Dan zal ze eerst de baby wel geboend hebben en daarna het beddengoed gewassenquote:
ziekenhuisbevallingquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dan zal ze eerst de baby wel geboend hebben en daarna het beddengoed gewassen
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef PM-girl het volgende:
Twitter doet ut nog steeds niet hierEn Farmville ook niet
*verslaafdis
das lekker!!quote:Maar wel een onverwachte meevallen van de belasting over 2007!![]()
![]()
Ha das lekkerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef PM-girl het volgende:
Twitter doet ut nog steeds niet hierEn Farmville ook niet
*verslaafdis
Maar wel een onverwachte meevallen van de belasting over 2007!![]()
![]()
Duitsland alleen niet...stomme milieubewust zijn enzoquote:
Ik ook!!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:46 schreef Chell het volgende:
Ik had echt een hekel aan Duits vroeger. Het enige vak waar ik slecht in was. Stomme naamvallen
Ligt er nog sneeuw dan? Hier is alles weg gelukkig.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:45 schreef Linda2205 het volgende:
Duitsland alleen niet...stomme milieubewust zijn enzoBen vanmorgen 4x bijna onderuit gegaan. Thank God 4 kinderwagens
en durch, fur, ohne, um..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:52 schreef freecell het volgende:
mit, nach, bei, zeit....
Twijfeltwijfel... kraamverzorgster eerder naar huis sturen of blij zijn met het feit dat ze de huishoudelijke dingen doet die ik nu niet kan....
bij mij ookquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef freecell het volgende:
Bij mij was het: mit, nach, bei, zeit, von, zu, aus, auser, gegenuber. Andere volgorde
mieux mauvais mechantquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef Vicky het volgende:
[..]
en durch, fur, ohne, um..
en ik ken zelfs het rijtje met de franse bijv. naamwoorden nog..
beau, bon, jolie, haute, long, petit...
Ik heb het idee dat dat ergens omgegooid isquote:
beau, bon, jolie, haute, longue, petit, jeune, vaste, grand, mieux, mauvais, mechant, autre, gros, nouveau et soit disant (?), premier, dernier, seul (?), ancient (?)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:56 schreef freecell het volgende:
[..]
mieux mauvais mechant
jeune vaste grand
meilleur autre nouveau
Bijna een gedichtje
Maar Franse grammatica is geniaalVeel duidelijker dan Duitse!
niet leuk!!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:00 schreef freecell het volgende:
Ging die nog verder?
Vandaag is echt
Er komt niemand langsdus niks om je even op te richten. Stuwing, nieuwe kraamverzorgster
en hoofdpijn en kraamtranen. En de combinatie kraamtranen en de nieuwe kv gaan niet samen, dus zijn het interne kraamtranen.
maar Chell is jonger en heeft een heul ander rijtje met duitsquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:57 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat ergens omgegooid isMensen die ouder zijn dan ik kennen vaak ook het andere rijtje.
nehquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
niet leuk!!
Gooi het er gewoon lekker uit!
ga ff douchen en gooi het er dan uit! Niemand diet het zietquote:
Daimquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:13 schreef Chell het volgende:
Ik kan nu ook niet hoor, ik ben aan het werk. En ik ben heul erg blut!
Ik wil volgende week naar Ikea. Donderdag en vrijdag ben ik vrij. Stomme dekenlades kopen en lekkere dingen bij de food market
quote:
vergeet de prinsessentaartejs nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:15 schreef Chell het volgende:
[..]
![]()
En zalm en zweeds brood en potjes haring en die appelcake uit de vriezer en hotdogbroodjes en worstjes en zweedse mosterd en kaneelbroodjes
Ik ook!!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:19 schreef Chell het volgende:
[..]
Die eet ik altijd in het restaurant
We moeten écht Ikea meeten!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ook!!
Damn, wat zijn die dingen lekker!!
Ik vind de Donuts zo lekker van de IKEA, nemen we altijd bij de uitgang en dan in de auto opeten.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ook!!
Damn, wat zijn die dingen lekker!!
en de ijsjes en de hotdogs!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik vind de Donuts zo lekker van de IKEA, nemen we altijd bij de uitgang en dan in de auto opeten.
Amber vindt dat ook zo leuk om te doenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:24 schreef Chell het volgende:
Oh die donuts heb ik nog nooit gegeten, want ik neem meestal zo'n zelfmaakijsje
Ja, hebben geen tijd meer om ook de winkel door te gaanquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:25 schreef Vicky het volgende:Ikeameet!!
![]()
Whaha dat wordt dus gewoon het restaurant leegvreten
Schreib bit nach näbst und sammt, bei, seit, von, zu, zuwiederquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:54 schreef Vicky het volgende:
en durch, fur, ohne, um..
en ik ken zelfs het rijtje met de franse bijv. naamwoorden nog..
beau, bon, jolie, haute, long, petit...
Deutsche dreizehn erbij aan, en klaar. Past het Udo Jurgenlied "aber bitte mit sahne wel goed bij eigenlijk.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:43 schreef Chell het volgende:
Ik wil weer terug naar school! De 1e klas heeft taarten gebakken (of eigenlijk kuchend und torten) en hebben nu een konditorei in het lokaal van Duits. Ouders op bezoek, menukaarten in het Duits, gesprekjes in het Duits. Echt, zo is zo'n stom vak toch meteen leuk!
ik mis gemass.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:55 schreef freecell het volgende:
Bij mij was het: mit, nach, bei, zeit, von, zu, aus, auser, gegenuber. Andere volgorde
Jaaaaa en Thijs smult ervan! Het is echt wereldspul (en niet van die twijfelachtige smaken als Stroganoff)quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:32 schreef Linda2205 het volgende:
Laura, heb je je potjes al?
quote:Stamplijstjes van vroeger
Droogmakerijen uit de gouden eeuw: de Wormer, de Purmer, de Beemster, de Schermer.
De Veenkoloniën van zuidoost Groningen: Hoogezand-Sappemeer, Zuidbroek, Scheemda, Veendam, Wildervank, Oude Pekela, Nieuwe Pekela, Stadskanaal.
Producten van de kleigrond: tarwe, haver, gerst, erwten, bonen, koolzaden, suikerbieten, vlas en aardappelen.
De plaatsen van de Langstraat: Vlijmen, Nieuwkuijk, Drunen, Waalwijk, Sprang-Capelle, Waspik, Raamsdonk, Raamsdonkveer, Geertruidenberg.
De Zeeuwse eilanden plus Zeeuws-Vlaanderen: Schouwen-Duivenland, St. Philipsland, Tholen, Walcheren, Noord-Beveland, Zuid-Beveland, en het vaste land Zeeuws-Vlaanderen.
De Waddeneilanden (TV-TAS): Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog
Het leesplankje: aap noot mies wim zus jet teun vuur gijs lam kees bok wei-de does hok duif scha-pen.
De plaatsen van de provincie Utrecht: Utrecht, Maarssen, Breukelen, Montfoort, IJsselstein, Vreeswijk, Wijk bij Duurstede, Amerongen, Amersfoort, Rhenen, Veenendaal, Zeist, De Bilt.
De plaatsen van de provincie Zeeland: Middelburg, Domburg, Veere, Westkappelle, Vlissingen, Goes, Yerseke, Zierikzee, Brouwershaven, Breskens, Terneuzen, Hulst.
De koppelwerkwoorden: zijn, worden, blijven, schijnen, lijken, blijken, heten, dunken, vóórkomen.
De kleine Soenda-eilanden: Bali, Lombok, Soemba, Soembawa, Flores, Timor.
De eilanden ten westen van Sumatra: Poeloe We, Poeloe Simeuloëe, Poeloe Babi, Poeloe Nias,Batoe-eilanden, Mentawei-eilanden.
De Molukken: Halmahera, Ternate, Tidore, Makian, Batjan, Obi-eilanden, Boeroe, Ceram, Ambon, Banda-eilanden, Kei-eilanden, Aroe-eilanden.
Duits dreunlijstje (derde naamval): Mit, nach, nebst, samt, bei, seit, von, dank, zu, zuwider, entgegen, außer, aus, gemäß, binnen, gegenüber.
Duits dreunlijstje (vierde naamval): Durch, für, ohne, um, bis, gegen, wider, entlang.
Duitse zelfstandige naamwoorden die in het meervoud -er of Umlaut + er krijgen: Amt, Bad, Band, Bild, Blatt, Brett, Buch, Dach, Denkmal, Dorf, Ei, Fach, Fass, Feld, Geld, Glas, Glied, Gras, Grab, Gut, Haupt, Haus, Holz, Horn, Huhn, Kalb, Kind, Kleid, Korn, Kraut, Lamm, Land, Licht, Lied, Loch, Nest,Rad, Rind, Schild, Schloss, Schwert, Tal, Tuch, Volk, Weib, Wort.
Frans dreunlijstje (bijvoeglijke naamwoorden die voor het zelfstandig naamwoord komen ipv. erachter): beau, bon, joli, haut, long, petit, jeune, vaste, grand, vieux, mauvais, méchant, meilleur, nouveau, gros, vilain, gentil.
Nou, dit gaat dusdanig makkelijk dat ik het voortaan zo doe, maar ik vond het zoeper dat je gelijk wilde helpen!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:35 schreef Linda2205 het volgende:
Fijn! Moet ik alsnog iets meenemen of doe je gewoon via de site bestellen?
om je kind gelukkig te maken doe je alles hequote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nou, dit gaat dusdanig makkelijk dat ik het voortaan zo doe, maar ik vond het zoeper dat je gelijk wilde helpen!
Dat was geheimquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:39 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Kleine moeite hoor! En Lotte kreeg een kusje van Thijs, dus tja...om je kind gelukkig te maken doe je alles he
Ik wil best langskomen en je lieve baby'tje bewonderenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:00 schreef freecell het volgende:
Ging die nog verder?
Vandaag is echt
Er komt niemand langsdus niks om je even op te richten. Stuwing, nieuwe kraamverzorgster
en hoofdpijn en kraamtranen. En de combinatie kraamtranen en de nieuwe kv gaan niet samen, dus zijn het interne kraamtranen.
quote:
als je westers schrift gebruikt (pinyin) wordt dat alleen gedaan voor niet-chinezen die de tekens idd niet kunnen lezen. Het wordt wel in China zelf ook gebruikt hoor, bijvoorbeeld de wegwijzers enzo boven de snelweg hebben behalve karakters ook pinyin en voor een hoop winkels/merken/kranten is het een tijdje hip geweest om hun naam "westers" op de gevel te hebben. Tegenwoordig is het juist weer hip om traditionele karakters te gebruiken ipv afgekortequote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:28 schreef Linda2205 het volgende:
Huups, soms schrijven ze Chinees toch met onze letters. Is dat dan gewoon hoe je het uitspreekt, omdat wij geen tekens lezen of gebruiken ze dat in China ook. En hebben ze in China toetsenborden met tekens?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:40 schreef McLaura het volgende:
Op Ameland leerden we dat allemaal niet, maar dat is wel de plek waar ik Duits heb geleerd. Niet op school in die 2 jaar
Het Noors ook niet. Iedereen hier is altijd verbaasd als ik zeg dat ik de taal in minder dan 1,5 jaar vloeiend heb leren spreken. Tja, ligt echt niet aan mij, maar die taal is nou eenmaal erg simpel.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:21 schreef huuphuup het volgende:
En Chinees heeft geen vervoegingen of verbuigingenheerlijk! I luv it!
Ohhh dat VVV kantoor ja!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
zo stond ik een 9 voor Frans voordat ik ging werken in Frankrijk. Mooi dat ik daar overal met mn mond vol tanden stond en de eerste 3 weken echt álles met handen en voeten enzo moest doen. Das allemaal leuk en aardig dat je uit je boeken leert om te vragen waar het VVV kantoor is () maar daar heb je weinig aan in t dagelijkse franse leven.
Ik had bijvoorbeeld een emmer nodig. Pff. Ga dat maar es uitbeelden![]()
Omnibus heette die methode toch?! Met Supergosse? En steeds van die liedjes over bijvoorbeeld met een mandje naar de markt gaan... Avec mon panier je vais au marché, que-ce que tu-as donc dans ton panier....quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:14 schreef innepin het volgende:
[..]
Ohhh dat VVV kantoor ja!![]()
Le syndicat d'initiatiiiiiive.
En mooi niet dat ze dat in Frankrijk gebruiken
Mijn leraar Duits had een prachtig zinnetje dat ik nog steeds weet: Meiner Meinung nach ist das ausgezeichnet.
Oftewel: "Ok".
Geen hond die het gebruikt natuurlijk, maar 't staat wel chic
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:17 schreef Pyttpytt het volgende:
[..]
Omnibus heette die methode toch?! Met Supergosse? En steeds van die liedjes over bijvoorbeeld met een mandje naar de markt gaan... Avec mon panier je vais au marché, que-ce que tu-as donc dans ton panier....
Die methode hadden wij ook voor Frans. Ik heb nog wel eens een 1 gekregen voor afkijken. Niet dat dat wat deed met m'n gemiddelde, maar achquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
mijn vriend heeft t nog steeds over dat mandje
wij gebruikten 'grandes lignes' op school voor Frans.
En over Chinees leren. Het is net als met rijtjes lerenzolang je braaf stampt is er geen kunst aan. Kwestie van oefenen oefenen oefenen. Als je het leuk vindt om te leren zou ik het gewoon doen
Als je er verder niets mee wilt gaan doen kan ik je aanraden om, als je de keuze hebt voor afgekorte karakters te kiezen. Scheelt énorm in stampwerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |