abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78232568
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:37 schreef capricia het volgende:
Las net in de VK dat het vasthouden van de PvdA aan de afspraak om weg te gaan uit Uruzgan, ze nu al meer stemmen in de peilingen oplevert.
Ben benieuwd!
Ja, je kunt zo'n besluit natuurlijk netzo interpreteren als je wilt, en dus ook als "doen wat je beloofd hebt" en dan levert een partij meestal wel stemmen op.
Syl moet winnen!
pi_78232599
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 16:41 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Ja, je kunt zo'n besluit natuurlijk netzo interpreteren als je wilt, en dus ook als "doen wat je beloofd hebt" en dan levert een partij meestal wel stemmen op.
Idd. Maar wat mij betreft eerst zien dan geloven. Dit muisje krijgt zeker nog wel een staartje!
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_78234929
Ervanuitgaande dat CDA weer grootste partij wordt (en dat denk ik)
CDA VVD ChrU D66 net geen 76 zetels maar zou t wel kunnen worden
CDA VVD ChrU PVV maar denk niet dat de PVV wil regeren
pi_78234992
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:50 schreef MilaNL het volgende:
Veel liever GL dan CU samen met de CDA
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_78235023
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:50 schreef MilaNL het volgende:

'k Zie D66 en CU nog niet zo snel samen...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:58:40 #281
198365 Morendo
The Real Deal
pi_78235200
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, VVD en GL samen wordt ook lastig...........
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_78235384
Het wordt moeilijker en moeilijker in Nederland om nog een coalitie te verzinnen...

En het openlijke schelden op elkaar dat in Den Haag steeds gebruikelijker wordt (leve de mediacratie), maakt het er ook niet makkelijker op.
pi_78236543
Persoonlijk acht ik het niet onmogelijk dat er uiteindelijk een zakenkabinet komt. Officieel vanwege de economische crisis, inofficieel omdat het politiek zo'n bende is dat de politici er voorlopig niet meer uit komen.

Voor de lange termijn is wellicht een districtenstelsel een betere oplossing. Een raar idee? Frankrijk is destijds ook op een districtenstelsel overgestapt om een eind te maken aan een soortgelijke politieke chaos die Nederland nu heeft.
pi_78236721
Nederland in z'n geheel is wellicht net zo groot als een Frans district ?
pi_78236756
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef petertje2 het volgende:
Voor de lange termijn is wellicht een districtenstelsel een betere oplossing. Een raar idee? Frankrijk is destijds ook op een districtenstelsel overgestapt om een eind te maken aan een soortgelijke politieke chaos die Nederland nu heeft.
Met als gevolg een twee of driepartijenstelsel? Brrr moet er niet aan denken. Nederland is indertijd niet voor niets overgestapt van het districtenstelsel naar het huidige stelsel.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_78236883
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
Nee hoor. Een Frans kiesdistrict omvat ongeveer 100.000 inwoners (in de kieswet is een minimum en een maximum vastgelegd). In Nederland zou dat dus neerkomen op ongeveer 165 districten.
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:59:06 #287
198365 Morendo
The Real Deal
pi_78236906
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Op sociaal-economische thema's moeten ze elkaar wel kunnen vinden. Tenslotte wordt de grootste taak van het volgende kabinet de 35 miljard aan bezuinigingen/ombuigingen.
pi_78236950
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:52 schreef DennisMoore het volgende:
Qua inwoners niet.
pi_78236957
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:54 schreef du_ke het volgende:
Nederland is indertijd niet voor niets overgestapt van het districtenstelsel naar het huidige stelsel.
En daarom zitten we nu met de gebakken peren.
pi_78237011
.

[ Bericht 99% gewijzigd door petertje2 op 20-02-2010 19:02:15 ]
pi_78237035
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Met als gevolg een twee of driepartijenstelsel? Brrr moet er niet aan denken. Nederland is indertijd niet voor niets overgestapt van het districtenstelsel naar het huidige stelsel.
Districtenstelsels zorgen voor een rechtse bias. Dat weten ze. In ieder geval degenen die erin verdiept hebben (nee, daar hoor ik niet toe maar ik weet er wel wat vanaf).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78237053
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:00 schreef petertje2 het volgende:

[..]

En daarom zitten we nu met de gebakken peren.
Ach dat valt nog wel een beetje mee. Ik zie een goed functionerende representatieve democratie niet als gebakken peren.
pi_78237067
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:46 schreef petertje2 het volgende:
Persoonlijk acht ik het niet onmogelijk dat er uiteindelijk een zakenkabinet komt. Officieel vanwege de economische crisis, inofficieel omdat het politiek zo'n bende is dat de politici er voorlopig niet meer uit komen.

Eufemistisch woord voor een dictatuur.

Scheringa sprak daar ook over....

Think again.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_78237136
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:03 schreef Klopkoek het volgende:

Eufemistisch woord voor een dictatuur.

Niet overdrijven, 80-90% van alle landen in de wereld heeft een districtenstelsel.
pi_78237187
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:05 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Niet overdrijven, 80-90% van alle landen in de wereld heeft een districtenstelsel.
Dat klopt niet en ik had het over je zakenkabinet onzin. Hadden we in WOI ook trouwens.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:09:52 #296
198365 Morendo
The Real Deal
pi_78237274
Welke coalitie wil de PvdA eigenlijk? Bij de vorige verkiezingen had Bos het over PvdA/VVD/GL. Maar dat werd later afgedaan als 'grapje'.
pi_78237320
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:03 schreef du_ke het volgende:
Ach dat valt nog wel een beetje mee. Ik zie een goed functionerende representatieve democratie niet als gebakken peren.
Als er aanhoudend kluchten worden opgevoerd, scheldpartijen aan de orde van de dag zijn, extremisme hoogtij viert en er nauwelijks nog geregeerd wordt weet ik niet of onze staatsinrichting nog wel zo goed functioneert. Evenredige vertegenwoordiging functioneerde hier goed toen Nederland nog sterk verzuild was (dat gaf stabiliteit), sindsdien is de politiek hier langzamerhand een theater geworden voor malloten, extremisten, toneelspelers en ander bedenkelijk volk.
pi_78237367
PVDA/D66/Groen Links/VVD...

Hebben die genoeg zetels?
pi_78237383
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Dat klopt niet en ik had het over je zakenkabinet onzin. Hadden we in WOI ook trouwens.
Een zakenkabinet hoeft helemaal niet ondemocratisch te zijn als er met de politieke partijen goede afspraken zijn over de wijze van besluitvorming.
pi_78237444
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:09 schreef Morendo het volgende:
Welke coalitie wil de PvdA eigenlijk? Bij de vorige verkiezingen had Bos het over PvdA/VVD/GL. Maar dat werd later afgedaan als 'grapje'.
Lijkt me top
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')