abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78292132
Wordt dit ook toegepast als je je vuilnisbak een uur te vroeg buiten zet of je fiets verkeerd neerzet? Dat zijn hier in nederland wel vaak de dingen waar het in de praktijk op neer gaat komen.
pi_78292965
quote:
Op maandag 22 februari 2010 03:29 schreef antonwachter het volgende:
Wordt dit ook toegepast als je je vuilnisbak een uur te vroeg buiten zet of je fiets verkeerd neerzet? Dat zijn hier in nederland wel vaak de dingen waar het in de praktijk op neer gaat komen.
Ja.

Geldt alleen voor degenen die het verschil niet snappen tussen een misdrijf en een overtreding.
  maandag 22 februari 2010 @ 09:36:05 #123
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78293845
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:26 schreef gelly het volgende:
Als je als rechtstaat bepaalt dat bepaalde handelingen strafbaar zijn dan dien je als rechtstaat ook voor de kosten op te draaien als je mensen daarvoor wil vervolgen. Dat lijkt mij essentieel. Maar goed, Teeven, malloot, etc.
Je vergeet alleen ff wie de staat betaalt!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78294885
quote:
Op maandag 22 februari 2010 08:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja.

Geldt alleen voor degenen die het verschil niet snappen tussen een misdrijf en een overtreding.
Er staat nergens dat het alleen voor misdrijven geldt en we hebben een overheid die uitblinkt in het oneigenlijk gebruik van wetten.
  maandag 22 februari 2010 @ 10:29:47 #125
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78295019
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef antonwachter het volgende:
Er staat nergens dat het alleen voor misdrijven geldt en we hebben een overheid die uitblinkt in het oneigenlijk gebruik van wetten.
Gelukkig heeft hij het over:
'Daders moeten opdraaien voor de kosten van hun eigen strafproces.'

Als jij een overtreding tot een strafproces laat komen (als dat al kan...) en je bent schuldig, dan mag je van mij betalen ook!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78295054
quote:
Op maandag 22 februari 2010 10:25 schreef antonwachter het volgende:

[..]

Hoeft ook nergens te staan. Bij constatering van een overtreding volgt automatisch een sanctie waar geen rechter, dus proces, aan te pas komt.
pi_78316464
quote:
Op maandag 22 februari 2010 09:36 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je vergeet alleen ff wie de staat betaalt!
Wij betalen de staat. En wij hebben ook de wetten gemaakt volgens welke iemand gestraft wordt. Dus moeten wij daar ook voor opdraaien, volgens de voorgaande redenering.
Ik vind daar wel wat voor te zeggen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_78317297
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wij betalen de staat. En wij hebben ook de wetten gemaakt volgens welke iemand gestraft wordt. Dus moeten wij daar ook voor opdraaien, volgens de voorgaande redenering.
Ik vind daar wel wat voor te zeggen.
Inderdaad, als je als samenleving vindt dat bepaalde gedragingen bestraft moeten worden dan dien je ook de kosten daarvoor te dragen. Omdat, zoals gezegd, je als individu of mogelijk veroordeelde geen enkele invloed hebt op de kosten daarvan. Als ik bijvoorbeeld in hoger beroep ga omdat ik het niet eens ben met een uitspraak dan gaat mij dat nog meer kosten. 1 Van de basisprincipes van een rechtstaat is dat een rechtzaak neutraal behandeld dient te worden, als je als overheid mensen gaat belasten omdat ze gebruik maken van de rechten die ze hebben dan is dat al een enorme dwaling. Een verdachte kiest er niet voor om vervolgd te worden en dient dus ook niet de kosten te dragen. Het is justitie die van mening is dat iets strafbaar is of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')