abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 februari 2010 @ 15:44:40 #276
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78265981
lijstjestijd..

O: yoghurt met appel en banaan en muesli
T: plak biologische ontbijtkoek met roomboter (mmmm)
L: 2 dikke plakken donker brood met gekookt ei, kapje met roomboter en hagelslag, beschuitje met aardbei
T: muffin (zelfde als gister)
D: snert!

Dit is de eerste keer dat ik op een dag snert en aardbeien eet...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 21 februari 2010 @ 15:58:59 #277
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_78266522
Ook tijd voor een lijstje, zondagmorgen (oké middag) opstaan met een stralende zon, het maakt een mens gelukkig! Zelfs al heeft het vriendje nog altijd niet laten weten of hij wel al vliegtuigtickets heeft voor volgend weekend (straks komt hij helemaal niet )

O: banaan, appelsien, kiwi, pompelmoes met beetje magere yogurt
T: inieminiechapati met nutella
L: chapati als wrap met zalmcakjes en erwtjespuree
T: Advocado
D: Gewokte varkensblokjes met witte kool en ? (eens avondeten eten om 19u anders lukt dat zwemmen niet zo)
S: uurtje zwemmen
T: Tas tomatensoep
T: Bordje magere kersenkwark met extra kersen
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_78266734
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:48 schreef Syrena het volgende:
Jawel, maar het duurt even eer die werken. En na twee weken krijg ik daar een ontzettend droge mond van. En vreetkicks Dus ik hoop dat de HA iets weet wat sneller werkt. En iets weet voor mijn oog dat geen bril is
Heb je siliconenlenzen al eens geprobeerd?
Die liggen rechtstreeks op het oog zonder vocht ertussen.
Helpt bij mij.
pi_78266745
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:58 schreef Sjaapje het volgende:

T: inieminiechapati met nutella

Maar wat is chapati?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 21 februari 2010 @ 16:07:57 #280
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78266863
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar wat is chapati?
Geen idee maar je kan er ook iets mee doen met een wrap
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 21 februari 2010 @ 16:18:37 #281
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78267216
Iets indiaas, een soort plat brood:
  zondag 21 februari 2010 @ 16:28:03 #282
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_78267562
Idd indiaans brood, super gemakkelijk gewoon bloem (meestal bruin brood bloem) met water en een heel klein beetje olie, uitrollen en bakken in de pan en hupla brood... Jummie
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_78267608
weet iemand hier wat er tussen ons naan-brood had kunnen zitten bij de indier?

Het was oranje, en het smaakte naar basterdsuiker en het was erg lekker!
Ja doei.
pi_78267756
quote:
Op zondag 21 februari 2010 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
bah! opdrachten niet goed lezen/begrijpen, zwart-wit controle (blackboardcontrole: don't is fout, do not is goed )

en dus een slechte score! bah! kan daar echt helemaal verdrietig van worden.. wijze les, dat wel maargoed, daar kan ik nu niet zoveel meer aan doen ze tellen wel mee !

nou ja.. vanaf volgende keer maar echt goed aan de slag dan is niet alsof ik nu meteen kansloos ben, maar zo voelt 't wel
had gemailed en heb bij 1 van de opdrachten 2 punten erbij gekregen een 7 ipv een 5 die andere blijft kansloos, maar dit is iig wel beter voor mijn gemoedsrust!

Nu zo maar eens omkleden. Zodadelijk naar Marc-Marie in Arnhem!

L: 3 afbakbroodjes met brie en filet a.
D: uit eten bij indonesisch restaurant met schoonouders, geen idee nog wat we gaan nemen
Ja doei.
pi_78267877
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:04 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Heb je siliconenlenzen al eens geprobeerd?
Die liggen rechtstreeks op het oog zonder vocht ertussen.
Helpt bij mij.
Zijn dat zachte? Ik heb van de zomer drie verschillende paren geprobeerd, maar heb dan na het uitdoen nog steeds geirriteerde ogen. Plus ze draaien en mijn cylinder is net te sterk voor zachte lenzen, dus ik heb maar 10% van de tijd goed zicht.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 21 februari 2010 @ 16:44:09 #286
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_78268127
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

had gemailed en heb bij 1 van de opdrachten 2 punten erbij gekregen een 7 ipv een 5 die andere blijft kansloos, maar dit is iig wel beter voor mijn gemoedsrust!

Nu zo maar eens omkleden. Zodadelijk naar Marc-Marie in Arnhem!

L: 3 afbakbroodjes met brie en filet a.
D: uit eten bij indonesisch restaurant met schoonouders, geen idee nog wat we gaan nemen
zeg mo, je moet wel wat meer eten hoor. je lijstjes van de laatste dagen slaan als een kut op dirk!
pi_78268180
quote:
bah! opdrachten niet goed lezen/begrijpen, zwart-wit controle (blackboardcontrole: don't is fout, do not is goed )

en dus een slechte score! bah! kan daar echt helemaal verdrietig van worden.. wijze les, dat wel maargoed, daar kan ik nu niet zoveel meer aan doen ze tellen wel mee !

nou ja.. vanaf volgende keer maar echt goed aan de slag dan is niet alsof ik nu meteen kansloos ben, maar zo voelt 't wel
huh, wat gek!! wat voor soort opdrachten waren het dan? In formeel geschreven teksten/essays reken ik don't/won't/can't ook altijd fout (als in: er gaat een streep door, en als je t consequent doet kost t je punten op je eindcijfer onder de noemer "spelling/style"), maar kan me niet voorstellen dat het in andere context fout is...

oh, ik zie dat je al punten erbij hebt gekregen, gelukkig maar!

en verder: heb ik het echt enorm koud! brrr verwarming op 22 nu en heb al trui aan en dikke sloffen enzo...
Kwak
pi_78268382
het zijn syntaxopgaven zeg maar

dus dan een vreemde taal, eronder de beschrijvingen van de woorden (NOM/ACC, SG/PL, 123) en dan moet je 't vertalen

En als je dan 'He doesn't want to do that' doet in plaats van 'He does not want to do that', dan is dat fout

en de oefening over phrases heb ik helemaal verknald ook omdat ik niet had geoefend (maar heb gewoon geen tijd vandaag ) maar vooral omdat ik het het verschil niet zie tussen een Noun Phrase en een Verb Phrase.. heb jij daar toevallig nog een handige site/tip voor?
Ja doei.
pi_78268412
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:44 schreef AKnynke het volgende:

[..]

zeg mo, je moet wel wat meer eten hoor. je lijstjes van de laatste dagen slaan als een kut op dirk!
gisteren echt genoeg gegeten! uit eten was echt monsterlijk lekker en veel ! en 's avonds nog chipjes en een malt biertje ( ) vandaag zorg ik ook bij het uit eten gaan dat ik wel genoeg binnenkrijg!
Ja doei.
pi_78268753
quote:

Oh dat is echt rot ja, dingen als blackboardcontrole en onduidelijke opdrachten .

Ik moet een werkstuk schrijven en ik wilde dat over de geschiedenis van proefdiergebruik doen maar ik kan helemaal geen literatuur over het onderwerp vinden. En als ik niets vind heb ik een probleem want dan moet ik iets met ethiek gaan doen . En daar hou ik zeg maar niet zo van .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_78268795
quote:
Op zondag 21 februari 2010 16:51 schreef motorbloempje het volgende:
het zijn syntaxopgaven zeg maar

dus dan een vreemde taal, eronder de beschrijvingen van de woorden (NOM/ACC, SG/PL, 123) en dan moet je 't vertalen

En als je dan 'He doesn't want to do that' doet in plaats van 'He does not want to do that', dan is dat fout

en de oefening over phrases heb ik helemaal verknald ook omdat ik niet had geoefend (maar heb gewoon geen tijd vandaag ) maar vooral omdat ik het het verschil niet zie tussen een Noun Phrase en een Verb Phrase.. heb jij daar toevallig nog een handige site/tip voor?
euhm, een noun phrase bestaat uit een zelfst naamwoord + eventuele modifiers en lidwoorden, een verb phrase uit een werkwoord met evt. modifiers en aanhangende onderdelen...

(in baby syntax dan he, de verb phrase bestaat namelijk eigenlijk helemaal niet)
even kijken of ik t nog goed onthouden heb:

the man works iron
[dp]the man (dp bestaat uit determinder the en np man. je kan ook hebben the angry man: dp the angry man, det. the, AP angry man, A(adjective) angry, NP man)
[np]works iron (works is de personnsvorm, iron is een aanhangende np in de functie van lijdend voorwerp)

edit: misshcien leren jullie wel niet de DP, maar heet de bovenste node ook NP ook als er een AP onder hangt of een Det.

ik kan eventueel wel wat inscannen uit mijn oude boek, legt zo lastig uit zonder boomdiagrammen...

welk boek hebben jullie? ik heb analysing sentences van burton roberts gehad...
Kwak
  zondag 21 februari 2010 @ 17:05:01 #292
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_78268822
Spelletjes aan het downloaden.. van die leuke simpele nederlandse adventures

Ben moe
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 21 februari 2010 @ 17:12:14 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78269085
Ik heb hier Syntax van Andrew Carnie in de kast staan en The language instinct van Steven Pinker. Daar staan ook wel boomdiagrammen in.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 21 februari 2010 @ 17:16:02 #294
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78269235
Ik kijk nog even in mijn boek en een NP bestaat idd uit een noun met bijv lidwoord + adj (al kan de combi met lidwoord ook weer een DP worden genoemd) en een VP bestaat iig uit een verb maar daarnaast kan er ook weer een NP in staan (een lijdend voorwerp)

Het is idd heel lastig uit te leggen zonder boomdiagrammen .
Niet meer actief op Fok!
pi_78269251
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb hier Syntax van Andrew Carnie in de kast staan en The language instinct van Steven Pinker. Daar staan ook wel boomdiagrammen in.
mja, maar dat is denk ik meer advanced syntax dan je in je eerste jaar bij engels leert... generative syntax is de standaard (naast principles and parameters) en die doen niet aan NP en VP enzo...
Kwak
  zondag 21 februari 2010 @ 17:22:18 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78269448
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, maar dat is denk ik meer advanced syntax dan je in je eerste jaar bij engels leert... generative syntax is de standaard (naast principles and parameters) en die doen niet aan NP en VP enzo...
Wij hebben bij Nederlands wel degelijk VP en NP geleerd en ik zou niet weten waarom dat bij Engels niet het geval is? Ik heb zelfs Mark moeten helpen bij het tekenen van boomdiagrammen, terwijl hij slechts een basiscursus taalkunde deed bij CIW.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 21 februari 2010 @ 17:22:37 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78269459
Boomdiagrammen tekenen is overigens wel verdomd leuk .
Niet meer actief op Fok!
pi_78269828
Wij gebruiken 'understanding Syntax' van M. Tallerman, en we volgen deze colleges met nog 5 andere studies... en ik zie het gewoon niet, zo stom! Ga morgen extra oefenen!! Zitten nu in de trein dus kan er even niet verder op ingaan...
Ja doei.
  zondag 21 februari 2010 @ 17:35:50 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78269904
quote:
Op zondag 21 februari 2010 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
Wij gebruiken 'understanding Syntax' van M. Tallerman, en we volgen deze colleges met nog 5 andere studies... en ik zie het gewoon niet, zo stom! Ga morgen extra oefenen!! Zitten nu in de trein dus kan er even niet verder op ingaan...
Ah, Tallerman . Onze syntax-docent had een vertaling gemaakt van haar boek en daaruit hebben wij syntax geleerd (naast Pinker natuurlijk). Maar ik weet nog wel dat ik er in mijn eerste jaar ook geen jota van snapte hoor Dat kwam ook pas later .
Niet meer actief op Fok!
  zondag 21 februari 2010 @ 17:36:54 #300
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_78269929
d.e.s.d.a.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')