abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78170726
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_78170749
Ts... Kun je verder leven als je dit zou verzwijgen aan je huidige meisje?
Wil je haar vertellen dat er iets is gebeurd tussen jullie, hoe denk dat ze gaat reageren?
Misschien als je het haar vertelt dat er oude liefde is opgeborreld maar dat je onvoorwaardelijk voor haar gaat (en dan hoef je alle details nog niet eens te vertellen) dat zij er nog begrip voor heeft...

Maak maar eens een keuze::

In het geval is dat je echt gek bent op je huidige vriendin en voor haar wilt gaan:
Ga er dan voor en kap ALLE contact met die Belgische dame af, zeg haar dat het niet aan haar persoonlijk
ligt maar dat je gewoon kiest voor je huidige meisje en dat het beter is geen contact meer te hebben.
Weet je, als je contact blijft houden plaag je alleen jezelf.

Ga je voor je Belgje?
Moet je zelf weten, alleen ga dan zo snel mogelijk eerlijk tegen je huidige vriendin zijn!
Niets is erger dan achter je rug om besodemieterd te worden.

Het is lastig, maar in dit geval moet je gewoon kiezen...
Neeeee! Sinterklaas wil bier!
pi_78170752
Tvp
pi_78170757
Leuke OP.
Tvp voor het tweede deel. .
pi_78170771
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 23:43 schreef Northside het volgende:

[..]

Let's face it, de kans is gewoon 90% dat het op korte of lange termijn het einde van de relatie zou zijn. In theorie is het leuk om erover te praten en elkaar te vergeven en er sterker uit te komen, maar zo werkt het in de realiteit gewoon niet.

Verder ben ik het wel met je eens, alleen vind ik dat als TS hierdoor veranderd en een betere vriend wordt, hij op safe zou moeten spelen en het zou moeten verzwijgen. Dat is een afweging die TS zelf maakt en waarover ik niet oordeel.
Tsja, vaak zal het niet werken. Dat ben ik met je eens. Zo werkte het bij mij ook niet Maar dat is nu eenmaal de consequentie die erbij hoort. Dan had je maar van te voren na moeten denken.

Zulke geheimen kunnen gewoon niet in een relatie. Door het niet te vertellen beslis je voor je partner dat hij/zij nog wel verder met je wil. Je hebt het recht niet om zo'n keuze te maken en al helemaal niet als je zo lomp bent geweest om vreemd te gaan. In feite heb je de relatie al beschadigd, alleen je partner weet het nog niet.

Maar het is inderdaad een keuze die TS zelf moet maken. Ik weet zelf dat ik het nooit voor me kan houden en als TS dat wel kan, vind ik dat knap.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_78170809
koophuis=fail
Feel the fuzz!
pi_78171303
Hahahahha tja, ik kan hier een soortgelijke reactie plaatsen als in het andere topic actief in R&P over een meisje in een relatie en een 'beste vriend'.

Identiek verhaal eigenlijk, maar dan MET vreemdgaan.

Je bent gewoon een slappe naive zak. En sms wijf van je net zo goed.
Allebei zitten jullie achter je partner om elkaar op te hitsen, net zo lang tot de bom dan een keer barst.

Hoe kun je daar verbaasd over zijn? Je bent toch een volwassen vent? Dan weet je toch onderhand wel hoe het menselijk lichaam werkt?

2 opties:
-Of je wist dat dit ging gebeuren en hebt het ook laten gebeuren. In dat geval ben je een asociale kutkwal.
-Of je hebt geen idee wat je nou eigenlijk aan het doen bent en hebt nog net genoeg hersencellen om een auto te besturen en ging echt op het bed zitten om de kat te aaien.

In beide gevallen verdien je het om hard uitgelachen te worden. Daar begin ik dan ook standaard mijn reacties mee in dit soort gevallen.
Ow ja, toon op zijn minst nog een beetje ballen in je leven en maak het uit met je vriendin, nadat je haar de hele waarheid vertelt.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 08:48:44 #108
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_78172407
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 02:53 schreef rijsttafel het volgende:
Zulke geheimen kunnen gewoon niet in een relatie. Door het niet te vertellen beslis je voor je partner dat hij/zij nog wel verder met je wil. Je hebt het recht niet om zo'n keuze te maken en al helemaal niet als je zo lomp bent geweest om vreemd te gaan. In feite heb je de relatie al beschadigd, alleen je partner weet het nog niet.
Precies, zij weet het niet, en dus is er wat haar betreft niets veranderd. Vooropgesteld dat TS het in zich heeft om niet te laten blijken dat deze situatie speelt, hoeft zij er ook nooit achter te komen, dus zullke geheimen kunnen prima. Angstgemotiveerde reactie dus.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_78172680
Ik ben wel benieuwd of TS echt die Belgische aan de lijn heeft gehad en wat haar reactie was.
Haters gonna hate.
pi_78172757
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 09:05 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik ben wel benieuwd of TS echt die Belgische aan de lijn heeft gehad en wat haar reactie was.
me too....ik las ergens in het topic ook iets over stalken....hahaha...hopelijk valt dat niet ten deel aan TS
Quinn Dexter
  vrijdag 19 februari 2010 @ 09:37:28 #111
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_78173356
Geen dingen doen nu waar je spijt van gaat krijgen!
Je had haar moeten batsen toen je de kans had, maar het is nog niet te laat!
Uiteraard thuis tegen de vrouw niks vertellen, want waarom problemen maken als dat niet nodig is?
Succes!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_78173925
Ik ben benieuwd naar hoe dit eindigt
Illuminated, Subtle & Aware
pi_78176333
TS! Jij bent een vuile teringlijer!

Mijn vriendin heeft hetzelfde bij mij gedaan.. 'verliefd' (weet ze niet eens zeker) geworden op dr 'baas' en op een zakenreisje één hotel met hem geboekt en lekker in één kamertje tegen elkaar aan gaan liggen. In mijn gezicht gelogen en gezegt dat ze van me hield (ECHT HEEL DUIDELIJK GEZEGD!) terwijl de affaire al bezig was, ik kwam erachter door haar email te lezen omdat ik het gevoel had dat er iets niet lekker zat. Ze had zelfs al vaker achter mn rug om met hem afgesproken! Ik ging door de grond van alles wat die twee naar elkaar gemaild hadden.... TS, je bent een lul.. leugens leugens leugens.... Mijn vriendin had nog niet eens met die kerel gezoent.. waarschijnlijk omdat ze voordat ze iets hadden kunnen doen ik ineens naar het hotel belde van wtf is dit allemaal.. Maar ik weet zeker dat al die leugens, dat ze zo bewust mij ontrouw is geweest en zo bewust in mn gezicht heeft gelogen 100000x meer pijn doen als één avondje helemaal dronken worden en een slippertje maken.. je bent echt een viespeuk
pi_78176675
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:09 schreef Fes1-2 het volgende:
TS! Jij bent een vuile teringlijer!

Mijn vriendin heeft hetzelfde bij mij gedaan.. 'verliefd' (weet ze niet eens zeker) geworden op dr 'baas' en op een zakenreisje één hotel met hem geboekt en lekker in één kamertje tegen elkaar aan gaan liggen. In mijn gezicht gelogen en gezegt dat ze van me hield (ECHT HEEL DUIDELIJK GEZEGD!) terwijl de affaire al bezig was, ik kwam erachter door haar email te lezen omdat ik het gevoel had dat er iets niet lekker zat. Ze had zelfs al vaker achter mn rug om met hem afgesproken! Ik ging door de grond van alles wat die twee naar elkaar gemaild hadden.... TS, je bent een lul.. leugens leugens leugens.... Mijn vriendin had nog niet eens met die kerel gezoent.. waarschijnlijk omdat ze voordat ze iets hadden kunnen doen ik ineens naar het hotel belde van wtf is dit allemaal.. Maar ik weet zeker dat al die leugens, dat ze zo bewust mij ontrouw is geweest en zo bewust in mn gezicht heeft gelogen 100000x meer pijn doen als één avondje helemaal dronken worden en een slippertje maken.. je bent echt een viespeuk
Gast... waarschijnlijk heeft ze die piemel van d'r baas vaker in haar handen gehad dan de jouwe...
Ja, ik generaliseer.
pi_78176732
Nee lul
pi_78176815
Keep the dream alive!
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:25:35 #117
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_78176989
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Gast... waarschijnlijk heeft ze die piemel van d'r baas vaker in haar handen gehad dan de jouwe...
Waarschijnlijk ook niet alleen in haar handen!
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_78177031
Was het net te kort voor bezig denk ik, ze heeft gezegt dat ze niks hebben gedaan.. Ik wil het wel geloven ook al kan ik ook dat niet helemaal.. maar ik kwam er gelukkig al na anderhalve week achter en hun eerste nachtje samen hing ik aan de telefoon om half 12 toen ze net de kroeg uit kwamen zetten met zn 2en.. dus tja, ik DENK dat er niks en anders heeeel weinig tussen die twee is gebeurd.. maar als ik er niet achter was gekomen dat zeker wel het geval zou zijn.. Nja, ze waren het iig van plan he in dat hotel. Misselijke flikkers, dr baas heeft zelfs al 7 jaar vriendin en kind
pi_78177059
-- foutje
pi_78177224
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:26 schreef Fes1-2 het volgende:
Was het net te kort voor bezig denk ik, ze heeft gezegt dat ze niks hebben gedaan.. Ik wil het wel geloven ook al kan ik ook dat niet helemaal.. maar ik kwam er gelukkig al na anderhalve week achter en hun eerste nachtje samen hing ik aan de telefoon om half 12 toen ze net de kroeg uit kwamen zetten met zn 2en.. dus tja, ik DENK dat er niks en anders heeeel weinig tussen die twee is gebeurd.. maar als ik er niet achter was gekomen dat zeker wel het geval zou zijn.. Nja, ze waren het iig van plan he in dat hotel. Misselijke flikkers, dr baas heeft zelfs al 7 jaar vriendin en kind
Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zou er geen geld op durven inzetten. De kans dat je er ECHT vanaf het begin bovenop zat is gewoon heel klein. En natuurlijk zegt ze dat ze niks gedaan hebben, ze zou het echt nooit toegeven als dat wel zo was en zichzelf daarmee als slet wegzetten. Nogmaals, ik bedoel het niet slecht, maar de kans is gewoon klein dat je alles weet.
Ja, ik generaliseer.
pi_78177279
Je bent met vuur aan het spelen en vroeg of laat komt dit uit, weet goed met wat je bezig bent.
Kies maar speel niet met die 2 vrouwen hun voeten...
met vriendelijke groeten,
Robby
www.relatieforum.net
pi_78177617
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 11:30 schreef Northside het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld hoor, maar ik zou er geen geld op durven inzetten. De kans dat je er ECHT vanaf het begin bovenop zat is gewoon heel klein. En natuurlijk zegt ze dat ze niks gedaan hebben, ze zou het echt nooit toegeven als dat wel zo was en zichzelf daarmee als slet wegzetten. Nogmaals, ik bedoel het niet slecht, maar de kans is gewoon klein dat je alles weet.
Dat is waar.. mja ik heb in de emails de meest walgelijke dingen gelezen hoor en ze waren het zeker van plan die avond! Daarvoor was het alleen maar ik wil weer met je knuffelen en weet ik veel wat.. mja, wat boeit het allemaal ook OF ze wat heb gedaan.. ik vind het liegen en weet ik veel wat nog veel erger, twee dagen voor ze naar dat hotel ging was ze ongesteld en zijn we wezen stappen heeft ze mij ( ik overdrijf echt niet) anderhalf uur zitten pleasen... (wat te lang was voor mij om nog te kunnen klaarkomen) en gezegt dat alles pure liefde was en weet ik veel wat... gewoon ECHT ERG! kuthoer.. kheb toen het hele verhaal op haar hyves geflikkerd (wist het wachtwoord he) inclusief dat ze extra benefits kreeg op dr werk zeg maar en naar haar eigen zeggen haar leven verwoest... achteraf daar wel spijt van gehad maarja.. ik ben in ieder geval nog te vertrouwen
pi_78180021
Serieus ik blijf er zon hekel aan hebben mensen die vreemd gaan, hoe graag je ook eens zou willen weten hoe een ander zoent of neukt, maak het dan gewoon uit.
Al die pijn die je je partner aan doet is toch niet normaal.
Zelf zou je ook niet willen dat jou zo iets word aan gedaan.

Vind het zo triest dat dit zo vaak gebeurd,

Sterkte mensen die dit vaak mee maken!

TIP: Die persoon is nooit meer te vertrouwen daarna , vooral niet als die gene het verbergt.
-
pi_78180491
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:32 schreef Esmerallda17 het volgende:
Serieus ik blijf er zon hekel aan hebben mensen die vreemd gaan, hoe graag je ook eens zou willen weten hoe een ander zoent of neukt, maak het dan gewoon uit.
Soms is "uitmaken" niet zo makkelijk als er een huis en kinderen etc in het verhaal voorkomen.
Ja, ik generaliseer.
pi_78180546
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:45 schreef Northside het volgende:

[..]

Soms is "uitmaken" niet zo makkelijk als er een huis en kinderen etc in het verhaal voorkomen.
nee maar voor de kinderen is de situatie dan ook gewoon niet te doen. Leuk om te weten dat je vader met een ander in bed ligt
Kinderen voelen spanning van jongs af aan al
-
  Vis een optie? vrijdag 19 februari 2010 @ 12:57:37 #126
70532 loveli
N
pi_78180930
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:09 schreef Isabeau het volgende:
Eigenlijk ben je gewoon een enorme lul Je bent iets wat goed was te grabbel aan het gooien en als dit uitkomt zal de wereld voor je huidige vriendin vergaan (en ik weet hoe dat voelt, je hebt geen flauw benul wat je haar gaat aandoen). En voor wat? Voor jouw pleziertje Je had dit al mijlenver van te voren kunnen zien aankomen en op diverse momenten met een gezond verstand kunnen afkappen, maar nee hoor, gewoon doorgaan tot je een grens bent gepasseerd. Echt, je kan het nog zo mooi en lief en schattig proberen te brengen, feit is dat je een vreemdgaande lul bent. En zij is overigens net zo erg, dus misschien zijn jullie wel voor elkaar gemaakt Jullie verdienen jullie huidige partners niet.
Zo ongeveer ja. Ballen kweken! Niet aan je vriendin vertellen om je schuldgevoel kwijt te raken, dat schuldgevoel heb je helemaal zelf verdiend.
crap in = crap out
pi_78181313
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:46 schreef Esmerallda17 het volgende:
nee maar voor de kinderen is de situatie dan ook gewoon niet te doen. Leuk om te weten dat je vader met een ander in bed ligt
Kinderen voelen spanning van jongs af aan al
Kinderen merken helemaal niets als paps of mams het goed geheim weet te houden.
Ja, ik generaliseer.
pi_78183245
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 08:48 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Precies, zij weet het niet, en dus is er wat haar betreft niets veranderd. Vooropgesteld dat TS het in zich heeft om niet te laten blijken dat deze situatie speelt, hoeft zij er ook nooit achter te komen, dus zullke geheimen kunnen prima. Angstgemotiveerde reactie dus.
Je hebt duidelijk niets van mijn verhaal begrepen.
pi_78183350
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:54 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk niets van mijn verhaal begrepen.
Hij snapt het wel (neem ik aan); hij reageert alleen selectief op je laatste stukje en geeft zijn eigen, contrasterende, mening daarover.
pi_78190174
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 13:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Kinderen merken helemaal niets als paps of mams het goed geheim weet te houden.
Ja oke, maar ze voelen de spanning wel, en dat is niet fijn voor een kind
-
pi_78193376
Waarom reageert TS niet?
-
  vrijdag 19 februari 2010 @ 18:26:54 #132
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_78193434
Ik geloof er geen biet van dat hij het contact gaat verbreken.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_78194345
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:26 schreef Luxuria het volgende:
Ik geloof er geen biet van dat hij het contact gaat verbreken.
Verliefdheid laat je brein op hol slaan en het is aangetoond dat je vermogen tot goede beslissingen nemen is afgenomen. Dus je zou best gelijk kunnen hebben
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78194963
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Verliefdheid laat je brein op hol slaan en het is aangetoond dat je vermogen tot goede beslissingen nemen is afgenomen. Dus je zou best gelijk kunnen hebben
Maar dat is toch een verzachtende omstandigheid voor TS, vind ik.. Hij is verliefd geworden op een ander meisje.. En ja, mensen weten niet altijd goed wat ze doen.. Anders zou er niemand vreemdgaan
pi_78195408
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar dat is toch een verzachtende omstandigheid voor TS, vind ik.. Hij is verliefd geworden op een ander meisje.. En ja, mensen weten niet altijd goed wat ze doen.. Anders zou er niemand vreemdgaan
Hij is wel willens en wetens vreemd gegaan he. Je bent wel een enorme zak hooi als je dit allemaal niet zag aankomen na de eerste mailwisselingen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_78195521
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hij is wel willens en wetens vreemd gegaan he. Je bent wel een enorme zak hooi als je dit allemaal niet zag aankomen na de eerste mailwisselingen.
Uiteraard zie je dat wel aankomen, en hij viel voor haar.. Inderdaad stom, en zeer zeker kwetsend voor de ander (Zoiets is je overkomen, of niet? )
Ik wil zijn acties ook verder niet goedpraten, maar het is wel iets wat niet bepaald uniek is..
  vrijdag 19 februari 2010 @ 19:52:54 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_78196259
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 12:32 schreef Esmerallda17 het volgende:

Vind het zo triest dat dit zo vaak gebeurd,

Sterkte mensen die dit vaak mee maken!

TIP: Die persoon is nooit meer te vertrouwen daarna , vooral niet als die gene het verbergt.
Dat dus. Waarom maken mensen het niet gewoon uit zodra ze vreemd zijn gegaan? Je gaat niet voor niks vreemd.. 2 opties waarom mensen vreemdgaan:
1) Ze zijn niet klaar voor een relatie
2) Het persoon waar ze mee zijn boeit ze niet (genoeg)
pi_78196647
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 19:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik wil zijn acties ook verder niet goedpraten, maar het is wel iets wat niet bepaald uniek is..
Was het maar uniek he!
pi_78198018
alle redenaties en analyses ten spijt.

Over het algemeen wil een gezond man, ondanks dat ze een gezonde relatie/huwelijk hebben af en toe een andere kut. Vanuit de evolutiebiologie, is dit verlangen volstrekt te begrijpen. Welnu, de ene man onderdrukt dat verlangen waar de ander juist toegeeft aan zijn neigingen en lusten.

Alle gemoraliseer hier ten spijt, seksualiteit laat zich nu eenmaal moeilijk onderdrukken ondanks het opgelegde gezinsideaal waar eeuwige monogamie vereist is. Werkelijk bijna iedere man heeft heimelijk/instinctief wel eens de drang om een paringsdans te beginnen met een andere vrouw dan zijn huidige.

Verklaringen hiervoor kunnen zijn:

• de drang om zijn genen te verspreiden (instinctief)
  • de drang om het grootste en sterkste mannetje te zijn (instinctief)
  • Het zoeken naar bevestiging of hij nog in de markt ligt
  • Een brede smaak wat betreft vrouwen en de gure constatering dat deze maatschappij nauwelijks kansen of ruimte hiervoor geeft in geval je al gebonden bent

• Dergelijke neigingen en instincten worden veelal gekanaliseerd door flirts of door intieme praat via digitale kanalen (vrouwen beschouwen dat ook wel als emotioneel vreemdgaan).

Vanuit deze achtergrond en analyses is het dus volstrekt te begrijpen waarom het toch tot zover is gekomen....
  •   vrijdag 19 februari 2010 @ 21:00:15 #140
    85643 GotC
    Guard of the Citadel
    pi_78199520
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 20:34 schreef Leonidas82 het volgende:
    alle redenaties en analyses ten spijt.

Over het algemeen wil een gezond man, ondanks dat ze een gezonde relatie/huwelijk hebben af en toe een andere kut. Vanuit de evolutiebiologie, is dit verlangen volstrekt te begrijpen. Welnu, de ene man onderdrukt dat verlangen waar de ander juist toegeeft aan zijn neigingen en lusten.

Alle gemoraliseer hier ten spijt, seksualiteit laat zich nu eenmaal moeilijk onderdrukken ondanks het opgelegde gezinsideaal waar eeuwige monogamie vereist is. Werkelijk bijna iedere man heeft heimelijk/instinctief wel eens de drang om een paringsdans te beginnen met een andere vrouw dan zijn huidige.

Verklaringen hiervoor kunnen zijn:

• de drang om zijn genen te verspreiden (instinctief)
  • de drang om het grootste en sterkste mannetje te zijn (instinctief)
  • Het zoeken naar bevestiging of hij nog in de markt ligt
  • Een brede smaak wat betreft vrouwen en de gure constatering dat deze maatschappij nauwelijks kansen of ruimte hiervoor geeft in geval je al gebonden bent

• Dergelijke neigingen en instincten worden veelal gekanaliseerd door flirts of door intieme praat via digitale kanalen (vrouwen beschouwen dat ook wel als emotioneel vreemdgaan).

Vanuit deze achtergrond en analyses is het dus volstrekt te begrijpen waarom het toch tot zover is gekomen....
  • Prachtige analyse, maar vreemdgaan mag je simpelweg niet goedpraten imo!
    pi_78201132
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Prachtige analyse, maar vreemdgaan mag je simpelweg niet goedpraten imo!
    Misschien niet goed praten, maar natuurlijk gezien, volstrekt verklaarbaar! Zoveel verschillen we niet van zoogdieren waar promiscue of polygaam gedrag de norm is. Dankzij de culturele revolutie hebben we enigszins grip gekregen op onze seksuele driften maar bedenk dat dit niet geheel in lijn ligt met hoe we ons zouden moeten gedragen overeenkomstig de natuur. Dus wat genetisch gezien en in het belang van het voortbestaan van onze soort, wenselijk is.

Vanuit de evolutiebiologie is een 1 op 1 relatie en eeuwig bij dezelfde partner blijven volstrekt tegennatuurlijk en, genetisch gezien, niet gewenst. Goed, er zijn dieren die wel monogaam zijn bij nature (denk aan zwanen) maar natuurlijke monogamie in het dierenrijk is een zeldzaamheid. Bedenkt daarnaast dat wij mensen afstammen van dieren die promiscue en polygaam gedrag vertonen (apen).
    pi_78203313
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 21:24 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Misschien niet goed praten, maar natuurlijk gezien, volstrekt verklaarbaar! Zoveel verschillen we niet van zoogdieren waar promiscue of polygaam gedrag de norm is. Dankzij de culturele revolutie hebben we enigszins grip gekregen op onze seksuele driften maar bedenk dat dit niet geheel in lijn ligt met hoe we ons zouden moeten gedragen overeenkomstig de natuur. Dus wat genetisch gezien en in het belang van het voortbestaan van onze soort, wenselijk is.

Vanuit de evolutiebiologie is een 1 op 1 relatie en eeuwig bij dezelfde partner blijven volstrekt tegennatuurlijk en, genetisch gezien, niet gewenst. Goed, er zijn dieren die wel monogaam zijn bij nature (denk aan zwanen) maar natuurlijke monogamie in het dierenrijk is een zeldzaamheid. Bedenkt daarnaast dat wij mensen afstammen van dieren die promiscue en polygaam gedrag vertonen (apen).
    Wat wil je hier mee zeggen? Mannen worden vanzelf verliefd op een andere vrouw zonder dat ze er iets aan kunnen doen? Onzin. In een relatie van 6 jaar heb ik geen moment gedacht aan een andere vrouw. Je vergeet namelijk in je analyse dat mensen heel erg verschillen van dieren omdat we gevoel en verstand hebben.

Vreemdgaan is niet geheel onbegrijpelijk, maar het valt niet goed te praten en al helemaal niet op deze manier. TS z'n relatie was gewoon niet goed of niet wat hij wilde. Anders ga je het niet ergens anders zoeken. Hoeft met sexuele driften helemaal niets te maken te hebben.
    pi_78203466
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:01 schreef rijsttafel het volgende:

Wat wil je hier mee zeggen? Mannen worden vanzelf verliefd op een andere vrouw zonder dat ze er iets aan kunnen doen? Onzin. In een relatie van 6 jaar heb ik geen moment gedacht aan een andere vrouw. Je vergeet namelijk in je analyse dat mensen gevoel en verstand hebben.
    Ik ben wel een keer verliefd geworden op een ander terwijl ik dol was op mijn vriend. Kan je vertellen dat dat een heel vreemde gewaarwording was, want er was toen ook helemaal niets mis met mijn relatie of partner. Heb telefoonnummer van betreffende jongeman weggegooid en er nooit meer contact mee opgenomen. Gevoel was verliefd. Verstand was: ho, wacht eens even! Ik ben dol op mijn partner.
    pi_78203625
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben wel een keer verliefd geworden op een ander terwijl ik dol was op mijn vriend. Kan je vertellen dat dat een heel vreemde gewaarwording was, want er was toen ook helemaal niets mis met mijn relatie of partner. Heb telefoonnummer van betreffende jongeman weggegooid en er nooit meer contact mee opgenomen. Gevoel was verliefd. Verstand was: ho, wacht eens even! Ik ben dol op mijn partner.
    Nouja, dat is dan even een crush. Hoewel ik dat zelf nooit gehad heb terwijl ik in een relatie zat, kan ik me dat wel voorstellen. Ik zou het ook geen groot probleem vinden als m'n partner dat een keer had. Als je er echter bewust in doorgaat, ben je gewoon slecht bezig. En daar had Leonidas het volgens mij wel over: Mannen kunnen volgens hem door de natuur niet voorkomen dat ze met iemand anders neuken

Goed dat jij zo gehandeld hebt

Waar blijft TS?
    pi_78204483
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:06 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Nouja, dat is dan even een crush. Hoewel ik dat zelf nooit gehad heb terwijl ik in een relatie zat, kan ik me dat wel voorstellen. Ik zou het ook geen groot probleem vinden als m'n partner dat een keer had. Als je er echter bewust in doorgaat, ben je gewoon slecht bezig. En daar had Leonidas het volgens mij wel over: Mannen kunnen volgens hem door de natuur niet voorkomen dat ze met iemand anders neuken

Goed dat jij zo gehandeld hebt

Waar blijft TS?
    Het kan wel voorkomen worden door het verstand te gebruiken. Maar juist door het verstand te gebruiken ,om te voorkomen dat instinctieve seksuele driften bevredigd worden, wordt de nodige pijn en frustratie veroorzaakt.

Een monogame relatie heeft dus naast voordelen (denk aan geborgenheid en veiligheid) ook zekere kosten, vooral op psychologisch en fysiologisch gebied. Denk hierbij aan instinctieve behoeften die blijkbaar niet bevredigd kunnen worden omdat monogamie dat niet toestaat. Dit krachtenveld werkt vreemdgaan en flirterig gedrag in de hand.
    pi_78207448
    quote:
    Op vrijdag 19 februari 2010 22:23 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

Het kan wel voorkomen worden door het verstand te gebruiken. Maar juist door het verstand te gebruiken ,om te voorkomen dat instinctieve seksuele driften bevredigd worden, wordt de nodige pijn en frustratie veroorzaakt.

Een monogame relatie heeft dus naast voordelen (denk aan geborgenheid en veiligheid) ook zekere kosten, vooral op psychologisch en fysiologisch gebied. Denk hierbij aan instinctieve behoeften die blijkbaar niet bevredigd kunnen worden omdat monogamie dat niet toestaat. Dit krachtenveld werkt vreemdgaan en flirterig gedrag in de hand.
    Tja mensen, ik denk dat Leonidas82 hier toch wel een punt heeft... hoewel we inderdaad meer zijn dan veredelde apen imo. Maar goed, dit is des te meer een reden waarom dit uit de taboesfeer gehaald zou moeten worden. Als je er tenminste als partners over kunt práten, dan staat de relatie al een stuk sterker. Ik bespreek zo nu en dan deze kwestie met mijn vriendin. Dan vragen we gewoon in een luchtig gesprek aan elkaar of er behoefte is aan seks met een ander, en hoe we hier mee om zouden kunnen gaan. Tot nu toe zijn we steeds allebei tot de conclusie gekomen dat het nog een te grote aanslag is op onze relatie en we er ook weinig behoefte aan hebben, maar we sluiten niet uit dat we dit nog wel eens een keer gaan toestaan naar elkaar toe. Ik weet niet hoe, ik weet niet wat en ik weet al helemaal niet wanneer, maar ik vind het wel een heel prettige gedachte dat ik dit gewoon kan bespreken.
    ...En het heet logica!
    ----------------------------
    Ad Percipiendum Vivo
    pi_78208071
    De diagnose is een chronisch gebrek aan ruggengraat, TS.
    Dit, dus.
    pi_78208333
    Een 'serieuze' relatie hebben en dan bewust zo contact (en meer) opzoeken met een ander. Je zou je moeten schamen.
    pi_78209531
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 13:43 schreef Re het volgende:
    als je dit je huidige vriendin al kunt aandoen... succes met je nutteloze relatie
    pi_78211623
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je denkt dat het alleen om 'een keertje zoenen' gaat wat een vrouw ongelukkig maakt dan heb je het mis. Het is het hele emotionele, het willens en wetens doorgaan, het sms' jes sturen met liefe tekstjes...het eigenlijk beginnen (en er mee doorgaan terwijl je het al lang had moeten afkappen!) van een stiekeme verliefdheidsrelatie tussen twee mensen die al een ander hadden.

Veel vrouwen vinden een slippertje (met wilde neuksex) op een feestje minder erg dan een maandenlange relatie zoals TS omschrijft zonder wilde neuk sex.
    Dat dus.
    No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')