abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78141582
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:20 schreef Gro251 het volgende:
ja dat is het gekke . Het schijnt dat je kan bepalen wat je wilt ofzo
Ik herken dit alleen maar in spacen op truffels
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_78160439
Ik heb ook door lucide dromen geleerd mijn nachtmerries te stoppen. Ik loop nu soms mijn eigen nachtmerriesd uit: "Jullie zijn niet echt, dit is een droom, tabee!." Vervolgens word ik wakker, probleem opgelost.
Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_78160719
Ik heb min of meer dezelfde ervaringen als jij. Heb een tijdje dingen opgeschreven bvlak na het wakker worden etcetc. Heb een aantal lucide dromen gehad, meestal werd ik dan wel snel wakker. Maar en paar keer dat ik echt zelf iets kon bepalen in die dromen. Maar die paar dromen waren wel echt gaaf
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:30 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb me er wel eens mee bezig gehouden.
Het helpt ook om een dromendagboek bij te houden waar je elke dag bijhoudt wat je hebt gedroomd. Die leg je naast je bed en het eerste wat je doet als je wakker wordt is bedenken wat je heb gedroomd en dat opschrijven.
Vervolgens kan je dan inderdaad wat realitychecks doen in het 'echte' leven. Bijvoorbeeld telkens bedenken wie je bent, waar je bent, maar ook specifieker op dromen. Bijvoorbeeld iets lezen en dan terugkijken of hetzelfde er staat, in een droom is dat dikwijls niet zo. Ook klokken schijnen raar te doen in dromen, probeer dus altijd de tijd in de gaten te houden.
Als je in je droom een realitycheck doet en hij klopt niet kan zomaar het besef komen dat je droomt. Vanaf dan ben je 'lucide' aan het dromen en kan je alles doen wat je wil in je droom. Bijvoorbeeld naar Walibi World in een mega-achtbaan, vliegen of die vervelende collega een klap op z'n muil geven.

Persoonlijk werd ik vaak vrij snel wakker nadat ik lucide was geworden, het gebeurt volgens mij ook niet in je diepste slaap maar in een soort tussenfase tussen dromen en wakker worden.
Het is op zich wel leuk, maar echt meerwaarde heeft het ook niet. Er is op internet nog veel meer informatie over te vinden, Google is je vriend.
Whatever...
pi_78164353
hoe hebben jullie dit geleerd ? mnet de realiteits check ?
Hey gast? ...Ja? ....Bek houwe..
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 23:32:46 #30
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78165733
Zo'n 'realitycheck' heeft denk ik iedereen wel eens meegemaakt. Ik heb zelf veel realistische en heftige dromen waar ik soms tot zo een punt kom. Het is heel leuk om te doen en laten wat je wilt maar meestal word je even later wakker (ik dan).
:')
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 23:41:17 #31
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78166278
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:15 schreef Gro251 het volgende:
hoe hebben jullie dit geleerd ? mnet de realiteits check ?
Ik denk dat voor jou het beste is:

- dromen opschrijven
- hoofd leegmaken voor het slapen
- over je dromen nadenken in het dagelijks leven
:')
pi_78185362
Ik denk dat je niet expres wakker kunt worden in je droom.

Lucide worden is gewoon het aansturen van je droom. Iedereen heeft dat gevoel wel is gehad. Ik droom vrijwel iedere nacht en kan ze 9 van de 10x dan ook onthouden. Soms betrap ik mij er idd op dat ik ook lucide ben geweest, ik heb dan voor mijn gevoel gewoon een wending kunnen geven aan de droom.

Echter, beweren sommige mensen (o.a. mediums/paragnosten/lichtzielen) dat zij expres in hun dromen kunnen ontwaken en meetings kunnen houden of bij mensen via hun droom op bezoek komen.

Maar naar mijn idee is dat dan gewoon astraal reizen…
Er was eens....
  vrijdag 19 februari 2010 @ 14:58:23 #33
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_78185679
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 14:51 schreef Maitje het volgende:
Ik denk dat je niet expres wakker kunt worden in je droom.

Lucide worden is gewoon het aansturen van je droom. Iedereen heeft dat gevoel wel is gehad. Ik droom vrijwel iedere nacht en kan ze 9 van de 10x dan ook onthouden. Soms betrap ik mij er idd op dat ik ook lucide ben geweest, ik heb dan voor mijn gevoel gewoon een wending kunnen geven aan de droom.

Echter, beweren sommige mensen (o.a. mediums/paragnosten/lichtzielen) dat zij expres in hun dromen kunnen ontwaken en meetings kunnen houden of bij mensen via hun droom op bezoek komen.

Maar naar mijn idee is dat dan gewoon astraal reizen…
ALs ik lucide droom en ik wil ontwaken, ontwaak ik

Wat je zei over in dromen meetingshouden, of mensen hun droom bezoeken geloof ik dan weer niet in
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_78188351
Niemand heeft nog gelinkt naar het bestaande TRU topic zie ik
Lucide Dromen

Verder heb ik uit een ander topic een boek gevonden, wat ik inmiddels ook thuis heb. Er staan onder andere wat korte maar duidelijke anekdotes van de schrijver in, waarmee hij zijn ervaringen met lucide dromen beschrijft en verklaart. Een zeer interessant boek, wat dieper probeert in te gaan op 'wat lucide dromen nu eigenlijk zijn' - mede in relatie tot wie wij 'zelf' zijn..

Zie ook deze site

Een tip uit dat boek is om voor het slapen (en evt ook gedurende de dag) naar je handen te kijken en je er echt op te focussen. Daarbij herhaal je voor jezelf dat je je beseft dat je droomt, op het moment dat je in je dromen naar je handen kijkt. Dit is trouwens ook goed blijven hangen vanuit de boeken van Carlos Castaneda..

Succes, ga er mee aan de slag, verwacht niet te veel en heb vertrouwen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_78226953
nou ik probeer men dromen te onthouden , maar als ik wakker word beweeg ik en dan denk ik daarrna shit ik had moetn blijven liggen .......maar het zuigt hard dat het niet lukt...
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:28:40 #36
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_78234258
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 13:27 schreef Gro251 het volgende:
nou ik probeer men dromen te onthouden , maar als ik wakker word beweeg ik en dan denk ik daarrna shit ik had moetn blijven liggen .......maar het zuigt hard dat het niet lukt...
mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,
als ik dat doe en nog slaperig wakker word uit een droom ,
is het eerste wat ik denk dat ik snel de droom moet opschrijven ,
en automatisch blijf je aan je droom denken en somt voor jezelf al dingen op
die erin voorkwamen terwijl je je pen pakt .

Dat werkt voor mij .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_78277346
Opschrijven zorgt er bij mij ook nog eens voor dat ik de droom later heel makkelijk weer kan terughalen (althans iig de delen die ik in eerste instantie heb onthouden en opgeschreven)
pi_78302329
quote:
Op zondag 21 februari 2010 21:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Opschrijven zorgt er bij mij ook nog eens voor dat ik de droom later heel makkelijk weer kan terughalen (althans iig de delen die ik in eerste instantie heb onthouden en opgeschreven)
Probleem is dus dat ik ze sowiezo niet herinner ....:(
pi_78305218
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:28 schreef Summers het volgende:

[..]

mischien helpt een pen en schrift onder je kussen of op je nachtkastje ,
als ik dat doe en nog slaperig wakker word uit een droom ,
is het eerste wat ik denk dat ik snel de droom moet opschrijven ,
en automatisch blijf je aan je droom denken en somt voor jezelf al dingen op
die erin voorkwamen terwijl je je pen pakt .

Dat werkt voor mij .
Voor mij werkt dit ook goed. Ondertussen lukt het me ook goed om de droomsymbolen eruit te vissen. Erg leerzaam zo nu en dan!
Vannacht had ik een heftige droomnacht, twee keer slaapverlamming en toen een enorm spannende droom over spionage en een infiltrant. Ik was me er heel erg van bewust dat ik droomde (dat is een teken dat ik lucide droomde), want ik hoorde beneden allerlei geluiden van de kat en zo, maar ik wilde beslist niet wakker worden omdat ik wilde weten hoe het verhaal afliep .
pi_78305741
Dromen kan ik in zekere zin beinvloeden en ik kan ook zelf beslissen wanneer ik wakker word.
Het is opzich best leuk omdat je als het ware je lichaam voelt maar toch in de droom zit zeg maar..
pi_78308758
erg leuk allemaal maar mijn dromen herinner ik sowieso niet...dus pen en papier vrij zinloos ?

PS: Mijn nachtmerrie is wel uitgekomen R.Jans naar Heerenveen
pi_78308959
Kun je jezelf niet stap voor stap trainen je dromen te herinneren?
Als je misschien nog een vage notie hebt van 'iets met een vis' schrijf je dat op. Soms helpt dat om je op den duur de rest van je droom te herinneren of ontbrekende stukken in te vullen.
En als het niet helpt, is het een goede oefening om überhaupt een symbool uit je droom te herinneren/noteren.
Het lijkt me als je zo klein begint, je op een gegeven moment in staat bent je dromen volledig te herinneren.
En dan wordt het pas echt leuk, want dan kun je de droomsymbolen gaan interpreteren
pi_78309267
zal dit es proberen...als ik me uberhaubt iets kan herinneren opschrijven die zooi...ik kan me van vorig week wel herinnerne dat ik een droom had over een tennisracket ofzo die kapot ging , en daarna werd ik roepend wakker want i kdacht dat ik aan de telefoon zat .... heel apart ik denk dat ik dit vanaviond sowieso voor het slapen ga opschrijven ...zal dit helpen /?
pi_78316300
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:46 schreef Gro251 het volgende:
zal dit es proberen...als ik me uberhaubt iets kan herinneren opschrijven die zooi...ik kan me van vorig week wel herinnerne dat ik een droom had over een tennisracket ofzo die kapot ging , en daarna werd ik roepend wakker want i kdacht dat ik aan de telefoon zat .... heel apart ik denk dat ik dit vanaviond sowieso voor het slapen ga opschrijven ...zal dit helpen /?
Wat sowieso wel helpt, is je er mee bezig te zijn. Neem je 's avonds voor het slapen gaan voor om je droom/dromen te onthouden als je wakker wordt. Zoals eerder al gezegd, leg wat schrijfgerei klaar voor de volgende dag.. en laat het vooral ook een beetje los. Als je er te geforceerd mee omgaat, haal je waarschijnlijk minder resultaat. Dat is althans bij mij het geval.

Ik onthoud ook niet elke nacht mijn dromen, maar ik schrijf diegene die ik wel onthoud wel op.. hoe vaker je het kunt opschrijven, hoe makkelijker het zal worden

Wat ook het proberen waard is, maar niet als je slaap je lief is , is midden in de nacht de wekker te zetten, er dan even uit gaan en weer gaan slapen. Dit schijnt het onthouden van dromen ook te kunnen vergemakkelijken
pi_78316805
a dit wel proberen , en begin met die rare droom over een tennisracket dat kapot ging , en dat ik pratend wakker werd ....en dagt dat ik iemand aan de telefoon had...
pi_78318893
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:09 schreef Gro251 het volgende:
a dit wel proberen , en begin met die rare droom over een tennisracket dat kapot ging , en dat ik pratend wakker werd ....en dagt dat ik iemand aan de telefoon had...
Yo dude, pick up the phone

Je zou die droom voor het slapen gaan even kunnen terughalen..
pi_78320194
haha ja ga ik zkr doen was wel apart maar idd de eerste droom sinds jaren weer vorige week... maar ik hoop dat ik ga dromen (kan herinneren) volgens mij is het wel een ervaring die je vaak wil meemaken tenzij je nachtmerries hebt maar mijn leven is op dit moment erg leuk
pi_78320590
kijk, eindelijk iets uit mijn straatje..

het werkt als volgt:

Het principe is heel simpel, in je droom verwerk je shit uit het dagelijks leven.
De bedoeling is dat je tijdens je dagbesteding, jezelf geregeld af gaat vragen of je droomt of niet.
Zit je in de trein/aan je bureau/op de bank/ aan de keukentafel, knijp jezelf en vraag jezelf af of je droomt.
Doe je dit een weekje of 2 geregeld, dan gaat je brein dit oppikken en snachts verwerken.
De dagbestedingen worden vaak een bizarre mix in je droom, dus zo kan het zijn dat je weer eens achtervolgt word door die enge zombie op zolder, dan knijp je jezelf in je arm en kom je erachter dat je dus echt droomt en kun je met die zombie een biertje gaan drinken of iets van die strekking.
waarom 2 weken? het is bewezen dat je een routine aan kan leren door 2 weken lang een bepaalde actie uit te voeren (medicijnen innemen bijvoorbeeld) na 2 weken zit dit dermate in je systeem dat ook je brein dit oppikt als dagelijkse routine.
"Oh, dat is makkelijk, zo'n doe-het-zelf-zaak, als ik jou vraag om een boor te pakken, zeg jij gewoon: doe het zelf"
pi_78320782
vaste tijden lijken me ook wel handig voor dit soort checks ? elke dag voor het slapen gaan je afvragen of je gaat slapen lijkt me beetje nutteloos ?
  maandag 22 februari 2010 @ 22:09:08 #50
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_78322995
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:27 schreef Gro251 het volgende:
vaste tijden lijken me ook wel handig voor dit soort checks ? elke dag voor het slapen gaan je afvragen of je gaat slapen lijkt me beetje nutteloos ?
Dat lijkt me juist niet handig. Gewoon een paar keer per dag. Je mail checken heb je waarschijnlijk ook geen vaste tijden voor, maar doe je ook een paar keer per dag. Als je dus ook een paar keer per dag zo'n realitycheck doet, doe je dat vanzelf 's nachts ook

En er zijn dus meerdere manieren, behalve knijpen in je arm. Zie mijn eerdere post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')