Misschien niet goed praten, maar natuurlijk gezien, volstrekt verklaarbaar! Zoveel verschillen we niet van zoogdieren waar promiscue of polygaam gedrag de norm is. Dankzij de culturele revolutie hebben we enigszins grip gekregen op onze seksuele driften maar bedenk dat dit niet geheel in lijn ligt met hoe we ons zouden moeten gedragen overeenkomstig de natuur. Dus wat genetisch gezien en in het belang van het voortbestaan van onze soort, wenselijk is.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef GotC het volgende:
[..]
Prachtige analyse, maar vreemdgaan mag je simpelweg niet goedpraten imo!
Wat wil je hier mee zeggen? Mannen worden vanzelf verliefd op een andere vrouw zonder dat ze er iets aan kunnen doen? Onzin. In een relatie van 6 jaar heb ik geen moment gedacht aan een andere vrouw. Je vergeet namelijk in je analyse dat mensen heel erg verschillen van dieren omdat we gevoel en verstand hebben.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 21:24 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Misschien niet goed praten, maar natuurlijk gezien, volstrekt verklaarbaar! Zoveel verschillen we niet van zoogdieren waar promiscue of polygaam gedrag de norm is. Dankzij de culturele revolutie hebben we enigszins grip gekregen op onze seksuele driften maar bedenk dat dit niet geheel in lijn ligt met hoe we ons zouden moeten gedragen overeenkomstig de natuur. Dus wat genetisch gezien en in het belang van het voortbestaan van onze soort, wenselijk is.
Vanuit de evolutiebiologie is een 1 op 1 relatie en eeuwig bij dezelfde partner blijven volstrekt tegennatuurlijk en, genetisch gezien, niet gewenst. Goed, er zijn dieren die wel monogaam zijn bij nature (denk aan zwanen) maar natuurlijke monogamie in het dierenrijk is een zeldzaamheid. Bedenkt daarnaast dat wij mensen afstammen van dieren die promiscue en polygaam gedrag vertonen (apen).
Ik ben wel een keer verliefd geworden op een ander terwijl ik dol was op mijn vriend. Kan je vertellen dat dat een heel vreemde gewaarwording was, want er was toen ook helemaal niets mis met mijn relatie of partner. Heb telefoonnummer van betreffende jongeman weggegooid en er nooit meer contact mee opgenomen. Gevoel was verliefd. Verstand was: ho, wacht eens even! Ik ben dol op mijn partner.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:01 schreef rijsttafel het volgende:
Wat wil je hier mee zeggen? Mannen worden vanzelf verliefd op een andere vrouw zonder dat ze er iets aan kunnen doen? Onzin. In een relatie van 6 jaar heb ik geen moment gedacht aan een andere vrouw. Je vergeet namelijk in je analyse dat mensen gevoel en verstand hebben.
Nouja, dat is dan even een crush. Hoewel ik dat zelf nooit gehad heb terwijl ik in een relatie zat, kan ik me dat wel voorstellen. Ik zou het ook geen groot probleem vinden als m'n partner dat een keer had. Als je er echter bewust in doorgaat, ben je gewoon slecht bezig. En daar had Leonidas het volgens mij wel over: Mannen kunnen volgens hem door de natuur niet voorkomen dat ze met iemand anders neukenquote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben wel een keer verliefd geworden op een ander terwijl ik dol was op mijn vriend. Kan je vertellen dat dat een heel vreemde gewaarwording was, want er was toen ook helemaal niets mis met mijn relatie of partner. Heb telefoonnummer van betreffende jongeman weggegooid en er nooit meer contact mee opgenomen. Gevoel was verliefd. Verstand was: ho, wacht eens even! Ik ben dol op mijn partner.
Het kan wel voorkomen worden door het verstand te gebruiken. Maar juist door het verstand te gebruiken ,om te voorkomen dat instinctieve seksuele driften bevredigd worden, wordt de nodige pijn en frustratie veroorzaakt.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:06 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nouja, dat is dan even een crush. Hoewel ik dat zelf nooit gehad heb terwijl ik in een relatie zat, kan ik me dat wel voorstellen. Ik zou het ook geen groot probleem vinden als m'n partner dat een keer had. Als je er echter bewust in doorgaat, ben je gewoon slecht bezig. En daar had Leonidas het volgens mij wel over: Mannen kunnen volgens hem door de natuur niet voorkomen dat ze met iemand anders neuken![]()
Goed dat jij zo gehandeld hebt![]()
Waar blijft TS?
Tja mensen, ik denk dat Leonidas82 hier toch wel een punt heeft... hoewel we inderdaad meer zijn dan veredelde apen imo. Maar goed, dit is des te meer een reden waarom dit uit de taboesfeer gehaald zou moeten worden. Als je er tenminste als partners over kunt práten, dan staat de relatie al een stuk sterker. Ik bespreek zo nu en dan deze kwestie met mijn vriendin. Dan vragen we gewoon in een luchtig gesprek aan elkaar of er behoefte is aan seks met een ander, en hoe we hier mee om zouden kunnen gaan. Tot nu toe zijn we steeds allebei tot de conclusie gekomen dat het nog een te grote aanslag is op onze relatie en we er ook weinig behoefte aan hebben, maar we sluiten niet uit dat we dit nog wel eens een keer gaan toestaan naar elkaar toe. Ik weet niet hoe, ik weet niet wat en ik weet al helemaal niet wanneer, maar ik vind het wel een heel prettige gedachte dat ik dit gewoon kan bespreken.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:23 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Het kan wel voorkomen worden door het verstand te gebruiken. Maar juist door het verstand te gebruiken ,om te voorkomen dat instinctieve seksuele driften bevredigd worden, wordt de nodige pijn en frustratie veroorzaakt.
Een monogame relatie heeft dus naast voordelen (denk aan geborgenheid en veiligheid) ook zekere kosten, vooral op psychologisch en fysiologisch gebied. Denk hierbij aan instinctieve behoeften die blijkbaar niet bevredigd kunnen worden omdat monogamie dat niet toestaat. Dit krachtenveld werkt vreemdgaan en flirterig gedrag in de hand.
quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:43 schreef Re het volgende:
als je dit je huidige vriendin al kunt aandoen... succes met je nutteloze relatie
Dat dus.quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je denkt dat het alleen om 'een keertje zoenen' gaat wat een vrouw ongelukkig maakt dan heb je het mis. Het is het hele emotionele, het willens en wetens doorgaan, het sms' jes sturen met liefe tekstjes...het eigenlijk beginnen (en er mee doorgaan terwijl je het al lang had moeten afkappen!) van een stiekeme verliefdheidsrelatie tussen twee mensen die al een ander hadden.
Veel vrouwen vinden een slippertje (met wilde neuksex) op een feestje minder erg dan een maandenlange relatie zoals TS omschrijft zonder wilde neuk sex.
Je wordt vanzelf verliefd, zonder dat je er iets aan kunt doen ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 22:01 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Wat wil je hier mee zeggen? Mannen worden vanzelf verliefd op een andere vrouw zonder dat ze er iets aan kunnen doen? Onzin. In een relatie van 6 jaar heb ik geen moment gedacht aan een andere vrouw. Je vergeet namelijk in je analyse dat mensen heel erg verschillen van dieren omdat we gevoel en verstand hebben.
Ik had het een beetje verkeerd verwoord. Je kan wel vanzelf verliefd worden, maar als je er in verder gaat, ben je lomp. En op dat moment kan je je er niet meer achter schuilen dat het 'in je natuur' zit, vind ik.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 08:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je wordt vanzelf verliefd, zonder dat je er iets aan kunt doen ja.
Dieren hebben zeer zeker wel gevoel.
dat is makkelijk gezegd, maar je hebt wel gelijk..quote:Op zaterdag 20 februari 2010 15:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik had het een beetje verkeerd verwoord. Je kan wel vanzelf verliefd worden, maar als je er in verder gaat, ben je lomp. En op dat moment kan je je er niet meer achter schuilen dat het 'in je natuur' zit, vind ik.
En met gevoel bedoelde ik dat ik me betwijfel of dieren gekwetst zullen zijn als hun partner met een ander gaat.
Dat is gewoon een hypocriete smiley, want eigenlijk dacht je gewoon:quote:Op donderdag 18 februari 2010 13:33 schreef zondevandetijd het volgende:
Emailen ging toch een beetje traag, en ze stuurde zelfs een emailtje "ik voel me weer 15, steeds mijn mailbox checken op mail". Ik dacht "Hm?"
Blijkbaar zijn sommige mensen meer dier dan mens.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:18 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Het overkomt je gewoon; wat een kutsmoes. Er is ook nog zoiets als wilskracht.
Half.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn sommige mensen meer dier dan mens.
Bespreken met je vriendin.quote:Op zondag 21 februari 2010 16:33 schreef Pweer het volgende:
[..]
Maarja, wat wil je als je verliefd bent?
Ik ben met ^^quote:
Als die er komt... TS laat zich al een tijdje niet meer zien.quote:
Je bedoelt in the first place?quote:Op zondag 21 februari 2010 17:45 schreef Vivi het volgende:
Ik vraag me uberhaupt af waarom TS het contact weer heeft aangehaald, wetende dat dat wellicht een probleem zou kunnen gaan opleveren..
En die Belgische vind ik ook een trut, met d'r poezie-album teksten.
Ja inderdaad. Daar lees ik geen 4 pagina's voor door..quote:Op zondag 21 februari 2010 17:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Zo irritant is dit he.. TS'erst die ineens niet meer posten.
Amen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ben je gewoon een enorme lulJe bent iets wat goed was te grabbel aan het gooien en als dit uitkomt zal de wereld voor je huidige vriendin vergaan (en ik weet hoe dat voelt, je hebt geen flauw benul wat je haar gaat aandoen). En voor wat? Voor jouw pleziertje
Je had dit al mijlenver van te voren kunnen zien aankomen en op diverse momenten met een gezond verstand kunnen afkappen, maar nee hoor, gewoon doorgaan tot je een grens bent gepasseerd. Echt, je kan het nog zo mooi en lief en schattig proberen te brengen, feit is dat je een vreemdgaande lul bent.
En zij is overigens net zo erg, dus misschien zijn jullie wel voor elkaar gemaakt
Jullie verdienen jullie huidige partners niet.
quote:Op zondag 21 februari 2010 17:45 schreef Vivi het volgende:
En die Belgische vind ik ook een trut, met d'r poezie-album teksten.
Oh, dan wordt het geen Hollywood-met-een-happy-end-film. Dat is misschien niet zo gunstig, hoewel een goeie horror het soms goed doet.quote:Op maandag 22 februari 2010 01:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
Altijd leuk, zo'n TS die niet meer reageert.
Zijn vriendin zag dit topic en heeft 'm de keel doorgesneden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |