abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:08:45 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78210573
Die andere fora vind ik ook niks aan. Daar zit iedereen alleen maar de aandeeltjes uit zijn eigen porto ongefundeerd te promoten en dat is het dan. 90% non-info.
The End Times are wild
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:17:57 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78211096
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Interessant!
Heb ze een bookmark gegeven. Om in alle rust eens te lezen.
In deze sticky staat nog een lijstje uitgebreidere topics
Overzicht van reeksen en kwaliteitstopics
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 00:19:07 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78211180
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 00:08 schreef LXIV het volgende:
Die andere fora vind ik ook niks aan. Daar zit iedereen alleen maar de aandeeltjes uit zijn eigen porto ongefundeerd te promoten en dat is het dan. 90% non-info.
Heb jij vroeger in het pre-forum tijdperk ook op de nieuwsgroep beurs.nl gezeten?
Daar werd pas met rotte vis gesmeten! Nieuwsgroepen zijn natuurlijk ook nog ongemodereerd...
Mijn reisverslagen
pi_78211499
IEX is soms wel leuk om te lezen. Bulls die mensen die short zitten uitschelden als het naar beneden gaat enzo
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:34:40 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78223445
Het kabinet is gevallen. De AEX zal maandag wel 100 punten lager openen
Mijn reisverslagen
pi_78223491
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:34 schreef SeLang het volgende:
dat heb ik even uitgezocht maar de vorige keer was het maar 1% lager, kan natuurlijk ook toeval zijn

btw heb jij ook wel gewerkt met metastock?
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_78223505
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:34 schreef SeLang het volgende:
Ik denk 100 punten omhoog
  zaterdag 20 februari 2010 @ 11:38:37 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78223550
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 11:36 schreef edwinh het volgende:
dat heb ik even uitgezocht maar de vorige keer was het maar 1% lager, kan natuurlijk ook toeval zijn
Natuurlijk heeft een Nederlandse kabinetscrisis geen enkele invloed op de AEX. De AEX crasht alleen als Obama z'n teen heeft gestoten
quote:
btw heb jij ook wel gewerkt met metastock?
Alleen hele oude ( 12 jaar) versies
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:45:00 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78238567
Misschien dat de bouwers wat lager openen ivm de kabinetsval. Veel herstructureringsprojecten komen nu niet meer snel op gang. Verder zal het effect zeer beperkt zijn denk ik. Als we nooit meer een kabinet krijgen zal het effect zelfs positief zijn, de economie kan prima af zonder regering!
The End Times are wild
pi_78238696
Is er eigenlijk een regeringscombinatie te bedenken die de voorkeur van beleggers zou hebben?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:49:23 #111
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78238743
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:45 schreef LXIV het volgende:
Misschien dat de bouwers wat lager openen ivm de kabinetsval. Veel herstructureringsprojecten komen nu niet meer snel op gang.
Brinkman ligt nu al te jengelen
quote:
Wat gaat er met de crisiswet gebeuren?

Voorzitter Elco Brinkman van ondernemersorganisatie Bouwend Nederland vreest dat 2010 het jaar wordt van doorsukkelen.

Crisiswet verdwenen
De oud-minister maakt zich na de val van het kabinet ernstige zorgen over de invoering van de crisis- en herstelwet. "Ik ga ervan uit dat die wet dit jaar van de baan is. Hij lijkt verdwenen achter de politieke horizon", liet Brinkman via zijn woordvoerder weten.

Controversieel
"Ondanks dit uitstel hoopten wij dat de crisiswet toch zou worden ingevoerd." Bouwend Nederland vreest nu dat de Eerste Kamer de wet tot controversieel onderwerp verklaart. Dat betekent dat de wet er op zijn vroegst onder een volgend kabinet kan komen.

Moeilijke tijden
De bouwsector verkeert door de economische crisis en de lange periode van vorst al in moeilijke tijden. Met ook nog eens een politieke crisis erbij, begeeft zich de sector helemaal in zwaar weer. "Dit gaat zeker ten koste van de werkgelegenheid in de bouwsector", aldus Brinkmans woordvoerder.

© RTLZ.nl
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:50:46 #112
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_78238802
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:48 schreef capricia het volgende:
Is er eigenlijk een regeringscombinatie te bedenken die de voorkeur van beleggers zou hebben?
Beleggers zien linkse coalitie niet zitten
(ANP)

AMSTERDAM - Beleggers willen een coalitie tussen CDA en VVD. Volgens hen is dit het beste voor de Nederlandse economie. Dit blijkt uit een onderzoek van SNS Fundcoach dat donderdag is gepubliceerd. Een kabinet van CDA en PvdA is onder beleggers niet erg populair. Van de ondervraagden wil 3 procent een coalitie van deze partijen, terwijl bijna eenderde van de beleggers een voortzetting van het huidige kabinet wenst. Aan het onderzoek deden ruim 3.500 beleggers mee.
pi_78238845
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:48 schreef capricia het volgende:
Dat zou een regering zijn die het bedrijsleven weinig maar wel goede regels, een kleine overheid en lage belastingen oplegt. Dan kom je toch in de rechtse hoek uit. Gezien de peilingen zou dat niet anders kunnen dan CDA+VVD+PVV en een kleine partij erbij.
pi_78238896
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:52 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat zou een regering zijn die het bedrijsleven weinig maar wel goede regels, een kleine overheid en lage belastingen oplegt. Dan kom je toch in de rechtse hoek uit. Gezien de peilingen zou dat niet anders kunnen dan CDA+VVD+PVV en een kleine partij erbij.
Of iets met TON die de venootschapsbelasting wilde afschaffen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:54:57 #115
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78238931
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:50 schreef foetre het volgende:

[..]

Beleggers zien linkse coalitie niet zitten
(ANP)

AMSTERDAM - Beleggers willen een coalitie tussen CDA en VVD. Volgens hen is dit het beste voor de Nederlandse economie. Dit blijkt uit een onderzoek van SNS Fundcoach dat donderdag is gepubliceerd. Een kabinet van CDA en PvdA is onder beleggers niet erg populair. Van de ondervraagden wil 3 procent een coalitie van deze partijen, terwijl bijna eenderde van de beleggers een voortzetting van het huidige kabinet wenst. Aan het onderzoek deden ruim 3.500 beleggers mee.
Da's eigenlijk niet lief van die beleggers.
Nog nooit in de geschiedenis heeft het Nederlandse bedrijfsleven zoveel subsidie ontvangen als van PvdA minister Bos. Denk aan de tientallen miljarden aan directe en indirecte bailouts van de financials
Mijn reisverslagen
pi_78238994
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:54 schreef SeLang het volgende:
Da's eigenlijk niet lief van die beleggers.
Nog nooit in de geschiedenis heeft het Nederlandse bedrijfsleven zoveel subsidie ontvangen als van PvdA minister Bos. Denk aan de tientallen miljarden aan directe en indirecte bailouts van de financials
Die ze uiteindelijk zelf mogen terugbetalen of ten koste van hun omzet zien gaan als de burgers het gaan dokken.
pi_78239087
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Of iets met TON die de venootschapsbelasting wilde afschaffen.
Ton is zowiezo te klein (in peilingen) om regerinsverantwoordelijkheid te dragen. Een regering zou wel dom zijn om een onervaren partij met maar 2 zetels op te nemen in de coalitie, met LPF toestanden in het achterhoofd.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:00:10 #118
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78239132
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:56 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Die ze uiteindelijk zelf mogen terugbetalen of ten koste van hun omzet zien gaan als de burgers het gaan dokken.
Dat zijn niet noodzakelijk dezelfde beleggers. In 2008-2009 had je beleggers in failliete bedrijven zoals ING. Die beleggers hebben een bailout gehad. Velen zullen hun aandelen en obligaties allang hebben verkocht. De rekening is straks voor iemand anders.
Mijn reisverslagen
pi_78239267
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zijn niet noodzakelijk dezelfde beleggers. In 2008-2009 had je beleggers in failliete bedrijven zoals ING. Die beleggers hebben een bailout gehad. Velen zullen hun aandelen en obligaties allang hebben verkocht. De rekening is straks voor iemand anders.
Uiteraard, ik ben immers ook een van die beleggers
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:15:57 #120
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78239708
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:04 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Uiteraard, ik ben immers ook een van die beleggers
Jij graaier!
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:17:12 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78239767
Los van de beleggersbelangen had en heeft de staat der Nederlanden ook belang bij een gezonde bankensector. Hoeveel miljarden denk je niet dat deze sector heeft opgeleverd de afgelopen decennia? Tientallen!

Nee, onze banken uit principe laten vallen (los van alle meerkosten) en zo de hele sector kwijtraken is slimme lange-termijnpolitiek!
The End Times are wild
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:23:06 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78239983
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:
Los van de beleggersbelangen had en heeft de staat der Nederlanden ook belang bij een gezonde bankensector. Hoeveel miljarden denk je niet dat deze sector heeft opgeleverd de afgelopen decennia? Tientallen!

Nee, onze banken uit principe laten vallen (los van alle meerkosten) en zo de hele sector kwijtraken is slimme lange-termijnpolitiek!
Er is een verschil tussen de sector redden en de beleggers een bailout geven. Je had banken failliet kunnen laten gaan en daarna delen daarvan een doorstart kunnen laten maken. Dan waren aandeelhouders en obligatiehouders hun geld krijt geweest en allerlei bonusverplichtingen waren ook naar nul gegaan. Natuurlijk had er uiteindelijk wel overheidsgeld bij gemoeten, maar je had eerst het risicokapitaal moeten wegvagen, en daarna de staat 100% eigenaar maken (een andere koper mag ook, maar die was er op dat moment denk ik niet).
Mijn reisverslagen
pi_78240010
Als je ziet dat de beurskoersen zoveel harden zijn gezakt (maart vorig jaar) dan de economie tot nu toe in NL, denk ik wel dat je kunt zeggen dat veel beleggers de rekening betaald hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:35:20 #124
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78240453
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:23 schreef capricia het volgende:
Als je ziet dat de beurskoersen zoveel harden zijn gezakt (maart vorig jaar) dan de economie tot nu toe in NL, denk ik wel dat je kunt zeggen dat veel beleggers de rekening betaald hebben.
Welnee. Aandelen zijn het ultieme risicokapitaal. Aandeelhouders horen alles kwijt te zijn voordat een obligatiehouder ook maar één cent verliest. En de obligatiehouders horen alles kwijt te zijn voordat er ook maar één cent overheidsgeld bij komt.

ING aandeelhouders hebben echter slechts 30% ofzo verloren (via preferred shares naar de overheid) en zelfs dat nog nieteens want daarvoor hebben ze o.a. een overheidsgarantie gekregen op $28 miljard aan rommelhypotheken. Uiteindelijk hebben ze dus gewoon een bijna 100% bailout gehad op kosten van de belastingbetaler. Schande!
Mijn reisverslagen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:36:01 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_78240478
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de sector redden en de beleggers een bailout geven. Je had banken failliet kunnen laten gaan en daarna delen daarvan een doorstart kunnen laten maken. Dan waren aandeelhouders en obligatiehouders hun geld krijt geweest en allerlei bonusverplichtingen waren ook naar nul gegaan. Natuurlijk had er uiteindelijk wel overheidsgeld bij gemoeten, maar je had eerst het risicokapitaal moeten wegvagen, en daarna de staat 100% eigenaar maken (een andere koper mag ook, maar die was er op dat moment denk ik niet).
Dat is toch ook niet wenselijk. Je zit ook met je pensioenfondsen, koopkracht, etc. Netto gezien waren we bijna allemaal "aandeelhouder" van ING. Direct of indirect. De keuze die gemaakt is was niet onverstandig en ik denk de beste voor Nederland. Taxpoet-bailout of niet.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')