abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 21:33:57 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78201689
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:29 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Als dat geloofwaardig was, was de NAVO dus blijkbaar níet op de hoogte van de stelligheid van de PvdA.
Ik denk dat het meerdere dimensies heeft. Dat de PvdA zich ineens zó stellig uitlaat, heeft veel te maken met partijpolitiek en minder met landsbelang of principes. Dus ik kan me voorstellen dat gedacht werd dat er nog wat te halen viel.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_78201838
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:33 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik denk dat het meerdere dimensies heeft. Dat de PvdA zich ineens zó stellig uitlaat, heeft veel te maken met partijpolitiek en minder met landsbelang of principes. Dus ik kan me voorstellen dat gedacht werd dat er nog wat te halen viel.
Daar ben ik het met je eens.
Maar dat komt ergens vandaan, het zal niet zo zijn dat ze inééns heul erg tégen zijn, me dunkt.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 21:41:01 #53
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78202153
quote:

[..]

Deze theorie hoorde ik ook in DWDD (Rottenberg). Ik snap wel dat je altijd alles goed bijelkaar moet proberen te houden. Je moet met zoveel zaken rekening houden, waardoor het bijna onmogelijk is om langere tijd de ideale schoonzoon uit te hangen. Politici zijn de grootste leugenaars, dus het gaat er vaak om, wie liegt het best. Het manipuleren niet vergeten natuurlijk, maar dat kunnen leugenaars als de beste, dus de cirkel is weer rond.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_78202350
quote:

[..]

Die stelligheid, was dat nu net voor die bekendmaking van die brief? Het kan natuurlijk ook goed zijn dat Bos wist dat Verhagen iets aan het regelen was en dat er een brief aanstaande was. Immers, Koenders was er ook min of meer bij betrokken. Bos dacht hem (Verhagen) een stap voor te zijn, speelt dan toch de vermoorde onschuld etc. etc. Wie speelt er het best poker

Bos wordt wel erg hard genaaid in dit spel, dat is tot nu toe een feit.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 21:54:01 #55
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78202920
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:44 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Die stelligheid, was dat nu net voor die bekendmaking van die brief? Het kan natuurlijk ook goed zijn dat Bos wist dat Verhagen iets aan het regelen was en dat er een brief aanstaande was. Immers, Koenders was er ook min of meer bij betrokken. Bos dacht hem (Verhagen) een stap voor te zijn, speelt dan toch de vermoorde onschuld etc. etc. Wie speelt er het best poker

Ja! Het schoot gisteren ook door mij heen: Bos die zich onwetend voor kon doen en die luxe slim uiitbuitte. Aan de andere kant: het is ook weer niet geloofwaardig dat Koenders en Bos elkaar niet onmiddelijk van potentieel gevoelige issues op de hoogte zouden stellen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2010 @ 21:55:09 #56
137949 Disana
pi_78202972
Het is toch al vele maanden bekend dat de PvdA tegen verlenging van de missie Oeroezgan is? Ik hoorde het in elk geval beslist niet een weekje geleden ofzo.
pi_78203061
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:54 schreef Gert het volgende:

[..]
Aan de andere kant: het is ook weer niet geloofwaardig dat Koenders en Bos elkaar niet onmiddelijk van potentieel gevoelige issues op de hoogte zouden stellen.
Daarom speelde Bos de vermoorde onschuld, hij wist het wel, want Koenders had hem ingelicht. Daarom even snel bij P&W vertellen dat ze uit Afghanistan gingen (voordat die brief kwam). 1-0 dacht Bos, ik ben lekker sneller dan die sneaky motherfucker Verhagen. De rest weten we.
pi_78203175
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:55 schreef Disana het volgende:
Het is toch al vele maanden bekend dat de PvdA tegen verlenging van de missie Oeroezgan is? Ik hoorde het in elk geval beslist niet een weekje geleden ofzo.
Ja, maar de PvdA deed daar nogal zweverig over. Want, zoveel gesprekken over dit onderwerp, dat was niet nodig geweest als de PvdA echt niet mee wilde denken met het CDA en echt niets meer wilde. Vervolgens dacht Verhagen PvdA voor het blok te kunnen zetten (brief regelen) en deed Bos het "voor het blok zetten" net iets sneller, namelijk voor het uikomen van die brief (door Koenders verteld aan Bos) in de richting van het CDA door te zeggen "Wij gaan definitief weg".

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2010 22:00:12 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2010 @ 22:00:17 #59
137949 Disana
pi_78203250
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 21:58 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ja, maar de PvdA deed daar nogal zweverig over. Want, zoveel gesprekken over dit onderwerp, dat was niet nodig geweest als de PvdA echt niet mee wilde denken met het CDA en echt niets meer wilde. Vervolgens dacht Verhagen PvdA voor het blok te kunnen zetten )(brief regelen) en deed Bos het net voor blok zetten net iets sneller, namelijk voor het uikomen van die brief in de richting van het CDA door te zeggen "Wij gaan definitief weg".
Ik heb ze er juist altijd duidelijk over gevonden. Dat ze beleefd mee bleven praten over andere opties vind ik ook niet ongewoon. Het enige ongewone is dat Verhagen dat (opzettelijk?) aan Rasmussen heeft uitgelegd als een 'ja' van het voltallige kabinet.
pi_78203382
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:00 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb ze er juist altijd duidelijk over gevonden. Dat ze beleefd mee bleven praten over andere opties vind ik ook niet ongewoon. Het enige ongewone is dat Verhagen dat (opzettelijk?) aan Rasmussen heeft uitgelegd als een 'ja' van het voltallige kabinet.
Beleefd meepraten is ook niet ongewoon. Sterker nog, ik denk dat ze uit loyaliteit best mee wilden gaan in een optie die recht deed aan vertrekken en toch ook recht deed aan de wens van het CDA. Nogmaals, toen Verhagen vuil spel ging spelen heeft Bos wellicht gedacht "Ok, stik er dan maar in, wij vertrekken, want dat komt ook nog eens goed uit voor de verkiezingen".
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 22:10:29 #61
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78203859
"Het lijkt een kwestie van uren voordat het kabinet valt" .... teletekst.
pi_78203991
Op Ned1 Politiek (Nova DH vandaag)

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2010 22:13:46 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 februari 2010 @ 22:13:51 #63
137949 Disana
pi_78204018
De zaal van AZ voor de pers is inderdaad al ingericht. Ik denk dat we het echt gaan meemaken.
pi_78204031
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:13 schreef Teun_ZHV het volgende:
Op Ned1 Politiek (Nova DH vandaag)
Ned2.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:14:25 #65
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78204050
Het is en blijft jammer dat politici zoveel rekening moeten houden met zieltjes behouden en winnen.
Wat een gezeur eigenlijk over de afspraken die een tijd geleden gemaakt zijn. De wereld draait door, dingen veranderen. Het simpele feit dat een partij afgerekend wordt op iets wat hij ooit afgesproken heeft vind ik discutabel, als het gaat om progressieve politiek te bedrijven.

Natuurlijk moet je je houden aan de afspraken en toezeggingen die je gedaan hebt bij de verkiezingen. Ik zou zeggen laat de achterban zich er maar over uitspreken met een gegronde motivatie. Als die motivatie slaat als een tang op een varken, moet je dan toch doen wat de achterban wil, alleen omdat je veel zetels wil hebben?

Ik ben echt benieuwd waarom men nou eigenlijk anno nu vindt dat de militairen naar huis moeten.
Vinden ze dat omdat het ooit in het programma gestaan heeft? Als ik op een partij stem, wil dat nog niet zeggen dat ik het eens ben met ALLE delen van hun partijprogramma.
Wie zegt mij dat al die stemmers dat ook wilden? Ik ben heel benieuwd naar wie die mensen nou precies zijn die willen dat de militairen terug komen en waarom. Echt benieuwd. Al is het alleen hier op het forum.
pi_78204246
Ik wil die militairen terug, omdat ik het onzinnig vind dat jonge jongens, waarvan de hersenschorsen nog niet volgroeid zijn, sterven voor een stuk grond in den verre, wat opiumboeren en voor het hogere politieke doel van heren die met dikke buiken zitten te dineren.

Laat ze hun eigen kinderen er maar heen sturen

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2010 22:18:53 ]
pi_78204374
En om de zoveel weken staan ze er met strakgetrokken gezichten, smoelwerken in de plooi, "We zijn onthutst en delen onze innige deelneming aan.....etc"
pi_78204830
Pechtold ziet er slecht uit , korte nachtjes gehad .
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:37:30 #69
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78205279
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik wil die militairen terug, omdat ik het onzinnig vind dat jonge jongens, waarvan de hersenschorsen nog niet volgroeid zijn, sterven voor een stuk grond in den verre, wat opiumboeren en voor het hogere politieke doel van heren die met dikke buiken zitten te dineren.

Laat ze hun eigen kinderen er maar heen sturen
Dat is een goede reden, al moet ik zeggen dat ze dan elders naartoe gestuurd worden.
Soms moet je offers brengen, vooral als je weet dat de vijanden van anderen, morgen je eigen vijand kunnen zijn. Ik vind het zelf heel moeilijk. Het liefst zeg ik, naar huis met die gasten, maar ze zijn vrijwillig militair geworden en gaan dan in de toekomst naar een ander broeinest.
pi_78205537
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:37 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Dat is een goede reden, al moet ik zeggen dat ze dan elders naartoe gestuurd worden.
Soms moet je offers brengen, vooral als je weet dat de vijanden van anderen, morgen je eigen vijand kunnen zijn. Ik vind het zelf heel moeilijk. Het liefst zeg ik, naar huis met die gasten, maar ze zijn vrijwillig militair geworden en gaan dan in de toekomst naar een ander broeinest.
Er zijn vijanden en er zijn vijanden. Zo ook offers en offers. Ik zie geen vijanden in Afghanistan, ik zie daar alleen maar machtspelletjes en corruptie. Daar helpen militaire middelen niet tegen.
  Moderator vrijdag 19 februari 2010 @ 22:50:15 #71
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78205955
pi_78206052
Beweging in de tent
pi_78206088
Politici & journalisten op twitter: http://twitter.com/kabinetscrisis/eerstehand
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:53:00 #74
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78206118
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:42 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Er zijn vijanden en er zijn vijanden. Zo ook offers en offers. Ik zie geen vijanden in Afghanistan, ik zie daar alleen maar machtspelletjes en corruptie. Daar helpen militaire middelen niet tegen.
Politiek is een en al machtspelletjes. Echter ik vraag me af hoe we erover zouden denken als de bommen hier zouden vallen. Wat niet is kan nog komen. Voorlopig hebben ze het druk met Amerika. Wij weten zeker niet precies wat er zich afspeelt, maar dat weet ik al niet in een willekeurig bedrijf in Nederland, waar mensen als wegwerpartikelen worden gedumpt onder het mom van creditcrisis. Die Taliban moet bestreden worden, dat vind ik wel. Het is nou eenmaal niet te doen zonder de mensen voor je te winnen en omzichtig te werk te gaan.
Als alle militairen weggaan daar, en de Taliban en Al Qaida (Hezbollah) de wereld verder in een greep krijgen omdat ze weten dat we te schijterig zijn (wamt zo leggen ze het uit) dan weet ik niet of we uberhaupt nog een leger nodig hebben. Ik ben er niet gerust op.
Misschien is het wel het beste om meer duidelijkheid te krijgen op de situatie om alles terug te roepen (ook door Amerika) en dan kijken wat er gaat gebeuren. Soms moet je eerst een dieptepunt krijgen om te weten wat je moet doen.
pi_78206126
Ferry Mingelen is opgewonden als een kind in een snoepwinkeltje.
pi_78206360
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:53 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Politiek is een en al machtspelletjes. Echter ik vraag me af hoe we erover zouden denken als de bommen hier zouden vallen. Wat niet is kan nog komen. Voorlopig hebben ze het druk met Amerika. Wij weten zeker niet precies wat er zich afspeelt, maar dat weet ik al niet in een willekeurig bedrijf in Nederland, waar mensen als wegwerpartikelen worden gedumpt onder het mom van creditcrisis. Die Taliban moet bestreden worden, dat vind ik wel. Het is nou eenmaal niet te doen zonder de mensen voor je te winnen en omzichtig te werk te gaan.
Als alle militairen weggaan daar, en de Taliban en Al Qaida (Hezbollah) de wereld verder in een greep krijgen omdat ze weten dat we te schijterig zijn (wamt zo leggen ze het uit) dan weet ik niet of we uberhaupt nog een leger nodig hebben. Ik ben er niet gerust op.
Misschien is het wel het beste om meer duidelijkheid te krijgen op de situatie om alles terug te roepen (ook door Amerika) en dan kijken wat er gaat gebeuren. Soms moet je eerst een dieptepunt krijgen om te weten wat je moet doen.
Afghanistan heeft als natie geen geen bommen gegooid op de VS. De vraag is zelfs of Afghanen dat gedaan hebben. Oorlog helpt in dit soort gevallen in ieder geval niet, dat heeft de geschiedenis wel bewezen. Noem de landen maar op waar het fout is gegaan, Korea, Vietnam, Somalië, Irak, etc.
pi_78206406
Het ziet er niet goed uit volgens Ferry
pi_78206437
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ferry Mingelen is opgewonden als een kind in een snoepwinkeltje.
Terecht, hij is hiervoor geboren . Ome Frits Wester ook.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:03:05 #79
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78206697
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:57 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Afghanistan heeft als natie geen geen bommen gegooid op de VS. De vraag is zelfs of Afghanen dat gedaan hebben. Oorlog helpt in dit soort gevallen in ieder geval niet, dat heeft de geschiedenis wel bewezen. Noem de landen maar op waar het fout is gegaan, Korea, Vietnam, Somalië, Irak, etc.
Dat is waar, bij oorlog heb je alleen verliezers. Ik maak me eigenlijk geen zorgen om de landen op zich, maar over de stroming die fundamentalische islam heet. Die lieden zitten toch in die landen waar ze de regering en de mensen in de greep hebben. Ik ben het met je eens dat het een verloren zaak is, vooral als niet meerdere landen dit fenomeen een halt toeroepen. Als er een andere manier is, dan graag, want met het terughalen van de jongens zijn de problemen niet opgelost. Ik ben blij dat ik die beslissingen niet hoef te nemen. My God.
pi_78206735
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 22:58 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Terecht, hij is hiervoor geboren . Ome Frits Wester ook.
Ja, maar Frits die vind ik wat minder scherp de laatste dagen. (eigenlijk al veel langer). Zuipt denk ik teveel
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:06:46 #81
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78206912
Die Frits heeft inderdaad al tijden een verlopen opgeblazen kop, het zal me niets verbazen als hij flink borrelt.
Hoorde een tijd terug toch ook dat zijn huwelijk niet goed ging, dat hij een andere scharrel had ofzo. Ik weet het niet zeker, als ik lieg is het niet bewust (om in het politieke genre te blijven )
pi_78207184
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:06 schreef ThunderBitch het volgende:
Die Frits heeft inderdaad al tijden een verlopen opgeblazen kop, het zal me niets verbazen als hij flink borrelt.
Hoorde een tijd terug toch ook dat zijn huwelijk niet goed ging, dat hij een andere scharrel had ofzo. Ik weet het niet zeker, als ik lieg is het niet bewust (om in het politieke genre te blijven )
Ik weet dat hij niet vies is van een biertje, ik weet dat hij van zeilen houdt en dat doet op zijn eigen platbodem en ik weet dat hij een aardige man is.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 23:37:26 #84
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_78208633
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:11 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ik weet dat hij niet vies is van een biertje, ik weet dat hij van zeilen houdt en dat doet op zijn eigen platbodem en ik weet dat hij een aardige man is.
O, dus gewoon een brave borst. Ik ben weer bijgepraat.
  One tough cookie vrijdag 19 februari 2010 @ 23:49:21 #85
169210 liesje1979
pi_78209350
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
Hier live beelden http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Bedankt!
pi_78209390
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Bedankt!
Is momenteel niet live he .
  One tough cookie vrijdag 19 februari 2010 @ 23:51:46 #87
169210 liesje1979
pi_78209497
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:49 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Is momenteel niet live he .
Oh, dat is inderdaad ook wel handig om te weten.
Bedankt!
pi_78209520
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 23:49 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Bedankt!
Wat Pietje zegt :Lies, niet live

Edit: Beter gezegd, niet meer live

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2010 23:52:27 ]
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 00:12:40 #89
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78210800
Rob de Wijk, defensiedeskundige, net op RTL4 : "Zo'n NAVO-brief wordt echt niet zomaar opgesteld, daar wordt flink over onderhandeld door diplomaten voordat-ie officieel wordt verstuurd... hier nog een nee op geven is hoogst ongebruikelijk..... dit is totaal mismanagement...... "
pi_78211017
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:12 schreef Gert het volgende:
Rob de Wijk, defensiedeskundige, net op RTL4 : "Zo'n NAVO-brief wordt echt niet zomaar opgesteld, daar wordt flink over onderhandeld door diplomaten voordat-ie officieel wordt verstuurd... hier nog een nee op geven is hoogst ongebruikelijk..... dit is totaal mismanagement...... "
Ja, dat deel ben ik met hem eens. Voor de rest vind ik dat hij nogal van leer trekt en in de overdrijvende trap zit. Zo ook Frits nu, naar mijn bescheiden mening.
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 00:18:04 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78211106
Frits Wester.... veel buitenlandse journalisten hebben interesse...Nederland maakt zich finaal belachelijk, is de tendens.. de NAVO is verbijsterd.....
pi_78211110
Ik begrijp niet waar ze het over hebben, het standpunt was al jaren duidelijk, vertrekken. En vertrekken is vertrekken
pi_78211221
Het is weer het oude liedje, zaken worden extreem opgeblazen door allerlei figuren
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 00:21:11 #94
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78211299
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:16 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ja, dat deel ben ik met hem eens. Voor de rest vind ik dat hij nogal van leer trekt en in de overdrijvende trap zit. Zo ook Frits nu, naar mijn bescheiden mening.
Mja... het focust nogal op "hoe het zou horen" en op de diplomatieke consequenties.
Blijkbaar is er een érg vertroebeld beeld geschetst over de positie van Nederland in Afghanistan. Alsof het al klip en klaar was dat "we" daar zouden blijven.
pi_78211804
Jezus, wat een maffe figuren toch, die verschillende figuren op TV

We zouden vertrekken, al twee jaar bekend, punt uit.
pi_78212237
Hans Hillen legt de oorzaak bij Bos. Hoe voorspelbaar
pi_78212396
Kan ik al mijn fles cola uit de koelkast halen en ontkurken...
wat duurt dit lang zeg..............
  Moderator zaterdag 20 februari 2010 @ 00:45:51 #98
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_78212493
Thom de Graaf: "Ik wist niet dat een val zo traag kon gaan."

Die stomme vervelende kut naast Rick Nieman, op haar hautaine toontje: "Ja ehmm een val in slomotion, zoals wij het hier ook al genoemd hebbennnnn."
pi_78212927
Als ik Frits hoor dan heb ik eergisteren niet goed genoeg opgelet
pi_78213179
Politiek 24 ook weer live nu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')