nederlander om daarbij te komen? Wat is de makkelijkste manier om aan een visum te komen? Ik heb een beetje gekeken op de website van de Amerikaanse overheid en het enige wat ik kon vinden was de visa loterij en op die manier zijn de kansen vrij klein.
    Naar mijn wetens kun je het leger in, om vervolgens een green card te krijgen na je diensttijd.

    Lijkt me wel een goede grap, tegen me moeder zeggen dat ik "even" het Amerikaanse leger in ga om een Green Card te krijgen. Zal ze niet echt leuk vinden denk ik.
      zondag 21 februari 2010 @ 21:56:45 #40
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78280379
    Kan een buitenlander wel in het leger dienen dan? Moet je daar geen Amerikaan voor zijn?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 21 februari 2010 @ 21:58:25 #41
    277515 Illiberal
    Clever tagline here
    pi_78280481
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 21:56 schreef wonderer het volgende:
    Kan een buitenlander wel in het leger dienen dan? Moet je daar geen Amerikaan voor zijn?
    Volgens mij kan het wel, heb ik een keer op CNN gelezen.
    pi_78280662
    Tvp.
      maandag 22 februari 2010 @ 01:13:01 #43
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78289643
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 21:56 schreef wonderer het volgende:
    Kan een buitenlander wel in het leger dienen dan? Moet je daar geen Amerikaan voor zijn?
    Het kan. Maar je kunt er geen green card mee krijgen. Dienen in het leger als niet-Amerikaan kan alleen als je op andere wijze al een green card hebt verkregen, en je besluit de VS te dienen. Je kunt dan tevens na 1 jaar dienst binnen 2 jaar je staatsburgerschap (naturalisatie) doen, in plaats van de normale 5 jaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 februari 2010 @ 01:13:53 #44
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78289680
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 21:53 schreef Illiberal het volgende:
    Naar mijn wetens kun je het leger in, om vervolgens een green card te krijgen na je diensttijd.

    Lijkt me wel een goede grap, tegen me moeder zeggen dat ik "even" het Amerikaanse leger in ga om een Green Card te krijgen. Zal ze niet echt leuk vinden denk ik.
    Zo werkt het dus ook niet, zie mijn post hierboven.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78292094
    Het zou ook wel erg makkelijk zijn, "gewoon" een tijdje het leger in en je hebt een green card. Waarschijnlijk zit de US army dan in no time stampvol.
    pi_78292111
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 21:34 schreef Omnifacer het volgende:

    [..]

    Woon jij daar?
    Ja.
      maandag 22 februari 2010 @ 03:41:40 #47
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78292196
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 03:22 schreef devzero het volgende:
    Het zou ook wel erg makkelijk zijn, "gewoon" een tijdje het leger in en je hebt een green card. Waarschijnlijk zit de US army dan in no time stampvol.
    Als het zo doorgaat met de oorlog, zullen ze het misschien nog wel invoeren ook
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 08:49:12 #48
    45833 crew  Fogel
    pi_78293179
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 03:41 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Als het zo doorgaat met de oorlog, zullen ze het misschien nog wel invoeren ook
    Ik neem aan dat mensen met een andere nationaliteit gewoon als kannonenvoer gebruikt worden en dat het aantal greencards dat uitgegeven gaat worden daardoor niet erg hoog gaat worden.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 22 februari 2010 @ 09:10:51 #49
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78293414
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 08:49 schreef Fogel het volgende:
    Ik neem aan dat mensen met een andere nationaliteit gewoon als kannonenvoer gebruikt worden en dat het aantal greencards dat uitgegeven gaat worden daardoor niet erg hoog gaat worden.
    Nogmaals: Je kunt geen green card krijgen als je het Amerikaanse leger in wil, je kunt alleen het Amerikaanse leger in als je al een green card HEBT. Punt is dat je dus wel als niet-Amerikaan het leger in kan.

    Je kunt alleen niet een officier worden. Wel kun je dus sneller Amerikaans staatsburger worden, na het voldoen van 1 jaar dienst kun je binnen 2 jaar Amerikaans staatsburger worden, wat het voor een redelijk nieuwe immigrant dus 3 jaar maakt in plaats van 5 jaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 10:52:33 #50
    45833 crew  Fogel
    pi_78295667
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 09:10 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nogmaals: Je kunt geen green card krijgen als je het Amerikaanse leger in wil, je kunt alleen het Amerikaanse leger in als je al een green card HEBT. Punt is dat je dus wel als niet-Amerikaan het leger in kan.

    Je kunt alleen niet een officier worden. Wel kun je dus sneller Amerikaans staatsburger worden, na het voldoen van 1 jaar dienst kun je binnen 2 jaar Amerikaans staatsburger worden, wat het voor een redelijk nieuwe immigrant dus 3 jaar maakt in plaats van 5 jaar.
    Lees mijn post als reply op wonderer zijn "indien..." post, niet als "losse" post

    Heeft het eigenlijk zo'n grote voordelen om staatsburger te zijn ipv alleen een greencard te hebben?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78297843
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:52 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Lees mijn post als reply op wonderer zijn "indien..." post, niet als "losse" post

    Heeft het eigenlijk zo'n grote voordelen om staatsburger te zijn ipv alleen een greencard te hebben?
    Een voordeel is dat je zo lang als je wilt buiten de VS kunt wonen, zonder dat je staatsburgerschap kan worden afgepakt.

    Het heeft me echt heel wat kruim gekost om een Greencard te krijgen, en nu ze me hier in Japan niet kwijt willen, begin ik me wel zorgen over mijn Greencard te maken. Als ik de regels goed begrijp, kan ik zonder problemen 2 jaar lang in het buitenland wonen. Maar daarna als ik langer wegblijf, dan kunnen ze die kaart afpakken.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 11:58:26 #52
    45833 crew  Fogel
    pi_78297966
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 11:54 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Een voordeel is dat je zo lang als je wilt buiten de VS kunt wonen, zonder dat je staatsburgerschap kan worden afgepakt.

    Het heeft me echt heel wat kruim gekost om een Greencard te krijgen, en nu ze me hier in Japan niet kwijt willen, begin ik me wel zorgen over mijn Greencard te maken. Als ik de regels goed begrijp, kan ik zonder problemen 2 jaar lang in het buitenland wonen. Maar daarna als ik langer wegblijf, dan kunnen ze die kaart afpakken.
    Dat is inderdaad een groot voordeel.
    Maar krijg je de kaart niet sneller terug indien je die al eerder gehad hebt? Niet dat ik een greencard nodig heb, of wil hebben, j1 volstaat voor mij. En zijn er geen uitzonderingen voor wetenschappers?
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78298363
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 11:58 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad een groot voordeel.
    Maar krijg je de kaart niet sneller terug indien je die al eerder gehad hebt? Niet dat ik een greencard nodig heb, of wil hebben, j1 volstaat voor mij. En zijn er geen uitzonderingen voor wetenschappers?
    Breek me de bek niet open...

    Het afgelopen jaar heb ik de literatuur doorgepluisd, en wat blijkt: wetenschappers mogen idd naar het buitenland zonder dat ze hun GC verliezen. Sterker nog, ze hoeven niet eens op 0 jaar te beginnen bij terugkomst in de VS, om naturalisatie aan te mogen vragen. Echter, de regel is wel dat ze 1 jaar lang voor hun vertrek naar het buitenland aaneengesloten in de VS verblijven. Echt, wie verzint dit soort regels??? Waarom zou ik een jaar lang aaneengesloten in de VS moeten blijven?? Ik ben toch niet voor niets een wetenschapper? Daar ben ik toch wel een aantal dagen zwaar depressief van geweest, en ik voel het nu weer opborrelen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 12:20:45 #54
    45833 crew  Fogel
    pi_78298707
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:10 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    Breek me de bek niet open...

    Het afgelopen jaar heb ik de literatuur doorgepluisd, en wat blijkt: wetenschappers mogen idd naar het buitenland zonder dat ze hun GC verliezen. Sterker nog, ze hoeven niet eens op 0 jaar te beginnen bij terugkomst in de VS, om naturalisatie aan te mogen vragen. Echter, de regel is wel dat ze 1 jaar lang voor hun vertrek naar het buitenland aaneengesloten in de VS verblijven. Echt, wie verzint dit soort regels??? Waarom zou ik een jaar lang aaneengesloten in de VS moeten blijven?? Ik ben toch niet voor niets een wetenschapper? Daar ben ik toch wel een aantal dagen zwaar depressief van geweest, en ik voel het nu weer opborrelen.
    Geweldig he, al die uitzonderingen.
    Als ik een J1 researcher aanvraag en gebruik maak van een Noors-Amerikaans verdrag van rond de jaren 40 (waardoor ik slechts 7,8% belasting betaal totaal) mag ik in een periode van 5 jaar niet meer in de VS werken. Tenzij... ik een brief meekrijg van het Noorse ministerie van buitenlandse zaken dat het OK is dat ik het land (Noorwegen) toch verlaat om in de VS te werken... en zo'n brief is slechts een formaliteit om te krijgen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78298995
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:20 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Geweldig he, al die uitzonderingen.
    Als ik een J1 researcher aanvraag en gebruik maak van een Noors-Amerikaans verdrag van rond de jaren 40 (waardoor ik slechts 7,8% belasting betaal totaal) mag ik in een periode van 5 jaar niet meer in de VS werken. Tenzij... ik een brief meekrijg van het Noorse ministerie van buitenlandse zaken dat het OK is dat ik het land (Noorwegen) toch verlaat om in de VS te werken... en zo'n brief is slechts een formaliteit om te krijgen
    7.8%? Nice. Ik betaal geen belasting in Japan onder een Amerikaans-Japans verdrag, maar in een KAA topic heb ik pasgeleden geleerd dat de Amerikanen blijkbaar staan te dringen om dan beslag te leggen op een deel van mijn inkomen.

    Een Britse collega van me in de VS heeft 2 jaar lang geen belasting betaald als postdoc, maar moest wel de hele mep aan belasting betalen op het moment dat hij besloot in de VS te blijven wonen, na die 2 jaar.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 12:39:44 #56
    45833 crew  Fogel
    pi_78299319
    7,8% inderdaad, en mag er zelfs nog voor kiezen om die ook niet te betalen, maar dan vervallen alle sociale dingen zoals ziektenkostenvergoeding, recht op WW, etc ook... dus daar begin ik maar niet aan.
    Hier willen ze ook van dit verdrag af omdat het de Noorse staat natuurlijk het een en ander kost.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 22 februari 2010 @ 16:21:03 #57
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78308250
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 10:52 schreef Fogel het volgende:
    Heeft het eigenlijk zo'n grote voordelen om staatsburger te zijn ipv alleen een greencard te hebben?
    Een aantal die ik zo kan bedenken:

    - Je kunt bij wijziging van de immigratiewet nooit meer het land uitgeschopt worden.
    - Je kunt bij criminaliteit (verkeerde plaats, verkeerde moment.... kan gebeuren) niet na je 2 maanden gevangenisstraf voor openbare geweldpleging of zoiets het land uit geschopt worden.
    - Stemrecht, recht tot verkiesbaarheid van politieke positie (muv President)
    - Je kunt carrière maken (officier) in de strijdkrachten.
    - Je kunt bepaalde banen (politie, beveiliging, etc) aannemen.
    - Je kunt nu werken voor de federale regering (wat niet kan als niet-Amerikaan)
    - Je kunt zonder verlies van status langere tijd buiten de VS verblijven.
    - Je kunt door verdragen iets makkelijker aan de slag in Canada.
    - Je kunt erven van Amerikaanse staatsburgers. (niet-Amerikanen betalen 60% belasting over geërfde assets boven een bepaald bedrag (ik geloof iets van $950.000), wat met een (groot) huiseigendom en (vette) 401k erg onhandig kan zijn als je Amerikaanse partner komt te overlijden)
    - Je kunt als Amerikaan andere familieleden sponsoren om naar de VS te immigreren. (Zoals ouders, broer, zus, etc)
    - Steun van ambassades/consulaten als je in het buitenland zit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 februari 2010 @ 16:59:59 #58
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78309772
    Ik ga van de zomer mijn aanvraag indienen (ik zou het nu al willen doen maar $700 is toch wel weer heel veel na de recente uitgaven dus ik wacht nog even).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 22 februari 2010 @ 18:28:05 #59
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78312622
    Vergeet niet dat je daarna nog wel even je certificaat van behoud van nederlanderschap moet aanvragen. Ben ik nu mee bezig, ik wachtte er te veel lang mee, en nu is mijn Nederlands paspoort al verlopen. Geen probleem, het is slechts een formaliteit.... maar aangezien ik in Nederland getrouwd ben moet ik daarvoor - heel bureaucratisch - een document halen in Nederland in de gemeente waar ik getrouwd ben. Ik heb er nog wel 1, maar het mag niet ouder zijn dan 1 jaar.... Ook moet ik mijn Naturalization Certificate laten certificeren in Washington. Heerlijk weer, die Nederlandse bureacratie. Maar goed, het kan allemaal nog tot 5 jaar na verlopen paspoort, dus ik heb nog genoeg tijd....

    In Mei (waarschijnlijk) naar Nederland, dan haal ik de papieren wel.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 februari 2010 @ 18:29:47 #60
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78312664
    Overigens, only in California:



    Kwam ik tegen op weg naar het werk vanmorgen..... compleet met flux-capacitator. Hij reed nog geen 88 Mph, dus geen vlammende bandensporen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78312758
    Is er een mogelijkheid dat ik voorrang/recht heb op een Amerikaans staatsburgerschap? M'n pa is in de VS geboren maar heeft zijn Amerikaans staatsburgerschap opgegeven toen hij 18 werd.
      maandag 22 februari 2010 @ 18:40:58 #62
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78313027
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:28 schreef maartena het volgende:
    Vergeet niet dat je daarna nog wel even je certificaat van behoud van nederlanderschap moet aanvragen. Ben ik nu mee bezig, ik wachtte er te veel lang mee, en nu is mijn Nederlands paspoort al verlopen. Geen probleem, het is slechts een formaliteit.... maar aangezien ik in Nederland getrouwd ben moet ik daarvoor - heel bureaucratisch - een document halen in Nederland in de gemeente waar ik getrouwd ben. Ik heb er nog wel 1, maar het mag niet ouder zijn dan 1 jaar.... Ook moet ik mijn Naturalization Certificate laten certificeren in Washington. Heerlijk weer, die Nederlandse bureacratie. Maar goed, het kan allemaal nog tot 5 jaar na verlopen paspoort, dus ik heb nog genoeg tijd....

    In Mei (waarschijnlijk) naar Nederland, dan haal ik de papieren wel.
    Hoeft dat alleen als je een nieuw paspoort wil? Want ik heb de mijne net vernieuwd dus dan zou dat pas over vijf jaar aan de orde zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 22 februari 2010 @ 18:41:14 #63
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78313041
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:32 schreef Shoombak het volgende:
    Is er een mogelijkheid dat ik voorrang/recht heb op een Amerikaans staatsburgerschap? M'n pa is in de VS geboren maar heeft zijn Amerikaans staatsburgerschap opgegeven toen hij 18 werd.
    Als ie nu geen staatsburger meer is, lijkt me dat niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 22 februari 2010 @ 18:49:44 #64
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78313321
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:29 schreef maartena het volgende:
    Overigens, only in California:

    [ afbeelding ]

    Kwam ik tegen op weg naar het werk vanmorgen..... compleet met flux-capacitator. Hij reed nog geen 88 Mph, dus geen vlammende bandensporen.
    Moet je hier posten: Gespot! deel 49

    Ook wel eens gedan toen ik wat leuke hot rods tegenkwam. Hier in de buurt rijdt zelfs nog een Ford model T rond. Dat ding kan zo 100 jaar oud zijn.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 22 februari 2010 @ 18:51:01 #65
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78313364
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:32 schreef Shoombak het volgende:
    Is er een mogelijkheid dat ik voorrang/recht heb op een Amerikaans staatsburgerschap? M'n pa is in de VS geboren maar heeft zijn Amerikaans staatsburgerschap opgegeven toen hij 18 werd.
    Nope. Als je vader zijn Amerikaanse staatsburgerschap eerst terug krijgt, en je bent op dat moment nog jonger dan 18 (17 en jonger dus), dan kan je vader nog gemakkelijk je als kind naar de VS halen, maar daarvoor moet je pa dus wel in de VS wonen, daar een baan hebben, etc.

    Ben je als kind boven de 18, dan ben je in principe op jezelf aangewezen. Je vader kan je dan nog wel sponsoren, maar je komt dan op een wachtlijst, omdat er aan de categorie kinderen boven de 18 een numerieke limiet zit. Uiteraard moet je vader dan ook in de VS wonen, en ik ga er even vanuit - gezien je informatie - dat dat niet het geval is.

    De VS kent geen "grootvaderwet" zoals Canada en Groot Brittannië, waar je in aanmerking kan komen (onder bepaalde voorwaarden) voor de nationaliteit van dat land als je een grootvader had met die nationaliteit.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78313477
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:20 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Geweldig he, al die uitzonderingen.
    Als ik een J1 researcher aanvraag en gebruik maak van een Noors-Amerikaans verdrag van rond de jaren 40 (waardoor ik slechts 7,8% belasting betaal totaal) mag ik in een periode van 5 jaar niet meer in de VS werken. Tenzij... ik een brief meekrijg van het Noorse ministerie van buitenlandse zaken dat het OK is dat ik het land (Noorwegen) toch verlaat om in de VS te werken... en zo'n brief is slechts een formaliteit om te krijgen
    Weet je zeker dat die brief is voor dat belasting verdrag en niet voor de 2-jaar foreign residence waiver? Overigens hebben de meeste westerse landen een verdrag met de US en meestal houdt dat in dat je 2 jaar geen belasting hoeft te betalen met een J1 (maar als je langer blijft dan moet je dus wel ineens alles betalen, been there done it ) 7.8% lijkt me vrij hoog.
      maandag 22 februari 2010 @ 18:57:56 #67
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78313607
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:49 schreef popolon het volgende:

    [..]
    Ook wel eens gedan toen ik wat leuke hot rods tegenkwam. Hier in de buurt rijdt zelfs nog een Ford model T rond. Dat ding kan zo 100 jaar oud zijn.
    Helaas zie je die dingen nooit met al die klotesneeuw en zout
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 22 februari 2010 @ 18:59:12 #68
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78313658
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:40 schreef wonderer het volgende:
    Hoeft dat alleen als je een nieuw paspoort wil? Want ik heb de mijne net vernieuwd dus dan zou dat pas over vijf jaar aan de orde zijn.
    Dat moet als je de Nederlandse nationaliteit behouden wil.... dus ja, dat komt inderdaad pas aan de orde als je een nieuw Nederlands paspoort nodig hebt. Maar je moet het eigenlijk daarvoor doen, want met dat certificaat kun je een nieuw paspoort aanvragen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 februari 2010 @ 19:08:03 #69
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78313960
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 18:59 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat moet als je de Nederlandse nationaliteit behouden wil.... dus ja, dat komt inderdaad pas aan de orde als je een nieuw Nederlands paspoort nodig hebt. Maar je moet het eigenlijk daarvoor doen, want met dat certificaat kun je een nieuw paspoort aanvragen.
    Ja, okee, maar dat hoeft dus pas over een jaar of vier. Als ik het dan nog wil (maar denk het wel, blijft handig, zo'n paspoort ).
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78314538
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 12:28 schreef Lyrebird het volgende:

    [..]

    7.8%? Nice. Ik betaal geen belasting in Japan onder een Amerikaans-Japans verdrag, maar in een KAA topic heb ik pasgeleden geleerd dat de Amerikanen blijkbaar staan te dringen om dan beslag te leggen op een deel van mijn inkomen.

    Een Britse collega van me in de VS heeft 2 jaar lang geen belasting betaald als postdoc, maar moest wel de hele mep aan belasting betalen op het moment dat hij besloot in de VS te blijven wonen, na die 2 jaar.
    Dat is hetzelfde voor Nederlanders. Ik heb ook collega's die na twee jaar weer terug gaan en dus geen cent hebben hoeven te betalen. Voor Nederlanders is ook de regel dat je na je J1 twee jaar in Nederland moet wonen. Dus Fogel - je zou ook kunnen kijken of je onder die regeling kunt vallen. Ik ben nu bezig met een waiver voor die twee jaar regeling. Ik heb ook gehoord dat de twee jaar regeling vervalt als je naar een H1B gaat, maar dat moet ik nog verder uitzoeken.
    Jesus saves but death prevails.
      Moderator maandag 22 februari 2010 @ 20:26:11 #71
    45833 crew  Fogel
    pi_78317679
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Dat is hetzelfde voor Nederlanders. Ik heb ook collega's die na twee jaar weer terug gaan en dus geen cent hebben hoeven te betalen. Voor Nederlanders is ook de regel dat je na je J1 twee jaar in Nederland moet wonen. Dus Fogel - je zou ook kunnen kijken of je onder die regeling kunt vallen. Ik ben nu bezig met een waiver voor die twee jaar regeling. Ik heb ook gehoord dat de twee jaar regeling vervalt als je naar een H1B gaat, maar dat moet ik nog verder uitzoeken.
    Ik wil niet terug naar Nederland, dus dat valt af.

    En devzero, die 7,8% is dus voor de sociale dingen, wat in Noorwegen via de loonbelasting gaat en wat je in Nederland allemaal (of in ieder geval grotendeels) apart moet afsluiten.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 22 februari 2010 @ 20:28:34 #72
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78317824
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 19:21 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Voor Nederlanders is ook de regel dat je na je J1 twee jaar in Nederland moet wonen.
    Oja, dat was ik ook nog vergeten. Ik dacht trouwens dat het over een half jaar ging?
    Mijn J-1 is in Augustus afgelopen. Ik zou het eventueel nog een jaar kunnen verlengen maar dat is alles. Weet je toevallig of ik met baangarantie (dat heb ik) het J-1 om kan zetten in een werkvisum?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78318921
    Regel die verlenging op tijd, want afgelopen = twee jaar terug. En omzetten naar H1B schijnt te kunnen, maar dat weet ik niet zeker.
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 22 februari 2010 @ 20:59:41 #74
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78319415
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 20:49 schreef Shivo het volgende:
    Regel die verlenging op tijd, want afgelopen = twee jaar terug. En omzetten naar H1B schijnt te kunnen, maar dat weet ik niet zeker.
    Ik voldoe in principe aan de voorwaarden voor een H1B, zoals ik het kan lezen op de site van het consulaat. In principe is voor de markt waar ik in werk niemand in de US opgeleid (want speciaal Nederlands product) en ik heb de juiste opleiding ervoor.

    Ik moet daar eens induiken. Een H1B geeft me iets meer zekerheid dan een J-1, zeker omdat mijn stage officieel volgende week afgelopen is
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78326018
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 20:49 schreef Shivo het volgende:
    Regel die verlenging op tijd, want afgelopen = twee jaar terug. En omzetten naar H1B schijnt te kunnen, maar dat weet ik niet zeker.
    Omzetten van J1 naar H1B (of ieder ander visum) kan alleen als je of niet onder de 2 jaar regel valt (had ik), of als je een waiver hebt.
    pi_78326139
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 20:59 schreef Barcaconia het volgende:
    Ik voldoe in principe aan de voorwaarden voor een H1B, zoals ik het kan lezen op de site van het consulaat. In principe is voor de markt waar ik in werk niemand in de US opgeleid (want speciaal Nederlands product) en ik heb de juiste opleiding ervoor.
    H1B voor academici wordt "redelijk" makkelijk verstrekt (als je een universiteit als sponsor hebt!) Voor een commercieel bedrijf zit je vast aan quotas. Als je trouwens een baan wordt aangeboden, vraag even of ze de advertentie dusdanig doen dat ze je ook voor een green card kunnen sponsoren, die eisen zijn een stuk strikter.
      dinsdag 23 februari 2010 @ 01:11:27 #77
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78329912
    quote:
    Op maandag 22 februari 2010 23:16 schreef devzero het volgende:

    [..]

    H1B voor academici wordt "redelijk" makkelijk verstrekt (als je een universiteit als sponsor hebt!) Voor een commercieel bedrijf zit je vast aan quotas. Als je trouwens een baan wordt aangeboden, vraag even of ze de advertentie dusdanig doen dat ze je ook voor een green card kunnen sponsoren, die eisen zijn een stuk strikter.
    Er is me een baan aangeboden, dat sowieso. Ik heb geen universiteit om te sponsoren dus het zal idd aan die quota liggen. Een green card ambieer ik in principe niet persé (hoewel het wel handig zou zijn!), maar hoezo advertentie?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78330409
    Voor een green card moet het bedrijf wat jou sponsort aantonen dat wat jij doet uniek is en dat er geen Amerikanen jouw baan kunnen doen (voor details vraag je HR afdeling). Het hebben van een green card is gewoon een stuk makkelijker omdat je je niet meer druk hoeft te maken om verlengingen, limieten etc van je visum.

    edit: het lijkt er op dat de limiet voor 2010 voor H1B behaald is, dus als je aanbieding bij een commercieel bedrijf is, dan zullen ze je iets anders moeten bieden (J1?) http://www.uscis.gov/port(...)CM10000048f3d6a1RCRD
      dinsdag 23 februari 2010 @ 02:04:23 #79
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78330438
    Maar voor een H1B hoef je weer niet te adverteren (las ik op wikipedia, als dat betrouwbaar is...) dus dat zou niet uitmaken. En inderdaad, een green card is handig, dat zeker!

    Die limiet, dat moet ik eens rustig nazoeken morgen, dat zou wel klote zijn! Ik kan mijn J-1 opzich wel verlengen mocht dat nodig zijn, maar een H1B geeft volgens mij wat meer mogelijkheden.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78330747
    Voor een H1B hoef je, zover ik weet, inderdaad niet te adverteren.
      woensdag 24 februari 2010 @ 20:58:36 #81
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78408721
    Popolon, ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoeveel verschil er nou zit tussen GH en GR in sneeuwval (lake effect snow). We hebben de laatste 2 dagen eigenlijk pas voor het eerst deze winter echt redelijk wat sneeuw op een dag gehad (beide dagen +-15~20cm). Het is best een zooi op de weg nu Hoe is het in GR nu?

    Even vlug een fotootje geschoten uit het raam, hier is dus nog niet geschoven:
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78422773
    Nice. Kun je niet wat opsturen?
      donderdag 25 februari 2010 @ 04:17:55 #83
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78422875
    quote:
    Op woensdag 24 februari 2010 20:58 schreef Barcaconia het volgende:
    Popolon, ik ben toch eigenlijk wel benieuwd hoeveel verschil er nou zit tussen GH en GR in sneeuwval (lake effect snow). We hebben de laatste 2 dagen eigenlijk pas voor het eerst deze winter echt redelijk wat sneeuw op een dag gehad (beide dagen +-15~20cm). Het is best een zooi op de weg nu Hoe is het in GR nu?

    Even vlug een fotootje geschoten uit het raam, hier is dus nog niet geschoven:
    [ afbeelding ]
    Ja zoiets ligt er hier ook, niks bijzonders dus. Aan de oostkust hebben ze het zwaarder te verduren.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 25 februari 2010 @ 04:57:39 #84
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78422939
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 04:17 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ja zoiets ligt er hier ook, niks bijzonders dus. Aan de oostkust hebben ze het zwaarder te verduren.
    Heerlijke slush vandaag
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 25 februari 2010 @ 13:19:16 #85
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78433093
    quote:
    Op donderdag 25 februari 2010 03:45 schreef devzero het volgende:
    Nice. Kun je niet wat opsturen?
    Wil je ruilen?
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78434007
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 02:01 schreef devzero het volgende:
    Voor een green card moet het bedrijf wat jou sponsort aantonen dat wat jij doet uniek is en dat er geen Amerikanen jouw baan kunnen doen (voor details vraag je HR afdeling).
    Anecdote

    Een andere Amerikaanse universiteit (UC Davis, Sacramento) die hetzelfde soort onderzoek doen als ik, had ooit een obscure personeelsadvertentie in de Sacrament Bee gezet. Daarin zochten ze iemand met precies mijn achtergrond. Ik vond het een beetje vreemd, omdat er maar een man of 5 in de wereld zijn die dat werk zouden kunnen doen, en die mensen lezen de Sacramento Bee niet. Overigens worden dat soort advertenties verzameld door websites voor academici die naar een baan zoeken. Nou had ik best zin in een baan in Californie, maar ik had andere verplichtingen, dus toch maar niet op gesoliciteerd.

    Een half jaar later kwam ik een onderzoeker van die groep tegen, en vroeg 'm wie ze hadden kunnen strikken voor de baan uit die advertentie. Daar reageerde hij verrast op: hoe wist ik dat zij een advertentie in de Sacramento Bee hadden? En hij was maar wat blij dat ik niet gereageerd had: het ging namelijk om een advertentie voor zijn positie, en HR van zijn universiteit had bewijs nodig dat er geen andere kandidaten waren, voor zijn Greencard aanvraag.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78481438
    Zo gaan die dingen. Voor de baan die ik heb gevonden is afgelopen maandag een andere kandidaat geinterviewed, omdat het verplicht is om meerdere kandidaten te hebben. Zou voor mij niet uit moeten maken, nu maar hopen dat dat inderdaad zo is;)
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 27 februari 2010 @ 15:10:53 #88
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78520757
    Dadelijk bierfestival Ik heb er zin in Eerst een stevig continental breakfast naar binnen werken.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_78529709
    Yeahh ik post dit nu vanuit Amerika, so I made it
      zaterdag 27 februari 2010 @ 20:26:12 #90
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78530423
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 20:08 schreef laforest het volgende:
    Yeahh ik post dit nu vanuit Amerika, so I made it
    Welkom!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78605925
    Vraagje voor de fokkers hier met kinderen: waren jullie al getrouwd voor je het kind kreeg en zo nee, hoe makkelijk was het om nederlandse nationaliteit te krijgen voor het kind?

    Ik las nl net dit
    quote:
    Voor het volgen van de nationaliteit van de vader moet er overigens wel sprake zijn van een huwelijk dat al drie maanden voor de geboorte bestond óf van een drie maanden voor de geboorte erkend kind. Erkenning na de geboorte is mogelijk, maar lastiger.
      maandag 1 maart 2010 @ 20:04:52 #92
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78606088
    Ja we waren al een tijdje getrouwd. Dan is het erg makkelijk om een dubbele nationaliteit aan te vragen voor je kind.

    En volgens mij ben ik de enige 'Amerikaanse Nederlander' met een kind.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_78606532
    Over 5 maanden niet meer dus.
      maandag 1 maart 2010 @ 20:36:10 #94
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78607734
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 20:13 schreef devzero het volgende:
    Over 5 maanden niet meer dus.
    Gefeliciteerd

    Snel trouwen dan maar...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 1 maart 2010 @ 20:51:22 #95
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78608476
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 20:13 schreef devzero het volgende:
    Over 5 maanden niet meer dus.
    Grats.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 1 maart 2010 @ 21:49:12 #96
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78611912
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 20:13 schreef devzero het volgende:
    Over 5 maanden niet meer dus.
    Gefeliciteerd

    Als je getrouwd bent is het voor zover ik weet inderdaad een peulenschil. Als je NIET getrouwd bent, is het allemaal wat lastiger. Als ongehuwde Nederlandse moeder is het makkelijker, maar als ongehuwde Nederlandse vader moet je - let op - VOOR! de geboorte van het kind, het kind erkennen als zijnde jouw kind.

    Je dient hiervoor een "ekenningsakte ongeboren vrucht" aan te vragen (ik verzin die naam niet )

    Ik vond wat info:
    quote:
    Erkenning van een buitenlands kind bij een vriendin

    Ik ben een Nederlandse man en ik wil het minderjarige buitenlandse kind van mijn vriendin erkennen. Wordt het kind Nederlander door de erkenning?

    * 1. Erkenning bij de geboorteaangifte of daarna
    * 2. Erkenning van de ongeboren vrucht

    1. Erkenning bij de geboorteaangifte of daarna

    Een minderjarig buitenlands kind dat vóór 1 april 2003 door een ongehuwde Nederlandse man werd erkend bij de geboorteaangifte of daarna, verkreeg op grond van de toen geldende regels automatisch het Nederlanderschap door de erkenning. Voor een erkenning geldt dat het moet gaan om een rechtsgeldige erkenning.

    Als de erkenning niet in Nederland is gebeurd, betekent dit dat de erkenning naar Nederlands recht erkend moet kunnen worden. Daar zijn regels voor. Een getrouwde Nederlandse man mag bijvoorbeeld geen kind van een andere vrouw erkennen. Informeer hierover bij de Nederlandse ambassade of het consulaat-generaal (CG) in het land waar u woont.

    Van 1 april 2003 tot 1 maart 2009 gold onder de werking van de toenmalige Rijkswet op het Nederlanderschap (RWN) dat de minderjarige vreemdeling die door een Nederlander (rechtsgeldig) was erkend of zonder erkenning door wettiging het kind van een Nederlander was geworden, het Nederlanderschap hieraan niet meer automatisch ontleende. Deze erkende of gewettigde minderjarige vreemdeling kon het Nederlanderschap slechts verkrijgen door als minderjarige een optieverklaring op grond van artikel 6 lid 1 en onder c RWN af te leggen, nadat de Nederlander door wie hij was erkend of wiens kind hij door wettiging was geworden hem 3 jaar aaneengesloten en aantoonbaar had verzorgd en opgevoed.

    Gezien de verzorgings- en opvoedingstermijn van 3 jaar had het voor wat betreft de verkrijging van het Nederlanderschap geen zin indien het 15-, 16- of 17-jarige kind door een Nederlander werd erkend. Na de driejaartermijn heeft dit kind immers de leeftijd van 18 jaar al bereikt en kan het geen optieverklaring voor het Nederlanderschap afleggen, aangezien dit alleen tijdens de minderjarigheid van het erkende kind gedaan kan worden. Als het kind nog geen juridische vader heeft, zou mogelijk geadviseerd kunnen worden tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap.

    Voorbeeld 1
    Op 4 september 1992 wordt kind A geboren uit een ongehuwde buitenlandse moeder. A wordt op 5 oktober 2000 rechtsgeldig erkend door een ongehuwde Nederlandse man. A verkrijgt het Nederlanderschap automatisch op 5 oktober 2000, aangezien A voor 1 april 2003 werd erkend.

    Voorbeeld 2
    Op 24 januari 2002 wordt kind C geboren uit een ongehuwde buitenlandse moeder. C wordt op 5 mei 2004 erkend door een ongehuwde Nederlandse man. Aangezien C ná 1 april 2003 is erkend, verkrijgt C niet meer automatisch het Nederlanderschap. C kan het Nederlanderschap verkrijgen door optie als C na zijn erkenning gedurende een onafgebroken periode van 3 jaar aantoonbaar verzorgd en opgevoed is door zijn Nederlandse vader. De optie moet voor de achttiende verjaardag van C worden afgelegd door zijn wettelijke vertegenwoordiger.

    Per 1 maart 2009 krijgt de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte en vóór de leeftijd van 7 jaar erkend wordt door een Nederlander, automatisch de Nederlandse nationaliteit. Hiermee keren we weer ten dele terug naar de situatie van vóór 1 april 2003.

    Tevens wordt automatisch Nederlander door erkenning de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte wordt erkend door een Nederlander die zijn biologische vaderschap binnen één jaar na de erkenning aantoont. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

    Voor het kind dat als minderjarige vóór 1 maart 2009, maar op of na 1 april 2003 is erkend (dat wil zeggen in de periode 01-04-2003 tot en met 28-02-2009) is onder de huidige RWN ook een voorziening getroffen. Dit kind kan, mits het ten tijde van de erkenning jonger was dan 7 jaar, het Nederlanderschap verkrijgen door optie. Indien het kind op het moment van erkenning 7 jaar of ouder was, dient het kind bij de verklaring tot verkrijging van het Nederlanderschap aan te tonen dat de erkenner zijn biologische vader is, teneinde het Nederlanderschap te verkrijgen. Voor meer informatie over dna-bewijs kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade of het CG in het land waar u woont.

    Voor de niet-biologische vader die een minderjarig kind pas op of na het zevende jaar erkent, bestaat de mogelijkheid van optie na 3 jaar ononderbroken verzorging en opvoeding. De periode van 3 jaar verzorging en opvoeding begint niet pas na de erkenning. Voldoende is dat er sprake is geweest van verzorging en opvoeding gedurende een periode van minimaal 3 jaar, terug te tellen vanaf het moment van de optieverklaring,

    Een minderjarig kind dat zonder erkenning op grond van buitenlands recht door wettiging het kind van een Nederlander wordt, is automatisch Nederlander vanaf de datum van het opvolgende huwelijk van zijn ouders. Voor gewettigde minderjarige kinderen geldt geen leeftijdsgrens. Wel moet sprake zijn van een wettiging op grond van buitenlands recht die door Nederland kan worden erkend op grond van de Overeenkomst van Rome van 1970.
    Naar boven

    2. Erkenning van de ongeboren vrucht

    Als het buitenlandse kind door een Nederlander is erkend vóórdat het wordt geboren (erkenning van de ongeboren vrucht), dan krijgt het kind bij de geboorte automatisch het Nederlanderschap.

    In veel landen zal het niet mogelijk zijn om bij de plaatselijke autoriteiten een erkenningsakte ongeboren vrucht te laten opmaken, omdat deze mogelijkheid niet in elk land bestaat. Als u in het buitenland woont, kunt u een erkenningsakte ongeboren vrucht laten opmaken bij elke Nederlandse gemeente (burgerlijke stand) of bij een Nederlandse notaris. Informeer van tevoren welke documenten u moet meenemen.

    Uitsluitend in de volgende landen kan de Nederlandse ambassade of het CG een erkenningsakte ongeboren vrucht voor u opmaken:

    * Argentinië (Buenos Aires)
    * Australië (Canberra, Sydney)
    * Bangladesh (Dhaka)
    * Brazilië (Brasília, Rio de Janeiro, São Paulo)
    * Canada (Ottawa, Toronto, Vancouver)
    * China (Peking, Hongkong)
    * Cuba (Havana)
    * Egypte (Caïro)
    * Ethiopië (Addis Abeba)
    * Filipijnen (Manilla)
    * Finland (Helsinki)
    * Ghana (Accra)
    * Griekenland (Athene)
    * Ierland (Dublin)
    * India (New Delhi, Mumbai)
    * Iran (Teheran)
    * Israël (Tel Aviv)
    * Japan (Tokio)
    * Jemen (Sana'a)
    * Kenia (Nairobi)
    * Koeweit (Koeweit)
    * Korea (Seoul)
    * Libanon (Beiroet)
    * Libië (Tripoli)
    * Maleisië (Kuala Lumpur)
    * Marokko (Rabat)
    * Nieuw-Zeeland (Wellington)
    * Oman (Muscat)
    * Pakistan (Islamabad)
    * Portugal (Lissabon)
    * Rusland (Moskou, St. Petersburg)
    * Saoedi-Arabië (Riyad)
    * Singapore (Singapore)
    * Sudan (Khartoem)
    * Syrië (Damascus)
    * Thailand (Bangkok)
    * Turkije (Ankara, Istanbul)
    * Venezuela (Caracas)
    * Verenigde Arabische Emiraten (Abu Dhabi)
    * Verenigd Koninkrijk (Londen)
    * Verenigde Staten (Chicago, Los Angeles, New York, Washington)
    * Vietnam (Hanoi)
    * Zambia (Lusaka)
    * Zimbabwe (Harare)
    * Zuid-Afrika (Kaapstad, Pretoria)
    Dit kun je ook niet via een "honoraire consul" laten doen, omdat er een Nederlandse notaris aan te pas komt. WEL kun je dus zelf een Nederlandse notaris vinden die dus een Nederlandse notaris vergunning heeft. (En niet een oud-immigrant die toevallig in de VS Notaris is).

    In het kort kan het dus wel als ongetrouwde, maar je haalt je een hoop Nederlandse bureaucratie op je hals.

    Voordeel van trouwen is dus dat je de erkenning van de Nederlandse nationaliteit ook gemakkelijk NA de geboorte kunt regelen, ik geloof zelfs zeker tot het 7e levensjaar. Dan hoef je in ieder geval niet te stressen met het bij elkaar hosselen van allerlei documenten. (Alhoewel je voor een huwelijk ook wel e.e.a. moet doen natuurlijk) Na geboorte is je kind dan eigenlijk "automatisch" Nederlandse, je hoeft het dan alleen nog maar de papieren te regelen.

    Meer info: http://www.minbuza.nl/nl/(...)ind_bij_een_vriendin
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Moderator maandag 1 maart 2010 @ 21:54:15 #97
    45833 crew  Fogel
    pi_78612256
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 21:49 schreef maartena het volgende:

    [..]
    ...lap text...

    Voordeel van trouwen is dus dat je de erkenning van de Nederlandse nationaliteit ook gemakkelijk NA de geboorte kunt regelen, ik geloof zelfs zeker tot het 7e levensjaar. Dan hoef je in ieder geval niet te stressen met het bij elkaar hosselen van allerlei documenten. (Alhoewel je voor een huwelijk ook wel e.e.a. moet doen natuurlijk) Na geboorte is je kind dan eigenlijk "automatisch" Nederlandse, je hoeft het dan alleen nog maar de papieren te regelen.
    Zover ik heb begrepen kan je dat zelfs tot 1 dag voordat het kind 18 word nog regelen. Mocht dat niet zo zijn moet ik binnen een 2 jaar (indien het inderdaad 7 jaar is) maar eens goed nadenken of mijn kinderen ook Nederlanders zouden moeten zijn.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 1 maart 2010 @ 22:14:20 #98
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78613658
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 21:54 schreef Fogel het volgende:
    Zover ik heb begrepen kan je dat zelfs tot 1 dag voordat het kind 18 word nog regelen. Mocht dat niet zo zijn moet ik binnen een 2 jaar (indien het inderdaad 7 jaar is) maar eens goed nadenken of mijn kinderen ook Nederlanders zouden moeten zijn.
    Het staat er zelfs in:

    "Per 1 maart 2009 krijgt de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte en vóór de leeftijd van 7 jaar erkend wordt door een Nederlander, automatisch de Nederlandse nationaliteit. Hiermee keren we weer ten dele terug naar de situatie van vóór 1 april 2003."

    Sowieso moeten ze van de Nederlandse wet (de Noorse ken ik niet) op hun 18e kiezen of ze Nederlander of Noor willen blijven, tenzij tussen nu en dan de dubbele nationaliteit volledig wordt erkent, zoals bijv. in het VK, België en Frankrijk al het geval is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78621457
    Te veel moeite

    * devzero weet wat hij te doen heeft...
      Moderator dinsdag 2 maart 2010 @ 07:24:14 #100
    45833 crew  Fogel
    pi_78623096
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 22:14 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Het staat er zelfs in:

    "Per 1 maart 2009 krijgt de minderjarige vreemdeling die na zijn geboorte en vóór de leeftijd van 7 jaar erkend wordt door een Nederlander, automatisch de Nederlandse nationaliteit. Hiermee keren we weer ten dele terug naar de situatie van vóór 1 april 2003."

    Sowieso moeten ze van de Nederlandse wet (de Noorse ken ik niet) op hun 18e kiezen of ze Nederlander of Noor willen blijven, tenzij tussen nu en dan de dubbele nationaliteit volledig wordt erkent, zoals bijv. in het VK, België en Frankrijk al het geval is.
    Ja, maar ik ben getrouwd en dus(?) zijn de kinderen automatisch erkend.
    Noorwegen staat dubbel staatsburgerschap alleen toe als het andere land dat doet, dus ze zullen moeten kiezen. Maargoed, het heeft geen practische voor- of nadelen. Eventueel om dienstplicht te ontduiken, maar dat is niet zeker dat het in Noorwegen nog bestaat over 14 jaar en dat het niet weer begonnen is in Nederland...
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      dinsdag 2 maart 2010 @ 07:55:58 #101
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78623297
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 07:24 schreef Fogel het volgende:
    Ja, maar ik ben getrouwd en dus(?) zijn de kinderen automatisch erkend.
    Klopt. Je moet wel paspoorten regelen voor de kinderen via de Nederlandse ambassade, tegenwoordig zijn bijschrijvingen niet meer mogelijk. Voor de paspoortaanvraag van de kleintjes moet je wel weer een huwelijksakte overleggen, hiermee wordt namelijk bepaald dat de kleine inderdaad Nederlander is, en dan komt het allemaal voor elkaar
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78690170
    Nondeju zeg, 5 gesprekken gehad (met een recruiter en een mogelijke werkgever) en dan te horen krijgen dat de functie naar de enige andere kandidaat is gegaan die door een werknemer daar was aangedragen.

    In hoeverre doen bedrijven in de VS aan bonussen voor het aandragen van nieuwe werknemers? Komt het veel voor of niet (en dan met name bij IT bedrijven)? Ik weet dat er bij mijn vorige werkgever in NL een aardige bonus voor stond als je iemand kende voor een openstaande vacature en die persoon werd aangenomen.

    Ze hadden over het laatste gesprek niets aan te merken en was ik geschikt voor de functie, alleen de andere kandidaat "antwoordde net iets gedetailleerder", wat in mijn oren klonk als "de werknemer die deze persoon heeft aangedragen heeft hem / haar nog wat informatie toegespeeld."
    Daar heb je dan 5 gesprekken voor.

    Nou ja, we solliciteren er nog steeds op los.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 3 maart 2010 @ 17:38:14 #103
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78690981
    Het bedrijf van mijn vent heeft wel bonussen voor nieuwe werknemers die door oude worden aangedragen. Kweenie meer hoeveel, 2000-5000 of zo. Behoorlijk wat in ieder geval.

    Wel kut voor je...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78691873
    Bij ons krijg je er $1,500 voor. Maar bedrijven sparen zich die bonus vast graag uit en bij IT bedrijven zal hij hoger zijn.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 3 maart 2010 @ 18:04:33 #105
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78691931
    Ik weet trouwens niet of het nog steeds geldt na de "inkrimping"
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      woensdag 3 maart 2010 @ 19:14:32 #106
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78694626
    Voor de liefhebbers: Nederland - Verenigde staten

    Wedstrijd begint over een uurtje als het goed is.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:24:09 #107
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_78710760
    Nou Obama al vragen aan het stellen over het verlies van vandaag. En dat van zondag
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      woensdag 3 maart 2010 @ 23:28:21 #108
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78711034
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 23:24 schreef Dos37 het volgende:
    Nou Obama al vragen aan het stellen over het verlies van vandaag. En dat van zondag
    Kamervragen!!!

    Oh wacht, verkeerde land.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78729159
    quote:
    Op zaterdag 27 februari 2010 20:26 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Welkom!
    Thanks het is hier echt fantastisch.

    net wakker
    pi_78735894
    Ook weer even een tvp van mij

    Druk bezig om mijn Amerikaanse master te bewerkstelligen, beetje jammer alleen dat die best selectief zijn...dus moet maar duimen dat het goed afloopt...

    Trouwens, voor degene die het had over de winters in Tennessee: Die zijn inderdaad best frisjes, van de week was er daar zelfs nog iets van sneeuw. Maar inderdaad valt dan al het openbare leven wel helemaal stil ,wordt heel panisch over gedaan. En de Smokeys zijn dichtbij natuurlijk , al is een Gatlinburg natuurlijk bij lange na geen Val Thorens :-P Over de zomer: Toen ik er afgelopen zomer was vond ik het wel meevallen met het benauwde weer, maar misschien was het gewoon een 'zachte' zomer ;-)
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 17:12:04 #111
    45833 crew  Fogel
    pi_78737345
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 16:39 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
    Ook weer even een tvp van mij

    Druk bezig om mijn Amerikaanse master te bewerkstelligen, beetje jammer alleen dat die best selectief zijn...dus moet maar duimen dat het goed afloopt...

    Trouwens, voor degene die het had over de winters in Tennessee: Die zijn inderdaad best frisjes, van de week was er daar zelfs nog iets van sneeuw. Maar inderdaad valt dan al het openbare leven wel helemaal stil ,wordt heel panisch over gedaan. En de Smokeys zijn dichtbij natuurlijk , al is een Gatlinburg natuurlijk bij lange na geen Val Thorens :-P Over de zomer: Toen ik er afgelopen zomer was vond ik het wel meevallen met het benauwde weer, maar misschien was het gewoon een 'zachte' zomer ;-)
    Ik vind het juist positief dat universiteiten selectief zijn met wie ze toelaten... succes met de selectie!

    "best frisjes" is een relatief begrip, maar het feit dat er sneeuw valt is positief. Warm weer in de winter is niks voor mij.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78738264
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:12 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ik vind het juist positief dat universiteiten selectief zijn met wie ze toelaten... succes met de selectie!

    "best frisjes" is een relatief begrip, maar het feit dat er sneeuw valt is positief. Warm weer in de winter is niks voor mij.
    Dat is ook wel positief natuurlijk...maar dat maakt het niet minder frustrerend om te moeten afwachten als je toekomst er vanaf hangt Nu moet ik sowieso nog wel even wachten, want ik zal pas eind dit jaar mijn aanmelding indienen...

    Maar best fris is inderdaad relatief, maar in de winter is het vooral ´s nachts toch wel onder het vriespunt. Overdag zit het er vaak iets boven, graad of 5 tot 10. Maar er zijn ook zeker wel dagen waar het er onder zit. Maar zoals ik al zei, sneeuw is relatief zeldzaam. Gebeurd een paar dagen in het jaar, en dan geven ze ook gelijk alle scholen vrij (universiteiten niet). Het blijft sowieso nooit lang liggen, paar dagen maximaal en dan is het allemaal weer weg, maar meestal is het zelfs niet koud genoeg en dooit de sneeuw gelijk.
      Moderator donderdag 4 maart 2010 @ 17:37:45 #113
    45833 crew  Fogel
    pi_78738475
    OK, wachten is frustrerend, maar als je aangenomen wordt weet je in ieder geval dat je ook qualiteit kan verwachten.
    5-10 graden boven het vriespunt in lenteweer hier (ik woon in Noorwegen), dus da's wel een heel erg slappe winter dan
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_78738607
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 17:37 schreef Fogel het volgende:
    OK, wachten is frustrerend, maar als je aangenomen wordt weet je in ieder geval dat je ook qualiteit kan verwachten.
    5-10 graden boven het vriespunt in lenteweer hier (ik woon in Noorwegen), dus da's wel een heel erg slappe winter dan
    Haha, ja het is inderdaad niet te vergelijken met een Noorse winter Maar gelukkig, voor jou dan, denk dat veel mensen in TN zelf het niet met je eens zijn , ook geen Californische. Dan moet jij je vooral optrekken aan die dagen dat het er wel echt koud is

    En inderdaad, de kwaliteit zal wel goed zijn... het enige jammere is dat je dan 30-40.000 kwijt bent voor een jaar... en de baankansen niet super zijn. Nu heb ik gelukkig nog wel een andere manier om aan een Greencard te komen, maar toch een beetje jammer

    Ow btw, jij zou toch komen te werken op Vanderbilt? Ik ben daar een maand of 2 terug nog geweest, dus als je nog een vraag er over hebt..laat maar weten
    pi_78743324
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 16:39 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
    Ook weer even een tvp van mij

    Druk bezig om mijn Amerikaanse master te bewerkstelligen, beetje jammer alleen dat die best selectief zijn...dus moet maar duimen dat het goed afloopt...

    Trouwens, voor degene die het had over de winters in Tennessee: Die zijn inderdaad best frisjes, van de week was er daar zelfs nog iets van sneeuw. Maar inderdaad valt dan al het openbare leven wel helemaal stil ,wordt heel panisch over gedaan. En de Smokeys zijn dichtbij natuurlijk , al is een Gatlinburg natuurlijk bij lange na geen Val Thorens :-P Over de zomer: Toen ik er afgelopen zomer was vond ik het wel meevallen met het benauwde weer, maar misschien was het gewoon een 'zachte' zomer ;-)
    Het sneeuwt hier as we speak, en dat zal niet de laatste sneeuw van dit jaar zijn... wordt tijd dat ik naar een warmer klimaat verhuis. Houston, of zo
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:00:52 #116
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78747310
    Ik merk aan de mensen in het koude klimaat dat het ongeveer zo gaat:

    November: Sneeuw!
    December: Witte Kerst!
    Januari: Sneeuw....
    Februari: Alweer Sneeuw
    Maart: Nu mag het wel eens ophouden met die KUT sneeuw!

    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:02:29 #117
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78747395
    Goede analyse Maarten
    Gelukkig komt het zonnetje door! Het digitale kwik in mijn auto stijgt 's ochtends al hoog in de 30, 's middags midden in de 40! Heerlijk.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:03:50 #118
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78747480
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:00 schreef maartena het volgende:
    Ik merk aan de mensen in het koude klimaat dat het ongeveer zo gaat:

    November: Sneeuw!
    December: Witte Kerst!
    Januari: Sneeuw....
    Februari: Alweer Sneeuw
    Maart: Nu mag het wel eens ophouden met die KUT sneeuw!

    Hier wel ja. Niet eens zozeer omdat het vervelend is, maar het wordt wel weer eens tijd voor iets anders.

    Daarom snap ik ook niet waarom jij die 360 dezelfde dagen zo leuk vindt
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:04:31 #119
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78747520
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:02 schreef Barcaconia het volgende:
    Goede analyse Maarten
    Gelukkig komt het zonnetje door! Het digitale kwik in mijn auto stijgt 's ochtends al hoog in de 30, 's middags midden in de 40! Heerlijk.
    De mijne rekent in celcius Overigens reed ik gister naar het noorden, daar was alles nog wit. Wel mooi, met de bergen aan de horizon en alles
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:07:00 #120
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78747652
    Mijn auto moet ook in celsius kunnen, maar ik heb nog steeds niet uitgezocht hoe. De dealer wil het ook niet voor mij doen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:09:12 #121
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78747772
    Suf.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:11:29 #122
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78747889
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:03 schreef wonderer het volgende:
    Daarom snap ik ook niet waarom jij die 360 dezelfde dagen zo leuk vindt
    Waar ik woon vind ik dat heel plezierig inderdaad. Ik hoef op precies 0 dagen van het jaar een pad te graven naar mijn voordeur, of de sneeuw/ijs van de ruiten af te halen na een werkdag (thuis sowieso garage), en mezelf 3x in te pakken om even op de hoek een pak melk te halen.

    Sneeuw zoek ik wel op, ik ga nog wel eens naar Canada in de winter, en dan is het best leuk. Maar ik geef er toch voorkeur aan dat ik 330+ dagen per jaar gewoon in korte-broek en korte-mouwen naar buiten kan..... EN het meer dan 10 minuten kan volhouden.

    Iedere zo z'n meug natuurlijk, ik geef toch voorkeur aan een warmer en droger klimaat.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 4 maart 2010 @ 21:19:54 #123
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78748241
    Jahaa. Dat vroeg ik helemaal niet. Ik snap niet waarom jij dag in dag uit hetzelfde weer zo lekker vindt, in plaats van de afwisseling van de seizoenen.

    Die rant kennen we nou wel
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78750553
    Ik werd gisteren aangehouden toen ik fotos maakte bij de columbine high school, omdat ik er metal uitzag met zwarte kleding, toen het misverstand uit de wereld was geholpen kreeg ik een lift van de politie naar het station in een politie auto
    Heel aardige hoor de politie daar
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:07:01 #125
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78750652
    Aardige lui als je aardig tegen hun doet. Als je aan de kant gezet wordt op de snelweg hebben de meeste niet zo'n goed gevoel voor humor
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:09:04 #126
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78750738
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:19 schreef wonderer het volgende:
    Jahaa. Dat vroeg ik helemaal niet. Ik snap niet waarom jij dag in dag uit hetzelfde weer zo lekker vindt, in plaats van de afwisseling van de seizoenen.
    Het is gewoon enorm handig. Je kunt gewoon altijd dingen inplannen, en die gebeuren dan ook..... de keren dat een dagje strand of een picknick "in het water valt" is minimaal. En daarom vind ik heel prettig dat het het grootste deel van het jaar aangenaam weer is. Overigens hebben we wel seizoenen, alleen wordt in de winter niet warmer dan 25 graden (en niet kouder dan 10), en in de zomer niet kouder dan 25 graden.

    Ik vind overigens zo af en toe regen heel erg prima, zeker nu in de winter.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78750861
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:07 schreef Barcaconia het volgende:
    Aardige lui als je aardig tegen hun doet. Als je aan de kant gezet wordt op de snelweg hebben de meeste niet zo'n goed gevoel voor humor
    Ik werd door 3 autos aangehouden voor de school, maar nadat ze mijn paspoort hadden gechecked en de fotos zeiden dat alles okay was en zeiden ze letterlijk: We feel a bit bad about the whole situation and we'll give you a courtesy ride to the light rail.
    Ja dat vind ik aardig
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:19:45 #128
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78751213
    Ja je hoeft iig niet bij de hand te gaan doen dan heb je meteen een knuppel in je nek.

    Ik ben nog nooit aangehouden.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:32:11 #129
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78751909
    Ik ook niet..... heb wel eens een aanrijdinkje gehad een aantal jaren geleden, en dan komt er een higway patrol figuur polshoogte nemen voor het verzekeringsrapportje, maar buiten dat, nee nog nooit aangehouden.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 4 maart 2010 @ 22:36:24 #130
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78752124
    Ik ook nog niet. Ondanks dat ik niet bepaald een heer op de weg ben meestal. Wel 2x er naast gezeten toen de chauffeur aangehouden werd.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      † In Memoriam † donderdag 4 maart 2010 @ 22:38:13 #131
    230491 Zith
    pls tip
    pi_78752238
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:00 schreef maartena het volgende:
    Ik merk aan de mensen in het koude klimaat dat het ongeveer zo gaat:

    November: Sneeuw!
    December: Witte Kerst!
    Januari: Sneeuw....
    Februari: Alweer Sneeuw
    Maart: Nu mag het wel eens ophouden met die KUT sneeuw!

    Lijkt nederland wel
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      donderdag 4 maart 2010 @ 23:02:15 #132
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78753437
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:19 schreef popolon het volgende:
    Ja je hoeft iig niet bij de hand te gaan doen dan heb je meteen een knuppel in je nek.

    Ik ben nog nooit aangehouden.
    Ik ben echt als de dood dat ik word aangehouden wegens te hard rijden Hopelijk gaat dat nog weg want het rijdt niet echt lekker
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78756729
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 23:02 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik ben echt als de dood dat ik word aangehouden wegens te hard rijden Hopelijk gaat dat nog weg want het rijdt niet echt lekker
    Ach, mijn vrouw houdt er vaak een marge van net geen 5 mph over de toegestane snelheid op na als ze wat sneller wil en is er nog nooit voor aangehouden. Ikzelf zit wat dichter in de buurt van de maximum snelheid wanneer ik rijd (ik probeer me zo netjes mogelijk aan de snelheid te houden ).
    Waar ze dan wel weer als de dood voor was, was het rondrijden met nummerplaten die niet meer geldig waren eind vorig jaar. . "O, nee! Een politiewagen!" bij een stoplicht en vervolgens zo naast die auto gaan staan dat ze haar nummerplaten niet konden zien. Toen het licht op groen sprong zo snel mogelijk naar een ander baan om uit het zicht te zijn. .

    Overigens bestaat ongeveer mijn complete schoonfamilie uit politiemensen, dus ik heb er niet zo'n zin in om aangehouden te worden. Heel misschien dat het wel in mijn voordeel zou kunnen werken, maar ik wil het liever niet uitproberen.
    Het ziet er dan wel weer grappig uit met een familiebijeenkomst. Dan staan er 4 of 5 politiewagens voor de deur en lijkt het alsof er iets aan de hand is terwijl al die lui gewoon binnen zitten te eten en doen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      vrijdag 5 maart 2010 @ 00:24:16 #134
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78756873
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 21:11 schreef maartena het volgende:

    [..]


    Iedere zo z'n meug natuurlijk, ik geef toch voorkeur aan een warmer en droger klimaat.
    In een opgepropte wijk waar je Spaans moet spreken? Ik pas.

    Ik vind de seizoen echt wel wat hebben maar goed, dit komt elk jaar weer terug.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 00:43:07 #135
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78757464
    Ach ja, als het 40F is lopen ze hier al in de korte broek rond. Sommige clowns dan.

    Ik rijd trouwens eigenlijk nooit te hard, in NL ook al niet. Het heeft zo weinig zin.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 5 maart 2010 @ 01:13:11 #136
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78758218
    quote:
    Op vrijdag 5 maart 2010 00:19 schreef OMG het volgende:

    [..]

    Ach, mijn vrouw houdt er vaak een marge van net geen 5 mph over de toegestane snelheid op na als ze wat sneller wil en is er nog nooit voor aangehouden. Ikzelf zit wat dichter in de buurt van de maximum snelheid wanneer ik rijd (ik probeer me zo netjes mogelijk aan de snelheid te houden ).
    Waar ze dan wel weer als de dood voor was, was het rondrijden met nummerplaten die niet meer geldig waren eind vorig jaar. . "O, nee! Een politiewagen!" bij een stoplicht en vervolgens zo naast die auto gaan staan dat ze haar nummerplaten niet konden zien. Toen het licht op groen sprong zo snel mogelijk naar een ander baan om uit het zicht te zijn. .

    Overigens bestaat ongeveer mijn complete schoonfamilie uit politiemensen, dus ik heb er niet zo'n zin in om aangehouden te worden. Heel misschien dat het wel in mijn voordeel zou kunnen werken, maar ik wil het liever niet uitproberen.
    Het ziet er dan wel weer grappig uit met een familiebijeenkomst. Dan staan er 4 of 5 politiewagens voor de deur en lijkt het alsof er iets aan de hand is terwijl al die lui gewoon binnen zitten te eten en doen.
    Mijn wagen begint met 70 mph nogal onaangenaam te vibreren dus op een 65 mph weg heb ik niet echt problemen. Maar 30 voelt ZO TRAAG dat ik toch regelmatig 35-40 rij binnen de bebouwde kom. Ik zou me echt vernederd voelen als ik werd aangehouden voor te snel rijden
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78803645
    Er een keertje naast gezeten toen de bestuurder gestopt werd. Kwam er trouwens met een waarschuwing vanaf. Zo streng zijn ze dus blijkbaar ook weer niet.
    pi_78805425
    Ik ben nog maar 2x gestopt voor te snel rijden in de afgelopen 5 jaar waarvan 1x met 20 miles over de limiet, wat blijkbaar net de grens is om er van af te komen met alleen een boete

    Vraagje: ik zit in April voor 3 dagen in Indianapolis, IN en heb 1 middag om de stad te bekijken: wat mag ik niet missen? Ik heb waarschijnlijlk maar tijd om 1 of 2 dingen te zien.

    Deze spring break doe ik trouwens een road-trip naar Austin Tx, dus mijn 1995 hondaatje krijgt er weer een hoop miles bij (1700 of zo )
    pi_78805502
    Bij minimale snelheidsovertredingen hangt het maar net af van hoe in orde andere dingen zijn, inclusief jouw attitude. Ik ben ooit gestopt door een state trooper die achter me reed. Ik was zo aan het concentreren op mijn snelheid dat ik een bord 'school zone' had gemist. Dus ik ging 10 mph te hard en diezelfde vent stopte me, vroeg om m'n license en ik legde uit dat ik het bord gemist had. Het feit dat ik wel wat zenuwachtig was (ik reed op dat moment in een huurauto - onverzekerd dus aangezien ik niet als tweede bestuurder was bijgeschreven) en hij kon zien dat ik niet aan het liegen was over het gemiste bord deed hem besluiten me een waarschuwing te geven.

    Heb ook wel eens met een agent gesproken, en ik vroeg hem wat nou de grootste kans gaf een boete te ontwijken. Zijn antwoord: "don't speed, but if you do and get pulled over, don't give them an attitude". Het is dus zeker mogelijk als je beleefd blijft en verder je auto en alles in orde is (lichten, license, verzekering)
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_78805714
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 04:26 schreef devzero het volgende:

    Vraagje: ik zit in April voor 3 dagen in Indianapolis, IN en heb 1 middag om de stad te bekijken: wat mag ik niet missen? Ik heb waarschijnlijlk maar tijd om 1 of 2 dingen te zien.

    Ik kan niet zo snel iets bedenken wat je niet mag missen. Het is maar net waar je interesses liggen (na het even snel aan m'n vrouw te hebben gevraagd zei zij hetzelfde ).

    Ik kan zo snel 2 musea bedenken die ik interessant vond; de Indianapolis Museum of Arts en het Eiteljorg Museum of American Indians and Western Art.
    We hebben hier een dierentuin. In dezelfde omgeving als de dierentuin en het Eiteljorg bevinden zich ook nog de Indiana State Museum en White River Gardens, alleen ben ik nog niet naar die laatste 2 toegeweest en dus weet ik niet of het wat is.

    Broad Ripple kan een gezellige buurt zijn om rond te hangen, maar dan vooral overdag. Tegenwoordig hebben ze daar 's avonds overlast in het uitgaansgebied, dus je bent eventueel gewaarschuwd. .

    Dan heb je nog dingen als de race track (er is een museum, maar wat ik ervan begreep is dat het museum niet heel veel voorsteld) en het complex van de Colts (geen idee hoeveel je daar kunt zien).
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      zaterdag 6 maart 2010 @ 05:49:08 #141
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78805728
    In Mei ga ik voor werk naar Nederland, dus krijg vlucht/auto/hotel betaald. . Meteen op eigen kosten kaartje bijgekocht voor de vrouw, en ik heb het weekend voor en na de week dat ik werk erbij, dus ook een minivakantie.

    Ik ga voor het eerst echt toerist zijn in Amsterdam en omgeving.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 6 maart 2010 @ 05:54:05 #142
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78805729
    Net een maand te vroeg. Met het WK is het wel leuk om er te zijn.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_78805748
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 04:26 schreef devzero het volgende:
    Vraagje: ik zit in April voor 3 dagen in Indianapolis, IN en heb 1 middag om de stad te bekijken: wat mag ik niet missen? Ik heb waarschijnlijlk maar tijd om 1 of 2 dingen te zien.
    Ik ben er een paar keer geweest, maar heb er eigenlijk niets bijzonders gezien. Een keer moesten wij een presentatie geven aan de law makers van de staat Indiana, dus toen hebben we het Indiana State House van binnen gezien. Dat was wel apart. De omgeving rondom het State House is overigens ook best aardig. Zitten een aantal leuke winkels, zoals Nordstrom. Je hebt de seizoenen niet mee, want anders had je misschien basketball kunnen kijken bij de Pacers, of American Football bij de Colts. Dat heb ik ook wel eens gedaan, en voor een keer was dat best de moeite waard.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78805752
    Wat betreft het aangehouden worden in de VS: in de 8 jaar dat ik er woonde, ben ik nooit aangehouden, maar ja, ik rijd dan ook als een opa. Wel een paar keer 's nachts van Indianapolis naar Bloomington het gaspedaal flink ingedrukt om te zien hoe hard mijn auto nou echt kon. Korte stukjes maar, want er rijden altijd twee politieauto's op dat stuk, dag en nacht.

    De enige keer dat ik met een politieman heb gepraat, was toen mijn auto plotsklaps stil kwam te staan op de snelweg. Vluchtstrook, dat wel. Die gaf me nog de tip om kapotte auto's naast km (mile) paaltjes te zetten, zodat hulpdiensten weten waar ze moeten zijn. Tja, die auto sloeg toch echt plots af. Daar was verder niets meer aan te doen.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78805764
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 05:49 schreef maartena het volgende:
    In Mei ga ik voor werk naar Nederland, dus krijg vlucht/auto/hotel betaald. . Meteen op eigen kosten kaartje bijgekocht voor de vrouw, en ik heb het weekend voor en na de week dat ik werk erbij, dus ook een minivakantie.

    Ik ga voor het eerst echt toerist zijn in Amsterdam en omgeving.
    Was vorige week voor werk even in Nederland en ben toen met een collega naar het Rijks geweest. Best de moeite waard, en je bent er met twee uur ook wel doorheen. En de nachtwacht moet je toch gezien hebben.

    Diezelfde jongen moest 's avonds door de uitsmijter uit de Bulldog worden geholpen omdat ie niet meer overeind kwam Aardige gast gelukkig, kwam zelfs nog suikerwater brengen. De nederhash is blijkbaar toch wat sterker dan ze elders gewend zijn.
    Jesus saves but death prevails.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 10:40:55 #146
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_78807868
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 05:49 schreef maartena het volgende:
    In Mei ga ik voor werk naar Nederland, dus krijg vlucht/auto/hotel betaald. . Meteen op eigen kosten kaartje bijgekocht voor de vrouw, en ik heb het weekend voor en na de week dat ik werk erbij, dus ook een minivakantie.

    Ik ga voor het eerst echt toerist zijn in Amsterdam en omgeving.
    Heb je geen familie meer in Nederland?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
      zaterdag 6 maart 2010 @ 17:59:34 #147
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_78820495
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 06:36 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Was vorige week voor werk even in Nederland en ben toen met een collega naar het Rijks geweest. Best de moeite waard, en je bent er met twee uur ook wel doorheen. En de nachtwacht moet je toch gezien hebben.

    Diezelfde jongen moest 's avonds door de uitsmijter uit de Bulldog worden geholpen omdat ie niet meer overeind kwam Aardige gast gelukkig, kwam zelfs nog suikerwater brengen. De nederhash is blijkbaar toch wat sterker dan ze elders gewend zijn.
    Ik had een prive-rondleiding in het tijdelijke Rijksmuseum. Heb geloof ik in drie uur vijf schilderijen gezien of zo Was echt tof.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_78820662
    Bedankt voor de tips OMG en Lyrebird. Ik zit op de campus van IUPUI, dus ik moet even kijken wat het makkelijkst is.
      zaterdag 6 maart 2010 @ 18:53:50 #149
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78822431
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 10:40 schreef Dos37 het volgende:
    Heb je geen familie meer in Nederland?
    Jawel, en die komen dus naar Amsterdam

    Zoals ik al zei, ik werk gewoon door de weeks, en heb geen zin om in de weekenden heel Nederland door te crossen, dus ze mogen naar mij komen..... en dat doen ze ook wel

    Oh, en het Rijksmuseum stond al in de planning. Nu de verbouwing compleet is, en we er 10 jaar geleden voor het laatst geweest zijn, is het zeker de moeite waard om weer eens te gaan kijken.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_78843514
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 18:04 schreef devzero het volgende:
    Bedankt voor de tips OMG en Lyrebird. Ik zit op de campus van IUPUI, dus ik moet even kijken wat het makkelijkst is.
    Ik heb een samenwerking met de hartafdeling van IUPUI. Ik hoop er in april langs te gaan.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_78844964
    quote:
    Op donderdag 4 maart 2010 22:38 schreef Zith het volgende:

    [..]

    Lijkt nederland wel
    Voor Nederland kun je het woord sneeuw dan beter door regen vervangen.
    Zo vaak komt een witte kerst niet voor!
     FR
    pi_78852952
    quote:
    Op dinsdag 2 maart 2010 07:24 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Ja, maar ik ben getrouwd en dus(?) zijn de kinderen automatisch erkend.
    Noorwegen staat dubbel staatsburgerschap alleen toe als het andere land dat doet, dus ze zullen moeten kiezen. Maargoed, het heeft geen practische voor- of nadelen. Eventueel om dienstplicht te ontduiken, maar dat is niet zeker dat het in Noorwegen nog bestaat over 14 jaar en dat het niet weer begonnen is in Nederland...
    Want Nederland staat het niet toe dan?

    En heb jij ze ooit nog in Den Haag of op de ambassade laten registreren ofzo?
     FR
    pi_78854428
    Nou ik ben weer terug in Ierland.
    Ik ga zeker weer naar de VS toe.
    Mensen die over Amerika zeiken.
    pi_78856604
    Hallo! Ik ben bezig met het plannen van een 'gap-year' en ik heb momenteel een paar colleges in Amerika op het oog! Misschien dat jullie me wat meer over de dorpen/steden en de omgeving kunnen vertellen?

    - Riverside (Californië)
    - Los Altos Hills (Californië)
    - Auburn (Washington)
    - Killeen (Texas)
      Moderator zondag 7 maart 2010 @ 19:59:55 #155
    45833 crew  Fogel
    pi_78858210
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 17:38 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Want Nederland staat het niet toe dan?

    En heb jij ze ooit nog in Den Haag of op de ambassade laten registreren ofzo?
    Er staat me iets bij dat Nederland het alleen toestaat als je de andere nationaliteit niet in mag leveren. Maargoed, maartena heeft blijkbaar een Amerikaans en Nederlands paspoort, dus er zal wel iets anders spelen tussen Noorwegen en Nederland.

    Mijn kinderen zijn niet geregistreerd, vond ik teveel geklooi. Eerst naar de ambassade met kinderen en vrouw, dan met de hele bende door naar een of ander soort van rechtbank-iets om een stempel te halen, dan weer ergens anders heen voor een andere stempel en dan weer terug naar de ambassade. Natuurlijk op verschillende locaties in de stad met verschillende openingstijden en -dagen. Erg handig --NOT--.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      Moderator zondag 7 maart 2010 @ 20:11:07 #156
    45833 crew  Fogel
    pi_78858795
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:23 schreef Mestras het volgende:
    Hallo! Ik ben bezig met het plannen van een 'gap-year' en ik heb momenteel een paar colleges in Amerika op het oog! Misschien dat jullie me wat meer over de dorpen/steden en de omgeving kunnen vertellen?

    - Riverside (Californië)
    - Los Altos Hills (Californië)
    - Auburn (Washington)
    - Killeen (Texas)
    Auburn ben ik een aantal keren geweest, is een vrij rustige suburb van Seattle.
    Washington is een van mijn favoriete staten, je hebt hier de zee, bergen, grote bosgebieden en zelfs een woestijn, genoeg te zien op natuurgebied dus.
    In de omgeving van Auburn zijn genoeg mogelijkheden om te zwemmen in rivieren, maar het water is op sommige plekken relatief koud (omdat het smeltwater is).
    Vancouver (de Canadese, er ligt ook een Vancouver in WA) en Seattle liggen maar ca 200km bij elkaar vandaan, en dat kan veel schelen qua tickets als je van plan bent af en toe heen en weer naar Nederland te vliegen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zondag 7 maart 2010 @ 20:40:10 #157
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78860438
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:23 schreef Mestras het volgende:
    Hallo! Ik ben bezig met het plannen van een 'gap-year' en ik heb momenteel een paar colleges in Amerika op het oog! Misschien dat jullie me wat meer over de dorpen/steden en de omgeving kunnen vertellen?

    - Riverside (Californië)
    - Los Altos Hills (Californië)
    - Auburn (Washington)
    - Killeen (Texas)
    Riverside is een voorstad van Los Angeles. Ligt in en vallei, dus erg warm in de zomer. Maar je zit tevens binnen een uur in downtown L.A. of in Orange County. Veel plaatsen in de omgeving, dus genoeg te doen. Maar voor echte natuur moet je toch minstens een uur in de auto zitten. Skiën kan op een goede anderhalf uur afstand in de winter, en surfen kan op een goed uur afstand in de zomer.

    De andere 3 plaatsen ben ik nooit geweest, dus daar kan ik niets over zeggen..... behalve dan dat het in Auburn vaak regent.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 7 maart 2010 @ 20:44:31 #158
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78860721
    quote:
    Op zondag 7 maart 2010 19:59 schreef Fogel het volgende:
    Er staat me iets bij dat Nederland het alleen toestaat als je de andere nationaliteit niet in mag leveren. Maargoed, maartena heeft blijkbaar een Amerikaans en Nederlands paspoort, dus er zal wel iets anders spelen tussen Noorwegen en Nederland.
    Nee, dat is een uitzondering in de Nederlandse wet die stelt dat als je getrouwd bent met iemand van een andere nationaliteit, en je woont in dat land van die nationaliteit, dat je die nationaliteit kunt aannemen zonder de Nederlandse te verliezen.

    Als jij met een Noorse getrouwd zou zijn zou dat ook kunnen. Als je vrouw en jij Nederlandse zijn, dan wordt het kiezen of delen. Voel je je meer Nederlands, dan hou je de Nederlandse, wil je voor de rest van je leven in Noorwegen blijven, dan wordt je Noor.
    quote:
    Mijn kinderen zijn niet geregistreerd, vond ik teveel geklooi. Eerst naar de ambassade met kinderen en vrouw, dan met de hele bende door naar een of ander soort van rechtbank-iets om een stempel te halen, dan weer ergens anders heen voor een andere stempel en dan weer terug naar de ambassade. Natuurlijk op verschillende locaties in de stad met verschillende openingstijden en -dagen. Erg handig --NOT--.
    Dat is inderdaad het onhandige met kinderen in het buitenland.... ik heb verder GEEN kinderen, maar ben wel weer bezig mijn Certificaat van behoud van Nederlanderschap te regelen, dat kost ook nog wat voeten in aarde omdat ik in Nederland getrouwd ben, en dus een huwelijksakte nodig heb die ALLEEN door de Nederlandse gemeente waar ik getrouwd ben kan worden geleverd. En uiteraard mag die niet ouder zijn dan 1 jaar. Hoogst irritant.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 8 maart 2010 @ 02:54:41 #159
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_78874898
    M'n vrouw zit aan de kijkbuis vastgeplakt. Ik denk dat ik eens voor de verandering maar eens vroeg ga slapen.

    Oscars: !
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 8 maart 2010 @ 02:56:33 #160
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_78874921
    Oja, Oscars
    Ik ga Family Guy kijken, veel boeiender
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 8 maart 2010 @ 04:09:19 #161
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_78875484
    Oscars? Hier staat gewoon NHL Ducks aan op TV.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_79118319
    ..en niet vergeten om de klok een uur vooruit te zetten.
      zondag 14 maart 2010 @ 07:28:06 #163
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79118429
    Ik heb geloof ik nog drie klokken in huis die het niet automatisch doen.....

    De magnetron.
    En de twee klokken in de zijkamer die de tijd in California en Nederland aangeven.

    De rest doet het vanzelf.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 14 maart 2010 @ 15:35:08 #164
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_79128719
    Ik was rond die tijd nog wakker, was ik toch even in paniek dat ik ineens een uur kwijt was...
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 14 maart 2010 @ 16:43:57 #165
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79131622
    Gvd, ben ik een uur van mijn weekend kwijt. Helemaal niet aan gedacht, ik ben blij met Fok!
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79136539
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 07:28 schreef maartena het volgende:
    Ik heb geloof ik nog drie klokken in huis die het niet automatisch doen.....
    Het zijn vrnl klokken die ik toch niet gebruik: bv microwave en oven. Thermostaat is wel weer handig. En een 'radio-gestuurde' wekkerradio, zette de tijd pas rond 12 uur vanmiddag, dus automatisch is dan weer niet zo automatisch als het klinkt
    pi_79147278
    Hoera, de magnetron staat weer op de juiste tijd!
      maandag 15 maart 2010 @ 01:11:13 #168
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_79156448
    Rekenen met Europa is nu wel kut, zes uur verschil is makkelijker. En ik heb geen idee of mijn vliegschema er rekening mee heeft gehouden en dat ik nu een uur eerder aankom of niet.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_79157583
    Is er een maximum aantal keren per jaar dat je naar Amerika mag? Ik bedoel ik wil een paar keer heen dit jaar en vraag me af of ze daar opmerkingen over zullen maken.
    pi_79157713
    Nee, er wordt alleen een maximum gesteld aan lengte van je bezoek. Zou anders lastig worden voor zakenmannen die er regelmatig heen moeten
    Studeren in the States: My Destiny
    pi_79157731
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 07:40 schreef MeScott het volgende:
    Nee, er wordt alleen een maximum gesteld aan lengte van je bezoek. Zou anders lastig worden voor zakenmannen die er regelmatig heen moeten
    Ik ga voor pleasure.
    Ik ben er recentelijk geweest en heb nu twee uitnodigingen om weer te komen. Dus vandaar dat ik even vraag.
    pi_79197292
    Vandaag zat er een 'census 2010' formulier in de post. Ik neem aan dat iedereen hier dat ook krijgt/gaat krijgen. Ik vraag me alleen af, waarom er zo'n nadruk op 'hispanic,latino or spanish origin' ligt (vraag 8). Zouden 'ze' het erg vinden als ik dat in 'is person 1 of european origin' verander
    pi_79197299
    quote:
    Op maandag 15 maart 2010 01:11 schreef wonderer het volgende:
    Rekenen met Europa is nu wel kut, zes uur verschil is makkelijker. En ik heb geen idee of mijn vliegschema er rekening mee heeft gehouden en dat ik nu een uur eerder aankom of niet.
    Over 2 weken is het weer 6 uur, dus in de tussentijd moet je maar niet vliegen
      dinsdag 16 maart 2010 @ 03:12:26 #174
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79197300
    Ik heb alleen de aankondiging nog maar gehad. Nog niet het werkelijke formulier. Die zal morgen wel bij de post zitten.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 16 maart 2010 @ 04:11:33 #175
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79197392
    Ik heb ook mijn Census formulier. Net ingevuld.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 16 maart 2010 @ 16:00:46 #176
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_79214151
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 03:12 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Over 2 weken is het weer 6 uur, dus in de tussentijd moet je maar niet vliegen
    Dus wel gedaan Alles klopte geloof ik verder.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_79341022
    Mensen op dit forum die net als mij in Minnesota wonen? of is de rest slimmer dan mij en ontwijken Minnesota lol zou graag in contact willen komen met wat kaaskoppen
    -..// PSN & X360: BasicConduct -..// Change Is For The ReTurded
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:19:58 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79344026
    Ik vlieg er wel eens overheen.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      vrijdag 19 maart 2010 @ 17:53:04 #179
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79345063
    Ik kom er regelmatig voor mijn werk maar woon er niet.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79392784
    Hmm Oke Dus niemand? Jammer, had graag met wat Nederlanders willen hangen hier in MN
    -..// PSN & X360: BasicConduct -..// Change Is For The ReTurded
    pi_79396473
    Ik zag vanmiddag dit bij onze lokale bank geparkeerd staan, was wel ff een WTF moment:


    Natuurlijk meteen ff bij de RDW gecheckt, want je ziet hier wel vaker nep-platen, vooral duitse.. maar deze is dus echt
    pi_79397473
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 07:13 schreef Ainnir het volgende:
    Ik zag vanmiddag dit bij onze lokale bank geparkeerd staan, was wel ff een WTF moment:
    [ afbeelding ]

    Natuurlijk meteen ff bij de RDW gecheckt, want je ziet hier wel vaker nep-platen, vooral duitse.. maar deze is dus echt
    haha, Nederland is dichterbij dan je denkt.
      zondag 21 maart 2010 @ 13:55:45 #183
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79403631
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 07:13 schreef Ainnir het volgende:
    Ik zag vanmiddag dit bij onze lokale bank geparkeerd staan, was wel ff een WTF moment:
    [ afbeelding ]

    Natuurlijk meteen ff bij de RDW gecheckt, want je ziet hier wel vaker nep-platen, vooral duitse.. maar deze is dus echt
    Dat is wel erg vaag! Maar wel zeer gaaf. Ik heb er ook nog aan zitten denken om mijn NL auto mee te nemen naar hier. Toch maar niet gedaan.
    Ik ben benieuwd hoe vaak zo'n gast aangehouden wordt met dat ding.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      zondag 21 maart 2010 @ 13:57:35 #184
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79403703
    Lol, dat ding heeft een kenteken aangevraagd maar is nooit tenaamgesteld En heeft geen APK of verzekering

    Gratis rondrijden zonder kentekenkosten te betalen in NL of US .
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79414236
    Zonder verzekering? Is dit niet gewoon een nederlandse militair of diplomaat en kan hij daardoor zijn nederlandse kenteken houden op zijn auto (en hoeft hij zijn auto niet in te voeren in de usa)?
      zondag 21 maart 2010 @ 19:29:01 #186
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79415511
    Lijkt mij ook. Je kan niet zomaar met een NL kenteken gaan rondrijden lijkt me.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79416654
    Hilaaarisch, in ieder geval!!
     FR
      zondag 21 maart 2010 @ 20:39:22 #188
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79419117
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 19:29 schreef popolon het volgende:
    Lijkt mij ook. Je kan niet zomaar met een NL kenteken gaan rondrijden lijkt me.
    De auto is nog nooit tenaamgesteld in Nederland. Er is alleen een kenteken deel 1 op aangevraagd, maar nooit een deel 2 en 3.
    Dan is er ook geen wegenbelasting en dergelijke. En welke Amerikaanse agent weet dat nou?

    Ik denk alleen wel dat je vaak aangehouden wordt met zo'n ding. Hij zal neem ik aan gewoon Amerikaanse verzekering betalen op dat ding.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79436061
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 20:39 schreef Barcaconia het volgende:
    Hij zal neem ik aan gewoon Amerikaanse verzekering betalen op dat ding.
    Dat lijkt me sterk met een 'out-of-state' tag, maar waarschijnlijk wel de enige optie.

    Waar kun je overigens vinden dat hij niet te naam is gesteld? Ik kon alleen zien dat de APK een paar jaar geleden was verlopen, wat dan weer raar is als hij nooit op naam gesteld is.
    pi_79436403
    Iemand nog een NCAA bracket ingevuld? Ik heb er een bij elkaar gegokt en was de enige die Kansas en Villanova er zo vroeg uit zou vliegen. Ignorance is bliss
    Jesus saves but death prevails.
      maandag 22 maart 2010 @ 12:10:07 #191
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79442657
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 02:18 schreef devzero het volgende:

    [..]

    Dat lijkt me sterk met een 'out-of-state' tag, maar waarschijnlijk wel de enige optie.

    Waar kun je overigens vinden dat hij niet te naam is gesteld? Ik kon alleen zien dat de APK een paar jaar geleden was verlopen, wat dan weer raar is als hij nooit op naam gesteld is.
    Ik denk dat als je aan de kant gezet wordt dat de agent toch wel een verzekeringsbewijs wil zien. Aangezien hij niet in NL verzekerd is (zie kenteken) zal dat wel een Amerikaanse verzekering zijn.

    Als je op het kenteken bij RDW kijkt naar het tabblad historie zie je:

    - Eerste registratie (US-kenteken) = 2003
    - Eerste registratie NL (NL-kenteken) = 2006
    - Eerste tenaamstelling = ----

    Je kunt gewoon een kenteken aanvragen zonder tenaamstelling. Dat doet alleen niemand omdat je bij een kenteken BPM+BTW moet betalen. Waarschijnlijk heeft hij deze auto al een half jaar of langer op naam gehad waarbij je inboedel BPM+BTW vrij kunt invoeren in Nederland. Dan ben je opeens ook van de kenteken-verlengings-plicht in Amerika af
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79448155
    Hallo!

    Ik heb vorig jaar een jaar lang in de VS gewoond. Ik geloof dat ik hier ook gepost had voor ik ging, maar onder een andere naam, want ik was m'n wachtwoord vergeten. Anyway Ik heb een jaar lang in Flint, MI gewoond als foreign exchange student op een high school en het was echt supertof! Ik ben nu aan het sparen om deze zomer terug te vliegen, want ik mis m'n gastgezin zo, en ,'n gastmoeder gaat trouwen en daar wil ik natuurlijk bij zijn! Iemand misschien nog tips voor een goedkope vluchmaatschappij oid? Alles komt bij mij uit rond de 800 euro, of wordt het ook niet goedkoper dan dat?
    Everthing you can imagine is real.
      maandag 22 maart 2010 @ 14:51:08 #193
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79448230
    Je zou het voor rond de 600-650 moeten kunnen vinden als je vroeg boekt. Alleen zomer is wel duurder dus 800 vind ik helemaal geen gekke prijs.

    Flint, MI. Leuk dat je het naar je zin gehad hebt maar is dat geen ontzettende teringzooi daar? Ik ben er nooit geweest maar ik hoor er veel van.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 22 maart 2010 @ 14:53:14 #194
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79448297
    Flint is wel een beetje ghetto over het algemeen maar goed, er zijn natuurlijk altijd mooie wijken en plekken te vinden waar mensen het prima naar de zin hebben. Zelfs in Detroit of Flint.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79448393
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 14:51 schreef Barcaconia het volgende:
    Je zou het voor rond de 600-650 moeten kunnen vinden als je vroeg boekt. Alleen zomer is wel duurder dus 800 vind ik helemaal geen gekke prijs.

    Flint, MI. Leuk dat je het naar je zin gehad hebt maar is dat geen ontzettende teringzooi daar? Ik ben er nooit geweest maar ik hoor er veel van.
    Ja, de stad zelf is behoorlijk deprimerend. De mensen daarentegen waren echt geweldig! Mijn ouders zijn me ook op komen zoeken de laatste 2 weken, en ze wouden ansichtkaarten van Flint kopen, maar die bestaan niet.
    Everthing you can imagine is real.
      maandag 22 maart 2010 @ 14:56:51 #196
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79448440
    Het begint trouwens weer druk te worden in GH
    Er zijn daadwerkelijk weer mensen buiten, er zijn weer auto's op de parkeerplaatsen, er lopen mensen over de boardwalk, je ziet bootjes over het lake etc.

    Als ze nu gvd dat centrum een keer afmaken ipv nog meer straten openbreken...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 22 maart 2010 @ 14:57:20 #197
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79448457
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 14:55 schreef Carmw het volgende:

    [..]

    Ja, de stad zelf is behoorlijk deprimerend. De mensen daarentegen waren echt geweldig! Mijn ouders zijn me ook op komen zoeken de laatste 2 weken, en ze wouden ansichtkaarten van Flint kopen, maar die bestaan niet.
    Ansichtkaarten van Flint zijn volgens mij net als vogelverschrikkers
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 22 maart 2010 @ 14:57:58 #198
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79448488
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 14:55 schreef Carmw het volgende:


    en ze wouden ansichtkaarten van Flint kopen, maar die bestaan niet.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79448514
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 14:53 schreef popolon het volgende:
    Flint is wel een beetje ghetto over het algemeen maar goed, er zijn natuurlijk altijd mooie wijken en plekken te vinden waar mensen het prima naar de zin hebben. Zelfs in Detroit of Flint.
    Precies! Zolang je maar weet waar je wel en niet moet komen is het prima te doen in Flint, en zat ik ook niet op een Flintschool, maar in Burton. Ik heb een hoop gehoord over Flintschools, en ik geloof dat het maar goed is dat ik daar niet zat.
    Ik hou van Flint
    Everthing you can imagine is real.
      maandag 22 maart 2010 @ 22:45:01 #200
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79470911
    Flint is inderdaad een beetje een troosteloze boel, maar ik ben er dan ook maar 1 keer geweest....Ik heb veel familie in de regio wonen, dus kom er nog wel eens, maar dan meestal aan de Port Huron kant (en plaatsen daarom heen) van Michigan, en de Canadese kant van Sarnia tot pak-em-beet Toronto. En aan de Canadese kant is het ook weinig soeps verder, pas nabij London, ON wordt het wat interessanter en mooier.

    Dat van die ansichtkaart is wel hilarisch trouwens..... Tja, wie gaat er dan ook voor de toeristische waarde naar Flint.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 22 maart 2010 @ 22:55:08 #201
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79471480
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 19:29 schreef popolon het volgende:
    Lijkt mij ook. Je kan niet zomaar met een NL kenteken gaan rondrijden lijkt me.
    Nou ja.... Als je naar Spanje rijdt kun je daar ook maandenlang rondrijden op Nederlands kenteken natuurlijk.... het is een beetje heel vreemd om als toerist je auto naar de VS te verschepen, maar als iemand nou een tweede huis in Florida heeft, maar voor het grootste deel in Nederland woont..... wie weet zijn ze dan wel zo gek geweest om voor de 3 maanden dat ze daar zijn, toch een auto te verhuizen die dan nog gewoon op Nederlands kenteken staat.

    Je zou em inderdaad moeten laten registreren binnen 6 maanden, als je dat niet doet dan ben je illegaal bestuurder volgens mij.

    Ik heb in Los Angeles trouwens wel eens een oude Peugot gezien, MET frans kenteken..... (geen Amerikaans kenteken dus). Zal wel een liefhebber zijn geweest die er eentje heeft geïmporteerd. Peugot werd tot eind jaren 80 nog verkocht in de VS.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Moderator maandag 22 maart 2010 @ 23:10:58 #202
    45833 crew  Fogel
    pi_79472365
    Ik zag hier een enkele maanden geleden een auto met een kenteken uit California, dat valt ook best wel op. Zag de auto vandaag weer, met nieuwe Noorse kentekenplaten erop.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      maandag 22 maart 2010 @ 23:15:07 #203
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79472591
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 22:55 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Nou ja.... Als je naar Spanje rijdt kun je daar ook maandenlang rondrijden op Nederlands kenteken natuurlijk.... het is een beetje heel vreemd om als toerist je auto naar de VS te verschepen, maar als iemand nou een tweede huis in Florida heeft, maar voor het grootste deel in Nederland woont..... wie weet zijn ze dan wel zo gek geweest om voor de 3 maanden dat ze daar zijn, toch een auto te verhuizen die dan nog gewoon op Nederlands kenteken staat.

    Je zou em inderdaad moeten laten registreren binnen 6 maanden, als je dat niet doet dan ben je illegaal bestuurder volgens mij.

    Ik heb in Los Angeles trouwens wel eens een oude Peugot gezien, MET frans kenteken..... (geen Amerikaans kenteken dus). Zal wel een liefhebber zijn geweest die er eentje heeft geïmporteerd. Peugot werd tot eind jaren 80 nog verkocht in de VS.
    Die vlieger gaat niet op. De auto staat in Nederland niet tenaamgesteld en is in Nederland niet verzekerd. Wat hij doet is dus illegaal.

    Ik zag een tijdje terug trouwens een ouwe Mini rijden met Engelse platen en rechts stuur. Best grappig.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      maandag 22 maart 2010 @ 23:44:32 #204
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79474113
    quote:
    Op maandag 22 maart 2010 23:10 schreef Fogel het volgende:
    Ik zag hier een enkele maanden geleden een auto met een kenteken uit California, dat valt ook best wel op. Zag de auto vandaag weer, met nieuwe Noorse kentekenplaten erop.
    Ja, ik kende vroeger in Nederland ook Amerikanen die hun auto importeerden..... ze moesten wel de tank-ingang vervangen voor de Europese maat, anders kon het pompstuk van de benzine-pomp-slang er niet goed in, die zijn blijkbaar iets anders van maat.

    Maar die hebben dus ook iets van 4 maanden op Amerikaans kenteken rondgereden, totdat de registratie rond was.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_79474449
    Je auto verschepen kost al snel $2000, lijkt me voor drie maanden niet de moeite waard. Er is maar een oplossing: de volgende keer dat iemand deze auto ziet, even een briefje onder de ruit met het verzoek zich te melden in Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
    Jesus saves but death prevails.
    pi_79477287
    Of we openen een topic in Planes, Trains & Automobiles
      dinsdag 23 maart 2010 @ 11:51:05 #207
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79484479
    Ik zal het eens in de SC posten, kijken wat ze er van zeggen.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79500402
    Ben sinds een aantal weken eindelijk aan het werk hier (hoera!). Wat ik me nou afvraag, wat is jullie gemiddelde commute? Ik werk zo'n 50 mijl van huis en de hele familie hier schijnt het nogal vreemd te vinden (terwijl ik er toch maar 45-55 min over doe).
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:51:29 #209
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79501406
    15-20 minuten hooguit. Ik werk 10 mijl van huis, pak em beet, en ik rij tegen het verkeer in.....dus de file staat altijd aan de andere kant.

    En mocht er toch een probleem zijn op de snelweg (ongeluk of zo) dan pak ik zij-wegen, en doe ik er alsnog hooguit 25 minuten over.

    Op zich is dat toch wel een voordeel van de blok-wegen in de VS..... als het druk is op de ene weg, dan rij je 1 mijl of 1 blok-lengte naar een andere richting en pak je een andere weg.

    [ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 23-03-2010 21:20:58 ]
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 23 maart 2010 @ 18:56:53 #210
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79501629
    Ik rijd ongeveer 7 minuten naar mijn werk. Maar ik heb ook collega's die 45~50min rijden. Ik denk dat het gemiddelde hier op kantoor rond de 15~20 minuten ligt.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 23 maart 2010 @ 19:04:04 #211
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79501920
    Zo'n 15 minuten naar m'n werk (16 km). Files kennen we hier niet echt.

    Da's niet m'n echte adres maar ik zit er maar een km naast.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79502365
    Ik ga gelukkig ook tegen het verkeer in. Maar zo te zien zit ik toch wel boven gemiddeld dan. Dit is m'n commute (zip to zip, niet exacte adressen).. nou moet ik wel zeggen dat ik gemiddeld 80 rijd op de snelweg
      dinsdag 23 maart 2010 @ 19:16:29 #213
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79502445
    Dit is mijn commute. 3.9 miles
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79503525
    Fiets: 20-25 minuten (30 in de zomer )
    Bus: 35 minuten (maar ze gaan het busschema omgooien en dan wordt het 25 minuten)
    Auto: 5 - 20 minuten (afhankelijk van het tijdstip)

    En dat voor een afstand van 3 miles.
    pi_79505833
    0.9 mijl, tien minuten fietsen. Commuten is zo'n tijdverspilling, iedere minuut is er 1 teveel.
    Jesus saves but death prevails.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 20:34:16 #216
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79506011
    Ik vind de tijden erg meevallen. De gemiddelde persoon in NL doet er langer over om naar z'n/haar werk te komen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 23 maart 2010 @ 21:11:35 #217
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79507765
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Ainnir het volgende:
    Ik ga gelukkig ook tegen het verkeer in. Maar zo te zien zit ik toch wel boven gemiddeld dan. Dit is m'n commute (zip to zip, niet exacte adressen).. nou moet ik wel zeggen dat ik gemiddeld 80 rijd op de snelweg
    En dat is ook niet echt een vervelende route, zo door de bergen heen voor een deel
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 23 maart 2010 @ 21:14:34 #218
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79507914
    Dit is trouwens mijn commute, nu iedereen toch met Google Maps linkjes bezig is

    Ook niet helemaal precies trouwens.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_79509389
    Waar zijn jullie bang voor, dat er morgen iemand vanuit Nederland het vliegtuig pakt om in te loggen onder jullie Fok account?
    Jesus saves but death prevails.
    pi_79510812
    Nee, dat fokkers via google earth naar mijn ongelapte ramen gaan staren.
    pi_79511502
    Ik had een vraagje over visum aanvragen voor de US, en ik dacht dat dit wel het geschikte topic is.

    Ik wacht op het krijgen van mijn DS-2109 form vanuit de US om mijn J-1 visum aan te vragen. Dit duurt een paar weken, en ik wil eigenlijk rond 20-25 april vertrekken. Het is allemaal een beetje last-minute opgezet om in Philadelphia een onderzoek te doen als deel van mijn master.
    Ik heb vandaag mijn formulieren opgestuurd die zij nodig hebben om het formulier aan te vragen, en ik moet nog een bewijs van mijn financien sturen. Daarna zou het 2-3 weken duren tot ik het DS formulier krijg.

    Nou mijn vraag: Het kan, heb ik begrepen, nogal duren voordat je op afspraak kan komen bij het consulaat. Ik heb op deze site (klik) gezien dat het maar 2 dagen is, maar ik hoor ook tegenstrijdige berichten dat het weken kan duren. Is het mogelijk om nú al een afspraak te maken voor over 3 weken, als ik mijn DS heb, en mocht het iets langer duren, om dan gratis mijn afspraak te verzetten? Of moet ik echt wachten tot ik dat formulier heb?
    Of kan iemand bevestigen dat deze getallen van 2 dagen kloppen, want dan wacht ik gewoon geduldig.

    Ik zou het consulaat willen bellen, maar die vragen 15 euro voor zo'n vraag, en als ik dan wél zou moeten wachten kost het me 2 van die belachelijk dure gesprekken. Vandaar dat ik hoop dat iemand het hier weet (ervaring/horen zeggen/etc).
      dinsdag 23 maart 2010 @ 23:21:06 #222
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79514341
    Ik kon mijn afspraak binnen een week maken.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 23 maart 2010 @ 23:29:33 #223
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_79514675
    quote:
    Op zondag 21 februari 2010 17:59 schreef nickybolletje het volgende:
    TVP
    pi_79517055
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 22:23 schreef Andromega het volgende:
    Ik had een vraagje over visum aanvragen voor de US, en ik dacht dat dit wel het geschikte topic is.

    Ik wacht op het krijgen van mijn DS-2109 form vanuit de US om mijn J-1 visum aan te vragen. Dit duurt een paar weken, en ik wil eigenlijk rond 20-25 april vertrekken. Het is allemaal een beetje last-minute opgezet om in Philadelphia een onderzoek te doen als deel van mijn master.
    Ik heb vandaag mijn formulieren opgestuurd die zij nodig hebben om het formulier aan te vragen, en ik moet nog een bewijs van mijn financien sturen. Daarna zou het 2-3 weken duren tot ik het DS formulier krijg.

    Nou mijn vraag: Het kan, heb ik begrepen, nogal duren voordat je op afspraak kan komen bij het consulaat. Ik heb op deze site (klik) gezien dat het maar 2 dagen is, maar ik hoor ook tegenstrijdige berichten dat het weken kan duren. Is het mogelijk om nú al een afspraak te maken voor over 3 weken, als ik mijn DS heb, en mocht het iets langer duren, om dan gratis mijn afspraak te verzetten? Of moet ik echt wachten tot ik dat formulier heb?
    Of kan iemand bevestigen dat deze getallen van 2 dagen kloppen, want dan wacht ik gewoon geduldig.

    Ik zou het consulaat willen bellen, maar die vragen 15 euro voor zo'n vraag, en als ik dan wél zou moeten wachten kost het me 2 van die belachelijk dure gesprekken. Vandaar dat ik hoop dat iemand het hier weet (ervaring/horen zeggen/etc).
    Op het maken van de afspraak is weinig peil te trekken, dat hangt af van de drukte op het consulaat. Ik ben er inmiddels vier keer geweest en in mijn geval zaten er tussen telefoontje en afspraak altijd een paar weken. Je krijgt meerdere data om uit te kiezen wanneer je belt. Ook kun je je afspraak eenmalig gratis verzetten. Dus wat dat betreft kun je je de gok wel wagen. Hou er rekening mee dat tussen de uiteindelijke afspraak, en het terug ontvangen van je paspoort, soms ook wel twee weken kan zitten.
    Jesus saves but death prevails.
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:21:28 #225
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79541657
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 01:10 schreef Shivo het volgende:
    Hou er rekening mee dat tussen de uiteindelijke afspraak, en het terug ontvangen van je paspoort, soms ook wel twee weken kan zitten.
    Dat kan voor hem dus nog wel eens lastig worden als ik de datums zo eens bekijk?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:23:35 #226
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79541758
    Wat zijn nou de dingen rond Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, Kentucky die je echt gezien moet hebben? Over 2 weken heb ik een week vakantie en krijg ik vrienden uit NL op bezoek dus ik wil wel wat leuks doen... Sowieso gaan we naar een MLB game (waarschijnlijk Cubs of Tigers)... Verder kan ik niet zo veel bedenken
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:45:54 #227
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79542761
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef Barcaconia het volgende:
    Wat zijn nou de dingen rond Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, Kentucky die je echt gezien moet hebben? Over 2 weken heb ik een week vakantie en krijg ik vrienden uit NL op bezoek dus ik wil wel wat leuks doen... Sowieso gaan we naar een MLB game (waarschijnlijk Cubs of Tigers)... Verder kan ik niet zo veel bedenken
    - Chicago. Downtown, lakeside, etc.
    - Mammoth Cave NP in Kentucky schijnt erg mooi te zijn, maar ik ben er nooit geweest.
    - In Illinnois heb je nog ergens het Lincoln birth home, mocht je toevallig in de buurt zijn......
    - White Sox. - Over twee weken kun je ook nog IJshockey kijken. Red Wings misschien?
    - Misschien de Rock & Roll hall of fame in Cleveland, Ohio als je interesse hebt in muziek?
    - Moet je Nederlanders niet Holland, MI laten zien?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:48:12 #228
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79542870
    Sowieso een tour rond mijn woonplaats. Dat neemt een dag of 2 in beslag.

    Red wings is erg leuk inderdaad, goede tip! Enneuh, White sox? Mijn collega's raden mij allemaal de Cubs aan, al is het alleen al vanwege het stadion en de fans. Ik heb er weinig verstand van dus ik weet niet wat ik moet kiezen.

    Mammoth Cave en Rock&Roll hall of fame zijn ook erg goede tips! Die gooi ik beide in de groep.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      woensdag 24 maart 2010 @ 19:55:28 #229
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79543187
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:48 schreef Barcaconia het volgende:
    Red wings is erg leuk inderdaad, goede tip! Enneuh, White sox? Mijn collega's raden mij allemaal de Cubs aan, al is het alleen al vanwege het stadion en de fans.
    Cubs is ook goed natuurlijk, ik ben meer een American League fan, maar dat komt denk ik omdat de Angels ook de AL spelen.

    Je kunt in Chicago ook de Chicago Blackhawks meepakken, in plaats van de Red Wings in Detroit eventueel, maar dan zul je even goed moeten uitzoeken dat ze niet tegelijk spelen of zo, en welke teams wanneer THUIS spelen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      woensdag 24 maart 2010 @ 20:07:28 #230
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79543733
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef Barcaconia het volgende:
    Wat zijn nou de dingen rond Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, Kentucky die je echt gezien moet hebben?
    Niks. Je zit hier voor je rust. De toerist ga je maar ergens anders uithangen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      woensdag 24 maart 2010 @ 20:13:19 #231
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79544058
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 20:07 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Niks. Je zit hier voor je rust. De toerist ga je maar ergens anders uithangen.
    Ja, mag ik een keer een vakantie Ik ga toch niet naar GR dus jij hebt er geen last van
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_79547614
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:21 schreef maartena het volgende:

    [..]

    Dat kan voor hem dus nog wel eens lastig worden als ik de datums zo eens bekijk?
    Dan wordt het lastig inderdaad. Maar als ik zo zie dat Shivo 4 keer een visum heeft aangevraagd, dan is dat vast geen J-1 geweest, aangezien die lastig op herhaaldelijk recept is te krijgen. Verschillende visa hebben vershillende wachttijden en kosten.
    De J-1 visum en de studenten visum hebben (blijkbaar en hopelijk correct volgens de officiele amerika government visum site) 2 dagen wachttijd in Amsterdam. Kan iemand dat bevestigen, die een J-1 hebben aangevraagd? Verder hoor ik van een hoop mensen dat die in ongeveer 4 dagen hun visum hadden, na het interview, dus daar gok ik nu op. Als het langer duurt heb ik idd een probleempje. Maar op het moment zit ik nog goed op schema. De aanvraag voor DS gaat vrijdag de deur uit bij de uni. Hopelijk duurt het niet langer dan 3 weken voor ik die hier heb.

    Mocht het na mijn afspraak echt nog lang duren, dan kom ik nog wat laat aan. Ik hoop gewoon dat ik kan gaan om vanaf het begin aanwezig te zijn, en geen dagen mis.

    PS: als ik het teruglees, klinkt het allemaal een beetje kortaf. Dat is niet zo bedoeld, ik ben blijkbaar geen goede communicateur in schrift
    pi_79553131
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef Barcaconia het volgende:
    Wat zijn nou de dingen rond Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, Kentucky die je echt gezien moet hebben? Over 2 weken heb ik een week vakantie en krijg ik vrienden uit NL op bezoek dus ik wil wel wat leuks doen... Sowieso gaan we naar een MLB game (waarschijnlijk Cubs of Tigers)... Verder kan ik niet zo veel bedenken
    Cedar point! Of Kalahari, daar ben ik heen geweest met mijn school, maar dat was, al zeg ik het zelf, wel voor wat jonger publiek. Maar wel leuk! Beiden in Ohio trouwens.
    Everthing you can imagine is real.
      woensdag 24 maart 2010 @ 23:20:15 #234
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_79553312
    Hoe gaat het in de States? Nederland is best leuk
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_79559326
    Was weer een lekker weertje in Colorado gisteren.
    pi_79571076
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 23:20 schreef wonderer het volgende:
    Hoe gaat het in de States? Nederland is best leuk
    Je hebt een wolkbreuk gemist in de afgelopen dagen. Maar nu schijnt het zonnetje weer.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:28:56 #237
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_79574507
    Regen in Louisville Ik dacht, ik vertrek even uit Michigan naar het zuiden, maar daar wordt het ook niet beter van...
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      donderdag 25 maart 2010 @ 17:57:23 #238
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79578264
    Vertrek dan ook naar het Zuid-Westen of Zuid-Oosten.....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:07:09 #239
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79578604
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:28 schreef Barcaconia het volgende:
    Regen in Louisville Ik dacht, ik vertrek even uit Michigan naar het zuiden, maar daar wordt het ook niet beter van...
    't Is bijna 70F hier man. I want my fifties back.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:08:38 #240
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79578655
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 18:07 schreef popolon het volgende:
    't Is bijna 70F hier man. I want my fifties back.
    Is Anchorage, Alaska niet iets voor je?

    20 F in de winter, 65 F in de zomer.

    En veel ruimte!
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:11:27 #241
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79578753
    Wil ook niet te dicht bij die mafkees van een "i can see Russia from my house" Palin zitten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79578796
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 17:57 schreef maartena het volgende:
    Vertrek dan ook naar het Zuid-Westen of Zuid-Oosten.....
    Nog een maand of vijf, dan vertrek ik naar houston.
    Jesus saves but death prevails.
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:14:00 #243
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79578831
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 18:12 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Nog een maand of vijf, dan vertrek ik naar houston.
    Da's meteen het andere extreme.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:31:36 #244
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79579363
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 18:11 schreef popolon het volgende:
    Wil ook niet te dicht bij die mafkees van een "i can see Russia from my house" Palin zitten.
    Mjah.... ik verkies klimaat en ruimte BOVEN de politiek. Zolang de VS nog een redelijke democratie blijft, kan ik best in een staat wonen met irritante politici.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 25 maart 2010 @ 18:35:42 #245
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79579489
    Ik ook, daarom blijf ik nog even zitten hiero. Heb niet voor niets dat megadeck in de achtertuin neergezet, wil er wel even van genieten.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79579836
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 18:14 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Da's meteen het andere extreme.
    Kan niet wachten. Cambridge is benauwder dan pak em beet Rotterdam en wil wel weer eens fatsoenlijk wonen. En van die zesmaandse winter heb ik ook wel genoeg gezien.
    Jesus saves but death prevails.
      Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 20:42:00 #247
    45833 crew  Fogel
    pi_79584760
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 18:35 schreef popolon het volgende:
    Ik ook, daarom blijf ik nog even zitten hiero. Heb niet voor niets dat megadeck in de achtertuin neergezet, wil er wel even van genieten.
    Kom hierheen joh, ben je meteen van die tropische temperaturen af, en lekker ver van Palin vandaan
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_79593670
    + 50% inkomstbelastingen.
    Jesus saves but death prevails.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 00:34:29 #249
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79593920
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 00:22 schreef Shivo het volgende:
    + 50% inkomstbelastingen.
    En hij moet zijn deck slopen om mee te nemen.....

    En duur bier.

    En dure benzine

    Maar Noorwegen heeft wel allerlei andere voordelen natuurlijk.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 00:40:51 #250
    45833 crew  Fogel
    pi_79594041
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 00:22 schreef Shivo het volgende:
    + 50% inkomstbelastingen.
    Heb net de voorlopige aanslag, en ik betaalde over 2009 "maar liefst" 23% en dat is inclusief zorgverzekering.
    Vorig jaar betaalde ik 17% en in de 10 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit meer dan 32% betaald... en dit is met een ruim bovengemiddeld inkomen, dus het is allemaal zo slecht nog niet
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 26 maart 2010 @ 01:05:24 #251
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79594520
    Dat deck gaat mee! As je ziet hoe we het hebben vastgezet weet je dat je het zo weer kunt afbreken. En opbouwen!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_79595172
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 00:40 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Heb net de voorlopige aanslag, en ik betaalde over 2009 "maar liefst" 23% en dat is inclusief zorgverzekering.
    Vorig jaar betaalde ik 17% en in de 10 jaar dat ik hier woon heb ik nog nooit meer dan 32% betaald... en dit is met een ruim bovengemiddeld inkomen, dus het is allemaal zo slecht nog niet
    Het zal toch altijd nog aardig wat meer zijn geweest dan wat je hier had betaald. Maar, daarvoor krijg je natuurlijk wel fatsoenlijke gezondheidszorg, wegen, scholen etc.
    Jesus saves but death prevails.
      Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 08:27:03 #253
    45833 crew  Fogel
    pi_79597072
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 01:53 schreef Shivo het volgende:

    [..]

    Het zal toch altijd nog aardig wat meer zijn geweest dan wat je hier had betaald. Maar, daarvoor krijg je natuurlijk wel fatsoenlijke gezondheidszorg, wegen, scholen etc.


    Ik heb werkelijk geen idee hoe de loonbelasting is bij jullie... maar hoe dan ook, jullie hebben krijgen meer waar voor je geld, zowel huizen, voedsel, autos, energie, etc. zijn stukken goedkoper in de VS.
    En jullie hebben de Ivy League
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:56:36 #254
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_79630377
    *komt topic binnenrennen zonder verder te lezen.

    Heb een kort vraagje: ik zit nu in de buurt van Boston, ga nog richting Maine en ben op zoek naar een betaalbare supermarkt. In Providence zit een Aldi, maar zijn er ook andere goedkopere ketens?
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 22:59:46 #255
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_79630492
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:56 schreef Tinkepink het volgende:
    *komt topic binnenrennen zonder verder te lezen.

    Heb een kort vraagje: ik zit nu in de buurt van Boston, ga nog richting Maine en ben op zoek naar een betaalbare supermarkt. In Providence zit een Aldi, maar zijn er ook andere goedkopere ketens?
    Ik ga graag naar 'lokale markten', geen ketens. Sorry.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      vrijdag 26 maart 2010 @ 23:08:39 #256
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_79630819
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:56 schreef Tinkepink het volgende:
    *komt topic binnenrennen zonder verder te lezen.

    Heb een kort vraagje: ik zit nu in de buurt van Boston, ga nog richting Maine en ben op zoek naar een betaalbare supermarkt. In Providence zit een Aldi, maar zijn er ook andere goedkopere ketens?
    Marketbasket.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 27 maart 2010 @ 01:14:59 #257
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_79634260
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 22:59 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik ga graag naar 'lokale markten', geen ketens. Sorry.
    Nog beter Nog aanraders in New England?
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      zaterdag 27 maart 2010 @ 01:21:57 #258
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_79634377
    quote:
    Op vrijdag 26 maart 2010 23:08 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Marketbasket.
    Dank je! Goede tip.

    Zelf woon ik in Duitsland, het land met de belachelijk lage supermarktprijzen. Schrok dus wel een beetje van de prijzen hier, hoe triest dat ook mag klinken
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_79634386
    Upstate NY is wel wat
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_79635472
    hier in florida lekker 25 graden vandaag. lekker gewandeld op t strand
    pi_79635566

    De vrijdagavond commute. Gelukkig ga ik tegen het verkeer in
    pi_79687043
    Dat lijkt bijna wel of het in de buurt van Almere is
    pi_79691185
    quote:
    Op woensdag 24 maart 2010 19:23 schreef Barcaconia het volgende:
    Wat zijn nou de dingen rond Michigan, Ohio, Indiana, Illinois, Kentucky die je echt gezien moet hebben? Over 2 weken heb ik een week vakantie en krijg ik vrienden uit NL op bezoek dus ik wil wel wat leuks doen... Sowieso gaan we naar een MLB game (waarschijnlijk Cubs of Tigers)... Verder kan ik niet zo veel bedenken
    Ga naar Oost-Kentucky; zien ze ook eens de andere kant van Amerika

    Nee serieus, Louisville vind ik persoonlijk een zeer aardige stad. Bardstown Road is een hele leuke straat om even een paar uurtjes te 'strollen'.

    De bourbon distilleries zijn ook het bekijken waard. Over Mamoth Cave heb ik ook goed verhalen gehoord. Ik neem aan dat de Cumberland Gap te ver weg is vanuit MI, want anders kan je die er ook nog meepakken.
    pi_79694941
    quote:
    Op zondag 28 maart 2010 23:06 schreef Greci het volgende:

    [..]

    Ga naar Oost-Kentucky; zien ze ook eens de andere kant van Amerika

    Nee serieus, Louisville vind ik persoonlijk een zeer aardige stad. Bardstown Road is een hele leuke straat om even een paar uurtjes te 'strollen'.

    De bourbon distilleries zijn ook het bekijken waard. Over Mamoth Cave heb ik ook goed verhalen gehoord. Ik neem aan dat de Cumberland Gap te ver weg is vanuit MI, want anders kan je die er ook nog meepakken.
    Ik ken de Tijgers niet maar Cubs is echt top
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_79945903
    tja, boston, 6 maanden winter, maar zoals het er nu naar uitziet ook 6 maanden zomer... geen slecht weer voor begin april :-) de gasten die vanavond in fenway park zitten hebben maar geluk met dit weer...
    *plop*
      zondag 4 april 2010 @ 22:12:31 #266
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_79948320
    Ik heb ook lekker alle ramen open..... heerlijk, even frisse lucht door het huis heen, en het is buiten net iets onder de normale kamertemperatuur, dus heerlijk weer.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_79992753
    ja, echt super.. woensdag 28 graden.. gekke huis, de airco kan bijna aan :-)
    *plop*
      dinsdag 6 april 2010 @ 16:44:43 #268
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80009395
    We hadden zo'n lekker weer. Nu dondert en bliksemt het hier
    Volgende week krijg ik bezoek uit NL, ik hoop dat het weer opklaart.

    Rustig hier trouwens
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
      dinsdag 6 april 2010 @ 17:08:30 #269
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80010312
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 16:44 schreef Barcaconia het volgende:
    We hadden zo'n lekker weer. Nu dondert en bliksemt het hier


    Je hebt zeker geen tuin anders kon je het wel waarderen.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      dinsdag 6 april 2010 @ 17:11:24 #270
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80010426
    Nope, geen tuin. Ik heb er dus geen zak aan.
    Wel goed nieuws: In het gebouw waar ik woon hebben ze 2 weken terug een microbrewery geopend Nu kan ik kruipend naar huis uit de brouwerij

    Slecht nieuws: Ik moet volgende maand verhuizen vanwege weekly summer rental in mijn appartement
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80010927
    Ik fietste vroeger wel eens langs de heineken brouwerij in zoeterwoude, die stonk behoorlijk. Dus ik weet niet of ik zo graag naast een brouwerij wil wonen.

    Mijn tuin kan ook wel wat regen gebruiken.
      dinsdag 6 april 2010 @ 17:39:51 #272
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_80011440
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 17:26 schreef devzero het volgende:
    Ik fietste vroeger wel eens langs de heineken brouwerij in zoeterwoude, die stonk behoorlijk. Dus ik weet niet of ik zo graag naast een brouwerij wil wonen.

    Mijn tuin kan ook wel wat regen gebruiken.
    Ik woon op de begane grond, op de eerste verdieping is een brug over de straat heen, daar neem je de trap terug naar de begane grond en daar is de brewery. Veilige afstand voor geurtjes dus, met een straat ertussen
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_80164960
    Hoppaaa... sta ingeschreven voor de Green Card Lottery not getting my hopes up, maar zit er al een flinke tijd over na te denken om in NYC te wonen voor een jaartje. Ben groter fan van LA, maar daar moet je een auto hebben .. en ik denk dat het toch moeilijker is om daar in contact te komen met mensen .. Manhattan is dan geschikter denk ik
    pi_80165343
    Kans van 1 op 1 miljoen ongeveer?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80166187
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Kans van 1 op 1 miljoen ongeveer?
    wel iets groter 80% van de wereldbevolking mag niet meedoen aan de loterij, waaronder mensen uit rusland, china en de uk ... kans is neit groot, maar als je het niet probeert....
    pi_80166485
    Hoeveel greencards krijgen Nederlanders?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_80166622
    dat staat volgens mij niet echt vast. Een collega van me heeft wat vrienden die een green card gewonnen hebben... 3 vrienden, niks met elkaar te maken .. over de afgelopen 10 jaar. Dus tja, de kans is er wel
    pi_80169742
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 18:23 schreef Retarded het volgende:
    Hoppaaa... sta ingeschreven voor de Green Card Lottery not getting my hopes up, maar zit er al een flinke tijd over na te denken om in NYC te wonen voor een jaartje. Ben groter fan van LA, maar daar moet je een auto hebben .. en ik denk dat het toch moeilijker is om daar in contact te komen met mensen .. Manhattan is dan geschikter denk ik
    Ik hoop dat je niet betaald hebt voor je inschrijving...
    pi_80174473
    Volgens mij heeft ie wel betaald.. want de Green Card lottery (Diversity Lottery) is al lang gesloten. Die sloot ergens eind 2009 en de uitslag wordt op 1 juli 2010 bekend gemaakt aan de 'winnaars'. Dan ergens in Augustus wordt deze weer geopend voor 2011..

    Correct me if i'm wrong

    http://www.dvlottery.state.gov/

    ps: en ja, het is dus gratis.
    *plop*
      zondag 11 april 2010 @ 00:05:52 #280
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80174832
    Vol = Vol! We need a Geert!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80175146
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:05 schreef popolon het volgende:
    Vol = Vol! We need a Geert!
    Slechte vergelijking: "jullie" hebben al een veel strengere regelgeving!
     FR
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 00:19:17 #282
    45833 crew  Fogel
    pi_80175167
    Over 19 posts is het pas vol
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zondag 11 april 2010 @ 00:23:01 #283
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80175262
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:18 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Slechte vergelijking: "jullie" hebben al een veel strengere regelgeving!
    NL heeft geen loterij, al lijkt dat er wel op soms.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      Moderator zondag 11 april 2010 @ 00:24:45 #284
    45833 crew  Fogel
    pi_80175306
    Ja, een loterij waar iedereen wint
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
      zondag 11 april 2010 @ 00:26:37 #285
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80175348
    Maakt een eventuele terugkeer makkelijker. Al kan ik sowieso altijd terug.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80175779
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:24 schreef Fogel het volgende:
    Ja, een loterij waar iedereen wint
    Ja zoiets ja.
     FR
      zondag 11 april 2010 @ 00:48:38 #287
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80175889
    Ik wacht nog steeds op de inburgeringscursus.

    Moet ik het dan allemaal zelf doen!?
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80176012
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:48 schreef popolon het volgende:
    Ik wacht nog steeds op de inburgeringscursus.

    Moet ik het dan allemaal zelf doen!?
    In de VS?
    Dat wordt dan wel tijd indd! Wat is het in Nederland toch allemaal goed geregeld hè!!
     FR
      zondag 11 april 2010 @ 00:56:03 #289
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80176048
    Een beetje te goed.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80176097
    Gewoon lid worden van de NRA, dan ben je ingeburgerd
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 11 april 2010 @ 01:08:02 #291
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80176324
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gewoon lid worden van de NRA, dan ben je ingeburgerd
    Vergoeding graag!
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80176425
    Om lid te worden van de NRA?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      zondag 11 april 2010 @ 01:16:05 #293
    267150 Q.E.D.
    qat erat ad vundum
    pi_80176443
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gewoon lid worden van de NRA, dan ben je ingeburgerd
    From my cold dead hands.
    Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
    pi_80176684
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:56 schreef popolon het volgende:
    Een beetje te goed.
    Nee maar even serieus: als je echt zin hebt om je nieuwe land te leren kennen, is zo'n cursus helemaal zo gek nog niet.
    Ik heb een aantal familieleden van buitenlandse origine (de familie ingetrouwd, bedoel ik), en die hebben stuk voor stuk met heel veel plezier de lessen gevolgd!! Ook qua taal voelden ze zich al snel veel beter op hun gemak omdat de communicatie toch gemakkelijker werd! En dat is toch waar het uiteindelijk om gaat!
     FR
      zondag 11 april 2010 @ 01:33:11 #295
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80176701
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 01:31 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Nee maar even serieus: als je echt zin hebt om je nieuwe land te leren kennen, is zo'n cursus helemaal zo gek nog niet.
    Ik heb een aantal familieleden van buitenlandse origine (de familie ingetrouwd, bedoel ik), en die hebben stuk voor stuk met heel veel plezier de lessen gevolgd!! Ook qua taal voelden ze zich al snel veel beter op hun gemak omdat de communicatie toch gemakkelijker werd! En dat is toch waar het uiteindelijk om gaat!
    Ik ben bang dat we dan verschillen van mening. Als je wilt emigreren, prima. Maar doe het dan zelf.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_80176880
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 01:33 schreef popolon het volgende:

    [..]

    Ik ben bang dat we dan verschillen van mening. Als je wilt emigreren, prima. Maar doe het dan zelf.
    Dat is dan natuurlijk best heel Amerikaans eigenlijk. Daar leer je vanaf de wieg om je eigen boontjes te doppen zeg maar, terwijl je in Nederland eigenlijk enorm bemoederd wordt in zo ongeveer alles.

    Maar voor veel mensen kan dat geruststellend zijn. En, als ik bijv die familieleden zie: zelfs voor buitenlanders dus, die gewild of ongewild emigreren...
     FR
      zondag 11 april 2010 @ 01:59:10 #297
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_80176998
    Ik ben vrij liberaal maar met dit soort dingen. Een beetje zelf initiatief kan geen kwaad.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      zondag 11 april 2010 @ 04:40:14 #298
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80177835
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:48 schreef popolon het volgende:
    Ik wacht nog steeds op de inburgeringscursus.

    Moet ik het dan allemaal zelf doen!?


    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zondag 11 april 2010 @ 04:43:37 #299
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80177848
    quote:
    Op zaterdag 10 april 2010 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoeveel greencards krijgen Nederlanders?
    Van vorige loterijen weet ik dat er meestal ergens tussen de 50 en de 100 Nederlanders "winnen", en dat er zo'n 3000 tot 5000 Nederlanders zich inschrijven. De "winkans" ligt dus zo bij de 2 a 3%

    Na het winnen begint de procedure, en dan kun je nog wel alsnog geweigerd worden voor een strafblad.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_80177934
    quote:
    Op zondag 11 april 2010 00:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gewoon lid worden van de NRA, dan ben je ingeburgerd
    Om op bierbllikjes in mijn tuin te schieten hoef ik geen lid te zijn van de NRA. Nee, voor echte inburging hier in de south kun je maar beter lid worden van de clan.
      maandag 12 april 2010 @ 04:35:52 #301
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_80213995
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')