Nee, anders want men zal zeer snel papiergeld geen enkele waarde meer toekennen. Goud, zilver diamanten als betaalmiddel en ruilhandel zal de regel zijn. De enorme snelheid van devaluatie heeft te maken met internet en telefonie.quote:Op zondag 23 december 2012 14:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoals in de jaren 20 - 30 van de vorige eeuw? Met hyperinflatie? DM-biljetten van zoveel miljard DM's?
Ik denk dat Abe dit niet kan waarmaken, maar indien wel dan ben ik ook benieuwd. Laat ze dit maar eens in Japan proberen en zien wat er gebeurt. Ik vind het triest voor de Japanners maar ik zie liever Japan in rook opgaan dan de VS of de EUquote:Op zondag 23 december 2012 14:33 schreef piepeloi55 het volgende:
Met de plannen van Abe bevind Japan zich op glad ijs. Tot nog toe reageert de obligatiemarkt er amper op, dat kan echter snel draaien als fiscale/monetaire plannen werkelijkheid worden. Een stijging van de rente van 1-1,5% zal de Japanse overheidsfinancien onder druk zetten gezien hun schuldenpositie en kan een 'self fulfilling prophecy' ontketenen.
Zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, mits Abe deze plannen kan waarmaken.
Waarom eigenlijk? Ik vind Japanners sympathieker dan Amerikanen. Niet dat dat nou zo'n goede maatstaf is, maar toch.quote:Op zondag 23 december 2012 18:16 schreef SeLang het volgende:
Ik vind het triest voor de Japanners maar ik zie liever Japan in rook opgaan dan de VS of de EU
Omdat het de kleinste economie van de deze drie is en het minst gecorreleerd met die van ons.quote:Op maandag 24 december 2012 01:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik vind Japanners sympathieker dan Amerikanen. Niet dat dat nou zo'n goede maatstaf is, maar toch.
Precies. In een ontwikkelde economie is groei grotendeels een functie van demografie.quote:Op maandag 24 december 2012 07:55 schreef arjan1212 het volgende:
Als abe wil dat de deflatie stopt , dan moet ie ervoor zorgen dat jappanners meer kinderen krijgen
BBquote:Yen Weakens to 20-Month Low on Abe’s BOJ Pledge; Euro Up
By Joseph Ciolli & Neal Armstrong
The yen fell to a 20-month low versus the dollar after Japan’s incoming Prime Minister Shinzo Abe said he will consider changing the law governing the central bank unless it boosts its inflation target.
The euro rose versus most of its major counterparts as Italian Prime Minister Mario Monti said he would consider being the candidate for a coalition backing his economic agenda, even after saying he won’t run in the country’s February elections. Mexico’s peso is the biggest winner against the dollar this year, while the Brazilian real has lost the most.
“Abe saying he will rewrite the legislation for the Bank of Japan (8301) if it doesn’t impose its own higher inflation target has definitely been a reason for yen underperformance,” Richard Franulovich, a senior currency strategist at Westpac Banking Corp. (WBC) in New York, said in a telephone interview. “We’re finally seeing how exactly he’s going to implement one of his key election platforms, which is a much more dovish BOJ.”
The yen fell 0.6 percent to 84.71 per dollar at 9:48 a.m. New York time, touching the weakest level since April 12, 2011. The euro strengthened 0.8 percent to 111.96 yen and climbed 0.2 percent to $1.3216.
Annual Numbers
Japan’s currency has tumbled 12.8 percent this year, including a 3.6 percent drop in the past month, the worst performer among the 10 developed-nation currencies tracked by Bloomberg Correlation-Weighted Indexes. The dollar has weakened 2.9 percent this year and the euro has dropped 0.8 percent.
.....
Ja, de andere draad gaat over competitive devaluation waar dit ook betrekking op heeft.quote:
Het ziet er naar uit dat het krimpende aandeel van de pensioenfondsen is vervangen door buitenlanders en de BOJ. De buitenlandse investeerders zitten nu echter op de blaren omdat de yen hard naar beneden gaat. Deze zullen dus wel ff wegblijven imo. Dan blijft alleen de geldpers (BOJ) over zoals ook blijkt. De banken zitten tot over hun oren in JGB als de pensioenfondsen daar grote belangen in hebben zijn ze alsnog toast.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:18 schreef arjan1212 het volgende:
http://www.clearonmoney.c(...)apan_government_debt
zoals je ziet is het aandeel van de centrale bank in 3 jaar toegenomen van 7% naar 10%
aandeel van pensioenfondsen neemt af
aandeel van buitenlanders is toegenomen van 5% naar 8%
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |