quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga even kijken, ik woon er vlakbij.
Neem je camera mee!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ga even kijken, ik woon er vlakbij.
quote:De huldiensten rukten na de melding massaal uit. Volgens een woordvoerster van het GVB is het nog onduidelijk hoe de rookontwikkeling is gestaan. Het hele station zou volgens haar binnen vijf minuten zijn ontruimd.
Er wordt momenteel onderzoek gedaan naar de oorzaak van de rook. Er is voorlopig geen metroverkeer mogelijk tussen het Centraal Station en Spaklerweg.
Dan moeten ze wel eerst uitchecken hè.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:45 schreef Nembrionic het volgende:
bertbrussen RT @wortelmans: 2 metro's op elkaar bij station wibautstraat in amsterdam. Meerdere gewonden worden uit de metro gedragen. Updates volgen. @persmoment
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel eerst uitchecken hè.
2 verschillende gebeurtenissen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Bij Centraal station staat het metrostation onder de rook, en bij de wibaustraat zijn er op elkaar gebotst.
Wel vreemd. CS en Wibaut liggen best een eindje uit elkaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:50 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
2 verschillende gebeurtenissen?
Wat dacht je van dat de rook door de tunnels gaat?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:50 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
2 verschillende gebeurtenissen?
Ik denk het wel...quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:50 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
2 verschillende gebeurtenissen?
Ik weet niet wat de afstand is tussen die 2quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:51 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat de rook door de tunnels gaat?
Het ligt aardig ver uit elkaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:51 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
Wat dacht je van dat de rook door de tunnels gaat?
Nieuwmarkt zit er nog tussen!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:52 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de afstand is tussen die 2?
of er is een brand geweest aan boord van eentje, je weet het niet hequote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:52 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het ligt aardig ver uit elkaar.
Dan is het dus een behoorlijk heftige botsing.
Ja, das echt wel een paar km. Als de rook van Wibaut naar CS kan dan is het wel een flinke infernoquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
En Waterlooplein en Weesperplein.
Waar lees/zie/hoor ik dat?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:56 schreef IHVK het volgende:
c2000/p2000 is wel rustig ja, denk ook dat het meevalt.
Op de Wibautstraat is het niet erg rustigquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:56 schreef IHVK het volgende:
c2000/p2000 is wel rustig ja, denk ook dat het meevalt.
Hemelsbreed bijna 3km, dus dat lijkt me ook stug dat die twee zaken met elkaar samenhangen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:56 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, das echt wel een paar km. Als de rook van Wibaut naar CS kan dan is het wel een flinke inferno
Het is ook al half uur geleden gebeurd dus meeste zijn al opgeroepen lijkt mij. Ik tel al een tiental ambulances richting wibautstraat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:56 schreef IHVK het volgende:
c2000/p2000 is wel rustig ja, denk ook dat het meevalt.
Tenzij de metro al rookte bij vertrek Amsterdam CS?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:58 schreef Felixa het volgende:
[..]
Hemelsbreed bijna 3km, dus dat lijkt me ook stug dat die twee zaken met elkaar samenhangen.
GVBquote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tenzij de metro al rookte bij vertrek Amsterdam CS?
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:56 schreef IHVK het volgende:
c2000/p2000 is wel rustig ja, denk ook dat het meevalt.
quote:16:41:42 20-02-10 -ALPHA- HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS (GRIP: 2) (+Inc.net: 1+) Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ NET001 ]
GRIP 2 0102998 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
16:32:01 20-02-10 GROUP-2 HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS (GRIP: 2) Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ 669 997 043 593 057 056 ]
GRIP 2 0100113 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (2e HOvD)
GRIP 2 0100759 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Piket AC)
GRIP 2 0100763 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OIO piket - Officier Informatie en Opschaling)
GRIP 2 0101052 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOVD Vrije instroom)
GRIP 2 0101058 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOvD)
GRIP 2 0101059 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Voorlichting)
GRIP 2 0101304 BRW Amsterdam - Amstelland (BrOn L+B) (Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading)
GRIP 2 0102652 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OLOT - Operationeel Leider Operationeel Team)
GRIP 2 0102653 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Hoofd Sectie Brandweer Operationeel Team)
16:29:24 20-02-10 GROUP-1 HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ 690 993 541 558C 543 685 567 582 ]
0100104 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD Zuid Spoed)
0100116 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (AL 652 - HV 685)
0100119 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Lichtkrant)
0100400 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Driemond (Blusploeg)
0100869 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Pieter (Lichtkrant)
0101019 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Victor (Lichtkrant)
0101219 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Willem (Lichtkrant)
Noem jij rustig?quote:16:28:59 20-02-10 07/031 GROUP-1 13-111 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:163
0120111 Ambu 13-111 (GGD Amsterdam)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
16:28:40 20-02-10 07/021 GROUP-1 13-119 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:162
0120119 Ambu 13-119 (GGD Amsterdam)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
16:28:18 20-02-10 07/009 GROUP-1 13-104 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:161
0120104 Ambu 13-104 (GGD Amsterdam)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
16:32:40 20-02-10 08/021 GROUP-1 13-812 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:165
0120812 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD-G 812)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
16:33:24 20-02-10 08/044 -ALPHA- GRIP 1 WIBAUSTRAAT CONTAKT MELDKAMER AMSTERDAM
GRIP 1 0120812 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OVD-G 812)
16:46:48 20-02-10 11/089 GROUP-1 13-171 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:167
0120171 Ambu 13-171 (VZA Amsterdam)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
16:48:35 20-02-10 12/018 GROUP-2 13-122 A1 AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:172
0120122 Ambu 13-122 (GGD Amsterdam)
0120998 MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)
Geen idee, maar in menig ondergrondse parkeergarage heeft mijn mobiel doorgaans geen bereik... en ik heb niet eens t-mobile.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:00 schreef -_Tommy_- het volgende:
Ik zie nog geen ooggetuige verslagen op Twitter? Nog niemand die bloedend al twitterend eruit gekropen is... Of zou het netwerk eruit liggen daar?
quote:16:59:55 20-02-10 14/125 GROUP-2 HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS (GRIP: 2) (+Inc.net: 1+) Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ 994 ]
GRIP 2 0100100 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Piketploeg 1 Spoed)
GRIP 2 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Bevelvoerder Spoed)
GRIP 2 0100118 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Kazerne Techniek)
GRIP 2 0102998 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode)
quote:RT @WimSpijkers Heb even voor ramptoerist gespeeld bij station Wibautstraat, want vlakbij. Veel lichtgewonden, maar valt mee.
Ja ik noem dat redelijk rustig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:01 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
[..]
Noem jij rustig?
En niet alles wordt via P2000 gealarmeerd, dus wij weten niet alles
Valt toch best mee.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:01 schreef yavanna het volgende:
Zes gewonden bij metrobotsing A'dam
AMSTERDAM Bij een botsing tussen twee metrotreinen bij station Wibautstraat in Amsterdam zijn volgens de brandweer zes mensen gewond geraakt.
De metrostellen zijn rond 16.30 uur op elkaar gebotst. Hoe dat kon gebeuren is nog onbekend.
Het is ook nog niet bekend of de rookontwikkeling bij het metrostation bij Amsterdam CS te maken heeft met de botsing.
Ja, dik 2 km.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 16:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wel vreemd. CS en Wibaut liggen best een eindje uit elkaar.
In de Metro kun je prima bellen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geen idee, maar in menig ondergrondse parkeergarage heeft mijn mobiel doorgaans geen bereik... en ik heb niet eens t-mobile.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | GRIP 2 0100100 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Piketploeg 1 Spoed) GRIP 2 0100106 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Bevelvoerder Spoed) GRIP 2 0100118 BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Amstelveen (Kazerne Techniek) 16:41:42 20-02-10 -ALPHA- HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS (GRIP: 2) (+Inc.net: 1+) Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ NET001 ] GRIP 2 0102998 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Monitorcode) 16:32:01 20-02-10 GROUP-2 HV 1 HULPV. METRO ONDERGRONDS (GRIP: 2) Metro Wibautstraat WIBAUTSTRAAT Inzetprocedure 1015 ASD [ 669 997 043 593 057 056 ] GRIP 2 0100113 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (2e HOvD) GRIP 2 0100759 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Piket AC) GRIP 2 0100763 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OIO piket - Officier Informatie en Opschaling) GRIP 2 0101052 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOVD Vrije instroom) GRIP 2 0101058 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (HOvD) GRIP 2 0101059 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Voorlichting) GRIP 2 0101304 BRW Amsterdam - Amstelland (BrOn L+B) (Staffunctionaris Logistiek en Bevoorrading) GRIP 2 0102652 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OLOT - Operationeel Leider Operationeel Team) GRIP 2 0102653 BRW Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Hoofd Sectie Brandweer Operationeel Team) |
3 tot 4 km komt dichter in de buurt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef DriekOplopers het volgende:
Ja, dik 2 km.
Stations: Amstel, Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt, Centraal Station.
Welke? Zijn gewoon codes om de pagers op te roepenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
[ code verwijderd ]
Weet iemand ook wat al die codes verder betekenen?
Als je goed leest, kun je zelf al begrijpen wat het is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
[ code verwijderd ]
Weet iemand ook wat al die codes verder betekenen?
Uh, 3 bedoel je?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:05 schreef kikoooooo het volgende:
Grip kan nog opgeschaald worden naar 1, maar dat zie ik niet gebeuren.
quote:Inzetprocedure 1015 ASD [ 669 997 043 593 057 056 ]
Voornamelijk voertuignummersquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:07 schreef -_Tommy_- het volgende:
Die gripcodes kende ik al wel, maar meer die
[..]
Dat is in Zaandamquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:07 schreef JohnFoK het volgende:
en nog een woningbrand erbij, lekker druk!
Koninginnedag vorig jaar was misschien 4 ofzo?quote:GRIP 4 : Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten (CoRT + ROT + GBT's + RBT Regionaal Beleidsteam)
GRIP 5 : Ramp / crisis in meerdere provincies / landen (CoRT + ROT + GBT's + RBT + PCC Provinciaal Coördinatiecentrum / DCC Departementaal Coördinatiecentrum / NCC Nationaal Coördinatiecentrum.
Dat is een andere wibautstraat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:07 schreef JohnFoK het volgende:
20-02-2010 Prio 1 PRIO 1 8033 8032 8052 WONINGBRAND WIBAUTSTRAAT 140 ZAANDAM
Adres: Wibautstraat 140, Zaandam
0103044 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Hoogwerkerploeg Botenmakersstraat
0104000 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Vermiljoenweg Lichtkrant
0104014 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Kalf Lichtkrant
0104118 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Kazernecommandant Botenmakersstraat
0104119 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Botenmakersstraat Lichtkrant
0104130 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Houtveldweg blusgroep
0104134 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Houtveldweg kazernecommandant
0104135 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaandam Houtveldweg Lichtkrant
0104516 16:59:51 Zaanstreek-Waterland Zaanstad piket Zuid avond/nacht/weekend
0104529 16:59:51 Zaanstreek-Waterland RBZW Monitor Zaanstreek
0104999 16:59:51 Zaanstreek-Waterland RBZW Monitorcode
en nog een woningbrand erbij, lekker druk!
Turkish Airlines crash was GRIP5quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:
Iemand voorbeelden van GRIP3 , 4 of 5?
[..]
Koninginnedag vorig jaar was misschien 4 ofzo?
Kloptquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:08 schreef Zwansen het volgende:
Iemand voorbeelden van GRIP3 , 4 of 5?
[..]
Koninginnedag vorig jaar was misschien 4 ofzo?
Nee hoor. Ik ben ooit als gast van het GVB mee gweest op een inspectiewandeling door de gehele tunnel. Klein halfuurtje lopen, dus pakweg 2 km. Meer is het echt niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
3 tot 4 km komt dichter in de buurt.
Nee, 3 toch?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Turkish Airlines crash was GRIP5
Nee, iddquote:
Niet iedereen snapt dat:quote:
quote:inastrating ondergronds incident/metro Wibautstraat Zaandam..
Wel dus:quote:
quote:Waar staat GRIP voor?
GRIP staat voor Gecoördineerde Regionale Incidentbestrijdings Procedure.
Hoeveel GRIP codes heb je?
GRIP 1 : Incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet (COPI of CoRT Commando Rampterrein)
GRIP 2 : Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet (COPI + ROT Regionaal Operationeel Team)
GRIP 3 : Ramp / zwaar ongeval in een gemeente (CoRT + ROT + GBT Gemeentelijk Beleidsteam)
GRIP 4 : Ramp / zwaar ongeval in meerdere gemeenten (CoRT + ROT + GBT's + RBT Regionaal Beleidsteam)
GRIP 5 : Ramp / crisis in meerdere provincies / landen (CoRT + ROT + GBT's + RBT + PCC Provinciaal Coördinatiecentrum / DCC Departementaal Coördinatiecentrum / NCC Nationaal Coördinatiecentrum.
Ik geloof Twitter niet zo snel als enige bronquote:
Het wordt GRIP5 genoemd, maar volgens mij bestaat het officieel echt nietquote:
Ah, vandaarquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Grip5 bestaat wel degelijk volgens mij, alleen niet voor elke regio.
dan zal de rookontwikkeling CS wel wat anders zijnquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ja, dik 2 km.
Stations: Amstel, Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt, Centraal Station.
Zie hulpverleningsforum. Crash was Grip3, Apeldoorn en diverse grote stroom/water verstoringen Grip4quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Grip5 bestaat wel degelijk volgens mij, alleen niet voor elke regio.
Al is Wikipedia niet de beste bron.quote:GRIP 5
GRIP 5 werd gebruikt als de gevolgen van de ramp de provincie/landsgrenzen overschreed. GRIP 5 bestaat officieel niet meer, GRIP 4 heeft delen van GRIP 5 overgenomen. De Minister van Binnenlandse Zaken had in dat geval de bestuurlijke coördinatie van de ramp. Het Nationaal CrisisCentrum (NCC) komt bij elkaar; dit bestaat uit ambtenaren belast met rampenbestrijding en regelt de coördinatie van de bestrijding tussen verschillende ministeries. Betrokken ministeries kunnen Departementale Coördinatie Centra (DCC) opzetten. GRIP 5 is nog nooit afgekondigd. In feite is GRIP 4 de meer flexibele versie ten opzichte van de oude GRIP 4+5 waarbij in principe dezelfde diensten en functionarissen opgeroepen worden. Sommige diensten kunnen echter kiezen om op het normale operationele niveau te blijven werken of meer mensen in te zetten naar behoefte.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:15 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik volg dit even. Iemand die ik ken zit in Amsterdam en gebruikt heel vaak het openbaar vervoer en die straat komt me bekend voor. Bellen is niet mogelijk
Final Destination 6 jongenquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef raptorix het volgende:
WOW hele dikke mazzel gehad, ik ging 3 kwartier terug uit oost, en was eigenlijk van plan met metro naar Centraal te gaan, gelukkig besloten eerst naar huis te gaan.
quote:17:14:55 20-02-10 GROUP-1 13-170 B AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:181
0120170 Ambu 13-170 (VZA Amsterdam)
17:14:25 20-02-10 GROUP-1 13-160 B AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:180
0120160 Ambu 13-160 (VZA Amsterdam)
17:08:35 20-02-10 GROUP-1 13-105 B AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:178
0120105 Ambu 13-105 (GGD Amsterdam)
17:08:14 20-02-10 GROUP-1 13-119 B AMSTERDAM WIBAUTSTRAAT 0 RIT:177
0120119 Ambu 13-119 (GGD Amsterdam)
Het is een SBS-kijker. Daardoor dramatiseert hij alles..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Er zijn slechts lichtgewonden. Maak je niet zo druk.
En het OLVG is vlakbij.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Er zijn slechts lichtgewonden. Maak je niet zo druk.
OH NOES EN AL DIE LIJKEN DIE NU IN DE STRATEN VAN AMSTERDAM LIGGENquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:15 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik volg dit even. Iemand die ik ken zit in Amsterdam en gebruikt heel vaak het openbaar vervoer en die straat komt me bekend voor. Bellen is niet mogelijk
Ik vorig jaar een onderzoek gedaan en verschillende crisiscoördinatoren gesproken. Er zijn 5 fases, 0 t/m 4.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:16 schreef Piles het volgende:
http://www.nvbr.nl/publis(...)rip-2006-folder2.pdf
Nederlandse Vereniging voor Brandweerzorg en Rampenbestrijding (NVBR) noemt nergens GRIP5, dus voor mij bestaat hij niet (meer)
Zal haast wel, anders hadden de tussenstations ook rookontwikkeling gehad.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:13 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
dan zal de rookontwikkeling CS wel wat anders zijn
Ik ben nu een ei aan het bakken, en de stofzuiger ligt ook verdacht in het gangpad!quote:
Ik ook regelmatig.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:18 schreef GrotePierFR het volgende:
Ik ga vaak met die metro, bizar zeg.
Denk je dat ook als je over een weg rijdt waar wel eens een ongeluk gebeurt?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:18 schreef GrotePierFR het volgende:
Ik ga vaak met die metro, bizar zeg.
Ja, ik denk iedereen wel als er een groot ongeluk gebeurt is.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Denk je dat ook als je over een weg rijdt waar wel eens een ongeluk gebeurt?
Ik heb al bevestiging gekregen dat er niks aan de hand isquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
OH NOES EN AL DIE LIJKEN DIE NU IN DE STRATEN VAN AMSTERDAM LIGGEN![]()
![]()
WAT MOETEN DEZE MINUTEN KILLING ZIJN VOOR JE![]()
![]()
Die beknelde zal wel de chauffeur zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:23 schreef yavanna het volgende:
NewsguyNL
Radio 1 - 10 a 11 gewonden, nog 1 persoon bekneld #wibautstraat
Duhquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:21 schreef MeneerKaktus het volgende:
Ze zeggen dat het een explosie was.
Stilstaande LEGE.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:25 schreef mouzzer het volgende:
ik zat in de metro die op een (volgens mij) stilstaande metro bij het perron botste..
Of een foutieve wissel.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:24 schreef raptorix het volgende:
Het is daar gewoon dubbelspoors, dus als ze op elkaar zijn geklapt, dan moet er bijna wel 1 voertuig uit de rails zijn geschoten, dat is anderhalf jaar terug volgens mij al eens bij CS gebeurd. Overigens is dit stuk rond die tijd ook grondig onder hande genomen.
Gelukkig viel het wel mee, zo te lezen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:25 schreef mouzzer het volgende:
Reactie op at5.nl:
wat een paniek! het viel allemaal erg mee!
ik zat in de metro die op een (volgens mij) stilstaande metro bij het perron botste..
iedereen kon zelf, hinkend of ondersteund uit de metro komen. de paniek was heel eventjes.. en kwam eigenlijk vooral door het Londen scenario.
buiten moest iedereen blijven om onderzocht te worden. en stond het gelijk bomvol politie, ambulances en brandweer.
het bizarre is dat tussen Amstel station en wibautstraat de metro al een keer vol in de remmen ging maar daarna gelijk weer door ging.
(ik dacht nog, shit voortaan niet voor in de metro gaan staan) en toen bij het perron knalde we op de metro ervoor.. door rood licht gereden misschien? die remmen werkte daarvoor namelijk wel!
Je kunt denk ik beter tram 5 pakken, en bij het Roelof Hartplein over op 12.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Dzy het volgende:
Kan ik vanaf Amstelveen nog wel gewoon met de metro naar Amstel komen zometeen?
zo te zien wel. Rij er net wegquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Dzy het volgende:
Kan ik vanaf Amstelveen nog wel gewoon met de metro naar Amstel komen zometeen?
is denk ik ook handiger. straks word je er bij spaklerweg uitgezetquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:31 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je kunt denk ik beter tram 5 pakken, en bij het Roelof Hartplein over op 12.
Nee, maar dat is ook een totaal ander incident. Kan gebeuren, dat er ergens rook vandaan komtquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Omnifacer het volgende:
Maar dat verklaart die rook bij CS toch niet?
Ik denk 't wel. Als je er niet zeker van bent, neem de 51/5 naar van Boshuizenstraat en stap over naar bus 62.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Dzy het volgende:
Kan ik vanaf Amstelveen nog wel gewoon met de metro naar Amstel komen zometeen?
Inderdaad, want hetmetroverkeer loopt natuurlijk helemala in de soep. Moeilijk keren/overlopen op Amstel. En 5 plus 12 is niet erg veel langzamer.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:33 schreef Ole het volgende:
[..]
is denk ik ook handiger. straks word je er bij spaklerweg uitgezet
Ik zag wel iemand met een sigaar lopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar dat is ook een totaal ander incident. Kan gebeuren, dat er ergens rook vandaan komt
quote:30 gewonden bij metrobotsing A'dam
Foto: Robby Hiel
AMSTERDAM Bij een botsing tussen twee metrotreinen bij station Wibautstraat in Amsterdam zijn volgens de politie dertig mensen gewond geraakt, waarvan een zwaargewond zou zijn.
De metrostellen zijn rond 16.30 uur op elkaar gebotst. Hoe dat kon gebeuren is nog onbekend.
Een half uur eerder werd het Centraal Station gedeeltelijk ontruimd vanwege rookontwikkeling in het naast gelegen metrostation. De brandweer kon nog niet vaststellen of de rook daar van een treinstel met vastgelopen remmen afkomstig was of dat het uit de metrobuis kwam. Of de twee voorvallen met elkaar te maken hebben is nog niet bekend.
Het metroverkeer van en naar station CS ligt stil.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=106609&tijdlijn=1
Kun je dan niet beter gewoon gaan fietsen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:34 schreef Dzy het volgende:
Ik hoef over anderhalf uur pas weg en ik wil m'n fiets mee, ik ga het er maar op gokken. Kan altijd iets eerder uitstappen mochten ze niet verder rijden.
En als dat gebeurt, is het nog geen ramp: Spaklerweg en Amstelstation liggen vlakbij elkaar. Paar minuutjes wandelen op deze zonnige dag is geen probleemquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:33 schreef Ole het volgende:
is denk ik ook handiger. straks word je er bij spaklerweg uitgezet
Ongeluk kan een gevolg zijn van de ontruiming bij CS. Metro's mochten niet meer verder richting CS rijden (het was ook een lege metro waar de andere metro op is gereden) en er is even niet goed opgelet met dit als gevolg.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:30 schreef Omnifacer het volgende:
Maar dat verklaart die rook bij CS toch niet?
Owja, dat zou ook goed kunnen.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:36 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ongeluk kan een gevolg zijn van de ontruiming bij CS. Metro's mochten niet meer verder richting CS rijden (het was ook een lege metro waar de andere metro op is gereden) en er is even niet goed opgelet met dit als gevolg.
Dat lijkt me de meest logische verklaring.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:36 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ongeluk kan een gevolg zijn van de ontruiming bij CS. Metro's mochten niet meer verder richting CS rijden (het was ook een lege metro waar de andere metro op is gereden) en er is even niet goed opgelet met dit als gevolg.
Tussen alle stations liggen wissels.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:36 schreef raptorix het volgende:
Er valt daar weinig te wisselen, er zijn maar 2 sporen.
Normaal gesproken doe ik dat ook altijd (ik heb het niet zo op openbaar vervoer) maar mijn fiets is op dit moment dusdanig vercrackt dat korte stukjes fietsen nog wel kan maar een kilometertje of 5 is iets teveel van het goede.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:35 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Kun je dan niet beter gewoon gaan fietsen?
We gaan allemaal dood.quote:
echt? ik zag grote koppen op geenstijl!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:38 schreef MeneerKaktus het volgende:
[..]
niks bijzonders, water om een glas storm.
Op de FP ook jaquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:39 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
echt? ik zag grote koppen op geenstijl!
http://www.geenstijl.nl/m(...)terdam_tientall.html
Dat doen ze anders nooit.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:39 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
echt? ik zag grote koppen op geenstijl!
http://www.geenstijl.nl/m(...)terdam_tientall.html
Zijn allemaal B-ritten (besteld), dus zonder spoedquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:40 schreef yavanna het volgende:
RT @112alarm: Nog steeds ambulances naar metro Wibautstraat Amsterdam http://bit.ly/cjwa4k
Wat een nutteloze video. Metrostation CS is afgesloten, maar dat wisten we al.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:46 schreef Stephan1237 het volgende:
Video : http://qik.com/video/5039808
Da's het Centraal Station, niet de Wibautstraat.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:46 schreef Stephan1237 het volgende:
Video : http://qik.com/video/5039808
Doe niet zo interessant knul, c2000 is niet af te luisteren, en gezien je opmerking 'rustig' op c2000 blijkt ook wel dat je geen gebruiker bent.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja ik noem dat redelijk rustig. En op de C2000 is het ook vrij rustig.
quote:Veel gewonden bij metrobotsing Amsterdam
In Amsterdam zijn bij een botsing tussen twee metrotreinen op station Wibautstraat zeker dertig gewonden gevallen, waaronder drie zwaargewonden. Een metro die in de richting van het Centraal Station reed, botste achterop een lege metrotrein.
De bestuurder van de achteropkomende metro zit beklemd en wordt door de hulpdiensten bevrijd.
Een getuige zei tegen het Amsterdamse tv-station AT5 dat passagiers door de klap door de metrowagon werd geslingerd en dat er korte tijd enige paniek was.
Rook
Volgens de brandweer ligt aan de botsing een brandje op metrostation CS ten grondslag. Door rookontwikkeling werd het station ontruimd en het metroverkeer stilgelegd. De botsing op station Wibautsrtaat was hiervan het gevolg.
Het is onbekend wat de oorzaak is van de rook.
Alle stations tussen station Wibautstraat en het Centraal Station zijn ontruimd.
http://nos.nl/artikel/138(...)tsing-amsterdam.html
Ik heb er toch echt een porto naast me liggen ingeschakeld op de RIC-01quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:49 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Doe niet zo interessant knul, c2000 is niet af te luisteren, en gezien je opmerking 'rustig' op c2000 blijkt ook wel dat je geen gebruiker bent.
Kortom je doet interessant...
Zou erg slordig zijn als de stilstaande metro wel had vernomen v.d. brand ( en daarom stil stond ) en de rijdende niet.quote:
Dan zal je moeten weten dat bij grootschalige incidenten (wat grip is) er vanuit een VCK, UCK gewerkt gaat worden op een SLA-MLG groep en niet op een ric01.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb er toch echt een porto naast me liggen ingeschakeld op de RIC-01
De tunnel is van CS tot tunnelmond bij Amstel 3,5 km lang. Snel gelopen dus. Wibautstraat ligt ca. 3 km van CS. Rook op CS kan dus onmogelijk afkomstig zijn van Wibautstraat. Daarbij had er dan minstens een melding over rook moeten zijn gekomen van Weesperplein, Waterlooplein en Nieuwmarkt.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben ooit als gast van het GVB mee gweest op een inspectiewandeling door de gehele tunnel. Klein halfuurtje lopen, dus pakweg 2 km. Meer is het echt niet.
Misschien dat het daarom zo rustig was bij 'mquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:58 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dan zal je moeten weten dat bij grootschalige incidenten (wat grip is) er vanuit een VCK, UCK gewerkt gaat worden op een SLA-MLG groep en niet op een ric01.
Overigens kan je je afvragen of het de bedoeling is je porto thuis te gaan gebruiken om een forum te gaan voeden met informatie daarover.
Wat extra informatie kan nooit kwaadquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:58 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dan zal je moeten weten dat bij grootschalige incidenten (wat grip is) er vanuit een VCK, UCK gewerkt gaat worden op een SLA-MLG groep en niet op een ric01.
Overigens kan je je afvragen of het de bedoeling is je porto thuis te gaan gebruiken om een forum te gaan voeden met informatie daarover.
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:58 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dan zal je moeten weten dat bij grootschalige incidenten (wat grip is) er vanuit een VCK, UCK gewerkt gaat worden op een SLA-MLG groep en niet op een ric01.
Overigens kan je je afvragen of het de bedoeling is je porto thuis te gaan gebruiken om een forum te gaan voeden met informatie daarover.
nee dat weet ik niet. Zit bij mijn buurman. Die had zijn porto aanstaan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:58 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Dan zal je moeten weten dat bij grootschalige incidenten (wat grip is) er vanuit een VCK, UCK gewerkt gaat worden op een SLA-MLG groep en niet op een ric01.
Overigens kan je je afvragen of het de bedoeling is je porto thuis te gaan gebruiken om een forum te gaan voeden met informatie daarover.
Bron?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:45 schreef Qunix het volgende:
Morgen en MAANDAG (en misschien zelfs ook DINSDAG) GEEN METRO verkeer!
Ja logisch. Sneeuwt onder door val Balkenende IV.quote:Op zondag 21 februari 2010 01:22 schreef Fortitudo het volgende:
politie zit bij amstel dus ook in de buurt
valt me wel op dat er weinig aandacht aan wordt besteed. Toch 37 gewonden en 3 zwaargewonden. Niet niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |