Ik herken dit alleen maar in spacen op truffelsquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:20 schreef Gro251 het volgende:
ja dat is het gekke . Het schijnt dat je kan bepalen wat je wilt ofzo
quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:30 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik heb me er wel eens mee bezig gehouden.
Het helpt ook om een dromendagboek bij te houden waar je elke dag bijhoudt wat je hebt gedroomd. Die leg je naast je bed en het eerste wat je doet als je wakker wordt is bedenken wat je heb gedroomd en dat opschrijven.
Vervolgens kan je dan inderdaad wat realitychecks doen in het 'echte' leven. Bijvoorbeeld telkens bedenken wie je bent, waar je bent, maar ook specifieker op dromen. Bijvoorbeeld iets lezen en dan terugkijken of hetzelfde er staat, in een droom is dat dikwijls niet zo. Ook klokken schijnen raar te doen in dromen, probeer dus altijd de tijd in de gaten te houden.
Als je in je droom een realitycheck doet en hij klopt niet kan zomaar het besef komen dat je droomt. Vanaf dan ben je 'lucide' aan het dromen en kan je alles doen wat je wil in je droom. Bijvoorbeeld naar Walibi World in een mega-achtbaan, vliegen of die vervelende collega een klap op z'n muil geven.
Persoonlijk werd ik vaak vrij snel wakker nadat ik lucide was geworden, het gebeurt volgens mij ook niet in je diepste slaap maar in een soort tussenfase tussen dromen en wakker worden.
Het is op zich wel leuk, maar echt meerwaarde heeft het ook niet. Er is op internet nog veel meer informatie over te vinden, Google is je vriend.
Ik denk dat voor jou het beste is:quote:Op donderdag 18 februari 2010 23:15 schreef Gro251 het volgende:
hoe hebben jullie dit geleerd ? mnet de realiteits check ?
ALs ik lucide droom en ik wil ontwaken, ontwaak ikquote:Op vrijdag 19 februari 2010 14:51 schreef Maitje het volgende:
Ik denk dat je niet expres wakker kunt worden in je droom.
Lucide worden is gewoon het aansturen van je droom. Iedereen heeft dat gevoel wel is gehad. Ik droom vrijwel iedere nacht en kan ze 9 van de 10x dan ook onthouden. Soms betrap ik mij er idd op dat ik ook lucide ben geweest, ik heb dan voor mijn gevoel gewoon een wending kunnen geven aan de droom.
Echter, beweren sommige mensen (o.a. mediums/paragnosten/lichtzielen) dat zij expres in hun dromen kunnen ontwaken en meetings kunnen houden of bij mensen via hun droom op bezoek komen.
Maar naar mijn idee is dat dan gewoon astraal reizen…
mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,quote:Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef Gro251 het volgende:
nou ik probeer men dromen te onthouden , maar als ik wakker word beweeg ik en dan denk ik daarrna shit ik had moetn blijven liggen .......maar het zuigt hard dat het niet lukt...
Probleem is dus dat ik ze sowiezo niet herinner ....:(quote:Op zondag 21 februari 2010 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Opschrijven zorgt er bij mij ook nog eens voor dat ik de droom later heel makkelijk weer kan terughalen (althans iig de delen die ik in eerste instantie heb onthouden en opgeschreven)
Voor mij werkt dit ook goed. Ondertussen lukt het me ook goed om de droomsymbolen eruit te vissen. Erg leerzaam zo nu en dan!quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:28 schreef Summers het volgende:
[..]
mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,
als ik dat doe en nog slaperig wakker word uit een droom ,
is het eerste wat ik denk dat ik snel de droom moet opschrijven ,
en automatisch blijf je aan je droom denken en somt voor jezelf al dingen op
die erin voorkwamen terwijl je je pen pakt .
Dat werkt voor mij .
Wat sowieso wel helpt, is je er mee bezig te zijn. Neem je 's avonds voor het slapen gaan voor om je droom/dromen te onthouden als je wakker wordt. Zoals eerder al gezegd, leg wat schrijfgerei klaar voor de volgende dag.. en laat het vooral ook een beetje los. Als je er te geforceerd mee omgaat, haal je waarschijnlijk minder resultaat. Dat is althans bij mij het geval.quote:Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef Gro251 het volgende:
zal dit es proberen...als ik me uberhaubt iets kan herinneren opschrijven die zooi...ik kan me van vorig week wel herinnerne dat ik een droom had over een tennisracket ofzo die kapot ging , en daarna werd ik roepend wakker want i kdacht dat ik aan de telefoon zat .... heel apart ik denk dat ik dit vanaviond sowieso voor het slapen ga opschrijven ...zal dit helpen /?
Yo dude, pick up the phonequote:Op maandag 22 februari 2010 20:09 schreef Gro251 het volgende:
a dit wel proberen , en begin met die rare droom over een tennisracket dat kapot ging , en dat ik pratend wakker werd ....en dagt dat ik iemand aan de telefoon had...
Dat lijkt me juist niet handig. Gewoon een paar keer per dag. Je mail checken heb je waarschijnlijk ook geen vaste tijden voor, maar doe je ook een paar keer per dag. Als je dus ook een paar keer per dag zo'n realitycheck doet, doe je dat vanzelf 's nachts ookquote:Op maandag 22 februari 2010 21:27 schreef Gro251 het volgende:
vaste tijden lijken me ook wel handig voor dit soort checks ? elke dag voor het slapen gaan je afvragen of je gaat slapen lijkt me beetje nutteloos ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |