quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:32 schreef TheArt het volgende:Net wat Ron Freser zei in het NOS journaal. Er zal wel een motie ingediend gaan worden waarin wordt afgedwongen dat er geen nieuwe missie komt en die brief van tafel gaat. Daar moet ze PvdA wel in meegaan. En dan moet het kabinet reageren. Gaan ze er toch in mee, moet het CDA flink door het stof, doen ze het niet, is er een grote kans dat de PvdA de stekker eruit trekt.
Kortom, spanning!
Die truc werd ook gebruikt door Pechtold in het debat na de reactie van Balkenende op Davids en de moeizame brief de dag daarna. De motie was zo ongeveer een letterlijke quote van Hamer: "met deze brief is de eerste reactie van de premier van tafel", iets wat Balkende toen bestreed: "ik neem niets terug!".
Toen kon de PvdA ook niet anders dan voor die motie stemmen, en toch deed ze het niet. Het excuus was onnavolgbaar, iets met dat de inhoud van de motie al uitgevoerd was, en er dus tegen gestemd kon worden.
De echte reden was natuurlijk dat de ruzie koste van het kost gesust moest worden.
Over deze ruzie: ik ben vooral benieuwd hoe die brief van de NAVO er eigenlijk is gekomen. Ik kan me de stelligheid van Bos eigenlijk alleen voorstellen als Verhagen achter zijn rug om bij de NAVO heeft lopen verkopen dat NL in zou stemmen, om zo de PvdA onder druk te zetten er toch mee in te stemmen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.