quote:Op maandag 22 februari 2010 23:44 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mal he dat ik dat zo ervaar?
Nederlanders zijn naar Europese maatstaven in die zin trouwens ook extreem.
Japanners schijnen ook zo te zijn, maar die ken ik niet.
Moet wel even vermelden dat ik ook goede ervaringen heb met Turken, maar die zijn cultureel eigenlijk meer mediteraan dan Turk
Dat staat het voor mij, da's niet altijd negatief trouwens.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, ik vind het mal dat je het zo ervaart. Tenzij nationalisme voor jou gelijk staat aan fascisme.
Naar mijn mening veelal niet.quote:Zijn Turken sowieso niet mediteraan?
Ok. Het nationalisme in Turkije is helemaal niet zo eng en extreem zoals men vaak denkt, vandaar.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat staat het voor mij, da's niet altijd negatief trouwens.
[..]
Naar mijn mening veelal niet.
Nou voor de gemiddelde Turk niet nee, voor de rest is het doodeng.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ok. Het nationalisme in Turkije is helemaal niet zo eng en extreem zoals men vaak denkt, vandaar.
Een mixje, cultureel hebben ze over het algemeen meer van doen met Centraal-Azie en het Midden-Oosten dan de eerder genoemde zee en haar volkeren.quote:Wat zijn Turken dan wel?
Jullie Armenen kunnen er anders ook wat van hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 23:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nou voor de gemiddelde Turk niet nee, voor de rest is het doodeng.
[..]
Een mixje, cultureel hebben ze over het algemeen meer van doen met Centraal-Azie en het Midden-Oosten dan de eerder genoemde zee en haar volkeren.
Maar goed, nogmaals da's mijn visie.
Hoezo je zussen er niets van willen weten? Je bent tenslotte beiden; ik denk dat je pas echt in een innerlijk conflict komt als je duidelijk "niet Nederlands" bent (er uitziet en misschien voelt) en je wanhopig wilt proberen vooral maar te laten merken hoe Hollands je bent. Ik vind dat ook nergens voor nodig. Mijn schoonzusje is Braziliaanse en ze is nou eenmaal anders dan ik, ook al kwam ze op haar 9e hier wonen. Haar temperament en gevoelsleven is anders dan die van de doorsnee Nederlander. Maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee geen volwaardig burger van de Nederlandse maatschappij zou kunnen zijn. Ik zou niet eens willen dat ze zich zou willen voordoen als (autochtone) Nederlander. Want dat is niet wie zij is en zij kan op haar heel eigen manier iets waardevols toevoegen aan onze Nederlandse maatschappij en cultuur.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:52 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd in het Turken op FOK!-topic. Ik ben half Turks en zo blond als wat en mijn zusjes zijn donker. Ik ben er trots op halfbloedje te zijn terwijl mijn zussen er liever niks van willen weten.![]()
OT: In elke bevolkingsgroep zitten rotte appels. Of dat nu Marokkanen zijn of Turken of Grieken of Hollanders.
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:37 schreef childintime het volgende:
[..]
Hoezo je zussen er niets van willen weten? Je bent tenslotte beiden; ik denk dat je pas echt in een innerlijk conflict komt als je duidelijk "niet Nederlands" bent (er uitziet en misschien voelt) en je wanhopig wilt proberen vooral maar te laten merken hoe Hollands je bent. Ik vind dat ook nergens voor nodig. Mijn schoonzusje is Braziliaanse en ze is nou eenmaal anders dan ik, ook al kwam ze op haar 9e hier wonen. Haar temperament en gevoelsleven is anders dan die van de doorsnee Nederlander. Maar dat wil niet zeggen dat ze daarmee geen volwaardig burger van de Nederlandse maatschappij zou kunnen zijn. Ik zou niet eens willen dat ze zich zou willen voordoen als (autochtone) Nederlander. Want dat is niet wie zij is en zij kan op haar heel eigen manier iets waardevols toevoegen aan onze Nederlandse maatschappij en cultuur.
Wat ik wel altijd merk aan haar is dat ze eigenlijk niet hier "hoort", maar eigenlijk ook niet meer in Brazilie. Ze is een paar jaar terug weer naar Brazilie geweest en kan ook daar haar draai niet meer vinden. Lijkt me lastig, als je tussen 2 maatschappijen en culturen in hangt.
Zijn Turken echt Turks ja?quote:Op maandag 12 april 2010 16:01 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Ik vind ze Turks.
Dat zegt men.quote:
Tatar.quote:Op maandag 12 april 2010 18:10 schreef Burakius het volgende:
Als Turken half de Turken waren van het type Fatih Sultan Mehmed, was Turkije nu op de positie van USA qua macht.
/supermechalonationalism
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Timur Lenk was half Mongools.quote:Op maandag 12 april 2010 19:30 schreef Burakius het volgende:
Leve Timur Lenk. Een echte Tatar van formaat.
Geen uitzondering dus wat betreft Turksheid.quote:
Over jezelf zeggen dat je lief bent telt niet.quote:Op maandag 12 april 2010 21:06 schreef Draganta het volgende:
Het zijn hele lieve mensen!
(en ja ik heb alle 3 de paginas gelezen!)
Bron?quote:Op maandag 12 april 2010 21:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Over jezelf zeggen dat je lief bent telt niet.
Paas me ook webshop. thx.quote:Op maandag 12 april 2010 21:25 schreef Draganta het volgende:
[..]
Bron?
![]()
PS heb een paar dagen geleden een hele mooie vlag besteld bij een webshop:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 12 april 2010 21:25 schreef Draganta het volgende:
[..]
Bron?
![]()
PS heb een paar dagen geleden een hele mooie vlag besteld bij een webshop:
[ afbeelding ]
Generalisatie.quote:Op maandag 12 april 2010 22:06 schreef PeterLudolf het volgende:
Je hebt aardige Turken en je hebt stomme Turken. Het enige waar ik me wel een beetje aan kan ergeren is de ongezonde dosis nationalisme.
En hier dan maar de nationaliste uithangenquote:Op maandag 12 april 2010 22:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik heb thuis niet eens een Turkse vlag.![]()
Eensch is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 16:37 schreef TheMagnificent het volgende:
Stelletje extreem-nationalistische Atatürk-aanbidders zijn het!
Tyfe toch op joh.quote:Op maandag 12 april 2010 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En hier dan maar de nationaliste uithangen
Je hebt toch wel een portret van Ataturk aan je wand hangen, mag ik toch hopen?
Oh boe!quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:11 schreef Mestras het volgende:
[..]
Door al dat geneuzel in het Turks gaat je Nederlands hard achteruit zo te zien.
Wanneer ga je terug naar de Krim?quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:08 schreef Burakius het volgende:
In de stad van mijn neef hebben ze die kop van zo een standbeeld van Ataturrek erafgeslagen. Goede actie.
Wanneer de standbeelden van Ataturrek allemaal kapot zijn in Turkije.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wanneer ga je terug naar de Krim?
Blijf gewoon allemaal gezellig hier!quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:25 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wanneer de standbeelden van Ataturrek allemaal kapot zijn in Turkije.
extreem genoeg?
Wanneer ga je terug naar Thessaloniki?
Haar hormonen spelen weer op. Vrouwen reageren ook veel te emotioneel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:29 schreef Mestras het volgende:
[..]
Blijf gewoon allemaal gezellig hier!
Netjes van zequote:Op dinsdag 13 april 2010 23:08 schreef Burakius het volgende:
In de stad van mijn neef hebben ze die kop van zo een standbeeld van Ataturrek erafgeslagen. Goede actie.
Dit vind ik echt laag van je, sorry dat ik het zeg, maar helaasquote:Op dinsdag 13 april 2010 23:08 schreef Burakius het volgende:
Had ik al gezegd dat er ook frequent poep op werd gesmeerd. En vaak wordt zo een standbeeld kapot gemaakt. En terecht.quote:Op dinsdag 13 april 2010 23:31 schreef Draganta het volgende:
[..]
Dit vind ik echt laag van je, sorry dat ik het zeg, maar helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |