Ik bedoel dat dat sowieso gaat gebeuren, maar ik weet niet wat ik er dan mee doe.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:17 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Moedig hoor. Ik heb besloten niet meer te gaan wachten. Mijn leven gaat verder. Ze weet me te vinden, ik heb mezelf gebroken door op haar te wachten. Nu alleen nog van mijn gevoelens af. Er is voor mij niets moeilijker dan tegen mijn eigen gevoelens inhandelen.
Ik wacht al 6 maanden en nog steeds geef ik het niet op. Zij wil tijd, nog steeds, twijfelt na 6 maanden nog altijd.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:17 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Moedig hoor. Ik heb besloten niet meer te gaan wachten. Mijn leven gaat verder. Ze weet me te vinden, ik heb mezelf gebroken door op haar te wachten. Nu alleen nog van mijn gevoelens af. Er is voor mij niets moeilijker dan tegen mijn eigen gevoelens inhandelen.
Ik heb het ook 5 maanden volgehouden. 5 maanden half-half is niet leuk. Ik bewonder je moed. Als je erin gelooft, dan moet je het zeker doen. Ik geloof er alleen zelf niet meer in. Het is te ver gegaan. Ik zou haar ook alles kunnen vergeven. Maar ik weet niet of mensen in staat zijn te veranderen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:24 schreef CoendeW het volgende:
[..]
Ik wacht al 6 maanden en nog steeds geef ik het niet op. Zij wil tijd, nog steeds, twijfelt na 6 maanden nog altijd.
Wel constant van die dubbele dingen: "besef je wel hoeveel ik van je houd".
Als je zoveel van me houdt, waarom kan je me dan mijn fouten en tekortkomingen van toen niet vergeven, nu je ziet dat ik zo anders kan zijn.
Antwoord van haar daarop is dan: "de pijn en de woede zitten diep van binnen en kan ik geen plaatsje geven".
Zo dubbel allemaal.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:46 schreef Everlong het volgende:
[..]
Sorry, haalde door elkaar met een post van iemand anders![]()
Ik verlang (helaas) gevoelsmatig nog wel heel erg terug naar hoe het was en het lichamelijk contact. Maar ik weet rationeel dat dat niet meer mogelijk is en ook niet meer op die manier zal terug komen. Maar ja, die 2 zijn het gewoon niet altijd eens helaas. Aan de andere kant het is 'nog maar' 3 weken uit, en dat is op 7 jaar nog veel te kort om verder te gaan. Pas na de verhuizing gaan we het contact afbouwen en even minimaliseren om los te komen van elkaar. Want als we nu samen zijn lijkt het nog veeeeel te veel vroeger, het is gezellig, vertrouwd en voelt nog hartstikke goed. zolang dat contact er nog is kom ik niet los van hem en hij niet van mij.
Na een half jaar kun je in ieder geval écht niet veranderen.. Na een half jaar kan je dat echt nog niet van jezelf zeggen, want je weet simpelweg gewoon niet wat echt bij je hoort en wat wel verandert kan worden. Het is heel makkelijk om dan te zeggen dat je bent veranderd, maar je weet niet hoe het zal gaan als je weer bij elkaar komt. Misschien sluipen diezelfde dingen als toen er dan toch weer in.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 18:29 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik heb het ook 5 maanden volgehouden. 5 maanden half-half is niet leuk. Ik bewonder je moed. Als je erin gelooft, dan moet je het zeker doen. Ik geloof er alleen zelf niet meer in. Het is te ver gegaan. Ik zou haar ook alles kunnen vergeven. Maar ik weet niet of mensen in staat zijn te veranderen.
Zolang je maar niet het gevoel krijgt dat je leven stil komt te staan.
Ik kan het wel denken, moet bekennen dat het er naar handelen nog een stuk lastiger is. Ik heb constant de behoefte om haar te willen helpen. En heel soms val ik daar in terug (we delen twee studies, dus ontlopen kan ik niet [al heb ik mijn studies even op pauze gezet, de tijd zonder haar doet me ook goed]). Ik mis haar wel ontzettend, dat wel. Maar na alles wat er gezegd, gedaan is. Ik geloof het niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:13 schreef Faerie het volgende:
[..]
Na een half jaar kun je in ieder geval écht niet veranderen.. Na een half jaar kan je dat echt nog niet van jezelf zeggen, want je weet simpelweg gewoon niet wat echt bij je hoort en wat wel verandert kan worden. Het is heel makkelijk om dan te zeggen dat je bent veranderd, maar je weet niet hoe het zal gaan als je weer bij elkaar komt. Misschien sluipen diezelfde dingen als toen er dan toch weer in.
Denk je nu niet dat die 5 maanden wachten tijdverspilling waren? Had je toen ook al niet veel beter 100% met je leven door kunnen gaan? Ik denk het wel.. In ieder geval goed van je dat je nu toch kan zeggen dat het te ver is gegaan, want ik weet hoe moeilijk het is om de stap te nemen om dat te denken (ik kan dat ook nog niet helemaal).
Ja, I know... ik herken het heel erg. Ook dat je eerder hier zei dat je het zo moeilijk vindt om tegen je gevoel in te handelen. Wat is dat verschrikkelijk he? Je gevoel wil bij haar zijn en contact met haar opnemen, maar daar is je verstand dan weer die zegt dat je dat helemaal niet moet doen. Het is zoveel fijner om voor je gevoel te kiezen. In ieder geval voor ons gevoelsmensen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:20 schreef Xanthas het volgende:
[..]
Ik kan het wel denken, moet bekennen dat het er naar handelen nog een stuk lastiger is. Ik heb constant de behoefte om haar te willen helpen. En heel soms val ik daar in terug (we delen twee studies, dus ontlopen kan ik niet [al heb ik mijn studies even op pauze gezet, de tijd zonder haar doet me ook goed]). Ik mis haar wel ontzettend, dat wel. Maar na alles wat er gezegd, gedaan is. Ik geloof het niet meer.
Ik ben een hopeloze romanticus. Ik zou eeuwig blijven vechten voor een relatie die het nooit zou kunnen redden. Dat is mijn lot.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:41 schreef Faerie het volgende:
[..]
Ja, I know... ik herken het heel erg. Ook dat je eerder hier zei dat je het zo moeilijk vindt om tegen je gevoel in te handelen. Wat is dat verschrikkelijk he? Je gevoel wil bij haar zijn en contact met haar opnemen, maar daar is je verstand dan weer die zegt dat je dat helemaal niet moet doen. Het is zoveel fijner om voor je gevoel te kiezen. In ieder geval voor ons gevoelsmensen.Je gevoel moet in balans komen met je verstand, en dat is echt heel moeilijk. En je wil haar helpen omdat je dat ook gewend was om te doen, nu kan dat ineens niet meer. En je geeft natuurlijk nog om haar. Maja dan doe je er inderdaad goed aan om geen contact te hebben, want dat is de beste manier om er aan te wennen dat het allemaal anders is. Ik denk maar zo: over twee jaar oid heb ik echt geen contact meer met mijn ex, misschien zo af en toe om te vragen hoe het gaat, dus dat moet eigenlijk nu al kunnen, des te eerder je er aan went. Mensen zijn gewoontedieren, als je iets omzet in een gewoonte/gewenning, gaat het véél beter.
Als je dit nu beseft, waarom wil je dan alsnog met haar afspreken om eens 'gezellig' een spelletje te doen of wat te eten? Dat snap ik dan weer niet, he.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:05 schreef GoedeMan76 het volgende:
- Tijdens het hele gesprek was ze compleet emotieloos. Eigenlijk zoals ik haar het laatste 1.5 jaar al meegemaakt had.
- Verder vertelde ze nog wel een beetje over wat ze ging doen, maar ik moest echt alles uit haar slepen. Het was eigenlijk net als vroeger.... duidelijk...
- En ze heeft ook nooit begrepen waarom ik dat als iets positiefs zou kan zien.
- Dankzij het gemis aan roze bril heb ik kunnen zien hoe enorm emotieloos en kil ze was. Ik heb vervolgens nog oude foto's van ons bekeken en zag ook stukken beter hoe erg vaak er daar een gemaakte glimlach aanwezig was, maar geen echte. Ik kon wel duidelijk zien, dat er alleen een glimlach was als iemand haar blij maakte, maar dat ze het zelf niet kon en als een ander niet blij was, zelf nog erger ongelukkig leek. Hoe dan ook is bleek ze zelf erg slecht in staat om liefde te geven tenzij ze het ontvangt...
- Veel vrienden (en mijn ouders) die haar ook kennen, hebben me ook gezegd dat ze haar een erg kille persoonlijkheid heeft en slecht voor me is.
Ik word hier droevig van. Het is waarschijnlijk ook hoe mijn toekomst eruit komt te zien, al droom ik nog van een toekomst met haar.quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:01 schreef MOD het volgende:
Ik merk dat mijn behoefte naar haar steeds verder en verder weg zakt. Mijn verliefdheid ebt weg. Het is een goed iets, om verder te komen, maar het voelt zo kut. Ik wil mijn verliefdheid niet kwijtraken. Maar ik moet door. Ze is boos en gekwetst door mij. Zij wilt het ook niet, maar wilt ook door met haar eigen leven. Ze weet niet of ze ooit nog voor mij kiest. Rationeel is ze er over uit, gevoelsmatig twijfelt ze nog, ook al zegt ze het niet letterlijk. Ik kan er niks mee. Want zij heeft haar punt gemaakt. Het gevoel dat ik misschien bij haar op school kom te zitten en weer drie jaar in elkaars omgeving te komen begint mij nu ook bang te maken.
Ze geeft aan dat ze zeker weten wilt blijven afspreken, maar dat ze bang is dat het telkens moeilijk wordt en we in een nieuwe situatie terecht komen. Ik sta open voor haar als ze klaar voor me is. De vraag is niet wanneer, maar of dat gebeurt.
Ik voel me kutter en kutter. Ik wil haar laten merken dat ik niet op haar uit ben, omdat ik op mijn water kan aanvoelen hoe de toekomst gaat verlopen. Je krijgt minder behoefte naar elkaar. En als je dan toch wilt, spreek je af. Je merkt de zelfde spanning, maar je durft er niet aan toe te geven. En je wilt het eigenlijk ook niet. Omdat je bang ben weer gekwetst te worden. Je spreekt minder af, omdat je steeds weer die spanning verwacht. Je gaat je eigen weg en uiteindelijk verwaterd het contact. Je weet van elkaar dat je bestaat, maar het is er niet meer, maar de gevoelens en de vraag hoe het met elkaar gaat blijft. In je vriendengroep is zojuist een nieuw persoon terecht gekomen. Je vind hem/haar leuk en je word opnieuw verliefd. De zelfde hartstocht en passie die je ooit met iemand anders deelde, deel je nu met iemand anders. Je komt elkaar weer tegen na een paar jaar en groet elkaar. Er is geen wederzijds gevoel meer, en de chemie is ook weg. Je hebt elkaar niks meer te vertellen, ondanks de toch wel leuke verassing. Je loopt door.
Eenmaal thuis denk je nog even aan de ontmoeting die geweest is. Het was leuk elkaar te zien, maar daar blijft het bij. Nooit meer zal het worden hoe het ooit was. Nooit meer.
De vraag was meer om te kijken of ze echt zo kil is als ik op dat moment aan het denken was. Alle tekenen waren er al dat ze ijskoud was en ik wou graag een extra bevestiging hebben dat ze echt compleet met me wou breken. Dan zou ik namelijk niet meer de stomme hoop kunnen houden die je wel hebt als je "vrienden blijft"quote:Op woensdag 24 februari 2010 01:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als je dit nu beseft, waarom wil je dan alsnog met haar afspreken om eens 'gezellig' een spelletje te doen of wat te eten? Dat snap ik dan weer niet, he.
Zij woonde in Noord Italie en ik in Amsterdam... Zeg maar een beetje uit de hand gelopen vakantieliefde die toch behoorlijk serieus was geworden.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:23 schreef Everlong het volgende:
[..]
Sterkte! Hoe groot was de afstand?
Wat wil jij, nog een keer proberen, of loslaten?quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:00 schreef Xanthas het volgende:
Even een andersom gevalletje...
Wat is de beste manier om om te gaan met een ex die mij niet los kan laten? Ik ben een lieve jongen (lees: sukkeltje) dus ik kan niet zomaar alles lossnijden. Hoe kan ik haar inlaten zien dat loslaten de beste manier is (en nee, zij maakte het uit).
Dat is pas een nieuw begin.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:40 schreef Barbusse het volgende:
Malta it is.Sorry Fearie, die koffie moet ik even uitstellen.
Eindelijk die radical change of life die ik wou nadat ze me verliet!
Thanks!quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:06 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Dat is pas een nieuw begin.
Gefeliciteerd met je nieuwe job!
Wanneer begin je?quote:
Kan ik zelf uitmaken, zolang het maar voor eind maart is. Maar ik moet hier natuurlijk wel eerst even dingen regelen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |