abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78269959
-edit Failpost.

[ Bericht 97% gewijzigd door Enj0y op 21-02-2010 17:38:53 (:')) ]
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
pi_78269982
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 16:17 schreef Kper_Norci het volgende:
De Turken bij ons in het dorp maken verdomd goeie shoarma.
- ''Because no one has a dick made out of chocolate which ejaculates money..''
  zondag 21 februari 2010 @ 18:02:18 #103
273652 JendaB
Beter laat, dan nooit!
pi_78270720
De turk bij mn school maakt heerlijke broodjes turk (eeh döner kebab)
Ken ik jou niet ergens van?
pi_78270944
Niets mis met Turken, hoewel ik de val van Constantinopel nog steeds betreur.

De enige reden dat Turken misschien wantrouw oproepen, is omdat jullie zo op Marokkanen lijken - gelukkig alleen qua uiterlijk.
pi_78272212
Nog nooit echt mee omgegaan eigenlijk
Junk van het jaar
pi_78272886
quote:
Op zondag 21 februari 2010 18:08 schreef netflanders het volgende:
Niets mis met Turken, hoewel ik de val van Constantinopel nog steeds betreur.

De enige reden dat Turken misschien wantrouw oproepen, is omdat jullie zo op Marokkanen lijken - gelukkig alleen qua uiterlijk.
Turken en Marokkanen lijken helemaal niet op elkaar qua uiterlijk. Voor jullie is alles wat zwart haar en donkere ogen heeft hetzelfde.
pi_78273568
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen lijken helemaal niet op elkaar qua uiterlijk. Voor jullie is alles wat zwart haar en donkere ogen heeft hetzelfde.
Aangezien ik zelf half Turks en half Grieks ben, is dat een beetje maf en maak ik alleen een constaterende opmerking. Wie is 'jullie'?
pi_78274613
Ik vind het uitschot.
pi_78282226
je kan hun platte hoofd gebruiken om er een dienblad op te zetten,

handig als je visite hebt, een turkje in je huis
pi_78284551
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:37 schreef netflanders het volgende:

[..]

Aangezien ik zelf half Turks en half Grieks ben, is dat een beetje maf en maak ik alleen een constaterende opmerking. Wie is 'jullie'?
Als half Turk zou je moeten weten dat Turken en Marokkanen totaal niet op elkaar lijken.

En met jullie bedoel ik dusniet Turken. Jij gebruikt 'jullie' wanneer je over Turken spreekt dus dat zegt eigenlijk al genoeg over jou. Of je lult en bent geen Turk, of je weet jackshit over je eigen volk.
pi_78285319
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:26 schreef voorvocht het volgende:
je kan hun platte hoofd gebruiken om er een dienblad op te zetten,

handig als je visite hebt, een turkje in je huis
Waar komt die platte hoofden-onzin vandaan?
pi_78285980
de meerderheid is etnisch gezien geen turk(mongools), maar grieks

je merkt dan ook vaak dat ze van nature liberaal en progressief zijn, terwijl ze met de islam zijn opgegroeid
pi_78286019
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:36 schreef 0013379 het volgende:
de meerderheid is etnisch gezien geen turk(mongools), maar grieks

je merkt dan ook vaak dat ze van nature liberaal en progressief zijn, terwijl ze met de islam zijn opgegroeid
  zondag 21 februari 2010 @ 23:48:18 #114
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78286530
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hij heeft wel een beetje een punt. Zo was Ataturk tenslotte een Griek.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_78286607
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, dat was hij niet. Saloniki (zijn geboorteplaats) was destijds Turks/Ottomaans grondgebied.
pi_78286642
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Trolllllll.
  zondag 21 februari 2010 @ 23:52:02 #117
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78286674
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:50 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Nee, dat was hij niet. Saloniki (zijn geboorteplaats) was destijds Turks/Ottomaans grondgebied.

Blond, blauwe ogen, Saloniki. Inderdaad, een Griek met Slavische voorouders.
pi_78286767
Die foto is wel heel overdreven.

Maar goed, ja blond haar en blauwe ogen, so what? Atatürk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 21 februari 2010 @ 23:55:35 #119
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78286818
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:54 schreef Bortecinem het volgende:
Die foto is wel heel overdreven.

Maar goed, ja blond haar en blauwe ogen, so what? Atatürk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, gewoon een zeer goed geintegreerde Griek.

Ancak Ataturk idi kendine Yunan!
pi_78286841
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Blond, blauwe ogen, Saloniki. Inderdaad, een Griek met Slavische voorouders.
Ga je eens verdiepen in de materie voordat je met deze onzin komt. Er zijn zat blonde Turken en die zijn echt niet allemaal Slavisch of Grieks. Ooit van Kumanen gehoord bijvoorbeeld?...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cumans
pi_78286856
Dude, hij trollt gewoon.
pi_78287190
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
Dude, hij trollt gewoon.
Je weet het maar nooit met Sachertorte.
  maandag 22 februari 2010 @ 00:05:17 #123
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78287234
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:04 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je weet het maar nooit met Sachertorte.
Wrom?
pi_78287411
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:05 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wrom?
Je zegt wel vaker dingen die niet kloppen. Maar is niet erg hoor; het is de mens zeer eigen.
  maandag 22 februari 2010 @ 00:13:14 #125
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78287530
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je zegt wel vaker dingen die niet kloppen. Maar is niet erg hoor; het is de mens zeer eigen.
Maar is het ook opzettelijk? In deze heb ik trouwens gewoon gelijk, ik denk dat je weinig verschil gaat vinden tussen Grieks-Turks DNA of Turks-Grieks DNA.
pi_78287712
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:13 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Maar is het ook opzettelijk? In deze heb ik trouwens gewoon gelijk, ik denk dat je weinig verschil gaat vinden tussen Grieks-Turks DNA of Turks-Grieks DNA.
Er zijn overeenkomsten maar ook een groot verschil. Zo hebben Turken ook Centraal-Aziatisch/Mongools bloed.
  maandag 22 februari 2010 @ 00:21:52 #127
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78287849
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Er zijn overeenkomsten maar ook een groot verschil. Zo hebben Turken ook Centraal-Aziatisch/Mongools bloed.
En die Grieken niet dan? Men is daar eeuwenlang onderling aan het trouwen geweest...
pi_78288375
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En die Grieken niet dan? Men is daar eeuwenlang onderling aan het trouwen geweest...
Nee, minimaal denk ik. Overigens werd er onderling niet zoveel getrouwd, moslims en christenen leefden in het Ottomaanse Rijk meer om elkaar heen, dus zoveel trouwerijen zullen er niet zijn geweest. De Turken die wel trouwden met Grieken, trouwden met Grieken die bekeerd waren tot de Islam, en dus zo ook de Turkse identiteit hadden aangenomen (vroeger was Turk een synoniem voor moslim).

En de Christelijke Grieken die zich wel hebben gemengd met Turken, hebben dat gedaan met Kuman/Kipchak Turken. En die stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen. Dus denk ik niet dat je Aziatische sporen in Grieks DNA zult aantreffen.
pi_78288710
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:35 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Nee, minimaal denk ik. Overigens werd er onderling niet zoveel getrouwd, moslims en christenen leefden in het Ottomaanse Rijk meer om elkaar heen, dus zoveel trouwerijen zullen er niet zijn geweest. De Turken die wel trouwden met Grieken, trouwden met Grieken die bekeerd waren tot de Islam, en dus zo ook de Turkse identiteit hadden aangenomen (vroeger was Turk een synoniem voor moslim).

En de Christelijke Grieken die zich wel hebben gemengd met Turken, hebben dat gedaan met Kuman/Kipchak Turken. En die stonden bekend om hun blonde haren en blauwe ogen. Dus denk ik niet dat je Aziatische sporen in Grieks DNA zult aantreffen.
Precies. Buiten de grote en middelgrote steden om (bijv. Saloniki en Istanbul) leefden de verschillende geloofsgemeenschappen redelijk afzonderlijk van mekaar (in verschillende dorpen en kleine steden), dus moslims bij moslims en christenen bij christenen. Gemengde huwelijken kwamen minder vaak voor dan men vaak denkt.
pi_78288754
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:45 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Precies. Buiten de grote en middelgrote steden om (bijv. Saloniki en Istanbul) leefden de verschillende geloofsgemeenschappen redelijk afzonderlijk van mekaar (in verschillende dorpen en kleine steden), dus moslims bij moslims en christenen bij christenen.
Zelfs de moslim geworden Grieken zijn niet (allemaal) geassimileerd. In Trabzon, Giresun, Thracie en Antalya/Alanya heb je nog genoeg dorpjes waar men behalve Turks ook gewoon Grieks spreekt.
pi_78289022
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zelfs de moslim geworden Grieken zijn niet (allemaal) geassimileerd. In Trabzon, Giresun, Thracie en Antalya/Alanya heb je nog genoeg dorpjes waar men behalve Turks ook gewoon Grieks spreekt.
Klopt. En bijvoorbeeld ook Lazisch, zoals de giechelende omaatjes in dit filmpje zingen (01:28-01:54)...

pi_78289073
Dat is volgens mij in Hemshin en niet Laz.
  maandag 22 februari 2010 @ 00:59:28 #133
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78289117
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het bestaan en de populariteit van het Alevitisme wijst erop dat de grenzen nu ook weer niet zo strak waren.
pi_78289122
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:58 schreef Bortecinem het volgende:
Dat is volgens mij in Hemshin en niet Laz.
O, dat zou ook kunnen. Vergeef me mijn cahillik.
pi_78289167
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het bestaan en de populariteit van het Alevitisme wijst erop dat de grenzen nu ook weer niet zo strak waren.
Wat wil je nou zeggen? Alevieten zijn juist de Turken die zich het meest afzonderden van andere etniciteiten en geloven (vooral van de Soennitische moslims)..
pi_78289191
quote:
Op maandag 22 februari 2010 00:59 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

O, dat zou ook kunnen. Vergeef me mijn cahillik.
Best indrukwekkend dat er nog zoveel etnische minderheden te vinden zijn in TR.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:01:52 #137
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78289215
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:00 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen? Alevieten zijn juist de Turken die zich het meest afzonderden van andere etniciteiten en geloven (vooral van de Soennitische moslims)..
Alevitisme heeft heel veel christelijke kenmerken. Zelfs zoveel dat ze door soennieten geregeld als ketters worden gezien.
pi_78289232
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:01 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Best indrukwekkend dat er nog zoveel etnische minderheden te vinden zijn in TR.
Inderdaad. Ik vind het prachtig.
pi_78289265
quote:
Op zondag 21 februari 2010 23:37 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

etnisch gezien is het een feit

en het moet ook heel toevallig zijn dat turken samen met slavische moslims het meest liberaal zijn
pi_78289316
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Alevitisme heeft heel veel christelijke kenmerken. Zelfs zoveel dat ze door soennieten geregeld als ketters worden gezien.
...

Het Alevitisme is gebaseerd op het Sjamanisme/Tengriisme. Het geloof dat de Turken aanhingen voordat zij zich bekeerden tot de Islam. Het is ontstaan in Khorasan (een historisch gebied in Centraal-Azie) waar het ook veel Zoroastische invloeden heeft gekregen. Naar mijn mening zijn Alevieten gewoon Sjamanisten die de Islam hebben overgenomen om te overleven tussen de moslim/soennitische Turken.
pi_78289326
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Christelijke kenmerken? Ik zou het eerder aan sjamanisme, het geloof van de pre-islamitische Turken, linken. De Alevieten die zichelf buiten de Islam plaatsen worden door sommigen inderdaad verkettert.
pi_78289429
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:03 schreef 0013379 het volgende:

[..]

etnisch gezien is het een feit

en het moet ook heel toevallig zijn dat turken samen met slavische moslims het meest liberaal zijn
Weet je hoe die Slavische moslims moslim zijn geworden? Door de Ottomaanse Turken, met name door de Bektashi-leer, die het naar de Balkan brachten. Dat er hedendaags zo'n grote hoeveelheid aan moslims bestaat in de Balkan, heeft men dus aan de Turken te danken.
pi_78289471
Turken zijn aardig en prima, zolang het ook echte turken zijn en geen schorum uit het gebergte. Zelfde als dat ik geen hekel heb aan nederlanders maar wel aan boeren en sjonnies.

Onzinnige vraag.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 22 februari 2010 @ 01:13:56 #144
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78289681
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:04 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

...

Het Alevitisme is gebaseerd op het Sjamanisme/Tengriisme. Het geloof dat de Turken aanhingen voordat zij zich bekeerden tot de Islam. Het is ontstaan in Khorasan (een historisch gebied in Centraal-Azie) waar het ook veel Zoroastische invloeden heeft gekregen. Naar mijn mening zijn Alevieten gewoon Sjamanisten die de Islam hebben overgenomen om te overleven tussen de moslim/soennitische Turken.
Het Christendom heeft ook Zoroastrische invloeden ondergaan, dus dat kan wel kloppen.

Zie de wiki hierover:

Attempts to identify the origin of Alevism are inherently controversial. Many Alevis trace their tradition to early Islam and the Twelve Imams, a conclusion with which some prominent scholars agree; and other Muslims consider them to belong to the "extremist" trend (ghuluww) within Shi'ism, like the Alawi/Nusairi sect of Syria.[1] Others see Alevism as a pre-Islamic substrate which acquired a veneer of Shī‘ī theology, and disagree as to whether to describe this folk culture as Turkic or Persianate; as in the case of groups such as the Ahl-e Haqq and the Yezidis, Zoroastrian influence might play some part. Still others detect the influence of Orthodox (Byzantine) or Armenian Christianity or Gnosticism. More than one of these viewpoints might be true simultaneously.

The Turkic tribes of northern Iran and eastern Anatolia were converted to Shī‘ism during the Ilkhan Mongol period. The poet Yunus Emre and saint Hajji Bektash Wali were early saints of this period who would later become associated with Alevism. The Qizilbashi emerged from this milieu as a militant Sufi order centered in Ardabil whose leader Ismā‘il succeeded in conquering Persia.[citation needed]

The Qizilbash of Anatolia found themselves on the "wrong" side of the Ottoman-Safavid border after the 1555 Peace of Amasya. They become subjects of an Ottoman court which viewed them with suspicion. In that troubled period the Alevi people were persecuted and murdered by the Ottoman Empire Yavuz Sultan Süleyman.

Alevis were early supporters of Mustafa Kemal Atatürk, who they credit with ending Ottoman-era discrimination against them, while Kurdish Alevis viewed his rise with caution. However, Kemalism lost some of its appeal during the 1960s, as many Alevis flirted with leftist dissidence.
pi_78289881
Dat stukje gaat over de Islam binnen het Alevitisme. Ik heb het over de Semah (hun religieuze dansen) en andere Sjamanistische invloeden. De Islam binnen het Alevitisme stelt niks voor, ze doen eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat er in de Koran staat. Daarom hebben Alevieten naar mijn mening de Islam alleen overgenomen om te overleven tussen de moslims.

Hier een docu over de Semah/Alevieten:

Ik snap niet over welke Christelijke invloeden jij hebt, maar dat het Alevitisme is gebaseerd op het pre-Islamitische geloof van de Turken is overduidelijk.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:19:21 #146
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78289885
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Weet je hoe die Slavische moslims moslim zijn geworden? Door de Ottomaanse Turken, met name door de Bektashi-leer, die het naar de Balkan brachten. Dat er hedendaags zo'n grote hoeveelheid aan moslims bestaat in de Balkan, heeft men dus aan de Turken te danken.
Er zijn ook flink wat moslims in Rusland (denk aan een stad als Kazan).
pi_78290002
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:19 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Er zijn ook flink wat moslims in Rusland (denk aan een stad als Kazan).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tataren

De Tataren (Tataars: Tatarlar/Татарлар) zijn een Turks volk dat verspreid leeft over een groot deel van Eurazië. De grootste groep Tataren vindt men in de autonome regio Tatarstan in Rusland en in de Krim in Oekraïne.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:25:48 #148
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78290173
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:21 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Laat het nou net zo zijn dat daar Turken wonen.
Ik noem dit niet per ongeluk, het was een met zorg gekozen voorbeeld. Kazan is de hoofdstad van Tatarstan, een moslimse enclave in orthodox Rusland. En dat heeft alles te maken met de geschiedenis van dat gebied, het was onderdeel van het Khanaat van de Gouden Horde.
pi_78290193
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:19 schreef Bortecinem het volgende:
Dat stukje gaat over de Islam binnen het Alevitisme. Ik heb het over de Semah (hun religieuze dansen) en andere Sjamanistische invloeden. De Islam binnen het Alevitisme stelt niks voor, ze doen eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat er in de Koran staat. Daarom hebben Alevieten naar mijn mening de Islam alleen overgenomen om te overleven tussen de moslims.

Hier een docu over de Semah/Alevieten:

Ik snap niet over welke Christelijke invloeden jij hebt, maar dat het Alevitisme is gebaseerd op het pre-Islamitische geloof van de Turken is overduidelijk.
Maar dat is natuurlijk een generalisatie. Volgens mij gelooft het merendeel van de belijdende Alevieten oprecht in Mohammed als 'de zegel der profeten' en zijn, in hun ogen, rechtmatige opvolger Ali. ''Ya Muhammed! Ya Ali!'' Je kunt de Islam niet uit het Alevitisme (''de weg van Ali'') plaatsen, en dat doen meeste Alevieten ook niet, vooral in combinatie met Haci Bektas en Yunus Emre, belijdende moslims, die de Alevieten hoog hebben zitten.
pi_78290224
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:08 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

het is dan ook niet altijd vrijwillig gegaan

dat merk je ook aan de manier waarop de meesten hun geloof in het heden uitoefenen
  maandag 22 februari 2010 @ 01:28:14 #151
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78290285
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hangt ook van de persoon af, ik ben tot nu toe voor griek, nederlander, turk, irakees, afghaan aangezien, terwijl m'n broertje meer voor Nederlander, italiaan, spanjaard word aangezien. Allebei dezelfde ouders
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_78290320
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik noem dit niet per ongeluk, het was een met zorg gekozen voorbeeld. Kazan is de hoofdstad van Tatarstan, een moslimse enclave in orthodox Rusland. En dat heeft alles te maken met de geschiedenis van dat gebied, het was onderdeel van het Khanaat van de Gouden Horde.
Er wonen wel meer Turkse volkeren in Rusland dan alleen de Tataren, bijvoorbeeld de Jakoeten in Siberië...

http://en.wikipedia.org/wiki/Yakuts
  maandag 22 februari 2010 @ 01:32:51 #154
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78290599
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:28 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Er wonen wel meer Turkse volkeren in Rusland dan alleen de Tataren, bijvoorbeeld de Jakoeten in Siberië...

http://en.wikipedia.org/wiki/Yakuts
Weet ik, maar Kazan is een veel sprekender voorbeeld. Een grote stad in het hart van Rusland.

Prachtige foto.
pi_78290606
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:28 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hangt ook van de persoon af, ik ben tot nu toe voor griek, nederlander, turk, irakees, afghaan aangezien, terwijl m'n broertje meer voor Nederlander, italiaan, spanjaard word aangezien. Allebei dezelfde ouders
Dat weet ik. Maar wat ik bedoel is dat je ook makkelijk onderscheid kunt maken tussen een Turk en Marokkaan die even bruin zijn. Dat je Turken niet kunt indelen in blank/zwart/aziaat/geel/groen/blauw weet ik ook wel.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:35:17 #157
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78290696
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar wat ik bedoel is dat je ook makkelijk onderscheid kunt maken tussen een Turk en Marokkaan die even bruin zijn. Dat je Turken niet kunt indelen in blank/zwart/aziaat/geel/groen/blauw weet ik ook wel.
Verschil tussen turken en Marokkanen is inderdaad overduidelijk
Drinky is een baas
pi_78290760
Dit staat op wikipedia over de Russische cultuur:

Russian culture started from that of East Slavs, with their pagan beliefs and specific way of life in the wooden areas of Eastern Europe. Early on, the culture of Russian ancestors was much influenced by neighbouring Finno-Ugric tribes and by nomadic, mainly Turkic, peoples of the Pontic steppe.

De Russen stelen onze cultuur!
pi_78290781
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:35 schreef Drinky het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die het snapt.
pi_78290830
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:35 schreef Drinky het volgende:

[..]

Hoewel een Turk als Muhabbet net zo goed als Marokkaan door het leven had kunnen gaan.

pi_78290924
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:38 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hoewel een Turk als Muhabbet net zo goed als Marokkaan door het leven had kunnen gaan.

[ afbeelding ]
Mierenneuker.

Ja ja uitzonderingen bestaan.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:42:25 #162
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_78290965
Ook gezien het feit dat Marokkanen uit Afrika komen en Turken uit Azië, dat ligt niet echt dicht bij elkaar, tevens is het goed te merken aan de manier van praten wie wat is.

Maar OT: De meeste Turken vallen wel mee, heb wel eens last gehad van Turks uitschot, maar dat heb je overal(mischien is het ook zo omdat ik er veel op lijk ? ). Marokkanen daarintegen, tsja de meesten zijn echt .

Behalve O.us dan, da's dan weer zo'n uitzondering.

En ik ben geen Turk(en ook geen Marokkaan )
Drinky is een baas
  maandag 22 februari 2010 @ 01:42:52 #163
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78290984
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:36 schreef Bortecinem het volgende:
Dit staat op wikipedia over de Russische cultuur:

Russian culture started from that of East Slavs, with their pagan beliefs and specific way of life in the wooden areas of Eastern Europe. Early on, the culture of Russian ancestors was much influenced by neighbouring Finno-Ugric tribes and by nomadic, mainly Turkic, peoples of the Pontic steppe.

De Russen stelen onze cultuur!
De Russische cultuur is feitelijk gevestigd door de Vikingen. Google maar eens op Rurik en Rus.
pi_78290986
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:41 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mierenneuker.

Ja ja uitzonderingen bestaan.
Sorry, zit in mijn karakter.

En ja, hij is meer een uitzondering.
pi_78291016
In Turkije wonen ook veel immigranten uit Noord-Afrika hoor. Vooral veel Egyptenaren en Berbers, die nu eigenlijk allemaal zijn geassimileerd.
pi_78291029
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:42 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

De Russische cultuur is feitelijk gevestigd door de Vikingen. Google maar eens op Rurik en Rus.
I kneuw. Maar het heeft dus ook Turkse invloeden.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:45:20 #167
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78291052
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:44 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

I kneuw. Maar het heeft dus ook Turkse invloeden.
Uiteraard. Dat kan ook niet anders.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:49:19 #168
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78291176
Ken een aantal Turken (er wonen hier natuurlijk wel veel Turken, maar die ken ik niet ) en een paar nichtjes (half Turks en hun vader, Turks) in de familie. Nou, gewoon, net als Nederlanders, Italianen, Spanjaarden, Chinezen en allerlei andere nationaliteiten. Het zijn wel aardige mensen (buiten natuurlijk degenen die lopen te rellen, maar die heb je bij alle nationaliteiten). Over het algemeen vind ik dat het vrij rustige mensen zijn, die niet zo op de voorgrond treden, maar wel vriendelijk zijn. Hun eigen ding doen en hebben, maar toch openstaan voor de maatschappij om hen heen (hier in Nederland).
pi_78291189
Laat ik deze discussie maar afsluiten met een lied uit de Altai Deelrepubliek in Rusland.

Dit zijn dus ook Turken.
pi_78291285
Karaim-Turken in Litouwen...

pi_78291329
Wat zijn we toch divers.
pi_78291359
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:49 schreef Bortecinem het volgende:
Laat ik deze discussie maar afsluiten met een lied uit de Altai Deelrepubliek in Rusland.

Dit zijn dus ook Turken.
Wat een stelletje hippies.
  maandag 22 februari 2010 @ 01:57:58 #173
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78291369
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:28 schreef Drinky het volgende:

[..]

Dat is grappig he. Mijn nicht en neef zijn half Braziliaans. Hij heeft een blanke huid, zwart haar en bijna zwarte ogen. Zij heeft een licht getinte huid, bruin haar en groene ogen. 2 Hele verschillende types qua uiterlijk, maar toch echt van dezelfde ouders
pi_78291373
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:57 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Wat een stelletje hippies.
Cultuurbarbaar.
pi_78291412
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:58 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Cultuurbarbaar.
Je ziet trouwens meteen de overeenkomsten met Alevieten: de kleding, de saz en de dans.

Prachtige natuur trouwens, daar in de Altay.
pi_78291447
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je ziet trouwens meteen de overeenkomsten met Alevieten: de kleding, de saz en de dans.

Prachtige natuur trouwens, daar in de Altay.
Uhu, dat zie je zeker.

Overal in Turkistan is het mooi.

/PanTurkisme mod off. Haha.
pi_78291496
quote:
Op maandag 22 februari 2010 01:57 schreef childintime het volgende:

[..]

Dat is grappig he. Mijn nicht en neef zijn half Braziliaans. Hij heeft een blanke huid, zwart haar en bijna zwarte ogen. Zij heeft een licht getinte huid, bruin haar en groene ogen. 2 Hele verschillende types qua uiterlijk, maar toch echt van dezelfde ouders
Ik word ook vaak aangezien voor Spanjaard, Italiaan of Griek, terwijl ik ook een nicht heb die je niet zou kunnen onderscheiden van een Zweed, zo blond is ze (met felblauwe ogen). Daarnaast heb ik ook een neef die redelijk donker is, die je zo voor een Koerd of een Arabier aan zou kunnen zien. De Turken zijn gewoon behoorlijk divers in uiterlijk, blijkt maar. Zelfs binnen dezelfde familie komen zeer uiteenlopende uiterlijken voor.
pi_78291534
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:02 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

/PanTurkisme mod off. Haha.
Inderdaad, ik liet me even gaan.
  maandag 22 februari 2010 @ 02:27:50 #179
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_78291790
quote:
Op maandag 22 februari 2010 02:05 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik word ook vaak aangezien voor Spanjaard, Italiaan of Griek, terwijl ik ook een nicht heb die je niet zou kunnen onderscheiden van een Zweed, zo blond is ze (met felblauwe ogen). Daarnaast heb ik ook een neef die redelijk donker is, die je zo voor een Koerd of een Arabier aan zou kunnen zien. De Turken zijn gewoon behoorlijk divers in uiterlijk, blijkt maar. Zelfs binnen dezelfde familie komen zeer uiteenlopende uiterlijken voor.
Ik geniet er altijd zo van als er een groot familiefeest is. Half Turks/Braziliaanse, half Braziliaanse, half Indonesische, half Antiliaanse en volledig Nederlandse kinderen lopen rond te rennen en ook al zijn ze uiteindelijk allemaal familie; ze lijken geen van allen op elkaar en ze hebben allemaal de grootste lol
  maandag 22 februari 2010 @ 02:44:02 #180
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78291899
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 17:12 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

ze hebben je zien masturberen.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78307423
Turken zijn over het algemeen prima mensen. Met de Turken die ik ken kan ik prima mee overweg. Mijn mening over de multiculturele samenleving wordt er alleen niet anders van. En naar mijn ervaring begrijpen de Turken dat altijd wel een beetje. Althans, vergeleken met andere volkeren zeker.
  † In Memoriam † maandag 22 februari 2010 @ 16:52:51 #182
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_78309495
quote:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd in het Turken op FOK!-topic. Ik ben half Turks en zo blond als wat en mijn zusjes zijn donker. Ik ben er trots op halfbloedje te zijn terwijl mijn zussen er liever niks van willen weten.

OT: In elke bevolkingsgroep zitten rotte appels. Of dat nu Marokkanen zijn of Turken of Grieken of Hollanders.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 22 februari 2010 @ 17:59:09 #183
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_78311688
quote:

[..]

Divers in uiterlijk, wellicht, maar wel allemaal een groot hoofd en een nog grotere gok.
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_78320653
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:52 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik heb het al eerder gezegd in het Turken op FOK!-topic. Ik ben half Turks en zo blond als wat en mijn zusjes zijn donker. Ik ben er trots op halfbloedje te zijn terwijl mijn zussen er liever niks van willen weten.

OT: In elke bevolkingsgroep zitten rotte appels. Of dat nu Marokkanen zijn of Turken of Grieken of Hollanders.
Ligt het aan jullie opvoeding? Als je volledig Nederlands bent opgevoed kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat je niet zoveel hebt met je Turkse kant. Maar schamen voor je afkomst is eigenlijk sowieso triest.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:13:50 #185
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78323247

Dit zijn ook Turken.
pi_78323303
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:13 schreef Sachertorte het volgende:

Dit zijn ook Turken.
Duh
  maandag 22 februari 2010 @ 22:17:11 #187
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78323422
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:14 schreef Ayca het volgende:

[..]

Duh
Inderdaad. Zet dit naast dat Shalalagebeuren en zie het kwaliteitsverschil. Een vermoeden van Turks-zijn komt dan ras op.
pi_78323685
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:17 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inderdaad. Zet dit naast dat Shalalagebeuren en zie het kwaliteitsverschil. Een vermoeden van Turks-zijn komt dan ras op.

pi_78324005
Niet haten op Sieneke.

Ik vind het maar een vreemde vraagstelling trouwens in de OP trouwens. Maar goed.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:30:48 #190
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78324090
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:22 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Mooi.
pi_78324123
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:30 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Mooi.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:32:00 #192
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78324147
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:28 schreef IHVK het volgende:
Niet haten op Sieneke.

Ik vind het maar een vreemde vraagstelling trouwens in de OP trouwens. Maar goed.
Het is of een troll, of een idioot. Maar de discussie die daarna volgde is toch zeer de moeite waard.
pi_78324213
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:13 schreef Sachertorte het volgende:

Dit zijn ook Turken.

Het lied heet 'Twee landen 1 volk'.
pi_78324780
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:32 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is of een troll, of een idioot. Maar de discussie die daarna volgde is toch zeer de moeite waard.
Discussie was wel boeiend ja.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:47:18 #195
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78324833
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:33 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het lied heet 'Twee landen 1 volk'.
Twee zielen, een gedachte.
  maandag 22 februari 2010 @ 22:55:33 #196
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_78325234
quote:
Op maandag 22 februari 2010 22:46 schreef IHVK het volgende:

[..]

Discussie was wel boeiend ja.
Eigenlijk zijn dit soort discussies toch veel leuker dan die links-rechts discussies, ze zijn echter wel een stuk zeldzamer, helaas.
pi_78325704
Toen ik nog aan de UU studeerde zat er een Turks meisje in mijn jaar. Zij was wel aardig, ik praatte wel eens met haar. Ze zat verder niet in mijn vriendenkring ofzo. Een van mijn medewerkers is een Turk. Hij is heel aardig en doet zijn werk goed!

Verder ken ik geen Turken.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2010 23:06:37 ]
pi_78326336
Mijn ervaringen betreffen Turken in NL en Turkije, zelf spreek ik aardig Turks.
Turken zijn gastvrij maar op hetzelfde moment is er geen volk zo facistisch en arrogant als het Turkse.
pi_78326477
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn ervaringen betreffen Turken in NL en Turkije, zelf spreek ik aardig Turks.
Turken zijn gastvrij maar op hetzelfde moment is er geen volk zo facistisch en arrogant als het Turkse.
pi_78327457
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mal he dat ik dat zo ervaar?
Nederlanders zijn naar Europese maatstaven in die zin trouwens ook extreem.
Japanners schijnen ook zo te zijn, maar die ken ik niet.

Moet wel even vermelden dat ik ook goede ervaringen heb met Turken, maar die zijn cultureel eigenlijk meer mediteraan dan Turk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')