Schaatsen is schaatsen imo. Als beste schaatsers van NL moeten wij gewoon aan deze sport doen. Maar inderdaad het is gewoon te duur om al die shit op te zetten, maar er is wel een soort van competitie toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 06:47 schreef popolon het volgende:
Snel schaatsen en schaatsen op een vrij klein veld met een stick is nogal een verschil.En daarbij komt dat 't vrij dure sport is vergeleken met voetbal bijv. Zoiets wordt met de paplepel ingegoten.
Ok, ik zou eerst beide sporten eerst eens even beter bekijken want dit slaat als een puck op een kratje bier.quote:
Mjah.... maar even de OP van het vorige topic kopieren was teveel gevraagd?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 07:04 schreef De_kromme het volgende:
Gast, niet iedereen die geen zin heeft om zelf een OP in elkaar te flansen is een grootbek hooligan.
Als Canada van USA verliest kan Zwitserland zomaar doorgaan hoorquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:42 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, zo worden de laatste groepswedstrijden dus inderdaad de belangrijkste.. Ervanuitgaande dat Zweden en Finland vandaag geen steken laten vallen zullen van alle drie de wedstrijden de winnaars, en van een van de drie de verliezer, door gaan naar de kwartfinale.
Goed gepland van de heren in Vancouver.![]()
Hoewel het de favorieten zijn die doorgaan en er niet echt een verrassing bijzit zoals vorige OS (toen Zwitserland achtereenvolgens Canada (2-0) en Tsjechië (3-2) aan de kant zette).
Je hebt gelijk, excuus. Was even vergeten dat Canada de shootout natuurlijk wel gewonnen hadquote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:57 schreef MutedFaith het volgende:
Volgens mij neit hoor:
United States 6
Canada 5
Switzerland 1
Norway 0
Met nog 1 wedstrijd voor alle teams en 3 punten bij een gewonnen wedstrijd kan Zwitserland nog maar op 4 punten komen en dus nooit Canada inhalen..
Hij moet in ieder geval in het toernooi blijven totdat hij tegen Cindy Crysby mag spelenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:36 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Bang dat Ovenchicken er vroeg uitvliegt?
Ik vrees voor je dat Diving Cindy dan wel aan het langste eind zal trekken..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:40 schreef Katth het volgende:
[..]
Hij moet in ieder geval in het toernooi blijven totdat hij tegen Cindy Crysby mag spelen
Dat maakt niet uit, 1 mooie hit vol met zijn kop in de boarding is al een overwinning.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:42 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik vrees voor je dat Diving Cindy dan wel aan het langste eind zal trekken..
wtf heeft iedereen toch tegen Crosbyquote:Op vrijdag 19 februari 2010 11:51 schreef Katth het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, 1 mooie hit vol met zijn kop in de boarding is al een overwinning.
Idd, zonder een duel Rusland-Canada zijn deze Olympics voor mij niet compleet.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:40 schreef Katth het volgende:
[..]
Hij moet in ieder geval in het toernooi blijven totdat hij tegen Cindy Crysby mag spelen
Voor de kwartfinales heb je 8 teams nodig dus dan Canada er als nummer 2 van een poule toch nooit uitliggen?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 10:03 schreef MutedFaith het volgende:
Dat is dan wel weer waar.. Canada moet winnen om door te gaan.
Ze zijn gewoon allemaal jaloersquote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:43 schreef nyny83 het volgende:
[..]
wtf heeft iedereen toch tegen Crosby
alleen de nummer 1 gaat direct door, de rest moet zich door een extra wedstrijd te winnen kwalificeren voor de kwartfinalequote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor de kwartfinales heb je 8 teams nodig dus dan Canada er als nummer 2 van een poule toch nooit uitliggen?
Ah ok, ik snapte het al nietquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen de nummer 1 gaat direct door, de rest moet zich door een extra wedstrijd te winnen kwalificeren voor de kwartfinale
Tsjechen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:34 schreef popolon het volgende:
Tsjechen lijken het wat serieuzer te nemen dan de Russen. Niet echt heel raar, hebben een erg goed team natuurlijk. SOG is nagenoeg gelijk ook.
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de Tsjechen van de Slowaken zouden winnen. Nu ze dat wel gedaan hebben, hebben ze een goede kans om door te gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Tsjechen.De buren bedoel ik eigenlijk.
Je gaat straks nog gelijk krijgen met de VS. Ik had ze als underdog voor de laatste vier maar ze lijken vrij solide.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:48 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat de Tsjechen van de Slowaken zouden winnen. Nu ze dat wel gedaan hebben, hebben ze een goede kans om door te gaan.
http://nos.nl/os2010/live/quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:34 schreef Scorp[AM] het volgende:
Zijn die wedstrijden te streamen eigenlijk?
want de meeste dingen worden niet uitgezonden of mis ik wat?
seriously, hoe vaak gaat die vraag nog gesteld wordne?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:34 schreef Scorp[AM] het volgende:
Zijn die wedstrijden te streamen eigenlijk?
want de meeste dingen worden niet uitgezonden of mis ik wat?
Mag wel even in de OP volgens mijquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:36 schreef nyny83 het volgende:
[..]
seriously, hoe vaak gaat die vraag nog gesteld wordne?
Nu niets meer. In z'n eerste 2 jaar was ik geen fan door z'n vele divings..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 12:43 schreef nyny83 het volgende:
[..]
wtf heeft iedereen toch tegen Crosby
alle nummers 1 en de beste nummer 2 gaan direct door, de rest moet zich kwalificerenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 13:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
alleen de nummer 1 gaat direct door, de rest moet zich door een extra wedstrijd te winnen kwalificeren voor de kwartfinale
Zwitserland speelde tegen de VS ook al prima. Goed georganiseerd team, ze missen alleen wat afmakers. Ze waren zeker niet minder dan Canada.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:41 schreef Fiama het volgende:
Crosby maakte het mooi af, het blijft ook een goede speler. Zwitserland heeft me wel verrast trouwens! Was een super wedstrijd.
Anyway, waarom hockey geen grote sport is in NL? Misschien is het gewoon te duur voor de meeste mensen, zeker om een hele hockeyuitrusting elke 2 jaar voor hun kind te kopen. Een voetbal kost ¤10
Inderdaad. Ze worden compleet van het ijs geveegd.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:20 schreef Doler12 het volgende:
He de wit russen worden nu al afgemaakt door Zweden!
Dat was voordat ze scoorde en het was vroeg in de wedstrijdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze worden compleet van het ijs geveegd.
Laat die Nederlanders het maar gewoon bij rondjes schaatsen houden.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:50 schreef Halcon het volgende:
Met een sterkere competitie zou Nederland meer NC´s kunnen opstellen op termijn en dan moet de OS incidenteel haalbaar zijn.
Dat is saai. IJshockey is een stuk leuker om te kijken. Schaatsen is boring, met name de langere afstanden. De uitslag kun je vantevoren invullen en een 10 km is absoluut niet spectaculair.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Laat die Nederlanders het maar gewoon bij rondjes schaatsen houden.
Dit is wel een interessant gegeven trouwens. Ik ben zo'n 2 jaar terug per toeval aan het mailen geraakt met een Canadees uit Moncton (NB, Oost-Canada) via een hockeyforum en die heeft me heel wat dingen uitgelegd; zo is voetbal bij de Canadese jeugd immens populair en wordt het door ontzettend veel jongeren gedaan in combinatie met ijshockey. (Hockey spelen ze dan bij een club, zoals wij hier voetballen, en het voetballen doen ze vaak via schoolteams en -competities). Maar wat is het probleem dan; eens die jongeren 18 jaar worden moeten ze een keuze gaan maken tussen hockey en voetbal, en dan kiest 95% voor hockey, puur omdat er nauwelijks faciliteiten zijn om te voetballen in Canada. Maar het is dus letterlijk de populairste sport na hockey..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:44 schreef Halcon het volgende:
Zo stelt voetbal weinig voor in Canada.
Jammer genoeg is sporten niet echt ingeburgers op Nederlandse scholen. Zou men eens moeten proberen. IJshockeyfaciliteiten zijn er in Nederland ook nauwelijks. Je hebt een paar clubs, terwijl elke volkswijk wel een voetbalclub heeft waar ouders hun kinderen een paar keer per week kunnen droppen voor een paar tientjes.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:59 schreef Saviola het volgende:
[..]
Dit is wel een interessant gegeven trouwens. Ik ben zo'n 2 jaar terug per toeval aan het mailen geraakt met een Canadees uit Moncton (NB, Oost-Canada) via een hockeyforum en die heeft me heel wat dingen uitgelegd; zo is voetbal bij de Canadese jeugd immens populair en wordt het door ontzettend veel jongeren gedaan in combinatie met ijshockey. (Hockey spelen ze dan bij een club, zoals wij hier voetballen, en het voetballen doen ze vaak via schoolteams en -competities). Maar wat is het probleem dan; eens die jongeren 18 jaar worden moeten ze een keuze gaan maken tussen hockey en voetbal, en dan kiest 95% voor hockey, puur omdat er nauwelijks faciliteiten zijn om te voetballen in Canada. Maar het is dus letterlijk de populairste sport na hockey..
Wielrennen wordt toch wel gewaardeerd in Belgie?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:04 schreef Columbiafan het volgende:
Jullie Nederlanders mogen echt blij zijn met de mogelijkheden die jullie hebben, in Belgie is het echt huilen met de pet op. Sport wordt erg ondergewaardeerd hier, behalve dan die arrogante voetballertjes die wel hard gesteund worden.
Tsja dat is het net he.. Stel dat Nederland een groot hockeytalent heeft die ook voetbalt, dan moet ie haast kiezen voor voetbal, of hij moet wegtrekken uit Nederland als ie voor hockey kiest.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jammer genoeg is sporten niet echt ingeburgers op Nederlandse scholen. Zou men eens moeten proberen. IJshockeyfaciliteiten zijn er in Nederland ook nauwelijks. Je hebt een paar clubs, terwijl elke volkswijk wel een voetbalclub heeft waar ouders hun kinderen een paar keer per week kunnen droppen voor een paar tientjes.
Op sportgebied zitten wij idd nog in de prehistorie..quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:04 schreef Columbiafan het volgende:
Jullie Nederlanders mogen echt blij zijn met de mogelijkheden die jullie hebben, in Belgie is het echt huilen met de pet op. Sport wordt erg ondergewaardeerd hier, behalve dan die arrogante voetballertjes die wel hard gesteund worden.
De jongens die talent hebben steken vrij snel de grens over. Er zijn ook jongens die in Duitsland gaan hockeyen en dan een Duitse pas nemen en voor Duitse vertegenwoordigende teams spelen om meer kans te maken op de DEL. Dat is toch een leuker doel voor een groot talent dan de Nederlandse Eredivisie.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:06 schreef Saviola het volgende:
[..]
Tsja dat is het net he.. Stel dat Nederland een groot hockeytalent heeft die ook voetbalt, dan moet ie haast kiezen voor voetbal, of hij moet wegtrekken uit Nederland als ie voor hockey kiest.
Jaartje of 2 terug was er trouwens een Nederlandse speler die in de rankings stond voor de NHL draftDie was toen naar Amerika gekomen waar ie in de USHL speelde (zowat de beste U20 hockeyleague in de US) en speelt nu zelfs op het hoogste college niveau.
Helemaal niet zo erg hoor, kermiskoersen zijn ook minder populair dan enkle jaren terug. Ik heb de indruk dat er minder jongens aan wielrennen gaan doen. Boonen is wel een zeer belangrijke factor voor het Belgisch wielrennen zijn popularieit en succes zorgden ervoor dat er in de periode 2004-2010 nog wel vrij veel jongentjes zijn gaan wielrennen. Buiten wielrennen en voetbal schiet het echt niet opquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wielrennen wordt toch wel gewaardeerd in Belgie?
Maak een mooie website met streams inderdaad. Als er geen enkele organisatie, gedachte en media-output achter zit, dan wordt het nooit wat inderdaad.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:11 schreef sp3c het volgende:
nou ja de NIJB zou kunnen beginnen met eredivisie wedstrijden fatsoenlijk te streamen en ergens online te zetten, dat hoeft echt geen vermogen meer te kosten tegenwoordig ... sterker nog er zijn vast wel vrijwilligers te vinden
want in Nederland moet je een wereldtitel of een gouden plak veroveren voordat de sport (tijdelijk) met enige regelmaat op tv is te zien. en zonder die regelmaat heb je geen sponsors en zonder sponsors heb je geen geld en zonder geld heb je geen ijshockey
De Belgische klassiekers, semi-klassiekers en veldritten zijn een groot feest toch? Belgie heeft ook altijd wel wat helden. Merckx, Museeuw, Boonen, Nijs, Albert, etc...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:12 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Helemaal niet zo erg hoor, kermiskoersen zijn ook minder populair dan enkle jaren terug. Ik heb de indruk dat er minder jongens aan wielrennen gaan doen. Boonen is wel een zeer belangrijke factor voor het Belgisch wielrennen zijn popularieit en succes zorgden ervoor dat er in de periode 2004-2010 nog wel vrij veel jongentjes zijn gaan wielrennen. Buiten wielrennen en voetbal schiet het echt niet op
Belgische wielrennen is te veel gericht op binnenlandse 'rond de kerk' koersen, klim en heuveltalent wordt er hier bij de jeugd al vaak uitgezuiverd door dat ze niet mee kunnen in de harde supernselle vlakke kermiskoersen, terwijl ze nooit hun potentieel kunnen tonen hebben, dat vind ik jammerquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Belgische klassiekers, semi-klassiekers en veldritten zijn een groot feest toch? Belgie heeft ook altijd wel wat helden. Merckx, Museeuw, Boonen, Nijs, Albert, etc...
Tennis blaast Belgie ook wel een partijtje mee.
Het zijn wel allemaal jongens met Nederlandse achternamen. Veel maakt het niet uit. Het bobsleeteam is ook niet bekend, maar als ze een medaille pakken is het polonaise.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:17 schreef sp3c het volgende:
kan ook, ik hou daar niet zo heel erg van maar het kan
als er een team Canadezen in Oranje shirtjes op de spelen aanwezig is krijgt de sport idd wel een enorme boost ... zou niet de eerste keer zijn
Daar ben ik het wel mee eens. Veel talent wordt ook vernaggeld omdat ze veel te veel moeten pieken. Elke kermiskoers komt wel langs het lokaal van een sponsor, club of fanclub en dan kunnen ze het niet maken om niet te winnen. Zaterdag het WK van Oudenaarde, zondag het WK van Lotenhulle, woensdag het WK van Oudegem, zaterdag weer het WK van Destelbergen. Zo help je talent om zeep.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:18 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Belgische wielrennen is te veel gericht op binnenlandse 'rond de kerk' koersen, klim en heuveltalent wordt er hier bij de jeugd al vaak uitgezuiverd door dat ze niet mee kunnen in de harde supernselle vlakke kermiskoersen, terwijl ze nooit hun potentieel kunnen tonen hebben, dat vind ik jammer
lekker belangrijkquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zijn wel allemaal jongens met Nederlandse achternamen. Veel maakt het niet uit. Het bobsleeteam is ook niet bekend, maar als ze een medaille pakken is het polonaise.
Precies. Het is ook Nederlandser dan dan menig Nederlands jeugdvoetbalteam.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
lekker belangrijk
zolang ze dat Oranje shirtje maar aanhebben maakt dat niet zo heel veel uit tijdens de OS
Zelfs Jeroen Grueter grapte er vorige nacht over.. "Crosby, naar Nash.. naar Stills, oh nee die doet niet mee"quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:06 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Ik heb het moeten googlen![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Crosby_&_Nash
Da's op zich wel grappig, als je het niet blijft herhalen dan.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:21 schreef Saviola het volgende:
[..]
Zelfs Jeroen Grueter grapte er vorige nacht over.. "Crosby, naar Nash.. naar Stills, oh nee die doet niet mee"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |